Kan wel, als je het voor de winter maar weer vervangt voor kvsquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:33 schreef BlackLining het volgende:
Ik ken er wel een die heeft laatst zijn koelvloeistof aangevuld met water
Zet meer uit toch? Krijg je overdruk in het systeem.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kan wel, als je het voor de winter maar weer vervangt voor kvs
welnee man, geloel.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zet meer uit toch? Krijg je overdruk in het systeem.
water bevriest in de winterquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zet meer uit toch? Krijg je overdruk in het systeem.
Soms mengen ze het ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zet meer uit toch? Krijg je overdruk in het systeem.
Thanks, Sherlock.quote:
Dat, verder maakt het geen kont uit, je radiateurtje gaat roesten van binnen.quote:
en gaat verstoppen ivm kalkquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat, verder maakt het geen kont uit, je radiateurtje gaat roesten van binnen.
Ja mot er ook geen kraan water in gooien toch gedistilleerd pleuren ze er dan toch in of maakt dat geen fuck uit?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat, verder maakt het geen kont uit, je radiateurtje gaat roesten van binnen.
lol pleur er gwn kv in ben je van al het gezeik afquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja mot er ook geen kraan water in gooien toch gedistilleerd pleuren ze er dan toch in of maakt dat geen fuck uit?
Mwoah, alleen als je veel bij moet vullen lijkt me.quote:
Voor zoveel ik weet gaat desti allen in accu's, maar zou misschien iets beter zijn.. Water is gewoon voor nood>.<quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja mot er ook geen kraan water in gooien toch gedistilleerd pleuren ze er dan toch in of maakt dat geen fuck uit?
Ja maar daar ging het niet omquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:38 schreef klawie het volgende:
[..]
lol pleur er gwn kv in ben je van al het gezeik af
1e deel: waarquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:39 schreef WallyPower118 het volgende:
Kvs is puur om je pomp en rubbers te smeren. Met gewoon water loopt je pomp binnen notime stuk..
anders heb je vast wel een kv tankje op je fiets om het uit te proberenquote:
Demiwater wordt gebruikt voor aanlengen omdat de ionen in kraanwater redoxreacties beginnen met de verschillende metalen binnen je systeem. (Aanvreten)quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwoah, alleen als je veel bij moet vullen lijkt me.
[..]
Voor zoveel ik weet gaat desti allen in accu's, maar zou misschien iets beter zijn.. Water is gewoon voor nood>.<
Misschien is notime wat overdreven, maar je pomp heeft echt de smering nodig van kvs of een waterwetter. Anders verkort je echt de levensduur van je pompquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1e deel: waar
2e deel; niet waar.
Vroegahh, liepen bijna alle motoren op wasser, gooide je er in de winter antivries bij. n die pompen waren echt niet veel anders als nu.
Jep, komt door mineralen enzo geloof ik, weeniemeer precies, is lang geleden dat ik een scheikunde boek zag.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:42 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Demiwater wordt gebruikt voor aanlengen omdat de ionen in kraanwater redoxreacties beginnen met de verschillende metalen binnen je systeem. (Aanvreten)
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vroegahh, liepen bijna alle motoren op wasser Öhl
Mineraal is een verzamelnaam voor een grote groep stoffen. Ionen zijn moleculen/atomen met een lading. De werking erachter ga ik nu maar ff niet uitleggen xdquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, komt door mineralen enzo geloof ik, weeniemeer precies, is lang geleden dat ik een scheikunde boek zag.
tip: wasdroger aansluiten op de afvoer van e wasmachine dan hoef je niet elke keer dat bakje te legenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:43 schreef Sounddragon het volgende:
Tip: destiwater pik je natuurlijk uit het waterreservoir van de wasdroger
Of je haalt het voor een prikkie bij de Appie.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:43 schreef Sounddragon het volgende:
Tip: destiwater pik je natuurlijk uit het waterreservoir van de wasdroger
KLRquote:
En wat moet ie nou kosten?quote:
En dit. Ik zou hem gewoon op de boot zettenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zou dat zelf niet kunnen, zo'n ding verkopen waar je al die reizen op hebt gemaakt. Dat ding wordt een deel van jezelf na verloop van tijd.
Paar honderd euro kun je je motor naar de andere kant van de wereld sturen. Is ie wel een half jaar onderweg trouwens.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:58 schreef Sloggi het volgende:
Van de kosten daarvan zul je ook niet vrolijk worden.
Het is eigenlijk een overpants, maar schijnt ook gewoon als normale textile pants goed te werken.quote:
Heb een tijd rondgescheurd in een Landrover in Afrika. Kon wel janken toen die niet mee mocht naar huis.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
KLR![]()
Zou dat zelf niet kunnen, zo'n ding verkopen waar je al die reizen op hebt gemaakt. Dat ding wordt een deel van jezelf na verloop van tijd.
mensen uit Vlaardingenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:09 schreef Geerd het volgende:
http://www.politie.nl/nie(...)d&utm_medium=twitter
Wat een verrassende oorzaak.
Kreeg in een keer weer de rillingen boa.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mensen uit Vlaardingenambtshalve bekend dat het tuig is
Toch zonde 2 kratjes bier.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:30 schreef pindaplukker het volgende:
Mijn eerste boete met de motor is binnen![]()
Welgeteld 30 eurie___!
Kan ik opzich nog me leven, kan alleen niet uitstaan dat het op de beruchte N65 is gebeurd.quote:
Elke cent aan die roofpraktijken zijn er 10 teveel.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:34 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Kan ik opzich nog me leven, kan alleen niet uitstaan dat het op de beruchte N65 is gebeurd.
Ken die weg bijna blind inclusief flitspalen, en dan alsnog geflitst worden.
Fijne is dat hequote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:34 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Kan ik opzich nog me leven, kan alleen niet uitstaan dat het op de beruchte N65 is gebeurd.
Ken die weg bijna blind inclusief flitspalen, en dan alsnog geflitst worden.
zijn die korstjes van goud of zo? Hier betaal je 9 euro voor een krat in de aanbieding. En zoveel verschillende supermarkten dat er altijd wel ergens bier in de aanbieding isquote:
Oi!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mensen uit Vlaardingenambtshalve bekend dat het tuig is
+1quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Elke cent aan die roofpraktijken zijn er 10 teveel.
Liever ditquote:
en hoeveel mensen die een allroad kopen gaan er ook echt het onverharde mee op? Gravelwegen tellen niet meequote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Toch jammer dat dat meer een wegmotor is geworden
ja niemand, maar het gaat even om het ideequote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:49 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en hoeveel mensen die een allroad kopen gaan er ook echt het onverharde mee op? Gravelwegen tellen niet mee
Via het internet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:47 schreef Yreal het volgende:
Hoe zou ik aan panniers kunnen komen voor de KLE?
Panniers zijn niet zo moeilijk. Een rek om ze op te hangen, dat is wat lastiger.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kan googlen wat ik wil, maar ik kom nergens iets tegen, alsof er voor deze niks bestaat
www.arokoffers.nlquote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:47 schreef Yreal het volgende:
Hoe zou ik aan panniers kunnen komen voor de KLE?
http://www.motor-forum.nl(...)-mounting-kit-1.htmlquote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kan googlen wat ik wil, maar ik kom nergens iets tegen, alsof er voor deze niks bestaat
Niet echt, maar ik had even niet bedacht dat ik een rek moest zoeken voor de KLE, geen bagage systeemquote:
Alleen mensen op een Deauville vinden de kleur van reiskoffers belangrijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jammer dat je weer 150e moet betalen voor zwarte
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Alleen mensen op een Deauville vinden de kleur van reiskoffers belangrijk.
Busje Motip kost ook maar een tientjequote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jammer dat je weer 150e moet betalen voor zwarte
maar zwart is mooi en past beter bij de kleur van mijn brommerquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Alleen mensen op een Deauville vinden de kleur van reiskoffers belangrijk.
Enschede.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Bus vs motor.
Motor won.
Buschauffeur vond dat hij door rood mocht.![]()
Morgen nog erger.. dan moet Twente spelen en alle spoorlijnen liggen er hier uit. Enschede weer.voetbal
![]()
Conti kennende zal dat eind deze maand, begin volgende maand worden dat het bij de groothandel ligt. (tenminste, zo ging dat wel met autobanden)quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:06 schreef Skv het volgende:
Iemand enig idee wanneer die ContiClassicAttack-bandjes leverbaar zijn?
Maten die ik moet hebben voor: 90/90-H18 en achter: 110/90-H18 of 110/80-H18 of 120/90-H18.
Info: http://www.conti.nl/nieuw(...)conticlassicattack/#
Andere maten zijn (waren) al wel leverbaar, maar ik kan nergens achterhalen hoe het met 'mijn' maatjes zit.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:09 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Conti kennende zal dat eind deze maand, begin volgende maand worden dat het bij de groothandel ligt. (tenminste, zo ging dat wel met autobanden)
Is dat een erg afwijkende maat?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:12 schreef Skv het volgende:
[..]
Andere maten zijn (waren) al wel leverbaar, maar ik kan nergens achterhalen hoe het met 'mijn' maatjes zit.
Achter kan ik wel vinden: http://store.eaglerider.c(...)ke-radial-tire/17477quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Is dat een erg afwijkende maat?
Zoja, dan kan je beter bestellen en rekenen op een 3 weken levertijd.
Holy fuckquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:13 schreef Gummiebeer het volgende:
Auw.
Edit: Best wel wat gore erbij gezien de rare stand van zijn linkerbeen.![]()
Die voorband hebben ze volgens mij sowieso alleen in 100/90 - 19 M/C 57V TL. Maar dat moet ook wel passen toch? Of wil je hem perse smaller?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:12 schreef Skv het volgende:
[..]
Andere maten zijn (waren) al wel leverbaar, maar ik kan nergens achterhalen hoe het met 'mijn' maatjes zit.
Snap sowieso niet wat diegene te zoeken had tegen de weghelft aan. Bitje akward rijden idd.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Holy fuckDat been is helemaal naar de tyfus en z'n arm kan ook niet veel meer zo te zien. Wat loopt die gast ook te kutten op z'n fiets.
Hij heeft volgens mij ook geen hele beste kleding aan. Maargoed, een leren broek helpt hier ook niet tegen.
Alleen met lessen een paar keer neergelegd.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:41 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie wel eens een ongeluk gehad overigens?
Mijn fiets is drie keer omgevallen met mij er op. Eén keer toen ik scheef van een stoeprandje afging, één keer toen ik een bocht te krap maakte met mul zand en één keer toen ik een achtje probeerde toen ik 'm net nieuw had.. Niks met een hogere snelheid dan 10 km/h gelukkig.
Alleen een kromme spiegel, scheef stepje en een deuk in m'n ego aan overgehouden.
Niet echt een ongeluk. Wel omgelazerd tijdens straatje keren met de Alp dankzij hoog zwaartepunt en een ongelukkig geplaatste linkervoet. Met de les XJ ging het overigens wel goed.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:41 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie wel eens een ongeluk gehad overigens?
Mijn fiets is drie keer omgevallen met mij er op. Eén keer toen ik scheef van een stoeprandje afging, één keer toen ik een bocht te krap maakte met mul zand en één keer toen ik een achtje probeerde toen ik 'm net nieuw had.. Niks met een hogere snelheid dan 10 km/h gelukkig.
Alleen een kromme spiegel, scheef stepje en een deuk in m'n ego aan overgehouden.
Op de div, mooie bocht goed door de bomen gekeken of er wat aankwam, en dan een koe aanzien voor een auto.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:41 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie wel eens een ongeluk gehad overigens?
Mijn fiets is drie keer omgevallen met mij er op. Eén keer toen ik scheef van een stoeprandje afging, één keer toen ik een bocht te krap maakte met mul zand en één keer toen ik een achtje probeerde toen ik 'm net nieuw had.. Niks met een hogere snelheid dan 10 km/h gelukkig.
Alleen een kromme spiegel, scheef stepje en een deuk in m'n ego aan overgehouden.
Daarnet maakte ik nog een uitstapje opzij. Eigen schuld wel, het regende en ik moest weer zonodig over een wit markeringsblok in de bocht rijden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:49 schreef Salatrel het volgende:
net nog bijna![]()
geen idee waarom eigenlijk.... was denk ik met mijn gedachten al bij morgen en zat me af te vragen of ik het motorpak in de topkoffer kwijt zou kunnen
dan hoef ik morgenavond niet helemaal naar boven om om te kleden
scheelt weer een kwartier
Pfoe, op de snelweg? Dat lijkt me doodeng. Vooral als je zo'n mongool in een koekblik die zit te sms'en achter je hebt rijden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
Op de div, mooie bocht goed door de bomen gekeken of er wat aankwam, en dan een koe aanzien voor een auto.
Zo hoppa rechtdoor de sloot in(droog)
En met de div op ijzel is ook geen goede combi.
Met de triumph koude bandjes beetje wegtrekken een bocht in BAM!! (was allang blij dat er niemand fietste brommer klapte toch met een gangetje of 50 tegen de stoep aan)
En de honda op de snelweg jongstleden onder uit geremd.
Ongeluk niet met een auto gelukkig. Wel een aantal keer op mijn bek gegaan. Keertje laten vallen bij het opbokken, afstappen met de jiffy maar half uit, etc. Een keer toen ik hier achteruit het parkeervak afging. Dan sta je op een drempel waar je achteruit af moet sturen om weg te kunnen rijden. Beetje tricky. Evenwicht verloren en daar ga je. Rijdend een keer een schuiver gemaakt op een rotonde met koude banden in de regen. Was spekglad, dus ik reed al langzaam, weinig aan de hand. Een keer in een bochtje per ongeluk in zijn vrij geschakeld in plaats van in zijn twee. Had al ingekanteld voor ik het in de gaten had, en dan krijg je hem niet meer recht. Gecontroleerd neergelegd, geen schade behalve een deuk in het ego. En nog een keer ergens op een industrieterrein in Breda voor flink wat publiekquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:41 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie wel eens een ongeluk gehad overigens?
Mijn fiets is drie keer omgevallen met mij er op. Eén keer toen ik scheef van een stoeprandje afging, één keer toen ik een bocht te krap maakte met mul zand en één keer toen ik een achtje probeerde toen ik 'm net nieuw had.. Niks met een hogere snelheid dan 10 km/h gelukkig.
Alleen een kromme spiegel, scheef stepje en een deuk in m'n ego aan overgehouden.
Was rijdende file 30/40 dus viel wel mee, ook gelukkig verder niemand schade.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Pfoe, op de snelweg? Dat lijkt me doodeng. Vooral als je zo'n mongool in een koekblik die zit te sms'en achter je hebt rijden.Of je onder de vangrail doorschiet (maar je helm niet).
voornaamste reden dat ik snelwegen haat (en het is rechtdoorquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Pfoe, op de snelweg? Dat lijkt me doodeng. Vooral als je zo'n mongool in een koekblik die zit te sms'en achter je hebt rijden.Of je onder de vangrail doorschiet (maar je helm niet).
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:53 schreef BlackLining het volgende:
Maar om even een cliché uit de kast te trekken: "Je hebt motorrijders die al gevallen zijn, en motorrijders die nog gaan vallen".
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ongeluk niet met een auto gelukkig. Wel een aantal keer op mijn bek gegaan. Keertje laten vallen bij het opbokken, afstappen met de jiffy maar half uit, etc. Een keer toen ik hier achteruit het parkeervak afging. Dan sta je op een drempel waar je achteruit af moet sturen om weg te kunnen rijden. Beetje tricky. Evenwicht verloren en daar ga je. Rijdend een keer een schuiver gemaakt op een rotonde met koude banden in de regen. Was spekglad, dus ik reed al langzaam, weinig aan de hand. Een keer in een bochtje per ongeluk in zijn vrij geschakeld in plaats van in zijn twee. Had al ingekanteld voor ik het in de gaten had, en dan krijg je hem niet meer recht. Gecontroleerd neergelegd, geen schade behalve een deuk in het ego. En nog een keer ergens op een industrieterrein in Breda voor flink wat publiek![]()
Nooit major schade gehad behalve een koplamp die kapot was. Gelukkig ook nooit met hoge snelheid gevallen, die rotonde was de hardste met misschien 10 km/h. En zelf nooit meer dan wat blauwe plekken gehad.
Maar om even een cliché uit de kast te trekken: "Je hebt motorrijders die al gevallen zijn, en motorrijders die nog gaan vallen".
Moet ik je even omschoppen bij de rit?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]![]()
Zo zit ik nog eens te wachten om goed onderuit te gaan. Het is niet een kwestie óf het gebeurd, maar wanneer het gebeurd.
Hehehehe!quote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Moet ik je even omschoppen bij de rit?
Ben jij dat?quote:
sjiekquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Hehehehe!
Ik had die kop wel eens willen zien van die Megane rijder.
Ik rij heul zo hard de bocht nog niet in.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ben jij dat?
Dat soort acties heb ik ook wel eens gehad. Beetje overmoedig een bocht in en hem niet halen. Gelukkig als je goed op je fiets zit krijg je optijd een teken van je banden dat ze te zwaar belast zijn en dan kun je lossen. Moet je wel je bocht afbreken, maar dat heb je hier netjes gedaan. Afbreken, oprichten en afhankelijk van de bocht en positie opnieuw erin of gecontroleerd de berm in. Vind ik niet onder een ongeluk vallen. Deukje in het ego en een leermomentje
Boh, wat zul jij lekker rijden dan met nieuwe bandenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik rij heul zo hard de bocht nog niet in.Heb er knetteroude banden (van vóór 1996) onder zitten die zo droog als de ziekte zijn. Dan vlieg ik alle kanten op als ik 'm scherp insteek.
Omdat de vering van een Bandit bekend staat als dramatisch slecht. Stuitert werkelijk alle kanten op. Als ik optrek of rem heeft het meer weg van een schommel dan van een motor, als ik van een drempel af rij springt hij nog een keer extra.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:09 schreef Skv het volgende:
Waarom nieuwe schokdempers? Voor bij je nieuwe bandjes of bevallen die je nu hebt niet? Ik ben niet zo'n sleutelkoning dus laat het vooralsnog voor wat het is.
Geld is voor mij ook een beetje het probleem.
Wishlist:
-Nieuwe bandjes(!)
-Rechterspiegel
-Nieuw achterlicht (zit een barst in)
-Alpinestars Fastbacks
-Lederen jack (of iets chiques voor in de zomer)
Bedenk me dat ik de verzekering voor het hele jaar ook weer bijna af moet tikken.
Same here:quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:09 schreef Skv het volgende:
Waarom nieuwe schokdempers? Voor bij je nieuwe bandjes of bevallen die je nu hebt niet? Ik ben niet zo'n sleutelkoning dus laat het vooralsnog voor wat het is.
Geld is voor mij ook een beetje het probleem.
Wishlist:
-Nieuwe bandjes(!)
-Rechterspiegel
-Nieuw achterlicht (zit een barst in)
-Alpinestars Fastbacks
-Lederen jack (of iets chiques voor in de zomer)
Bedenk me dat ik de verzekering voor het hele jaar ook weer bijna af moet tikken.
-edit- en eigenlijk wil ik m'n tank nog opnieuw laten spuiten. Die is van buiten niet zo chique meer. Binnenkant is afgelopen herfst opnieuw gecoat dus dat zou nog even moeten houden.
Mwja dan lag mijn pakking er elke week wel uitquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:18 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik zat net weer ff op MF een beetje te lezen. Het valt mij op dat er nogal wat mensen zijn die last krijgen van een lekke koppakking. Ervan uitgaande dat 90% van de MFers een tupperwareracebak hebben die 12k rpm haalt, hooguit een ritje maken van 50km omdat ze anders last krijgen van hun polsjes, snap ik niet waarom men dat zo raar vind dat de pakking eruit wordt geblazen.
Blokje kan je pas goed opentrekken na 25 a 30 km, dan is alles lekker warm en opelkaar ingespeeld.
Of denk ik nu raar![]()
Ikzelf ben ook niet echt netjes met de Alp. Trek het hok vaak genoeg door naar 9k, en dat vind een twin niet lekker.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mwja dan lag mijn pakking er elke week wel uit
Zeg dat eens op MF.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:24 schreef BlackLining het volgende:
Kom op, het is een gebruiksvoorwerp. Alstie kapot is istie kapot. Een keer doortrekken naar de 13.000rpm is veel te leuk
Ik check altijd de temperatuur van mijn motor, als die netjes rond de normale 80 zit, dan ga ik normaal rijden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:18 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik zat net weer ff op MF een beetje te lezen. Het valt mij op dat er nogal wat mensen zijn die last krijgen van een lekke koppakking. Ervan uitgaande dat 90% van de MFers een tupperwareracebak hebben die 12k rpm haalt, hooguit een ritje maken van 50km omdat ze anders last krijgen van hun polsjes, snap ik niet waarom men dat zo raar vind dat de pakking eruit wordt geblazen.
Blokje kan je pas goed opentrekken na 25 a 30 km, dan is alles lekker warm en opelkaar ingespeeld.
Of denk ik nu raar![]()
Dat doe ik soms. Als ik de snelweg op moet staat ie misschien net op 40 a 50 graden als ik de snelweg op rijd. Maar ja, ik ga dan echt niet nog een doelloos rondje rijden voor ik hem open gooi.. Ik zal niet met een burnout de stoep aftrekken 's ochtends, maar zo enorm zuinig ben ik er verder ook niet op.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:25 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik check altijd de temperatuur van mijn motor, als die netjes rond de normale 80 zit, dan ga ik normaal rijden.
Voor jou zou die motor APK er best mogen komen heah.. banden die bijna 20 jaar oud zijn; ben je een beetje levensmoe?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik rij heul zo hard de bocht nog niet in.Heb er knetteroude banden (van vóór 1996) onder zitten die zo droog als de ziekte zijn. Dan vlieg ik alle kanten op als ik 'm scherp insteek.
Afgelopen woensdag nogquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:41 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie wel eens een ongeluk gehad overigens?
Mijn fiets is drie keer omgevallen met mij er op. Eén keer toen ik scheef van een stoeprandje afging, één keer toen ik een bocht te krap maakte met mul zand en één keer toen ik een achtje probeerde toen ik 'm net nieuw had.. Niks met een hogere snelheid dan 10 km/h gelukkig.
Alleen een kromme spiegel, scheef stepje en een deuk in m'n ego aan overgehouden.
Nee, dan traktorbanden onder een motorquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor jou zou die motor APK er best mogen komen heah.. banden die bijna 20 jaar oud zijn; ben je een beetje levensmoe?
Ik rij er bijna niet op omdat ik wacht tot die nieuwe banden er zijn. Ga even wat dealers bellen maandag.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor jou zou die motor APK er best mogen komen heah.. banden die bijna 20 jaar oud zijn; ben je een beetje levensmoe?
Ja, das ook niet echt het voorbeeld SDquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dan traktorbanden onder een motor
Lekker met het carter over de grondquote:
Aanrijding met blik; jep, één keer.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:41 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie wel eens een ongeluk gehad overigens?
Mijn fiets is drie keer omgevallen met mij er op. Eén keer toen ik scheef van een stoeprandje afging, één keer toen ik een bocht te krap maakte met mul zand en één keer toen ik een achtje probeerde toen ik 'm net nieuw had.. Niks met een hogere snelheid dan 10 km/h gelukkig.
Alleen een kromme spiegel, scheef stepje en een deuk in m'n ego aan overgehouden.
Valt prima op te rijden, denk dat er nog zat coureurs zijn hier die me er niet op bij houden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dan traktorbanden onder een motor
DOT code moet je hebben. die kun je terugzoeken on the webz.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik rij er bijna niet op omdat ik wacht tot die nieuwe banden er zijn. Ga even wat dealers bellen maandag.
Overigens dénk ik dat ze zo oud zijn, kan zijn dat ze in de tussentijd vervangen zijn. Enige dat ik weet is dat de vorige eigenaar het ding in '96 heeft gekocht 'en er niet veel aan heeft gedaan'. Zal eens kijken of er een datum oid op staat.
Ik heb twee keer geprobeerd mijn motor die omviel (in stilstand) op te vangen met dezelfde pols. Spier natuurlijk helemaal verrekt, ook een week of vier last van gehad.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aanrijding met blik; jep, één keer.
Op mijn bek gegaan: keertje of 10 denk ik, meeste keren in een bocht, keertje verremd met een noodstop door te hoge snelheid, en ruim de helft van de gevallen met sneeuw/ijs.
Offroad; ook zoiets.
Auwie's; alleen de laatste keer pas geleden toen ik omflikkerde met populair doen -> hamstring verneuqt; ruim 3 weken 'lol' van gehad,.
Challenge acceptedquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Valt prima op te rijden, denk dat er nog zat coureurs zijn hier die me er niet op bij houden.
I know, ik zal morgen even die code checken ('t is nu te donker en voor ik die hoes er af heb..)!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Valt prima op te rijden, denk dat er nog zat coureurs zijn hier die me er niet op bij houden.
[..]
DOT code moet je hebben. die kun je terugzoeken on the webz.
Ik zou in mijn broek kakken denk ik; klapbandje is gegarandeerd op je plaat gaan he.
Neh, te veel geld voor de km stand, heeft te veel asfaltbloed, en is niet apart genoeg naar mijn zin.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:37 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Hebbe, hebbe, hebbe!
Dat teveel asfaltbloed klopt. Maar dan moet Honda maar eens met een volwaardige allroad op de proppen komen, anders ga ik over.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, te veel geld voor de km stand, heeft te veel asfaltbloed, en is niet apart genoeg naar mijn zin.
Ik probeerde hem niet eens op te vangen eigenlijk, maar ik zette gewoon mijn poot heel verkeerd neer, en kon er zo rap niet vanaf stappen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb twee keer geprobeerd mijn motor die omviel (in stilstand) op te vangen met dezelfde pols. Spier natuurlijk helemaal verrekt, ook een week of vier last van gehad.
KTMmetje 690 pakken ofzo. Dat heeft nog een beetje karaker.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:44 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat teveel asfaltbloed klopt. Maar dan moet Honda maar eens met een volwaardige allroad op de proppen komen, anders ga ik over.
Neem een Alp!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:44 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat teveel asfaltbloed klopt. Maar dan moet Honda maar eens met een volwaardige allroad op de proppen komen, anders ga ik over.
Zo'n hendige sjieke slip kan je nogal verrassen kwam ik van de week achter.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik probeerde hem niet eens op te vangen eigenlijk, maar ik zette gewoon mijn poot heel verkeerd neer, en kon er zo rap niet vanaf stappen.
Hehe, dat zal zeker ja. Duizend keer liever een vierkante band van max twee jaar oud, dan een ronde maar uitgedroogde band van 20 jaar oud. Die gaat gewoon een keer zijn middelvinger naar je opsteken in een bocht en dan is er geen houden meer aan. Maar ehh, hoe ouder het rubber, des te lekkerder het nieuwe rubber aan gaat voelenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Valt prima op te rijden, denk dat er nog zat coureurs zijn hier die me er niet op bij houden.
Het is crisis mensen!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:45 schreef Geerd het volgende:
Yamaha TDM 900 compleet wegens beëindiging hobby
Beëindiging hobby?? Yea me reet, vrouwtje is zwanger van de 2e en er moet een dacia 4deurs komen.
Die 20 kan overdreven zijn. Maar ik twijfel nu zelf ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hehe, dat zal zeker ja. Duizend keer liever een vierkante band van max twee jaar oud, dan een ronde maar uitgedroogde band van 20 jaar oud. Die gaat gewoon een keer zijn middelvinger naar je opsteken in een bocht en dan is er geen houden meer aan. Maar ehh, hoe ouder het rubber, des te lekkerder het nieuwe rubber aan gaat voelenIk kijk er nu al naar uit. Zo heerlijk de bocht inrollen
Ik ben zo blij dat ik nog steeds bewust vrijgezel ben.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:45 schreef Geerd het volgende:
Yamaha TDM 900 compleet wegens beëindiging hobby
Beëindiging hobby?? Yea me reet, vrouwtje is zwanger van de 2e en er moet een dacia 4deurs komen.
Profiel op een motorband is, althans op het asfalt, toch weinig relevant. Raakvlak is te klein en druk is te hoog voor water om er onder te komen. Daarnaast, de meeste goedgekeurde banden met profiel hebben het profiel zodanig uit elkaar zitten dat je alsnog de helft van de tijd op een vlak stuk rijdquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:42 schreef Skv het volgende:
[..]
I know, ik zal morgen even die code checken ('t is nu te donker en voor ik die hoes er af heb..)!
Profiel is nog wel prima.
Ik vat 'm.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Profiel op een motorband is, althans op het asfalt, toch weinig relevant. Raakvlak is te klein en druk is te hoog voor water om er onder te komen. Daarnaast, de meeste goedgekeurde banden met profiel hebben het profiel zodanig uit elkaar zitten dat je alsnog de helft van de tijd op een vlak stuk rijdHet is dat het moet van de wetgever. Liever plakkerig rubber zonder profiel dan uitgedroogd rubber met profiel.
Of de mannenversiequote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Of de mannenversie![]()
[ afbeelding ]
Waarheid als een koe. Ik heb 3 jaar in de bandenwereld rondgelopen, wat je dan soms tegenkomt...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Profiel op een motorband is, althans op het asfalt, toch weinig relevant. Raakvlak is te klein en druk is te hoog voor water om er onder te komen. Daarnaast, de meeste goedgekeurde banden met profiel hebben het profiel zodanig uit elkaar zitten dat je alsnog de helft van de tijd op een vlak stuk rijdHet is dat het moet van de wetgever. Liever plakkerig rubber zonder profiel dan uitgedroogd rubber met profiel.
Gastquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Of de mannenversie![]()
[ afbeelding ]
Wel netjes gestaldquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Of de mannenversie![]()
[ afbeelding ]
Die motor heeft nog nooit binnen gestaan?quote:
Lekt een beetjequote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:50 schreef BlackLining het volgende:
Het verste wat ik een bandje ooit opgereden had was dit trouwens
[ afbeelding ]
Even inzoomen op de voorband
Hij lekt uberhaupt nietquote:
Een allroad stal je ook niet binnen of onder een afdakje.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die motor heeft nog nooit binnen gestaan?
Is niet de mijne heah, had wel gekund, maar dat stukkie van de baan had ik nog niet gehad gelukkigquote:
Heb je geen allroad voor nodig heurquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Een allroad stal je ook niet binnen of onder een afdakje.
Een allroad ga je ook niet wassen, je bent trots op al het vuil en modder wat aan de allroad kleeft.
Een allroad gebruik je en je laat dr modder vreten. En toch blijft zo'n allroad rijden.
Ondertussen blijft de Harley rijder poetsen en hopen dat die de volgende dag start.
Links, iets onder de tank achter een zijpaneeltje. Das bij een Alp, zal bij een Twin hetzelfde zijn denk ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:00 schreef Geerd het volgende:
Waar zit de luchthapper, onder de tank ofzo?
Nee, luchtfilter zit bij een AT bovenopquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:00 schreef Geerd het volgende:
Waar zit de luchthapper, onder de tank ofzo?
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, luchtfilter zit bij een AT bovenop![]()
Onder de koffiepot![]()
[ afbeelding ]
Ziet de motor op die foto waar je op reageerde eruit als een allroad dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Een allroad stal je ook niet binnen of onder een afdakje.
Een allroad ga je ook niet wassen, je bent trots op al het vuil en modder wat aan de allroad kleeft.
Een allroad gebruik je en je laat dr modder vreten. En toch blijft zo'n allroad rijden.
Ondertussen blijft de Harley rijder poetsen en hopen dat die de volgende dag start.
Met een berijder die weet wat die doet wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ziet de motor op die foto waar je op reageerde eruit als een allroad dan?
Zoals gezegd super tenere is de all road versie ervanquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:12 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Met een berijder die weet wat die doet wel.
Een XTZ750 de allroad versie van de AT? Mis ik iets?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Zoals gezegd super tenere is de all road versie ervanof je zet dat blok in een tenere
Met dat kleine klote voorwieltje? Echnie... is een dikke vette wannabequote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:12 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Met een berijder die weet wat die doet wel.
Tevens gaat er alweer een hele pagina over allroads.![]()
Zelfs een TDM valt onder de allroads vreemd genoeg.
En toch wordt een TDM gezien als allroad.. vraag mij ook niet hoe t kan maar het schijnt zo te zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met dat kleine klote voorwieltje? Echnie... is een dikke vette wannabe
Net zoveel als ik, want ik snapte hem ook al niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Een XTZ750 de allroad versie van de AT? Mis ik iets?
Nee dan de TDM.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Een XTZ750 de allroad versie van de AT? Mis ik iets?
Iets langere veerweg en staat wat hoger op de poten, maar dat maakt het geen allroad. Tis een toerhok, niet meer, niet minder.. Als een TDM een allroad is, is een GSF dat ookquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En toch wordt een TDM gezien als allroad.. vraag mij ook niet hoe t kan maar het schijnt zo te zijn.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nee dan de TDM.
Maar ook beter dan de ATmeer dakar prijzen
edit: niet happen, obvious troll
En de Versys, en de V-strom, en...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
Als een TDM een allroad is, is een GSF dat ook
Zelfde lijstje inderdaadquote:
Daarom is t ook wat vaagjes. Ik zou het ook in het tourhokje drukken, maar Yamaha spreekt over een allroad.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Iets langere veerweg en staat wat hoger op de poten, maar dat maakt het geen allroad. Tis een toerhok, niet meer, niet minder.. Als een TDM een allroad is, is een GSF dat ook
Achja de mijne valt blijkbaar ook onder een ss volgens mfquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Daarom is t ook wat vaagjes. Ik zou het ook in het tourhokje drukken, maar Yamaha spreekt over een allroad.
Ik hoop het voor jequote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:24 schreef Gummiebeer het volgende:
Het wordt nooit meer zoals de '90's...toen was alles nog mooi en simpel in hokken te plaatsen. Toen werden er nog AT's en (echte) Alpjes gemaakt... vroegah...
Ik word een ouwe lul merk ik.![]()
Kanker?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:29 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik word niet oudMaar das meer iets voor R&P
Kak man,quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:31 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dikke kans. Zal blij zijn als ik de 55 haal. Zit in de familie.
Tja, je gaat je jezelf op instellen he. Tot dan is het maximaal leven, wil nog veel dingen doen waaronder een flinke rit naar Nepal of ergens in Afrika.quote:
Wrong side up!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
Toen was mijn doorwaai jack nog mooi rood![]()
[ afbeelding ]
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Tja, je gaat je jezelf op instellen he. Tot dan is het maximaal leven, wil nog veel dingen doen waaronder een flinke rit naar Nepal of ergens in Afrika.
Daarom, zo denk ik ook!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:38 schreef Dekatria het volgende:
Je kan ook morgen onder een bus lopen he.
Yup! Ik heb er nu al zin in!quote:
Plan van maken, en ervoor gaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Tja, je gaat je jezelf op instellen he. Tot dan is het maximaal leven, wil nog veel dingen doen waaronder een flinke rit naar Nepal of ergens in Afrika.
Dat is anders, zelfde als "had ik maar" weet je nooit van te voren gummie weet het al blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:38 schreef Dekatria het volgende:
Je kan ook morgen onder een bus lopen he.
Iedereen gaat dood, en er komt sowieso een tijd dat je te oud en krakkemikkig bent om dergelijke dingen te doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:40 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat is anders, zelfde als "had ik maar" weet je nooit van te voren gummie weet het al blijkbaar.
Eerst de Alp klaarmaken hiervoor, want zoals die er nu bij staat durf ik het niet aan. Daarom kijk ik ook naar een andere brommert om vervolgens de Alp uitelkaar te slopen en compleet te reviseren voor zo'n reis.quote:
Mul Maasvlaktezand en Anakee's; slechte combiquote:
Al die nieuwe Maasvlakte gezien? Ook een hoop leuke onafgezette braakliggende stukkies daarquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mul Maasvlaktezand en Anakee's; slechte combi
Klopt maar dat word vaak uitgesteld omdat mensen denken komt nog wel, in dit geval weet gummie het al blijkbaar dat is wel anders. Je gaat er vanuit dat je tot 66 werkt en dan nog 20 jaar pensioen geniet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:41 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Iedereen gaat dood, en er komt sowieso een tijd dat je te oud en krakkemikkig bent om dergelijke dingen te doen.
Je moet dingen doen als je de kans hebt.
Anakee's zijn voor asfaltridders!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mul Maasvlaktezand en Anakee's; slechte combi
Komt toch een hele uitbreiding van de haven?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Al die nieuwe Maasvlakte gezien? Ook een hoop leuke onafgezette braakliggende stukkies daar
Als je het een prioriteit maakt komen dingen in een stroomversnellingquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:42 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Eerst de Alp klaarmaken hiervoor, want zoals die er nu bij staat durf ik het niet aan. Daarom kijk ik ook naar een andere brommert om vervolgens de Alp uitelkaar te slopen en compleet te reviseren voor zo'n reis.
De hele duinrand is al klaar, is nog een havengedeelte waar ze mee bezig zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Komt toch een hele uitbreiding van de haven?
Heb daar gewerkt in de periode toen ze aan het opspuiten waren, toen kon je daar lekker blazen; net de saharaquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Al die nieuwe Maasvlakte gezien? Ook een hoop leuke onafgezette braakliggende stukkies daar
Kun je met dat ding niet naar de locale crossbanen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb daar gewerkt in de periode toen ze aan het opspuiten waren, toen kon je daar lekker blazen; net de sahara
Paar weken terug even wezen kijken. Leuke secundaire wegen, en de rest: één grote zandbakquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb daar gewerkt in de periode toen ze aan het opspuiten waren, toen kon je daar lekker blazen; net de sahara
Ik ga uit van het verhaal van mijn tante en oom. Oom wou graag een grote rit maken, Enschede--->Nepal. Niet lang nadat dit geregeld was overleden 2 goede vrienden van mijn oom aan kanker. Toen werd het duidelijk om deze rit echt te maken omdat het snel afgelopen kan zijn met je leven. Met eerbetoon voor diegene deed hij ook de rit doorzetten. Maar halverwege de rit werdt duidelijk dat mijn tante ook kanker kreeg. Dit wist mijn oom nog niet omdat je zo'n reis niet wil vergallen. Bij aankomst in Nepal was mijn tante er ook bij, toen zag ze er al niet echt goed uit door die kanker.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Klopt maar dat word vaak uitgesteld omdat mensen denken komt nog wel, in dit geval weet gummie het al blijkbaar dat is wel anders. Je gaat er vanuit dat je tot 66 werkt en dan nog 20 jaar pensioen geniet.
Nee, een AT is te zwaar voor een crossbaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kun je met dat ding niet naar de locale crossbanen?
Daarom, prioriteit van maken, en gaan met die banaanquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:53 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar ik wil wel nog mooie dingen meemaken zolang ik nog leef, en daarbij hoort die monster rit. Nu kan het nog!
Prio 1!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Daarom, prioriteit van maken, en gaan met die banaan
Rij eens een middag met mij mee.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:58 schreef KneusTeun het volgende:
ik zoek in twente ook nog steeds leuke plek om beetje te oefenen
En het wordt er de komende week niet beter opquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:53 schreef Geerd het volgende:
Half fucking mei en steek de cv maar even aan
Je mag blij zijn dat je dat bewustzijn hebt, en het kan doen... dat heb ik liever dan dat ik straks op m'n sterfbed lig en nog van alles had willen doen, zoals bij het gros van de mensen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:56 schreef Gummiebeer het volgende:
Prio 1!
Die gaat er echt komen, al moet ik er alles voor laten gaan.
En al houd ik mijzelf groot, toch jank ik van binnen.
Dat is ook zo. Ik merk wel dat je veel dingen laat. Zo ben ik bewust vrijgezel en bewust dus geen kinderen. Zo kan ik dus de dingen doen die IK wil doen zonder iemand te benadelen. klinkt egoistisch, maar t tis zo.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je dat bewustzijn hebt, en het kan doen... dat heb ik liever dan dat ik straks op m'n sterfbed lig en nog van alles had willen doen, zoals bij het gros van de mensen.
ik vind prima, zolang ik het bij kan houden. Moet alleen nog een voor de cross geschikte outfit fixen. boots en jas nog nodig, hopelijk volgende maandquote:
Ik knal gewoon rond in textiel offroad, daar is een wasmachine voor.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:03 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ik vind prima, zolang ik het bij kan houden. Moet alleen nog een voor de cross geschikte outfit fixen. boots en jas nog nodig, hopelijk volgende maand
Sterfbed hoop ik toch niet op, doe mij maar niet meer wakker worden na een avondje bbq en pilsquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je dat bewustzijn hebt, en het kan doen... dat heb ik liever dan dat ik straks op m'n sterfbed lig en nog van alles had willen doen, zoals bij het gros van de mensen.
ik heb alleen een leren dainese jas.. beetje zonde geld ok die af te raggenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:05 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik knal gewoon rond in textiel offroad, daar is een wasmachine voor.
En ik let wel op anderen, maak je daar niet druk over.
Je bent toch niet van plan om te vallen toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:06 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ik heb alleen een leren dainese jas.. beetje zonde geld ok die af te raggen
Ik denk altijd aan m'n opa. Wilde altijd Schotland zien, maar z'n gezondheid liet het niet meer toe. Lijkt me verschrikkelijk als je iets wil, maar het er simpelweg te laat voor is.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:02 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Ik merk wel dat je veel dingen laat. Zo ben ik bewust vrijgezel en bewust dus geen kinderen. Zo kan ik dus de dingen doen die IK wil doen zonder iemand te benadelen. klinkt egoistisch, maar t tis zo.
Goed plan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:08 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Yup.
Nu back ontopic, want dit is geen R&P!
Ik ook niet, maar het gebeurt soms tóch, en leer kun je niet wassen, dus zo gek istie nietquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:08 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Je bent toch niet van plan om te vallen toch?
drek,takken etcquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:08 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Je bent toch niet van plan om te vallen toch?
Idd zie het nu al bij me kameraden 2 zitten al onder de duim samenwonend, 3 en 4 duurt geen half jaar meer.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik denk altijd aan m'n opa. Wilde altijd Schotland zien, maar z'n gezondheid liet het niet meer toe. Lijkt me verschrikkelijk als je iets wil, maar het er simpelweg te laat voor is.
Mensen krijgen een liefie, gaan samenwonen, misschien wel trouwen en een paar koters erbij... en dan, oeps, ik wilde nog altijd een reis maken. Maar dan mag het niet van moeder de vrouw, en mag je bij wijze van compromis op een MP3 door de file kachelen als het mooi weer is. De groeten hoor
Kleffe zooi moet je niet aan beginnen als rookie, leer eerst maar eens rijden op los spul en een bochtje maken, en remmen... niet meteen te gek willen doen.quote:
Anders kunnen we ook gewoon een asfaltritje of lichte offroadritje maken? Ik ken genoeg leuke weggetjes in de omgeving.quote:
Wat kunnen die vrouwen er aan doen dat die mannen geen ballen hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik denk altijd aan m'n opa. Wilde altijd Schotland zien, maar z'n gezondheid liet het niet meer toe. Lijkt me verschrikkelijk als je iets wil, maar het er simpelweg te laat voor is.
Mensen krijgen een liefie, gaan samenwonen, misschien wel trouwen en een paar koters erbij... en dan, oeps, ik wilde nog altijd een reis maken. Maar dan mag het niet van moeder de vrouw, en mag je bij wijze van compromis op een MP3 door de file kachelen als het mooi weer is. De groeten hoor
Ben ik het ook enigzins mee eens.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat kunnen die vrouwen er aan doen dat die mannen geen ballen hebben.
Wel een vrouw geweest danquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:17 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ben ik het ook enigzins mee eens.![]()
Er is tot nu toe nog geen vrouw geweest die mij van de brommert af hield, en die zal er ook niet komen.
komt denk ik wel goed, cross al langer.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kleffe zooi moet je niet aan beginnen als rookie, leer eerst maar eens rijden op los spul en een bochtje maken, en remmen... niet meteen te gek willen doen.
Komt ook een beetje van twee kanten. De man is dan te laf, de vrouw wil controle uitoefenen en de man veranderenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:15 schreef Anne het volgende:
Wat kunnen die vrouwen er aan doen dat die mannen geen ballen hebben.
Ah ok, dan zal het idd wel goed komen, maar het is heel wat anders als een 250je hoorquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:18 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
komt denk ik wel goed, cross al langer.
Maar met deze motor nog niet aan toe gekomen.
Woonde eerst met 248hectare bos om me heen en genoeg geoefend.
Maar nu in de stad wat lastiger.
Laat maar es weten wanneer het schikt. Achter deze grote stad ligt genoeg speelterrein.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:18 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
komt denk ik wel goed, cross al langer.
Maar met deze motor nog niet aan toe gekomen.
Woonde eerst met 248hectare bos om me heen en genoeg geoefend.
Maar nu in de stad wat lastiger.
Nepal: doen! En dan door naar de flanken van Everest (zonder motor, uiteraard).quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Tja, je gaat je jezelf op instellen he. Tot dan is het maximaal leven, wil nog veel dingen doen waaronder een flinke rit naar Nepal of ergens in Afrika.
Zo, daar had je een leuk uitlaatje voor kunnen kopen..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:36 schreef Bokkepootje het volgende:
Rijdt je lekker achter je maatje aan om hem bij te houden, wordt ik gelaserd
Krijg je lekker telefoontje ja de boete word rond de 350 euro....
Netjes.. wel echt nog uit de greppel gehouden, of ben je buiten beeld toch naar beneden gerold?quote:
En terecht..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:49 schreef Mirgeam het volgende:
vorig jaar bijna de amstel in gereden met m'n pa's zr7
Hoe weet je eigenlijk of je ergens met de motor in mag? Mag het sowieso niet als er een bordje van staatsbosbeheer hangt?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Laat maar es weten wanneer het schikt. Achter deze grote stad ligt genoeg speelterrein.
Wat niet weet, wat niet deert.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk of je ergens met de motor in mag? Mag het sowieso niet als er een bordje van staatsbosbeheer hangt?
Ik reed laatst een bospaadje (zonder bordje!) in, maar toen werd ik flink vuil aangekeken door twee dikkerds met een Jack Russellratquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:39 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Wat niet weet, wat niet deert.
Met zo'n bordje van staats bosbeheer mag je eigenlijk niet rijden. Randmongolen op een mtb trouwens ook niet..Maar als je een beetje netjes doet als je wandelaars ziet en een beetje uitkijkt voor loslopende honden is er weinig aan de hand. Als je als een randdebiel loopt te raggen zijn de rapen wel gaar.
Het gaat niet alleen om wandelaars dat je in bepaalde bossen of bepaalde stukken met je motor niet mag komen, heur..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:39 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Wat niet weet, wat niet deert.
Met zo'n bordje van staats bosbeheer mag je eigenlijk niet rijden. Randmongolen op een mtb trouwens ook niet..Maar als je een beetje netjes doet als je wandelaars ziet en een beetje uitkijkt voor loslopende honden is er weinig aan de hand. Als je als een randdebiel loopt te raggen zijn de rapen wel gaar.
Rustig langsgaan, knikje geven en dan volgas in de 1 wegtrekken met een mooi spoortje achter je.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik reed laatst een bospaadje (zonder bordje!) in, maar toen werd ik flink vuil aangekeken door twee dikkerds met een Jack Russellrat.
http://link.marktplaats.nl/674726134quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:49 schreef Dekatria het volgende:
Incl noppenbanden en zo'n peperdure Safari tank, en dan die biedingenjongens, doe eens normaal.
Zolang je netjes binnen paadjes blijft gaat de natuur er ook niet aan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om wandelaars dat je in bepaalde bossen of bepaalde stukken met je motor niet mag komen, heur..
Als ik ooit zijspan ga rijden zal dat zeker niet met een Alp zijn. Dan liever wat meer vermogen, anders kom je helemaal niet vooruit.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:52 schreef JK1982 het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/674726134
Niks voor jou? Kunnen mooi je kampeerspullen in straks
Krijg je de hont erbij?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:52 schreef JK1982 het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/674726134
Niks voor jou? Kunnen mooi je kampeerspullen in straks
Ook dat niet alleen. Je kunt met je motor wild opjagen die richting de wegen met asfalt gaan en daarmee ongelukken veroorzaken.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:53 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Zolang je netjes binnen paadjes blijft gaat de natuur er ook niet aan.
Misschien bij een goed bod/tquote:
ik weet dat boswachters en boa's tegenwoordig je al pakken als je uitlaat boven een verboden pad steektquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Ook dat niet alleen. Je kunt met je motor wild opjagen die richting de wegen met asfalt gaan en daarmee ongelukken veroorzaken.
En wat doe je als je een ruiter tegenkomt? Ruiter- (als ze die al hebben) en algemene paden komen op een moment weer samen namelijk.
Enne, je kunt de wandelaar wel vriendelijk begroeten en leuk doen, maar dat werkt niet bij een boswachter.
Ik weet niet of ze dat nog steeds doen omdat er een paar jaar terug nogal ophef over is geweest; maar ze trekken je ook gewoon van je motor af.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:01 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ik weet dat boswachters en boa's tegenwoordig je al pakken als je uitlaat boven een verboden pad steekt
Heel bot gezegd kan ik de motor ook weg doen. Scheelt weer uitstootquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Ook dat niet alleen. Je kunt met je motor wild opjagen die richting de wegen met asfalt gaan en daarmee ongelukken veroorzaken.
En wat doe je als je een ruiter tegenkomt? Ruiter- (als ze die al hebben) en algemene paden komen op een moment weer samen namelijk.
Enne, je kunt de wandelaar wel vriendelijk begroeten en leuk doen, maar dat werkt niet bij een boswachter.
Sympathiek.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze dat nog steeds doen omdat er een paar jaar terug nogal ophef over is geweest; maar ze trekken je ook gewoon van je motor af.
quote:Op zondag 12 mei 2013 00:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Sympathiek.
Daar zou ik niet vrolijk van worden.
Als je het bos in bent gereden via een pad waar geen bordje hangt, kunnen ze je geen reet maken als je niet als een mongool tekeer gaat en geen klachten veroorzaakt. kom je dieren (á la paarden of ander groot spul) tegen zet je hem stil en je motor uit, en als je rustig rijdt, zal kleiner wild meer tijd hebben om te reageren en niet als een dolle een weg overknallen.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:01 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ik weet dat boswachters en boa's tegenwoordig je al pakken als je uitlaat boven een verboden pad steekt
Eensch.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je het bos in bent gereden via een pad waar geen bordje hangt, kunnen ze je geen reet maken als je niet als een mongool tekeer gaat en geen klachten veroorzaakt. kom je dieren (á la paarden of ander groot spul) tegen zet je hem stil en je motor uit, en als je rustig rijdt, zal kleiner wild meer tijd hebben om te reageren en niet als een dolle een weg overknallen.
Ik vind blazen in het bos helemaal niet leuk, dan zie je niks. Lekker rustig aan rijden, af en toe effe stoppen voor een peukie, dan heb ik het best naar mijn zin.
Grappig, maar die 2nd seat mag wel ergens achterin de schuur.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:04 schreef Sloggi het volgende:
Ik weet dat jullie niet van de BMW's zijn, maar toch:
http://link.marktplaats.nl/1003116404
Prima, maar doe dat dan op paadjes waar het mag ipv schijt hebben aan verbodsbordjes ed.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:05 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Heel bot gezegd kan ik de motor ook weg doen. Scheelt weer uitstoot![]()
Ik snap jouw beredenering wel. En ik pas ook wel op voor wandelaars, ruiters, eekhoorntjes, konijntjes en ander grut. Maar af en toe moet je gewoon offroad.
Tuurlijkquote:Op zondag 12 mei 2013 00:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je het bos in bent gereden via een pad waar geen bordje hangt, kunnen ze je geen reet maken als je niet als een mongool tekeer gaat en geen klachten veroorzaakt. kom je dieren (á la paarden of ander groot spul) tegen zet je hem stil en je motor uit, en als je rustig rijdt, zal kleiner wild meer tijd hebben om te reageren en niet als een dolle een weg overknallen.
Ik vind blazen in het bos helemaal niet leuk, dan zie je niks. Lekker rustig aan rijden, af en toe effe stoppen voor een peukie, dan heb ik het best naar mijn zin.
Op de Veluwe sowieso. Schijnt wel mooi te zijn.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:09 schreef KneusTeun het volgende:
hebben ze in Drenthe niet speciale off road paden aangelegd tegenwoordig?
Al diverse keren gedaan. no shit. Ik hoef niet op mijn geweten te hebben dat een ruiter van zijn/haar paard tieft, net zoals dat je mountainbikers niet de bosjes in trapt als ze in de weg rijden.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Tuurlijk.. Misschien dat 1% dat doet. En dat ben jij dan blijkbaar.
Ik ook, alleen als ze op een weiland staan heb ik er poep aan. Ik weet hoe knollen kunnen reageren om niks, en dat wil je niet op je geweten hebben als er iemand op zit.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:13 schreef Gummiebeer het volgende:
Op de openbare weg trek in de koppeling in als ik ruiters tegen kom.![]()
Ik zal denk ik net als SD de motor uitzetten als ik ze offroad tegen kom.
En laat de volgende TT aub niet over paarden gaan...
Yup. Idem met loslopende honden. Ze kunnen zo tussen je spaken zitten.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, alleen als ze op een weiland staan heb ik er poep aan. Ik weet hoe knollen kunnen reageren om niks, en dat wil je niet op je geweten hebben als er iemand op zit.
Dat is ook niet heel verstandig hoe goed bedoeld ook, want dan hoort een paard je slecht aan komen en is de schrikreactie groter als je er ineens voorbij floept (zeker als je ze van achteren benaderd). Daarnaast ben je dan volgens mij ook aardig je vaart kwijt als je er voorbij bent.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:13 schreef Gummiebeer het volgende:
Op de openbare weg trek in de koppeling in als ik ruiters tegen kom.![]()
Ik zal denk ik net als SD de motor uitzetten als ik ze offroad tegen kom.
En laat de volgende TT aub niet over paarden gaan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 12 mei 2013 00:24 schreef Dekatria het volgende:
Koppeling in kan gewoon hoor. Gewoon heel hard schreeuwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze kijken idd altijd ietsje verstijfd en boos op die paarden idd.
Ik trek ook mijn koppeling in en draai dan het gas rustig dicht. Beetje afhankelijk van de motor denk ik, maar de mijne komt dan rustig tot stationair. Waag ik het om het gas los te laten met de motor nog gekoppeld komen er klappen uit waarvan de gemiddelde burger gaat denken dat de Duitsers terug zijn. Ga ik er met het gas open voorbij, lijkt me dat niet al te gunstig. Al is het maar omdat je logischerwijs achter de motor meer hoort dan voor de motor. Terwijl er op stationair bij mijn motor meer geluid uit het carter komt dan uit de uitlaat.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat is ook niet heel verstandig hoe goed bedoeld ook, want dan hoort een paard je slecht aan komen en is de schrikreactie groter als je er ineens voorbij floept (zeker als je ze van achteren benaderd). Daarnaast ben je dan volgens mij ook aardig je vaart kwijt als je er voorbij bent.
Paarden hebben juist geluid nodig, alleen niet teveel en niet ineens een grote verandering daarin (dus niet zoals de meeste mensen doen met hun motor of vrachtwagen; afremmen op de motor).
Je moet gewoon hetzelfde rijden, maar van te voren zorgen dat het iets rustiger is en uiteraard wat meer afstand houden.
Ook aanwezig op MFMM?quote:
Lol de xj overleeft jouwquote:Op zondag 12 mei 2013 03:30 schreef picodealion het volgende:
Zag vandaag een mooie toermotor staan in het centrum van Arnhem, maar eens gekeken hoe en wat:
[ afbeelding ]
Kawasaki GTR1000
Dat zou nog wel eens de opvolger kunnen worden van mijn XJ als ik 'm zat word.
Op het randje blijven staan, wel blij dat er iemand bij was om me een stukkie naar achteren te trekkenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:36 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Netjes.. wel echt nog uit de greppel gehouden, of ben je buiten beeld toch naar beneden gerold?
Pfff, mazzel!quote:Op zondag 12 mei 2013 08:05 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Op het randje blijven staan, wel blij dat er iemand bij was om me een stukkie naar achteren te trekken
ik laat altijd even met mijn banshee horn weten dat ik eraan komquote:Op zondag 12 mei 2013 00:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat is ook niet heel verstandig hoe goed bedoeld ook, want dan hoort een paard je slecht aan komen en is de schrikreactie groter als je er ineens voorbij floept (zeker als je ze van achteren benaderd). Daarnaast ben je dan volgens mij ook aardig je vaart kwijt als je er voorbij bent.
Paarden hebben juist geluid nodig, alleen niet teveel en niet ineens een grote verandering daarin (dus niet zoals de meeste mensen doen met hun motor of vrachtwagen; afremmen op de motor).
Je moet gewoon hetzelfde rijden, maar van te voren zorgen dat het iets rustiger is en uiteraard wat meer afstand houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |