quote:
Kapotbezuinigen FTW!quote:Door de economische malaise heeft het Rijk vorig jaar veel minder belasting kunnen ophalen dan verwacht. Het begrotingstekort is mede daardoor in 2012 uitgekomen op 4,1 procent, oftewel 24 miljard euro. Dat blijkt uit het financiële jaarverslag dat het Rijk woensdag publiceerde.
Ik lees:quote:
11.4 miljard lager? Maar dan ging er toch ergens iets enorm de mist in? Hoe kan het dat de belastingopbrengsten maar liefst 11 miljard hoger werden geraamd?quote:De totale belastingopbrengst viel 11,4 miljard lager uit dan in de Miljoenennota 2012 (van de derde dinsdag in september 2011) werd geraamd. Deze tegenvaller is volgens het ministerie van Financiën een 'direct gevolg van de lagere groeicijfers'.
We moeten gewoon een Duitse deelstaat worden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:10 schreef SeLang het volgende:
Gefeliciteerd, we horen bij de kneusjes van Europa
[ afbeelding ]
De euro gaat er sowieso aan. Het enige wat nu nog telt is of we dan bij het "Duitse" deel van Europa horen of bij het Spaans/ Franse. Helaas is dat laatste nu het geval. Ondanks dat NL nauwelijks een crisis heeft lukt het nu al nieteens om ons aan de 3% norm te houden. En in 2013 zitten we daar gewoon nog steeds boven. En dan te bedenken dat onze huizenbubble nog nieteens is begonnen om leeg te lopen....
Onze regering zou er goed aan doen om zich te positioneren voor het post-euro tijdperk. En dan wil je dus niet in de mediterrane club zitten...
Nee, gewoon onafhankelijk binnen een clubje met Duitsland, Oostenrijk en Finland.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:11 schreef Freak188 het volgende:
[..]
We moeten gewoon een Duitse deelstaat worden.
Ik merk dat jij het altijd vrij negatief inziet (deze EU crisis). Aan de ene kant denk ik: je hebt verstand van zaken dus het is ergens op gebaseerd. Aan de andere kant denk ik: zo hard als jij het schetst zal het toch niet lopen?quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee, gewoon onafhankelijk binnen een clubje met Duitsland, Oostenrijk en Finland.
Duitsland is tegen wil en dank door Frankrijk in de euro gedwongen als voorwaarde voor de Duitse hereniging. Maar op het moment dat Frankrijk in rook opgaat (kwestie van tijd met het huidige semi-communistische regime) dan gaan ze echt niet voor Frankrijk betalen. Dat is dan het einde van de euro.
Het belangrijkste voor Nederland is om tegen elke prijs te vermijden dat we in een unie met Frankrijk achter blijven. We moeten dus zorgen dat we in een positie zijn om dan ofwel een monetaire unie met Duitsland te vormen ofwel de nieuwe gulden op een geloofwaardige manier aan de nieuwe Duitse mark koppelen (zoals pre-euro).
Maar goed, politici kijken niet zo ver vooruit
Gezien hij wel van kennis van zaken heeft vraag ik me dan juist af waar hij in zou zitten? Duitse bonds?quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:30 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik merk dat jij het altijd vrij negatief inziet (deze EU crisis). Aan de ene kant denk ik: je hebt verstand van zaken dus het is ergens op gebaseerd. Aan de andere kant denk ik: zo hard als jij het schetst zal het toch niet lopen?
Als je naar de financiële markten kijkt dan zou je het niet zeggen, maar de situatie in de eurozone is aan het verslechteren. Was er aan het begin van de crisis nog enige consensus over wat er moet gebeuren, momenteel zie je dat dat compleet uit elkaar loopt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:30 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik merk dat jij het altijd vrij negatief inziet (deze EU crisis). Aan de ene kant denk ik: je hebt verstand van zaken dus het is ergens op gebaseerd. Aan de andere kant denk ik: zo hard als jij het schetst zal het toch niet lopen?
De EU is zeker niet de enige maar het feit dan anderen ook problemen hebben maakt de risico's voor de eurozone niet kleiner.quote:Is de EU met de PIGS(F) landen nou echt de enige die zulke problemen heeft? Waarom zou de USA bijvoorbeeld niet kunnen ploffen?
Nou ja, zolang Dijselbloem zich populair maakt bij de Duitsers, moet dat wel enige krediet geven.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je naar de financiële markten kijkt dan zou je het niet zeggen, maar de situatie in de eurozone is aan het verslechteren. Was er aan het begin van de crisis nog enige consensus over wat er moet gebeuren, momenteel zie je dat dat compleet uit elkaar loopt.
Frankrijk steekt nu gewoon openlijk de middelvinger op en ze hebben al aangekondigd dat ze sowieso in 2013 en 2014 hun kont gaan afvegen met het Stabiliteitspact en verdragen die recentelijk in het kader van de crisis zijn gesloten. Uiteindelijk gaat Frankrijk hiermee in de vuurlinie komen, maar Frankrijk is te groot om te redden. Dit nog los van het feit dat er in Duitsland geen draagvlak meer is voor bailouts. Frankrijk zal daarom de druk op de ECB op gaan opvoeren (niet dat die iets op kunnen lossen) en dat maakt de kloof met Duitsland alleen maar groter want een min of meer onafhankelijke ECB is de allerlaatste belofte aan de Duitsers die nog niet is gebroken.
Nederland is heel onverstandig de Franse kant aan het op bewegen. Onbegrijpelijk hoe laconiek ze doen over verdragsschendingen. Dat gaat ze nog opbreken als de euro aan z'n eind komt en je plotseling ontdekt dat je als een soort Frankrijk wordt gezien. Ik heb het gevoel dat de Nederlandse politici dan (nog) niet in de gaten hebben.
[..]
De EU is zeker niet de enige maar het feit dan anderen ook problemen hebben maakt de risico's voor de eurozone niet kleiner.
quote:Productie industrie met ruim 5 procent gekrompen
De productie van de Nederlandse industrie is in maart met 5,3 procent gedaald vergeleken met dezelfde maand vorig jaar en is daarmee op het laagste niveau terechtgekomen in 3 jaar. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag bekendgemaakt. .
De bedrijvigheid nam in maart veel harder af dan in de voorgaande maand. In februari bedroeg de krimp 1,3 procent vergeleken met een jaar eerder. 'Een verrassend forse krimp. De wereldwijde economische groei valt terug, daar heeft onze industrie duidelijk last van', vertelt Senne Janssen, econoom bij het CBS.
French media reacts, calling Sandberg: 'an idiot in ski boots'quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Ban the French from Norway
Straks mogen wij ook Noorwegen niet meer in
Een daling van 20% vanaf de piek vind ik op zijn minst een fikse correctie van de huizenprijzen. En omdat ik niet verwacht dat die daling nu al voorbij is, denk ik dat je best kan stellen dat die huizenbubble aan het leeglopen is.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:10 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
De euro gaat er sowieso aan. Het enige wat nu nog telt is of we dan bij het "Duitse" deel van Europa horen of bij het Spaans/ Franse. Helaas is dat laatste nu het geval. Ondanks dat NL nauwelijks een crisis heeft lukt het nu al nieteens om ons aan de 3% norm te houden. En in 2013 zitten we daar gewoon nog steeds boven. En dan te bedenken dat onze huizenbubble nog nieteens is begonnen om leeg te lopen....
Onze regering zou er goed aan doen om zich te positioneren voor het post-euro tijdperk. En dan wil je dus niet in de mediterrane club zitten...
Vechten!quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
French media reacts, calling Sandberg: 'an idiot in ski boots'
Maar dat zou inhouden dat je enmasse in de Noorse kronen of zo moet gaan zitten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je naar de financiële markten kijkt dan zou je het niet zeggen, maar de situatie in de eurozone is aan het verslechteren. Was er aan het begin van de crisis nog enige consensus over wat er moet gebeuren, momenteel zie je dat dat compleet uit elkaar loopt.
Frankrijk steekt nu gewoon openlijk de middelvinger op en ze hebben al aangekondigd dat ze sowieso in 2013 en 2014 hun kont gaan afvegen met het Stabiliteitspact en verdragen die recentelijk in het kader van de crisis zijn gesloten. Uiteindelijk gaat Frankrijk hiermee in de vuurlinie komen, maar Frankrijk is te groot om te redden. Dit nog los van het feit dat er in Duitsland geen draagvlak meer is voor bailouts. Frankrijk zal daarom de druk op de ECB op gaan opvoeren (niet dat die iets op kunnen lossen) en dat maakt de kloof met Duitsland alleen maar groter want een min of meer onafhankelijke ECB is de allerlaatste belofte aan de Duitsers die nog niet is gebroken.
Nederland is heel onverstandig de Franse kant aan het op bewegen. Onbegrijpelijk hoe laconiek ze doen over verdragsschendingen. Dat gaat ze nog opbreken als de euro aan z'n eind komt en je plotseling ontdekt dat je als een soort Frankrijk wordt gezien. Ik heb het gevoel dat de Nederlandse politici dan (nog) niet in de gaten hebben.
[..]
De EU is zeker niet de enige maar het feit dan anderen ook problemen hebben maakt de risico's voor de eurozone niet kleiner.
Hebben we nauwelijks crisis dan?quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:10 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel koste de bailout van SNS dan precies?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 00:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hebben we nauwelijks crisis dan?
Er is een gigantische huizenbubbel die aan het leeglopen is... 20% van de waarde van je huis verliezen is voor iemand toch echt wel een crisis
En dit jaar zitten we alleen maar over de 3% door de bailout wat eigenlijk een investering is die we vast wel terug krijgen(SNS)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |