twitter:MiddleEast_BRK twitterde op zaterdag 11-05-2013 om 13:02:07CNN Turk reports explosion in #Reyhanli near central town hall, says "many people injured". #Turkey reageer retweet
Kunnen jullie de vorige keer nog herinneren? Toen leek het even alsof Turkije in zou grijpen.twitter:ekizilkaya twitterde op zaterdag 11-05-2013 om 13:28:21DANGEROUS: Some Turks have reportedly attacked Syrian immigrants in #Reyhanli, after today's explosions. reageer retweet
twitter:Brown_Moses twitterde op zaterdag 11-05-2013 om 13:25:13Various claims of car bombs, exploding bomb factories, and mortar/rocket attacks killing 25+ in #reyhanli, Turkey reageer retweet
Filmpje: Grote verwoestingen te zien.twitter:ekizilkaya twitterde op zaterdag 11-05-2013 om 13:32:03Latest rumor is that it was a SCUD missile that hit #Reyhanli. Experts of AHaber TV doubt, because Turkish radars could see it. reageer retweet
Sluit ik mij volledig bij aan, Turkije reageerde al fel bij die 5 doden en riep de veiligheidsraad bijeen. Dit is een nog grotere aanval/aanslag.twitter:
quote:Explosions hit Turkish town on border with Syria, killing at least 18
Several explosions have hit the southern province of Hatays Reyhanl district on the Turkish-Syrian border. At least 18 people were reportedly killed, while dozens were injured.
"Two car [bombs] were set off in front of the municipality," Interior Minister Muammer Gler told reporters, but other reports indicated that there were three or more explosions.
Initial reports described many casualties have been brought to nearby hospitals by ambulance.
The municipality building has also been severely damaged, according to reports.
A wooden building close to the municipality has crumble following the explosions. The power is reportedly out in the town. Police has taken extreme security measures.
The explosions have caused massive panic in Reyhanl, leading many locals to try and leave town, according to reports.
Hrriyet Daily News
twitter:ekizilkaya twitterde op zaterdag 11-05-2013 om 14:09:00Police reportedly opens fire into the air to contain the crowd that attacks Syrians in #Reyhanli. A man cursed at Erdogan live on AHaber. reageer retweet
Minister(buitenlandse zaken) had het net over mogelijke provocaties.quote:
Ik denk dat ze niet in een oorlog gezogen willen worden dus dat de reactie mee zal vallen.quote:
Wie zegt dat de Amerikanen willen ingrijpen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:24 schreef Jian het volgende:
Een aanval op een lid van de NAVO en een aanval op n van ons is een aanval op ons allen, de legitimatie voor de Amerikanen om in te grijpen?
ja slaat nergens op turkije heeft het grootste leger in europa. er is geen enkele reden om te helpen. Zeker niet aangezien Turkije de beginner is van het geweld door tienduizende jihadisten met wapentuig de grens over te sturen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wie zegt dat de Amerikanen willen ingrijpen?
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:30 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ja slaat nergens op turkije heeft het grootste leger in europa. er is geen enkele reden om te helpen. Zeker niet aangezien Turkije de beginner is van het geweld door tienduizende jihadisten met wapentuig de grens over te sturen.
Maar we weten al lang de persoonlijkheid van erdogan, en die zal inderdaad proberen om de NAVO te misbruiken in plaats van zijn eigen mensen de loopgraven in te sturen.
FSA heeft al duizende vrouwen en kinderen onthoofd wees er maar trots op om hun te steunen, en tutkije is al decennia lang op bijna voet van oorlog met Iran. Als ze door middel van slechts wat oude wapens uit libye samen met de 10 duizenden jihadisten naa Syrie te sturen 1 van de vrienden van hun aartsvijans uit de weg kunnen ruimen dan doen ze dit natuurlijk. Als je de geschiedenis van Turkije bestudeert zie je dat Turkije niet vies is van vieze spelletje, oorlog, veroveren en van meerdere genocides.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit is ook onzin. Waarom zou Erdoğan jihadisten helpen. Krijgt hij alleen maar problemen door.
Hij heeft de FSA geholpen, net als Europa en de VS. De FSA heeft een christelijke leider.
Verder wil de USA natuurlijk wel de macht van Assad breken om zo ook de invloed van Iran en het gevaar van Hezbollah voor Isral kleiner te maken.
Amerika staat wat Syri betreft in een constante spagaat, de bombardementen van van Isral onlangs de chemische wapens, de verwijten richting Obama over zijn besluitloosheid. Het zou me niet verbazen als de balans aan het doorslaan is naar ingrijpen en dat er alleen een goede aanleiding wordt gezocht. Ik weet overigens niet of dit dat is.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik steun niemand.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:34 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
FSA heeft al duizende brouwen en kinderen onthoofd wees er maar trots op om hun te steunen
Niemand zegt dat Turkije Syri niet de baas zou kunnen, dat is helemaal niet de issue ...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:30 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ja slaat nergens op turkije heeft het grootste leger in europa. er is geen enkele reden om te helpen. Zeker niet aangezien Turkije de beginner is van het geweld door tienduizende jihadisten met wapentuig de grens over te sturen.
Maar we weten al lang de persoonlijkheid van erdogan, en die zal inderdaad proberen om de NAVO te misbruiken in plaats van zijn eigen mensen de loopgraven in te sturen.
Dat hele conflict bestaat alleen nog maar omdat het westen en de golfstaten die gekkies steunen, denk je nou echt dat ze nu Assad gaan helpen omdat er een paar granaten over de grens komen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:24 schreef Jian het volgende:
Een aanval op een lid van de NAVO en een aanval op n van ons is een aanval op ons allen, de legitimatie voor de Amerikanen om in te grijpen?
ja goed plan, wel aan de turkse kan van de grens uiteraard.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon Syri 10km inwaarts innemen. Heb je gelijk een mooie bufferzone tussen Turkije en Syri
Goed plan wel, hebben die patriots daar misschien ook nog wat te doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon Syri 10km inwaarts innemen. Heb je gelijk een mooie bufferzone tussen Turkije en Syri
Nee, ik zei, dat wanneer Amerika een "legitieme" aanleiding zou zoeken om in te grijpen, dit het wellicht zou kunnen zijn!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat hele conflict bestaat alleen nog maar omdat het westen en de golfstaten die gekkies steunen, denk je nou echt dat ze nu Assad gaan helpen omdat er een paar granaten over de grens komen?
Dat gaan ze echt niet doen zonder steun van de internationale gemeenschap.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:01 schreef sonnyspek het volgende:
Wat een rare wending zou het die oorlog geven als Turkije Syrie binnenvalt.
Laatst hadden ze nog patriots nodig van NLquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:30 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Wie is die christelijke leider?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit is ook onzin. Waarom zou Erdoğan jihadisten helpen. Krijgt hij alleen maar problemen door.
Hij heeft de FSA geholpen, net als Europa en de VS. De FSA heeft een christelijke leider.
Verder wil de USA natuurlijk wel de macht van Assad breken om zo ook de invloed van Iran en het gevaar van Hezbollah voor Isral kleiner te maken.
Alsof de NAVO onschuldig is en zich hiervoor laat misbruiken.
Denk zelf eerder dat dit het werk is van Iran+Assad.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:14 schreef Confetti het volgende:
Wel een voorbode voor wat ons te wachten staat als we de terroristen gaan voorzien van wapens. Beter laten we Assad zijn werk afmaken.
Klinkt verstandig.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:15 schreef De_Guidance het volgende:
Hij noemt het een provocatie en zegt dat het te maken kan hebben met dat krachten die het niet zien zitten dat Turkije in een vredesproces zit momenteel.
Ook noemt hij het feit dat mensen ervoor willen zorgen dat de bevolking zich keert tegen vluchtelingen uit Syri. Hij noemt hen "onze gasten" en keurt dat ten strengste af.
Hij roept op tot koelbloedigheid en geduldigheid en je niet te laten provoceren.
De gestationeerde patriots zullen ongetwijfeld niet slechts dienen om de bevolking te beschermen, maar ook om een mogelijke no-fly zone te hanteren in de toekomst.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:13 schreef Martin-Ssempa het volgende:
[..]
Laatst hadden ze nog patriots nodig van NL
Mwah, ik denk eerder de rabobank eigenlijk.quote:
Volgens mij heeft Israel helemaal geen belang erbij dat Syri wordt overgenomen door een wilde horde van fundamentalistische gekken.quote:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Men verwacht dat het aantal doden boven de 100 zal uitkomen. Hopelijk gaat Turkije zsm over tot actie. Eerst Syrie binnentrekken 10-25km en dan heel de grens dicht.
twitter:janeikelboom twitterde op zaterdag 11-05-2013 om 17:22:21We horen net dat Turkije alle grensovergangen dicht gooit. Dan zitten we dus vast. Gelukkig zijn we te gast bij vriendelijke mensen #Syrie reageer retweet
twitter:HaraldDoornbos twitterde op zaterdag 11-05-2013 om 17:17:28Oei RT @MahirZeynalov Turkey deploys huge number of air/ground military reinforcements to Reyhanlı on Syrian border after blasts killed 40. reageer retweet
1. Je caps-lock zit vastquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:28 schreef spacechinees2 het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
''Ff Syria 10-25 km binnentrekken en dan heel de grens dicht.''
Dat doe je ook eventjes.
Dat zou schending van internationale rechten zijn door Turkije, dat geeft Iran een legitieme reden om voor zijn bondgenoot Syrie op te komen (en Irak trouwens ook, de Sjiitische stronghold daar nu, op de Koerden na, anders had je een soort van ''triangel'').
Turkije kan het beste gewoon luchtaanvallen uitvoeren op de bases van FSA.
MAAR WIE ZEGT DAT HET HIER OM FSA GAAT? MISSCHIEN IS HET SAA?
EN WAAROM ZOU FSA AANVALLEN UITVOEREN, TURKIJE STEUNT DE FSA TERRORISTEN TOCH!
Zou best kunnen, smerige koerdische terroristenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:52 schreef UpsideDown het volgende:
Misschien nog een een afscheidskadootje van de PKK.
Denk van niet, PKK heeft het voornamelijk op Turkse militairen gemunt en niet op burgers.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:53 schreef xminator het volgende:
[..]
Zou best kunnen, smerige koerdische terroristen
Onzin, de PKK heeft door de jaren gigantisch veel burgers als doelwit genomen. Maar dit zal niet het werk van de PKK zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Denk van niet, PKK heeft het voornamelijk op Turkse militairen gemunt en niet op burgers.
Het Turkse regime niet wil je zeggen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, de PKK heeft door de jaren gigantisch veel burgers als doelwit genomen. Maar dit zal niet het werk van de PKK zijn.
Ik mag gewoon posten op dit account hoor. Maar ik moet braaf zijn van de moderators en admin en geen onzin/bagger posten, en daar houd ik mij nu gewoon aanquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
1. Je caps-lock zit vast
2. Je hebt nog een ban, je post dus door onder een kloon computerprobleem
doei
Doorposten met een kloon als je een ban hebt is de normaalste zaak van de wereld.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
1. Je caps-lock zit vast
2. Je hebt nog een ban, je post dus door onder een kloon computerprobleem
doei
Ik heb liever dat Turkije NoordWest-Syrie tot Libanon binnenvalt en annexeert.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Men verwacht dat het aantal doden boven de 100 zal uitkomen. Hopelijk gaat Turkije zsm over tot actie. Eerst Syrie binnentrekken 10-25km en dan heel de grens dicht.
Als je zoiets doet kan je het zo goed de lijn doortrekken t/m het westen van Chinaquote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:27 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb liever dat Turkije NoordWest-Syrie tot Libanon binnenvalt en annexeert.
Een oorlog met Iran kan uitmonden in een gigantische oorlog met hoofdrollen voor landen als Iran, Isral en Ruslandquote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:47 schreef Bombshell het volgende:
Dat Erdogan zo met zich laat sollen. 40 burgers dood en dan zeggen zich niet te willen laten provoceren. Toch niet zo'n stoere turk als hij zich voordoet.
Daar draaien de machtige turken hun handje niet voor om toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een oorlog met Iran kan uitmonden in een gigantische oorlog met hoofdrollen voor landen als Iran, Isral en Rusland
Ik betwijfel dat Rusland wat probeert vanwege binnenlandse onstabiliteit en Amerika heeft toch al een reden nodig om Iran binnen te vallen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een oorlog met Iran kan uitmonden in een gigantische oorlog met hoofdrollen voor landen als Iran, Isral en Rusland
Softies die Turken, ze hadden gewoon vanavond nog heel Damascus plat moeten bombarderen met brandbommenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:47 schreef Bombshell het volgende:
Dat Erdogan zo met zich laat sollen. 40 burgers dood en dan zeggen zich niet te willen laten provoceren. Toch niet zo'n stoere turk als hij zich voordoet.
Dat zou een droomscenario zijn en enorm mooie tv beelden geven.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In theorie zouden ze opgeroepen kunnen worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:55 schreef Fides het volgende:
Als Turkije zich een serieuze oorlog mengt, zou dat consequenties hebben voor de Turkse-Nederlanders/Duitsers hierzo? Als ze een Turks paspoort hebben dus?
Turkije heeft een akkoord met de PKK en Israel. Als Syri valt, kunnen ze een deel van het land aan de PKK geven.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Israel helemaal geen belang erbij dat Syri wordt overgenomen door een wilde horde van fundamentalistische gekken.
Dat zal de nationalistische sentimenten onder Koerden in het Turkse deel alleen maar versterken. Niet doen dus.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Turkije heeft een akkoord met de PKK en Israel. Als Syri valt, kunnen ze een deel van het land aan de PKK geven.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Turkije heeft een akkoord met de PKK en Israel. Als Syri valt, kunnen ze een deel van het land aan de PKK geven.
Samen met Isral, Syri kapot gaan schieten.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:51 schreef De_Guidance het volgende:
Daders bekend volgens een Turkse vice-premier.
Een organisatie die gelieerd is aan Assad. Benieuwd wat nu de reactie gaat zijn.
twitter:todayszamancom twitterde op zaterdag 11-05-2013 om 20:49:38Turkey says Hatay car bombers have links with Syria's al-Mukhabarat http://t.co/1a7FI3EMar reageer retweet
Niet met de huidige regering denk ik zo.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Samen met Isral, Syri kapot gaan schieten.
1. Syri kapot
2. Weer goeie maatjes met Isral
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou een droomscenario zijn en enorm mooie tv beelden geven.
Wie maakt dan mijn zaterdagavond/zondagochtend shoarma?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
In theorie zouden ze opgeroepen kunnen worden.
Ik vraag mij echter af of de Duitsers daarop zitten te wachten dus misschien zouden ze in dat hypothetische geval voor steun aan Turkije terugvragen dat hun inwoners niet worden opgeroepen.
ik zeg doenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:41 schreef Atak het volgende:
Misschien moeten we Dutchbat na daar sturen.
Typisch een teken van Al-qaida om een tweede en vaak een derde bom af te laten gaan. Dit is het werk van al-qaida cq al-nusra iets anders als bommen en granaten kennen ze niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Beelden van net na de eerste ontploffing waarop de tweede ontploffing (deels) te zien is
http://video.cnnturk.com/(...)anlidaki-patlama-ani
2e bom is 15 minuten na de 2e ontploft, ik gok waarschijnlijk om de mensen te raken die probeerden mensen te helpen die gewond waren geraakt na de eerste bom
quote:Kerry condemns 'awful' Turkey bombings
(AFP) – 21 minutes ago
WASHINGTON — US Secretary of State John Kerry condemned the "awful" car bombings blamed on pro-Damascus groups that killed at least 43 people in a Turkish town near the Syrian border.
"This awful news strikes an especially personal note for all of us given how closely we work in partnership with Turkey, and how many times Turkey's been a vital interlocutor at the center of my work as secretary of state these last three months," Kerry said in a statement.
http://www.presstv.ir/det(...)xplosions-in-turkey/quote:Iran slams explosions in Turkish city of Reyhanli
Deputy Foreign Minister for Asia and Oceania Seyyed Abbas Araqchi has condemned the recent explosion in a Turkish town near the border with Syria.
“This incident is a brutal terrorist crime and such crimes that target ordinary people are condemned whenever in the world,” Araqchi said on Saturday.
Offering his condolences to the Turkish government and nation, Araqchi said, “Fighting terrorism is the common duty of all countries.”
“We hope that terrorism is uprooted in all countries in the region and the world through cooperation among governments,” the Iranian official added.
Iran sponsort het terrorisme al tientallen jaren, dus hoezo hypocriet...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:19 schreef De_Guidance het volgende:
Maar ook...
[..]
http://www.presstv.ir/det(...)xplosions-in-turkey/
Goed nieuws. Oppakken die zooi.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:30 schreef De_Guidance het volgende:
Breaking news in de Turkse media nu:
Twee Syrirs opgepakt bij de grens, worden aangewezen als daders.
Linkje?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:30 schreef De_Guidance het volgende:
Breaking news in de Turkse media nu:
Twee Syrirs opgepakt bij de grens, worden aangewezen als daders.
Dat is een gevestigde Turkse krant. Ik heb toen ik 18 jaar was, een jaartje ochtendkranten gelopen en er zat een Turkse klant bij waar ik de Zaman bezorgde.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:51 schreef De_Guidance het volgende:
Nog geen Engelse bron maar staat hier bijvoorbeeld
http://www.zaman.com.tr/mobile_detail.action?newsId=2088848
Ja, is een van de grote jongens.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is een gevestigde Turkse krant. Ik heb toen ik 18 jaar was, een jaartje ochtendkranten gelopen en er zat een Turkse klant bij waar ik de Zaman bezorgde.
Dank je, Turks is ook goed.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:51 schreef De_Guidance het volgende:
Nog geen Engelse bron maar staat hier bijvoorbeeld
http://www.zaman.com.tr/mobile_detail.action?newsId=2088848
De krant zaman is van de fethullah gulen beweging, die hebben veel kracht in de wereld en ook in Nederland hebben ze diverse politici in handen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is een gevestigde Turkse krant. Ik heb toen ik 18 jaar was, een jaartje ochtendkranten gelopen en er zat een Turkse klant bij waar ik de Zaman bezorgde.
Dit is allemaal nieuw voor mij. Welke politici in NL hebben we het over?quote:Op zondag 12 mei 2013 00:06 schreef xminator het volgende:
[..]
De krant zaman is van de fethullah gulen beweging, die hebben veel kracht in de wereld en ook in Nederland hebben ze diverse politici in handen.
Ze pakken nu natuurlijk iedereen op die ook maar een beetje verdacht lijkt. Kan best dat deze twee er helemaal niets mee te maken hebben.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:07 schreef De_Guidance het volgende:
Vind het wel verdacht snel in ieder geval.
Een paar posts offtopic is niet heel erg.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:10 schreef De_Guidance het volgende:
Paar CDA en VVD'ers dacht ik. Maar beetje offtopic.
Zolang ze maar geen PVV stemmen; nietwaar?quote:Op zondag 12 mei 2013 01:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een paar posts offtopic is niet heel erg.
Ze gaan hun gang, maar ik zal nooit met een PVV'er omgaan als dat niet heel strikt noodzakelijk is.quote:Op zondag 12 mei 2013 01:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Zolang ze maar geen PVV stemmen; nietwaar?
Als het false flag (of de verkeerden de schuld krijgen vanwege politieke redenen) dan hoeft dat nog niet uit te komen.quote:Op zondag 12 mei 2013 02:04 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik ben benieuwd of het Assad regime wel echt achter de aanslagen zitten.
Zo te zien hebben ze wel profijt dat Turkije de grenzen hebben gesloten en daarmee goederen (wapens) nu veel moeilijker Syri kunnen bereiken. Ik ga er dan wel vanuit dat Syri een echte interventie door Turkije niet waarschijnlijk acht, mochten ze ook daadwerkelijk verantwoordelijk zijn.
Aan de andere kant is 2/3 bommen wel een erge overkill is om dit doel te bereiken, wat misschien juist weer de bedoeling is van groepen in Syri, die Turkije juist in het conflict willen betrekken en Assad's positie verder proberen te verzwakken door een mogelijke interventie.
We komen het over een geruime tijd wel te weten.
quote:Op zondag 12 mei 2013 01:37 schreef IPA35 het volgende:
Goh wat handig, net nu Syri de terroristen aan het kapotmaken is hebben we ineens een mooie reden voor interventie.
Wat toevallig!
Zeg mij, waarom zou Syri een interventie willen uitlokken net nu ze heel voorzichtig vooruitgang aan het boeken zijn? Zij hebben er alle belang bij een NAVO invasie af te wenden want die wachten op de minste of geringste misstap om dit te doen.
Die vuile hond Erdogan kan gewoon niet wachten om het hagje van zijn mede-Moslim Broederschap-tuig vriendjes te redden.
Haha ik beloof niet te veel berichtjes te plaatsen.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:47 schreef De_Guidance het volgende:
Krijg wel honger van je username iedere keer.
Aan de uitspraken te zien hebben zij het wel gedaan lijkt mij. Je ziet duidelijk de poging om verdeeldheid te zaaien in Turkije.quote:Op zondag 12 mei 2013 11:30 schreef Eagle_99 het volgende:
Damascus denies responsibility for Turkey bombings
A Syrian minister denied today accusations that Damascus was behind a bomb attack in a Turkish town that left dozens dead, a day after Ankara blamed supporters of President Bashar al-Assad for the blasts.
"Syria did not commit and would never commit such an act because our values would not allow that," Information Minister Omran al-Zohbi said at a press conference broadcast by state television.
"We were saddened by the martyrs' deaths" Saturday in the town of Reyhanli, in southern Turkey and near the Syrian border, said Zohbi.
"It is (Turkish Prime Minister Recep Tayyip) Erdogan who should be asked about this act... He and his party bear direct responsibility," he added.
Turkish Depuy Prime Minister Blent Arın said today that any links to the Syrian intelligence was only an idea that derived from information collected until now.
Saturday's attack was the deadliest in Turkey in recent years. It is the latest in a string of attacks in that country since the start of the Syrian conflict more than two years ago.
http://www.hurriyetdailyn(...)=46696&NewsCatID=352
Ik weet niet of je sarcastisch doet. Ik wil ook niet suggereren dat de Turkse regering hier achter zit, maar er is gewoon geen enkele reden voor Syri om dit te doen.quote:
Nee, ik ben het met je eens.quote:Op zondag 12 mei 2013 11:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je sarcastisch doet. Ik wil ook niet suggereren dat de Turkse regering hier achter zit, maar er is gewoon geen enkele reden voor Syri om dit te doen.
Waarschijnlijk zijn de terroristen verbolgen over het feit dat niet alle vluchtelingen/strijders Turkije in mogen, of omdat de wapenleveringen minder worden (er gaan geruchten dat de steun voor de FSA aan het afnemen is).
Maar het komt Erdogan wel prima uit. Net als 9/11 een godsgeschenk was voor Bush als rechtvaardiging voor zijn plannetjes.
Wat toevallig ook dat ze gelijk de 'daders' te pakken hebben, en dat die ook gelijk bekennen.
En ik maar denken dat de Syrische geheime diens nog een enigszins competente organisatie was.
Ik ben het eens met IPA35. Het lijkt me eerder een aanslag van n van de extremistische takken van de oppositie(El-Nusra). Het feit dat het nu gecensuurd wordt en dat ze binnen 2 uur opeens de daders getraceerd en blijkbaar zelfs opgepakt hebben laat mij zien dat er meer dan Syri is achter deze aanslag.quote:Op zondag 12 mei 2013 11:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Aan de uitspraken te zien hebben zij het wel gedaan lijkt mij. Je ziet duidelijk de poging om verdeeldheid te zaaien in Turkije.
Als puntje bij paaltje komt zullen ze het uiteindelijk toch wel op de een of andere manier steunen, ze willen toch wel graag een goede naam behouden binnen de NAVO.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat is gebeurd nadat terroristen vroeger de media gebruikten om aan hun informatie te komen. Dan werd er keihard geroepen dat ze in een wit busje van merk x zaten, ja dan weten die terroristen genoeg.quote:Op zondag 12 mei 2013 12:40 schreef Bombshell het volgende:
Volgens goed turks gebruik mogen de media niet nader meer berichten over deze situatie. Geweldig land!
Ben jij soms turks?quote:Op zondag 12 mei 2013 13:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat is gebeurd nadat terroristen vroeger de media gebruikten om aan hun informatie te komen. Dan werd er keihard geroepen dat ze in een wit busje van merk x zaten, ja dan weten die terroristen genoeg.
Hij wel ja.quote:
Geloof jij maar lekker wat van tayyip niet gecensureerd hoeft te worden, de_blabla.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:23 schreef De_Guidance het volgende:
Klinkt heel geloofwaardig allemaal
Friendsnogwattes
Nee die extreem nationalistische splinterkrantjes zijn betrouwbaar.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Geloof jij maar lekker wat van tayyip niet gecensureerd hoeft te worden, de_blabla.
Als er vier keer zoveel doden waren gevallen, dan zou men dat wel merken, denk je ook niet?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik lees overal dat er 177 doden zijn, maar dat het niet gepubliceerd mag worden door de overheid.![]()
![]()
Rest in peace.
Je weet niet eens waar je over praat.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee die extreem nationalistische splinterkrantjes zijn betrouwbaar.
Jij net zo min als ik.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:36 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Je weet niet eens waar je over praat.
Sterk antwoord. Je weet zelf ook dat dat niet zo is.quote:
Over de media waar jij veelvuldig naar verwijst en de ideologie die ze aanhangen.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Sterk antwoord. Je weet zelf ook dat dat niet zo is.
Heb je het nu over mij? Ik heb geen hekel aan Koerden.
Gast, ga alsjeblieft slapen.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Over de media waar jij veelvuldig naar verwijst en de ideologie die ze aanhangen.
Goed plan. Goedenavond.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Gast, ga alsjeblieft slapen.
Zelfs als Erdogan 'Turkse burgers' opblaast?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:43 schreef De_Guidance het volgende:
Ben overigens ook geen AKP-fan ofzo. Mja het lijkt in de huidige politieke realiteit een van de betere opties.
Zou veel erger zijn met de Grijze Wolven of CHP aan het roer lijkt mij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |