quote:
Gewoon biertje vanavond, fappen en dan val je als een blok in slaap.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:53 schreef Ensemble het volgende:
Denk niet dat slapen gaat lukken vannacht.
Jou ken ik zeker nogquote:Op zondag 12 mei 2013 19:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe is het met M&O?
[..]
Jou ken ik nogNu wel slagen hé.
gewoon jonko deed ik vorig jaarquote:Op zondag 12 mei 2013 19:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
[..]
Gewoon biertje vanavond, fappen en dan val je als een blok in slaap.
Itse me Mario.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:57 schreef Nutkicker22 het volgende:
Wie gaan er allemaal na het examen meteen het antwoordmodel checken ?
Weet niet of ik ervan ga huilenquote:Op zondag 12 mei 2013 19:57 schreef Nutkicker22 het volgende:
Als het mij lukt, moet het jou ook lukken. En volgens mij had jij betere cijfers dan ik.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:56 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Jou ken ik zeker nog. Ik doe mijn best
Examens de leukste periode van de middelbare school, huh?quote:Op zondag 12 mei 2013 19:58 schreef Beaudelaire het volgende:
Geniet ervan, achteraf is het de leukste periode van de middelbare school.
beste tijd ooit jaquote:Op zondag 12 mei 2013 19:59 schreef nodig het volgende:
[..]
Examens de leukste periode van de middelbare school, huh?
Ik heb alleen deze week al meer geleerd dan de rest van het hele jaar![]()
Veel vrijheid tussen de examens door. Als het goed is, hoef je niet veel te blokken tijdens de examens want je hebt alles al een keer gehad. En dan 3 maanden vakantie.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:59 schreef nodig het volgende:
[..]
Examens de leukste periode van de middelbare school, huh?
Ik heb alleen deze week al meer geleerd dan de rest van het hele jaar![]()
Vooral economie, toen ik dat op de havo ging nakijken kwam ik uit op een 4.7quote:Op zondag 12 mei 2013 19:59 schreef Fey. het volgende:
Overmorgen gelukkig pas. Dat deze ellende snel voorbij is allemaal! Ik had vannacht al een nachtmerrie over die examens
Veel succes iedereen!
Ik denk dat ik alleen van talen de antwoordmodellen check.. wiskunde/economie etc. is lastig na te kijken.
quote:Op zondag 12 mei 2013 20:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
beste tijd ooit ja
gewoon chilling tijdens examens
daarna helemaal loco
VMBO BB gedaan ofwa?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
Veel vrijheid tussen de examens door. Als het goed is, hoef je niet veel te blokken tijdens de examens want je hebt alles al een keer gehad. En dan 3 maanden vakantie.
Ik begin a.s dinsdag met natuurkunde. Vervolgens 6 dagen vrij waarna ik Engels en Wiskunde B heb. Ik moet het echt van mijn CE cijfers hebben. Moet minstens 5,3 halen voor elk vak. Mag je eventueel nog het (SE + CE) overnemen van vorig jaar als ik bijvoorbeeld nu een vak verpest ?quote:Op zondag 12 mei 2013 19:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als het mij lukt, moet het jou ook lukken. En volgens mij had jij betere cijfers dan ik.
Wanneer begin je?
Misschien na de examens pas. Ik zit nog te twijfelen.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:57 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ai. Vorig jaar mocht ik een 4,4 halen voor Nederlands, of een 4,8 voor economie en dan was ik geslaagdquote:Op zondag 12 mei 2013 20:02 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Ik begin a.s dinsdag met natuurkunde. Vervolgens 6 dagen vrij waarna ik Engels en Wiskunde B heb. Ik moet het echt van mijn CE cijfers hebben. Moet minstens 5,3 halen voor elk vak. Mag je eventueel nog het (SE + CE) overnemen van vorig jaar als ik bijvoorbeeld nu een vak verpest ?
Volgens Cito vanaf 17:00. Geldt voor de middagzittingen havo/vwoquote:Op zondag 12 mei 2013 19:57 schreef nodig het volgende:
[..]
Itse me Mario.
Zeker weten van welHoelaat staat zoiets erop? Gelijk om 16.30 na het examen?
Wow dat is wel een heel verschil... heb je jezelf mooi onnodig druk zitten maken. Bij economie kan meer goed zijn dan dat wat in het antwoordmodel staat dus ik ga het ook niet nakijkenquote:Op zondag 12 mei 2013 20:01 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Vooral economie, toen ik dat op de havo ging nakijken kwam ik uit op een 4.7het was een 7.8
Mwah valt wel mee, ik denk wel dat ik genoeg heb gedaan. Misschien nog 2 examens maken van Wiskunde en Engels.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ai. Vorig jaar mocht ik een 4,4 halen voor Nederlands, of een 4,8 voor economie en dan was ik geslaagd![]()
5,3 moet wel lukken toch?Veel geoefend al?
Ik mocht dat vorig jaar wel, maar volgens mij is zo'n regeling sinds dit jaar afgeschaft. Kan het fout hebben hoor.
En welke cijfers rollen uit de oefenexamens uit?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:05 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Mwah valt wel mee, ik denk wel dat ik genoeg heb gedaan. Misschien nog 2 examens maken van Wiskunde en Engels.
Klopt ja, had hetzelfde met m&oquote:Op zondag 12 mei 2013 20:04 schreef Fey. het volgende:
[..]
Wow dat is wel een heel verschil... heb je jezelf mooi onnodig druk zitten maken. Bij economie kan meer goed zijn dan dat wat in het antwoordmodel staat dus ik ga het ook niet nakijken
Wat heb jij een leuke naamquote:Op zondag 12 mei 2013 20:04 schreef Fey. het volgende:
[..]
Wow dat is wel een heel verschil... heb je jezelf mooi onnodig druk zitten maken. Bij economie kan meer goed zijn dan dat wat in het antwoordmodel staat dus ik ga het ook niet nakijken
Nog geen heel examen gemaakt, alleen maar losse opgavesquote:Op zondag 12 mei 2013 20:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
En welke cijfers rollen uit de oefenexamens uit?
Niet als je er slecht in bent.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:06 schreef Insomnia_ het volgende:
Engels zonde van tijd om examens van te maken om te oefenen
Ik heb er twee gedaan, uit een soort schuldgevoel, maar ik deed ze onder het fokken/facebooken/reizen. En zonder woordenboek. En zonder motivatie. Beide keren een 6.5quote:Op zondag 12 mei 2013 20:06 schreef Insomnia_ het volgende:
Engels zonde van tijd om examens van te maken om te oefenen
En rekenfouten word je ook niet aangerekend (tenminste stond bij examen 2009 dat ik aan het maken was) Dus als je berekening goed is maar je telt verkeerd op of wat dan ook krijg je volle punten.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:05 schreef Etsu het volgende:
Vergeet trouwens niet dat je bij M&O ook iets van doorrekenfouten hebt hé. Kan je cijfer hoger uitvallen dan wat je dacht.
Iets met oefenen met de vraagsoorten.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:07 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Net of je er nog wat van gaat leren zo kort dag
Leukste examen was dat.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:07 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb er twee gedaan, uit een soort schuldgevoel, maar ik deed ze onder het fokken/facebooken/reizen. En zonder woordenboek. En zonder motivatie. Beide keren een 6.5
quote:
Als je de examens haalt zonder ook maar iets te leren dan moet je haast wel iets ver beneden je niveau doen.quote:
quote:Op zondag 12 mei 2013 20:07 schreef nodig het volgende:
Als je de examens haalt zonder ook maar iets te leren dan moet je haast wel iets ver beneden je niveau doen.
Dat klopt ja.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:07 schreef nodig het volgende:
[..]
En rekenfouten word je ook niet aangerekend (tenminste stond bij examen 2009 dat ik aan het maken was) Dus als je berekening goed is maar je telt verkeerd op of wat dan ook krijg je volle punten.
quote:Op zondag 12 mei 2013 20:07 schreef nodig het volgende:
[..]
[..]
Als je de examens haalt zonder ook maar iets te leren dan moet je haast wel iets ver beneden je niveau doen.
mooie naam meisjequote:Op zondag 12 mei 2013 20:07 schreef arachide. het volgende:
[..]
Doet me denken aan Faye, als in, mijn naam.
Of je bent het hele jaar al teringhard aan het leren, wat bijna niemand doet, maar het zou wel kunnen.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:07 schreef nodig het volgende:
[..]
[..]
Ik sta er opzich wel goed voor maar ik ga leren als een gek aangezien ik wanneer ik niet slaag mijzelf niet meer recht in de ogen kan aankijken ben ik bangquote:Op zondag 12 mei 2013 20:10 schreef arachide. het volgende:
[..]
Of je bent het hele jaar al teringhard aan het leren, wat bijna niemand doet, maar het zou wel kunnen.
Zakken is dan ook zo'n wereldramp.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:12 schreef nodig het volgende:
[..]
Ik sta er opzich wel goed voor maar ik ga leren als een gek aangezien ik wanneer ik niet slaag mijzelf niet meer recht in de ogen kan aankijken ben ik bang
Gelukkig niet gekocht dan. Maar is wel zo, ja. Veel basic dingen en onduidelijk.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:12 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik heb samengevat wiskunde A vanuit school gekregen
Wat een achterlijk k*tboek
Getal en Ruimte is een keer of 50 duidelijker
sowieso nietquote:
quote:Op zondag 12 mei 2013 20:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
sowieso niet
lijkt me wel chill opzich maarja was neit gezakt
Dan moet je t wel heel erg verneuken wil je zakken.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:13 schreef nodig het volgende:
[..]
Wel wanneer je altijd een leerling was met cijfers boven het gemiddelde
Ik ga echt huilen als ik zak, ik denk wel een week.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:12 schreef nodig het volgende:
[..]
Ik sta er opzich wel goed voor maar ik ga leren als een gek aangezien ik wanneer ik niet slaag mijzelf niet meer recht in de ogen kan aankijken ben ik bang
7 jaar is genoegquote:Op zondag 12 mei 2013 20:15 schreef Insomnia_ het volgende:
Middelbare school gewoon chille tijd had best jaartje extra willen doen opzich.
Nahja bepaalde vakken afgelopen jaar niet zo heel goed gescoord. Dus 5,7 voor NL (Moet je zonder leren wel een 7 voor kunnen scoren op SE) en 5,6 voor geschiedenis (boeit niet zo heel veel zat compensatiepunten maar toch..) Wanneer NL tegenvalt en ik een 5,2 haal en mijn wiskunde of engels heeel erg tegenvalt en ik een 3 haal ben ik gezakt.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan moet je t wel heel erg verneuken wil je zakken.
quote:Op zondag 12 mei 2013 20:16 schreef Fey. het volgende:
[..]
Dankje!
Insomnia_ @ Ik ben ook voor Feyenoord!
Heet je ook echt zo, of is het omdat je voor Feyenoord bent?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:16 schreef Fey. het volgende:
[..]
Dankje!
Insomnia_ @ Ik ben ook voor Feyenoord!
Hij heeft geen examenstressquote:Op zondag 12 mei 2013 20:15 schreef arachide. het volgende:
[..]
Dont be a bitch, examenstress verbroedert. Toch?
quote:Op zondag 12 mei 2013 20:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
sowieso niet
lijkt me wel chill opzich maarja was neit gezakt
Jij komt er welquote:Op zondag 12 mei 2013 20:14 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik neem het leven niet zo serieus als veel mensen.
Niks waar haat ik?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:17 schreef Insomnia_ het volgende:
nodig, ik weet niet wat jij tegen mij komt haten.
wat is je probleem
Dan neemt niet weg dat de examentijd de chillste tijd is.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:16 schreef nodig het volgende:
[..]
Nahja bepaalde vakken afgelopen jaar niet zo heel goed gescoord. Dus 5,7 voor NL (Moet je zonder leren wel een 7 voor kunnen scoren op SE) en 5,6 voor geschiedenis (boeit niet zo heel veel zat compensatiepunten maar toch..) Wanneer NL tegenvalt en ik een 5,2 haal en mijn wiskunde of engels heeel erg tegenvalt en ik een 3 haal ben ik gezakt.
Dit wordt mijn derde. (ben nu bezig.)quote:Op zondag 12 mei 2013 20:17 schreef Fey. het volgende:
Hoeveel examens hebben jullie voor Nederlands gedaan?
Ik denk dat ik er maar mee kap want ik blijf falen op dat samenvatten.
Geen. Ik ben goed in Nederlands, evenals Engels, en in mindere mate Wiskunde en M&O.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:17 schreef Fey. het volgende:
Stuk of 8.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:17 schreef Fey. het volgende:
Wooooootquote:Op zondag 12 mei 2013 20:18 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Stuk of 8.![]()
Had je de samenvatting tips in vwo nederlands topic al gelezen?
Jij bent zeker zo een die straks gaat studeren op je 18e, op je 22e klaar bent en dan denkt dat je wat bent in het levenquote:
Beste stad Rotterdam (heb grootste deel van leven gewoond)quote:Op zondag 12 mei 2013 20:19 schreef arachide. het volgende:
[..]
In de buurt, maar volgend jaar (als ik slaag) in Rotterdam.
8quote:Op zondag 12 mei 2013 20:18 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Stuk of 8.![]()
Ja ik probeer hier gewoon discussie te voeren maar die nodig gaat mij afkraken omdat ik zeg dat zakken geen ramp is en ook gewoon chill kan zijnquote:Op zondag 12 mei 2013 20:20 schreef Etsu het volgende:
Kunnen we stoppen met ruzie maken en terug gaan naar de examens?
Ik ook zoiets! Ik dacht dat ik de enige was die er zo absurd veel maakte, maar niet dus.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:18 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Stuk of 8.![]()
Ik zit in duiven op school.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Beste stad Rotterdam (heb grootste deel van leven gewoond)
Ik woonde tijdje Duiven, ken je wel toch.
Wel verspreid over het hele jaar, dus dan valt het wel mee.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:20 schreef nodig het volgende:
[..]
8![]()
![]()
Dan heb je gewoon iets van 15 uur NL examens lopen maken![]()
Ik 3 examens m&o gemaakt en 1 NL
Na mijn 22 nog doorstuderen héquote:Op zondag 12 mei 2013 20:19 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo een die straks gaat studeren op je 18e, op je 22e klaar bent en dan denkt dat je wat bent in het leven
Ja ik doe nu gewoon wat ik leuk vind, heb mooie reizen gemaakt al laatste jaar. Mooie auto heb ik nu al en binnekort ook beginnen met studeren (ga weer naar school en dan geneeskunde doen) of ik ga air force in. een van die twee.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:21 schreef nodig het volgende:
Goede studie is goeie baan is lekker leven later. Lekker reizen, huisje, auto etc
Nee jij zei dat je het jammer vond dat je niet gezakt was.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ja ik probeer hier gewoon discussie te voeren maar die nodig gaat mij afkraken omdat ik zeg dat zakken geen ramp is en ook gewoon chill kan zijn
bedoel dat ik niet erg had gevonden.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:22 schreef nodig het volgende:
[..]
Nee jij zei dat je het jammer vond dat je niet gezakt was.
Welke tips? Die van AppleBite?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:18 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Stuk of 8.![]()
Deze: EXA / [VWO]Nederlandsquote:
ik kan je zo openomen wie afdelingsdirecteuren daar warenquote:
Ze doen ook best wel stoere dingen, ze zijn er in 2006 op vwo niveau mee begonnen als testquote:
Kloptquote:Op zondag 12 mei 2013 20:36 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
is techniek enzo.
kon ik niet.
vak heette O&O
Vreemd wel, ik weet 85% zeker dat hij in de havo topics posttequote:Op zondag 12 mei 2013 20:36 schreef arachide. het volgende:
[..]
Doe je ding, maar deze jongen heeft gelijk
ja heb je gelijk maar had nederlands en engels havo nodig voor andere redenen. woon nu buitenland kan wel dm'en mocht je het interesserenquote:Op zondag 12 mei 2013 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vreemd wel, ik weet 85% zeker dat hij in de havo topics postte
Nouja, boeiend verder.
doe je nog fiscaal recht etsu?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vreemd wel, ik weet 85% zeker dat hij in de havo topics postte
Nouja, boeiend verder.
zit te twijfelen ook ooit fiscaal recht te doen, maar jij vond het nietsquote:Op zondag 12 mei 2013 20:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ga overstappen op notarieel recht waarschijnlijk, maar eerst die P binnenkoppen.
Ah ja, thanks!quote:Op zondag 12 mei 2013 20:27 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Deze: EXA / [VWO]Nederlands![]()
Die van AppleBite waren ook goed ja. Komt eigenlijk op hetzelfde neer.
Ja, ik wil er ook altijd gewoon een nette tekst van maken met een inleiding en een conclusie. Kom dan ook vaak woorden te kort. Toch lastig om af te leren.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:01 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ah ja, thanks!
Vooral dat 2e puntje, dat je geen intro hoeft te schrijven vergeet ik nogal vaak. Wil niet met de deur in huis vallen, terwijl dat wel gewoon kan/mag
Indien het tijdig is doorgegeven mag je dan volgens mij meedoen met de herkansingen. Weet ik niet zeker trouwens. Neem van mij maar niks aan.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:09 schreef sonnyspek het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als je ziek bent op een examen?
2e tijdsvak en evt herkansingen in 3e.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:09 schreef sonnyspek het volgende:
Dit staat er op de site van de onderwijsinspectie:quote:Op zondag 12 mei 2013 21:09 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.onderwijsinspe(...)examen#examenperiodequote:Een leerling wordt tijdens de examenperiode ziek en kan daarom het examen van een aantal vakken niet doen.
Deze leerling kan de vakken die hij in het eerste tijdvak niet heeft kunnen doen in het tweede of derde tijdvak doen, dit naast het recht op reguliere herkansing. Het kan zijn dat er vakken op hetzelfde moment geëxamineerd worden, in dat geval kan de school gebruik gaan maken van een quarantaineregeling.
Mijn leraar Nederlands heeft 0 ziektegevallen gehad tijdens het examen Nederlands in de afgelopen 16 jaar. (Gemiddeld 250 examenleerlingen voor het vak Nederlands) Zelfs met hoge koorts kun je het best gewoon komen.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:14 schreef sonnyspek het volgende:
Ik heb geen examens hoor, maar vroeg me dat altijd al af.
Dankje!
Van haar krijg je bijna meer stress dan van de examens.quote:
Jaa ik kreeg via FB dit filmpje door ik voel mij helemaal onrustig nu met haar luchthoorn en brandweerautoquote:Op zondag 12 mei 2013 21:22 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Van haar krijg je bijna meer stress dan van de examens.
SPOILER: kijk mij eens leuk doen met deze prachtige foto omg godverdomme fucking geweldigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#TeamMiley
quote:Op zondag 12 mei 2013 21:26 schreef arachide. het volgende:
Ik ben hard aan het soggen, beetje foto's bewerken enzoHuilen dit.
SPOILER: kijk mij eens leuk doen met deze prachtige foto omg godverdomme fucking geweldigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kapitein iGlow
Ik kan me daar serieus iets van herinneren, misschien was het gewoon de schoolpas of iets dergelijks. Misschien verschilt het van school tot school.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:32 schreef PowerData het volgende:
Ik vroeg mij nog af: moet je nog iets meenemen naar de examens om aan te tonen dat je examen doet? Identificatiebewijs, misschien nog meer?
LOL. In 2006 was het examen Engels mijn laatste examen. Ik heb zowat gedurende dat hele examen zitten glimlachen. Ik wist vanaf het begin dat de buit binnen was. Hopelijk is jullie laatste examen net zo makkelijkquote:Op zondag 12 mei 2013 19:58 schreef Beaudelaire het volgende:
Geniet ervan, achteraf is het de leukste periode van de middelbare school.
Ja dat mag dus wel altijd gewoon? Ik doe dat ook altijd, anders wordt het echt zo'n opsomming ipv tekst.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:04 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ja, ik wil er ook altijd gewoon een nette tekst van maken met een inleiding en een conclusie. Kom dan ook vaak woorden te kort. Toch lastig om af te leren.
Nee die doen gisteren examen.quote:
Zullen we nog even samen oefenen?quote:Op maandag 13 mei 2013 00:15 schreef nodig het volgende:
[..]
Jij moet igg nog flink aan de bak voor nederlands!
Ik ga zo roken en pittenquote:Op maandag 13 mei 2013 00:42 schreef Pino112 het volgende:
Wordt er nog een beetje genachtbraakt dan? Twee jaar geleden postte ik tijdens de examens meer dan daarvoor/daarna
Ah oke, dat zag ik niet aan de TTquote:Op maandag 13 mei 2013 00:51 schreef arachide. het volgende:
[..]
Vanaf dit topic kan je de sc niet zien, want je zit erin
Disclaimer: als het gaat zoals 2 jaar geleden gaat houdt het op, het moet gewoon een plek blijven waar examenleerlingen zich welkom voelen, geen reuniequote:Op maandag 13 mei 2013 09:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ah oke, dat zag ik niet aan de TT. Thanks topmod
Twee jaar geleden? Viel wel mee toen toch?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:27 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Disclaimer: als het gaat zoals 2 jaar geleden gaat houdt het op, het moet gewoon een plek blijven waar examenleerlingen zich welkom voelen, geen reunie
Bij 2011-II (ik hoefde eigenlijk helemaal niet te herkansen, maar proberen een hoger cijfer te krijgen kan nooit kwaad, leek me) had ik niet meer zoveel motivatie toen ik het examen eenmaal voor me had. Ik heb toen zo'n beetje 'cba, cba, cba' ingevuld en had toen nogg 8 v.d. 9 meerkeuze goed ook ofzo.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:07 schreef _-_ het volgende:
Ik zit een film te kijken, echt mijn interesse voor dit examen is zo ongezond laagIemand nog algemene tips voor het examen? Ik heb maar 1 oefenexamen gemaakt en daar werd ik niet zoveel wijzer van.
Ja, hij was echt moeilijk, hè!quote:Op maandag 13 mei 2013 10:56 schreef arachide. het volgende:
Vannacht dacht ik ineens "is nederlands niet om 9:00. Helemaal stressie.
