SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
http://www.undeadmonkey.org.uk/trunce/category/latest-news/ En deze wordt ook regelmatig op maandagen gelopen hier. Vanaf juni of juli maar 's meedoen
Ja doei.![]()
Goed zeg!!quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:50 schreef motorbloempje het volgende:
5M
45.11
5.44min/km (inclusief stukje wandelen waar het echt heel erg steil omhoog ging)
PB
quote:Prima? Ik droom van zo'n tijd zegquote:![]()
Goed gedaan![]()
Ik had geen wekker gezet en tot mijn eigen verbazing rond 8 uur al wakker. Even blijven liggen en na een kwartiertje opgestaan, hardloopkleren aan, glas water, banaan naar binnen en naar buiten! Nadat ik ziek geweest ben, is mijn conditie toch vrij snel weer terug aan het komen. Ik moest 4x7 minuten lopen (3 min wandelen tussendoor) en met nummers uitgezocht op jog.fm (voor 7:00 min/km) heb ik best constant gelopen voor mijn doen:
7:06 - 7:13 - 7:15 - 7:09![]()
Nu even kijken of ik mijn workouts van Runkeeper ook naar Endomondo krijg. Heb me ook aangemeld voor het FOK! team en met de Garmin heb ik straks Runkeeper niet meer nodig om schema's in te zetten![]()
![]()
Iedereen succes vandaag op golden10 of 'nacht van' of andere evenementen!!!
Hier m'n rondje weer gedaan vanmorgen.. Druk met hardlopers in het bos!![]()
Maar goed, les 7 in de pocket.. nog maar 11 tot de 10km
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Gister toch niet gelopen omdat vandaag de sportschool toch dicht zat, dus m'n spierpijn een dagje langer gegeven en nu zo een eindje hobbelen. Kuit is nog steeds pijnlijk, als in verkrampt geweest.. Maar ik heb niet bewust kramp gehad
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
jij snelheidsmonster, jijquote:Op donderdag 9 mei 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Oei! Kwam er net achter dat ik gewoon met 11km/uur heb gerend![]()
![]()
![]()
Dat had ik dus heul nie door nie!_!
Maar, een van onze snelste heren heeft er dus 29.xx over gedaan, over die 5mijl, en ik 45.11 en voor mij is dit een hele prestatie_!
Ja doei.![]()
Ja godver....nou zitten wij hier vandaag met de harde windquote:Op donderdag 9 mei 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Oei! Kwam er net achter dat ik gewoon met 11km/uur heb gerend![]()
![]()
F means you're fucked![]()
potverdorie mijn vent ook aan het planken gekregen alleen hij hield het wel langer vol dan mij. haha
alleen met situps kick ik zijn ass nog.
en hopenlijk binnen een paar dagen een echte camelback binnen via marktplaats.
heupgordel kruipt bij mij omhoog en gaat klotsen en is onhandig met mijn heupgordel waar mijn hond aan zit.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Dat doe ik zeker! Luister braaf naar de tips en adviezen hier.quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zolang je je aan je schema houd is er niks aan de hand![]()
Heb overigens (eindelijk) het schema van Start to Run 2011 gevonden in PDF formaat, en het is echt compleet anders dan de 'oude' versie! Evy kan dus blijkbaar wel tellen, maar heeft besloten een compleet ander schema te hanteren...Heb geen idee hoe ik het hier moet plaatsen.
Hoop dat deze LINK werkt...![]()
Link werkt primaquote:Op donderdag 9 mei 2013 11:36 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Dat doe ik zeker! Luister braaf naar de tips en adviezen hier.![]()
Heb overigens (eindelijk) het schema van Start to Run 2011 gevonden in PDF formaat, en het is echt compleet anders dan de 'oude' versie! Evy kan dus blijkbaar wel tellen, maar heeft besloten een compleet ander schema te hanteren...Heb geen idee hoe ik het hier moet plaatsen.
Hoop dat deze LINK werkt...
F means you're fucked![]()
Hoezo? Er zitten denk ik meerdere redenen achter dat het anders is. Feedback, andere aanpak. Wat i heb gezien is dat er verschillende schema's zijn: snel (5wk), normaal (7wk), lang (12wk). 2009 had een type, 7 weken.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:40 schreef Muis84 het volgende:
Gelukkig!Maar blijft vreemd dat het ZO anders is.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oh ok, op die fiets dus.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoezo? Er zitten denk ik meerdere redenen achter dat het anders is. Feedback, andere aanpak. Wat i heb gezien is dat er verschillende schema's zijn: snel (5wk), normaal (7wk), lang (12wk). 2009 had een type, 7 weken.![]()
![]()
"Verend" het bekertje aanpakken, dus je hand langzamer voorwaarts bewegen dan je lichaam (alsof je een ei al lopend vast wil pakken).quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:46 schreef hatsaflats het volgende:
Hoe kun je fatsoenlijk lopend uit kartonnen bekertjes drinken? Want ik moest echt even afremmen om er iets van binnen te krijgen, en daarna was ik meteen wel ernstig uit m'n flow.
Gewoon aanpakken zoals je gewend bent, maar z.s.m je wijsvinger ín het bekertje doen en je hand samenknijpen. Dan ontstaat er een tuutje en klotst het minder snel eruit + is makkelijker drinken.
Edit - Zie dat er al reacties op waren.
Terug van m`n rondje. Wát een lekker weer om te lopen, zeg! Wow! HRM had wat kuren. Iemand die mij kan vertellen hoe het in godsnaam mogelijk is om van 166 bpm naar 148 te gaan in 1 sec. zonder het tempo aan te passen en gelijkwaardige situatie (geen heuvel o.i.d), waarna ie vervolgens in slechts 5 sec. weer naar 168 schiet?Ding bleef maar piepen... Is ook wel heel duidelijk terug te zien in de graph op Endomondo
Al met al toch lekker gelopen, iets langzamer als ik zelf graag had gewild. Maar dat moet ik uit m`n hoofd houden. Hartslag is voorlopig mijn begrenzer en daar heb ik me aan te houden.
http://www.endomondo.com/workouts/187435211/8850231
Ik heb ook echt heel goed gelet op m`n techniek. De eerste 1,5km met een metronoom op 180 bpm gelopen. Klopt wat ik al dacht: M`n stappen zijn normaal te groot en heb dan een cadans van 150-160. Ik kan me overigens haast niet voorstellen dat ik normaal gesproken op dit tempo met een haklanding loop, aangezien ik daar weinig aan heb hoeven veranderen vandaag. Denk dat het echt die sprint was waardoor het op die foto zo overdreven is.
Wel echt heel veel aandacht besteed aan het optrekken van mijn knieën en netjes neerzetten en afwikkelen van de voet. Voelt goed
Nu even 3x 1 min. planken, douchen en dan naar een klein festivalletje hier in de buurt.![]()
![]()
Waarschijnlijk waren de sensoren niet vochtig genoeg. Bij mij slaat de eerste kilometer vaak nergens op, heb het zelfs meegemaakt dat ik naar 239 ging (wat waarschijnlijk anders aan zou voelen). Wat helpt is van te voren de hartslagband nat maken (onder de kraan of flink lebberen).quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:59 schreef Levitas het volgende:
HRM had wat kuren. Iemand die mij kan vertellen hoe het in godsnaam mogelijk is om van 166 bpm naar 148 te gaan in 1 sec. zonder het tempo aan te passen en gelijkwaardige situatie (geen heuvel o.i.d), waarna ie vervolgens in slechts 5 sec. weer naar 168 schiet?![]()
![]()
Maak je je band wel nat voordat je begint?quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:59 schreef Levitas het volgende:
[..]
Terug van m`n rondje. Wát een lekker weer om te lopen, zeg! Wow! HRM had wat kuren.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Rustdag maar toch even drie kwartier wat gerekt en gestrekt en iets wat op yoga moet lijken. Ik was zo stijf toen ik uit bed kwam. Nu weer lekker soepel. Prachtig weer buiten!!! Jammer hoor die rustdagen:-)))This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Yup, houd m onder de kraan, maak dan ook nog eens m`n borst zelf nat en doe dan pas de band om. Tijdens het lopen wordt die dan bevochtigd door het zweet. De sensoren zijn overigens altijd nat/vochtig als ik de band af doe. Daar kan het haast niet aan liggen..quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:06 schreef Onama het volgende:
[..]
Maak je je band wel nat voordat je begint?![]()
Vreemd. Ik zou toch eens voor garantie gaan checken...quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:18 schreef Levitas het volgende:
[..]
Yup, houd m onder de kraan, maak dan ook nog eens m`n borst zelf nat en doe dan pas de band om. Tijdens het lopen wordt die dan bevochtigd door het zweet. De sensoren zijn overigens altijd nat/vochtig als ik de band af doe. Daar kan het haast niet aan liggen..The sun in your Eyes
Die zit er nog wel op, denk ik zo. Heb `m net een paar weekjesquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:20 schreef Onama het volgende:
[..]
Vreemd. Ik zou toch eens voor garantie gaan checken...![]()
![]()
Zo ik heb mijn spierpijn er geloof ik redelijk uit kunnen lopen. Gewoon beetje hobbelen en wat lopen en aan het eind wat sprintjes.
http://www.endomondo.com/workouts/187444707/7102294
Klein stukje op 2:01/KM
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Even opgezocht. Het zou zomaar eens aan de kleding kunnen liggen. Statische electriciteit door syntethishe (hardloop) kleding. Ik merk altijd wel dat als ik m`n shirt uit doe, het een beetje statisch is.. Dit kan dus de HRM lopen te fucken. Oplossing: Vochtiger maken, nog vochtiger![]()
![]()
Da's waar ook. Er bestaat een manier om je shirts minder statisch te maken, maar ik moet op dit moment het antwoord schuldig blijven.
Over een uurtje maar eens richting Delft...![]()
ze zeggen in de vriezer;-)quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Da's waar ook. Er bestaat een manier om je shirts minder statisch te maken, maar ik moet op dit moment het antwoord schuldig blijven.
Over een uurtje maar eens richting Delft...This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Wasverzachter gebruiken?quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Over een uurtje maar eens richting Delft...![]()
Dat is mij juist afgeraden voor synthetische kleding.quote:The sun in your Eyes
Bah, ging voor geen meter vandaag na 1 kilometer al buiten adem op normaal tempo, vorige week compleet fris over de streep na 10 kilometer snel, raar hoor.![]()
Mag ik worden aangepast in de OP? Sta in de OP op 26 mei voor 5km, maar is nu 10 geworden
1
2[b]26 mei 2013 - [url=http://www.ricohvestingloop.nl/]Ricoh Vestingloop (Den Bosch)[/url][/b]
[*] Levitas - 10 km![]()
Ik woon in Delft, dus ik hoef niet ver te reizenquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Over een uurtje maar eens richting Delft...
Children of the night. What music they make.![]()
quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:43 schreef Onama het volgende:
[..]
Dat is mij juist afgeraden voor synthetische kleding.Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:46 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Mag niet bij hardloopkleding, dan verdwijnt de werking van het netjes afvoeren van zweet.![]()
* SpaceInvaders gooit de volgende keer geen wasverzachter meer bij de wasquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:46 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Mag niet bij hardloopkleding, dan verdwijnt de werking van het netjes afvoeren van zweet.![]()
![]()
Ik ben verguld te lezen dat ik als moderne man de dames nog wat huishoudelijke tips heb kunnen geven.![]()
Je naam is ineens multi-interpretabelquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben verguld te lezen dat ik als moderne man de dames nog wat huishoudelijke tips heb kunnen geven.
