SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Enkele afgeronde projecten uit het vorige topic:
LekkerApart maakte een Neila:
Spring & MissN maakten toevallig zo-goed-als-dezelfde uilenmuts:![]()
kwakz0r & trui maakten tassen voor moederdag:
[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 13-05-2013 14:14:31 ]in de haak.
quote:Op zondag 12 mei 2013 22:09 schreef trui het volgende:
dapmar, whoopdidoo had laatst een linkje geplaatst dat wel handig was, en verder kun je in de OP ook een linkje vinden naar een handige tutorial van planetjune. verder is 't vooral zaak van even goed positioneren en om en om een steek uit het hoofdje opnemen en een steek uit de romp, langzamerhand rondom gaan, beetje heen en weren zodat het goed stevig vastzit en draadjes wegwerken.
dat dacht ik ook, maar dat ging nog beduidend beter dan ik dacht! Gewoon proberenquote:Op maandag 13 mei 2013 11:04 schreef LekkerApart het volgende:
Aaah, mijn koala in de OP! Ik ga nu beginnen aan een etui voor mijn haaknaalden etc. Voor het naaigedeelte van de binnenvoering schakel ik mijn moeder in, dat is niet mijn ding
En weer een topic om te volgenquote:Op maandag 13 mei 2013 14:50 schreef trui het volgende:
hehheh bedankt hoor. mocht je van dit soort woordgrapjes houden, kom dan gerust eens meedenken over de cryptische opgave van de dag. kan prima tijdens het haken.(en 't is daar zo stilletjes...).
Kortere periodes doen.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:24 schreef Ringquelle het volgende:
Zijn er hier toevallig haaksters die ervaring hebben met textielgaren (Zpagetti, StrengelS)? Ik ben nu een middagje bezig geweest met een laptophoes maar pfoeh, daar krijg je wel flink spierpijn van. Zijn er wellicht haaksters met tips voor het haken met dit soort garen?
quote:Op maandag 13 mei 2013 20:00 schreef LekkerApart het volgende:
[ afbeelding ]
Matroesjka![]()
Die ging lekker snel
Wat is daar mislukt aan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuke dingen weer!
Al snap ik de opmerkingen van dat amigurumi zo gepriegel is echt niet. Ja met kleine dingetjes die armpjes van 6 of 4 steken rond hebben, maar verder valt het ontzettend mee.
Na-geaapte projecten kunnen ook hopeloos falen:
[ link | afbeelding ]
Moest deze worden, alleen zonder muts en sjaal, ja niet dus
Konijntje geinspireerd door dit plaatje:
[ link | afbeelding ]
Opdrachtje:
[ link | afbeelding ]
in de eerste steek van die toer/kleur zou ik denken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:06 schreef dapmar het volgende:
3. haak in elke Losse van de vorige toer *1 Vaste, 1 Stokje, 1 Dubbel Stokje, 1 Stokje, 1 Vaste*. Herhaal *-* nog 7x (totaal 8 blaadjes). Sluit met een Halve Vaste.
En dan gaat het mij om de halve vasten, waar maak je die precies vast?
http://petitefee-kinderac(...)y-flower-granny.html
In de eerste steek van die toer.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:56 schreef dapmar het volgende:
Hier mijn foto waar moet ik nu dus die halve vasten vast zetten???
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij bent echt de extreenm mooie kussens koningin!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb weer een kussen gemaakt.Ooit had ik een paar bollen Muskat soft gekocht, omdat ik het zulk mooi gemêleerd garen vond, maar ik had er nog geen bestemming voor gevonden. Tot ik zat te bladeren in het prachtige haakboek dat ik van Phluphy gekregen heb. Daarin zag ik een haaksteek die ik heel geschikt vond voor dit garen. Zo is ie geworden:
[ afbeelding ]
kijk even wat mooier isquote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:08 schreef dapmar het volgende:
Tussendoor 2 lusjes of het is een vasten waar hij aan vast moet.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:13 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Jij bent echt de extreenm mooie kussens koningin!
In de eerste vaste.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:06 schreef dapmar het volgende:
3. haak in elke Losse van de vorige toer *1 Vaste, 1 Stokje, 1 Dubbel Stokje, 1 Stokje, 1 Vaste*. Herhaal *-* nog 7x (totaal 8 blaadjes). Sluit met een Halve Vaste.
En dan gaat het mij om de halve vasten, waar maak je die precies vast?
http://petitefee-kinderac(...)y-flower-granny.html
Nee heb precies gedaan wat er stond, inderdaad behalve die halve vasten!! als laatste. en in de beschrijving staat niet dat het in de 3de lossen moet..... het is inderdaad van het linkje.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:26 schreef bietel het volgende:
[..]
In de eerste vaste.
Op de foto lijkt het alsof je met een 'nepstokje' van 3 lossen bent begonnen. Hoort de foto bij het patroon dat je gequote hebt? Dan moet je namelijk nog 1 vaste doen en dan sluiten in de bovenste van de 3 lossen waar je de toer mee begonnen bent. (de steek die nu naar links gaat, naar je dubbele stokje. Evenwijdig aan je haaknaald)
[Spellingcontrolepolitiemode aan]: Het is trouwens 1 vaste, 2 vasten. 1 losse, 2 lossen. Niet 1 vasten of 1 lossen [Spellingcontrolepolitiemode uit]![]()
In de beschrijving staat dat je moet beginnen met een vaste. Op de foto ziet het eruit alsof je met 3 lossen begonnen bent. Dat geeft op zich niet, want dat is simpel op te lossen door een vaste te haken en dan de ronde te sluiten in de bovenste losse van de 3. Je bent dan als het ware begonnen bij het stokje in *1 Vaste, 1 Stokje, 1 Dubbel Stokje, 1 Stokje, 1 Vaste*. Het is wel anders dan in de beschrijving staat, maar het resultaat is nagenoeg hetzelfde.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:45 schreef dapmar het volgende:
[..]
Nee heb precies gedaan wat er stond, inderdaad behalve die halve vasten!! als laatste. en in de beschrijving staat niet dat het in de 3de lossen moet..... het is inderdaad van het linkje.
En ja spelling pffff;)
ga hem opnieuw doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:45 schreef bietel het volgende:
[..]
In de beschrijving staat dat je moet beginnen met een vaste. Op de foto ziet het eruit alsof je met 3 lossen begonnen bent. Dat geeft op zich niet, want dat is simpel op te lossen door een vaste te haken en dan de ronde te sluiten in de bovenste losse van de 3. Je bent dan als het ware begonnen bij het stokje in *1 Vaste, 1 Stokje, 1 Dubbel Stokje, 1 Stokje, 1 Vaste*. Het is wel anders dan in de beschrijving staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is leuk! Hoe heet de steek? Misschien wordt ie op Ravelry ook ergens gebruikt!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb weer een kussen gemaakt.Ooit had ik een paar bollen Muskat soft gekocht, omdat ik het zulk mooi gemêleerd garen vond, maar ik had er nog geen bestemming voor gevonden. Tot ik zat te bladeren in het prachtige haakboek dat ik van Phluphy gekregen heb. Daarin zag ik een haaksteek die ik heel geschikt vond voor dit garen. Zo is ie geworden:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:24 schreef Doobsie het volgende:
Leuke dingen weer!!! En dat kussen vind ik echt heeeeel mooi!!
Bij deze meld ik me voorlopig af hier. Ik hang verder rond op FB. Hou het niet meer bij om overal te komen en heb er een paar op FB gezien die hier ook zitten.
Jammer maar helaas.Wat is dat nou voor een passief agressieve houding? Op wiens antwoord wacht je? Misschien is iemands het gewoon vergeten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Kun je diegene niet speciek noemen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja dat is ook mijn eerste gedachten. Een nichtje vanquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:27 schreef trui het volgende:
leuk bietel, 't lijkt wel of de familie Barbapapa uitbreiding heeft...
By DMB
Ik heb het gehaakte gedeelte op een kant en klare kussenhoes genaaid. Dit is de achterkant:quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:03 schreef blabbel6 het volgende:
Wat een prachtig kussen Spuuglokje! Mooie steek ook.
Hoe heb je de achterkant gedaan?
Ik ben ook wel benieuwd: staan al die kussens thuis bij je op de bank of heb je een heel groot huis met meerdere bankstellen?
Er staat '2-dc puff st'. Da's wel een erg algemene term, dus ik heb even een foto voor je gemaakt van mijn boek. Ik weet dat dat eigenlijk niet hoort, maar als jullie het niet verder vertellen, is er niks aan het handje.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:03 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Die is leuk! Hoe heet de steek? Misschien wordt ie op Ravelry ook ergens gebruikt!
Leuke dingen weer!!! En dat kussen vind ik echt heeeeel mooi!!
Bij deze meld ik me voorlopig af hier. Ik hang verder rond op FB. Hou het niet meer bij om overal te komen en heb er een paar op FB gezien die hier ook zitten.
Jammer maar helaas.Ik werd nieuwsgierig en heb eens terug zitten scrollen in de vorige topics. Ik kon alleen een post vinden dat je op 8 april aan iemand via dm iets gevraagd zou hebben? Het was geen openbare/algemene vraag in dit topic toch? Hoef ik me dus niet aangesproken te voelen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vloeibare latex wordt ook voor het maken van nepwondenquote:Op woensdag 15 mei 2013 09:18 schreef CREADO het volgende:
Oh voor diegene die antislip wil maken:
Drie Tips:
- vloeibare latex kopen bij hobbywinkel (duur)
- een oude slipper misbruiken
- gewoon even wat 'sanitairkit' aan de onderzijde smeren
Met antislip op babyschoentjes voorkom je dat de schoentjes scheef worden gelopen en blijven ze iets beter in vorm
ik denk dat het beter was overgekomen als je kort berichtje had gestuurd dat je het nogal druk had bijv, dan is dat duidelijk.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:55 schreef dapmar het volgende:
Ik zou een pb sturen naar haar maar door een aantal privé dingen er nog niet van gekomen, had ook met het onderwerp te maken waar ze over een pb berichtje stuurde..
Heb nu gestuurd, maar voel me wel heel rot nu als ze hierdoor hier is vertrokken heb ook pb gestuurd.
Ook hier SORRY.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel een beetje apart als iemand weg blijft omdat iemand anders niet reageert op een privéberichtquote:Op woensdag 15 mei 2013 10:04 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
ik denk dat het beter was overgekomen als je kort berichtje had gestuurd dat je het nogal druk had bijv, dan is dat duidelijk.
Hoop niet dat doobsie daarom niet meer komt ...
dat kunnen we alleen doobsie zelf horen, daarom zei k ook: hoop van niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:07 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het natuurlijk wel een beetje apart als iemand weg blijft omdat iemand anders niet reageert op een privébericht
Dankjequote:Op woensdag 15 mei 2013 09:15 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Er staat '2-dc puff st'. Da's wel een erg algemene term, dus ik heb even een foto voor je gemaakt van mijn boek. Ik weet dat dat eigenlijk niet hoort, maar als jullie het niet verder vertellen, is er niks aan het handje.
[ afbeelding ]
Is toch niet nodig? Ik zou niet weten waarom je zou moeten gaan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:05 schreef dapmar het volgende:
Heb ik ook gedaan als dat zo is ga ik wel...........
Volgens mij zijn bijna alle lui die in wolwinkels staan een beetje ehm apart. Alleen die in Margraten niet, die is gewoon normaal. Maar ja, wanneer komen jullie daar nou. :-)quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:12 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
dat kunnen we alleen doobsie zelf horen, daarom zei k ook: hoop van niet.
maar,, laten we de dingen niet groter maken dan ze zijn
wat gaat er trouwens een hoop (!) wol in die alpine shawl!!jemig de pemig, geloof dat ik te kort kom.. (en de winkel waar ik 't weg heb is beetje.. apart.. zegmaar.. de vrouw die er werkt vooral..
)
haha nee daar kom ik niet nee :p waar zit die?quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:32 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bijna alle lui die in wolwinkels staan een beetje ehm apart. Alleen die in Margraten niet, die is gewoon normaal. Maar ja, wanneer komen jullie daar nou. :-)
Nog ff iets anders, voor iedereen: heeft iemand van jullie voor mij nog een bolletje Catania 108 (beige) over? Ik neem het graag over. Ik ben (al jaren) bezig met een hexagon deken en die kleur is gewoon nergens meer te krijgen. Ik heb nog aardig wat bolletjes nodig om mijn deken af te maken. :-(
Ik zou eens een nieuwe foto moeten maken. Ik heb er al veel meer strepen aanzitten dan deze:
[ afbeelding ]
Ik ga het vanmiddag even uitproberen en zal als het lukt een Nederlandse beschrijving maken. Want als je google translate gebruikt, krijg je onder andere dit:quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:04 schreef Tyler-Girl het volgende:
Spuug, dankje! Ik vind het nogsteeds een erg mooie techniek. Ik ben niet gewend om via tekeningen te haken maar na wat oefenen gaat dat vast wel lukken
Tja, nu weet je natuurlijk meteen wat je moet doen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:05 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ga het vanmiddag even uitproberen en zal als het lukt een Nederlandse beschrijving maken. Want als je google translate gebruikt, krijg je onder andere dit:
Door het bevestigen van de draad aan de rand, maken 3 temperatuur. hijslussen en brei 2 eetlepels s / n op hetzelfde punt. Schroef de kolom Poort van schelpen, de invoering van de haak in de rug van een half-loop, neem de rand van de vorige 2 meer schelpen aansl.
Klinkt alsof ze heel erg oud is en niet met de tijd mee kan gaan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:02 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
haha nee daar kom ik niet nee :p waar zit die?
die ik bedoel is echt raar,, ik ben wat gewend maar dit is echt raar.. ze verafschuwt alles wat van internet komt, vind dat je een sjaal perse van bepaalde wol moet maken (ook al maak je zo'n alpine shawl of festivalshawl ofzo) een andere maak haak/breinaald dan aangegeven staat is uit den boze en wee je gebeente want als je met een vraag komt van een patroon dat je van internet hebt gehaald
moet zeggen dat Achterpand in Groningen wel ontzettend leuk personeel heeft en ik daar ook goed geholpen word, zelfs als ik er niets kom kopen. Helaas hadden ze deze wol niet.
En over je catania, helaas heb ik die niethad je er graag mee geholpen
Snap echt niet dat je dat niet snapt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:05 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ga het vanmiddag even uitproberen en zal als het lukt een Nederlandse beschrijving maken. Want als je google translate gebruikt, krijg je onder andere dit:
Door het bevestigen van de draad aan de rand, maken 3 temperatuur. hijslussen en brei 2 eetlepels s / n op hetzelfde punt. Schroef de kolom Poort van schelpen, de invoering van de haak in de rug van een half-loop, neem de rand van de vorige 2 meer schelpen aansl.
haha het is nog duurder kan ik je vertellen dan in hobbyzaakquote:Op woensdag 15 mei 2013 09:47 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
vloeibare latex wordt ook voor het maken van nepwondengebruikt, weet niet hoe duur het dan is, maar denk wel dat het goedkoper is dan zo'n flesje uit de hobbywinkel
geen idee waar je het kan vinden trouwens.. ik ga ff googelen!
heb allen kleurtjes sorry... hoop dat ze in groningen nog hebben. Nergens via internet?quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:14 schreef wild-r0se het volgende:
nu toch maar met de bus op en neer naar drachten vanaf groningen, speciaal voor dat bolletje (kan nu nog gratis met ov) je bent verslaafd of niet ja
nou zo kan die wel weer. Het is duidelijk genoeg zo lijkt me :-)quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:05 schreef dapmar het volgende:
Via internet was lastig en heb t nu al gehaaldquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:16 schreef CREADO het volgende:
[..]
heb allen kleurtjes sorry... hoop dat ze in groningen nog hebben. Nergens via internet?
top !quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:32 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
Via internet was lastig en heb t nu al gehaaldmn middag toch nog nuttig besteed
in groningen verkopen ze op de plekken die ik ken.geen katia. Toevallig ook nog hetzelfde kleurbad kunnen vinden daar
Passief agressieve houding?? Hmmmm nou oke als jij daar zo over denkt dan zal dat wel.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een passief agressieve houding? Op wiens antwoord wacht je? Misschien is iemands het gewoon vergeten?
Inderdaad ik zat te wachten op antwoord van Dapmar, maar nogmaals! Ik ga niet weg omdat ik wat langer op antwoord moest wachten, maar omdat ik het gewoon allemaal niet meer bij kan houden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:28 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik werd nieuwsgierig en heb eens terug zitten scrollen in de vorige topics. Ik kon alleen een post vinden dat je op 8 april aan iemand via dm iets gevraagd zou hebben? Het was geen openbare/algemene vraag in dit topic toch? Hoef ik me dus niet aangesproken te voelen?
Ik heb je een PB terug gestuurd meid, het heeft echt NIKS daar mee te maken dat ik wat langer heb moeten wachten!quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:55 schreef dapmar het volgende:
Ik zou een pb sturen naar haar maar door een aantal privé dingen er nog niet van gekomen, had ook met het onderwerp te maken waar ze over een pb berichtje stuurde..
Heb nu gestuurd, maar voel me wel heel rot nu als ze hierdoor hier is vertrokken heb ook pb gestuurd.
Ook hier SORRY.
Niemand hoeft weg!!!quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:05 schreef dapmar het volgende:
hoi, je begrijpt me verkeerd. passief aggressief betekent "indirecte boosheid". dus niet gewoon tegen iemand zeggen dat je iets irritant vindt, maar dat via via duidelijk maken. kortom: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. heeft niks met aggressie te maken in de zin die jij nu denkt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:23 schreef Doobsie het volgende:
[..]
Passief agressieve houding?? Hmmmm nou oke als jij daar zo over denkt dan zal dat wel.
Maar goed, als jullie dan zo zitten te wachten op een uitgebreide uitleg zodat iedereen mee kan smullen van het hele wel en wee... hier komt ie.
Als men GOED gelezen had, heb ik NIET gezegd dat ik weg ga omdat ik geen antwoord gekregen zou hebben, maar omdat ik op facebook lid ben van enkele haakclubjes en op een gegeven moment moet je gewoon een keuze maken. Het werd me te veel, en ik dacht dat het wel zo netjes was om even te zeggen dat ik hier niet meer actief zou zijn in plaats van dat er straks verhalen de rondte zouden gaan of mensen "bezorgd" zouden zijn omdat ik ineens niets meer zou posten
Ik heb van dapmar inmiddels antwoord gehad, en zij weer van mij en haar uitgelegd dat ik juist omdat ik zat te wachten op antwoord van haar, hier nog was.
Ik ga dus zeker NIET weg om haar, ik ga hier om niemand weg!
Ik ga hier weg, omdat ik het allemaal niet meer bij kan houden en ik graag nog wat haaktijd over zou hebben in plaats van alle forums, groepjes en clubjes af te gaan!
Vind het wel jammer dat ik meteen als een agressief persoon gezien wordt nu. Mensen die me beter kennen zouden weten dat ik totaal NIET agressief ben! Maar goed, heb geen zin om me daar verder in te verantwoord of wat dan ook.
Nogmaals ... ik ga NIET weg omdat iemand iets niet of juist wel gedaan zou hebben!
met huisvrouw zijn is niks mis als dat je keuze is.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:34 schreef -Spring het volgende:
O ja, krijgen we dat.
Wat is er mis met huisvrouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |