abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126216470
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!

Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!

Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_126216878
Die Youtube dude in de OP. _O_
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:41:12 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126217404
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:28 schreef Rogan het volgende:
Die Youtube dude in de OP. _O_
Die man is baas. 1 van de populairste fitness kanalen, samen met TMW, Sixpackshortcuts, en TC Flecher.

De rest haalt nog niet de helft van de abonnees.

Scooby heeft zijn huis zelf gebouwd, zijn fitness apparatuur, fiets, alles.
pi_126217617
Dik zijn is inderdaad een keuze... van 30% vet naar 14% in 12maanden whaddupppp!!
pi_126217702
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:46 schreef Tjepper078 het volgende:
Dik zijn is inderdaad een keuze... van 30% vet naar 14% in 12maanden whaddupppp!!
Goed bezig!

Altijd respect voor dat soort prestaties, want cutten/afvallen is niet bepaald het leukste wat er is.
Vooral keihard trainen zonder groter/sterker te worden. :') Ben het nu ook wel zat.
pi_126217708
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:41 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Die man is baas. 1 van de populairste fitness kanalen, samen met TMW, Sixpackshortcuts, en TC Flecher.

Grappig dat ik TMW etc wel ken, maar deze dude nog niet.

Ga hem zeker volgen. _O_
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:48:55 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126217714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:41 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Hij is midden 50, en loopt halve marathons.
pi_126218045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:48 schreef 16meter het volgende:

[..]

Goed bezig!

Altijd respect voor dat soort prestaties, want cutten/afvallen is niet bepaald het leukste wat er is.
Vooral keihard trainen zonder groter/sterker te worden. :') Ben het nu ook wel zat.
Thanks dude!

Keihard trainen zonder groter/sterker te worden kan vrij depressief zijn, maar als ik dan in de spiegel kijk denk ik er weer anders over :)

Laatste % eraf en dan volop beast mode! Kijken waar we over een jaar staan!
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:08:19 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126218565
Gisteren 45 min. cardio (crosstrainen), vandaag weer (maar dan langer) :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:14:02 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126218818
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:08 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren 45 min. cardio (crosstrainen), vandaag weer (maar dan langer) :)
Ik moet eigenlijk ook om een paar kilo wat sneller kwijt te raken. Maar ik heb r zo´n hekel aan. ;(
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:15:08 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126218850
quote:
9s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk ook om een paar kilo wat sneller kwijt te raken. Maar ik heb r zo´n hekel aan. ;(
Vet muziekje op helpt niet?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:16:52 #13
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126218918
quote:
5s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Vet muziekje op helpt niet?
Mmm, misschien wel. Eens proberen. Hoewel ik een hekel heb aan van die oordopjes, en vrij snel zweet. Dat is niet zo lekker met iets op je hoofd vind ik.
pi_126219021
quote:
9s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ook ja, ik eet wel minder ipv cardio te doen. Saai gedoe.

Heb in de bijna anderhalf jaar dat ik train nog nooit een cardiotoestel aangeraakt :') . Wel inmiddels van 91 naar 87kg gegaan.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:22:30 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126219124
Het is ook saai. Ik haal altijd weer voldoening uit het aantal calorië wat ik na mijn training verbrand heb. Ik weet niet of jullie thuis cardiofitnessen of op een sportschool. Op de sportschool is genoeg variatie in cardio te vinden. En anders kun je nog buiten hardlopen :)
pi_126219175

Mijn broek van 10 maanden terug, maar ik was toen al ruim 2/3 maanden bezig met dieet en cardio .

Nu sta ik op een dood punt, ik fiets elke dag nog 1.5 uur en doe geen gekke dingen met eten.

Momenteel ben ik 134 kilo en 1.96. Ik heb mezelf nooit gewogen voordat ik dit traject begon, heb daar wel spijt van..
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:29:05 #17
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126219383
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:22 schreef SEMTEX het volgende:
Het is ook saai. Ik haal altijd weer voldoening uit het aantal calorië wat ik na mijn training verbrand heb. Ik weet niet of jullie thuis cardiofitnessen of op een sportschool. Op de sportschool is genoeg variatie in cardio te vinden. En anders kun je nog buiten hardlopen :)
Ik ben fysiek min of meer aan de crosstrainer gebonden. Dat is het makkelijkste voor me. Ik heb thuis een crosstrainer, en in de gym. Maar die thuis wordt vooral versleten door m'n vrouw. :P
pi_126220045
Heel af en toe waag ik me aan cardio, meestal als mn vriendin ook mee komt sporten en ik anders toch op haar moet wachten, maar meestal sla ik het over.
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:47:41 #19
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126223280
ik weet niet of ik het 100% eens ben met dik worden is een keuze, maar dun worden (of dik blijven) is in élk geval zeker een keuze :Y

dat betekent nog niet dat iedereen die dik is aan de stereotiepen die ik hier voorbij zie komen voldoet. geloof me, ook zonder MacD en KFC kun je 50 kilo aankomen in 5 jaar tijd, 10 kilo per jaar is namelijk helemaal niet moeilijk! aan de andere kant: tien kilo per jaar eraf is dus ook te doen ;)
Kwak
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:50:33 #20
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126223406
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:47 schreef kwakz0r het volgende:
ik weet niet of ik het 100% eens ben met dik worden is een keuze, maar dun worden (of dik blijven) is in élk geval zeker een keuze :Y

dat betekent nog niet dat iedereen die dik is aan de stereotiepen die ik hier voorbij zie komen voldoet. geloof me, ook zonder MacD en KFC kun je 50 kilo aankomen in 5 jaar tijd, 10 kilo per jaar is namelijk helemaal niet moeilijk! aan de andere kant: tien kilo per jaar eraf is dus ook te doen ;)
Niemand in dit topic gelooft dat je alleen dik wordt met KFC of McD. Fast Food ligt zo voor de hand dat het makkelijk de draak mee te steken is.

Wat mensen snappen is dat het gaat om energie boven onderhoud, en dat chronisch, waardoor je obees wordt. Met fast food, dirty food, clean food, healthy food, whatever food je naar binnen giet.
Confidence through competence
pi_126223440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:23 schreef Rogan het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn broek van 10 maanden terug, maar ik was toen al ruim 2/3 maanden bezig met dieet en cardio .

Nu sta ik op een dood punt, ik fiets elke dag nog 1.5 uur en doe geen gekke dingen met eten.

Momenteel ben ik 134 kilo en 1.96. Ik heb mezelf nooit gewogen voordat ik dit traject begon, heb daar wel spijt van..
Misschien een idee om je cardio aan te passen? Niet alleen fietsen, maar ook crosstrainers,roeien,steppen bijvoorbeeld. Of zelfs hardlopen?

Succes iig!!
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:53:07 #22
55709 Stereotomy
pi_126223522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:51 schreef Tjepper078 het volgende:

[..]

Misschien een idee om je cardio aan te passen? Niet alleen fietsen, maar ook crosstrainers,roeien,steppen bijvoorbeeld. Of zelfs hardlopen?

Succes iig!!
Beter is om eerst kwantitatief een indicatie te krijgen hoeveel kcal er gegeten wordt en hoeveel er per dag verbrand wordt met extra beweging, voordat een goed advies gegeven kan worden.

In het wielrentopic werd er laatst ook het advies gegeven 'meer te fietsen om dat buikje kwijt te raken' terwijl die persoon al honderden kms per week reed. 8)7 Gekkenwerk.
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:53:59 #23
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126223575
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:50 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Niemand in dit topic gelooft dat je alleen dik wordt met KFC of McD. Fast Food ligt zo voor de hand dat het makkelijk de draak mee te steken is.

Wat mensen snappen is dat het gaat om energie boven onderhoud, en dat chronisch, waardoor je obees wordt. Met fast food, dirty food, clean food, healthy food, whatever food je naar binnen giet.
mee eens. van te veel gezond voer word je ook dik, duidelijk. maar goed, de draak ermee steken gebeurt wel erg vaak. wat mij daarbij tegen de borst stuit is dat het lijkt alsof dikke mensen het verdienen om respectloos behandeld te worden. men mag me lelijk vinden, men mag me lui vinden, men mag vanalles denken over hoe ik eruit zie of waarom ik dik ben, maar minderwaardig ben ik echt niet :N
Kwak
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:56:02 #24
55709 Stereotomy
pi_126223679
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mee eens. van te veel gezond voer word je ook dik, duidelijk. maar goed, de draak ermee steken gebeurt wel erg vaak. wat mij daarbij tegen de borst stuit is dat het lijkt alsof dikke mensen het verdienen om respectloos behandeld te worden. men mag me lelijk vinden, men mag me lui vinden, men mag vanalles denken over hoe ik eruit zie of waarom ik dik ben, maar minderwaardig ben ik echt niet :N
Zolang je zelf maar weet dat je niet minderwaardig bent kunnen andere mensen je ook niks doen.

Ik heb altijd wel een probleem met het woordje 'gezond' in combinatie met voer. Mensen vinden volkorenbrood bijvoorbeeld gezond, en boter ongezond. Er wordt een emotionele sticker op voer geplakt die volkomen op gevoel is gebaseerd. Kijk liever wat er aan micro- en macronutrienten in je voedsel zit, en of dit in je patroon past.

Zelf zie ik obese mensen (en mezelf in het verleden dus) als alcoholisten of cocaineverslaafden. Je kiest er niet echt voor, soms heb je het niet eens door dat je het bent, soms wil je het ontkennen, maar je bent het wel en je moet voor jezelf een weg zien te vinden waar je uit kan klauwen.
pi_126223813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Beter is om eerst kwantitatief een indicatie te krijgen hoeveel kcal er gegeten wordt en hoeveel er per dag verbrand wordt met extra beweging, voordat een goed advies gegeven kan worden.

In het wielrentopic werd er laatst ook het advies gegeven 'meer te fietsen om dat buikje kwijt te raken' terwijl die persoon al honderden kms per week reed. 8)7 Gekkenwerk.
Dat is zeker belangrijk om te doen, maar ging er vanuit dat hij daar al mee bezig is.

Ik bedoelde ook niet dat hij meer zou moeten fietsen ofzo, maar gewoon is een ander soort cardio te proberen. Ze lichaam zal ondertussen wel gewend zijn om telkens 1.5uur te fietsen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:01:02 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126223979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zolang je zelf maar weet dat je niet minderwaardig bent kunnen andere mensen je ook niks doen.

Ik heb altijd wel een probleem met het woordje 'gezond' in combinatie met voer. Mensen vinden volkorenbrood bijvoorbeeld gezond, en boter ongezond. Er wordt een emotionele sticker op voer geplakt die volkomen op gevoel is gebaseerd. Kijk liever wat er aan micro- en macronutrienten in je voedsel zit, en of dit in je patroon past.

Zelf zie ik obese mensen (en mezelf in het verleden dus) als alcoholisten of cocaineverslaafden. Je kiest er niet echt voor, soms heb je het niet eens door dat je het bent, soms wil je het ontkennen, maar je bent het wel en je moet voor jezelf een weg zien te vinden waar je uit kan klauwen.
jups. wat vind je mis met volkorenbrood? ik weet dat mensen tarwe-loos eten/low-carb misschien prefereren, maar met mijn eetstoornisverleden is dat geen goed idee (uitsluiten bepaalde voedingsmiddelen leidt bij mij snel tot terugval in eetbuien/uithongeren/obsessief gedrag)

Ik zou het zelf de minder ongezonde optie voor als je brood wilt eten noemen. De GI/GL van brood valt trouwens wel mee als je het maar combineert met eiwitten en vetten in 1 maaltijd.
Kwak
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:04:11 #27
55709 Stereotomy
pi_126224147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

jups. wat vind je mis met volkorenbrood? ik weet dat mensen tarwe-loos eten/low-carb misschien prefereren, maar met mijn eetstoornisverleden is dat geen goed idee (uitsluiten bepaalde voedingsmiddelen leidt bij mij snel tot terugval in eetbuien/uithongeren/obsessief gedrag)

Ik zou het zelf de minder ongezonde optie voor als je brood wilt eten noemen. De GI/GL van brood valt trouwens wel mee als je het maar combineert met eiwitten en vetten in 1 maaltijd.
Nouja, volkorenbrood werkt voor veel mensen. Het is alleen niet dat wondermiddel wat altijd geportreteerd wordt. Per 100 kcal volkorenbrood heb je heel, heel schamel weinig micronutrienten, en wél een zak zetmeel die je daarmee naar binnen werkt.

Brood is voornamelijk erg goedkoop qua energie, en makkelijk om mee te nemen.

Ik heb wel het idee dat low-carb goed kan werken voor obese mensen ivm de insulineresistentie die daarmee gepaard gaat, maar uiteindelijk moet je zelf een weg vinden die voor jou vol te houden is persoonlijk.
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:05:27 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126224215
Goed om te zien dat ik niet de enige ben die een teringhekel heeft aan cardio. :')

Ik kan daar trouwens ook niets van.
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:07:18 #29
55709 Stereotomy
pi_126224340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goed om te zien dat ik niet de enige ben die een teringhekel heeft aan cardio. :')

Ik kan daar trouwens ook niets van.
:D

Ik vind die treadmill hamsters altijd pijnlijk om te zien :@ Achter mijn huis is een speeltuintje met een basketbal basket. Een halfuurtje dribbelen en ballen schieten vind ik nou een leuke vorm van cardio, als het weer een beetje meewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 08-05-2013 17:12:22 ]
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:11:42 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126224590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

:D

Ik vind die threadmill hamsters altijd pijnlijk om te zien :@ Achter mijn huis is een speeltuintje met een basketbal basket. Een halfuurtje dribbelen en ballen schieten vind ik nou een leuke vorm van cardio, als het weer een beetje meewerkt.
Dat is volgens mij een ergernis voor veel serieuze krachttrainers. Ik heb tenminste al van verschillende van hen gehoord dat ze het ook belachelijk vinden als mensen een half uur op de loopband komen wandelen en dan weer vertrekken. Vaak ook nog met 0 or 0,5% helling.

Doe dat dan gewoon buiten op straat, dan heb je veel meer variatie en je houdt dat abonnementsgeld op zak.
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:13:01 #31
55709 Stereotomy
pi_126224653
Nouja, als je een beetje jong en strak bent, fleur je de boel nog een beetje op.

Die mensen zouden korting moeten krijgen :(
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:14:22 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126224705
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:13 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, als je een beetje jong en strak bent, fleur je de boel nog een beetje op.

"Wij van WC-eend", of wat? :D
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:17:24 #33
55709 Stereotomy
pi_126224852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

"Wij van WC-eend", of wat? :D
Nee nee :o Jong, strak, dikke tieten en mooie kont. Ik ben/heb twee van de vier niet :( *)
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:30:42 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126225413
quote:
9s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:17 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nee nee :o Jong, strak, dikke tieten en mooie kont. Ik ben/heb twee van de vier niet :( *)
Ik woon in een studentstad hé. Dus er zijn sowieso mooie studentes te over. En het vrouwtje dat altijd achter de bar staat mag er ook wel zijn. :9
pi_126227513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:50 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Juist.
+Geen kennis van voeding, denken dat "vers sap" van AH gezond is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2013 18:31:46 ]
pi_126227768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 18:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Juist.
Zoweiso, 'vers' uit een supermarkt :') pers dan zelf een sinasappeltje
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:09:05 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_126235971
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:13 schreef Stereotomy het volgende:

mooi uitzicht is zeker niet verkeerd. maar het leidt zo af.

quote:
9s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:17 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

welke niet? Jong en strak?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:39:56 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126255513
Gisteren weer 62 minuten gecrosstrained 8-) . We gaan er een gewoonte van maken :)
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:39:43 #39
55709 Stereotomy
pi_126257274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 18:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Juist.
Waar ik me dan altijd over verbaas, is die zelfgenoegzaamheid in LIF, waarbij mensen in de dieetclub of slank gaan bashen op mensen die naar de McD en KFC gaan, terwijl ze daar zelf niet eens komen (volgens henzelf) en het hun niet lukt om permanent af te slanken met hun 'oh zo gezonde' quinoa, volkorenbrood, volkorenpasta en magere 20+ kaas. En dan over 20 jaar met diabetes en hart- en vaatziekten komen aanzetten zeker.

Klok klepel en hypocrisie ten top.

'Maar ik eet gezond!' :'(

Eh nee, het feit dat je nog steeds een bierbuik mee moet slepen geeft aan dat je niet gezond bezig bent.

Plaatje erbij:

[ Bericht 10% gewijzigd door Stereotomy op 09-05-2013 13:49:55 ]
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:19:14 #40
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126261605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Waar ik me dan altijd over verbaas, is die zelfgenoegzaamheid in LIF, waarbij mensen in de dieetclub of slank gaan bashen op mensen die naar de McD en KFC gaan, terwijl ze daar zelf niet eens komen (volgens henzelf) en het hun niet lukt om permanent af te slanken met hun 'oh zo gezonde' quinoa, volkorenbrood, volkorenpasta en magere 20+ kaas. En dan over 20 jaar met diabetes en hart- en vaatziekten komen aanzetten zeker.

Klok klepel en hypocrisie ten top.

'Maar ik eet gezond!' :'(

Eh nee, het feit dat je nog steeds een bierbuik mee moet slepen geeft aan dat je niet gezond bezig bent.

Plaatje erbij:

[ afbeelding ]
dit is typsisch een tekst van iemand die niet precies weet wat daar besproken wordt. over dieet ga ik niks zeggen, maar in slank zijn ten eerste de meeste mensen al slank, ten tweede krijg je op je flikker als je teveel brood eet, margarine ipv echte boter of olijfolie, teveel carbs, light-producten, iets wat ook maar lijkt op sonja bakker, eierkoeken, ontbijtkoek en wat voor andere shit er ook gepromoot wordt in dieten. :N het feit dat niet iedereen altijd perfect eet daar, is vooral dat het merendeel helemaal niet hoeft af te vallen. Ik ben nogal een uitzondering :P
Kwak
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:44:25 #41
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126262687
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dit is typsisch een tekst van iemand die niet precies weet wat daar besproken wordt. over dieet ga ik niks zeggen, maar in slank zijn ten eerste de meeste mensen al slank, ten tweede krijg je op je flikker als je teveel brood eet, margarine ipv echte boter of olijfolie, teveel carbs, light-producten, iets wat ook maar lijkt op sonja bakker, eierkoeken, ontbijtkoek en wat voor andere shit er ook gepromoot wordt in dieten. :N het feit dat niet iedereen altijd perfect eet daar, is vooral dat het merendeel helemaal niet hoeft af te vallen. Ik ben nogal een uitzondering :P
Daar kan ik mij in vinden :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:37:35 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126264683
Ik eet ook geen brood. Tenzij het echt niet anders kan. Wel veel bananen voor het sporten.
  Moderator donderdag 9 mei 2013 @ 15:49:33 #43
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_126265142
Ik ga beginnen fitnessen, ik kan voor een abbo zorgen voor 30 euro in de maand bij mij in de buurt. Hoe pak ik dit voor het eerst aan? ben dik en heb geen conditie
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_126265521
Edit: vecht dat maar via PM uit.

[ Bericht 96% gewijzigd door Snakey op 09-05-2013 16:13:59 ]
pi_126265783
Ik ga me hier ook weer melden, aangezien ik nu echt fanatiek bezig wil zijn en m'n levensstijl wil omgooien icm veel fitness, water drinken en letten op m'n eetpatroon.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_126266039
quote:

[..]

Dat dus.
pi_126266848
Vanochtend eerst gras maaien, zou daarna wel de sportschool in. Helaas ging die om 12 uur dicht. Nog maar even gaan hardlopen dan in de zon om toch iets te doen vandaag. Morgen maar weer de sportschool opzoeken.

En brood...ik eet er een stuk of 8 per dag, wisselend qua beleg. Zoals al gezegd, tis lekker makkelijk.
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:43:56 #48
55709 Stereotomy
pi_126269206
quote:

[..]

Maar da's het hele punt: je hoeft niet perfect te eten om gezond af te vallen, én je hoeft niet gezond te zijn als je jezelf het plakkaat 'gezonde eter' geeft omdat je toevallig volkorenproducten en veel groentes eet (ik noem maar wat).

Iemand die niet 'elke dag perfect' eet, maar zichzelf van de insulineresistentie af helpt, en dan iemand die jaren voortmoddert en zichzelf voor de gek houdt dat hij 'gezond eet' omdat hij genoeg pietamientjes binnenkrijgt op een dag.... maar wel op de trein richting diabetes en hart- en vaatziekten zit, wat geen ziektes van vitaminegebrek zijn, zoals beri-beri en scheurbuik, maar ziektes van energieoverschot.

Overigens lurk ik al jaren mee in slank en dieet, waarbij mijn verbazing idd meer slaat op dieet zoals je zegt. :) Ik ken ook de persoonlijke venijnige vetes daar en nu ik erover nadenk, slecht idee om daarin meegezogen te worden. :P

Mensen die al langer posts lezen van mij weten iig dat ik geen methode aanhang, maar dat ik mensen graag aanspoor hun eigen methode te kiezen die ze vol kunnen houden.
pi_126273247
Ik heb me maandag ingeschreven bij fit for free, ben al 2 keertjes geweest en heb bij inschrijven aangegeven dat ik per kwartaal wil betalen. Wanneer wordt het geld afgeschreven, is dat bij iedereen op dezelfde datum of ligt dit aan je inschrijving? Dan kan ik er rekening mee houden en zorgen dat er genoeg saldo op m'n bankrekening staat.
Rossoneri siamo noi.
pi_126273303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ga beginnen fitnessen, ik kan voor een abbo zorgen voor 30 euro in de maand bij mij in de buurt. Hoe pak ik dit voor het eerst aan? ben dik en heb geen conditie
Ik ben vanaf afgelopen maandag ook begonnen. Ga op het begin gewoon 2 of 3x per week anderhalf uur ofzo. Belangrijk is dat je gezond eet veel water en melk drinkt en let op je eiwitten enzo. En doorzetten.
Rossoneri siamo noi.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:09:01 #51
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126279266
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:43 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Maar da's het hele punt: je hoeft niet perfect te eten om gezond af te vallen, én je hoeft niet gezond te zijn als je jezelf het plakkaat 'gezonde eter' geeft omdat je toevallig volkorenproducten en veel groentes eet (ik noem maar wat).

Iemand die niet 'elke dag perfect' eet, maar zichzelf van de insulineresistentie af helpt, en dan iemand die jaren voortmoddert en zichzelf voor de gek houdt dat hij 'gezond eet' omdat hij genoeg pietamientjes binnenkrijgt op een dag.... maar wel op de trein richting diabetes en hart- en vaatziekten zit, wat geen ziektes van vitaminegebrek zijn, zoals beri-beri en scheurbuik, maar ziektes van energieoverschot.

Overigens lurk ik al jaren mee in slank en dieet, waarbij mijn verbazing idd meer slaat op dieet zoals je zegt. :) Ik ken ook de persoonlijke venijnige vetes daar en nu ik erover nadenk, slecht idee om daarin meegezogen te worden. :P

Mensen die al langer posts lezen van mij weten iig dat ik geen methode aanhang, maar dat ik mensen graag aanspoor hun eigen methode te kiezen die ze vol kunnen houden.
dan zijn we het helemaal eens met elkaar
Kwak
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:09:31 #52
55709 Stereotomy
pi_126279293
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dan zijn we het helemaal eens met elkaar
Dat waren we al :D
pi_126279727
Oh ik zit nu trouwens op 4,5 week zonder suiker! En ik ben ondertussen ook al wat kilo's kwijt :) Heb alleen gisteren iets verkeerds gedaan waardoor mijn heup nu scheef zit (ik ben een beetje een retard soms :') ) waardoor ik nu verrek van de pijn als ik iets doe.

Hoe dan ook, het gaat lekker :) Kon 2 maanden geleden maximaal een kwartier op de crosstrainer, gisteren deed ik met gemak 30 minuten. Alleen dat eeuwige hongergevoel is echt een hel, dus ik ga even kijken of ik naar een diëtist kan aangezien ik verder wel gewoon mijn calorieën binnenkrijg.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:20:47 #54
55709 Stereotomy
pi_126280007
Goed bezig.

Structureel afvallen gaat nooit gepaard zonder enig hongergevoel; je bent immers onder onderhoud aan het eten, waardoor je lichaam in netto catabole staat is en wel energie uit vet- of glycogeenreserves moet halen. Ghreline en PYY-niveaus fluctueren en geven je honger.

Geen angst voor honger als je een lichte deficit hebt tijdens je afvallen. Hier in het rijke moderne westen zijn we zo avers van honger dat we denken altijd te moeten blijven eten.

Soms lijkt het wel een wedstrijd op fitnessfora, wie het minst hongergevoel ervaart tijdens het cutten. 'Ik heb vandaag onder onderhoud gegeten en heb geen hongergevoel gekend!'. Nou, wauw, wil je nu een lintje, denk ik dan. Het gevoel alsof je wel trek hebt, hoort bij afvallen. Er is echter verschil in snaaidrang, of daadwerkelijk bijvoorbeeld een appeltje te kunnen eten.
pi_126280480
Ik had het ook al toen ik boven mijn onderhoud zat, dus ik ben sowieso een beetje een vreetschuur van nature :') Daar stelselmatig tegenin gaan is gewoon heel lastig, maar ergens ook wel goed om te weten dat ik mezelf niet meer toesta om zomaar op te geven omdat het even lastig wordt.

Hopen dat morgen mijn heup niet meer pijn doet, dan kan ik nog wat gaan sporten.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:30:40 #56
55709 Stereotomy
pi_126280594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:28 schreef Franknfurter het volgende:
Ik had het ook al toen ik boven mijn onderhoud zat, dus ik ben sowieso een beetje een vreetschuur van nature :') Daar stelselmatig tegenin gaan is gewoon heel lastig, maar ergens ook wel goed om te weten dat ik mezelf niet meer toesta om zomaar op te geven omdat het even lastig wordt.

Hopen dat morgen mijn heup niet meer pijn doet, dan kan ik nog wat gaan sporten.
Ik ken het gevoel hoor :o

Voor mij is afvallen erg opletten dat ik niet teveel eet. Net iets boven onderhoud eten als ik train, is voor mij iets minder erg opletten dat ik niet teveel eet. :')

Is wellicht genetisch bepaald bij ons dat we wat meer hongergevoel hebben ten opzichte van hoeveel energie uit voedsel ons lichaam daadwerkelijk nodig heeft. :) Zo zijn de kaarten geschud, en we moeten manieren vinden om ermee om te gaan!

Het had ook andersom kunnen zijn; je ziet dat vaak in dit topic of elders, mensen die juist veel verzadigingsgevoel hebben en echt moeite hebben om wat meer te eten! Meestal zijn ze veel te dun voor hun lengte. Eigenlijk het omgekeerde probleem. Wel fascinerend, al deze variatie, vind ik altijd.
pi_126280673
Heel veel water drinken helpt gelukkig wel, en veel magere kwark vult ook wel goed voor een paar uur. Hoe dan ook, afvallen :7
pi_126299687
Ik heb een vraag over de fysieke gesteldheid van dit beroemd model aan het strand.

Is dat de uiterste vorm van perfectie zoals dat hier wordt gepropageerd of gewoon te mager voor fitness waar het laten zien van je buikspieren en alles wat ermee samenhangt altijd wordt getoond.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:09:24 #59
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126299756
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:32 schreef Franknfurter het volgende:
Heel veel water drinken helpt gelukkig wel, en veel magere kwark vult ook wel goed voor een paar uur. Hoe dan ook, afvallen :7
Je hebt een doel, dus dat hongergevoel neem je voor lief. Wil niet zeggen dat je er niet over mag klagen, dat doe ik ook. :P
pi_126299803
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je hebt een doel, dus dat hongergevoel neem je voor lief. Wil niet zeggen dat je er niet over mag klagen, dat doe ik ook. :P
Ik heb altijd 's avonds trek. Dusdanig dat ik mezelf dingen ga bedenken waarom ik toch iets zou 'mogen' eten :') :'(
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:13:53 #61
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126299883
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:11 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik heb altijd 's avonds trek. Dusdanig dat ik mezelf dingen ga bedenken waarom ik toch iets zou 'mogen' eten :') :'(
Calorieen tellen. Dan kan je het zo indelen dat je 's avonds nog ruimte hebt voor een snack. Hoef je jezelf niet te pijnigen. :P
pi_126300019
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Calorieen tellen. Dan kan je het zo indelen dat je 's avonds nog ruimte hebt voor een snack. Hoef je jezelf niet te pijnigen. :P
Yup, ik kan 's avonds nog genoeg eten. De eetmomenten waarop ik de meeste calorien neem zijn voor en net na m'n training. De rest van de dag heb ik dan nog ruimte over. Grofweg deze indeling

Ontbijt: 400kcal
Lunch: 400kcal
Pre workout: 600kcal
Na workout: 600kcal
's Avonds + 's nachts: 600kcal

's Avonds neem ik 250 gram magere kwark, wat wel vult. Dan nog wat chorizo, wat ook lekker vult door het vet.
pi_126301912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
Het had ook andersom kunnen zijn; je ziet dat vaak in dit topic of elders, mensen die juist veel verzadigingsgevoel hebben en echt moeite hebben om wat meer te eten! Meestal zijn ze veel te dun voor hun lengte. Eigenlijk het omgekeerde probleem. Wel fascinerend, al deze variatie, vind ik altijd.
Present :P

's ochtends eet ik 1 broodje pindakaas ( 2 sneetjes) en 2 glazen melk, hiermee zit ik echt bomvol. In de middag eet ik nog een broodje pindakaas en rest van het melk, maar ik moet hier dan echt proppen. Dan avond eten en dat gaat dan nog wel, en tot het slapen gaan drink ik de rest van het melk (2L per dag), en voor het slapen gaan 500 gr kwark. Aan het eind van de dag sta ik echt op knappen. :') En nog eet ik eigenlijk veel te weinig. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2013 13:13:05 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:24:22 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126302379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:12 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

's ochtends eet ik 1 broodje pindakaas ( 2 sneetjes) en 2 glazen melk, hiermee zit ik echt bomvol. In de middag eet ik nog een broodje pindakaas en rest van het melk, maar ik moet hier dan echt proppen. Dan avond eten en dat gaat dan nog wel, en tot het slapen gaan drink ik de rest van het melk (2L per dag), en voor het slapen gaan 500 gr kwark. Aan het eind van de dag sta ik echt op knappen. :') En nog eet ik eigenlijk veel te weinig. ;(
Dan is zeg, 6x per dag eten een goede optie voor je. Op die manier kan je kleinere hoeveelheden per keer eten waardoor je niet vreselijk vol komt te zitten.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:29:51 #65
55709 Stereotomy
pi_126302599
quote:

[..]

Ja, en ik zie al dat je het makkelijker voor jezelf maakt: vloeibaar voedsel (in jouw geval melk) is makkelijker in te nemen dan vast voedsel, dus je helpt jezelf al een handje om toch genoeg te kunnen eten.

Te dikke mensen moeten het omgekeerde doen: juist het voedsel zoeken wat ze dat verzadigingsgevoel geven, zodat ze niet chronisch boven onderhoud eten.

Overigens vind ik 500 gram kwark erg fors. Als je het anti-catabole effect van langzame eiwitten 's nachts wilt hebben, heb je aan zo'n 250-300 gram ook al genoeg. Mocht je per se 500 gram kwark op een dag willen hebben, kun je die 200 gram elders eten. Misschien helpt je dat.
pi_126302635
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dan is zeg, 6x per dag eten een goede optie voor je. Op die manier kan je kleinere hoeveelheden per keer eten waardoor je niet vreselijk vol komt te zitten.
Klopt, 3x per dag eten is ook gewoon zo'n standaard lijstje voor werkende mensen. Ontbijt, lunchpauze, avondeten. Dat hoeft helemaal niet, je kunt 1 of 2 (IF) maar ook gewoon 6 of 10 maaltijden op een dag nemen. Dan is het inderdaad wat makkelijker te spreiden.

Toen ik bulkte nam ik zo'n 7 maaltijden op een dag van 400-600kcal per stuk.

Verder gewoon het brood weglaten en havermout nemen, dat helpt enorm. Een halve liter volle melk met 50 gram havermout is ongeveer 500kcal. Dat drink je zo weg en een uur later kan je er weer eentje nemen. Brood vult alleen maar onnodig. Bulken met brood is gewoon niet te doen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:33:31 #67
55709 Stereotomy
pi_126302737
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:30 schreef Sapstengel het volgende:

Verder gewoon het brood weglaten en havermout nemen, dat helpt enorm. Een halve liter volle melk met 50 gram havermout is ongeveer 500kcal. Dat drink je zo weg en een uur later kan je er weer eentje nemen. Brood vult alleen maar onnodig. Bulken met brood is gewoon niet te doen.
Ja, maar dan wel ongekookte havermout in bv melk. Ik zag laatst in het andere topic iemand enorm veel moeite hebben havermout weg te werken. Maar dat bleek havermout gekookt in water te zijn :D Als iets enorm vult....

pi_126302782
Wat ik altijd doe is een pak euroshopper havermout kopen a 39 cent. Dat vermalen in de blender totdat het poeder is. Dan gooi je gewoon wat scheppen poeder in je koude melk en schud je even goed. Tussendoor nog een keertje roeren, want het zakt naar beneden.

Op die manier merk je nauwelijks dat je havermout eet, het lijkt qua consistentie gewoon bijna nog op melk. Tenzij je er natuurlijk een paar honderd gram in gooit.
pi_126304813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:35 schreef Sapstengel het volgende:
Wat ik altijd doe is een pak euroshopper havermout kopen a 39 cent. Dat vermalen in de blender totdat het poeder is. Dan gooi je gewoon wat scheppen poeder in je koude melk en schud je even goed. Tussendoor nog een keertje roeren, want het zakt naar beneden.

Op die manier merk je nauwelijks dat je havermout eet, het lijkt qua consistentie gewoon bijna nog op melk. Tenzij je er natuurlijk een paar honderd gram in gooit.
waarom die moeite, vind je het anders niet lekker? ik sta iedere ochtend weer te springen om havermout met koude melk te mogen eten. gewoon havermout in een kom, melk erbij, en eten. 100 g havermout normaal, 200 als ik extra honger heb.

quote:

[..]

dit klinkt voor mij als superomnivoor echt onvoorstelbaar, en als ik eerlijk ben heb ik meteen het idee dat je je aanstelt... omdat ik dus altijd al veel heb gegeten. ik moet moeite doen om het bij 4 sneeën met pindakaas te laten, heb dan nog wel honger maar ik weet dat als ik even wacht het hongergevoel vanzelf verdwijnt. wel een goede tip dus, gewoon zo snel eten dat je hersenen nog niet weten dat er eten in aantocht is :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Deeltjesversneller op 10-05-2013 14:35:17 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:36:29 #70
55709 Stereotomy
pi_126305035
Yeah, het 'hey, je hebt helemaal geen honger meer / energie nodig' - belletje is bij ons een beetje uitgeschakeld, terwijl die bij sommige mensen continu aan staat.
pi_126305126
Ik at eerst zoms ook niks tot het avondeten en dan s'avonds een zak chips ofzo, het is ook een deel gewenning gewoon. Ik eet nu meestal 6 boterhammen met pindakaas op school en dan s'avonds krijg ik rond 8 uur weer honger en eet ik dan wat er in huis is.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_126305828
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, maar dan wel ongekookte havermout in bv melk. Ik zag laatst in het andere topic iemand enorm veel moeite hebben havermout weg te werken. Maar dat bleek havermout gekookt in water te zijn :D Als iets enorm vult....

[ afbeelding ]
Ik had 2 weken geleden 500 ml melk gekookt met 50 gr havermout, was ook niet weg te werken, ik zat serieus vol na 2 happen. :') Sindsdien kon ik geen havermout meer zien, misschien toch maar eens de manier van Sapstengel proberen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2013 14:57:13 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:04:31 #73
55709 Stereotomy
pi_126306125
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:56 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ik had 2 weken geleden 500 ml melk gekookt met 50 gr havermout, was ook niet weg te werken, ik zat serieus vol na 2 happen. :') Sindsdien kon ik geen havermout meer zien, misschien toch maar eens de manier van Sapstengel proberen.
Probeer havermout idd in koude melk te roeren, en niet te lang te laten staan. :) Geef het wat smaak met kaneel of vanille/vanilline, of wat zoets.
pi_126306215
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

waarom die moeite, vind je het anders niet lekker? ik sta iedere ochtend weer te springen om havermout met koude melk te mogen eten. gewoon havermout in een kom, melk erbij, en eten. 100 g havermout normaal, 200 als ik extra honger heb.
Anders is het niet lekker inderdaad. Als het onvermalen is zijn het van die met melk volgezogen vlokken. Helemaal met weinig melk. Dan is het gewoon alsof je kots aan het eten bent.

En veel moeite is het niet, ik eet 50gr per dag, een pak is een halve kilo. Dus gewoon één keer in de blender stoppen en dan kan ik weer anderhalve week vooruit.
pi_126306787
Zeg, kan ik insanity doen ipv cardio? Ik haat cardio (crosstrainer/hardloopband) met een grote passie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')