Dit is voor kettlebell niet anders dan andere vormen van gewichtheffen. Wanneer de form eronder begint te leiden (lees: je voert de oefening niet fatsoenlijk meer uit) is het gewicht te hoog.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar is er iets waardoor je merkt dat het gewicht wat je gebruikt goed, te licht of veel te zwaar is? Moet een swing bijv. heel gemakkelijk gaan, of moet je na een bepaald aantal keer echt veel moeite hebben? Hoe voel ik wat het juiste gewicht voor mij is.
Over het algemeen moeten de laatste reps uit je tenen komen...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar is er iets waardoor je merkt dat het gewicht wat je gebruikt goed, te licht of veel te zwaar is? Moet een swing bijv. heel gemakkelijk gaan, of moet je na een bepaald aantal keer echt veel moeite hebben? Hoe voel ik wat het juiste gewicht voor mij is.
ok, daar kan ik iets meequote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:48 schreef Drommeldaris het volgende:
Dit is voor kettlebell niet anders dan andere vormen van gewichtheffen. Wanneer de form eronder begint te leiden (lees: je voert de oefening niet fatsoenlijk meer uit) is het gewicht te hoog.
Doe het in de spiegel, bijna alles is zelf wel prima te zien. Mocht je er echt niet uitkomen met een oefening kan je me dmen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ok, daar kan ik iets meeIk weet hoe dat voelt
![]()
En ik moet eigenlijk iemand vragen naar mijn houding te kijken bij het uitvoeren van de oefening, want er is wel genoeg op youtube te vinden, maar dat zegt weinig over of ik het op de juiste manier doe natuurlijk.
smoothquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:52 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Doe het in de spiegel, bijna alles is zelf wel prima te zien. Mocht je er echt niet uitkomen met een oefening kan je me dmen.
Ik ben ook ongeveer hetzelfde lengte/gewichtquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:43 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
mijn 5e week ss zit erop nu.
bp: 40
squat: 72,5
dl: 90
press: 32,5
pc: 40
weeg nu 62 kg bij 1.80 m, mag nog wel 20 bij de komende jaren.
bij mij lopen de armen wat achter. power clean pas na een paar weken mee begonnen, volgens schema, en is nog even wennen. bouw het liever rustig op door te concentreren op goede form dan na een paar weken al vast te lopen.
Spiegels genoeg, dat komt wel goedquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:52 schreef Drommeldaris het volgende:
Doe het in de spiegel, bijna alles is zelf wel prima te zien. Mocht je er echt niet uitkomen met een oefening kan je me dmen.
De enige oefeningen die ik met een kettlebelt doe is een Turkish Get-up en die heb ik voor het laatst een jaar geleden uitgevoerd. Leuke oefening wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:04 schreef Isabeau het volgende:
Zijn hier ook mensen die kettlebelt training doen en is dat dan in combinatie met je normale trainingsschema of in plaats van?
Als we het zeker weten over hetzelfde hebben zou ik daar bijzonder blij mee zijnquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Volgens mij kosten die V grip dingen hier 12 of 15 euro. Weet ik niet zeker uit mijn hoofd. Ik ga er in ieder geval 1 kopen want in de gym in NL hebben ze die niet.
Als je wil kan ik er wel 1 extra meenemen. Volgende week weet ik zeker wat ze kosten.
Ja sorry, ik reflecteer alles op mezelf...quote:
Als je op 8-10% staat kan je beter gaan bulken. Groei je nog aardig voor de zomer en je wordt niet chubby.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:05 schreef _-_ het volgende:
Doe nu 1.5 maand SS. Vind het erg leuk om te doen, en het is leuk om in de spiegel te zien dat je gespierder wordtAfvallen is geen punt want mijn BF ligt echt rond de 8/10% Tot dusverre mijn stats:
Bench: 50
Squat: 70
DL: 85
OHP: 30
Pull ups max: 12
Chin ups max: 10
En ik ren ongeveer 4 km rustig op de dagen dat ik niet naar de sportschool ga. Mijn DL en OHP lopen een beetje achter omdat ik met deze wat later begonnen ben.
Borst en biceps togquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:10 schreef Ethanolic het volgende:
Vrijdagavond, dat betekent biceps pompen?
Qua training niet. Maar soms wel van die dagen dat ik pure schijt aan m'n voeding heb en rustig 1000kcal te veel aan bagger eten wegzet in de cut.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:09 schreef NomanIW het volgende:
Blech... Soms heb je van die dagen waarop je denkt "morgen weer".
Heel ff schuldgevoel, maar dan bedenk ik me dat ik er meer aan heb wanneer ik morgenochtend fit ben.
Hoe strikt zijn jullie hierin? Ik ben er relatief makkelijk in denk ik.
Poetst je tanden tijdens een vreetbui. En drink groene thee. En zijn nog wel trucjes. Gewoon geen bagger eten mattie zo kryg je nooit die 6pacquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:12 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Qua training niet. Maar soms wel van die dagen dat ik pure schijt aan m'n voeding heb en rustig 1000kcal te veel aan bagger eten wegzet in de cut.
Hoe bedoel je? Ik heb gewoon zoveel trainingen per week en die doe ik. Een dagje schuiven kan dus heel makkelijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:09 schreef NomanIW het volgende:
Blech... Soms heb je van die dagen waarop je denkt "morgen weer".
Heel ff schuldgevoel, maar dan bedenk ik me dat ik er meer aan heb wanneer ik morgenochtend fit ben.
Hoe strikt zijn jullie hierin? Ik ben er relatief makkelijk in denk ik.
Ben ik ook mee bezigquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:46 schreef Push. het volgende:
[..]
Als je op 8-10% staat kan je beter gaan bulken. Groei je nog aardig voor de zomer en je wordt niet chubby.
hell yeah, ik ga even een armdagje erin knallen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:10 schreef Ethanolic het volgende:
Vrijdagavond, dat betekent biceps pompen?
Die bodybuilders gaan je heus niet uitlachen ofzo, zullen je waarschijnlijk zelfs helpen als het verkeerd gaat. Het zijn geen enge monsters ofzo, vond het zelf in begin ook ongemakkelijk om als skinny gozer naast een beest te gaan staan maar dat is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik wat moed bij elkaar heb geschraapt wilde ik er ook mee beginnen, maar ik kan nergens een duidelijke indicatie voor startgewicht vinden voor een vrouw.
en de moed is nodig omdat de kettlebelts bij ons in een gebied liggen waar alleen de 'echte bodybuildtypes' bezig zijn en die zitten regelmatig stil toe te kijken (rust tussen sets) wat een ander daar aan het doen is![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |