quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:00 schreef Rave_NL het volgende:
Het Nederlandse Korps Mariniers was in '44 de eerste (en waarschijnlijk enigste) buitenlandse eenheid die volledig opgeleid werd op Amerikaans grondgebied.
Wie was/waren de gemeenschappelijke vijand die ervoor zorgde(n) dat ze deze mogelijkheid kregen om tegen de Japanners te vechten?
quote:
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:45 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik zat er net aan te denken, maar is de connectie de piraten van Barbarije? Ik weet dat de Nederlanders en de Amerikanen eskaders hebben gestuurd naar de kusten van Noord-Afrika in de eerste helft van de 19e eeuw.
Er was een Amerikaanse officier die succesvol gelobbyd had voor de mogelijkheid tot opleiden, omdat hij een goede herinnering had aan de tijd dat hij zij aan zij vocht met Nederlandse mariniers.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je bent mij ondertussen kwijt met deze vraag... Ik heb geen idee welke kant je nu uit wil.
Jammer genoeg wel, gaat ook over ditquote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:50 schreef Rave_NL het volgende:
Moet jij nog eindexamen geschiedenis doen?
Het was geen oorlog, wel een langdurig conflict.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:20 schreef jitzzzze het volgende:
De oorlog die Rave bedoeld is veel kleinschaliger.
Dat zou een beetje voor de hand liggen hè.quote:
Ah, ik lees het niet goed, beetje strikvraagje. De gemeenschappelijke vijand waarom deze mogelijkheid zich voordeed... Door bezetting van nazi duitsland was er natuurlijk geen plek om te trainen (en duitsland was al gegeven), dus zal het antwoord in het verleden moeten liggen. Is de connectie wellicht Engeland? (De amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog en de compagnie tijden in de west van de Hollanders?)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:44 schreef Rave_NL het volgende:
Dat zou een beetje voor de hand liggen hè.
De Nederlandse Mariniers kregen het aan de stok met blanke Amerikaanse Mariniers en moesten toen in het kamp van de Zwarte Amerikaanse Mariniers verblijven. Maar dat is niet wat je bedoeld denk ik?quote:
Engeland was ook al gegeven en ook fout gerekend.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:57 schreef Reintji het volgende:
[..]
Ah, ik lees het niet goed, beetje strikvraagje. De gemeenschappelijke vijand waarom deze mogelijkheid zich voordeed... Door bezetting van nazi duitsland was er natuurlijk geen plek om te trainen (en duitsland was al gegeven), dus zal het antwoord in het verleden moeten liggen. Is de connectie wellicht Engeland? (De amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog en de compagnie tijden in de west van de Hollanders?)
Nee, toen waren ze namelijk al op Amerikaans grondgebied, en ik zoek naar de reden waarom dat in eerste instantie mogelijk werd.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De Nederlandse Mariniers kregen het aan de stok met blanke Amerikaanse Mariniers en moesten toen in het kamp van de Zwarte Amerikaanse Mariniers verblijven. Maar dat is niet wat je bedoeld denk ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |