Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 09-05-2013 00:40:43 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Ik ga straks even teruglezen, voor nu wilde ik alleen heel trots mijn finish foto's van afgelopen zondag met jullie delen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de tweede foto. Duidelijke haklanding, of toch niet helemaal te zeggen??
Op woensdag 8 mei 2013 15:14 schreef Levitas het volgende: Ik ga straks even teruglezen, voor nu wilde ik alleen heel trots mijn finish foto's van afgelopen zondag met jullie delen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de tweede foto. Duidelijke haklanding, of toch niet helemaal te zeggen??
Toffe foto's! Toch niet helemaal te zeggen wmb, al lijkt het er wel op Kan volgens mij alleen met een video? Iemand?
Net bij de Lidl toch een paar hardloopshirts en broekjes meegenomen voor weinig. Er was niet veel meer, maar ben toch twee korte tights en shirts rijker, oh en sokken:-)))) Nou hopen dat ze passen
This whole world is wild at heart and weird on top
Op woensdag 8 mei 2013 15:21 schreef Lula het volgende: Net bij de Lidl toch een paar hardloopshirts en broekjes meegenomen voor weinig. Er was niet veel meer, maar ben toch twee korte tights en shirts rijker, oh en sokken:-)))) Nou hopen dat ze passen
Ja? ik heb net gekeken en ik vond het echt zooispul Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik bekend sta als een zeikerd en merkensnob
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2013 15:26:16 ]
Op woensdag 8 mei 2013 15:14 schreef Levitas het volgende: Ik ga straks even teruglezen, voor nu wilde ik alleen heel trots mijn finish foto's van afgelopen zondag met jullie delen!
SPOILER
Yep, gestrekt been, helemaal naar voren en niet onder je lichaam landen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Ja? ik heb net gekeken en ik vond het echt zooispul Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik bekend sta als een zeikerd en merkensnob
Alle waar voor zijn geld;-) Ik heb wel een aantal mooie shirts en tights van de hardloopwinkel, maar ik begon in de winter en had nog niet zoveel voor de zomer. Nu heb ik in ieder geval altijd wat om aan te doen en ach als het goed zit dan boeit het me niet eens zoveel.
Ik was vroeger ook een snob, nog wel hoor met bepaalde dingen (eten) maar mijn prioriteiten zijn behoorlijk veranderd de laatste tien jaar. Mijn budget ook trouwens haha
This whole world is wild at heart and weird on top
Ik bewaak het bier wel en laat Yur je achterna zitten, indien nodig
Lijkt me een strak plan
quote:
SPOILER
Als ik zo mijn foto's en filmpjes bekijk heb ik volgens mij ook een haklanding.. Weet het alleen niet zeker haha Probeer er wel op te letten, maar gaat moeilijk Toen ik mijn schoenen liet aanmeten in november zei de Runnersworld meneer dat ik links meer een haklanding heb en rechts meer middenvoet. Dus briljante techniek hier.
Ik ben dus nog steeds in Rome en ik ben me aan het voorbereiden om een rondje te gaan lopen. En voorbereiden is in dit geval met de benen omhoog op bed liggen en water drinken. Ik was van plan om met de metro naar Villa Borghese te gaan en daar te gaan lopen, maar dan ben ik best lang onderweg en daar heb ik geen zin in. Heb mijn tijd ook nodig voor andere dingen. Maar waar ik verblijf is vrij bovenaan een heuvel. En het is benauwd. Luxeproblemen, I know.. Maar ik blijf nog even liggen.
Op woensdag 8 mei 2013 16:30 schreef Gogo83 het volgende: Ik ben dus nog steeds in Rome en ik ben me aan het voorbereiden om een rondje te gaan lopen. En voorbereiden is in dit geval met de benen omhoog op bed liggen en water drinken. Ik was van plan om met de metro naar Villa Borghese te gaan en daar te gaan lopen, maar dan ben ik best lang onderweg en daar heb ik geen zin in. Heb mijn tijd ook nodig voor andere dingen. Maar waar ik verblijf is vrij bovenaan een heuvel. En het is benauwd. Luxeproblemen, I know.. Maar ik blijf nog even liggen.
SPOILER
Je knieën lijken me wat ver naar buiten te wijzen op foto 1 en 2.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op woensdag 8 mei 2013 16:30 schreef Gogo83 het volgende: Ik ben dus nog steeds in Rome en ik ben me aan het voorbereiden om een rondje te gaan lopen. En voorbereiden is in dit geval met de benen omhoog op bed liggen en water drinken. Ik was van plan om met de metro naar Villa Borghese te gaan en daar te gaan lopen, maar dan ben ik best lang onderweg en daar heb ik geen zin in. Heb mijn tijd ook nodig voor andere dingen. Maar waar ik verblijf is vrij bovenaan een heuvel. En het is benauwd. Luxeproblemen, I know.. Maar ik blijf nog even liggen.
Als je dan niet gaat lopen hoor je op dit tijdstip echt met een Prosecco op een terras op de Campo dei Fiori te zitten! Rome Veel plezier!
Wat leuk dag je naar Rome bent om italiaans te leren GoGo. Als je straks bent geweest kun je misschien nog beter leren. En lekker genieten van een pasta!
Heel snel terug gebladerd maar niet echt goed gelezen. Maar wel Levitas zijn post gezien.
Ik zal mijn gênante finishfoto dan ook maar plaatsen. Zeer goed getimed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto 3 laat een ontzéttende haklanding zien. Bij het rennen probeer ik altijd wel bewust te landen op mijn middenvoet/voorvoet (maar of ik dat dan ook echt doe weet ik niet). Maar dit was natuurlijk maar een paar meter voor de finish en ik was te blij en ging grotere stappen zetten.
Maar het leukste aan de foto's; ik zie spier in mijn bovenbenen . Ik begin echt veranderingen in mijn lichaam te zien.
En ook afgelopen dagen lekker actief geweest. Gisteren pilates en moderne jazz (dat laatste voor de lol, om eens meegemaakt te hebben) en vandaag weer gerend, 3,5 km in 24 minuten, zonder wandelen! (alleen na minuutje warmlopen, maar logisch) Ik wilde eigenlijk nog doorrennen maar het begon opeens harder te regenen met rukwinden dus ik wilde niet in een storm terecht komen en geen waterschade aan mijn telefoon.
Op woensdag 8 mei 2013 16:58 schreef Cherryblossom het volgende: Heel snel terug gebladerd maar niet echt goed gelezen. Maar wel Levitas zijn post gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto 3 laat een ontzéttende haklanding zien. Bij het rennen probeer ik altijd wel bewust te landen op mijn middenvoet/voorvoet (maar of ik dat dan ook echt doe weet ik niet). Maar dit was natuurlijk maar een paar meter voor de finish en ik was te blij en ging grotere stappen zetten.
Maar het leukste aan de foto's; ik zie spier in mijn bovenbenen . Ik begin echt veranderingen in mijn lichaam te zien.
En ook afgelopen dagen lekker actief geweest. Gisteren pilates en moderne jazz (dat laatste voor de lol, om eens meegemaakt te hebben) en vandaag weer gerend, 3,5 km in 24 minuten, zonder wandelen! (alleen na minuutje warmlopen, maar logisch) Ik wilde eigenlijk nog doorrennen maar het begon opeens harder te regenen met rukwinden dus ik wilde niet in een storm terecht komen en geen waterschade aan mijn telefoon.
Alle waar voor zijn geld;-) Ik heb wel een aantal mooie shirts en tights van de hardloopwinkel, maar ik begon in de winter en had nog niet zoveel voor de zomer. Nu heb ik in ieder geval altijd wat om aan te doen en ach als het goed zit dan boeit het me niet eens zoveel.
Ik was vroeger ook een snob, nog wel hoor met bepaalde dingen (eten) maar mijn prioriteiten zijn behoorlijk veranderd de laatste tien jaar. Mijn budget ook trouwens haha
Ik heb één shirtje van de Action maar voor die paar euro kon ik hem moeilijk laten liggen. Het is mijn enige shirt met korte mouwen (verder alleen hemdjes) en zo'n hoge hals met ritsje. Ik heb hem in de kou aangehad met een jack erover en zat prima! Met een short denk ik wel dat ie een beetje kort is, loop ik steeds in mijn blote buik, maarja. (tight komt veel hoger bij mij)
Mijn budget is er nu ook niet naar. Dus shoppen in de sale, dingen vragen voor m'n verjaardag en goedkope hemdjes van de Decathlon it is. En het is allemaal technisch materiaal dus het rent prima!
En Cherryblossom erg leuke foto's inderdaad, het plezier straalt ervanaf! Goed bezig en houden zo!
Ik ben net terug van de Lidl, toch maar eens gekeken of ze nog wat van die kleding hadden. Gelukkig hadden ze van de damesshort nog gewone zwarte modellen, dus daar 2x S van meegenomen. Zometeen eerst maar eens even kijken of het wel past en wel een beetje goed zit, weet niet of daar veel verschil mee zit tussen mannen/dames modellen. Anders gaan ze gewoon weer terug.
Op woensdag 8 mei 2013 16:58 schreef Cherryblossom het volgende: Heel snel terug gebladerd maar niet echt goed gelezen. Maar wel Levitas zijn post gezien.
SPOILER
Sinds januari. (eigenlijk vanaf februari, na die sneeuwperiode) Begonnen met Evy, nu lekker met mijn eigen muziek doortrainen op de 5 kilometer tot ik die zonder wandelen aankan en dan de afstand opbouwen.
Je knieën lijken me wat ver naar buiten te wijzen op foto 1 en 2.
Yep, dat zijn m`n O-benen. Volgens mij kan ik daar niet heel veel aan doen (staan ook zo als ik normaal sta zeg maar). Iedereen die gereageerd heeft, thanks Dat wordt dus eens goed naar m`n techniek kijken. Valt toch wel even tegen, aangezien ik dacht dat ik geen haklanding had, haha. Misschien is het normaal ook niet zo extreem, dit was de eindsprint = grotere stappen, hoewel dat geen excuus mag zijn. Eens opzoeken hoe ik mezelf nu een "goede" techniek aan kan leren.
Oeh, een kennis van me heeft zijn inschrijving van de Vestingloop kunnen wijzigen. Ik zou het dus ook nog naar 10km kunnen zetten i.p.v de 5km waarvoor ik ben ingeschreven.
Yep, dat zijn m`n O-benen. Volgens mij kan ik daar niet heel veel aan doen (staan ook zo als ik normaal sta zeg maar). Iedereen die gereageerd heeft, thanks Dat wordt dus eens goed naar m`n techniek kijken. Valt toch wel even tegen, aangezien ik dacht dat ik geen haklanding had, haha. Misschien is het normaal ook niet zo extreem, dit was de eindsprint = grotere stappen, hoewel dat geen excuus mag zijn. Eens opzoeken hoe ik mezelf nu een "goede" techniek aan kan leren.
Al eens geprobeerd te lopen met een metronoom op 180 bpm op je telefoon bijvoorbeeld? Dat je 180 passen per minuut zet, dit is een beetje de meest efficiënte cadans en zorgt er bijna vanzelf voor dat je op je midden/voorvoet landt.
Al eens geprobeerd te lopen met een metronoom op 180 bpm op je telefoon bijvoorbeeld? Dat je 180 passen per minuut zet, dit is een beetje de meest efficiënte cadans en zorgt er bijna vanzelf voor dat je op je midden/voorvoet landt.
Dat ga ik zeker proberen! Ik kan je nu al zeggen dat ik de 180 per minuut niet haal. Zit zo rond de 150 - 160 schat ik. Toen ik begon met lopen, liep ik altijd met muziek die rond dit tempo zit. Toen merkte ik dat ik - misschien deels juist door de muziek - vrijwel op de maat liep, misschien ietsie sneller. Kleinere stapjes nemen zou dus m`n techniek al moeten verbeteren?
Dat ga ik zeker proberen! Ik kan je nu al zeggen dat ik de 180 per minuut niet haal. Zit zo rond de 150 - 160 schat ik. Toen ik begon met lopen, liep ik altijd met muziek die rond dit tempo zit. Toen merkte ik dat ik - misschien deels juist door de muziek - vrijwel op de maat liep, misschien ietsie sneller. Kleinere stapjes nemen zou dus m`n techniek al moeten verbeteren?
Dat zou kunnen helpen inderdaad, zeg niet dat je techniek dan meteen goed is natuurlijk, maar je moet het maar even proberen. Kijken hoe het gaat en of je het wel fijn vind lopen, ik vond het wel even wennen in het begin.
Die broekjes van de Lidl zitten bij mij erg goed trouwens, helaas zitten er dan weer helemaal geen zakjes in, dan kan ik dus weer mijn huissleutel niet meenemen. Dat is een beetje jammer, mja dan hou ik ze wel voor trainingen als mijn vriendin gewoon thuis is. Qua compressie zou het niet veel zijn denk ik, zitten niet heel strak. Maar toch leuke goedkope korte tights .
Kleinere stapjes zullen je dwingen om op midden-/vootvoet te landen Probeer maar eens haklanding te doen met kleine stapjes: Praktisch mission impossible!
Dat zou kunnen helpen inderdaad, zeg niet dat je techniek dan meteen goed is natuurlijk, maar je moet het maar even proberen. Kijken hoe het gaat en of je het wel fijn vind lopen, ik vond het wel even wennen in het begin.
Die broekjes van de Lidl zitten bij mij erg goed trouwens, helaas zitten er dan weer helemaal geen zakjes in, dan kan ik dus weer mijn huissleutel niet meenemen. Dat is een beetje jammer, mja dan hou ik ze wel voor trainingen als mijn vriendin gewoon thuis is. Qua compressie zou het niet veel zijn denk ik, zitten niet heel strak. Maar toch leuke goedkope korte tights .
Lekker op jog.fm 180bpm opzoeken.
Ow en als je nou eens bij mij komt lopen, dan pak ik mijn GoPro erbij en filmen we elkaar eens op 120fps. Dan kunnen we dat vertragen. Kun je goed zien hoe je landt. Is nog luxer dan bij Run and Walk, die filmen alleen van achter. Niet dat ik ontevreden ben over Run and Walk, de schoenen die ze me aangeraden zijn werkelijkwaar perfect.
The sun in your Eyes Made some of the lies worth believing
Ow en als je nou eens bij mij komt lopen, dan pak ik mijn GoPro erbij en filmen we elkaar eens op 120fps. Dan kunnen we dat vertragen. Kun je goed zien hoe je landt. Is nog luxer dan bij Run and Walk, die filmen alleen van achter. Niet dat ik ontevreden ben over Run and Walk, de schoenen die ze me aangeraden zijn werkelijkwaar perfect.
Van achteren kan je zien of je enkel naar binnen knikt = overpronatie Dat is niet te zien van de zijkant.
Op woensdag 8 mei 2013 18:38 schreef hatsaflats het volgende: Mijn Kinvara's maken strakjes trouwens hun wedstrijddebuut. Dus ik moet ook maar goed op m'n midden/voorvoet landen.
Die zullen het vanavond wel naar de zin hebben! Heb altijd wel het gevoel dat ze fijner lopen bij snelheid. Heel veel plezier in ieder geval!
Op woensdag 8 mei 2013 18:26 schreef Onama het volgende: Ow en als je nou eens bij mij komt lopen, dan pak ik mijn GoPro erbij en filmen we elkaar eens op 120fps. Dan kunnen we dat vertragen. Kun je goed zien hoe je landt. Is nog luxer dan bij Run and Walk, die filmen alleen van achter. Niet dat ik ontevreden ben over Run and Walk, de schoenen die ze me aangeraden zijn werkelijkwaar perfect.
Bij mij hebben ze toentertijd "neutrale" schoenen aangemeten, terwijl ik een dag later bij Lopers Company (toen nog Runnersworld) toch echt geen neutrale afwikkeling had (bij LC lieten ze me de beelden zien, bij R&W niet). Ik zou dus niet zo snel weer teruggaan naar R&W, maar dat terzijde.
Dat met die GoPro zou wel echt ontzettende luxe zijn! Eerst morgen maar eens proberen met een metronoom. Muziek van 180 bpm is niet zo geweldig me dunkt
Dat met die GoPro zou wel echt ontzettende luxe zijn! Eerst morgen maar eens proberen met een metronoom. Muziek van 180 bpm is niet zo geweldig me dunkt
Ik had hier laatst een supertoffe playlist neergeplempt met alleen maar geweldige muziek!
Op woensdag 8 mei 2013 18:38 schreef hatsaflats het volgende: Mijn Kinvara's maken strakjes trouwens hun wedstrijddebuut. Dus ik moet ook maar goed op m'n midden/voorvoet landen.
Succes en vooral veel plezier!
Hier regent en onweert het..ben benieuwd of de training van Yur doorgaat.
Hier regent en onweert het..ben benieuwd of de training van Yur doorgaat.
Hier is het droog en blauwe lucht, met hier en daar een wolkje . Het is dat ik morgen ook vrij ben en vandaag een drukke dag heb gehad anders was ik nu gegaan. Morgen een lekker lange duurloop in de planning, hoop dat het dan net zo lekker is als vandaag.
Hier is het droog en blauwe lucht, met hier en daar een wolkje . Het is dat ik morgen ook vrij ben en vandaag een drukke dag heb gehad anders was ik nu gegaan. Morgen een lekker lange duurloop in de planning, hoop dat het dan net zo lekker is als vandaag.
Baas boven baas Ik hoop ook voor je dat het zulk weer blijft, stuk leuker dan bakken-uit-de-hemel regen! Als het dit weer morgen is...
Ik ben terug van mijn rondje en wauw, dat was te gek!! Ondanks de warmte begon ik erg lekker. Tot aan twee kilometer heerlijk gelopen. Ik ging af en toe ook een beetje heuvelaf, had regelmatig schaduw.. Richting de drie werd het moeilijk, ben vanaf 2,5 ook een paar keer kort gaan wandelen.. En wie heuvelaf gaat, moet ergens ook weer de heuvel op om terug te komen.. Maar het was zo tof!! Zo mooi hier! Op een gegeven moment liep ik langs een villa met van die prachtige versailles-achtige tuinen en een paar keer had ik een supermooi uitzicht.. En sowieso ben ik supertrots want ondanks dat ik nooit bij deze temperatuur heb gelopen (tis 23 graden, het warmst in NL was 16), ik mijn benen voelde van het vele lopen hier, ik vandaag zo'n twee uur gelopen heb na school én ik geen heuvels gewend ben heb ik toch maar mooi 4,8 km gelopen en was ik zelfs ietsje sneller dan tijdens mijn vijf-kilometer-rondje van afgelopen donderdag!
net bij de lidl geweest. meeste dingen waren al weg. alleen nog maat S. wel compressiesokken meegenomen en een sportbh. ook met de puma`s misgegrepen. (puma sneakers)
home is where doghair sticks to anything but the dog!
Op woensdag 8 mei 2013 18:59 schreef Gogo83 het volgende: Ik ben terug van mijn rondje en wauw, dat was te gek!! Ondanks de warmte begon ik erg lekker. Tot aan twee kilometer heerlijk gelopen. Ik ging af en toe ook een beetje heuvelaf, had regelmatig schaduw.. Richting de drie werd het moeilijk, ben vanaf 2,5 ook een paar keer kort gaan wandelen.. En wie heuvelaf gaat, moet ergens ook weer de heuvel op om terug te komen.. Maar het was zo tof!! Zo mooi hier! Op een gegeven moment liep ik langs een villa met van die prachtige versailles-achtige tuinen en een paar keer had ik een supermooi uitzicht.. En sowieso ben ik supertrots want ondanks dat ik nooit bij deze temperatuur heb gelopen (tis 23 graden, het warmst in NL was 16), ik mijn benen voelde van het vele lopen hier, ik vandaag zo'n twee uur gelopen heb na school én ik geen heuvels gewend ben heb ik toch maar mooi 4,8 km gelopen en was ik zelfs ietsje sneller dan tijdens mijn vijf-kilometer-rondje van afgelopen donderdag!
You rock! Top gedaan dan!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.