Krijg je niet van school? Bij mij lagen een paar woordenboeken en ruim 50 leerlingen gingen voor de deur wachten tot die open ging en grijpen naar het woordenboek.quote:
Bij ons krijg je alles van schoolquote:Op maandag 13 mei 2013 11:28 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Bel familie in de buurt op, ben er gister ook een wezen halen![]()
quote:Op maandag 13 mei 2013 11:31 schreef LETMEIN het volgende:
Ik heb zon lomp woordenboek die veel te dik is.
quote:Op maandag 13 mei 2013 11:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Krijg je niet van school? Bij mij lagen een paar woordenboeken en ruim 50 leerlingen gingen voor de deur wachten tot die open ging en grijpen naar het woordenboek.![]()
Uiteraard. Wanneer moet jij examen doen? Je zit nu in de vijfde toch?quote:Op maandag 13 mei 2013 12:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoin.
Succes en sterkte iedereen.
gr gr.
Oeps, ik jat de teksten van Pino. Kan ie hopelijk wel hebben
Ik was 2 jaar geleden nog niet actief in EXA helaas, was slechts lurker.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Uiteraard. Wanneer moet jij examen doen? Je zit nu in de vijfde toch?![]()
Jammer, anders maakte je onderdeel van de bazen-EXA-users van 2011quote:Op maandag 13 mei 2013 12:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik was 2 jaar geleden nog niet actief in EXA helaas, was slechts lurker.
Maar toen had ik wel een mooie lijst
Je hebt wel heel wat gemist.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik was 2 jaar geleden nog niet actief in EXA helaas, was slechts lurker.
Maar toen had ik wel een mooie lijst
Ja ik heb wel enkele posts in EXA 2011. Maar te weinig voor een baas zoals ik ja.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jammer, anders maakte je onderdeel van de bazen-EXA-users van 2011
(waaronder dus ik)
Etsuquote:Op maandag 13 mei 2013 12:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je hebt wel heel wat gemist.
Nog 50 minuten, guys! Toch? Om 13:30.
Oei, een 4,3 voor scheikunde. Als je dat niet haalt, wat dan?quote:Op maandag 13 mei 2013 12:40 schreef M-arijnn het volgende:
Heb alleen biologie en scheikunde en dat is over ruim een week Zijn wel vakken die dit jaar nieuw voor me zijn (wou hbo doen, was te laat voor loting, dus heb maar havo sprint voor deze vakken gedaan zodat ik NG en EM profiel heb) dus moet wel flink aan de bak. Sta een 4.3 op scheikunde en een 6.3 op biologie.
Mjahquote:Op maandag 13 mei 2013 12:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
He dushi.Laten we het maar bij EXA'13-ers houden.
Als ik een 3.7 haal sta ik alsnog een 4 op scheikunde (afgerond). Verder heb ik vorig jaar een E&M diploma gehaald met 1 6 en de rest 7ens, dus compensatie is er zatquote:Op maandag 13 mei 2013 12:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oei, een 4,3 voor scheikunde. Als je dat niet haalt, wat dan?
'druk bezig'quote:Op maandag 13 mei 2013 12:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
MjahIk ben toch druk bezig op school nu
Ik zou hem in het Nederlands schrijven, en niet in het Duits of Engels. Of Frans.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:51 schreef Spatieloos het volgende:
Iemand nog super goede tips bij Nederlands, vooral de samenvatting?
Schrijf niet te veel (maar ook niet te weinig)quote:Op maandag 13 mei 2013 12:51 schreef Spatieloos het volgende:
Iemand nog super goede tips bij Nederlands, vooral de samenvatting?
Je moet er wel rekening mee houden dat je gemiddeld voor al je CSE's ook een 5.5 moet staan he. Dus probeer overal een 5.5 of hoger te halen zou ik zeggen.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:43 schreef M-arijnn het volgende:
[..]
Als ik een 3.7 haal sta ik alsnog een 4 op scheikunde (afgerond).
Een uur alquote:Op maandag 13 mei 2013 14:33 schreef Quit het volgende:
Na een uur al klaar met Nederlands (vwo), was echt supersimpel!
betekent dat het ook simpel wordt voor Havo, want het kan natuurlijk niet dat die van vwo makkelijker is dan havo!quote:Op maandag 13 mei 2013 14:33 schreef Quit het volgende:
Na een uur al klaar met Nederlands (vwo), was echt supersimpel!
quote:Op maandag 13 mei 2013 14:55 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
betekent dat het ook simpel wordt voor Havo, want het kan natuurlijk niet dat die van vwo makkelijker is dan havo!
Nee.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:56 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nou, lijkt me toch wel dat ze havo expres makkelijker maken dan vwo, of niet?
Hoezo niet, waar slaat het op dat die van havo moeilijker kan zijn dan die van vwo!quote:
Moet havo dan niet met een hoofdletter?quote:Op maandag 13 mei 2013 14:57 schreef Toto69 het volgende:
Moeilijker is relatief, en vwo mag gewoon met kleine letters jongens.
Gewoon havo en vwo, easy as that.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:02 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Moet havo dan niet met een hoofdletter?
Waarom vindt iedereen dat streng? Makkelijk toch..quote:Op maandag 13 mei 2013 16:16 schreef Pino112 het volgende:
Ohja vanaf dit jaar maar 1 onvoldoende op NL/Eng/Wis en minimaal een 5 dan. Streng
Er zijn er zat die matig zijn in bijv Engels en wiskunde. Of NL en wiskunde. Of NL en EN.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:19 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Waarom vindt iedereen dat streng? Makkelijk toch..
Ik vind dat je voor Nederlands en Engels sowieso een voldoende moet kunnen halen, anders heb je de laatste vier/vijf/zes jaar echt iets verkeerd gedaan.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Er zijn er zat die matig zijn in bijv Engels en wiskunde. Of NL en wiskunde. Of NL en EN.
Als ik het kan, kunnen de anderen het ook.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:16 schreef Pino112 het volgende:
Ohja vanaf dit jaar maar 1 onvoldoende op NL/Eng/Wis en minimaal een 5 dan. Streng
quote:Op maandag 13 mei 2013 16:21 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Ik vind dat je voor Nederlands en Engels sowieso een voldoende moet kunnen halen, anders heb je de laatste vier/vijf/zes jaar echt iets verkeerd gedaan.
nee, want ik sta een 7 voor NL, een 7 voor Engels maar een 4.9 voor wiskunde. Mocht ik wiskunde onder een 4.1 halen dan ben ik gezakt. Ik ben echt slecht in wiskunde maar ik ga er van uit dat ik wel boven een 4.1 moet kunnen halen.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:19 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Waarom vindt iedereen dat streng? Makkelijk toch..
Examen.nlquote:
Je mocht er toch ook 220 gebruiken? Maximale aantal woorden was 200 en die mocht je met 10% overschrijden.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:30 schreef Push. het volgende:
[..]
Examen.nl
Jij had toch ook te veel woorden? Aardig gestress zeker? Had er 260 na in m'n klad want dacht dat je er 220 mocht gebruiken. Kwartier voor tijd controleerde ik 't en mocht je er 200 gebruiken53 woorden geschrapt..
Was ook echt op de 'bel' klaar.
Ja ik dacht dus 242 in dat geval.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:37 schreef Uvejal het volgende:
[..]
Je mocht er toch ook 220 gebruiken? Maximale aantal woorden was 200 en die mocht je met 10% overschrijden.
Dat klopt toch niet? Dan zou je als je alles goed hebt geen 10 hebben met een N<1?quote:Op maandag 13 mei 2013 17:30 schreef Etsu het volgende:
[..]
aantal gehaald/aantal te halen x 9 + N (tussen 0-2).
behaalde hoeveelheid puntenquote:
Klopt ongeveer. Je fouten worden je gewoon per n-term strenger aangerekend, en dat komt ongeveer overeen met die formule.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:39 schreef Neraice het volgende:
[..]
Dat klopt toch niet? Dan zou je als je alles goed hebt geen 10 hebben met een N<1?
Boven de 4.1 gaat wel lukken.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:15 schreef Romanus het volgende:
[..]
nee, want ik sta een 7 voor NL, een 7 voor Engels maar een 4.9 voor wiskunde. Mocht ik wiskunde onder een 4.1 halen dan ben ik gezakt. Ik ben echt slecht in wiskunde maar ik ga er van uit dat ik wel boven een 4.1 moet kunnen halen.
Dat staat hierboven ook.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:45 schreef AppleBite het volgende:
[..]
behaalde hoeveelheid punten
_________________________ x 9 + n-term
Maximaal aantal punten
Excuus, niet gelezen. Ik zag de vraag staan en beantwoordde die gewoon. Had beter nog even verder kunnen lezen.quote:
Jij hebt al eerder examen gedaan las ik, wat is normaal qua hoeveelheid klachten bij het laks en qua N-term voor Nederlands (schat tussen de 0,5-1,3)?quote:Op maandag 13 mei 2013 17:59 schreef Etsu het volgende:
meningen over vwo Nederlands zijn wel erg verdeeld in dat topic.
De klachten voor Nederlands zijn altijd abnormaal veel. Duizenden klachten.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:03 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Jij hebt al eerder examen gedaan las ik, wat is normaal qua hoeveelheid klachten bij het laks en qua N-term voor Nederlands (schat tussen de 0,5-1,3)?
Ah, helaas dan.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
De klachten voor Nederlands zijn altijd abnormaal veel. Duizenden klachten.
Ze doen er geen reet mee. De norm ligt altijd rond de 0,5.Uitzonderingen daargelaten.
Bij ons golden de huidige eisen ook al als overgangseisen. Verder heeft onze school er niet veel bijzonders aan gedaan.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:11 schreef JoelBaka het volgende:
Even een vraagje: Hoe heeft de school jullie voorbereid om de nieuwe eisen? Naar mijn idee krijg je die nieuwe eisen gewoon op je bord gegooid en zie je maar, en zullen ze strenger zijn in het voorlaatste jaar. Maar is het onderwijs zich nou ook echt aan de nieuwe eisen aan het aanpassen? Want het idee is toch om zo het onderwijs te verbeteren?(Dat vraag ik me nou al een tijdje af)
En voor de mensen die vandaag al een examen hebben gehad, gefeliciteerd nummer 1 zit erop
Ik hoop dat het examen er helemaal mee wordt volgepropt.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:05 schreef Nutkicker22 het volgende:
Natuurkunde morgen. Dat wordt nog wat. Ik hoop dat er weinig inzichtsvragen in komen.
hoezo? Heb jij zo'n goed inzicht dan?quote:Op maandag 13 mei 2013 19:10 schreef _-_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat het examen er helemaal mee wordt volgepropt.
Ja. Wil Natuurkunde studeren. Maar heb niks geleerd dus vandaar.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:14 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
hoezo? Heb jij zo'n goed inzicht dan?
quote:Op maandag 13 mei 2013 19:16 schreef _-_ het volgende:
[..]
Ja. Wil Natuurkunde studeren. Maar heb niks geleerd dus vandaar.
Ook nog natuurkunde morgen.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:04 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja dat was een enge voor jou toch? Is er nog een ander vak morgen voor VWO?
De 2de en de 3de.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:43 schreef Sucuk het volgende:
Aan de hand van wat worden normeringen bepaald?
*Aantal klachten?
*Aantal slechte cijfers?
*Landelijk gemiddelde?
*Percentage klachten v/h totaal aantal deelnemers?
En wat is de maximale normering?
Waarom kan je dan klagen, als het geen invloed op de normering heeft?quote:Op maandag 13 mei 2013 20:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
De 2de en de 3de.
En max 2,0. Al kán het hoger dan 2,0 uitvallen, maar dan moet het wel extreem slecht gemaakt zijn. Als ik me goed herinner, kreeg een examen van Latijn een keer een norm van 2,7. Maar dat weet ik niet zeker. Net als Wiskunde B oude stijl, ook boven de 2,0.
Al sla je me dood. Wat mij betreft, schaffen ze dat hele klachtending af. Mijn ervaring leert dat het geen zin heeft.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:51 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Waarom kan je dan klagen, als het geen invloed op de normering heeft?
Denk je dat m&o een hogere normering dan 2 krijgt? Ofwel wat denk jij?
Je haalt AK, anders trek ik mn uitnodiging voor m'n HW in.quote:
precies dat had ik ook, maar schat nog iets lager in: tussen de 20 en 25 puntenquote:Op maandag 13 mei 2013 21:02 schreef Heliosphan het volgende:
Ik denk dat aan de hand van klachten over specifieke vragen wel gekeken wordt naar eventuele aanpassingen in het correctievoorschrift?
Nederlands ging trouwens best lekker. Tot ik het na ging kijken.. Hopelijk ergens tussen de 5 en 6.
Ik hoop dat er nog een beetje speling zit in de antwoorden uit het correctievoorschrift en dat de N-term lekker hoog is. Had niet echt een onvoldoende voor Nederlands ingecalculeerd.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:23 schreef TanteSidonia het volgende:
[..]
precies dat had ik ook, maar schat nog iets lager in: tussen de 20 en 25 punten
Denk dat iedereen dat hooptquote:Op maandag 13 mei 2013 21:53 schreef Ensemble het volgende:
Hoop ook niet dat ik spellingsfouten heb gemaakt in de samenvatting. Heb geen rekening gehouden met punten aftrek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |