abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126294251

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Er staat niks gepland, maar voel je vrij om iets te organiseren!

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

3 tieten op 8 juni!!
-Kaasplankje
-Gripper
-Patroon
-MarcoD

De marmotte op 7 juli!!
Mogelijk definitief bazenteam Marmotte 2013 voor gezamelijk vervoer en eventueel verblijf:
-Kaasplankje: kopman

-Gripper: schaduwkopman

-MarcoD: schaduwkopman

-Pritt: wieltjesplakker

-Patroon: komt om te trainen (in D1)

-Eentwee: wegkapitein

-thecritic: wegkapitein

-janatwork: onze eigen kok _O_

-Oksel

EHBO en verzorging: kaasmeisje

Trouwste Supporter: Buzz

eerstvolgende meet:
Datum/locatie volgt
pi_126294326
Er zijn weer flink wat kilometers gemaakt gisteren lees ik :)
Voor mij staat het fietsen op een laag pitje, ik heb privé wat dingen die nu even voorgaan. Ik dacht dat ik gewoon door kon trainen en koersen maar dat lukte dus niet waardoor ik een soort van overtraind ben.
Haters gonna hate.
pi_126294379
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 07:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Er zijn weer flink wat kilometers gemaakt gisteren lees ik :)
Voor mij staat het fietsen op een laag pitje, ik heb privé wat dingen die nu even voorgaan. Ik dacht dat ik gewoon door kon trainen en koersen maar dat lukte dus niet waardoor ik een soort van overtraind ben.
Neem je rust, word je uiteindelijk ook weer sterker van.
pi_126294396
Nodisch goed bezig, Frankrijk net niet gehaald zag ik.
pi_126294479
Voie des Charts.
Dit vond ik veruit de zwaarste klim van gisteren. 1,3km met gem. 10,8% stijging volgens Strava. Zaten stukken rond 15% in en het asfalt was ontzettend slecht. Toch niet ontevreden met een 41/434 op Strava.

Laurens ten Dam: 5:21
Patroon: 6:10
MarcoD: 6:22
Gripper: 6:39
Tommeke: 7:02

Er is ook nog een site waar je de segmenten van Strava per datum kan vergelijken, dus met iedereen die hem gisteren heeft gereden. Zal ik ff opzoeken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Patroon op 10-05-2013 08:07:55 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_126294488
2 van 4, Dwars door de ardennen.

Na een heerlijk ontbijt met dikke plakken taai spek :9 stappen we rond 10 uur op de fiets. Gelukkig is het weer een pak beter als gisteren, het zonnetje staat zelfs al hoog aan de hemel en al vrij snel kunnen alle extra laagjes uit en zoeven we lekker in ons shirt door het steeds wat glooiendere landschap. Er is geen ontkomen aan vandaag. We willen minimaal 135 km rijden en al deze km zullen door de ardennen gaan.

Zachtjes begint de weg via een oude spoorbaan te steigen totdat we de afdaling naar Namur kunnen inzetten. Deze prachtige stad ligt op een mooi punt tussen de heuvels op de oevers van de maas. Hoog boven de stad torent de machtige citadel die het oude strategische belang van deze stad onderstreept. Allemaal leuk en aardig maar wij hebben er inmiddels al weer een goede 50 km op zitten waarvan zo'n dikke 50 met vol de wind van voren :{ . Goed idee dat naar Parijs fietsen...

Vanaf Namur blijven we km's lang de maas volgen, de rotswanden worden alsmaar steiler en hoger en de vallei wordt smaller en smaller. Wat is het hier ongelooflijk mooi! :) Maar die wind! :'(

In het toeristische Dinant, aan de voet van opnieuw een machtige fort, gaan we eerst maar eens lekker lunchen. Het motortje schreeuwt immers om brandstof! Vanaf Dinant blijven we nog een tijdje de maas volgen tot we uiteindelijk rechtsaf de heuvels in worden gestuurd. Bam, dat is weer eens iets anders dan wind tegen. Nu is het wind tegen én klimmen. Niet eens zo steil maar toch nadrukkelijk aanwezig klimmen we langzaam naar 300+ meters. Het landschap wordt alleen maar mooier. Links en rechts worden we aangestaard door dikkige koeien in grazige weilanden. Verder worden we toegezongen door duizenden vogeltjes en zien we af en toe een hertje wegspringen.

Zoetjes aan begint de 135 km in het zicht te komen, tijd dus om uit te kijken naar een slaapplek. Helaas het eerste hotel is dicht, het 2de hotel (10 km) verder op blijkt ook gesloten. Dan nog maar weer wat verder rijden in de hoop dat we daar een kamer kunnen vinden. Helaas ook vol :(

Klote, dit schiet niet op, het volgende hotel is zeker nog veel verder en de vraag is of daar wel plek zal zijn. In de tussentijd zijn we aan de praat geraakt met een hollands koppel. Zij hebben een boekje met hotels in de buurt. Gelukkig spreekt ze goed frans en ze wil wel wat rond bellen.

Al snel heeft ze beet, ze heeft een kamer kunnen reserveren in een dorpje 13 km terug. Arghhh! Terug waar we vandaan komen, dat kan toch niet waar zijn. Wel dus, we hebben geen keus. Voor nu is het gelukkig allemaal naar beneden maar dat betekent morgen dus weer allemaal omhoog.

In het dorpje, na een steile afdaling, aangekomen vinden we al snel het hotel. Het ziet er allemaal prachtig uit en we verlangen naar het zalvende warme water van de douche om onze spieren de hard verdiende ontspanning te bieden. Maar wat schetst onze verbazing, er is wat mis gegaan met de reservering. Ze hebben geen kamer vrij :( Klote, wat nu dan!

De man snapt het probleem en wil wel bellen om iets te vinden. Pff we vinden alles goed als het maar niet nog verder terug is. Gelukkig heeft hij al snel beet. 7 km de goede kant op is een b&b. *O*

Dus maar weer terug over die steile klim, met boven op het plateau opnieuw die venijnige wind, fietsen we naar hotel 5, fingers crossed. Het blijkt een prachtige oud compleet gerestaureerd boerderijtje te zijn, in een weelderige tuin vol prachtige bloemen, uitkijkend over de frisgroene weides vol herkauwende dikbil-koeien. Allemaal leuk enzo maar hebben ze ook een kamer? Gelukkig de reservering blijkt goed door te zijn gekomen. Er is een kamer vrij. Al met al hebben we vandaag dus een goede 175 km gefietst, waarvan zo'n 150 nuttig :{.

Nog ongeveer 10 km naar de grens, ben benieuwd wat Frankrijk ons gaat brengen!

Oja wind :r

Ps, laatste 10 km staan niet op Strava, ivm lege batterij :')

[ Bericht 1% gewijzigd door nodisch18 op 10-05-2013 08:09:35 ]
pi_126294510
Partroon. Was dat die na de splitsing? Die was echt vies Patrick!

Ik had tot twee keer toe dat daar een auto naar beneden kwam, aan het begin moest ik zelfs sur placen omdat het zo druk was en al die toerders om die auto moesten :')

Smerigste klim die ik ooit gereden heb :P
pi_126294526
Wat een avontuur Nodisch! Echt cool!
pi_126294529
Weet niet of het vlak na de splitsing was, wel vrij snel na de 1e bevoorrading. Je kan hem wel terug vinden op je route, dan herken je het wel.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 08:14:55 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126294565
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 08:06 schreef Tommeke het volgende:

Ik had tot twee keer toe dat daar een auto naar beneden kwam, aan het begin moest ik zelfs sur placen omdat het zo druk was en al die toerders om die auto moesten :')

_O_
pi_126294585
Niet voor niks admin van indekken.nl :')

[ Bericht 18% gewijzigd door Patroon op 10-05-2013 08:26:46 ]
pi_126294710
@ Nodisch. Zo te lezen hebben jullie mentaal en ook fysiek flink moeten afzien.
Ontzettend veel succes toegewenst.

Parijs is nog ver zeggen ze dan :)
pi_126294739
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 08:01 schreef Patroon het volgende:
Voie des Charts.
Dit vond ik veruit de zwaarste klim van gisteren. 1,3km met gem. 10,8% stijging volgens Strava. Zaten stukken rond 15% in en het asfalt was ontzettend slecht. Toch niet ontevreden met een 41/434 op Strava.

Er is ook nog een site waar je de segmenten van Strava per datum kan vergelijken, dus met iedereen die hem gisteren heeft gereden. Zal ik ff opzoeken.
Ook knap van Laurens ten Dam.
Is ook maar een jongen van het Groningse platteland. :P
pi_126295092
Ha ik zal al dat je terug moest Nodisch, dat is toch wel kut hoor.
Elke wielrenner weet al dat de laatste 10 kilometer van je tocht nooit fijn zijn omdat je dan al met je hoofd thuis bent, maar als je dan ook nog weer zoveel kilometer terug moet fietsen voor een hotel...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 10 mei 2013 @ 09:09:06 #15
130803 Gripper
Get a grip
pi_126295184
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 08:02 schreef nodisch18 het volgende:
Arghhh! dat kan toch niet waar zijn.
Aha, dus jij was het gisteren op de redoute! Ouwe stoemperd :)

Gaaf verhaal man, en heerlijk op z'n Belgisch allemaal weer met die hotelletjes..

[ Bericht 2% gewijzigd door Gripper op 10-05-2013 09:30:10 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_126295366
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 08:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

_O_
Op m'n achterwiel zelfs!

Oké, ik overdrijf een beetje :')

Maar ik moest echt inhouden en viel bijna om :')
  vrijdag 10 mei 2013 @ 09:28:07 #17
130803 Gripper
Get a grip
pi_126295488
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 09:19 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Op m'n achterwiel zelfs!

Oké, ik overdrijf een beetje :')

Maar ik moest echt inhouden en viel bijna om :')
Nou, het was ook wel bijna een MTB-klim. Op een paar stukken was het glibberig, en dan moet je natuurlijk niet net daar even op de pedalen gaan staan. Je achterwiel slipt, en dan val je bijna om, alle snelheid ineens weg.
Mijn foto's op Flickr!
pi_126295900
oksel, ik zal ff kijken of 15/6 lukt. Misschien wil Boskje ook wel mee.
pi_126295918
Lekker uitgeslapen, ontbijtje gehaald bij Appie op het station, klaar voor de KlimClassic. Maatje hoest de hele week al z'n longen uit z'n lijf, ik heb met kracht zetten nog steeds een naar gevoel in m'n been.

We besluiten de 110km maar te doen, maatje komt er na paar km achter dat z'n bidons nog in de auto liggen. Top, gelijk omkeren en weer opnieuw beginnen. We doen het rustig aan, het gaat wonderbaarlijk genoeg soepeler dan we dachten. Tot de eerste splitsing vallen de klimmetjes erg mee, zodra we afstappen bij de tussenstop begint m'n maatje gelijk te hoesten als een gek en trekt m'n hamstring samen. We drinken en eten, ik rek wat en stap maar weer op.

In een van de afdalingen zien we in een bocht een smerige bloedvlek op het asfalt met wat steen dat duidelijk niet uit zichzelf is afgebrokkeld. Even verderop komt de eerste echte klootzak van de dag: Chemin de la Lemmetrie. Ik sta gelijk geparkeerd en kom al vloekend boven.

Op de vlakkere stukken komen veel mensen bij ons in het wiel zitten, dus met die vorm zit het wel goed. Dan de tweede vervelende puist van de dag: Les Waides. Eenmaal boven plof ik neer op een muurtje, zin om m'n hamstring door te knippen, maar ik ga maar een paar minuten rekken.

In de afdaling staat een jongen druk fluitend te zwaaien en gebaren dat we moeten remmen. Er ligt iemand zeer slecht bij op een brancard, maar gelukkig zijn er nog wat debielen die het nodig vinden om alsnog met 60 rakelings langs het ambulancepersoneel te scheuren. Absurd.

De laatste kilometers vliegen voorbij, ik kan aanhaken in een groepje en laat me terugrijden naar de finish. Eenmaal over de finish blij dat we het gehaald hebben. Volgend jaar staan we fit aan de start voor de 165. Organisatie was prima, tocht doet z'n naam eer aan. Wel veel zwartrijders en wat mongolen (in afdaling naar linkerkant van de weg gaan en vol in de remmen om even te stoppen) maar dat hou je toch. Blij dat we later gestart waren, lekker rustig. Super dag qua weer overigens.

Een klimmer zal ik met mijn postuur nooit worden maar ben wel tevreden dat ik overal boven ben gekomen en weinig ben ingehaald. Klasse van de FOK!kers die de 160 hebben gereden!

http://app.strava.com/activities/53319391

[ Bericht 2% gewijzigd door keesfietst op 10-05-2013 10:04:30 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 09:52:58 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126295920
Ik kan dan niet voor de verandering :'). Verjaardag
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 09:57:56 #21
130803 Gripper
Get a grip
pi_126296034
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 09:51 schreef Patroon het volgende:
Past dit wel in ons rustschema Patroon? We mogen niet teveel bier en vlees, anders zijn we zomaar ineens een kilo te zwaar voor de marmotte! Ik kijk ook ff thuis of wéér een weekend fietsen wel gewaardeerd wordt (anders ben ik in juni en juli alle weekenden weg...)

Mag de dame ook mee evt.?
Mijn foto's op Flickr!
pi_126296152
Ik kan het weekend van 15-6 ook niet. Niet dat ik een heel weekend met jullie opgescheept zou willen zitten zo vlak voor de Marmotte. :P
pi_126296360
De uitslagen van de klimtijdritten tijdens KlimClassic staan op de site. Ben 273/1431 geworden op Les Waides.
pi_126296535
Goed bezig Kees, mooi verslag!
pi_126296756
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 09:51 schreef Patroon het volgende:
Op zich wil ik wel met je mee Patroon, het lijkt me leuk om even kennis met de rest te maken.

Het punt is alleen dat ik me heb ingeschreven voor deze tocht: http://www.veluwerijders.nl/vaelouwe
Met start/finish op het terrein van mijn werkgever en met als doel zoveel mogelijk collega's eraf te rijden :)
pi_126296772
Op de Redoute was ik 182e en op de Oneux 447e van de 2200 nog wat heren die meededen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:35:09 #27
117107 MarcoD
.........
pi_126296971
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 08:09 schreef Patroon het volgende:
Weet niet of het vlak na de splitsing was, wel vrij snel na de 1e bevoorrading. Je kan hem wel terug vinden op je route, dan herken je het wel.
Ja 160 ging links na dat tankstation 110 ging rechtsaf.

quote:
Voie des Charts.

Dat was inderdaad een smerige klim echt een mindfuck ook, denk je dat je er ben gaat het weer verder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 09:28 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou, het was ook wel bijna een MTB-klim. Op een paar stukken was het glibberig, en dan moet je natuurlijk niet net daar even op de pedalen gaan staan. Je achterwiel slipt, en dan val je bijna om, alle snelheid ineens weg.
Ik zat aan het begin aan de linkerkant van die weg omdat ik daar gewoon voorbij die toerders kon rijden maar dat was ook slippen als ik teveel kracht zette. Wel mooie klim.

http://app.strava.com/activities/53307556#
176.8 km met 2700 hm

Ik heb dus ook de 160 km gefietst, samen met 2 neven een vriend/kennis en een oom. Klimmetjes op afwisselend tempo gereden af en toe een beetje doortrekken en dan weer in tegengestelde richting terugfietsen om weer bij de rest aan te sluiten en verder samen te rijden tot het volgende klimmetje.

Op de klimmetjes veel mensen ingehaald en als ik zo de tijden op de meeste klimmetje vergelijk zit ik iets onder patroon en gripper qua snelheid. Voelde me na afloop nog vrij fit en het laatste kwartiertje nog doorgetrokken en samen met iemand een beetje kop over kop gereden naar de finish (zodat ik aan de finish met 5 biertjes klaar stond om uit te delen).

Redoute vond ik echt meevallen, had het zwaarder verwacht en had ook nog wel iets sneller kunnen fietsen. De langere klimmetje tegen de 7% vond ik echt super, lang genoeg om een soort van tempo te kunnen zoeken en vrij gelijkmatig.
Orneu in het begin rustig samen opgereden met een neef en het laatste stukje doorgetrokken om toch het snelst boven te zijn.

Veel leuke en ook wel gemene klimmetje en een nieuwe topsnelheid gehaald van net geen 75 km/u hiervoor max 65 gereden, fiets bleef stabiel dus dat is ook wel mooi om te weten.

Gereden met voor 39/50 en achter 13-29 cassette, bladboutje dol gedraaid waardoor ik de 34 er niet op kon zetten. Gelukkig had ik de 13-29 liggen wat me dan wel een beetje gered heeft.

[ Bericht 31% gewijzigd door MarcoD op 10-05-2013 10:50:53 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:47:41 #28
130803 Gripper
Get a grip
pi_126297340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:35 schreef MarcoD het volgende:

Dat was inderdaad een smerige klim echt een mindfuck ook, denk je dat je er ben gaat het weer verder.
Die heb jij ook goed gereden zeg!

Oksel, misschien een beter plan om er dan een zomerse meet van te maken in juli: na de marmotte, zodat niemand van de serieuze piefjes zich hoeft te beperken met vlees&bier-consumptie? :)
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:03:15 #29
117107 MarcoD
.........
pi_126297740
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:47 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oksel, misschien een beter plan om er dan een zomerse meet van te maken in juli: na de marmotte, zodat niemand van de serieuze piefjes zich hoeft te beperken met vlees&bier-consumptie? :)
Verder ging hij wel lekker ja op het einde had ik niet veel over meer hoor.. Heb jij die vol omhooggereden of normaal of zat je net verkeerd waardoor je niet door kon rijden?
pi_126297817
@marco, ik reed die klim op 39x27. Kaas heeft wel gelijk dat als je wat hard wil rijden je niet te licht moet rijden.
pi_126297881
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:03 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Verder ging hij wel lekker ja op het einde had ik niet veel over meer hoor.. Heb jij die vol omhooggereden of normaal of zat je net verkeerd waardoor je niet door kon rijden?
Op die klim en oneux hebben we beide max gegeven volgens mij. Ik moest na die zware ff stoppen omdat ik ontzettend kramp kreeg in mijn mild, inspanning kwam iets te snel na de bevoorrading. 1min stoppen en het zakte weer weg.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 mei 2013 @ 11:10:00 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_126297924
Wat zijn ook alweer de betere merken broeken? Castelli en AGU komen sowieso in me op, en ik meen me Pearl Izumi nog te herinneren van mijn tijd bij Shimano :P

Ik heb nu nog een oude van de Aldi, die mag wel vervangen worden :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_126297950
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:06 schreef Patroon het volgende:
@marco, ik reed die klim op 39x27. Kaas heeft wel gelijk dat als je wat hard wil rijden je niet te licht moet rijden.
Hard rijden doe je met je benen (watts), niet met je verzet. Echt zo'n Cruijff logica :')
pi_126297971
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:10 schreef heywoodu het volgende:
Wat zijn ook alweer de betere merken broeken? Castelli en AGU komen sowieso in me op, en ik meen me Pearl Izumi nog te herinneren van mijn tijd bij Shimano :P

Duurste van Bioracer zit mij nu het beste. Zelfde soort zeem als assos
pi_126298077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:10 schreef eentwee het volgende:

[..]

Hard rijden doe je met je benen (watts), niet met je verzet. Echt zo'n Cruijff logica :')
Oke, maar ik merk dat als ik lichter schakel, ik stil val en hetzelfde cadans hou als met zwaarder.

En dan bedoel ik ongeveer 70rpm. Niet stoempen met 60 ofzo.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:19:17 #36
117107 MarcoD
.........
pi_126298180
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:10 schreef eentwee het volgende:

[..]

Klopt maar vaak rijden mensen op een lichter verzet hetzelfde cadans als op een tandje zwaarder waardoor ze langzamer gaan rijden, dat merkte ik gister ook een paar keer. Tandje zwaarder en het deed niet veel meer pijn en je ging een stuk sneller.
pi_126298191
Iemand ervaring met klacht naar Castelli sturen? Via retailer of direct aan importeur richten?

Stof begint na 500km al te pluizen bij binnenkant van m'n benen. Beetje te gortig voor een broekje van die prijsklasse.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 mei 2013 @ 11:20:13 #38
284411 crew  heywoodu
pi_126298209
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Duurste van Bioracer zit mij nu het beste. Zelfde soort zeem als assos
Oh die valt ook precies binnen de honderd euro als ik het goed zie (Merano), dat is gelijk mijn budget :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:20:35 #39
117107 MarcoD
.........
pi_126298218
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:19 schreef keesfietst het volgende:
Iemand ervaring met klacht naar Castelli sturen? Via retailer of direct aan importeur richten?

Stof begint na 500km al te pluizen bij binnenkant van m'n benen. Beetje te gortig voor een broekje van die prijsklasse.
Waar heb je de broek gekocht? foto sturen en vragen of dat normaal is en wat ze eraan kunnen doen. Ik kreeg een nieuwe broek toen de stiksels van de zeem loslieten. Zou het eerst via de winkel proberen daarna via castelli zelf.
Ik had dat ook heel licht bij vorige broek, ook niet bij een niet castelli broek dat het een beetje begon te pluizen, maar dat kwam door zadel/zadeltasje wat soms net werd geraakt.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:23:58 #40
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126298325
quote:
Voie des Charts.

Oksel 9:35

:P
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:24:08 #41
130803 Gripper
Get a grip
pi_126298329
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:03 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ging niet helemaal volle bak omhoog, maar ik kon Patroon daar iig niet bijhouden. Eerste stuk ging bij mij het beste, maar net wat je zei, omdat die motherfucker na een iets vlakker stukje ineens weer nog steiler omhoog ging zakte de moed me een beetje in de schoenen.

[indekmodus] Moest ook wat zigzaggen om langzamere klimmers heen en slipte een paar keer op een glad stukje en er stak een muis de weg over die ik moest ontwijken en er vloog een vliegje in mn oog en... en... [/indekmodus]
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:25:44 #42
130803 Gripper
Get a grip
pi_126298361
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:23 schreef Oksel het volgende:

[..]

Oksel 9:35
:P
Heb je die klim wel eens gedaan dan? :)

t kan nog erger, ik keek net ff in dat klimklassement voor de Redoute. Daar rijden de snelste (tankink, ten dam) omhoog in 5,5 minuut, wij in 6,5, en de langzaamste in 1,5 uur!!!
Maar die zal vast 3x halverwege de klim gestopt zijn om uit te puffen ofzo.
Mijn foto's op Flickr!
pi_126298389
quote:

Pearl Izumi maakt idd mooi spul.

Verder: Assos!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:27:34 #44
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126298413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:47 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. laten we 't maar over de zomer heentrekken.
Wat was die site ook al weer waar je mensen 3 data kon laten aanvinken?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:28:51 #45
130803 Gripper
Get a grip
pi_126298441
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:27 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. laten we 't maar over de zomer heentrekken.
Wat was die site ook al weer waar je mensen 3 data kon laten aanvinken?
^O^
Doodle
Mijn foto's op Flickr!
pi_126298449
quote:

Gewoon naar de winkel gaan. Wolvenberg, de importeur van Castelli is vrij coulant met klachten ed.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:29:29 #47
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126298457
Nee, nooit gereden.

Gisteren niet gefietst, vanmiddag bokstraining, morgen wil ik de 160 doen in Teckelenburg. Alleen er heen, zodat ik niet afhankelijk ben van anderen, en vroeg wegfietsen. Wil gemiddeld 27-28 rijden.
pi_126298482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

t kan nog erger, ik keek net ff in dat klimklassement voor de Redoute. Daar rijden de snelste (tankink, ten dam) omhoog in 5,5 minuut, wij in 6,5, en de langzaamste in 1,5 uur!!!
1,5 uur. Wtf.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:31:37 #49
117107 MarcoD
.........
pi_126298517
quote:

[..]

Ik sta op de redoute hoger dan jij en patroon, maar op strava ben ik weer langzamer hoe kan dat?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ging niet helemaal volle bak omhoog, maar ik kon Patroon daar iig niet bijhouden. Eerste stuk ging bij mij het beste, maar net wat je zei, omdat die motherfucker na een iets vlakker stukje ineens weer nog steiler omhoog ging zakte de moed me een beetje in de schoenen.

[indekmodus] Moest ook wat zigzaggen om langzamere klimmers heen en slipte een paar keer op een glad stukje en er stak een muis de weg over die ik moest ontwijken en er vloog een vliegje in mn oog en... en... [/indekmodus]
Haha ik ging ook wel even stuk toen het weer steiler ging..
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 mei 2013 @ 11:42:05 #50
284411 crew  heywoodu
pi_126298824
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Pearl Izumi maakt idd mooi spul.

Verder: Assos!
Even naar Assos gekeken, maar ik heb het idee dat dat toch vrij ruim boven mijn budget zit...
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:42:59 #51
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126298845
Heuvels kom ik niet op, maar op 't vlakke maak ik dat wel weer goed.. ;) Reed vorige keer Teckelenburg met > 30 gemiddeld.
pi_126298877
quote:

[..]

Dat kan natuurlijk ook gewoon fietspech zijn.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:50:16 #53
130803 Gripper
Get a grip
pi_126299077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:31 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik sta op de redoute hoger dan jij en patroon, maar op strava ben ik weer langzamer hoe kan dat?
[..]
Haha ik ging ook wel even stuk toen het weer steiler ging..
Ik word ook steeds kritischer over hoe nauwkeurig strava is... Die tijdmeting van de klimclassic met matten op de grond lijkt me echt wel nauwkeurig. Dus we houden het erop dat jij gewoon heel goet op de redoet gereden hebt. :)
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:53:33 #54
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126299209
Op korte stukken kan strava niet nauwkeurig zijn, simpelweg te weinig metingen.
pi_126299476
Het kan ook zijn dat de punten van meting wat verschillen. Bijv dat bij Strava de meting wat eerder of later start.
pi_126299541
quote:

Van een Aldi broek naar een Assos broek is denk ik wel een hele grote stap :)
Al lijken de namen wel een beetje op elkaar :@

Zelf heb ik laatst een Sportful broek aangeschaft ( bodyfit pro). Een broek voor een redelijke prijs.
Met leuke technische features zoals compressielycra en de broek is opgebouwd uit 8 panelen waardoor hij mooi aansluit. Het zeem is niet te dik of te dun.

Sportful is onderdeel van Castelli maar wordt niet in Italië geproduceerd maar in China of een goedkoop eu land zoals Kroatië. Het zit dus in een lager segment dan Assos en ook Castelli maar doet zeker niet onder voor Pearl Izumi, AGU etc.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:04:23 #57
117107 MarcoD
.........
pi_126299568
Ik zit nog eens te kijken en ik keek net op een ander segment, er staat er nu ook 1 tussen als klimclassic tijdmeting, daar sta ik dan wel weer bovenaan (toch nog ergens sneller :Y )

Het segment wat ik net keek is ook langer dan die tijdmeting.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:15:03 #58
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126299928
Fietsmeet agenda app dingetje om in te vullen!

Koffie, fietsen, BBQ, bier.

Vrouwen allemaal gezellig meenemen, kunnen eventueel fietsen, of op 't terras zitten. :)

Mag deze in de OP?
pi_126300158
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:04 schreef MarcoD het volgende:
Ik zit nog eens te kijken en ik keek net op een ander segment, er staat er nu ook 1 tussen als klimclassic tijdmeting, daar sta ik dan wel weer bovenaan (toch nog ergens sneller :Y )

Het segment wat ik net keek is ook langer dan die tijdmeting.
Goedzo. Heeft dus met de meetpunten te maken.
pi_126300612
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Even naar Assos gekeken, maar ik heb het idee dat dat toch vrij ruim boven mijn budget zit...
Is duur. Maar wel goed!

Sportful is ook primadeluxe, en niet zo duur.
pi_126301506
Het smooth zeem van Bioracer is ook super. Beter dan castelli voor mij. 114 euro.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 mei 2013 @ 14:17:26 #62
284411 crew  heywoodu
pi_126304368
Bedankt voor de tips, ik ga een Sportul en een Bioracer proberen :)

Rest alleen nog een eventueel nieuw shirt, maar dat vind ik wat minder belangrijk. Vanmorgen even bij de lokale sportwinkel gekeken, en daar hadden ze alleen maar shirts met van die open zakken achterop, dus zonder ritssluiting. Jammer, want ik doe m'n telefoon echt niet in zo'n open zak :P
pi_126304604
Jij wantrouwt de zwaartekracht? :P
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:35:18 #64
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_126305000
quote:

Juridisch gezien moet je bij je verkoper zijn. Die heeft tenslotte geleverd. En je niet af laten schepen dat ze het wel met de fabrikant zullen opnemen. Laat die FM maar opdraaien voor de slechte kwaliteit. En pillen bij 500 km mag zelfs bij de goedkoopste broek natuurlijk nog niet gebeuren. Succes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:36:55 #65
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_126305049
Net even een nieuwe outfit gehaald met een Castelli Body Paint 2.0 Bibshort. Mijn hemel wat zit dat lekker _O_ Was wel een klein fortuin kwijt aan dit broekje plus een shirt en een paar sokken. Dus Tommeke je zult ook deze week weer uitbetaald krijgen ):O

Verder eindelijk nieuwe patta's:

*O*
.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:39:18 #66
130803 Gripper
Get a grip
pi_126305121
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:36 schreef Yankee het volgende:
Net even een nieuwe outfit gehaald met een Castelli Body Paint 2.0 Bibshort. Mijn hemel wat zit dat lekker _O_ Was wel een klein fortuin kwijt aan dit broekje plus een shirt en een paar sokken. Dus Tommeke je zult ook deze week weer uitbetaald krijgen ):O

[ afbeelding ]

*O*
Sjiek heur!
En witte schoenen *)
Mijn foto's op Flickr!
  FOK!fotograaf vrijdag 10 mei 2013 @ 14:42:42 #67
73911 ultra_ivo
pi_126305247
quote:
Voie des Charts.

Die had ik een paar jaar geleden als afdaling in m'n 400.
pi_126305257
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Of hij plant regelmatig salto's in tijdens zijn ritjes ;)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:50:53 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126305569
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:01 schreef Patroon het volgende:
Het kan ook zijn dat de punten van meting wat verschillen. Bijv dat bij Strava de meting wat eerder of later start.
precies, dan maken die paar seconden toch een leuk verschil.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:53:34 #70
130803 Gripper
Get a grip
pi_126305687
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:43 schreef cafca het volgende:

[..]

Of hij plant regelmatig salto's in tijdens zijn ritjes ;)
Misschien doet ie er wel dit soort tricks mee :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_126305776
quote:

[ afbeelding ]

*O*
Nice, dat is dus de broek die bij mij aan het rafelen is. Hij zit wel goddelijk en ziet er supersoigné uit.

Ik heb m'n verkooppunt gemaild inmiddels, thanks voor de tip Tom en Marco
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 mei 2013 @ 15:03:00 #72
284411 crew  heywoodu
pi_126306072
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
:+

Ik vind het gewoon echt geen prettig idee dat iets duurs als een telefoon in zo'n open zak ligt ipv gewoon veilig achter een rits :P
pi_126306100
quote:

[ afbeelding ]

*O*
Gefeliciteerd met je mooie aankopen :)
pi_126306225
Zijn die duurdere Bioracer broeken met smooth zeem ook los te koop ipv als teamkleding?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:14:47 #75
117107 MarcoD
.........
pi_126306528
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

:+

Ik vind het gewoon echt geen prettig idee dat iets duurs als een telefoon in zo'n open zak ligt ipv gewoon veilig achter een rits :P
Heb vaak genoeg gewoon een telefoon tijdens het mountainbiken in een losse achterzak, als je een beetje goed shirt heb zonder flubberende zakken valt hij er echt niet uit tijdens gewoon wielrennen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:22:24 #76
130803 Gripper
Get a grip
pi_126306813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:14 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Heb vaak genoeg gewoon een telefoon tijdens het mountainbiken in een losse achterzak, als je een beetje goed shirt heb zonder flubberende zakken valt hij er echt niet uit tijdens gewoon wielrennen.
Met die afdalingen zoals gisteren... of als je zoals ik wil proberen de ene buts in de weg te ontwijken en vervolgens vol door een diep putdeksel te knallen :')

Ik heb bij die slechte afdalingen toch een paar keer wat dingen die op m'n rug verschoven waren recht moeten duwen. En had al een aardig strak shirtje aan.
Toch maar eens een paar comfort wielen met 25 mm banden en 6 bar voor dit soort tochten aanschaffen :)

Maar het zal nog moeilijk worden voor heywoodu om een shirt met ritszakje te vinden idd, als ze er al in zitten is dat vaak alleen maar een klein vakje voor sleutels achterop de middelste steekzak.
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:27:49 #77
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_126307022
Dit shirt heeft een zakje met een rits. Zakje is groot genoeg voor een telefoon.

.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:28:25 #78
117107 MarcoD
.........
pi_126307043
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Met die afdalingen zoals gisteren... of als je zoals ik wil proberen de ene buts in de weg te ontwijken en vervolgens vol door een diep putdeksel te knallen :')

Ik heb bij die slechte afdalingen toch een paar keer wat dingen die op m'n rug verschoven waren recht moeten duwen. En had al een aardig strak shirtje aan.
Toch maar eens een paar comfort wielen met 25 mm banden en 6 bar voor dit soort tochten aanschaffen :)

Maar het zal nog moeilijk worden voor heywoodu om een shirt met ritszakje te vinden idd, als ze er al in zitten is dat vaak alleen maar een klein vakje voor sleutels achterop de middelste steekzak.
Ja ik zeg niet dat ik nooit bang ben dat hij eruit vliegt maar het is nog nooit gebeurd.
heb dit shirt nu http://castelli-cycling.com/en/products/detail/621/ en daarin zit op het middelste vakje achter een ritsje en daar past mijn telefoon in (htc sensation, iphone past ook wel dan)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:48:18 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126307836
voerstreek altijd klotewegen
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 mei 2013 @ 16:39:45 #80
284411 crew  heywoodu
pi_126309670
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:28 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ja ik zeg niet dat ik nooit bang ben dat hij eruit vliegt maar het is nog nooit gebeurd.
heb dit shirt nu http://castelli-cycling.com/en/products/detail/621/ en daarin zit op het middelste vakje achter een ritsje en daar past mijn telefoon in (htc sensation, iphone past ook wel dan)
Die heb ik even opgeslagen ^O^

Ik zou gewoon niet comfortabel fietsen en steeds voelen of alles er nog zit, zeker over sommige wegen door het bos hier, waar wel gewoon wat flinke kuilen zitten.
Shirt wat ik nu heb heeft ook een zakje met rits waar telefoon + wat dingetjes inpassen, is wel van een merk waar ik niks over kan vinden, is ook al behoorlijk oud :') (Feroti Sport)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 16:48:33 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126310009
Ok, ben geen klimmer volgens strava. Maar naar beneden kan ik wel lekker meekomen. :P
pi_126310340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ok, ben geen klimmer volgens strava. Maar naar beneden kan ik wel lekker meekomen. :P
Tussen naar beneden en hard afdalen zit nog een heel verschil ;)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:00:06 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126310380
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tussen naar beneden en hard afdalen zit nog een heel verschil ;)
http://app.strava.com/activities/53422849#966601230
Net zo snel als 1-2 en Gripper :P
pi_126310381
quote:

[ afbeelding ]

*O*
Held! Dat is idd een super broekje. Welk shirt heb je gescoord? En waar heb je die schoenen kunnen scoren?

Mooi, kan ik weer eten. Voel me wel verplicht om voor jou te koken ;)
pi_126310453
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

http://app.strava.com/activities/53422849#966601230
Net zo snel als 1-2 en Gripper :P
Dat stukje slaat eigenlijk nergens op, veel te kort voor een segment, de afdaling is eigenlijk drie keer zo lang. Mijn max daar is 72 ofzo. Recht naar beneden is trouwens ook geen kunst, goed afdalen wel ;)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:03:32 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126310482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:02 schreef eentwee het volgende:

[..]

Dat stukje slaat eigenlijk nergens op, veel te kort voor een segment, de afdaling is eigenlijk drie keer zo lang. Mijn max daar is 72 ofzo. Recht naar beneden is trouwens ook geen kunst, goed afdalen wel ;)
Ja, daar ging mijn goede gevoel. ;(
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:03:55 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126310493
En ook nog eens een KOM gejat. :')
pi_126310545
Wel leuk dat je heuvelrug onveilig aan t maken bent :) Defensieweg is ook mooi he. Volgende keer Koerheuvel.

Welke KOM?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:05:48 #89
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_126310583
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Toch leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die vinden dat 25 mm banden veel comfortabeler rijden. Maar kijk maar uit dat je niet uitgelachen word door een van je fietsmaatjes. Versleet mij onlangs voor gek om met 25 mm banden te rijden. Want dan ben je een toerist.

Overigens zijn die wegen in de Voerstreek niet alleen slecht, ze lopen ook voor geen meter doordat afschuwelijke grove asfalt dat ze veelal in België gebruiken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_126310587
De nieuwe strava challenge "Castelli's Battaglia in Montagna" in het kader van de Giro kun je het beste in Friesland afleggen want het gaat om afstand en niet om hoogte. :') :')

Voor Wallonië moet je eigenlijk deze hebben. Pave. Ik rijd nog met de oudere 24mm brede, zijn ook fijn.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:07:01 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126310627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:04 schreef eentwee het volgende:
Wel leuk dat je heuvelrug onveilig aan t maken bent :) Defensieweg is ook mooi he. Volgende keer Koerheuvel.

Welke KOM?
Oh, een kom die ik had en nu iemand anders, over de brug bij ons. Vriendin moest werken dus ging ik maar fietsen. Gripper had een route gepost die ik niet helemaal gevolgd heb, maar wel deels. Uiteindelijk 4 keer de amerongse berg over als goedmakertje van de vorige keer, al was de laatste keer wel vloekend :P Toch maar goed dat ik die klimclassic over heb geslagen.

Koerheuvel staat op het lijstje!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:07:47 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126310660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:05 schreef eentwee het volgende:
De nieuwe strava challenge "Castelli's Battaglia in Montagna" in het kader van de Giro kun je het beste in Friesland afleggen want het gaat om afstand en niet om hoogte. :') :')
Tsjah, soms heeft de ene het voordeel en soms de andere....
pi_126310683
Kan je wel een keer rondrijden daar zodat je niet verkeerd rijdt. :)
pi_126311074
De Decathlon verstuurt niet he? Ik moet een nieuwe ant+ HR band..
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:19:55 #95
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_126311297
Volgende keer wel na de Defensieweg linksaf de Autoweg op ipv dat laffe fietspadje naar Rhenen nemen Kano! Mar ik ben die rode kruizen fiets vandaag niet tegen gekomen op mijn trainingsrondje.
pi_126311364
Assos shirts hebben wel zo'n zakje.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:22:39 #97
130803 Gripper
Get a grip
pi_126311427
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Oh, een kom die ik had en nu iemand anders, over de brug bij ons. Vriendin moest werken dus ging ik maar fietsen. Gripper had een route gepost die ik niet helemaal gevolgd heb, maar wel deels. Uiteindelijk 4 keer de amerongse berg over als goedmakertje van de vorige keer, al was de laatste keer wel vloekend :P Toch maar goed dat ik die klimclassic over heb geslagen.

Koerheuvel staat op het lijstje!
Na al dat gemopper over je fietsprestaties van dit jaar mag ook wel eens gezegd worden: goed bezig kanoboy!

Maar denk nu niet dat je met maar 1 fatsoenlijke rit je seizoen goedmaakt hè :{
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:22:55 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126311443
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:08 schreef eentwee het volgende:
Kan je wel een keer rondrijden daar zodat je niet verkeerd rijdt. :)
Dat bood Grip ook al aan ja. Al weet ik niet of jullie wel zin hebben om een minuut of wat boven aan elke berg te wachten :P Maar 't lijkt mij wel gezellig. Misschien dat ik zondagochtend nog een rondje ga doen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:23:28 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126311477
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Na al dat gemopper over je fietsprestaties van dit jaar mag ook wel eens gezegd worden: goed bezig kanoboy!

Maar denk nu niet dat je met 1 fatsoenlijke rit je seizoen goedmaakt hè :}
Dit is de tweede rit, de eerste was met MarcoD tijdens de rvnh. maw, mijn seizoen is weer goed *O*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:26:48 #100
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_126311623
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:00 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Held! Dat is idd een super broekje. Welk shirt heb je gescoord? En waar heb je die schoenen kunnen scoren?

Mooi, kan ik weer eten. Voel me wel verplicht om voor jou te koken ;)
De zwarte versie van de rode die jij mij verkocht hebt. Die schoenen heb ik bij mantel gekocht
.
pi_126311664
Sjiek!
pi_126311687
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat bood Grip ook al aan ja. Al weet ik niet of jullie wel zin hebben om een minuut of wat boven aan elke berg te wachten :P Maar 't lijkt mij wel gezellig. Misschien dat ik zondagochtend nog een rondje ga doen.
Geen probleem hoor :) Moet toch nog wat aan m'n snelheid doen dus ik kan er net zo goed een intervaltraining van maken ;) Laat maar weten wanneer je weer deze kant op komt.
pi_126311761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:28 schreef eentwee het volgende:

[..]

Geen probleem hoor :) Moet toch nog wat aan m'n snelheid doen dus ik kan er net zo goed een intervaltraining van maken ;) Laat maar weten wanneer je weer deze kant op komt.
Zondagochtend *O*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:34:06 #104
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126311896
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Zondagochtend als ik nog uit lig te slapen *O*
Fixed. Ennuh, dat geknor in mijn maag lost zichzelf niet op }:|
pi_126312153
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Fixed. Ennuh, dat geknor in mijn maag lost zichzelf niet op }:|
Ik zal je helpen..

* Puala pakt laptop van schoot af en zegt ga je gang *)
pi_126312528
Actiefoto, bijna boven op Les Waides

pi_126312756
Waarom een tas mee?
pi_126312965
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:59 schreef Patroon het volgende:
Waarom een tas mee?
Waarom niet? Regenjasje, portemonnee, proviand, armstukken, ass-saver, telefoon. Vaak ook zo coulant om wat ballast van maatje(s) mee te nemen. Ding weegt toch niks. Heb 'm eigenlijk standaard bij me bij tochten > 100km
  vrijdag 10 mei 2013 @ 18:21:24 #109
545 dop
:copyright: dop
pi_126313591
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:59 schreef Patroon het volgende:
Waarom een tas mee?
ik had vandaag een bobtrailer er achter dan is alleen een tasje beter
zwaar gehad vooral omdat ik 75km recht tegen de wind in moest
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 10 mei 2013 @ 18:36:24 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126314112
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 18:21 schreef dop het volgende:

[..]

ik had vandaag een bobtrailer er achter dan is alleen een tasje beter
zwaar gehad vooral omdat ik 75km recht tegen de wind in moest
maar alles wat daarin kan kan niet in een rugtas :P
  vrijdag 10 mei 2013 @ 18:40:44 #111
545 dop
pi_126314272
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 18:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

maar alles wat daarin kan kan niet in een rugtas :P
lol er zaten twee rugtassen in maar dan wel een wat ander formaat als die van keesfiets
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_126320576
Morgen ook maar naar Tecklenburg. Hopelijk valt de regen mee.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:03:41 #113
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_126321261
Morgen knallen in Enskedé
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:47:30 #114
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126323741
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:51 schreef eentwee het volgende:
Ah, tof, ik ook. 160?

Zie ik je daar. Ik ben man-in-black.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:47:53 #115
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126323756
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:03 schreef No-P het volgende:
Morgen knallen in Enskedé
Triathlon, maatje van me is daar ook. Martijn. Erg goed.
pi_126324096
Morgen een tochtje van 220km door de belgische Kempen op de planning staan. Hoop ook dat het meevalt met de regen (en de Vlaamse wegen)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:55:37 #117
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126324170
Morgen om 14:00 gaat 't regenen in Ibbenburen, ik vertrek dus vroeg.. ;)
pi_126324424
Wij vertrekken om 7.30, maar dan schijnt het hier al te regenen....

maar ja, voor gisteren werd er ook regen voorspeld, en toen was het prachtig weer, dus ik blijf hopen op zon :)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:06:34 #119
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_126324881
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:55 schreef Oksel het volgende:
Morgen om 14:00 gaat 't regenen in Ibbenburen
De nieuwe Pyt Paulusma? :P Verdomd hard windje op de fiets vanavond!
pi_126325547
Morgen deze tocht rijden: http://lieuwewestratrynwaldenclassic.wordpress.com/
Lekker dicht bij huis, kan er op de fiets heen en hoop zo uiteindelijk 120km te kunnen rijden.
Als er nog meer liefhebbers uit de omgeving mee willen: 08.30uur vertrek.

Ik wens alle Tecklenburggangers veel plezier morgen. :)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:18:15 #121
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_126325673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:16 schreef boskje het volgende:
Lekker dicht bij huis, kan er op de fiets heen en hoop zo uiteindelijk 120km te kunnen rijden.

Ik ga misschien, even afhankelijk van wat het weer doet.. Heb de wekker in ieder geval gezet :P
pi_126326074
Ik snap niet dat het Tecklenburg Rundfahrt heet als de meeste klimmetjes boven Ibbenburen staan ingepland en daarnaast jammer dat ze alleen de Holperdorper Strasse hebben toegevoegd in de 160 km versie. Mijn favoriete klimmetje daar. :)
pi_126326875
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:18 schreef iScream. het volgende:

[..]

Ik ga misschien, even afhankelijk van wat het weer doet.. Heb de wekker in ieder geval gezet :P
Ook bij mij hangt het nog wel van het weer af.
Als het bij het opstaan al plenst, net zoals vorig jaar, dan sla ik over.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:36:52 #124
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:38:45 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126327118
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:36 schreef kaasplankje het volgende:
Giro _O_
hoop valpartijen in het laatste stuk en wiggins reed nog zachter dan mij :P
pi_126327589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:47 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ah, tof, ik ook. 160?

Zie ik je daar. Ik ben man-in-black.
Jep, 160 als twee paar sokken genoeg blijkt. Vertrek rond 9:30u. Makkelijk te herkennen als de enige idioot met witte beenstukken :P
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:55:34 #127
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_126328137
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:35 schreef boskje het volgende:

[..]

Ook bij mij hangt het nog wel van het weer af.
Als het bij het opstaan al plenst, net zoals vorig jaar, dan sla ik over.
Hahaha inderdaad! Net even een rondje van 50 km gedaan, toen had ik er wel weer genoeg van met deze wind :P Half 7 gaat mn wekker in ieder geval :)
pi_126328502
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:16 schreef boskje het volgende:

Succes! Ik ga morgen Welmoed haar verjaardag vieren. Ff niet fietsen.
pi_126328844
Fryslan boppe! Als ik niet moest werken ging ik ook de Lieuwe Westra Classic fietsen.

Omdat er de komende periode een paar tijdritten aankomen waar ik hard wil rijden ga ik zondag op m'n tijdritfiets trainen.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 00:29:02 #130
130803 Gripper
Get a grip
pi_126333482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:51 schreef eentwee het volgende:
Pas je op dat je niet overtraind raakt? Morgen knallen in ibbenburen, zondag weer snoeihard met kano en mij op pad... Ik PM jullie even over een ritje.

Ik fiets helemaal niks morgen (denk ik)
Moet nog steeds een stapel boomstammen worden gereduceerd tot blokjes. Dan is het houthok weer nagenoeg vol voor de winter van 2014/205
Mijn foto's op Flickr!
pi_126337807
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

hoop valpartijen in het laatste stuk en wiggins reed nog zachter dan mij :P
Ik zei nog tegen mijn vrouw: Wiggins daalt net als jij! :+

Anyway: het is droog, ik stap zo op de fiets. Succes vandaag!
pi_126337886
3 van 4

Vandaag van Chimay naar Pierrefonds gereden (171 km).
Om een lang verhaal kort te maken, wind, jezus wat een wind. Door de open velden van Noord Frankrijk is er werkelijk niks om je achter te verschuilen. Hels was het. Gelukkig waren de laatste 85 km door een enigzins bebosd gebied wat iets wat dekking bood. Maar daar zaten wel weer een stel (prachtige) klimmetjes in.

Al met al het is wel opgeschoten, nog iets meer dan 100 km naar de Eifeltoren :)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 07:48:07 #133
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126337943
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 07:27 schreef nodisch18 het volgende:
3 van 4

Om een lang verhaal kort te maken, wind, jezus wat een wind. Door de open velden van Noord Frankrijk is er werkelijk niks om je achter te verschuilen. Hels was het. Gelukkig waren de laatste 85 km door een enigzins bebosd gebied wat iets wat dekking bood. Maar daar zaten wel weer een stel (prachtige) klimmetjes in.

Al met al het is wel opgeschoten, nog iets meer dan 100 km naar de Eifeltoren :)
Te moe voor een leuk verhaaltje? Of was het een saaie dag?

Noord Frankrijk kan heel uitgestrekt zijn met eindeloze akkers. Dan zie je pas hoe klein ons landje is vind ik.

Klein stukkie nog! ^O^
pi_126338103
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 07:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Te moe voor een leuk verhaaltje? Of was het een saaie dag?

Noord Frankrijk kan heel uitgestrekt zijn met eindeloze akkers. Dan zie je pas hoe klein ons landje is vind ik.

Klein stukkie nog! ^O^
Verhaaltje komt later. Stappen zo weer op de fiets. Net heerlijk frans ontbijt gehad. We fietsen als bejaarden maar eten als puberende stieren! 8-)
pi_126338111
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 07:27 schreef nodisch18 het volgende:
3 van 4

Goed bezig ^O^
En je had de wind ook ongeveer pal tegen.
pi_126338116
Zal zo ff alle verhalen van nodisch18 lezen, moet leuk zijn als ik de reacties zo lees :)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 08:52:14 #137
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126338257
Wie heeft er voor mij nog een oud crankstel met een vierkante passing? Shimano of campa maakt niet uit, liefst 172.5 of 170mm.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 09:09:45 #138
545 dop
pi_126338396
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 08:52 schreef kaasplankje het volgende:
Wie heeft er voor mij nog een oud crankstel met een vierkante passing? Shimano of campa maakt niet uit, liefst 172.5 of 170mm.
welke steek ? 130 neem ik aan ?
misschien als ik de schuur overhoop haal maar weet niet zeker
  zaterdag 11 mei 2013 @ 09:18:26 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126338488
ja 130 of 135
  zaterdag 11 mei 2013 @ 09:36:42 #140
545 dop
pi_126338692
een atb 170 5 arm crankstel 104/64 zonder kettingbladen maar dat zal je denk niet helpen
de 130 die ik heb zit op de tandem die kan ik helaas niet weggeven

zal van de week ook nog ff op zolder zoeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 11-05-2013 09:48:30 ]
pi_126339072
Van Tes.je kreeg ik hier de tip om wat betreft navigatie eens te kijken naar de Teasi One (duits merk). Zijn er hier toevallig meer mensen die dit apparaatje eens hebben gezien of misschien zelf bezitten? Ik zou er graag wat meer over horen.

Bedankt.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 10:14:31 #142
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126339165
Nee
pi_126339238
pi_126339308
Klimgeitje hoor.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 10:25:25 #145
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_126339337
Soepel ^O^
.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 10:50:47 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126339731
Haha Grip met de tanden bloot.
pi_126339880
Die ouwe taaie kwam halverwege de klim nog aardig terug, gelukkig kon ik nog opschakelen om op het laatste steile stuk nog eens te versnellen. :)
pi_126340049
quote:
Haha, met die framerate en dat muziekje, baas.

Toffe verhalen Nodisch, zag op Strava al mooie ritjes voorbijkomen.
pi_126340104
Ja het is wat schokkeriger dan het origineel. Bij opname framerate automatisch kiest hij voor 12 frames per sec, maar dan is het nog schokkeriger. Ik heb hem op 14 frames per sec gezet. Hoe los je zoiets op?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:11:21 #150
117107 MarcoD
.........
pi_126340128
Ben even een beetje aan het inlezen in de klimmetjes tijdens de 3 Ballons, vergeet ik nog wat?
Col des Chevrères
Ballon d'Alsace
Col du Hundsruck
Col d'Amic
Grand Ballon
Col d' Oderen
pi_126340147
Je moet dit zien, heb je alles:

http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=128

Die Col d'Amic zit er volgens mij niet in.
pi_126340172
Een nieuw parcours in 2013 na 12 jaar start in Champagney en finish op La Planche des belles Filles. Sportcommunication en de stad Champagney hebben wederzijds het samenwerkingsverband niet verlengt wat resulteert in een nieuw parcours.

De start zal plaatsvinden in Luxeuil les Bains en de finish is in Raddon-et Chapendu. Dit komt bijna overeen met de eerste 4 edities van Les Trois ballons. De start en finish waren namelijk van 1997 t/m 2000 in respectievelijk Raddon- et Chapendu en Froideconche.

De eerste 14 kilometer lopen vlak op brede wegen. Je rijdt hier door een schitterend landschap wat door de Fransen ook wel “klein Finland” wordt genoemd. Na 14 kilometer bereik je het plaatsje Faucogney en moet er voor het eerst van de dag geklommen worden. Het is een niet al te steile korte klim. De smalle weg loopt door het bos richting Servance en hier volgt een korte steile afdaling van 1 kilometer.

De eerste serieuze beklimming van de dag is de Col des Cheveres. De eerste 4 kilometer van de Cheveres zijn niet al te moeilijk maar vanaf het plaatsje Mielin komen de stijgingspercentages niet meer onder de 7%. De laatste 2 kilometer zijn zeer pittig tegen +10%. Hier kom je bij het hoogst gelegen dorp in de Haut Saonois, namelijk Belfahy.

Via Plancher Bas en Giromagney fiets je naar de voet van de Ballon d’Alsace die wordt beklommen vanuit de oorspronkelijke ‘Tour de France’ kant. Op 10 juli 1905 kwam hier de Tour de France voor het eerst over de Ballon d’Alsace, dat was destijds de eerste bergetappe. Zorg ervoor dat je na de afdaling richting Sewen in een mooi groepje terrecht komt aangezien er een lang stuk richting Massevaux volgt. Hier begint de Col du Hundsruck waarin een kort stukje afdaling zit om vervolgens naar de top te klimmen. De afdaling loopt richting Wiler sur Thur.

De Grand Ballon is de langste en zwaarste klim van de dag. In de laatste 4 kilometer naar de top komen de stijgingspercentages niet meer onder de 8% (16 kilometer tegen gemiddeld 6%). In 1992 ontsnapte hier een ontketende L. Fignon om als eerste boven te komen en de rit uiteindelijk te winnen. Na het bereiken van de top fiets je nog 7 kilometer op de Route des Cretes alvorens je links afslaat bij Le Markstein. Er volgt nu een lange onregelmatige afdaling richting Kruth.

De Col d’Oderen is een mooie klim met een aantal haarspeldbochten. Vanuit Kruth is het een geleidelijke klim van 7,5 kilometer met een gemiddeld stijgingspercentages van 5,5%. De afdaling loopt richting Ventron waar de valsplat klim richting Le Menil begint. Hierna volgt een stuk wat lichtje’s bergaf loopt richting Le Thilot waar je aan de voet van de Col des Croix komt. Vanuit Le Thillot leidt deze klim je in 4 regelmatig klimmende kilometers naar de top.

Vervolgens daal je af richting Servance waar je rechtsaf slaat richting het gehucht Les Evaudois. Er volgt nu een korte onregelmatige klim die erg steil is (2km tegen +9%). De klim wordt ook wel de Champ Jaillet genoemd. De laatste klim van de dag volgt na 190 kilometer. Een korte klim van 2 kilometer naar het dorpje Beulotte. Nu volgt alleen nog een lange afdaling richting de finish in Raddon.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 mei 2013 @ 11:14:01 #153
284411 crew  heywoodu
pi_126340178
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:10 schreef Patroon het volgende:
Ja het is wat schokkeriger dan het origineel. Bij opname framerate automatisch kiest hij voor 12 frames per sec, maar dan is het nog schokkeriger. Ik heb hem op 14 frames per sec gezet. Hoe los je zoiets op?
Opnemen met 321Soft Screen Video Recorder :Y
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:15:16 #154
117107 MarcoD
.........
pi_126340205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:12 schreef Patroon het volgende:

Dat is opzich ook wel goed iets duidelijker qua steilste stukjes enzo, heb de klimmetje uit het kaartje op de sportscommunication site gehaald. Daar stond de Col d'Amic wel op.
pi_126340233
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:15 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Dat is opzich ook wel goed iets duidelijker qua steilste stukjes enzo, heb de klimmetje uit het kaartje op de sportscommunication site gehaald. Daar stond de Col d'Amic wel op.
Laat kaartje eens zien dan. Oja zie hem ook op het kaartje, maar niet op het hoogteprofiel.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:19:21 #156
117107 MarcoD
.........
pi_126340297
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:16 schreef Patroon het volgende:

[..]

Laat kaartje eens zien dan. Oja zie hem ook op het kaartje, maar niet op het hoogteprofiel.
http://www.sportcommunica(...)?langue=2&trophee=54

In het hoogteprofiel komt ie inderdaad niet voor.
pi_126340370
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

QuickTime, gewoon schermopname maken. Does the job
pi_126340386
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Geprobeerd, maar zelfde schokkerige resultaat. Ik vind het prima zo :)
pi_126340536
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:19 schreef MarcoD het volgende:

[..]

http://www.sportcommunica(...)?langue=2&trophee=54

In het hoogteprofiel komt ie inderdaad niet voor.
Ik weet denk ik al het hoe het zit.

De Grand Ballon is 16km. Als je wil kan je die klim opdelen in 10km Amic en 6km Grand Ballon. Die Amic zit namelijk net voor de Ballon en gaat in 1x op elkaar over zonder afdaling. Je ziet het wel als je op Strava kijkt bij Segment Explore.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:42:51 #160
117107 MarcoD
.........
pi_126340932
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Geprobeerd, maar zelfde schokkerige resultaat. Ik vind het prima zo :)
Bij mij wordt het ook niet echt soepel, als ik dan de opname stopzet speelt het wel weer soepel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik weet denk ik al het hoe het zit.

De Grand Ballon is 16km. Als je wil kan je die klim opdelen in 10km Amic en 6km Grand Ballon. Die Amic zit namelijk net voor de Ballon en gaat in 1x op elkaar over zonder afdaling. Je ziet het wel als je op Strava kijkt bij Segment Explore.
Ok duidelijk!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:18:22 #161
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126341971
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:12 schreef Patroon het volgende:

wat een slapjanus op die foto's hij heeft geeneens spieren
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:51:59 #162
117107 MarcoD
.........
pi_126343100
quote:

Bij mij zijn ze wel een stukje soepeler
Als je wilt kan ik jou filmpjes opnemen en opsturen, is alleen instellen en 10 minuutjes wachten tijdens het afspelen.
pi_126343350
Ik wil alleen die oneux panorama en die ander die jij hebt. Dankje!. Ik pm je wel ff mijn mail
  FOK!fotograaf zaterdag 11 mei 2013 @ 13:37:49 #164
73911 ultra_ivo
pi_126344884
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
ja 130 of 135
Dubbel neem ik aan? Dan moet ik nog wel wat hebben liggen, een Campa crankstel.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:34:37 #165
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126351813
quote:
Grip kapot?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:38:19 #166
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126351962
Deze klimgeit heeft de 160 gereden. Soepeltjes, moet ik zeggen. Niet kapot lichamelijk, alleen erg zware benen. Rustig aan gedaan, eigen tempo gereden, niet geknald op 't vlakke. En geen druppel gezien! Toen ik in m'n auto dook barstte het noodweer los.

http://app.strava.com/activities/53574035

Eentwee niet gezien. Verder ook niet ingehaald door mensen die riepen: Heb je die dikzak van Fok!.. dus wat dat betreft teleurgesteld.. :+
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:41:28 #167
130803 Gripper
Get a grip
pi_126352097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:34 schreef Oksel het volgende:

[..]

Grip kapot?
Zou je zeggen hè, aan dat schokschouderen te zien. Ik reed daar niet zo fantastisch omhoog, eigenlijk ging ik pas na de redoute echt lekker rijden.

Jij hebt ook een mooi ritje gehad vandaag zo te zien. :)
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:41:50 #168
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126352108
Je kan ook wel mooi aan m'n Wattages zien dat ik constant heb gefietst.. alles rond de 250 Watt. ;) Harder kan ik trouwens ook niet op die kutklimmen. Baal d'r echt van. Lichter worden!!!! Zelfde vermogen, met 10kg minder ballast aub.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:42:13 #169
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126352127
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zou je zeggen hè, aan dat schokschouderen te zien. Ik reed daar niet zo fantastisch omhoog, eigenlijk ging ik pas na de redoute echt lekker rijden.

Jij hebt ook een mooi ritje gehad vandaag zo te zien. :)
Ja, was relaxed. Vooral omdat ik alleen was.
pi_126352495
Welke helm hebben jullie eigenlijk als wielrenners? Ikzelf zit er een beetje over te tobben. Heb een mooi tenue van Sky (zwart-blauw), maar heb een goedkope rode helm, die naar mijn idee belachelijk hoog op m'n hoofd staat.

Weten jullie nog een mooie (liefst zwarte) helm voor niet al te veel geld?

Grt
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:53:04 #171
545 dop
pi_126352602
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:50 schreef nickhguitar het volgende:
Welke helm hebben jullie eigenlijk als wielrenners? Ikzelf zit er een beetje over te tobben. Heb een mooi tenue van Sky (zwart-blauw), maar heb een goedkope rode helm, die naar mijn idee belachelijk hoog op m'n hoofd staat.

Weten jullie nog een mooie (liefst zwarte) helm voor niet al te veel geld?

Grt
Giro Transfer, of je hem mooi vind weet ik niet maar zeer betaalbaar
pi_126352775
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:53 schreef dop het volgende:

[..]

Giro Transfer, of je hem mooi vind weet ik niet maar zeer betaalbaar
Thx, ga er ff naar kijken ;) Ben helemaal geen ijdeltuit ofzo, maar dit ziet er wel heel raar uit met m'n rode hoge helm :P
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:07:34 #173
545 dop
pi_126353205
ben ook geen ijdeltuit , daarom draag ik ook zelden een helm :)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:32:21 #174
130803 Gripper
Get a grip
pi_126354354
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:07 schreef dop het volgende:
Nu kun je natuurlijk alleen maar reacties verwachten als "dop is een sukkel die denkt dat z'n kop harder is dan het asfalt of een motorkap van een auto".

Ik vind je trouwens ook een sukkel dat je zonder helm rijdt. Zelfs kaas (was hier net nog ff voor een lesje stugge buitenbanden monteren _O_ , wat een held) heeft tegenwoordig een helm op.

Voor nickguitar: uvex fp1 is ook een mooie helm die niet hoog op je hoofd staat maar er mooi overheen valt. Ik heb m zelf ook.
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:44:55 #175
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126354691
Was trouwens clubje mannen.. jezus, wat een clowns. Van een of andere club, en je kon gewoon zien dat ze elkaar probeerde af te troeven. Dikke wielen. Dikke witte wielen. Dikke rode wielen. Blauwe overschoenen. Oranje overschoenen. Rood/wit/blauwe overschoenen. Dikke fiets. Nog dikkere fiets. Zag er niet uit! En vooral dat 'mijnes is langer dan de jouwes' syndroom straalde er vies veel vanaf.. :r
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:45:29 #176
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126354788
Wielrenners zonder helm :') ik snap dat niet
pi_126354812
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:41 schreef Oksel het volgende:
Je kan ook wel mooi aan m'n Wattages zien dat ik constant heb gefietst.. alles rond de 250 Watt. ;) Harder kan ik trouwens ook niet op die kutklimmen. Baal d'r echt van. Lichter worden!!!! Zelfde vermogen, met 10kg minder ballast aub.
Mooi ritje.

Bedoel je nou steeds de wattages van Strava? Die kloppen vab geen kant he, al 10x gezegd hier ;). Voor nauwkeurige wattages heb je toch echt een wattage meter nodig.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:51:16 #179
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126354891
Ze zijn allemaal redelijk constant.. dus dat klopt.
pi_126355087
Haha bereken je zo ook het rendement van zonnepanelen? Hehe
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:08:18 #181
545 dop
pi_126355390
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:32 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nu kun je natuurlijk alleen maar reacties verwachten als "dop is een sukkel die denkt dat z'n kop harder is dan het asfalt of een motorkap van een auto".

Ik vind je trouwens ook een sukkel dat je zonder helm rijdt. Zelfs kaas (was hier net nog ff voor een lesje stugge buitenbanden monteren _O_ , wat een held) heeft tegenwoordig een helm op.

Voor nickguitar: uvex fp1 is ook een mooie helm die niet hoog op je hoofd staat maar er mooi overheen valt. Ik heb m zelf ook.
het is erg in de mode om dat te vinden, maar iedereen die hier een helm draagt doet dat omdat het op een bepaalde manier schijnt te horen of dat het van je word verwacht, vraag je maar eens af of je het nu werkelijk voor de veiligheid doet?
in een peleton, toertocht of in de bergen snap ik het allemaal best, maar zo een rondje toeren heeft het net zoveel meerwaarde dat je een helm draagt als automobilist of voetganger, doet ook niemand vind iedereen wel normaal.
pi_126355498
En toen trok je een sprintje of harde wind mee met 50 km/h en in 1 keer kwam daar een auto die je niet had gezien en andersom.
pi_126355525
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:08 schreef dop het volgende:

[..]

het is erg in de mode om dat te vinden, maar iedereen die hier een helm draagt doet dat omdat het op een bepaalde manier schijnt te horen of dat het van je word verwacht, vraag je maar eens af of je het nu werkelijk voor de veiligheid doet?
in een peleton, toertocht of in de bergen snap ik het allemaal best, maar zo een rondje toeren heeft het net zoveel meerwaarde dat je een helm draagt als automobilist of voetganger, doet ook niemand vind iedereen wel normaal.
Praat ff niet voor iedereen. Ik draag mijn helm puur voor de veiligheid en niet omdat het hoort. Nu voel ik mijn helm amper zitten maar zou toch liever een petje of muts dragen. Ook in een klein ritje kan je hard vallen of aangereden worden, aangezien onze snelheid hoger ligt dan een normale fietser en wij meer op de weg zitten, lopen wij een hoger risico.
pi_126355748
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:57 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx, ga er ff naar kijken ;) Ben helemaal geen ijdeltuit ofzo, maar dit ziet er wel heel raar uit met m'n rode hoge helm :P
Vergelijkbaar is de Bell Solar.

Wil je wat meer uitgeven: Giro Savant. Heeft een mooi afstelsysteem en goede pasvorm.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:37:37 #185
545 dop
pi_126356250
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Praat ff niet voor iedereen. Ik draag mijn helm puur voor de veiligheid en niet omdat het hoort. Nu voel ik mijn helm amper zitten maar zou toch liever een petje of muts dragen. Ook in een klein ritje kan je hard vallen of aangereden worden, aangezien onze snelheid hoger ligt dan een normale fietser en wij meer op de weg zitten, lopen wij een hoger risico.
dus je draagt ook een helm in de auto en als voetganger, en hoe doe jij dat als je gaat schaatsen ?
met het woord risico geef je al aan dat je gewoon een afweging maakt?

ik wil niemand aanvallen of voor gek verklaren als je een helm draagt , maar gezien ik bij de ouder hoor hier weet ik de tijd dat het peleton geen helm droeg , en gek genoeg droegen de recreanten toen ook geen helm.

[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 11-05-2013 18:47:32 ]
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:42:48 #186
545 dop
pi_126356428
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
En toen trok je een sprintje of harde wind mee met 50 km/h en in 1 keer kwam daar een auto die je niet had gezien en andersom.
droom zacht , dan gaat die helm je niet meer redden.
wist je dat het aantal verkeers doden in landen waar de helmplicht voor fietsers geld niet lager is als in landen waar geen helmplicht geld.
pi_126356463
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:37 schreef dop het volgende:

[..]

dus je draagt ook een helm in de auto en als voetganger, en hoe doe jij dat als je gaat schaatsen ?
Ik vind dit nogal een kromme vergelijking. Zoals ik al aangaf loopt iemand op een racefiets een hoger risico aangezien de snelheid hoger is en een wielrenner meer op de weg is. In een auto heb je natuurlijk de bescherming van de auto zelf, of val je ook wel eens om met een auto? :? En als voetganger draag ik geen helm omdat daarbij de snelheid veel minder hoog is en je daardoor ook makkelijker kunt anticiperen op het overige verkeer, maar nog belangrijker het overige verkeer schat een voetganger zijn snelheid veel beter in dan die van een wielrenner.

Ook bij een rustig tochtje rij ik regelmatig 40 voor de wind, als je dan valt tik je met je hoofd wel ff het asfalt aan, dan ben je blij dat in je helm een scheur zit en niet in je schedel, die onvervangbaar is.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:43:54 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126356472
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:37 schreef dop het volgende:

[..]

in de auto niet omdat je daar al door de auto beschermt wordt. Op de schaats valt het wel aan te raden. Een oom van me schaatst met een muts met daarin een harde schaal.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:44:17 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126356485
Nog geen pm van grip ;(
pi_126356518
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:42 schreef dop het volgende:

[..]

wist je dat het aantal verkeers doden in landen waar de helmplicht voor fietsers geld niet lager is als in landen waar geen helmplicht geld.
Natuurlijk helpt een helm niet altijd bij aanrijdingen waarbij iemand hard geraakt wordt door een auto, maar juist de iets minder harde valpartijen (die veel vaker voorkomen) heb je met een helm een minder grote kans op een schedelbasisfractuur of andere ongein.

Maar goed, draag jij maar lekker geen helm, veel dommer kan je toch niet worden merk ik wel :D
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:52:25 #191
545 dop
pi_126356812
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal een kromme vergelijking. Zoals ik al aangaf loopt iemand op een racefiets een hoger risico aangezien de snelheid hoger is en een wielrenner meer op de weg is. In een auto heb je natuurlijk de bescherming van de auto zelf, of val je ook wel eens om met een auto? :? En als voetganger draag ik geen helm omdat daarbij de snelheid veel minder hoog is en je daardoor ook makkelijker kunt anticiperen op het overige verkeer, maar nog belangrijker het overige verkeer schat een voetganger zijn snelheid veel beter in dan die van een wielrenner.

Ook bij een rustig tochtje rij ik regelmatig 40 voor de wind, als je dan valt tik je met je hoofd wel ff het asfalt aan, dan ben je blij dat in je helm een scheur zit en niet in je schedel, die onvervangbaar is.
schaats je nu wel of niet met een helm ? eerlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 11-05-2013 18:57:48 ]
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:54:10 #192
545 dop
pi_126356866
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

in de auto niet omdat je daar al door de auto beschermt wordt. Op de schaats valt het wel aan te raden. Een oom van me schaatst met een muts met daarin een harde schaal.
zou een helm in de auto je veiligheid niet verhogen ?
het argument is telkens risico en veiligheid maar niemand kijkt naar welk risico je loopt en welke veiligheid het oplevert.
pi_126357009
Ik schaats amper maar als ik schaats heb ik geen helm op. Zou wel beter zijn. Maar schaatsen doe je meestal op een gladde vloer. Als je daar valt schuif je vaak door wat de snelheid uit de val haalt waardoor je minder snel met je hoofd het ijs aan tikt. Door het stroeve asfalt wordt je gelijk afgeremd en tikt je hoofd nog vaak net ff het asfalt aan. Mijn snelheid op de schaats ligt ook veel lager dan met de fiets.

Uit cijfers blijkt dat wielrenners veel vaker betrokken zijn bij ongelukken dan andere verkeersdeelnemers, ff los gezien van automobilisten waar er ook veel meer van zijn.

Ik denk dat een helm in de auto de veiligheid niet veel zal verhogen, tegenwoordig bieden de airbags al veel bescherming, maar goed, dat is wel mijn gedachte en niet gebaseerd op harde feiten.

Of jij wel of niet solo een helm draagt moet je lekker zelf weten, maar ga niet voor mij spreken dat ik een helm draag omdat het zo hoort en niet omdat het veiliger is. Daar hou ik niet zo van. Spreek gewoon voor jezelf. :{w
pi_126357105
quote:

[..]

Volgens mij was Firewirecable (oid) erg blij dat ie 'm ophad.

En juist recreanten hebben er wat aan. Hun stuurvaardigheden/concentratie laat wat te wensen over t.o.v. geoefende mensen. En juist bij die snelheden (20-30km/h) is een helm het verschil tussen hoofdletsel of niet.

Een gordel helpt ook niet als je met 120+ tegen een muur rijdt.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:01:45 #195
545 dop
pi_126357141
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:57 schreef Patroon het volgende:
Ik schaats amper maar als ik schaats heb ik geen helm op. Zou wel beter zijn. Maar schaatsen doe je meestal op een gladde vloer. Als je daar valt schuif je vaak door wat de snelheid uit de val haalt waardoor je minder snel met je hoofd het ijs aan tikt. Door het stroeve asfalt wordt je gelijk afgeremd en tikt je hoofd nog vaak net ff het asfalt aan. Mijn snelheid op de schaats ligt ook veel lager dan met de fiets.

Uit cijfers blijkt dat wielrenners veel vaker betrokken zijn bij ongelukken dan andere verkeersdeelnemers, ff los gezien van automobilisten waar er ook veel meer van zijn.

Ik denk dat een helm in de auto de veiligheid niet veel zal verhogen, tegenwoordig bieden de airbags al veel bescherming, maar goed, dat is wel mijn gedachte en niet gebaseerd op harde feiten.
groots aantal verkeers slachtoffers zijn namelijk 55 plusser op de gewone fiets
bij welk getal vind jij nu het risico aanvaardbaar om geen helm te dragen ?
je loopt als voetganger namelijk het zelfde risico als een wielrenner om te overlijden in het verkeer
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:04:26 #196
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_126357242
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:07 schreef dop het volgende:
:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:07:02 #197
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126357356
Dop is echt een sukkel.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:07:09 #198
545 dop
pi_126357362
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N
buzz hoe oud ben jij ? even eerlijk heb je altijd met helm gefietst?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:08:15 #199
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_126357399
quote:

[..]

Onzin natuurlijk. Die auto van rechts uit een onverharde weg die niet voor je stopt b.v. En of je nu met 35 per uur met je knar of een helm het asfalt kust maakt niets uit natuurlijk. En die gewone fitsers en voetgangers gaan ook allemaal even hard als jij.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:10:09 #200
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126357468
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dubbel neem ik aan? Dan moet ik nog wel wat hebben liggen, een Campa crankstel.
Ik heb er al een!
Ik was even bij Slingerland in Haastrecht. Die had nog een record crankstel met as compleet ITA net wat ik nodig had voor 25.- met bladen erbij en de bladboutjes. Ad bedankt! *O*
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:12:59 #201
545 dop
pi_126357580
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Die auto van rechts uit een onverharde weg die niet voor je stopt b.v. En of je nu met 35 per uur met je knar of een helm het asfalt kust maakt niets uit natuurlijk. En die gewone fitsers en voetgangers gaan ook allemaal even hard als jij.
nergens zeg ik dat je GEEN risico loopt , het dragen van een hel verhoogd je veiligheid.
alleen is het wel een keuze,
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:14:31 #202
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_126357642
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:07 schreef dop het volgende:

[..]

49, en de eerste jaren zonder helm op de weg, nooit zonder op mijn mountainbike. Sinds er helmen zijn met voldoende airflow draag ik deze dus ook op de weg. Ik denk al een jaar of 20. En twee jaar geleden stopte er ook voor mij een auto niet op tijd. Niets gebroken, maar wel een paar tanden kwijt en een helm in drie stukken. Zonder helm had dat minstens een zware hersenschudding geweest zo niet erger. Ik bedoel maar.
pi_126357726
Waarschijnlijk niet helemaal het juiste topic, maar is de door mij gewenste kennis hier wel aanwezig, vandaar. Wil m`n remkabels vervangen en heb het volgende bij de fietsenmaker aangeschaft, zie foto`s hieronder en link.

Ik dacht dat de uitleg van de fietsenmaker me wel duidelijk was, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Eerste foto zijn alle onderdelen voor de bevestiging van de kabel aan de trommelrem, tweede foto geeft de onderdelen weer, die ik niet kan plaatsen, derde en vierde foto zijn de trommelremmen waaraan het bevestigd moet worden.

Zou graag jullie hulp willen ontvangen! Alvast bedankt,

http://www.cordo.com/down(...)do_kabels_folder.pdf
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:20:27 #204
545 dop
pi_126357899
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:16 schreef Adrie072 het volgende:
Waarschijnlijk niet helemaal het juiste topic, maar is de door mij gewenste kennis hier wel aanwezig, vandaar. Wil m`n remkabels vervangen en heb het volgende bij de fietsenmaker aangeschaft, zie foto`s hieronder en link.

Ik dacht dat de uitleg van de fietsenmaker me wel duidelijk was, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Eerste foto zijn alle onderdelen voor de bevestiging van de kabel aan de trommelrem, tweede foto geeft de onderdelen weer, die ik niet kan plaatsen, derde en vierde foto zijn de trommelremmen waaraan het bevestigd moet worden.

Zou graag jullie hulp willen ontvangen! Alvast bedankt,

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

http://www.cordo.com/down(...)do_kabels_folder.pdf
bovenste dopje is bescherm dopje voor het einde van de kabel , voorkomt rafels en beschermt je tegen de scherpe achterkant

onderste lijkt begindop die bij de remgreep zit en waar de kabel op aan sluit
pi_126357963
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

49, en de eerste jaren zonder helm op de weg, nooit zonder op mijn mountainbike. Sinds er helmen zijn met voldoende airflow draag ik deze dus ook op de weg. Ik denk al een jaar of 20. En twee jaar geleden stopte er ook voor mij een auto niet op tijd. Niets gebroken, maar wel een paar tanden kwijt en een helm in drie stukken. Zonder helm had dat minstens een zware hersenschudding geweest zo niet erger. Ik bedoel maar.
Zoiets heb ik ook eens meegemaakt. Een tegemoetkomende (linksafslaande) auto zag me niet. Ik reed daar tegen de 40 en knalde vol op de zijkant. Deuk in de helm, voorvork kaduk. Zonder helm was het vast een stukje minder goed afgelopen.
pi_126357966
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:45 schreef Patroon het volgende:

[..]

Natuurlijk helpt een helm niet altijd bij aanrijdingen waarbij iemand hard geraakt wordt door een auto, maar juist de iets minder harde valpartijen (die veel vaker voorkomen) heb je met een helm een minder grote kans op een schedelbasisfractuur of andere ongein.

Maar goed, draag jij maar lekker geen helm, veel dommer kan je toch niet worden merk ik wel :D
Mijn Giro Aeon heeft mijn hoofd tijdens het ongeluk in januari goed beschermd. Een vrachtwagen heeft ons van de weg gepoetst en ik ben heel hard op mijn linkerkant gevallen, en ik hoorde een luide kraak uit mijn helm komen toen ik het asfalt raakte met mijn hoofd. Ik had, op een gebroken sleutelbeen en een dikke bloeduitstorting op mijn heup na, verder niks.
Het waren achteraf gezien de beste ¤200 gespendeerd, en ik heb inmiddels alweer een nieuwe Aeon, echter ditmaal de fluor gele :7

Giro Aeon after the accident by jsprhrmsn.photography, on Flickr
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:24:25 #207
545 dop
pi_126358069
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

ben 41 draag als ik alleen rij nooit een helm
heb wel een helm die ik draag als het van me word verwacht of als ik het risico zelf te groot vind om zonder te rijden.

voorbeeld van firewirecable is er een waar je ook als gewone fietser een helm zou moeten dragen
benieuwd wie hier nu zo eerlijk is om te zeggen dat ze op de gewone fiets geen helm dragen.

ik snap best dat ik de gebeten hond ben als ik roep dat ik geen helm draag :)
je mag me ook rustig sukkel noemen.

[ Bericht 17% gewijzigd door dop op 11-05-2013 19:30:29 ]
pi_126358254
[/quote] bovenste dopje is bescherm dopje voor het einde van de kabel , voorkomt rafels en beschermt je tegen de scherpe achterkant

onderste lijkt begindop die bij de remgreep zit en waar de kabel op aan sluit[quote]

Dat bescherm dopje, is volgens mij het middelste onderdeel, bovenin van de eerste foto en de remgreep is al 'afgehandeld'.

Maar zoals je ziet op de 3e en 4e foto, was er in de oude situatie een soort haak/oog om aan de trommelrem te bevestigen. Echter hoe dat met deze universele remkabels moet, is me nog steeds niet duidelijk. Ik denk dat dat moet met de onderdelen op foto 2.

In ieder geval bedankt!
pi_126358307
En wat is je referentie m.b.t. de "risico factor"?
Ook als je casual op de fiets rijdt kun je ook aangereden worden, je kunt dan stom vallen, met je hoofd een stoeprand raken zodat je hele hoofd open ligt.

Het klopt, en is aangetoond met diverse studies, dat in de meeste (Noordelijke) landen zonder helm plicht er minder fatale ongelukken zijn, maar de infrastructuur is er dan ook wel naar (bijvoorbeeld: NL, DK).
Hier in Spanje draag ik ook een helm omdat het verplicht is buiten de stad, maar zolang ze de infrastructuur niet drastisch aanpassen zal het met een helm op er ook niet veiliger op worden.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:35:35 #210
130803 Gripper
Get a grip
pi_126358624
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:44 schreef kanovinnie het volgende:
Nog geen pm van grip ;(
O ja :o
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:37:39 #211
545 dop
pi_126358720
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:29 schreef firewirecable het volgende:
En wat is je referentie m.b.t. de "risico factor"?
Ook als je casual op de fiets rijdt kun je ook aangereden worden, je kunt dan stom vallen, met je hoofd een stoeprand raken zodat je hele hoofd open ligt.

Het klopt, en is aangetoond met diverse studies, dat in de meeste (Noordelijke) landen zonder helm plicht er minder fatale ongelukken zijn, maar de infrastructuur is er dan ook wel naar (bijvoorbeeld: NL, DK).
Hier in Spanje draag ik ook een helm omdat het verplicht is buiten de stad, maar zolang ze de infrastructuur niet drastisch aanpassen zal het met een helm op er ook niet veiliger op worden.
het risico wat je loopt word voor een behoorlijk deel bepaald door je gedrag in het verkeer.
een helm verlaagt risico , maar wel voor alle groepen en niet alleen voor de racefiets.

het klopt dat er zeker landen zijn waar de infrastructuur de getallen beinvloed.
ik weet ook niet of ik in spanje zonder helm zou rijden
pi_126358745
Een helm is en blijft voor mij een "gedeeltelijke" bescherming, die mij in ieder geval goed geholpen heeft met +/-32Km/h. Persoonlijk denk ik ook dat het "krijgen" van een ongeluk deels afhangt van het algehele kunnen van een fietser: inschattings vermogen, anticipatie en zeker niet onbelangrijk de infrastructuur.

Als je als een randdebiel op kamikaze stand gaat dan zal een helm je nooit redden :7 (zoals Dop hierboven ook aangeeft)

[ Bericht 3% gewijzigd door firewirecable op 11-05-2013 19:39:01 (toevoeging) ]
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:40:04 #213
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126358844
Oeh, ik zag vandaag mijn eigen schaduw op het wegdek en realiseerde me: "Daar rijdt iemand die in vorm is."

Ik word tijdens trainen ook steeds nagestaard door vrouwen.

FM Slingerland zei ook tegen me: "Wat is dat nu ineens? Ik zie jou naam steeds bovenaan de uitslagen op de club staan."
pi_126358870
Dat laatste is de beste motivatie!
pi_126358918
Blijft een keuze. En die blijft persoonlijk. Maar mensen dan afvallen met "Een helm is nutteloos en die doe je alleen op omdat de profs het doen" is je reinste nonsens uiteraard.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:41:58 #216
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126358937
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:40 schreef firewirecable het volgende:
Dat laatste is de beste motivatie!
Ja je moet niet terugkijken, dan voelen ze zich betrapt.
pi_126358971
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja je moet niet terugkijken, dan voelen ze zich betrapt.
Ik ga altijd achter vrouwen op de racefiets rijden.... dat motiveerd ook wel om door te fietsen ;)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:43:39 #218
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126359014
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
Oeh, ik zag vandaag mijn eigen schaduw op het wegdek en realiseerde me: "Daar rijdt iemand die in vorm is."

Kaas fietst met een erectie rond!
pi_126359062
Vandaag ruim 230 km over typisch Belgische wegen met dito weer.
http://app.strava.com/activities/53622814

Toen ik thuiskwam had ik mooie "tan" lines, helaas waren die een heel eind weg nadat ik gedoucht had :P
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:45:29 #220
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126359105
Ik heb vandaag de laatste 50km met een heel leuk (en fit) vrouwtje gefietst.. MILFJE. Zat goed op d'r fiets. 37. Vent had HELAAS een gebroken spaak. Ze deed ook de 160, en was heuvelop niet eens sneller dan ik. Ik moest 10km voor 't eind pissen, ze stond speciaal op me te wachten bij de finish om me te bedanken dat ik 50km kopwerk voor d'r had gedaan.. 8-) Ze had een lift nodig..
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:45:47 #221
130803 Gripper
Get a grip
pi_126359122
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:43 schreef Oksel het volgende:

[..]

Kaas fietst met een erectie rond!
Die kwam wel van pas hoor. Om de weerbarstige vittoria's erom te leggen waren alleen twee duimen niet genoeg, maar moest ie er ook een tik tegen geven met z'n zwans.

Jammer dat ie daarna ook m'n favoriete koffiekopjes ermee van de tuintafel sloeg :(
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:46:27 #222
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126359157
:D
pi_126359245
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Die kwam wel van pas hoor. Om de weerbarstige vittoria's erom te leggen waren alleen twee duimen niet genoeg, maar moest ie er ook een tik tegen geven met z'n zwans.

Jammer dat ie daarna ook m'n favoriete koffiekopjes ermee van de tuintafel sloeg :(
Da's wel lullig idd.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:48:30 #224
545 dop
pi_126359262
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:28 schreef Adrie072 het volgende:
bovenste dopje is bescherm dopje voor het einde van de kabel , voorkomt rafels en beschermt je tegen de scherpe achterkant

onderste lijkt begindop die bij de remgreep zit en waar de kabel op aan sluit
quote:
Dat bescherm dopje, is volgens mij het middelste onderdeel, bovenin van de eerste foto en de remgreep is al 'afgehandeld'.

Maar zoals je ziet op de 3e en 4e foto, was er in de oude situatie een soort haak/oog om aan de trommelrem te bevestigen. Echter hoe dat met deze universele remkabels moet, is me nog steeds niet duidelijk. Ik denk dat dat moet met de onderdelen op foto 2.

In ieder geval bedankt!
het spijt me maar foto3 is zo slecht dat ik daar ook weinig kaas van kan maken.
enige gok die ik kan maken is dat je een rem arm hebt met bout en moer, en niet een met vork en trommel , in dat geval heb je niet de juiste onderdelen
pi_126359289
Haha
pi_126359306
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:45 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag de laatste 50km met een heel leuk (en fit) vrouwtje gefietst.. MILFJE. Zat goed op d'r fiets. 37. Vent had HELAAS een gebroken spaak. Ze deed ook de 160, en was heuvelop niet eens sneller dan ik. Ik moest 10km voor 't eind pissen, ze stond speciaal op me te wachten bij de finish om me te bedanken dat ik 50km kopwerk voor d'r had gedaan.. 8-) Ze had een lift nodig..
Geen foto gemaakt? :P
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:51:16 #227
545 dop
pi_126359401
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:41 schreef muzas het volgende:
Blijft een keuze. En die blijft persoonlijk. Maar mensen dan afvallen met "Een helm is nutteloos en die doe je alleen op omdat de profs het doen" is je reinste nonsens uiteraard.
dat is niet wat ik er mee wou zeggen, de keuze voor een helm is nooit slecht.
of je dat nu met of zonder de juiste motivatie doet.
daar mee wil en wou ik zeggen dat de groep het nu van je verwacht, waar het vroeger dood normaal was.
het gaat mij om de persoonlijke keuze.

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 11-05-2013 19:56:38 ]
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:58:05 #228
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_126359699
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:24 schreef dop het volgende:

[..]

benieuwd wie hier nu zo eerlijk is om te zeggen dat ze op de gewone fiets geen helm dragen.

je mag me ook rustig sukkel noemen.

Ik draag op een gewone fiets geen helm!. Maar is dat gezien het snelheidsverschil en een ander focus nu wel helemaal een goed vergelijk of is dat een beetje appels en peren vergelijken?

Ik zal je eerlijk zeggen dat als ik iemand op een racefiets tegenkom in vol oornaat, maar zonder helm, dat ik alleen maar denk, EIKEL! En ik heb geloof ik al eens eerder gezegd dat ik die dus bewust nooit zal groeten. Ben ik overigens maar helemaal mee opgehouden want waar dat in Brabant steevast de gewoonte was (is), is men in het midden van het land toch een beetje anders ingesteld.
pi_126359884
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:51 schreef dop het volgende:

[..]

dat is niet wat ik er mee wou zeggen, de keuze voor een helm is nooit slecht.
of je dat nu met of zonder de juiste motivatie doet.
daar mee wil en wou ik zeggen dat de groep het nu van je verwacht, waar het vroeger dood normaal was.
het gaat mij om de persoonlijke keuze.

Vroeger (jaar of 25 geleden) had je ook nog geen behoorlijke helmen. Sinds een jaar of 15 wel.
Overigens geef ik wel toe dat ik begon met een helm te dragen, omdat ik wedstrijden wilde fietsen. En daarvoor was een helm verplicht. Ik had die helm echter al een half jaar voordat ik die eerste wedstrijd ging fietsen en nog voordal ik een wielershirt had.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:58 schreef buzz1291 het volgende:
En ik heb geloof ik al eens eerder gezegd dat ik die dus bewust nooit zal groeten. Ben ik overigens maar helemaal mee opgehouden want waar dat in Brabant steevast de gewoonte was (is), is men in het midden van het land toch een beetje anders ingesteld.
Hier kijken ze idd stuurs voor zich uit als je een tegenligger groet. Iemand die je inhaalt en tegen wie je "hoi" zegt, reageert nog wel.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:05:43 #230
545 dop
pi_126360075
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik draag op een gewone fiets geen helm!. Maar is dat gezien het snelheidsverschil en een ander focus nu wel helemaal een goed vergelijk of is dat een beetje appels en peren vergelijken.

tja buzz het is volgens mij gewoon de zelfde afweging.
je loopt op een gewone fiets niet op eens geen risico, je eigengedrag is wat anders op de gewone fiets maar het verkeer om je heen blijft het zelfde.

maar eerlijk dat je het wel zegt.
pi_126360127
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:42 schreef dop het volgende:

[..]

Nee. Omdat mensen meer risico's nemen. Ik rij niet anders met een helm, maar weet wel dat ik hier niet meer onzin had lopen typen toen ik in m'n eentje aan het crossen was en op m'n bek ging en m'n helm brak.

Zelf had ik toen koppijn en een kapot sleutelbeen. Zonder helm was dat anders. Een helm is gewoon veiliger, dus waarom zou je d'r geen dragen?
pi_126360215
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:07 schreef dop het volgende:

[..]

Omdat men dat vroeger niet deed? Vroeger deed men een stuk biefstuk in de broek en waren er geen versnellingen..
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:10:51 #233
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126360336
Nu je 't over helmen hebt, afgelopen weekend heeft een of andere rasmongool even en steen langs m'n auto gehaald.. 2 deuren en motorkap. Niet diep, of heel lang, maar die op motorkap is goed zichtbaar. Als 'ie een helm had gedragen, had het er heel anders uitgezien.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:12:26 #234
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_126360411
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dan zijn, of die Supra's een milimetertje of wat groter in diameter dan standaard, of is de maatvoering van die Vittoria's niet zo zuiver. Ik had ze bij Mantel uit het rek en vandaag in de zeikregen dus lek gereden en een biba moeten wisselen. Ging ook wat moeilijker dan die dingen er thuis nieuw om een Mavic velg heen leggen. Nu dus één kleine bloeduitstorting in de muis van mijn (kantoor)handjes.

Lijkt me dus niet echt een lekker gevoel als die dingen er zo krap omliggen dat je niet weet of je ze er nog wel om krijgt bij een craivason.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:15:19 #235
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126360543
Oh Patroon:

Weet dat ik 14 jaar gelden net zo oud als jij in de 3B startte en met gemak op de 1e klim naar de kop van het startveld reed.
Weet ook dat ik me vervolgens opblies, deze tijd goed wilde maken, teveel risico nam, op mijn bek ging in de afzink en toch nog bij de 1e 100 uit reed.

maw wie weet wat er in had gezeten als ik mijn verstand beter had gebruikt.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:15:50 #236
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_126360573
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:47 schreef Oksel het volgende:

[..]

Triathlon, maatje van me is daar ook. Martijn. Erg goed.
Klopt, was mooi. Ochtendserie ging wel aardig. 7.5km met 36.8 gemiddeld, individueel. Parcours was erg bochtig, en nat dus redelijk wat verloren in de bochten.
Middagserie was met 4 man tegelijk en dan 18.5km. Ik was sterkste fietser samen met nog iemand en wij gingen steeds afwisselend op kop en aan de staart. Moesten ons op kop redelijk inhouden om de andere 2 niet kapot te rijden. Dat ging met iets langzamer met 36.3 per uur. Het was nog een stuk natter toen.
Laatste ronde kreeg ik helaas lek, waardoor ik niet meer verder kon. Terug gelopen en wel de laatste 5km nog hardgelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 11-05-2013 20:25:11 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:15:52 #237
545 dop
pi_126360575
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:06 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Een helm is gewoon veiliger, dus waarom zou je d'r geen dragen?
omdat ik niet als een gek rij en het prettiger vind zonder.
reden is niet anders als waarom de meeste mensen er op de gewone fiets geen dragen
pi_126360984
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
Oh Patroon:

Weet dat ik 14 jaar gelden net zo oud als jij in de 3B startte en met gemak op de 1e klim naar de kop van het startveld reed.
Weet ook dat ik me vervolgens opblies, deze tijd goed wilde maken, teveel risico nam, op mijn bek ging in de afzink en toch nog bij de 1e 100 uit reed.

maw wie weet wat er in had gezeten als ik mijn verstand beter had gebruikt.
Ja wijze les en zeker goed dat je dit met mij deelt. Ik had me al voorgenomen om mij lekker in te houden. Mezelf opblazen is echt wat voor mij. We gaan met elkaar koersen en kunnen op het einde wel een finale rijden. Beter allemaal een goede tijd dan elkaar de vernieling in rijden.
pi_126361084
Jongens ff een vraag die deze dokter zelf ff niet kan beantwoorden.

Afgelopen donderdag reed ik de klimclassic. Ondanks dat mijn benen niet top voelden en het niet echt lekker ging, reed ik toch harder omhoog dan ik eerder dit seizoen heb gedaan. Dat voelt voor mij vreemd omdat, zoals ik zei ik me niet top voelde. Heeft iemand hier een verklaring voor?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:26:16 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126361090
Vertel tegen james cracknell maar dat een helm nutteloos is.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:26:59 #241
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126361124
Ik weet nog dat ik daar langs de kant van de weg stond, voorband geklapt op de stenen langs de wegrand, in het grind en gras tot stilstand gekomen, heel mijn heup open geschaafd (formaat grapefruit) en meteen 20 vieze zwarte vliegen op die wond, die kwamen op het verse bloed af natuurlijk.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:27:02 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126361126
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:26 schreef Patroon het volgende:

Afgelopen donderdag reed ik de klimclassic. Ondanks dat mijn benen niet top voelden en het niet echt lekker ging, reed ik toch harder omhoog dan ik eerder dit seizoen heb gedaan. Dat voelt voor mij vreemd omdat, zoals ik zei ik me niet top voelde. Heeft iemand hier een verklaring voor?
je bent veel sterker geworden?
pi_126361182
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:15 schreef dop het volgende:

[..]

omdat ik niet als een gek rij en het prettiger vind zonder.
reden is niet anders als waarom de meeste mensen er op de gewone fiets geen dragen
Ieder is daar vrij in. Je moet gewoon doen wat je zelf het fijnste vindt :)

@Patronno: Ik had precies hetzelfde.
pi_126361198
Een vriend van mij die jaren lang Elite-wedstrijdrijder is geweest ging laatst tijdens een rustig ritje met 30km/u op zijn plaatst door een hobbel in het asfalt. Gevolg: een Earthkiss en zijn helm lag in tweeën maar verder was er gelukkig geen letsel. Als hij geen helm had gedragen dan weet ik nog niet hoe het was afgelopen.
pi_126361207
Ik heb mijn helm 1 keer nodig gehad, toen was ik heel blij dat ik hem op had.
Verder doe je het voornamelijk voor jezelf. En eventuele nabestaanden, mocht je die hebben.
pi_126361275
Op de racefiets geen helm op doen, omdat je met een wandeling of gewoon fietsen even veel risico loopt op schade is wel een hele kromme redenatie.
pi_126361446
quote:

Heb je dit jaar meer gefietst dan vorig jaar?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:34:39 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126361482
Vorm is btw een vreemd begrip, soms vertrek ik hier van huis en kom met amper 20km/u de brug hier op puffend en steunend. Toch kan ik ook volop vlammen en 45-50km/u rijden in de koers.

Soms snap ik dat niet.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:35:21 #249
117107 MarcoD
.........
pi_126361522
Adrenaline ofzo?
pi_126361526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:34 schreef kaasplankje het volgende:
Vorm is btw een vreemd begrip, soms vertrek ik hier van huis en kom met amper 20km/u de brug hier op puffend en steunend. Toch kan ik ook volop vlammen en 45-50km/u rijden in de koers.

Soms snap ik dat niet.
Is iets psychisch, denk ik. als het moet, kun je meer. Ik heb dat ook regelmatig.
pi_126361544
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:35 schreef MarcoD het volgende:
Adrenaline ofzo?
Dat waarschijnlijk ook.
pi_126361661
Morgen le six bourgeouis. Vanmiddag ingeschreven, ik heb nr. 78 :P. Goede kans dus dat ik bij de 1e 100 rijd (waarschijnlijk is dat ook de laatste 100 :P ).
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:38:46 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126361686
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:38 schreef Wombcat het volgende:
Morgen le six bourgeouis. Vanmiddag ingeschreven, ik heb nr. 78 :P. Goede kans dus dat ik bij de 1e 100 rijd (waarschijnlijk is dat ook de laatste 100 :P ).
succes!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:42:07 #254
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126361849
Ik denk dat ik een goede tijdrit zou rijden op 't vlakke.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:42:08 #255
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126361851
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:38 schreef Wombcat het volgende:
Ook lekker bezig jij. Is dat een cyclo?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:42:36 #256
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126361876
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:42 schreef Oksel het volgende:
Ik denk dat ik een goede tijdrit zou rijden op 't vlakke.
Jij kan meer dan je denkt.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:43:54 #257
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126361931
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jij kan meer dan je denkt.
Eerst lichter worden. Dan kan ik echt meer.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:44:12 #258
545 dop
pi_126361945
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:30 schreef Patroon het volgende:
Op de racefiets geen helm op doen, omdat je met een wandeling of gewoon fietsen even veel risico loopt op schade is wel een hele kromme redenatie.
tja hoe is dat omgekeerd?
waarom doe je hem niet op de gewone fiets op ?
je kan moeilijk zeggen dat het dan niet bijdraagt aan je veiligheid.
als het dan geen afweging van het risico is dan mag jij me vertellen wat het dan wel is

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 11-05-2013 20:57:09 ]
pi_126361946
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ook lekker bezig jij. Is dat een cyclo?
:Y

Morgen windkracht 5 :o
Op de eerste twee klimmen (1 km aan 5%) staat de wind ook nog op de kant. Aargh, dat wordt aanpoten. Daarna namelijk 30 km relatief vlak, dus moet eigenlijk met de eersten mee.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:44:45 #260
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126361971
Waaier rijden, linkerballen op de kant, dat soort werk? Lekker alles uit elkaar rijden?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:46:30 #261
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126362029
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

:Y

Morgen windkracht 5 :o
Op de eerste twee klimmen (1 km aan 5%) staat de wind ook nog op de kant. Aargh, dat wordt aanpoten. Daarna namelijk 30 km relatief vlak, dus moet eigenlijk met de eersten mee.
Hoeveel km is het?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:46:45 #262
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126362035
31.
pi_126362081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:44 schreef Oksel het volgende:
Waaier rijden, linkerballen op de kant, dat soort werk? Lekker alles uit elkaar rijden?
Zal eerder afzien en aanklampen worden. De eersten in dit soort werk rijden toch wel iets harder dan ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoeveel km is het?
140, met 2000 hoogtemeters. Eigenlijk continu op en neer. Qua parkoers lijkt het wel wat op de Fietschallenge.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:48:26 #264
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126362125
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zal eerder afzien en aanklampen worden. De eersten in dit soort werk rijden toch wel iets harder dan ik.

[..]

140, met 2000 hoogtemeters. Eigenlijk continu op en neer. Qua parkoers lijkt het wel wat op de Fietschallenge.
Leuk, succes, ben benieuwd.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:50:05 #265
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126362196
Ik heb bijna 7500km voorbereidingskilometers vanaf 1 januari op de teller voor 3B en Marmotte.

Ik hoop er totaal voor de Marmot bijna 10.000 te rijden.
pi_126362265
Naar de finish toe is wel lachen, denk ik. Laatste klim op ca. 8 km voor de finish. Dan een rechte weg naar Calais, met de wind achter. Gisteren in de afdaling reed ik daar al boven de 80 (met dezelfde wind als voor morgen voorspeld). :o

@Kaas: pas maar op dat je niet overtraind raakt. Ik heb nog niet eens de helft :o (zit nu op 3600)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:53:11 #267
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126362324
Oh ik voel me goed hoor, ik kan het wel hebben.

Ik val ook wel in de categorie trainingsbeest met matig talent geloof ik.
pi_126362400
Vandaag ook de Tecklenburger gedaan. Om 9:30 vertrokken. Voelde gelijk al dat de benen niet goed waren. Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat ik het ritje van donderdag nog voelde.. :{ Maar het werd een dag van weinig power zodra de weg omhoog liep. Al ging het geleidelijk aan wel wat beter, met name na een uur of 4, nadat ik had besloten om toch gewoon de langste afstand te rijden - altijd goed voor de mentale hardheid. Even daarna begon het enorm te stormen en kwam er een stevig front aan. De laatste 40km werden zo erg nat en kil, de temperatuur daalde naar zo'n 6 graden en overschoenen werken ongeveer 3km om je voeten droog te houden.

Oksel niet gezien, die was zoals verwacht een stuk vroeger vertrokken en heeft het zelfs droog gehouden.
pi_126362413
De politie stuurde mij net het fietspad op terwijl het rustig was op de weg. }:|
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:56:13 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126362443
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:55 schreef eentwee het volgende:
Vandaag ook de Tecklenburger gedaan. Om 9:30 vertrokken. Voelde gelijk al dat de benen niet goed waren. Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat ik het ritje van donderdag nog voelde.. :{ Maar het werd een dag van weinig power zodra de weg omhoog liep. Al ging het geleidelijk aan wel wat beter, met name na een uur of 4, nadat ik had besloten om toch gewoon de langste afstand te rijden - altijd goed voor de mentale hardheid. Even daarna begon het enorm te stormen en kwam er een stevig front aan. De laatste 40km werden zo erg nat en kil, de temperatuur daalde naar zo'n 6 graden en overschoenen werken ongeveer 3km om je voeten droog te houden.

Oksel niet gezien, die was zoals verwacht een stuk vroeger vertrokken en heeft het zelfs droog gehouden.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:57:27 #271
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126362501
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:55 schreef eentwee het volgende:

Geen drup!

Wel uitgekeken naar lelleke witte beenwarmers.. :P
pi_126362539
Ik had toch gezegd dat ik om 9:30 zou starten, je had toch niet verwacht dat ik 5 kwartier sneller zou rijden? :P Leukste klim van de dag vond ik trouwens de Holperdorperstrasse vanuit Lienen.
pi_126362647
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
Oh ik voel me goed hoor, ik kan het wel hebben.

Ik val ook wel in de categorie trainingsbeest met matig talent geloof ik.
Wielrennen is natuurlijk ook typisch een sport waarbij je veel kunt verbeteren door te trainen.
Wou dat ik zoveel kon trainen als jij. Dan kon ik ook harder (dan dat ik nu rijd). :P

Of dat ik net zo goed kon klimmen als dalen, dan reed ik bij de 1e 10 in een bergcyclo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2013 21:01:09 ]
pi_126362832
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:58 schreef eentwee het volgende:
Ik had toch gezegd dat ik om 9:30 zou starten, je had toch niet verwacht dat ik 5 kwartier sneller zou rijden? :P Leukste klim van de dag vond ik trouwens de Holperdorperstrasse vanuit Lienen.
Dat is ook zo'n beetje de enige serieuze 'lange' klim daar.
pi_126363139
Klopt, verder is het wel dikwijls steil maar nergens lang. Ook geen enkele leuke afdaling. Je moet meestal al snel weer remmen en weer een of andere (doorgaande) weg op of oversteken.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:28:57 #276
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126363818
Vond 't wel leuk. Alleen had wel wat meer vlak mogen zijn, dat je ff lekker kan doortrappen. Aan het eind nog lekker lopen sleuren, grote plaat erop.. maar goed.

En Eentwee.. ja, 75 minuten goedfietsen had ik wel van je verwacht. Ik ben traag man :P
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:31:51 #277
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126363935
Oh, je hebt langzamer gefietst dan ik. Rustig aan gedaan? Of last gehad van het weer? Of heb ik gewoon niet slecht gefietst?
pi_126364005
Ik fiets ook helemaal niet zo hard ;) Onder goede omstandigheden zou ik maximaal 1-1,5km/u sneller zijn gegaan.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:34:28 #279
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126364038
Maar je traint zoveel! En je bent niet zo vatsig als ik.

Trouwens, een heul dikke vent vandaag. Wel dapper.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:35:28 #280
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126364077
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 21:33 schreef eentwee het volgende:
Ik fiets ook helemaal niet zo hard ;) Onder goede omstandigheden zou ik maximaal 1-1,5km/u sneller zijn gegaan.
Ik wellicht ook. Had ik diep moeten gaan.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:36:16 #281
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126364101
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 21:34 schreef Oksel het volgende:
En je bent niet zo vatsig als ik.

zaterdag 11 mei 2013 @ 21:37:00 #282
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126364132
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:38:34 #283
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126364200
Indekken.nl
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:38:49 #284
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126364213
pi_126364402
Patroon zal je wel vertellen dat t niet om de kwantiteit maar de kwaliteit van trainen gaat ;) Ik zit eerder aan m'n fysieke grenzen en boek nauwelijks vooruitgang. Weeg ook nog altijd 82 dus te zwaar :( Vorige zomer net onder de 80. Moet 75.
pi_126364533
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:44 schreef Oksel het volgende:
Mooi werk!

Er worden ook bij jou in de buurt tijdritten georganiseerd. Kan iedereen aan meedoen. Is echt leuk.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:47:50 #287
130803 Gripper
Get a grip
pi_126364683
quote:

Je bent dus gewoon zo goed geworden dit jaar dat een matige dag nog steeds beter is dan een goeie dag vorig jaar. Ik vond mezelf donderdag ook niet top maar als wij bergop én op het vlakke nog steeds 90% van de deelnemers eraf rijden dan hoeven we bepaald niet te klagen over onze prestaties :)
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:56:22 #288
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_126365187
Ik heb ook 160 km Tecklenburger Rundfahrt gefietst. Om 9 uur oid gestart. Daarna de eerste 80 km keihard doorgeknald, want het ging lekker en aangezien ik nog wel wat aan mijn snelheid moest werken leek dit me wel een goed moment. Bovendien had ik na zoveel uur gedisciplineerd trainen hier ook gewoon even zin in. Na even bijtanken, de eerstvolgende klim kramp in de bovenbeentjes, dus de rest van de tocht maar een beetje rustiger aan gedaan en niet hoger dan d2 want anders kreeg ik weer kramp :') . Bij mij begon het 20 km voor de finish (die bordjes met het aantal km te gaan :') ) te regenen dus Oksel en eentwee niet gezien. Verder wel een leuk tochtje.

@eentwee, dat was die klim naar de kalkfabriek toch? Was een leuke klim, alleen die zooi die ze daar uitdeelden was niet te zuipen en ik ging er maar 5 meter hard van...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_126365359
Ja jullie kunnen een deksels stukje fietsen, jongens. w/

Hoeveel pauwen zijn er geslacht voor alle veren die hier elkanders derrière binnendringen ~O>

@SW: Dan zat je dus precies tussen Okkie en mij in zo te lezen. Ja die klim was het, een aardige loper. Apart smaakje inderdaad die guarana-mint shit maar ik vond het wel verfrissend.
pi_126365745
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:34 schreef kaasplankje het volgende:

Soms snap ik dat niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is iets psychisch, denk ik. als het moet, kun je meer. Ik heb dat ook regelmatig.
Ik ook. Dacht al dat ik de enige was.. fiets soms echt als een natte krant zonder aanwijsbare reden. Heel frustrerend. Mijn herstelvermogen is daarnaast ook erg slecht, dat merk ik direct op fietsvakantie of als ik te weinig geslapen heb.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:26:04 #291
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126366963
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 21:45 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Mooi werk!

Er worden ook bij jou in de buurt tijdritten georganiseerd. Kan iedereen aan meedoen. Is echt leuk.
Kan wel een tijdritfiets van maatje van me lenen. Zal eens kijken.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:27:35 #292
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126367037
SW; Hoe lang heb je er over gedaan? Hoe hard heb je uiteindelijk gereden?

Morgen moet ik eigenlijk ook maar even de benen los fietsen..
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:28:57 #293
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126367113
Wat hebben jullie qua voeding gedaan? Ik 2 repen, 2 gelletjes (waarvan 1 met stukjes fruit :D), dat buisje, 1 krentenbol, vier bidons (2 met sportdrank), en nog wat bekertjes sportdrank. Ging prima. Ohja, en bidon carboloader vanochtend in de auto. Hielp wellicht ook.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:33:51 #294
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_126367347
Zat ik vanavond wat te klooien met afstandmeten.nl om een rondje voor morgen in Montferland uit te zetten, zie ik dat je dat naar een GPX file kan exporteren. Even testen hoe dat in Strava laadt, heb ik ineens 6 KOM's. Heb het maar gauw weer gedelete...............
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:47:38 #295
130803 Gripper
Get a grip
pi_126367999
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:28 schreef Oksel het volgende:
Wat hebben jullie qua voeding gedaan? Ik 2 repen, 2 gelletjes (waarvan 1 met stukjes fruit :D), dat buisje, 1 krentenbol, vier bidons (2 met sportdrank), en nog wat bekertjes sportdrank. Ging prima. Ohja, en bidon carboloader vanochtend in de auto. Hielp wellicht ook.
Morgen ga ik met kano fietsen :o
Moet ik dan ook eerst al dat ruimtevoer naar binnen werken voor voldoende powerrrrr?
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:48:40 #296
117107 MarcoD
.........
pi_126368045
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:47 schreef Gripper het volgende:

[..]

Morgen ga ik met kano fietsen :o
Moet ik dan ook eerst al dat ruimtevoer naar binnen werken voor voldoende powerrrrr?
pan y agua
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:49:07 #297
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126368060
Nee.

Trouwens wel echt last van m'n reedt. Slecht wegdek + lang in 't zadel. Had wel goede broek aan.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:54:42 #298
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126368289
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:55 schreef MCH het volgende:
De politie stuurde mij net het fietspad op terwijl het rustig was op de weg. }:|
raar
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:03:28 #299
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_126368634
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:44 schreef dop het volgende:

[..]

tja hoe is dat omgekeerd?
waarom doe je hem niet op de gewone fiets op ?
je kan moeilijk zeggen dat het dan niet bijdraagt aan je veiligheid.
als het dan geen afweging van het risico is dan mag jij me vertellen wat het dan wel is

Voor iedereen die twijfelt aan het nut van een valhelm:

http://www.steephill.tv/p(...)=dNFaAqS2f18&yr=2013

Altijd handig om op te hebben als je van achter wordt aangereden.... :Y
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_126368719
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:49 schreef Oksel het volgende:
Nee.

Trouwens wel echt last van m'n reedt. Slecht wegdek + lang in 't zadel. Had wel goede broek aan.
Zo lang in het zadel doe je ook niet zo vaak he?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:06:53 #301
58560 Oksel
Gezellig.
pi_126368761
Vorige week zaterdag nog.. maar meestal ritten van 90-100 idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')