Wat een lekker weertje
Kleine 7 KM gelopen, met een gemiddelde van 12,7. Word nog flink trainen om dit 42 KM te kunnen volgen.
Mijn nieuwe Asics lopen heerlijk.
En die was-tip voor hardloopkleding is idd handig![]()
![]()
quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben verguld te lezen dat ik als moderne man de dames nog wat huishoudelijke tips heb kunnen geven.En dat terwijl de meeste mannen niet eens weten hoe een wasmachine werkt. Of zeer overtuigend doen alsof ze dat niet weten, dan.
![]()
Heb je dan mss ook een.gouden tip voor dat vieze zweet/sportluchtje aan kleding? Dat van mij komt niet meer fris uit de machine terwijl ik het in principe altijd op de dag van dragen was.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben verguld te lezen dat ik als moderne man de dames nog wat huishoudelijke tips heb kunnen geven.
***![]()
je hebt speciale wasnetjes voor sportkledingquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:46 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Mag niet bij hardloopkleding, dan verdwijnt de werking van het netjes afvoeren van zweet.Werewolf![]()
Tijdje voorweken in soda of een scheutje schoonmaakazijn.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb je dan mss ook een.gouden tip voor dat vieze zweet/sportluchtje aan kleding? Dat van mij komt niet meer fris uit de machine terwijl ik het in principe altijd op de dag van dragen was.![]()
Dat maakt toch niet uit? De olieën in wasverzachter zorgen voor vermindering van statisch-heid (quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:23 schreef sararaats het volgende:
[..]
je hebt speciale wasnetjes voor sportkledingdat is geen woord maar wat dan wel?) van kleren maar zorgen ze er ook voor dat de stof zijn doorlatende en afvoerende werking vermindert, het verstopt de boel als het ware.
know'm sayin?
word? word.![]()
vermindering van statische elektriciteit.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:40 schreef alors het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? De olieën in wasverzachter zorgen voor vermindering van statisch-heid (dat is geen woord maar wat dan wel?) van kleren maar zorgen ze er ook voor dat de stof zijn doorlatende en afvoerende werking vermindert, het verstopt de boel als het ware.
wij gebruiken geen wasverzachterquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:40 schreef alors het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? De olieën in wasverzachter zorgen voor vermindering van statisch-heid (dat is geen woord maar wat dan wel?) van kleren maar zorgen ze er ook voor dat de stof zijn doorlatende en afvoerende werking vermindert, het verstopt de boel als het ware.
Werewolf![]()
Mja, ik bedoel eigenlijk zulks als het vermogen om statisch geladen te zijn, maar het woord daarvoor bestaat geloof ik niet.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
vermindering van statische elektriciteit.know'm sayin?
word? word.![]()
Ik ook niet, maar daar ging de discussie wel over, dus ik snap de relevantie van het waszakje niet in deze.quote:know'm sayin?
word? word.![]()
daar merk ik niks van. Kleding word gewoon natquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:46 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
![]()
Nee en daarom is het volgends mij hetgeen wat ik aanhaal. Denk inderdaad niet dat er een ander woord voor is.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:49 schreef alors het volgende:
[..]
Mja, ik bedoel eigenlijk zulks als het vermogen om statisch geladen te zijn, maar het woord daarvoor bestaat geloof ik niet.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dus was je het met wasverzachter en voert het dus niet goed meer afquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
daar merk ik niks van. Kleding word gewoon natJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Maar als je het daarna zonder wasverzachter wast dan is het weer goed? Of heb ik mijn spullen nu voor altijd verpest?![]()
![]()
Het kan ook wel nat worden maar het droog als het goed is ook weer heel snel. Bij mij wel iig. Anders kun je ook wel katoen aantrekken.know'm sayin?
word? word.![]()
waar zou het naartoe moeten afvoeren dan? Het is niet alsof er een riool aan m'n shirt zit. Shirt voert zweet af naar de buitenkant en vervolgens moet dat verdampen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:51 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dus was je het met wasverzachter en voert het dus niet goed meer af
Als er meer zweet wordt aangevoerd dan dat er verdampt wordt je shirt toch echt nat.
Ik merk echt geen enkel verschil of ik het nou wel of niet met wasverzachter was, behalve de afname van statische elektriciteit dan.![]()
Je moet nu nieuwe kleding kopen, een nieuwe wasmachine en ook opnieuw met Evy beginnen. Al je gains zijn nu weg...quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
Maar als je het daarna zonder wasverzachter wast dan is het weer goed? Of heb ik mijn spullen nu voor altijd verpest?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Noooooooquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:56 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je moet nu nieuwe kleding kopen, een nieuwe wasmachine en ook opnieuw met Evy beginnen. Al je gains zijn nu weg...![]()
![]()
![]()
Nou dat inderdaad. Goede loopshirts voelen minder nat aan en worden niet zo zwaar en worden heel snel droog itt katoen. Maar nogmaals IK merk geen verschil daarin als het al dan niet gewassen is met wasverzachter. Met wasverzachter draagt het imo comfortabeler.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:53 schreef alors het volgende:
Het kan ook wel nat worden maar het droog als het goed is ook weer heel snel. Bij mij wel iig. Anders kun je ook wel katoen aantrekken.![]()
mijn T-shirt is weer lekker fris gewassen.
ik merk wel dat het minder ruw is dan in het begin
Werewolf![]()
En de volgende keer dat het Robijn beertje met wasverzachter voorbij komt, wat zeggen we dan? Not today!quote:![]()
![]()
Ben een uurtje lopen, 32 posts over de was doen![]()
Veel activiteit buiten, wandelaars, fietsers, wielrenners, mountainbikers, mensen met honden, vissers, quads, windsurfers en natuurlijk een boel hardlopers. Leuk om wat meer mensen om je heen te hebben. Van de winter was het zo saai buiten
[ Bericht 0% gewijzigd door Onama op 09-05-2013 14:20:58 ]The sun in your Eyes
Net in drie uur ongeveer 35 km heerlijk door het bos gehobbeld. Te paard dan he.
Morgen weer zelf de voetjes gebruiken.![]()
Wtf 2min/km is 30km/h. Wist niet dat ik zo snel kon zijn.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wasverzachter kost alleen maar geld. Ongein. Wasmiddel is al duur genoeg. Oh wacht, dat kregen we altijd van m'n ouders die zegeltjes sparen bij de Hoogvliet.Nu ja.
Goeie wel, even de was met loopkleding aanzetten
Ja doei.![]()
Moet ik hier ook nog doen. Zo (afschuifsysteem) maar even doen.![]()
En wat weten sommige mensen je soms nog te verbazen zeg ...![]()
![]()
ik denk woensdag, training op de ateletiekbaan?quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:29 schreef GDPP het volgende:
[..]
Afgelopen dinsdag? En sterkte..
Mooie tijden hatsaflats & MB!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Had hier laatst het plan om van 3 naar 13 km te trainen in twee maanden.
Inmiddels ben ik er mee gestopt. Veel aan m'n hoofd, weer ziek geworden etc. Dan ga ik liever op mijn dode gemak wat rondjes hobbelen dan dat ik steeds dat gevoel van die 13 km aan m'n kop heb. Heb ook geen zin in gedonder met mijn knieën en de 4Mijl wil ik niet opgeven.
Over 4Mijl gesproken, mag ik in de OP?[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.![]()
Pfff hardlopen en eten/drinken, ik word er een beetje moedeloos van... Nu weer steken, vorige keer hongerklop, dus nu wandel ik maar weer wat, erg vervelend.know'm sayin?
word? word.![]()
Afgelopen zondag kreeg ik plotseling een blessure aan mijn linkervoet waardoor ik verder moest wandelen. Het voelde echt als een verstuiking en maandag kon ik hierdoor amper lopen. Ik was bang dat het misschien een stressfactuur zou kunnen zijn en ik al mijn loopplannen voor de komende 6 weken in de ijskast zou moeten zetten.
Merkwaardig genoeg is de pijn in de loop van de week al redelijk weg getrokken en kan ik de voet alweer gewoon afwikkelen met niet al te veel pijn.
Hopelijk vordert het herstel snel en kan ik binnenkort weer langzaam beginnen met opbouwen![]()
![]()
Hopelijk valt het idd mee Arch3r0n.
Ik heb daarstraks 3km gelopen, de eerste heel bewust mijn hartslag rond de 140 gehouden, ik heb geloof ik nu door hoe ik dat doe zonder echt te gaan sjokken, de tweede even aangezet, met helaas volle tegenwind (timing is alles) en de laatste gebruikt om mijn ademhaling en hartslag weer onder controle te krijgen. Dat resulteerde in de volgende km tijden: 6.22, 5.43 en 6.38.
En toen thuis nog een pittige 20-minute thuis workout met gewichtjes er achteraan. Letterlijk
***![]()
Een wasmachine, wat is dat?quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:18 schreef Muis84 het volgende:
[..]En dat terwijl de meeste mannen niet eens weten hoe een wasmachine werkt. Of zeer overtuigend doen alsof ze dat niet weten, dan.
![]()
![]()
![]()
Eindelijk weer eens een PR verbroken!![]()
Heerlijke race gehad, mooie opbouw ook (nagenoeg vlak, tweede deel paar sec. sneller) en laatste kilometer alles gegeven om toch dat PR te lopen (ging echt in 3:43 of zo).
39:36 en daarmee 93e / 2450 deelnemers geworden.
YUR en GotC kwam ik nog tegen toen ik m'n startnummer ging ophalen (midden in de mensenmassa ineens) en na de finish ook nog even, was echt een prima loopje!
Merk wel dat ik nog wat moeite heb met die kortere afstanden, maar ook dat de basis wel goed is vanwege die marathon, dat geeft hoop voor de komende maanden.
Jack does it in real time...![]()
Vraagje voor de kenners hier![]()
Ik heb zojuist een poging tot interval gedaan. Blokjes varierend van 70 tot 200 meter op 80-100% snelheid, met daartussen stukken uitpuffen op lage snelheid (8-9 km p/u of wandelen) tot ik weer op adem ben.
Het resultaat is dit.
Dient dat goed als interval training of moeten de tempoblokken bijvoorbeeld langer? Ik loop met een armband en runkeeper dus kan niet continue zien welke afstand ik afleg ofzo, dus das wat lastig.![]()
Oosterburen die uit de auto naar je schreeuwen als je aan het lopen bent![]()
Leuk, zo in de zomer sporten!
Hoera voor PR'etjes!![]()
![]()
Ik had niet verwacht dat het zó druk zou zijn bij de Golden Ten in Delft. Ik parkeerde mijn auto in de Zuidpoortgarage, wetende dat mijn bankrekening de komende uren dus vacuüm gezogen zou gaan worden.
Toen op weg naar het stadhuis om het startnummer op te halen. Dat ging verrassend vlot, ondanks de mensenmassa en een sloom trommelorkest. Het "functionele shirtje" ophalen duurde ook al niet lang.
Ik had de afgelopen dagen fanatiek water geconsumeerd en dat zorgde ervoor dat ik bovengemiddeld vaak moest toiletteren. Serieus, ik vrees inmiddels voor een milde snikkelslijtage. Ook vlak voor het startschot wilde ik nog even afwateren en ondanks dat er maar één dixi naast het stadhuis stond, was de wachttijd slechts 10 minuten. Hoe doen ze dat?!!
Ik zocht rond 14:45 mijn startvak op. Startvak Charly. Dat is voor mensen die denken tussen de 50 en 59 minuten te doen over de 10 km. De start was een minuutje of 2 te laat en uiteraard kwam het moeizaam op gang, zo'n grote mensenmassa in de oude stad.
Ik had het meteen naar mijn zin. Wat was het leuk om daar in het mooie stadscentrum aangemoedigd te worden door het in grote getalen opgekomen publiek. Het was "packed to the rafters", zouden ze in Engeland gezegd hebben.
Natuurlijk, dit is geen loopje om een PR te lopen. Want de route is ook buiten de stad vaak aan de smalle kant, waardoor inhalen lastig is. Of je moet zin hebben in een diepgaand gesprek met brandnetels. Je kunt dan denken "hee, wat vervelend", maar je kunt ook denken: "wat is het perfect weer, wat zijn de mensen leuk en ik ga gewoon lekker lopen". Ik heb dat laatste gedaan.
Het ging zo lekker. Ik heb werkelijk intens genoten van alles. Van de stad. Van het buitengebied. Van de overige deelnemers van uiterst divers pluimage. Van het publiek. Van de vrijwilligers. Van het weer (het was werkelijk waar om van te hoempapa'en, zelfs de wind was totaal niet hinderlijk).
Nog nooit heb ik een wedstrijd zo makkelijk gelopen. Meestal verzand ik in een oneindige spiraal aan zelfmedelijden en ga ik dood. Dit keer niet. Dat PR komt ooit heus wel. Want al is de 54-blank die ik liep geen toptijd, ik liep een sub-55 nog nooit zo makkelijk. 75%, hoogstens. Niet al te zware ademhaling. Lekker.
Na afloop sloot ik een extra hypotheek af voor het betalen van drie uur parkeren en reed ik tevreden naar huis. De lucht was blauw, de wolkjes vriendelijk en op de radio draaiden ze "I can't sleep without you" van de Golden Earring. Snoeihard meeblerren natuurlijk.
Dit is het leven dat ik wil leiden.![]()
Was werkelijk waar perfect weer inderdaad, Zwabberhark!
Temperatuurtje heerlijk, wind niet hinderlijk, prima.En het was flink druk in de binnenstad ja.
Jack does it in real time...![]()
Wat schrijf je toch leuk zwabberhark! Zat weer met een glimlach te lezen.
Fijn dat je zo genoten hebt!This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Alleen bij Vodaphone toch?quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is iets van vroeger, tegenwoordig heb je daar een app voor.
En Zwabber, leuk geschreven, maar Delft kan je perfect PR's bij lopen. De route is leuk he!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Natuurlijk kan dat, maar mijn verhaal is dan ook stiekem een verkapt excuus voor het niet voluit durven gaan (laffe hondsyndroom).quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:43 schreef slacker_nl het volgende:
Delft kan je perfect PR's bij lopen. De route is leuk he!![]()
Dan heb ik niks gezegd..quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:48 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, maar mijn verhaal is dan ook stiekem een verkapt excuus voor het niet voluit durven gaan (laffe hondsyndroom).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
De uitslagen staan gewoon al online. Dat is snel!
Nét niet het linker rijtje, maar alas, dat maakt niet uit.![]()
Ik heb vanmiddag na een kwartier wandelen vanwege steken toch maar doorgezet en uiteindelijk 8km gelopen, verste afstand ooitGing eigenlijk best makkelijk ook, op het vervelende begin na. Ik heb redelijk vlak gelopen (6.30-7.00 min/km) en op de laatste anderhalf km nog genoeg over om te versnellen. Binnenkort maar weer eens aan de snelheid werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.![]()
Ik heb vanmiddag een heerlijke LDL gedaan, lekker door het bos en over de heide gelopen. Belt mee met wat water en 2 koekjes en gaan! Het was echt heerlijk weer om te lopen, niet te warm en zeker niet koud. Ook echt heel veel mensen tegengekomen, op de fiets en wandelend, eigenlijk bijna geen hardlopers, apart wel. Normaal zie ik er best veel.
In ieder geval dus lekker gelopen en weer een nieuw afstandrecord op mijn FiveFingers, een HM. Hartslag ging ook wel mooi, probeerde hem rond de 150 te houden en gemiddelde is 149 geworden, dus perfect! Met nog een redelijk tempo ook. Wel weer 2 blaartjes, maar daar geen last van. De laatste 3 km's had ik wel wat last van mijn enkels en de bal van mijn voeten, doordat je daar natuurlijk op landt. Dat is ook niet heel gek aangezien ik nog nooit zover heb gelopen daarop.
Al met al erg tevreden!
http://www.endomondo.com/workouts/187594917/2368823![]()
Hoe loopt dat nu die schoensokken van je?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
De bal van mijn voet was ook het enige wat bij mij een dagje gevoelig was na mijn eerste HM. En dan loop ik nog op heel erg dempende zolen. Knap dat het jou zo soepel afgaat op praktisch blote voeten.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:57 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik heb vanmiddag een heerlijke LDL gedaan, lekker door het bos en over de heide gelopen. Belt mee met wat water en 2 koekjes en gaan! Het was echt heerlijk weer om te lopen, niet te warm en zeker niet koud. Ook echt heel veel mensen tegengekomen, op de fiets en wandelend, eigenlijk bijna geen hardlopers, apart wel. Normaal zie ik er best veel.
In ieder geval dus lekker gelopen en weer een nieuw afstandrecord op mijn FiveFingers, een HM. Hartslag ging ook wel mooi, probeerde hem rond de 150 te houden en gemiddelde is 149 geworden, dus perfect! Met nog een redelijk tempo ook. Wel weer 2 blaartjes, maar daar geen last van. De laatste 3 km's had ik wel wat last van mijn enkels en de bal van mijn voeten, doordat je daar natuurlijk op landt. Dat is ook niet heel gek aangezien ik nog nooit zover heb gelopen daarop.
Al met al erg tevreden!
http://www.endomondo.com/workouts/187594917/2368823Golden Earring is een waardige afsluiter van zo'n mooie dag. En weer leuk geschreven, vindt jouw verslagen altijd de moeite om te lezen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:36 schreef Zwabberhark het volgende:
Na afloop sloot ik een extra hypotheek af voor het betalen van drie uur parkeren en reed ik tevreden naar huis. De lucht was blauw, de wolkjes vriendelijk en op de radio draaiden ze "I can't sleep without you" van de Golden Earring. Snoeihard meeblerren natuurlijk.
Dit is het leven dat ik wil leiden.Damn, dat gaat hard! Goed bezig!quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:14 schreef DeeBee het volgende:
Eindelijk weer eens een PR verbroken!![]()
39:36 en daarmee 93e / 2450 deelnemers geworden.The sun in your Eyes
En de 3e les Evy zit er ook weer op!![]()
Voor de geinteresseerden (mochten die er zijn):
http://www.endomondo.com/workouts/187584360/9947984
Nog vroeg, maar wel leuk om te zien dat er een vooruitgang in zit, hoe klein ook.![]()
![]()
Vandaag chaos in m'n hoofd (komt dat door die feestdag ofwa?)
Ik heb me voorgenomen om zeker 2 keer in de week te gaan hardlopen. Ik bouw liever zacht op.
Bv. Dinsdag en donderdag
Hier is het meer luiheid
Werewolf![]()
Was in het begin heel erg wennen, ik vond het wel meteen erg leuk lopen, maar je moet je stijl nog meer aanpassen. Ik moet nu eerlijk zeggen dat ik het fijner vind lopen dan mijn kinvara's. En kan er nu ook al redelijk snel mee uit de voeten.quote:Op donderdag 9 mei 2013 18:05 schreef slacker_nl het volgende:
Hoe loopt dat nu die schoensokken van je?
Voor echt lange afstanden zijn de kinvara misschien wel wat makkelijker, door meer demping, maar denk dat dat ook een kwestie van opbouwen/gewenning is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: