quote:
Op maandag 20 mei 2013 14:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:[..]
Wat jij zou willen is censuur en dat kan nooit de bedoeling zijn van een forum waar iedereen vrij is te posten wat ie wil. Een forum is dynamisch, als er in een oldtimer topic in PTA meer over Volvo's dan over Volkswagens wordt gepraat dan is dat nu eenmaal zo. Users kunstmatig dwingen het ergens meer over te hebben gaat nooit werken en als er nou eenmaal meer users zijn die van Volvo's houden dan is dat nu eenmaal zo, misschien verandert het wel over een tijdje want zoals gezegd een forum is dynamisch.
Bekijk het zo, als je in het echte leven een verjaardagsfeestje binnenkomt waar ze het over paarden en fietsen hebben dan durf ik te wedden dat jij ze niet allemaal gaat sommeren daar eens even keihard mee te kappen omdat jij olifanten leuker vindt. Er moet wel animo voor zijn en ik betwijfel of dat er is in dit geval. Soms als er niet over vroeger gepost wordt dan gaat het nog steeds niet hard lopen over nu en ook het livetopic gaat niet erg hard wat dat betreft.
Als er mensen zijn die de huidige serie kut vinden dan mag dat, als er mensen zijn die het fantastisch vinden kan dat ook, zeggen we niks van en rammen we dat ook niet de grond in. Je zegt dat je 6 pagina's meeleest, waarom post je dan niet zelf zoals je zou willen dat wij dat zouden moeten doen?
Tot slot, wij zijn geen schrijversclub in dienst van jou, dus wat we schrijven is niet bedoeld om louter aan jouw smaak te appeleren. Ten tweede je gebruikt je reactie na 6 pagina's om mensen aan te spreken. Als er hier al ooit problemen ontstonden dan kwam het daardoor: users die andere users op hun postgedrag gingen aanspreken, dat is jouw terrein helemaal niet, daar zijn de mods voor.
Leuke reacties! Uitnodigend ook om weer een te reageren.. op deze laatste na..
Ik pleit namelijk niet voor censuur, laat staan dat ik wil dat er alleen geschreven wordt wat ik wil horen. Integendeel.. ik pleit juist voor die dynamiek. En die is er niet.
Ik moest jullie dan ook wel als 'kampje' aanspreken... sorry Arnoud, maar ik had weinig keuze

Het is totaal geen probleem als je het huidige GTST kut vindt, en ook los gaan op de nostalgie van toen is prima, sterker nog, daarvoor kwam ik hier ooit. Maar beweren dat het niet de grond in geslagen wordt is onzin.. dat gebeurt aan de lopende band. Dus dit is niet een van de vele, blijkbaar, tegenreacties op de vele posts over vroeger, maar juist een geluid om de gewoonte van het afzeiken van het huidige GTST weer iets objectiever te krijgen. Als ik lees dat hier beweerd wordt dat karakters anno nu rondzwalken van het een in t ander, en ik zie vervolgens de ene dvd na de andere waar bijvoorbeeld Robert het ene moment een autoritaire botte boer is en het ander moment, in een indentieke context, de redelijkheid zelve is terwijl het niet rijmt, Rik en Anita in manische moodswings belanden omdat er nou eenmaal wat hommeles geschreven moet worden zodat Mickey terug kan komen of Julian een fantastische peer is en als het uitkomt ineens een onredelijke tegendraadse puber wordt zodat het Alexandra huwelijk beter past, dan irriteert me dat. Niet omdat je het huidige leuk moet vinden, niet omdat je het oude niet meer mag koesteren, maar simpelweg omdat de argumenten in de vergelijking niet kloppen. Hoe vaak las ik niet dat huidige verhalen van drie a vier weken tenenkrommend langdradig worden gevonden, terwijl ik hier 8 dvd boxen heb staan waarin het gemiddelde verhaal ook makkelijk minsten 5 schijfjes in beslag nemen, dat was in die tijd met 1 aflevering per dag wel wat meer dan 1 maand.. dat irriteert me dus dat het in de context wordt gezet dat het 'vroeger niet zo was'.
Als je op een verjaardag komt en élke keer dat je er bent Oom Govert en zn posse uit uiterste gewoonte alles teniet doen en beargumenteren met vergelijkingen die niet helemaal objectief zijn dan gaat dat storen. Dan ga je op den duur minder graag naar die verjaardag, terwijl het best een leuke verjaardag kan zijn.

Dus nee, ik wil niemand de mond snoeren, ik wil juist wél dat er leuke discussies zijn.
Tegen mij zeggen dat ik niet mag pleiten voor iets lijkt meer op iemand de mond snoeren. Een tegen reactie geven in de hoop dat het wat beweging geeft is volgens mij juist die dynamiek waar je het over had. Vecht hem dan niet aan als hij er eindelijk is

Tot slot, ik snap heus wel waarom het huidige GTST niet kan boeien, mij kan het 9 van de 10 keer ook niet schelen. Maar ik zie wel wat ze doen. Maar ik zie ook dat die felle krieken ook echt wel van toepassing zijn op de oude tijden, hoe nostalgisch ik ze ook vind. Simpelweg omdat die tijd voor ons dé tijd was. Net zoals er een generatie is die, jaja Heer van Bartolhoven, de Fischers, Sylvesters en Isabella's als hun GTST zien, of erger nog, de Fos', Sjors' en Florien's.
Neem in seizoen 8 de finesse van Dian, de ontwikkeling van Daniel en het volledige verloop van die lijnen, dat draagt bijna het hele seizoen, afgewisseld met soms toch oh zo slecht onderbouwde bijzaken en losse verhalen. Iets dat ik in het huidige GTST nog steeds zie gebeuren. En al voel ik er vaker niets dat iets bij, ik zie ook eerlijk hoe dingen nu, bijvoorbeeld de laatste paar afleveringen, beter worden uitgewerkt, op een manier waar ze zich vroeger best wel eens aan hadden mogen wagen.
Hopelijk heb ik me zo beter uitgedrukt, toegeven dat mijn laatste reactie inderdaad voort kwam uit irritatie. Want ik wil niet 6 pagina's wachten, niet posten en op den duur zelfs niet meer lezen. Ik wil juist de dynamiek van de leuke posts. En niet, mede door het kampjes gevoel, het maar laten omdat het voelt alsof het toch geen zin heeft. In de reacties van de anderen op mijn vorige bericht, voel ik heus wel dat als het plezier van het afzeiken even plaatsmaakt voor een objectieve blik het ineens veel interessanter wordt.
Best dynamisch... je verzetten tegen je eigen kamp