Neem je rust, word je uiteindelijk ook weer sterker van.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 07:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Er zijn weer flink wat kilometers gemaakt gisteren lees ik
Voor mij staat het fietsen op een laag pitje, ik heb privé wat dingen die nu even voorgaan. Ik dacht dat ik gewoon door kon trainen en koersen maar dat lukte dus niet waardoor ik een soort van overtraind ben.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 08:06 schreef Tommeke het volgende:
Ik had tot twee keer toe dat daar een auto naar beneden kwam, aan het begin moest ik zelfs sur placen omdat het zo druk was en al die toerders om die auto moesten
Ook knap van Laurens ten Dam.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 08:01 schreef Patroon het volgende:
Voie des Charts.
Dit vond ik veruit de zwaarste klim van gisteren. 1,3km met gem. 10,8% stijging volgens Strava. Zaten stukken rond 15% in en het asfalt was ontzettend slecht. Toch niet ontevreden met een 41/434 op Strava.
Laurens ten Dam: 5:21
Patroon: 6:10
MarcoD: 6:22
Gripper: 6:39
Tommeke: 7:02
Er is ook nog een site waar je de segmenten van Strava per datum kan vergelijken, dus met iedereen die hem gisteren heeft gereden. Zal ik ff opzoeken.
Aha, dus jij was het gisteren op de redoute! Ouwe stoemperdquote:
Op m'n achterwiel zelfs!quote:
Nou, het was ook wel bijna een MTB-klim. Op een paar stukken was het glibberig, en dan moet je natuurlijk niet net daar even op de pedalen gaan staan. Je achterwiel slipt, en dan val je bijna om, alle snelheid ineens weg.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Op m'n achterwiel zelfs!
Oké, ik overdrijf een beetje
Maar ik moest echt inhouden en viel bijna om
Past dit wel in ons rustschema Patroon? We mogen niet teveel bier en vlees, anders zijn we zomaar ineens een kilo te zwaar voor de marmotte! Ik kijk ook ff thuis of wéér een weekend fietsen wel gewaardeerd wordt (anders ben ik in juni en juli alle weekenden weg...)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:51 schreef Patroon het volgende:
oksel, ik zal ff kijken of 15/6 lukt. Misschien wil Boskje ook wel mee.
Op zich wil ik wel met je mee Patroon, het lijkt me leuk om even kennis met de rest te maken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:51 schreef Patroon het volgende:
oksel, ik zal ff kijken of 15/6 lukt. Misschien wil Boskje ook wel mee.
Ja 160 ging links na dat tankstation 110 ging rechtsaf.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 08:09 schreef Patroon het volgende:
Weet niet of het vlak na de splitsing was, wel vrij snel na de 1e bevoorrading. Je kan hem wel terug vinden op je route, dan herken je het wel.
Dat was inderdaad een smerige klim echt een mindfuck ook, denk je dat je er ben gaat het weer verder.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 08:01 schreef Patroon het volgende:
Voie des Charts.
Dit vond ik veruit de zwaarste klim van gisteren. 1,3km met gem. 10,8% stijging volgens Strava. Zaten stukken rond 15% in en het asfalt was ontzettend slecht. Toch niet ontevreden met een 41/434 op Strava.
Er is ook nog een site waar je de segmenten van Strava per datum kan vergelijken, dus met iedereen die hem gisteren heeft gereden. Zal ik ff opzoeken.
Ik zat aan het begin aan de linkerkant van die weg omdat ik daar gewoon voorbij die toerders kon rijden maar dat was ook slippen als ik teveel kracht zette. Wel mooie klim.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, het was ook wel bijna een MTB-klim. Op een paar stukken was het glibberig, en dan moet je natuurlijk niet net daar even op de pedalen gaan staan. Je achterwiel slipt, en dan val je bijna om, alle snelheid ineens weg.
Die heb jij ook goed gereden zeg!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:35 schreef MarcoD het volgende:
Dat was inderdaad een smerige klim echt een mindfuck ook, denk je dat je er ben gaat het weer verder.
Verder ging hij wel lekker ja op het einde had ik niet veel over meer hoor.. Heb jij die vol omhooggereden of normaal of zat je net verkeerd waardoor je niet door kon rijden?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die heb jij ook goed gereden zeg!
Oksel, misschien een beter plan om er dan een zomerse meet van te maken in juli: na de marmotte, zodat niemand van de serieuze piefjes zich hoeft te beperken met vlees&bier-consumptie?
Op die klim en oneux hebben we beide max gegeven volgens mij. Ik moest na die zware ff stoppen omdat ik ontzettend kramp kreeg in mijn mild, inspanning kwam iets te snel na de bevoorrading. 1min stoppen en het zakte weer weg.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Verder ging hij wel lekker ja op het einde had ik niet veel over meer hoor.. Heb jij die vol omhooggereden of normaal of zat je net verkeerd waardoor je niet door kon rijden?
Hard rijden doe je met je benen (watts), niet met je verzet. Echt zo'n Cruijff logicaquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:06 schreef Patroon het volgende:
@marco, ik reed die klim op 39x27. Kaas heeft wel gelijk dat als je wat hard wil rijden je niet te licht moet rijden.
Duurste van Bioracer zit mij nu het beste. Zelfde soort zeem als assosquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:10 schreef heywoodu het volgende:
Wat zijn ook alweer de betere merken broeken? Castelli en AGU komen sowieso in me op, en ik meen me Pearl Izumi nog te herinneren van mijn tijd bij Shimano
Ik heb nu nog een oude van de Aldi, die mag wel vervangen worden
Oke, maar ik merk dat als ik lichter schakel, ik stil val en hetzelfde cadans hou als met zwaarder.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hard rijden doe je met je benen (watts), niet met je verzet. Echt zo'n Cruijff logica
Klopt maar vaak rijden mensen op een lichter verzet hetzelfde cadans als op een tandje zwaarder waardoor ze langzamer gaan rijden, dat merkte ik gister ook een paar keer. Tandje zwaarder en het deed niet veel meer pijn en je ging een stuk sneller.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hard rijden doe je met je benen (watts), niet met je verzet. Echt zo'n Cruijff logica
Oh die valt ook precies binnen de honderd euro als ik het goed zie (Merano), dat is gelijk mijn budgetquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Duurste van Bioracer zit mij nu het beste. Zelfde soort zeem als assos
Waar heb je de broek gekocht? foto sturen en vragen of dat normaal is en wat ze eraan kunnen doen. Ik kreeg een nieuwe broek toen de stiksels van de zeem loslieten. Zou het eerst via de winkel proberen daarna via castelli zelf.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:19 schreef keesfietst het volgende:
Iemand ervaring met klacht naar Castelli sturen? Via retailer of direct aan importeur richten?
Stof begint na 500km al te pluizen bij binnenkant van m'n benen. Beetje te gortig voor een broekje van die prijsklasse.
Oksel 9:35quote:Op vrijdag 10 mei 2013 08:01 schreef Patroon het volgende:
Voie des Charts.
Ging niet helemaal volle bak omhoog, maar ik kon Patroon daar iig niet bijhouden. Eerste stuk ging bij mij het beste, maar net wat je zei, omdat die motherfucker na een iets vlakker stukje ineens weer nog steiler omhoog ging zakte de moed me een beetje in de schoenen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Verder ging hij wel lekker ja op het einde had ik niet veel over meer hoor.. Heb jij die vol omhooggereden of normaal of zat je net verkeerd waardoor je niet door kon rijden?
Heb je die klim wel eens gedaan dan?quote:
Pearl Izumi maakt idd mooi spul.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:10 schreef heywoodu het volgende:
Wat zijn ook alweer de betere merken broeken? Castelli en AGU komen sowieso in me op, en ik meen me Pearl Izumi nog te herinneren van mijn tijd bij Shimano
Ja, inderdaad. laten we 't maar over de zomer heentrekken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die heb jij ook goed gereden zeg!
Oksel, misschien een beter plan om er dan een zomerse meet van te maken in juli: na de marmotte, zodat niemand van de serieuze piefjes zich hoeft te beperken met vlees&bier-consumptie?
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:27 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. laten we 't maar over de zomer heentrekken.
Wat was die site ook al weer waar je mensen 3 data kon laten aanvinken?
Gewoon naar de winkel gaan. Wolvenberg, de importeur van Castelli is vrij coulant met klachten ed.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:19 schreef keesfietst het volgende:
Iemand ervaring met klacht naar Castelli sturen? Via retailer of direct aan importeur richten?
Stof begint na 500km al te pluizen bij binnenkant van m'n benen. Beetje te gortig voor een broekje van die prijsklasse.
1,5 uur. Wtf.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb je die klim wel eens gedaan dan?
t kan nog erger, ik keek net ff in dat klimklassement voor de Redoute. Daar rijden de snelste (tankink, ten dam) omhoog in 5,5 minuut, wij in 6,5, en de langzaamste in 1,5 uur!!!
Maar die zal vast 3x halverwege de klim gestopt zijn om uit te puffen ofzo.
Ik sta op de redoute hoger dan jij en patroon, maar op strava ben ik weer langzamer hoe kan dat?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
t kan nog erger, ik keek net ff in dat klimklassement voor de Redoute. Daar rijden de snelste (tankink, ten dam) omhoog in 5,5 minuut, wij in 6,5, en de langzaamste in 1,5 uur!!!
Haha ik ging ook wel even stuk toen het weer steiler ging..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ging niet helemaal volle bak omhoog, maar ik kon Patroon daar iig niet bijhouden. Eerste stuk ging bij mij het beste, maar net wat je zei, omdat die motherfucker na een iets vlakker stukje ineens weer nog steiler omhoog ging zakte de moed me een beetje in de schoenen.
[indekmodus] Moest ook wat zigzaggen om langzamere klimmers heen en slipte een paar keer op een glad stukje en er stak een muis de weg over die ik moest ontwijken en er vloog een vliegje in mn oog en... en... [/indekmodus]
Even naar Assos gekeken, maar ik heb het idee dat dat toch vrij ruim boven mijn budget zit...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Pearl Izumi maakt idd mooi spul.
Verder: Assos!
Dat kan natuurlijk ook gewoon fietspech zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik word ook steeds kritischer over hoe nauwkeurig strava is... Die tijdmeting van de klimclassic met matten op de grond lijkt me echt wel nauwkeurig. Dus we houden het erop dat jij gewoon heel goet op de redoet gereden hebt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:31 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik sta op de redoute hoger dan jij en patroon, maar op strava ben ik weer langzamer hoe kan dat?
[..]
Haha ik ging ook wel even stuk toen het weer steiler ging..
Van een Aldi broek naar een Assos broek is denk ik wel een hele grote stapquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:10 schreef heywoodu het volgende:
Goedzo. Heeft dus met de meetpunten te maken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:04 schreef MarcoD het volgende:
Ik zit nog eens te kijken en ik keek net op een ander segment, er staat er nu ook 1 tussen als klimclassic tijdmeting, daar sta ik dan wel weer bovenaan (toch nog ergens sneller)
Het segment wat ik net keek is ook langer dan die tijdmeting.
Is duur. Maar wel goed!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even naar Assos gekeken, maar ik heb het idee dat dat toch vrij ruim boven mijn budget zit...
Juridisch gezien moet je bij je verkoper zijn. Die heeft tenslotte geleverd. En je niet af laten schepen dat ze het wel met de fabrikant zullen opnemen. Laat die FM maar opdraaien voor de slechte kwaliteit. En pillen bij 500 km mag zelfs bij de goedkoopste broek natuurlijk nog niet gebeuren. Succes.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:19 schreef keesfietst het volgende:
Sjiek heur!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:36 schreef Yankee het volgende:
Net even een nieuwe outfit gehaald met een Castelli Body Paint 2.0 Bibshort. Mijn hemel wat zit dat lekkerWas wel een klein fortuin kwijt aan dit broekje plus een shirt en een paar sokken. Dus Tommeke je zult ook deze week weer uitbetaald krijgen
![]()
Verder eindelijk nieuwe patta's:
[ afbeelding ]
Die had ik een paar jaar geleden als afdaling in m'n 400.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 08:01 schreef Patroon het volgende:
Voie des Charts.
precies, dan maken die paar seconden toch een leuk verschil.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:01 schreef Patroon het volgende:
Het kan ook zijn dat de punten van meting wat verschillen. Bijv dat bij Strava de meting wat eerder of later start.
Misschien doet ie er wel dit soort tricks meequote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Of hij plant regelmatig salto's in tijdens zijn ritjes
Nice, dat is dus de broek die bij mij aan het rafelen is. Hij zit wel goddelijk en ziet er supersoigné uit.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:36 schreef Yankee het volgende:
Net even een nieuwe outfit gehaald met een Castelli Body Paint 2.0 Bibshort. Mijn hemel wat zit dat lekkerWas wel een klein fortuin kwijt aan dit broekje plus een shirt en een paar sokken. Dus Tommeke je zult ook deze week weer uitbetaald krijgen
![]()
[ afbeelding ]
quote:
Gefeliciteerd met je mooie aankopenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:36 schreef Yankee het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Heb vaak genoeg gewoon een telefoon tijdens het mountainbiken in een losse achterzak, als je een beetje goed shirt heb zonder flubberende zakken valt hij er echt niet uit tijdens gewoon wielrennen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon echt geen prettig idee dat iets duurs als een telefoon in zo'n open zak ligt ipv gewoon veilig achter een rits
Met die afdalingen zoals gisteren... of als je zoals ik wil proberen de ene buts in de weg te ontwijken en vervolgens vol door een diep putdeksel te knallenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Heb vaak genoeg gewoon een telefoon tijdens het mountainbiken in een losse achterzak, als je een beetje goed shirt heb zonder flubberende zakken valt hij er echt niet uit tijdens gewoon wielrennen.
Ja ik zeg niet dat ik nooit bang ben dat hij eruit vliegt maar het is nog nooit gebeurd.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Met die afdalingen zoals gisteren... of als je zoals ik wil proberen de ene buts in de weg te ontwijken en vervolgens vol door een diep putdeksel te knallen
Ik heb bij die slechte afdalingen toch een paar keer wat dingen die op m'n rug verschoven waren recht moeten duwen. En had al een aardig strak shirtje aan.
Toch maar eens een paar comfort wielen met 25 mm banden en 6 bar voor dit soort tochten aanschaffen![]()
Maar het zal nog moeilijk worden voor heywoodu om een shirt met ritszakje te vinden idd, als ze er al in zitten is dat vaak alleen maar een klein vakje voor sleutels achterop de middelste steekzak.
Die heb ik even opgeslagenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:28 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja ik zeg niet dat ik nooit bang ben dat hij eruit vliegt maar het is nog nooit gebeurd.
heb dit shirt nu http://castelli-cycling.com/en/products/detail/621/ en daarin zit op het middelste vakje achter een ritsje en daar past mijn telefoon in (htc sensation, iphone past ook wel dan)
Tussen naar beneden en hard afdalen zit nog een heel verschilquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ok, ben geen klimmer volgens strava. Maar naar beneden kan ik wel lekker meekomen.
http://app.strava.com/activities/53422849#966601230quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tussen naar beneden en hard afdalen zit nog een heel verschil
Held! Dat is idd een super broekje. Welk shirt heb je gescoord? En waar heb je die schoenen kunnen scoren?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:36 schreef Yankee het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Dat stukje slaat eigenlijk nergens op, veel te kort voor een segment, de afdaling is eigenlijk drie keer zo lang. Mijn max daar is 72 ofzo. Recht naar beneden is trouwens ook geen kunst, goed afdalen welquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://app.strava.com/activities/53422849#966601230
Net zo snel als 1-2 en Gripper
Ja, daar ging mijn goede gevoel.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat stukje slaat eigenlijk nergens op, veel te kort voor een segment, de afdaling is eigenlijk drie keer zo lang. Mijn max daar is 72 ofzo. Recht naar beneden is trouwens ook geen kunst, goed afdalen wel
Toch leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die vinden dat 25 mm banden veel comfortabeler rijden. Maar kijk maar uit dat je niet uitgelachen word door een van je fietsmaatjes. Versleet mij onlangs voor gek om met 25 mm banden te rijden. Want dan ben je een toerist.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Met die afdalingen zoals gisteren... of als je zoals ik wil proberen de ene buts in de weg te ontwijken en vervolgens vol door een diep putdeksel te knallen
Ik heb bij die slechte afdalingen toch een paar keer wat dingen die op m'n rug verschoven waren recht moeten duwen. En had al een aardig strak shirtje aan.
Toch maar eens een paar comfort wielen met 25 mm banden en 6 bar voor dit soort tochten aanschaffen
Oh, een kom die ik had en nu iemand anders, over de brug bij ons. Vriendin moest werken dus ging ik maar fietsen. Gripper had een route gepost die ik niet helemaal gevolgd heb, maar wel deels. Uiteindelijk 4 keer de amerongse berg over als goedmakertje van de vorige keer, al was de laatste keer wel vloekendquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:04 schreef eentwee het volgende:
Wel leuk dat je heuvelrug onveilig aan t maken bentDefensieweg is ook mooi he. Volgende keer Koerheuvel.
Welke KOM?
Tsjah, soms heeft de ene het voordeel en soms de andere....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:05 schreef eentwee het volgende:
De nieuwe strava challenge "Castelli's Battaglia in Montagna" in het kader van de Giro kun je het beste in Friesland afleggen want het gaat om afstand en niet om hoogte.![]()
Na al dat gemopper over je fietsprestaties van dit jaar mag ook wel eens gezegd worden: goed bezig kanoboy!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, een kom die ik had en nu iemand anders, over de brug bij ons. Vriendin moest werken dus ging ik maar fietsen. Gripper had een route gepost die ik niet helemaal gevolgd heb, maar wel deels. Uiteindelijk 4 keer de amerongse berg over als goedmakertje van de vorige keer, al was de laatste keer wel vloekendToch maar goed dat ik die klimclassic over heb geslagen.
Koerheuvel staat op het lijstje!
Dat bood Grip ook al aan ja. Al weet ik niet of jullie wel zin hebben om een minuut of wat boven aan elke berg te wachtenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:08 schreef eentwee het volgende:
Kan je wel een keer rondrijden daar zodat je niet verkeerd rijdt.
Dit is de tweede rit, de eerste was met MarcoD tijdens de rvnh. maw, mijn seizoen is weer goedquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Na al dat gemopper over je fietsprestaties van dit jaar mag ook wel eens gezegd worden: goed bezig kanoboy!
Maar denk nu niet dat je met 1 fatsoenlijke rit je seizoen goedmaakt hè :}
De zwarte versie van de rode die jij mij verkocht hebt. Die schoenen heb ik bij mantel gekochtquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Held! Dat is idd een super broekje. Welk shirt heb je gescoord? En waar heb je die schoenen kunnen scoren?
Mooi, kan ik weer eten. Voel me wel verplicht om voor jou te koken
Geen probleem hoorquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat bood Grip ook al aan ja. Al weet ik niet of jullie wel zin hebben om een minuut of wat boven aan elke berg te wachtenMaar 't lijkt mij wel gezellig. Misschien dat ik zondagochtend nog een rondje ga doen.
Zondagochtendquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
Geen probleem hoorMoet toch nog wat aan m'n snelheid doen dus ik kan er net zo goed een intervaltraining van maken
Laat maar weten wanneer je weer deze kant op komt.
Fixed. Ennuh, dat geknor in mijn maag lost zichzelf niet opquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Zondagochtend als ik nog uit lig te slapen
Ik zal je helpen..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fixed. Ennuh, dat geknor in mijn maag lost zichzelf niet op
Waarom niet? Regenjasje, portemonnee, proviand, armstukken, ass-saver, telefoon. Vaak ook zo coulant om wat ballast van maatje(s) mee te nemen. Ding weegt toch niks. Heb 'm eigenlijk standaard bij me bij tochten > 100kmquote:
ik had vandaag een bobtrailer er achter dan is alleen een tasje beterquote:
maar alles wat daarin kan kan niet in een rugtasquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:21 schreef dop het volgende:
[..]
ik had vandaag een bobtrailer er achter dan is alleen een tasje beter
zwaar gehad vooral omdat ik 75km recht tegen de wind in moest
lol er zaten twee rugtassen in maar dan wel een wat ander formaat als die van keesfietsquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
maar alles wat daarin kan kan niet in een rugtas
Ah, tof, ik ook. 160?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:51 schreef eentwee het volgende:
Morgen ook maar naar Tecklenburg. Hopelijk valt de regen mee.
De nieuwe Pyt Paulusma?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:55 schreef Oksel het volgende:
Morgen om 14:00 gaat 't regenen in Ibbenburen
Ik ga misschien, even afhankelijk van wat het weer doet.. Heb de wekker in ieder geval gezetquote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:16 schreef boskje het volgende:
Morgen deze tocht rijden: http://lieuwewestratrynwaldenclassic.wordpress.com/
Lekker dicht bij huis, kan er op de fiets heen en hoop zo uiteindelijk 120km te kunnen rijden.
Als er nog meer liefhebbers uit de omgeving mee willen: 08.30uur vertrek.
Ik wens alle Tecklenburggangers veel plezier morgen.
Ook bij mij hangt het nog wel van het weer af.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:18 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ik ga misschien, even afhankelijk van wat het weer doet.. Heb de wekker in ieder geval gezet
hoop valpartijen in het laatste stuk en wiggins reed nog zachter dan mijquote:
Jep, 160 als twee paar sokken genoeg blijkt. Vertrek rond 9:30u. Makkelijk te herkennen als de enige idioot met witte beenstukkenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah, tof, ik ook. 160?
Zie ik je daar. Ik ben man-in-black.
Hahaha inderdaad! Net even een rondje van 50 km gedaan, toen had ik er wel weer genoeg van met deze windquote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:35 schreef boskje het volgende:
[..]
Ook bij mij hangt het nog wel van het weer af.
Als het bij het opstaan al plenst, net zoals vorig jaar, dan sla ik over.
Succes! Ik ga morgen Welmoed haar verjaardag vieren. Ff niet fietsen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:16 schreef boskje het volgende:
Morgen deze tocht rijden: http://lieuwewestratrynwaldenclassic.wordpress.com/
Lekker dicht bij huis, kan er op de fiets heen en hoop zo uiteindelijk 120km te kunnen rijden.
Als er nog meer liefhebbers uit de omgeving mee willen: 08.30uur vertrek.
Ik wens alle Tecklenburggangers veel plezier morgen.
Pas je op dat je niet overtraind raakt? Morgen knallen in ibbenburen, zondag weer snoeihard met kano en mij op pad... Ik PM jullie even over een ritje.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:51 schreef eentwee het volgende:
Morgen ook maar naar Tecklenburg. Hopelijk valt de regen mee.
Ik zei nog tegen mijn vrouw: Wiggins daalt net als jij!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
hoop valpartijen in het laatste stuk en wiggins reed nog zachter dan mij
Te moe voor een leuk verhaaltje? Of was het een saaie dag?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 07:27 schreef nodisch18 het volgende:
3 van 4
Vandaag van Chimay naar Pierrefonds gereden (171 km).
Om een lang verhaal kort te maken, wind, jezus wat een wind. Door de open velden van Noord Frankrijk is er werkelijk niks om je achter te verschuilen. Hels was het. Gelukkig waren de laatste 85 km door een enigzins bebosd gebied wat iets wat dekking bood. Maar daar zaten wel weer een stel (prachtige) klimmetjes in.
Al met al het is wel opgeschoten, nog iets meer dan 100 km naar de Eifeltoren
Verhaaltje komt later. Stappen zo weer op de fiets. Net heerlijk frans ontbijt gehad. We fietsen als bejaarden maar eten als puberende stieren!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 07:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Te moe voor een leuk verhaaltje? Of was het een saaie dag?
Noord Frankrijk kan heel uitgestrekt zijn met eindeloze akkers. Dan zie je pas hoe klein ons landje is vind ik.
Klein stukkie nog!![]()
Goed bezigquote:Op zaterdag 11 mei 2013 07:27 schreef nodisch18 het volgende:
3 van 4
Vandaag van Chimay naar Pierrefonds gereden (171 km).
Om een lang verhaal kort te maken, wind, jezus wat een wind. Door de open velden van Noord Frankrijk is er werkelijk niks om je achter te verschuilen. Hels was het. Gelukkig waren de laatste 85 km door een enigzins bebosd gebied wat iets wat dekking bood. Maar daar zaten wel weer een stel (prachtige) klimmetjes in.
Al met al het is wel opgeschoten, nog iets meer dan 100 km naar de Eifeltoren
welke steek ? 130 neem ik aan ?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 08:52 schreef kaasplankje het volgende:
Wie heeft er voor mij nog een oud crankstel met een vierkante passing? Shimano of campa maakt niet uit, liefst 172.5 of 170mm.
Haha, met die framerate en dat muziekje, baas.quote:
Opnemen met 321Soft Screen Video Recorderquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:10 schreef Patroon het volgende:
Ja het is wat schokkeriger dan het origineel. Bij opname framerate automatisch kiest hij voor 12 frames per sec, maar dan is het nog schokkeriger. Ik heb hem op 14 frames per sec gezet. Hoe los je zoiets op?
Dat is opzich ook wel goed iets duidelijker qua steilste stukjes enzo, heb de klimmetje uit het kaartje op de sportscommunication site gehaald. Daar stond de Col d'Amic wel op.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:12 schreef Patroon het volgende:
Je moet dit zien, heb je alles:
http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=128
Die Col d'Amic zit er volgens mij niet in.
Laat kaartje eens zien dan. Oja zie hem ook op het kaartje, maar niet op het hoogteprofiel.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:15 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat is opzich ook wel goed iets duidelijker qua steilste stukjes enzo, heb de klimmetje uit het kaartje op de sportscommunication site gehaald. Daar stond de Col d'Amic wel op.
http://www.sportcommunica(...)?langue=2&trophee=54quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Laat kaartje eens zien dan. Oja zie hem ook op het kaartje, maar niet op het hoogteprofiel.
QuickTime, gewoon schermopname maken. Does the jobquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Opnemen met 321Soft Screen Video Recorder
Geprobeerd, maar zelfde schokkerige resultaat. Ik vind het prima zoquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Opnemen met 321Soft Screen Video Recorder
Ik weet denk ik al het hoe het zit.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://www.sportcommunica(...)?langue=2&trophee=54
In het hoogteprofiel komt ie inderdaad niet voor.
Bij mij wordt het ook niet echt soepel, als ik dan de opname stopzet speelt het wel weer soepel.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geprobeerd, maar zelfde schokkerige resultaat. Ik vind het prima zo
Ok duidelijk!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet denk ik al het hoe het zit.
De Grand Ballon is 16km. Als je wil kan je die klim opdelen in 10km Amic en 6km Grand Ballon. Die Amic zit namelijk net voor de Ballon en gaat in 1x op elkaar over zonder afdaling. Je ziet het wel als je op Strava kijkt bij Segment Explore.
wat een slapjanus op die foto's hij heeft geeneens spierenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:12 schreef Patroon het volgende:
Je moet dit zien, heb je alles:
http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=128
Die Col d'Amic zit er volgens mij niet in.
quote:
Zou je zeggen hè, aan dat schokschouderen te zien. Ik reed daar niet zo fantastisch omhoog, eigenlijk ging ik pas na de redoute echt lekker rijden.quote:
Ja, was relaxed. Vooral omdat ik alleen was.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zou je zeggen hè, aan dat schokschouderen te zien. Ik reed daar niet zo fantastisch omhoog, eigenlijk ging ik pas na de redoute echt lekker rijden.
Jij hebt ook een mooi ritje gehad vandaag zo te zien.
Giro Transfer, of je hem mooi vind weet ik niet maar zeer betaalbaarquote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:50 schreef nickhguitar het volgende:
Welke helm hebben jullie eigenlijk als wielrenners? Ikzelf zit er een beetje over te tobben. Heb een mooi tenue van Sky (zwart-blauw), maar heb een goedkope rode helm, die naar mijn idee belachelijk hoog op m'n hoofd staat.
Weten jullie nog een mooie (liefst zwarte) helm voor niet al te veel geld?
Grt
Thx, ga er ff naar kijkenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:53 schreef dop het volgende:
[..]
Giro Transfer, of je hem mooi vind weet ik niet maar zeer betaalbaar
Nu kun je natuurlijk alleen maar reacties verwachten als "dop is een sukkel die denkt dat z'n kop harder is dan het asfalt of een motorkap van een auto".quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:07 schreef dop het volgende:
ben ook geen ijdeltuit , daarom draag ik ook zelden een helm
Mooi ritje.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:41 schreef Oksel het volgende:
Je kan ook wel mooi aan m'n Wattages zien dat ik constant heb gefietst.. alles rond de 250 Watt.Harder kan ik trouwens ook niet op die kutklimmen. Baal d'r echt van. Lichter worden!!!! Zelfde vermogen, met 10kg minder ballast aub.
het is erg in de mode om dat te vinden, maar iedereen die hier een helm draagt doet dat omdat het op een bepaalde manier schijnt te horen of dat het van je word verwacht, vraag je maar eens af of je het nu werkelijk voor de veiligheid doet?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nu kun je natuurlijk alleen maar reacties verwachten als "dop is een sukkel die denkt dat z'n kop harder is dan het asfalt of een motorkap van een auto".
Ik vind je trouwens ook een sukkel dat je zonder helm rijdt. Zelfs kaas (was hier net nog ff voor een lesje stugge buitenbanden monteren, wat een held) heeft tegenwoordig een helm op.
Voor nickguitar: uvex fp1 is ook een mooie helm die niet hoog op je hoofd staat maar er mooi overheen valt. Ik heb m zelf ook.
Praat ff niet voor iedereen. Ik draag mijn helm puur voor de veiligheid en niet omdat het hoort. Nu voel ik mijn helm amper zitten maar zou toch liever een petje of muts dragen. Ook in een klein ritje kan je hard vallen of aangereden worden, aangezien onze snelheid hoger ligt dan een normale fietser en wij meer op de weg zitten, lopen wij een hoger risico.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:08 schreef dop het volgende:
[..]
het is erg in de mode om dat te vinden, maar iedereen die hier een helm draagt doet dat omdat het op een bepaalde manier schijnt te horen of dat het van je word verwacht, vraag je maar eens af of je het nu werkelijk voor de veiligheid doet?
in een peleton, toertocht of in de bergen snap ik het allemaal best, maar zo een rondje toeren heeft het net zoveel meerwaarde dat je een helm draagt als automobilist of voetganger, doet ook niemand vind iedereen wel normaal.
Vergelijkbaar is de Bell Solar.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:57 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Thx, ga er ff naar kijkenBen helemaal geen ijdeltuit ofzo, maar dit ziet er wel heel raar uit met m'n rode hoge helm
dus je draagt ook een helm in de auto en als voetganger, en hoe doe jij dat als je gaat schaatsen ?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Praat ff niet voor iedereen. Ik draag mijn helm puur voor de veiligheid en niet omdat het hoort. Nu voel ik mijn helm amper zitten maar zou toch liever een petje of muts dragen. Ook in een klein ritje kan je hard vallen of aangereden worden, aangezien onze snelheid hoger ligt dan een normale fietser en wij meer op de weg zitten, lopen wij een hoger risico.
droom zacht , dan gaat die helm je niet meer redden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
En toen trok je een sprintje of harde wind mee met 50 km/h en in 1 keer kwam daar een auto die je niet had gezien en andersom.
Ik vind dit nogal een kromme vergelijking. Zoals ik al aangaf loopt iemand op een racefiets een hoger risico aangezien de snelheid hoger is en een wielrenner meer op de weg is. In een auto heb je natuurlijk de bescherming van de auto zelf, of val je ook wel eens om met een auto?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:37 schreef dop het volgende:
[..]
dus je draagt ook een helm in de auto en als voetganger, en hoe doe jij dat als je gaat schaatsen ?
met het woord risico geef je al aan dat je gewoon een afweging maakt?
in de auto niet omdat je daar al door de auto beschermt wordt. Op de schaats valt het wel aan te raden. Een oom van me schaatst met een muts met daarin een harde schaal.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:37 schreef dop het volgende:
[..]
dus je draagt ook een helm in de auto en als voetganger, en hoe doe jij dat als je gaat schaatsen ?
met het woord risico geef je al aan dat je gewoon een afweging maakt?
Natuurlijk helpt een helm niet altijd bij aanrijdingen waarbij iemand hard geraakt wordt door een auto, maar juist de iets minder harde valpartijen (die veel vaker voorkomen) heb je met een helm een minder grote kans op een schedelbasisfractuur of andere ongein.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:42 schreef dop het volgende:
[..]
droom zacht , dan gaat die helm je niet meer redden.
wist je dat het aantal verkeers doden in landen waar de helmplicht voor fietsers geld niet lager is als in landen waar geen helmplicht geld.
schaats je nu wel of niet met een helm ? eerlijk!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal een kromme vergelijking. Zoals ik al aangaf loopt iemand op een racefiets een hoger risico aangezien de snelheid hoger is en een wielrenner meer op de weg is. In een auto heb je natuurlijk de bescherming van de auto zelf, of val je ook wel eens om met een auto?En als voetganger draag ik geen helm omdat daarbij de snelheid veel minder hoog is en je daardoor ook makkelijker kunt anticiperen op het overige verkeer, maar nog belangrijker het overige verkeer schat een voetganger zijn snelheid veel beter in dan die van een wielrenner.
Ook bij een rustig tochtje rij ik regelmatig 40 voor de wind, als je dan valt tik je met je hoofd wel ff het asfalt aan, dan ben je blij dat in je helm een scheur zit en niet in je schedel, die onvervangbaar is.
zou een helm in de auto je veiligheid niet verhogen ?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
in de auto niet omdat je daar al door de auto beschermt wordt. Op de schaats valt het wel aan te raden. Een oom van me schaatst met een muts met daarin een harde schaal.
Volgens mij was Firewirecable (oid) erg blij dat ie 'm ophad.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:08 schreef dop het volgende:
[..]
het is erg in de mode om dat te vinden, maar iedereen die hier een helm draagt doet dat omdat het op een bepaalde manier schijnt te horen of dat het van je word verwacht, vraag je maar eens af of je het nu werkelijk voor de veiligheid doet?
in een peleton, toertocht of in de bergen snap ik het allemaal best, maar zo een rondje toeren heeft het net zoveel meerwaarde dat je een helm draagt als automobilist of voetganger, doet ook niemand vind iedereen wel normaal.
groots aantal verkeers slachtoffers zijn namelijk 55 plusser op de gewone fietsquote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:57 schreef Patroon het volgende:
Ik schaats amper maar als ik schaats heb ik geen helm op. Zou wel beter zijn. Maar schaatsen doe je meestal op een gladde vloer. Als je daar valt schuif je vaak door wat de snelheid uit de val haalt waardoor je minder snel met je hoofd het ijs aan tikt. Door het stroeve asfalt wordt je gelijk afgeremd en tikt je hoofd nog vaak net ff het asfalt aan. Mijn snelheid op de schaats ligt ook veel lager dan met de fiets.
Uit cijfers blijkt dat wielrenners veel vaker betrokken zijn bij ongelukken dan andere verkeersdeelnemers, ff los gezien van automobilisten waar er ook veel meer van zijn.
Ik denk dat een helm in de auto de veiligheid niet veel zal verhogen, tegenwoordig bieden de airbags al veel bescherming, maar goed, dat is wel mijn gedachte en niet gebaseerd op harde feiten.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:07 schreef dop het volgende:
ben ook geen ijdeltuit , daarom draag ik ook zelden een helm
buzz hoe oud ben jij ? even eerlijk heb je altijd met helm gefietst?quote:
Onzin natuurlijk. Die auto van rechts uit een onverharde weg die niet voor je stopt b.v. En of je nu met 35 per uur met je knar of een helm het asfalt kust maakt niets uit natuurlijk. En die gewone fitsers en voetgangers gaan ook allemaal even hard als jij.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:08 schreef dop het volgende:
[..]
Ik heb er al een!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dubbel neem ik aan? Dan moet ik nog wel wat hebben liggen, een Campa crankstel.
nergens zeg ik dat je GEEN risico loopt , het dragen van een hel verhoogd je veiligheid.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Die auto van rechts uit een onverharde weg die niet voor je stopt b.v. En of je nu met 35 per uur met je knar of een helm het asfalt kust maakt niets uit natuurlijk. En die gewone fitsers en voetgangers gaan ook allemaal even hard als jij.
49, en de eerste jaren zonder helm op de weg, nooit zonder op mijn mountainbike. Sinds er helmen zijn met voldoende airflow draag ik deze dus ook op de weg. Ik denk al een jaar of 20. En twee jaar geleden stopte er ook voor mij een auto niet op tijd. Niets gebroken, maar wel een paar tanden kwijt en een helm in drie stukken. Zonder helm had dat minstens een zware hersenschudding geweest zo niet erger. Ik bedoel maar.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:07 schreef dop het volgende:
[..]
buzz hoe oud ben jij ? even eerlijk heb je altijd met helm gefietst?
bovenste dopje is bescherm dopje voor het einde van de kabel , voorkomt rafels en beschermt je tegen de scherpe achterkantquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:16 schreef Adrie072 het volgende:
Waarschijnlijk niet helemaal het juiste topic, maar is de door mij gewenste kennis hier wel aanwezig, vandaar. Wil m`n remkabels vervangen en heb het volgende bij de fietsenmaker aangeschaft, zie foto`s hieronder en link.
Ik dacht dat de uitleg van de fietsenmaker me wel duidelijk was, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Eerste foto zijn alle onderdelen voor de bevestiging van de kabel aan de trommelrem, tweede foto geeft de onderdelen weer, die ik niet kan plaatsen, derde en vierde foto zijn de trommelremmen waaraan het bevestigd moet worden.
Zou graag jullie hulp willen ontvangen! Alvast bedankt,
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
http://www.cordo.com/down(...)do_kabels_folder.pdf
Zoiets heb ik ook eens meegemaakt. Een tegemoetkomende (linksafslaande) auto zag me niet. Ik reed daar tegen de 40 en knalde vol op de zijkant. Deuk in de helm, voorvork kaduk. Zonder helm was het vast een stukje minder goed afgelopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
49, en de eerste jaren zonder helm op de weg, nooit zonder op mijn mountainbike. Sinds er helmen zijn met voldoende airflow draag ik deze dus ook op de weg. Ik denk al een jaar of 20. En twee jaar geleden stopte er ook voor mij een auto niet op tijd. Niets gebroken, maar wel een paar tanden kwijt en een helm in drie stukken. Zonder helm had dat minstens een zware hersenschudding geweest zo niet erger. Ik bedoel maar.
Mijn Giro Aeon heeft mijn hoofd tijdens het ongeluk in januari goed beschermd. Een vrachtwagen heeft ons van de weg gepoetst en ik ben heel hard op mijn linkerkant gevallen, en ik hoorde een luide kraak uit mijn helm komen toen ik het asfalt raakte met mijn hoofd. Ik had, op een gebroken sleutelbeen en een dikke bloeduitstorting op mijn heup na, verder niks.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Natuurlijk helpt een helm niet altijd bij aanrijdingen waarbij iemand hard geraakt wordt door een auto, maar juist de iets minder harde valpartijen (die veel vaker voorkomen) heb je met een helm een minder grote kans op een schedelbasisfractuur of andere ongein.
Maar goed, draag jij maar lekker geen helm, veel dommer kan je toch niet worden merk ik wel
ben 41 draag als ik alleen rij nooit een helmquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
49, en de eerste jaren zonder helm op de weg, nooit zonder op mijn mountainbike. Sinds er helmen zijn met voldoende airflow draag ik deze dus ook op de weg. Ik denk al een jaar of 20. En twee jaar geleden stopte er ook voor mij een auto niet op tijd. Niets gebroken, maar wel een paar tanden kwijt en een helm in drie stukken. Zonder helm had dat minstens een zware hersenschudding geweest zo niet erger. Ik bedoel maar.
O jaquote:
het risico wat je loopt word voor een behoorlijk deel bepaald door je gedrag in het verkeer.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:29 schreef firewirecable het volgende:
En wat is je referentie m.b.t. de "risico factor"?
Ook als je casual op de fiets rijdt kun je ook aangereden worden, je kunt dan stom vallen, met je hoofd een stoeprand raken zodat je hele hoofd open ligt.
Het klopt, en is aangetoond met diverse studies, dat in de meeste (Noordelijke) landen zonder helm plicht er minder fatale ongelukken zijn, maar de infrastructuur is er dan ook wel naar (bijvoorbeeld: NL, DK).
Hier in Spanje draag ik ook een helm omdat het verplicht is buiten de stad, maar zolang ze de infrastructuur niet drastisch aanpassen zal het met een helm op er ook niet veiliger op worden.
Ik ga altijd achter vrouwen op de racefiets rijden.... dat motiveerd ook wel om door te fietsenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja je moet niet terugkijken, dan voelen ze zich betrapt.
Kaas fietst met een erectie rond!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
Oeh, ik zag vandaag mijn eigen schaduw op het wegdek en realiseerde me: "Daar rijdt iemand die in vorm is."
Die kwam wel van pas hoor. Om de weerbarstige vittoria's erom te leggen waren alleen twee duimen niet genoeg, maar moest ie er ook een tik tegen geven met z'n zwans.quote:
Da's wel lullig idd.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die kwam wel van pas hoor. Om de weerbarstige vittoria's erom te leggen waren alleen twee duimen niet genoeg, maar moest ie er ook een tik tegen geven met z'n zwans.
Jammer dat ie daarna ook m'n favoriete koffiekopjes ermee van de tuintafel sloeg
bovenste dopje is bescherm dopje voor het einde van de kabel , voorkomt rafels en beschermt je tegen de scherpe achterkantquote:
het spijt me maar foto3 is zo slecht dat ik daar ook weinig kaas van kan maken.quote:Dat bescherm dopje, is volgens mij het middelste onderdeel, bovenin van de eerste foto en de remgreep is al 'afgehandeld'.
Maar zoals je ziet op de 3e en 4e foto, was er in de oude situatie een soort haak/oog om aan de trommelrem te bevestigen. Echter hoe dat met deze universele remkabels moet, is me nog steeds niet duidelijk. Ik denk dat dat moet met de onderdelen op foto 2.
In ieder geval bedankt!
Geen foto gemaakt?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:45 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag de laatste 50km met een heel leuk (en fit) vrouwtje gefietst.. MILFJE. Zat goed op d'r fiets. 37. Vent had HELAAS een gebroken spaak. Ze deed ook de 160, en was heuvelop niet eens sneller dan ik. Ik moest 10km voor 't eind pissen, ze stond speciaal op me te wachten bij de finish om me te bedanken dat ik 50km kopwerk voor d'r had gedaan..Ze had een lift nodig..
dat is niet wat ik er mee wou zeggen, de keuze voor een helm is nooit slecht.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:41 schreef muzas het volgende:
Blijft een keuze. En die blijft persoonlijk. Maar mensen dan afvallen met "Een helm is nutteloos en die doe je alleen op omdat de profs het doen" is je reinste nonsens uiteraard.
Ik draag op een gewone fiets geen helm!. Maar is dat gezien het snelheidsverschil en een ander focus nu wel helemaal een goed vergelijk of is dat een beetje appels en peren vergelijken?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:24 schreef dop het volgende:
[..]
benieuwd wie hier nu zo eerlijk is om te zeggen dat ze op de gewone fiets geen helm dragen.
je mag me ook rustig sukkel noemen.
Vroeger (jaar of 25 geleden) had je ook nog geen behoorlijke helmen. Sinds een jaar of 15 wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:51 schreef dop het volgende:
[..]
dat is niet wat ik er mee wou zeggen, de keuze voor een helm is nooit slecht.
of je dat nu met of zonder de juiste motivatie doet.
daar mee wil en wou ik zeggen dat de groep het nu van je verwacht, waar het vroeger dood normaal was.
het gaat mij om de persoonlijke keuze.
Hier kijken ze idd stuurs voor zich uit als je een tegenligger groet. Iemand die je inhaalt en tegen wie je "hoi" zegt, reageert nog wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:58 schreef buzz1291 het volgende:
En ik heb geloof ik al eens eerder gezegd dat ik die dus bewust nooit zal groeten. Ben ik overigens maar helemaal mee opgehouden want waar dat in Brabant steevast de gewoonte was (is), is men in het midden van het land toch een beetje anders ingesteld.
tja buzz het is volgens mij gewoon de zelfde afweging.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik draag op een gewone fiets geen helm!. Maar is dat gezien het snelheidsverschil en een ander focus nu wel helemaal een goed vergelijk of is dat een beetje appels en peren vergelijken.
Nee. Omdat mensen meer risico's nemen. Ik rij niet anders met een helm, maar weet wel dat ik hier niet meer onzin had lopen typen toen ik in m'n eentje aan het crossen was en op m'n bek ging en m'n helm brak.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:42 schreef dop het volgende:
[..]
droom zacht , dan gaat die helm je niet meer redden.
wist je dat het aantal verkeers doden in landen waar de helmplicht voor fietsers geld niet lager is als in landen waar geen helmplicht geld.
Omdat men dat vroeger niet deed? Vroeger deed men een stuk biefstuk in de broek en waren er geen versnellingen..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:07 schreef dop het volgende:
[..]
buzz hoe oud ben jij ? even eerlijk heb je altijd met helm gefietst?
Dan zijn, of die Supra's een milimetertje of wat groter in diameter dan standaard, of is de maatvoering van die Vittoria's niet zo zuiver. Ik had ze bij Mantel uit het rek en vandaag in de zeikregen dus lek gereden en een biba moeten wisselen. Ging ook wat moeilijker dan die dingen er thuis nieuw om een Mavic velg heen leggen. Nu dus één kleine bloeduitstorting in de muis van mijn (kantoor)handjes.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die kwam wel van pas hoor. Om de weerbarstige vittoria's erom te leggen waren alleen twee duimen niet genoeg, maar moest ie er ook een tik tegen geven met z'n zwans.
Jammer dat ie daarna ook m'n favoriete koffiekopjes ermee van de tuintafel sloeg
Klopt, was mooi. Ochtendserie ging wel aardig. 7.5km met 36.8 gemiddeld, individueel. Parcours was erg bochtig, en nat dus redelijk wat verloren in de bochten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Triathlon, maatje van me is daar ook. Martijn. Erg goed.
omdat ik niet als een gek rij en het prettiger vind zonder.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een helm is gewoon veiliger, dus waarom zou je d'r geen dragen?
Ja wijze les en zeker goed dat je dit met mij deelt. Ik had me al voorgenomen om mij lekker in te houden. Mezelf opblazen is echt wat voor mij. We gaan met elkaar koersen en kunnen op het einde wel een finale rijden. Beter allemaal een goede tijd dan elkaar de vernieling in rijden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
Oh Patroon:
Weet dat ik 14 jaar gelden net zo oud als jij in de 3B startte en met gemak op de 1e klim naar de kop van het startveld reed.
Weet ook dat ik me vervolgens opblies, deze tijd goed wilde maken, teveel risico nam, op mijn bek ging in de afzink en toch nog bij de 1e 100 uit reed.
maw wie weet wat er in had gezeten als ik mijn verstand beter had gebruikt.
je bent veel sterker geworden?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:26 schreef Patroon het volgende:
Jongens ff een vraag die deze dokter zelf ff niet kan beantwoorden.
Afgelopen donderdag reed ik de klimclassic. Ondanks dat mijn benen niet top voelden en het niet echt lekker ging, reed ik toch harder omhoog dan ik eerder dit seizoen heb gedaan. Dat voelt voor mij vreemd omdat, zoals ik zei ik me niet top voelde. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Ieder is daar vrij in. Je moet gewoon doen wat je zelf het fijnste vindtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:15 schreef dop het volgende:
[..]
omdat ik niet als een gek rij en het prettiger vind zonder.
reden is niet anders als waarom de meeste mensen er op de gewone fiets geen dragen
Heb je dit jaar meer gefietst dan vorig jaar?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:26 schreef Patroon het volgende:
Afgelopen donderdag reed ik de klimclassic. Ondanks dat mijn benen niet top voelden en het niet echt lekker ging, reed ik toch harder omhoog dan ik eerder dit seizoen heb gedaan. Dat voelt voor mij vreemd omdat, zoals ik zei ik me niet top voelde. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Is iets psychisch, denk ik. als het moet, kun je meer. Ik heb dat ook regelmatig.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:34 schreef kaasplankje het volgende:
Vorm is btw een vreemd begrip, soms vertrek ik hier van huis en kom met amper 20km/u de brug hier op puffend en steunend. Toch kan ik ook volop vlammen en 45-50km/u rijden in de koers.
Soms snap ik dat niet.
succes!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:38 schreef Wombcat het volgende:
Morgen le six bourgeouis. Vanmiddag ingeschreven, ik heb nr. 78. Goede kans dus dat ik bij de 1e 100 rijd (waarschijnlijk is dat ook de laatste 100
).
Ook lekker bezig jij. Is dat een cyclo?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:38 schreef Wombcat het volgende:
Morgen le six bourgeouis. Vanmiddag ingeschreven, ik heb nr. 78. Goede kans dus dat ik bij de 1e 100 rijd (waarschijnlijk is dat ook de laatste 100
).
Jij kan meer dan je denkt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:42 schreef Oksel het volgende:
Ik denk dat ik een goede tijdrit zou rijden op 't vlakke.
tja hoe is dat omgekeerd?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:30 schreef Patroon het volgende:
Op de racefiets geen helm op doen, omdat je met een wandeling of gewoon fietsen even veel risico loopt op schade is wel een hele kromme redenatie.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ook lekker bezig jij. Is dat een cyclo?
Hoeveel km is het?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Morgen windkracht 5
Op de eerste twee klimmen (1 km aan 5%) staat de wind ook nog op de kant. Aargh, dat wordt aanpoten. Daarna namelijk 30 km relatief vlak, dus moet eigenlijk met de eersten mee.
Zal eerder afzien en aanklampen worden. De eersten in dit soort werk rijden toch wel iets harder dan ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:44 schreef Oksel het volgende:
Waaier rijden, linkerballen op de kant, dat soort werk? Lekker alles uit elkaar rijden?
140, met 2000 hoogtemeters. Eigenlijk continu op en neer. Qua parkoers lijkt het wel wat op de Fietschallenge.quote:
Leuk, succes, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zal eerder afzien en aanklampen worden. De eersten in dit soort werk rijden toch wel iets harder dan ik.
[..]
140, met 2000 hoogtemeters. Eigenlijk continu op en neer. Qua parkoers lijkt het wel wat op de Fietschallenge.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:55 schreef eentwee het volgende:
Vandaag ook de Tecklenburger gedaan. Om 9:30 vertrokken. Voelde gelijk al dat de benen niet goed waren. Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat ik het ritje van donderdag nog voelde..Maar het werd een dag van weinig power zodra de weg omhoog liep. Al ging het geleidelijk aan wel wat beter, met name na een uur of 4, nadat ik had besloten om toch gewoon de langste afstand te rijden - altijd goed voor de mentale hardheid. Even daarna begon het enorm te stormen en kwam er een stevig front aan. De laatste 40km werden zo erg nat en kil, de temperatuur daalde naar zo'n 6 graden en overschoenen werken ongeveer 3km om je voeten droog te houden.
Oksel niet gezien, die was zoals verwacht een stuk vroeger vertrokken en heeft het zelfs droog gehouden.
Geen drup!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:55 schreef eentwee het volgende:
Vandaag ook de Tecklenburger gedaan. Om 9:30 vertrokken. Voelde gelijk al dat de benen niet goed waren. Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat ik het ritje van donderdag nog voelde..Maar het werd een dag van weinig power zodra de weg omhoog liep. Al ging het geleidelijk aan wel wat beter, met name na een uur of 4, nadat ik had besloten om toch gewoon de langste afstand te rijden - altijd goed voor de mentale hardheid. Even daarna begon het enorm te stormen en kwam er een stevig front aan. De laatste 40km werden zo erg nat en kil, de temperatuur daalde naar zo'n 6 graden en overschoenen werken ongeveer 3km om je voeten droog te houden.
Oksel niet gezien, die was zoals verwacht een stuk vroeger vertrokken en heeft het zelfs droog gehouden.
Wielrennen is natuurlijk ook typisch een sport waarbij je veel kunt verbeteren door te trainen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
Oh ik voel me goed hoor, ik kan het wel hebben.
Ik val ook wel in de categorie trainingsbeest met matig talent geloof ik.
Dat is ook zo'n beetje de enige serieuze 'lange' klim daar.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:58 schreef eentwee het volgende:
Ik had toch gezegd dat ik om 9:30 zou starten, je had toch niet verwacht dat ik 5 kwartier sneller zou rijden?Leukste klim van de dag vond ik trouwens de Holperdorperstrasse vanuit Lienen.
Ik wellicht ook. Had ik diep moeten gaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:33 schreef eentwee het volgende:
Ik fiets ook helemaal niet zo hardOnder goede omstandigheden zou ik maximaal 1-1,5km/u sneller zijn gegaan.
Mooi werk!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:44 schreef Oksel het volgende:
Waaier rijden, linkerballen op de kant, dat soort werk? Lekker alles uit elkaar rijden?
Je bent dus gewoon zo goed geworden dit jaar dat een matige dag nog steeds beter is dan een goeie dag vorig jaar. Ik vond mezelf donderdag ook niet top maar als wij bergop én op het vlakke nog steeds 90% van de deelnemers eraf rijden dan hoeven we bepaald niet te klagen over onze prestatiesquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:26 schreef Patroon het volgende:
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:34 schreef kaasplankje het volgende:
Vorm is btw een vreemd begrip, soms vertrek ik hier van huis en kom met amper 20km/u de brug hier op puffend en steunend. Toch kan ik ook volop vlammen en 45-50km/u rijden in de koers.
Soms snap ik dat niet.
Ik ook. Dacht al dat ik de enige was.. fiets soms echt als een natte krant zonder aanwijsbare reden. Heel frustrerend. Mijn herstelvermogen is daarnaast ook erg slecht, dat merk ik direct op fietsvakantie of als ik te weinig geslapen heb.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is iets psychisch, denk ik. als het moet, kun je meer. Ik heb dat ook regelmatig.
Kan wel een tijdritfiets van maatje van me lenen. Zal eens kijken.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:45 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mooi werk!
Er worden ook bij jou in de buurt tijdritten georganiseerd. Kan iedereen aan meedoen. Is echt leuk.
Morgen ga ik met kano fietsenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:28 schreef Oksel het volgende:
Wat hebben jullie qua voeding gedaan? Ik 2 repen, 2 gelletjes (waarvan 1 met stukjes fruit), dat buisje, 1 krentenbol, vier bidons (2 met sportdrank), en nog wat bekertjes sportdrank. Ging prima. Ohja, en bidon carboloader vanochtend in de auto. Hielp wellicht ook.
pan y aguaquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Morgen ga ik met kano fietsen![]()
Moet ik dan ook eerst al dat ruimtevoer naar binnen werken voor voldoende powerrrrr?
raarquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:55 schreef MCH het volgende:
De politie stuurde mij net het fietspad op terwijl het rustig was op de weg.
Voor iedereen die twijfelt aan het nut van een valhelm:quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:44 schreef dop het volgende:
[..]
tja hoe is dat omgekeerd?
waarom doe je hem niet op de gewone fiets op ?
je kan moeilijk zeggen dat het dan niet bijdraagt aan je veiligheid.
als het dan geen afweging van het risico is dan mag jij me vertellen wat het dan wel is
Zo lang in het zadel doe je ook niet zo vaak he?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:49 schreef Oksel het volgende:
Nee.
Trouwens wel echt last van m'n reedt. Slecht wegdek + lang in 't zadel. Had wel goede broek aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |