abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126294251

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Er staat niks gepland, maar voel je vrij om iets te organiseren!

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

3 tieten op 8 juni!!
-Kaasplankje
-Gripper
-Patroon
-MarcoD

De marmotte op 7 juli!!
Mogelijk definitief bazenteam Marmotte 2013 voor gezamelijk vervoer en eventueel verblijf:
-Kaasplankje: kopman

-Gripper: schaduwkopman

-MarcoD: schaduwkopman

-Pritt: wieltjesplakker

-Patroon: komt om te trainen (in D1)

-Eentwee: wegkapitein

-thecritic: wegkapitein

-janatwork: onze eigen kok _O_

-Oksel

EHBO en verzorging: kaasmeisje

Trouwste Supporter: Buzz

eerstvolgende meet:
Datum/locatie volgt
pi_126294326
Er zijn weer flink wat kilometers gemaakt gisteren lees ik :)
Voor mij staat het fietsen op een laag pitje, ik heb privé wat dingen die nu even voorgaan. Ik dacht dat ik gewoon door kon trainen en koersen maar dat lukte dus niet waardoor ik een soort van overtraind ben.
Haters gonna hate.
pi_126294379
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 07:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Er zijn weer flink wat kilometers gemaakt gisteren lees ik :)
Voor mij staat het fietsen op een laag pitje, ik heb privé wat dingen die nu even voorgaan. Ik dacht dat ik gewoon door kon trainen en koersen maar dat lukte dus niet waardoor ik een soort van overtraind ben.
Neem je rust, word je uiteindelijk ook weer sterker van.
pi_126294396
Nodisch goed bezig, Frankrijk net niet gehaald zag ik.
pi_126294479
Voie des Charts.
Dit vond ik veruit de zwaarste klim van gisteren. 1,3km met gem. 10,8% stijging volgens Strava. Zaten stukken rond 15% in en het asfalt was ontzettend slecht. Toch niet ontevreden met een 41/434 op Strava.

Laurens ten Dam: 5:21
Patroon: 6:10
MarcoD: 6:22
Gripper: 6:39
Tommeke: 7:02

Er is ook nog een site waar je de segmenten van Strava per datum kan vergelijken, dus met iedereen die hem gisteren heeft gereden. Zal ik ff opzoeken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Patroon op 10-05-2013 08:07:55 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_126294488
2 van 4, Dwars door de ardennen.

Na een heerlijk ontbijt met dikke plakken taai spek :9 stappen we rond 10 uur op de fiets. Gelukkig is het weer een pak beter als gisteren, het zonnetje staat zelfs al hoog aan de hemel en al vrij snel kunnen alle extra laagjes uit en zoeven we lekker in ons shirt door het steeds wat glooiendere landschap. Er is geen ontkomen aan vandaag. We willen minimaal 135 km rijden en al deze km zullen door de ardennen gaan.

Zachtjes begint de weg via een oude spoorbaan te steigen totdat we de afdaling naar Namur kunnen inzetten. Deze prachtige stad ligt op een mooi punt tussen de heuvels op de oevers van de maas. Hoog boven de stad torent de machtige citadel die het oude strategische belang van deze stad onderstreept. Allemaal leuk en aardig maar wij hebben er inmiddels al weer een goede 50 km op zitten waarvan zo'n dikke 50 met vol de wind van voren :{ . Goed idee dat naar Parijs fietsen...

Vanaf Namur blijven we km's lang de maas volgen, de rotswanden worden alsmaar steiler en hoger en de vallei wordt smaller en smaller. Wat is het hier ongelooflijk mooi! :) Maar die wind! :'(

In het toeristische Dinant, aan de voet van opnieuw een machtige fort, gaan we eerst maar eens lekker lunchen. Het motortje schreeuwt immers om brandstof! Vanaf Dinant blijven we nog een tijdje de maas volgen tot we uiteindelijk rechtsaf de heuvels in worden gestuurd. Bam, dat is weer eens iets anders dan wind tegen. Nu is het wind tegen én klimmen. Niet eens zo steil maar toch nadrukkelijk aanwezig klimmen we langzaam naar 300+ meters. Het landschap wordt alleen maar mooier. Links en rechts worden we aangestaard door dikkige koeien in grazige weilanden. Verder worden we toegezongen door duizenden vogeltjes en zien we af en toe een hertje wegspringen.

Zoetjes aan begint de 135 km in het zicht te komen, tijd dus om uit te kijken naar een slaapplek. Helaas het eerste hotel is dicht, het 2de hotel (10 km) verder op blijkt ook gesloten. Dan nog maar weer wat verder rijden in de hoop dat we daar een kamer kunnen vinden. Helaas ook vol :(

Klote, dit schiet niet op, het volgende hotel is zeker nog veel verder en de vraag is of daar wel plek zal zijn. In de tussentijd zijn we aan de praat geraakt met een hollands koppel. Zij hebben een boekje met hotels in de buurt. Gelukkig spreekt ze goed frans en ze wil wel wat rond bellen.

Al snel heeft ze beet, ze heeft een kamer kunnen reserveren in een dorpje 13 km terug. Arghhh! Terug waar we vandaan komen, dat kan toch niet waar zijn. Wel dus, we hebben geen keus. Voor nu is het gelukkig allemaal naar beneden maar dat betekent morgen dus weer allemaal omhoog.

In het dorpje, na een steile afdaling, aangekomen vinden we al snel het hotel. Het ziet er allemaal prachtig uit en we verlangen naar het zalvende warme water van de douche om onze spieren de hard verdiende ontspanning te bieden. Maar wat schetst onze verbazing, er is wat mis gegaan met de reservering. Ze hebben geen kamer vrij :( Klote, wat nu dan!

De man snapt het probleem en wil wel bellen om iets te vinden. Pff we vinden alles goed als het maar niet nog verder terug is. Gelukkig heeft hij al snel beet. 7 km de goede kant op is een b&b. *O*

Dus maar weer terug over die steile klim, met boven op het plateau opnieuw die venijnige wind, fietsen we naar hotel 5, fingers crossed. Het blijkt een prachtige oud compleet gerestaureerd boerderijtje te zijn, in een weelderige tuin vol prachtige bloemen, uitkijkend over de frisgroene weides vol herkauwende dikbil-koeien. Allemaal leuk enzo maar hebben ze ook een kamer? Gelukkig de reservering blijkt goed door te zijn gekomen. Er is een kamer vrij. Al met al hebben we vandaag dus een goede 175 km gefietst, waarvan zo'n 150 nuttig :{.

Nog ongeveer 10 km naar de grens, ben benieuwd wat Frankrijk ons gaat brengen!

Oja wind :r

Ps, laatste 10 km staan niet op Strava, ivm lege batterij :')

[ Bericht 1% gewijzigd door nodisch18 op 10-05-2013 08:09:35 ]
pi_126294510
Partroon. Was dat die na de splitsing? Die was echt vies Patrick!

Ik had tot twee keer toe dat daar een auto naar beneden kwam, aan het begin moest ik zelfs sur placen omdat het zo druk was en al die toerders om die auto moesten :')

Smerigste klim die ik ooit gereden heb :P
pi_126294526
Wat een avontuur Nodisch! Echt cool!
pi_126294529
Weet niet of het vlak na de splitsing was, wel vrij snel na de 1e bevoorrading. Je kan hem wel terug vinden op je route, dan herken je het wel.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 08:14:55 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_126294565
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 08:06 schreef Tommeke het volgende:

Ik had tot twee keer toe dat daar een auto naar beneden kwam, aan het begin moest ik zelfs sur placen omdat het zo druk was en al die toerders om die auto moesten :')

_O_
pi_126294585
Niet voor niks admin van indekken.nl :')

[ Bericht 18% gewijzigd door Patroon op 10-05-2013 08:26:46 ]
pi_126294710
@ Nodisch. Zo te lezen hebben jullie mentaal en ook fysiek flink moeten afzien.
Ontzettend veel succes toegewenst.

Parijs is nog ver zeggen ze dan :)
pi_126294739
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 08:01 schreef Patroon het volgende:
Voie des Charts.
Dit vond ik veruit de zwaarste klim van gisteren. 1,3km met gem. 10,8% stijging volgens Strava. Zaten stukken rond 15% in en het asfalt was ontzettend slecht. Toch niet ontevreden met een 41/434 op Strava.

Laurens ten Dam: 5:21
Patroon: 6:10
MarcoD: 6:22
Gripper: 6:39
Tommeke: 7:02

Er is ook nog een site waar je de segmenten van Strava per datum kan vergelijken, dus met iedereen die hem gisteren heeft gereden. Zal ik ff opzoeken.
Ook knap van Laurens ten Dam.
Is ook maar een jongen van het Groningse platteland. :P
pi_126295092
Ha ik zal al dat je terug moest Nodisch, dat is toch wel kut hoor.
Elke wielrenner weet al dat de laatste 10 kilometer van je tocht nooit fijn zijn omdat je dan al met je hoofd thuis bent, maar als je dan ook nog weer zoveel kilometer terug moet fietsen voor een hotel...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 10 mei 2013 @ 09:09:06 #15
130803 Gripper
Get a grip
pi_126295184
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 08:02 schreef nodisch18 het volgende:
Arghhh! dat kan toch niet waar zijn.
Aha, dus jij was het gisteren op de redoute! Ouwe stoemperd :)

Gaaf verhaal man, en heerlijk op z'n Belgisch allemaal weer met die hotelletjes..

[ Bericht 2% gewijzigd door Gripper op 10-05-2013 09:30:10 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_126295366
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 08:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

_O_
Op m'n achterwiel zelfs!

Oké, ik overdrijf een beetje :')

Maar ik moest echt inhouden en viel bijna om :')
  vrijdag 10 mei 2013 @ 09:28:07 #17
130803 Gripper
Get a grip
pi_126295488
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 09:19 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Op m'n achterwiel zelfs!

Oké, ik overdrijf een beetje :')

Maar ik moest echt inhouden en viel bijna om :')
Nou, het was ook wel bijna een MTB-klim. Op een paar stukken was het glibberig, en dan moet je natuurlijk niet net daar even op de pedalen gaan staan. Je achterwiel slipt, en dan val je bijna om, alle snelheid ineens weg.
Mijn foto's op Flickr!
pi_126295900
oksel, ik zal ff kijken of 15/6 lukt. Misschien wil Boskje ook wel mee.
pi_126295918
Lekker uitgeslapen, ontbijtje gehaald bij Appie op het station, klaar voor de KlimClassic. Maatje hoest de hele week al z'n longen uit z'n lijf, ik heb met kracht zetten nog steeds een naar gevoel in m'n been.

We besluiten de 110km maar te doen, maatje komt er na paar km achter dat z'n bidons nog in de auto liggen. Top, gelijk omkeren en weer opnieuw beginnen. We doen het rustig aan, het gaat wonderbaarlijk genoeg soepeler dan we dachten. Tot de eerste splitsing vallen de klimmetjes erg mee, zodra we afstappen bij de tussenstop begint m'n maatje gelijk te hoesten als een gek en trekt m'n hamstring samen. We drinken en eten, ik rek wat en stap maar weer op.

In een van de afdalingen zien we in een bocht een smerige bloedvlek op het asfalt met wat steen dat duidelijk niet uit zichzelf is afgebrokkeld. Even verderop komt de eerste echte klootzak van de dag: Chemin de la Lemmetrie. Ik sta gelijk geparkeerd en kom al vloekend boven.

Op de vlakkere stukken komen veel mensen bij ons in het wiel zitten, dus met die vorm zit het wel goed. Dan de tweede vervelende puist van de dag: Les Waides. Eenmaal boven plof ik neer op een muurtje, zin om m'n hamstring door te knippen, maar ik ga maar een paar minuten rekken.

In de afdaling staat een jongen druk fluitend te zwaaien en gebaren dat we moeten remmen. Er ligt iemand zeer slecht bij op een brancard, maar gelukkig zijn er nog wat debielen die het nodig vinden om alsnog met 60 rakelings langs het ambulancepersoneel te scheuren. Absurd.

De laatste kilometers vliegen voorbij, ik kan aanhaken in een groepje en laat me terugrijden naar de finish. Eenmaal over de finish blij dat we het gehaald hebben. Volgend jaar staan we fit aan de start voor de 165. Organisatie was prima, tocht doet z'n naam eer aan. Wel veel zwartrijders en wat mongolen (in afdaling naar linkerkant van de weg gaan en vol in de remmen om even te stoppen) maar dat hou je toch. Blij dat we later gestart waren, lekker rustig. Super dag qua weer overigens.

Een klimmer zal ik met mijn postuur nooit worden maar ben wel tevreden dat ik overal boven ben gekomen en weinig ben ingehaald. Klasse van de FOK!kers die de 160 hebben gereden!

http://app.strava.com/activities/53319391

[ Bericht 2% gewijzigd door keesfietst op 10-05-2013 10:04:30 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 09:52:58 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126295920
Ik kan dan niet voor de verandering :'). Verjaardag
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 09:57:56 #21
130803 Gripper
Get a grip
pi_126296034
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 09:51 schreef Patroon het volgende:
Past dit wel in ons rustschema Patroon? We mogen niet teveel bier en vlees, anders zijn we zomaar ineens een kilo te zwaar voor de marmotte! Ik kijk ook ff thuis of wéér een weekend fietsen wel gewaardeerd wordt (anders ben ik in juni en juli alle weekenden weg...)

Mag de dame ook mee evt.?
Mijn foto's op Flickr!
pi_126296152
Ik kan het weekend van 15-6 ook niet. Niet dat ik een heel weekend met jullie opgescheept zou willen zitten zo vlak voor de Marmotte. :P
pi_126296360
De uitslagen van de klimtijdritten tijdens KlimClassic staan op de site. Ben 273/1431 geworden op Les Waides.
pi_126296535
Goed bezig Kees, mooi verslag!
pi_126296756
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 09:51 schreef Patroon het volgende:
Op zich wil ik wel met je mee Patroon, het lijkt me leuk om even kennis met de rest te maken.

Het punt is alleen dat ik me heb ingeschreven voor deze tocht: http://www.veluwerijders.nl/vaelouwe
Met start/finish op het terrein van mijn werkgever en met als doel zoveel mogelijk collega's eraf te rijden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')