quote:Kans op regen- en onweersbuien
AMSTERDAM - Zeist, 7 mei 2013 - Vandaag zit er meer vocht in de atmosfeer dan de voorgaande dagen. Vanochtend beginnen we nog vrij zonnig, maar al snel ontstaan stapelwolken. Vanmiddag neemt vanuit het oosten de kans op onweersbuien toe. Voor de buien uit wordt het nog 19 tot lokaal 24 graden. De komende dagen blijft het wisselvallig en wordt het koeler.
Vanochtend begint de dag op veel plaatsen zonnig, lokaal komt een enkele (grond)mistbank voor. Over het zuiden trekken soms wat wolkenvelden en zou zeer plaatselijk een spatje regen kunnen vallen. In de loop van de ochtend ontstaan er stapelwolken, die snel dikker worden. De temperatuur loopt snel op. De maxima komen uit tussen 19 en lokaal 24 graden
Vanmiddag groeien de stapelwolken als eerste in het oosten van het land uit tot enkele regen- en onweersbuien. Richting de avond ontstaan op meer plaatsen buien, die lokaal stevig kunnen zijn. (Omdat het om buien gaat is het net zo goed mogelijk dat het in uw plaats droog blijft. Vooraf is niet aan te geven waar de buien precies zullen ontwikkelen en heentrekken.) Er steekt vanmiddag een meest matige noordoostenwind op.
Vanavond vallen verspreid over het land nog een paar buien. De activiteit van de buien neemt daarbij geleidelijk af. Vannacht trekken hier en daar nog wat buienrestanten over, maar op steeds meer plaatsen wordt het droog en klaart het op. In opklaringen kan een mistbank ontstaan. De nacht verloopt zacht met minima rond 12 graden.
Morgen is er in de ochtend een mix van wolken, zon en een lokale bui. In de middag trekt vanuit het zuidwesten een gebied met buiige regen het land binnen. Voor dit gebied uit kunnen ook enkele losse buien ontstaan in het noordoosten van het land, mogelijk met onweer. Bij een matige zuiden- tot zuidwestenwind wordt het 18 graden aan zee en 21 in het binnenland.
Donderdag, Hemelvaartsdag, begint de dag buiig. In de loop van de ochtend trekken de buien naar het noordoosten weg en komt de zon tevoorschijn. In de middag is er een afwisseling van stapelwolken en zon. In het noordoosten kan bewolking nog lang de overhand houden. Met een stevige zuidwestenwind wordt frisse zeelucht aangevoerd. Het wordt hierdoor niet warmer dan 14 graden aan zee en 17 in het oosten.
De rest van het lange Hemelvaartsweekend blijft het koel en wisselvallig. De zon heeft het moeilijk en soms valt wat regen of een losse bui. Met maxima van 12-16 graden leven we onder de normaal voor deze tijd van het jaar. Na het weekend krabbelt de temperatuur langzaam weer wat, maar blijft het wisselvallig.
quote:Eerste zomerse onweersbuien in aantocht
(Novum) - De eerste onweersbuien van deze lente komen dinsdagmiddag vanuit het oosten Nederland binnen. In de avond bereiken die het westen, verwacht een woordvoerder van weeronline.nl.
Eerste zomerse onweersbuien in aantocht
De onweersbuien zijn zeer lokaal en gaan gepaard met een 'redelijke neerslag' en windstoten tot 65 kilometer per uur. "Omdat ze zo lokaal zijn zul je er in veel plaatsen niets van merken", zegt de woordvoerder.
Het duurt even voordat de onweersbuien het strand bereiken, maar toch is het daar dinsdag niet goed toeven. "Vanuit het zuidwesten komt bewolking binnen. In Zeeland is het nu al bewolkt. Er staat dus weinig zon en er is redelijk wat wind", waarschuwt de woordvoerder. "Ik zou vandaag eerder kiezen voor een fietstocht."
In het hemelvaartsweekeinde, vanaf donderdag, wordt het koel en wisselvallig. "We verwachten losse buien bij een maximale temperatuur van 12 tot 16 graden."
maar daar vooruit nog flink veel zon zie ik. we wachten afquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:33 schreef marcel-o het volgende:
dr komt al n flinke bewolking aan vanauit midden Duitsland.
Hier (Twente) wordt het ook al steeds meer bewolkt en de wind is ook iets steviger geworden afgelopen uur.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:33 schreef marcel-o het volgende:
Eerste dikke regenbui nadert zo de grens van Overijssel en Gelderlandquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:33 schreef marcel-o het volgende:
nee in oost brabantquote:
Ik heb je er niet bij geroepen, voordat ik dáár weer valselijk van beschuldigd word...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hihahoaho wat een garpigen mod ben jij toch![]()
![]()
Kleine teleurstelling misschien, maar hier in het oosten ook nog steedsquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef Nattekat het volgende:
Om de oostelingen jaloers te maken; nog steeds zonnig en warm
In februari, maart heeft het in midden-nederland al een keer goed geonweerd, schrok er toen wakker van.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:37 schreef Drugshond het volgende:
Het is weer eens zover het eerste onweertje voor 2013
Zon is weer terugquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef Nattekat het volgende:
Om de oostelingen jaloers te maken; nog steeds zonnig en warm
Behoorlijke bui daarro met flink wat onweerquote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nou mensen.. het was leuk jullie gekend te hebben.
[ afbeelding ]
goede kans, temperaturen zijn lekker hoog in de kustprovincies, en trekrichting lijkt inderdaad goed voor oa Den Haag.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:37 schreef Tchock het volgende:
Wat schatten jullie in, komt het noodweer ook in de kustgebieden zoals Den Haag? Volgens het FOK!-weerbericht niet, maar als ik op buienradar kijk zie ik in al mijn leek-wijsheid de buien toch uitdrukkelijk die kant op huppelen.
15 minuten geleden een flinke hagelbui. Qua onweer viel het erg mee. Ik denk dat Dordrecht en Zwijndrecht er erger aan toe zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Behoorlijke bui daarro met flink wat onweer
Rhenen precies hetzelfdequote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
hier in leusden zit een onzichtbare stofzuiger welke alle regenwolken weg neemt. op buienradar zie je werkelijk elke bui net voor amersfoort verdwijen!
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is weer de dag van de eeuwige regen in Arnhem
Toen ik zonet de hond uitliet, kon ik zo het Abe Lenstra stadion zien liggen (ik woon boven Leeuwarden).quote:
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:23 schreef vandermar het volgende:
[..]
Toen ik zonet de hond uitliet, kon ik zo het Abe Lenstra stadion zien liggen (ik woon boven Leeuwarden).
Nu is de afbeelding weer normaal.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:26 schreef alors het volgende:
Ik kan hier ook wel verder dan 1000 meter zien.
Klopt. Iemand heeft het schild weer aangezet. Buienradar geeft al de hele dag regen over 20 minuten aan. Twintig minuten later is de bui opgelost en komt de volgende weer over 20 minutenquote:
Breda idem, Eindhoven ligt weer eens in de weg.quote:
nie zo mooi, mee wetterenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:25 schreef marcel-o het volgende:
Draait mooi over bijna heel belgie heen ..
spoelt t mooi weg..quote:
Beterquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:53 schreef pietkanarie het volgende:
Utrecht moet het tot nu toe ook doen met twee druppels. Eigenlijk gewoon droog dus.
Ja, wel een echte bui. Anders liever niksquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:15 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Beterwegwezen met die waterige drap snil
of echte snil of niet
![]()
Waar zou je zoiets kunnen vinden voor een andere land? Ik zou dat graag voor Frankrijk willen hebben. Voor de duivensport. Zodat we kunnen zien hoe goed het is op die locatiequote:
Het zicht in Maastricht was opvallend laag.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wat was hier Wtf aan? Kaartje updatet steeds.. Voortaan even opslaan + uploaden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |