Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Je hoeft geen thermo-ondergoed aan nu, maar hardlopen met een kort shirt zie ik nog niet gebeuren. En als er een beetje wind is, is het best wel prettig om met een jack te lopen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Je hoeft geen thermo-ondergoed aan nu, maar hardlopen met een kort shirt zie ik nog niet gebeuren. En als er een beetje wind is, is het best wel prettig om met een jack te lopen.
Ligt er een beetje aan waar je woont ook. Hier was het vandaag gewoon 17 graden en de wind was niet koud (grens Brabant/Limburg). Zelfs ik liep alleen in een shirtje. En een lange broek natuurlijk, maar daar loop ik ook in als het 30 graden is, vind ik nu eenmaal fijn en juist minder warm en plakkerig dan een korte.
[quote]Op vrijdag 10 mei 2013 19:20 schreef slacker_nl het volgende: Vanmorgen om 0800 gelopen in een korte 'legging' en tshirt met daaronder een soort thermoshirt, meer was niet nodig.
Op vrijdag 10 mei 2013 19:26 schreef bloodymary1 het volgende: Ligt er een beetje aan waar je woont ook. Hier was het vandaag gewoon 17 graden en de wind was niet koud (grens Brabant/Limburg). Zelfs ik liep alleen in een shirtje. En een lange broek natuurlijk, maar daar loop ik ook in als het 30 graden is, vind ik nu eenmaal fijn en juist minder warm en plakkerig dan een korte.
Ik wilde vandaag een bocht maken met de fiets en werd weggeblazen. Nabij Sloterdijk station, NH.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Wat lullen jullie veel Normaal doe ik zelf mee en valt het niet zo op
En wat zit er veel verschil tussen jullie gewone schoenmaat en hardloopschoenen. Ik heb gewone schoenen maat 38/39 en m'n Brooks en Kinvara's zijn alletwee maat 38,5. Vandaag Mirage's maat 39 geprobeerd (slofjes, echt, ik wilde ze eigenlijk niet meer uit trekken) en PureCadence maat 39 (veel te groot). 38,5 hadden ze niet op voorraad
Iemand die een bluetooth hartslagmeter heeft en die gebruikt met zijn Iphone4? En welke gebruiken jullie?
Wil mijn hartslag via Endomondo gaan bijhouden.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende: Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{ :{²
Hebben de verkopers niet gekeken of ze goed zaten? Als dat wel zo is, en/of je hebt er geen last van: prima toch?
Beste tip die ik hier gekregen heb: schoenen aan laten meten bij een speciaalzaak. Had anders gewoon weer neutrale schoenen in mijn eigen maat in de opruiming gekocht, en over een paar weken klachten/blessures gehad.
Ik wil de volgende keer een schoen met leuke kleurtjes. Moet ik dan een grotere winkel bezoeken of heb ik dan nog steeds 'pech' dat ze weinig keus hebben qua kleur?
De vrouw waar ik was zei namelijk dat je niet echt een keuze had in kleur omdat ze elke keer maar wat binnen kregen.
Op vrijdag 10 mei 2013 20:00 schreef SpaceInvaders het volgende: Ik wil de volgende keer een schoen met leuke kleurtjes. Moet ik dan een grotere winkel bezoeken of heb ik dan nog steeds 'pech' dat ze weinig keus hebben qua kleur?
De vrouw waar ik was zei namelijk dat je niet echt een keuze had in kleur omdat ze elke keer maar wat binnen kregen.
Kleine winkels kunnen ze waarschijnlijk ook bestellen. Dus de verkeerde kleur passen en dan de juiste bestellen. Moet je wel even wachten.
The sun in your Eyes Made some of the lies worth believing
Op vrijdag 10 mei 2013 20:00 schreef SpaceInvaders het volgende: Ik wil de volgende keer een schoen met leuke kleurtjes. Moet ik dan een grotere winkel bezoeken of heb ik dan nog steeds 'pech' dat ze weinig keus hebben qua kleur?
Volgens mij gaan hardloopschoenen en leuke kleurtjes niet samen. Ze zien er altijd uit alsof ze zijn ontworpen door een blinde nicht.
Na de zomer ga ik nieuwe schoenen aan laten meten. Heb nu neutrale Asics, die ik op de gok had gekocht, maar die eigenlijk wel erg lekker zitten. Nooit last van m'n voeten, goede demping. Alleen heb ik na het lopen aan de binnenkant van m'n linkerbeen, langs m'n kuit, zo af en toe een tikje last, dus ff een analyse op los laten.
Hebben de verkopers niet gekeken of ze goed zaten? Als dat wel zo is, en/of je hebt er geen last van: prima toch?
Beste tip die ik hier gekregen heb: schoenen aan laten meten bij een speciaalzaak. Had anders gewoon weer neutrale schoenen in mijn eigen maat in de opruiming gekocht, en over een paar weken klachten/blessures gehad.
De enige pijn komt niet van m'n schoenen. De enkelblessure is nog niet helemaal genezen denk ik.
Binnenkort naar de huisarts en misschien naar een sportarts
Ik vind van Saucony het prijsverschil tussen de VS en de EU nogal enorm. $99 is gewoon 125 euro... En Kinvara's en Mirage's gaan volgens de reviews wel iets minder lang mee dan "gewone" schoenen, en dan zijn ze opeens echt heel erg duur.
Hangt ervan af wat je duur vindt. De mijne waren 130 euro, en volgens mij waren de andere schoenen niet heel veel duurder? En pijnvrij lopen is onbetaalbaar (voor de rest MasterCard ).
Hangt ervan af wat je duur vindt. De mijne waren 130 euro, en volgens mij waren de andere schoenen niet heel veel duurder? En pijnvrij lopen is onbetaalbaar (voor de rest MasterCard ).
Op vrijdag 10 mei 2013 20:28 schreef hatsaflats het volgende: Ik vind van Saucony het prijsverschil tussen de VS en de EU nogal enorm. $99 is gewoon 125 euro... En Kinvara's en Mirage's gaan volgens de reviews wel iets minder lang mee dan "gewone" schoenen, en dan zijn ze opeens echt heel erg duur.
Op vrijdag 10 mei 2013 20:28 schreef hatsaflats het volgende: Ik vind van Saucony het prijsverschil tussen de VS en de EU nogal enorm. $99 is gewoon 125 euro... En Kinvara's en Mirage's gaan volgens de reviews wel iets minder lang mee dan "gewone" schoenen, en dan zijn ze opeens echt heel erg duur.
Nu weet ik niet hoe betrouwbaar het is, maar op Ebay staan ze nieuw al vanaf $60...
Ik heb ze eens even één voor één bekeken: Yur & Mr Q gespot. Mijn startvak wordt nog geüpload denk ik, want hij stopt bij wat bekenden in vak C.
Ah, zo goed had ik nog niet gekeken. Ik startte nog zelfs achter jou, dus dan zal dat er morgen wel op staan ofzo. Maar echt toffe foto's zijn het niet.
Mja, ik heb het over adviesprijzen. Ik vind het niet erg om voor dat stukje extra service in de winkel gewoon de adviesprijs te betalen. Dat het verschil bij Brooks zoveel kleiner is tussen de VS en de EU zou voor mij wel een reden zijn om daarvoor te kiezen.
O, ik kreeg vandaag een baan aangeboden bij de Runnersworld in Hoorn, omdat ik blijkbaar nogal veel wist En eigenaresse kwam uit geboortedorp.
Vergeet de invoerrechten niet (als je eruit gepikt wordt)
Ik heb al zoveel dingen besteld uit het buitenland met een hogere waarde (lenzen voor camera's enzo), zelfs illegale dingen (fatburners die in NL niet te verkrijgen waren), en ben er nog nooit uitgepikt. Die gasten weten wel hoe ze het moeten verzenden om de kans minimaal te houden. En, volgens mij was er zelfs een minimale waarde waarna je invoerrechten gaat betalen, en als ik het goed heb, lag die hoger dan ¤75.
//Edit Mocht je eruit gepikt worden, kost het ¤25 extra. Dus ¤100 in totaal. Ben je ¤25 goedkoper uit.. Is 't niet echt waard IMO
Ik heb al zoveel dingen besteld uit het buitenland met een hogere waarde (lenzen voor camera's enzo), zelfs illegale dingen (fatburners die in NL niet te verkrijgen waren), en ben er nog nooit uitgepikt. Die gasten weten wel hoe ze het moeten verzenden om de kans minimaal te houden. En, volgens mij was er zelfs een minimale waarde waarna je invoerrechten gaat betalen, en als ik het goed heb, lag die hoger dan ¤75.
Mja, 2 keer gepakt omdat sommige sellers de echte waarde lekker groot op de verpakking zetten. Bij die sellers bestel ik dus niet meer BTW dan Das vanaf 22 euro Maar die andere miljoenen keren ging het gewoon goed hoor
Zijn wel mooi. Ik vind het altijd stom als er zo'n groot verschil zit in de prijzen. But that's life I guess
Ik neem het risico liever gewoon niet. Stel dat ze niet goed zitten/lopen, of dat je er na een week achter komt dat dat het geval is, of dat er iets mis is door een productiefout. Dan ben ik dolgelukkig dat ik terug kan naar de winkel en ernaar kan laten kijken/omruilen voor een paar dat beter bij me past. Maar dat ben ik.
Op vrijdag 10 mei 2013 20:47 schreef debeterebob het volgende: Niet om het een of ander, maar is het wel al te handig om die facebookgroep in de OP te zetten.
Niet om het een of ander maar die staat er hoor.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op vrijdag 10 mei 2013 20:53 schreef hatsaflats het volgende: Ik neem het risico liever gewoon niet. Stel dat ze niet goed zitten/lopen, of dat je er na een week achter komt dat dat het geval is, of dat er iets mis is door een productiefout. Dan ben ik dolgelukkig dat ik terug kan naar de winkel en ernaar kan laten kijken/omruilen voor een paar dat beter bij me past. Maar dat ben ik.
Ik zou het ook nooit doen hoor Vind de prijsverschillen gewoon interessant haha
Op vrijdag 10 mei 2013 20:53 schreef hatsaflats het volgende: Ik neem het risico liever gewoon niet. Stel dat ze niet goed zitten/lopen, of dat je er na een week achter komt dat dat het geval is, of dat er iets mis is door een productiefout. Dan ben ik dolgelukkig dat ik terug kan naar de winkel en ernaar kan laten kijken/omruilen voor een paar dat beter bij me past. Maar dat ben ik.
Inderdaad. Als het verschil nou een euro of honderd was, dan is het een ander verhaal. Nu is het verschil ¤25. Dat is een stukje service, garantie, etc. waar ik idd ook graag dat bedrag voor betaal
Ik kan ook alleen de members zien hoor. Niet de info die gedeeld wordt verder. Maar ik vraag me af of mensen gekoppeld willen worden aan hun fokaccount.
Op vrijdag 10 mei 2013 20:47 schreef debeterebob het volgende: Niet om het een of ander, maar is het wel al te handig om die facebookgroep in de OP te zetten.
Dat houdt het wel open. Genoeg reeksen al waar je 'die en die maar moet pm'men om een facebooklinkje': dit is FOK!, geen Facebook, en ondanks dat de groep mensen hier gewoon wel tof is, moeten we 't risico niet gaan lopen dat er (zoals in andere gevallen) mensen buitengesloten gaan worden zodat er daar over ze geroddeld kan worden.
Dat houdt het wel open. Genoeg reeksen al waar je 'die en die maar moet pm'men om een facebooklinkje': dit is FOK!, geen Facebook, en ondanks dat de groep mensen hier gewoon wel tof is, moeten we 't risico niet gaan lopen dat er (zoals in andere gevallen) mensen buitengesloten gaan worden zodat er daar over ze geroddeld kan worden.
Ik zie het verband niet tussen moeten dm'en en buiten worden gesloten. Als je dat dan gewoon in de OP zet en iedereen gewoon binnen laat.
Ik kan ook alleen de members zien hoor. Niet de info die gedeeld wordt verder. Maar ik vraag me af of mensen gekoppeld willen worden aan hun fokaccount.
Dat was een beetje het idee erachter. Als je dat niet zou willen dan join je toch niet?
Ik zie het verband niet tussen moeten dm'en en buiten worden gesloten. Als je dat dan gewoon in de OP zet en iedereen gewoon binnen laat.
Ik snap de discussie niet. In de Fok! Endomondo sta ik ook met voor en achternaam, en als je gaat analyseren waar mijn loopjes beginnen en eindigen kun je mijn straat raden. En als ik een foto van mezelf post dan kun je via het startnummer mijn gegevens vinden op uitslagen.nl. Spannend, dingen die niet openbaar mogen staan ook niet op facebook. Wil je niet dat mensen je bij voor en achternaam kunnen vinden, dan wordt je simpelweg niet lid van de Facebook of Endomondo groep.
Waarom is ineens die groep gestart eigenlijk? en posten de mensen die dat opperden (had 't toen vaag meegelezen?) hier verder eigenlijk nog wel, dat waren toch nieuwe mensen?
Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef motorbloempje het volgende: Waarom is ineens die groep gestart eigenlijk? en posten de mensen die dat opperden (had 't toen vaag meegelezen?) hier verder eigenlijk nog wel, dat waren toch nieuwe mensen?
#veranderingiseng
Ik weet wel dat in een niet nader te noemen topicsreeks het plaatsen van chatlinkjes was verboden
Mja heb je wel gelijk in, maar weinig zin om weer over mijn nek te gaan na het hardlopen
Over je nek gaan zul je niet gaan zolang je geen gekke dingen eet en op zijn minst een uurtje ertussen neemt. Of je moet je extreem gaan uitsloven betreft snelheid.
Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef motorbloempje het volgende: Waarom is ineens die groep gestart eigenlijk? en posten de mensen die dat opperden (had 't toen vaag meegelezen?) hier verder eigenlijk nog wel, dat waren toch nieuwe mensen?
#veranderingiseng
Het is er vrij dood, ongeveer eens in de twee dagen wordt er iets gepost. Meestal luchtige foto's van schoenen of routes. We zijn er niet over jullie aan het roddelen hoor.
Ik ga de mensen waar ik contact mee heb even toevoegen als vriend en dan schrijf ik me ook uit voor de groep. Zo intressant is het niet en ik hou mijn facebook graag schoon. Daarnaast heb ik al moeite om de dingen hier bij te houden.
Het is er vrij dood, ongeveer eens in de twee dagen wordt er iets gepost. Meestal luchtige foto's van schoenen of routes. We zijn er niet over jullie aan het roddelen hoor.
Ik ga de mensen waar ik contact mee heb even toevoegen als vriend en dan schrijf ik me ook uit voor de groep. Zo intressant is het niet en ik hou mijn facebook graag schoon. Daarnaast heb ik al moeite om de dingen hier bij te houden.
Dit topic lijkt me ook interessanter. Tenzij je ook echt vaak met mensen uit die groep naar wedstrijden wil en zo.
Ach, de mensen voor wie ik B&B wil spelen voor 'n hardloopweekend weten me vast wel te vinden, die horen dan wel waar m'n huis woont, al is ook dat vast geen probleem om te vinden!
Dit topic lijkt me ook interessanter. Tenzij je ook echt vaak met mensen uit die groep naar wedstrijden wil en zo.
Wordt geregeld gedaan hoor, mini-meets op wedstrijden En wordt allemaal geregeld via Fok!
Over Facebook gesproken; Ik ging in Roermond keihard juichend over de finish met een big smile op mijn kop. En opeens hoor ik klik-klik-klik van de fotograaf die een meter of twee van me afstond... Ben nu al dagen zijn website aan het openen in de hoop dat die foto online komt, maar hij heeft nog steeds niet alles geupload... Wordt echt tijd dat ik een nieuwe Facebook profielfoto krijg...
Idd begon Dago-dinges hiermee. Post hier niet echt meer, of...? Wat ik wel grappig vind is dat de reden was: meer anonimiteit mbt het posten van foto's etc. Terwijl juist Fok! anoniemer is ipv een Fok! username gekoppeld aan je echte naam. Vind dat persoonlijk niet erg, maar de meerwaarde heeft zich nog niet echt bewezen....behalve dubbelposts.
Op vrijdag 10 mei 2013 21:20 schreef Quoi het volgende: Idd begon Dago-dinges hiermee. Post hier niet echt meer, of...? Wat ik wel grappig vind is dat de reden was: meer anonimiteit mbt het posten van foto's etc. Terwijl juist Fok! anoniemer is ipv een Fok! username gekoppeld aan je echte naam. Vind dat persoonlijk niet erg, maar de meerwaarde heeft zich nog niet echt bewezen....behalve dubbelposts.
Tot zover mijn idee erover Zo en nu koffie
Anonimiteit niet, juist zodat je een beetje gezichten erbij hebt, en we makkelijd dingen delen, al is dat hier ook wel te doen.
Wordt geregeld gedaan hoor, mini-meets op wedstrijden En wordt allemaal geregeld via Fok!
Over Facebook gesproken; Ik ging in Roermond keihard juichend over de finish met een big smile op mijn kop. En opeens hoor ik klik-klik-klik van de fotograaf die een meter of twee van me afstond... Ben nu al dagen zijn website aan het openen in de hoop dat die foto online komt, maar hij heeft nog steeds niet alles geupload... Wordt echt tijd dat ik een nieuwe Facebook profielfoto krijg...
Irritant hé? Anders mail je 'm ff. Die fotograaf van de Golden 10 is ook gewoon precies vóór mij gestopt met uploaden.. O wacht hij is natuurlijk aan het fotoshoppen
An excellent turnout of 24 BaHas for the last in this spring race series – thanks everyone for making the trip, and welcome (belatedly) to <naam> and <moblo>, running their first Road Leagues with us!
Wat betreft de FB groep.. Hij is op dit moment "besloten". Zet `m op "Verborgen" o.i.d en iemand die geen lid is van de groep, kan ook niet zien wie er wel in zit..
schoenentopics juist nu ik zelf maar weer eens moet ga kijken voor een wegschoen (trailschoenen heb ik voorlopig genoeg)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'