quote:
Hij vind coffeeshops crimineel.quote:Met een gemiddelde besteding van 20euro in een coffeeshop trek je dan toch gauw tussen de 50 en 60 miljoen euro uit het criminele circuit."
quote:"Maar we hebben er nu eenmaal voor gekozen dit uit te voeren en nu kunnen we niet anders dan er consequent mee doorgaan."
klopt, als blijkt dat het toch niet zo goed werkt als je had verwacht moet je er vooral mee doorgaan, hoe dan ook!quote:Nogmaals, u bent niet verplicht die regels uit te voeren.
"Maar we hebben er nu eenmaal voor gekozen dit uit te voeren en nu kunnen we niet anders dan er consequent mee doorgaan.
Daadkracht, wet en orde. Onno maakt zich klaar voor het Haagse pluche.quote:
Laat mij dan maar burgemeester zijn, incompetente zak.quote:Volgens Hoes is het coffeeshopdossier "heel ingewikkeld".
Ja, een club mensen met gezond verstand die tegen het fascistische drugsverbod zijn.quote:Ik knok met een heel goed georganiseerde sector, een goed georganiseerde lobbyclub.
buiten dat.. de coffeeshops zijn ZELF bezig hun klaten naar andere steden dan de grensstreek te sturen om straathandel wind uit de zeilen te halen, waarom hoes roept dat ZIJN (quote:Op zondag 2 juni 2013 11:14 schreef Maharajah het volgende:
Wat een nerd is die Opstelten ook heh... Denk dat die man beter in het circus of als stand up comedy artiest moet gaan werken. Want hilarisch is hij zeker!
"het wietpas beleid is een succes! Drugs toerisme is drastisch verminderd." (einde toespraak l)
Ja, maar wel vergeten te vermelden dat daardoor de drugsdealers en overlast veroorzakers ineens vermenigvuldigd zijn met factor 20 in het straatbeeld daar in het zuidwesten![]()
quote:Opstelten, Hoes en Veldhuis met een blower in hun nek
MAASTRICHT - Is het een grap? Het kan bijna niet anders. Terwijl minister Ivo Opstelten, burgemeester Onno Hoes en korpschef Gery Veldhuis gisteren in de raadzaal van het stadhuis van Maastricht hun persconferentie gaven, lette niemand op het Duitse kentekenbord achter hen aan de muur van de raadzaal.
Met een wel merkwaardig opschrift. KI-FF-ER kan onmogelijk een bestaand Duits kenteken zijn. En iedereen weet dat Kiffer Duits is voor blower.
Foto door Henri Haenen, dichtbijredacteur
quote:
quote:Binnenkort gaat hij hoogstpersoonlijk als nationale ordehandhaver naar Maastricht om die stad te helpen in die hardnekkige strijd tegen de drugskoeriers. In de VVD zijn ze dol op m. Hij redde, kun je zeggen, de partij van de ondergang. En dus mocht hij uitgroeien tot het liberale boegbeeld: minister van Veiligheid en Justitie, onze nationale oppas. Fons de Poel maakt een Brandpunt-profiel van Ivo Opstelten.
Wat een mongool die gastquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:40 schreef sig000 het volgende:
Het CDA gaat ook los nu. http://www.volkskrant.nl/(...)ekse-drug-sisa.dhtml
Soms heb ik nog wel eens vertrouwen in onze rechterlijke macht. Alhoewel ik opstelten en de rest van de conservatieve garde nog wel in staat zie om een hoger beroep in te willen stellen.quote:Staat moet deel schade door wietpas vergoeden
Coffeeshops in het zuiden van het land hebben een paar maanden onnodig schade geleden door de 'wietpas'. Daarom moet de Staat nu een schadevergoeding aan hen betalen.
Dat heeft de rechtbank in Den Haag woensdag bekendgemaakt.
Volgens de rechtbank werden klanten van coffeeshops in Limburg, Noord-Brabant en Zeeland afgeschrikt door de eis dat zij zich moesten inschrijven als lid van de coffeeshop als besloten club.
Die maatregel is te zwaar, zegt de rechtbank. Het gewenste effect, het weren van buitenlandse drugstoeristen, kon namelijk ook worden bereikt als klanten van coffeeshops konden aantonen dat zij Nederlands inwoner zijn.
B-criterium
Het zogeheten B-criterium, waarbij klanten zich als lid moesten inschrijven, was in de zuidelijke provincies tussen 1 mei en 19 november 2012 van kracht. Volgens de coffeeshophouders verdween toen 90 procent van de klandizie, omdat de registratie zoveel weerstand opleverde.
De rechtbank wijst er ook nog op dat verantwoordelijk minister Ivo Opstelten zelf ook al had gezegd dat drugstoeristen al met minder ingrijpende maatregelen geweerd konden worden.
De hoogte van de schadevergoeding is niet bekend, daar moet een aparte procedure over gevoerd worden.
Opstelten liberaal boegbeeld?quote:Op zondag 2 juni 2013 22:06 schreef Deeltjesversneller het volgende:
over 10 minuten op ned2 in brandpunt een profiel over deze beste man.
[..]
Mooi, kunnen ze Onno lekker blijven chanteren.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Soms heb ik nog wel eens vertrouwen in onze rechterlijke macht. Alhoewel ik opstelten en de rest van de conservatieve garde nog wel in staat zie om een hoger beroep in te willen stellen.
Ik wil Kamervragen en ivo op het matje hoeveel dit grapje van hem nu de staat der nederlanden wel niet kost.
quote:Op zondag 26 mei 2013 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
FF lekker de dictator onder druk zetten:
[..]
quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Soms heb ik nog wel eens vertrouwen in onze rechterlijke macht. Alhoewel ik opstelten en de rest van de conservatieve garde nog wel in staat zie om een hoger beroep in te willen stellen.
Ik wil Kamervragen en ivo op het matje hoeveel dit grapje van hem nu de staat der nederlanden wel niet kost.
quote:Opstelten in hoger beroep tegen schadevergoeding wietpas
Het ministerie van Veiligheid en Justitie gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechter dat de Staat schadevergoeding moet betalen aan coffeeshops in het zuiden van het land. Dat heeft minister Ivo Opstelten woensdag gezegd in een reactie op de uitspraak.
De minister vindt dat hij beleid waarmee de Tweede Kamer heeft ingestemd, gewoon uit kan voeren. Hij verwacht dat hij kansrijk is in hoger beroep. Dat het beleid inmiddels deels weer is veranderd, doet volgens Opstelten niet ter zake. VVD en PvdA spraken in het regeerakkoord af dat de wietpas weer zou verdwijnen. Wel bleef de verkoop vanuit coffeeshop voorbehouden aan ingezetenen van Nederland. Opstelten was blij dat de rechtbank in Den Haag nog eens bevestigde dat drugstoeristen op deze manier tegengehouden kunnen worden.
Uitspraak
De coffeeshops stapten naar de rechter omdat ze door de invoering van de wietpas inkomsten zouden zijn misgelopen. Volgens de rechtbank werden klanten van coffeeshops in Limburg, Noord-Brabant en Zeeland afgeschrikt door de eis dat zij zich moesten inschrijven als lid van de coffeeshop als besloten club. Die maatregel is te zwaar, zegt de rechtbank. Het gewenste effect, het weren van buitenlandse drugstoeristen, kon namelijk ook worden bereikt als klanten van coffeeshops konden aantonen dat zij Nederlands inwoner zijn.
Het zogeheten B-criterium, waarbij klanten zich als lid moesten inschrijven, was in de zuidelijke provincies tussen 1 mei en 19 november 2012 van kracht. Volgens de coffeeshophouders verdween toen 90 procent van de klandizie, omdat de registratie zoveel weerstand opleverde. De rechtbank wijst er ook nog op dat verantwoordelijk minister Opstelten zelf ook al had gezegd dat drugstoeristen al met minder ingrijpende maatregelen geweerd konden worden. De hoogte van de schadevergoeding is niet bekend, daar moet een aparte procedure over gevoerd worden.
Coffeeshops zijn blij
Eigenaar Peter Hendriks van een van de coffeeshops die de rechtszaak voerde, is vooral blij met de 'morele oppepper'. Sinds de invoering van de strengere regels vorig jaar verloor zijn coffeeshop Skunk in Sittard bijna driekwart van de klandizie. Veel Nederlandse klanten keerden niet meer terug toen de regels weer werden versoepeld. Hoeveel schade hij heeft geleden, is nog niet precies uitgerekend, zei Hendriks woensdag in een reactie.
Bron: Volkskrant
Ik hoop van harte dat hij in het hoger beroep nog meer op zijn plaat gaat en zelfs het ingezeten criterium door de rechter geschrapt gaat worden. Dat hij daarna maar 2 flessen jonge jenever achter de kiezen giet om zijn verdriet te verdrinken en erin blijft.quote:
Nee, hij moet lijden. Hij moet langzaam in een bejaardenhuis afsterven met legaal drugs verkopende apotheken in zijn straat.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat hij in het hoger beroep nog meer op zijn plaat gaat en zelfs het ingezeten criterium door de rechter geschrapt gaat worden. Dat hij daarna maar 2 flessen jonge jenever achter de kiezen giet om zijn verdriet te verdrinken en erin blijft.
Die hele wietpas is echt precies hetzelfde als de langstudeerdersboete, een dom plan waar elk normaal denkend mens van tevoren heel duidelijk kon aangeven wat er allemaal mis mee was. Toch doorvoeren en na jaren gezeur en gezeik het toch maar afschaffen. Kosten: 20 miljoen. De schade van de wietpas zal alleen nog maar hoger liggen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |