abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126319276
Dit topic gaat iedere keer maar over een paar dingen, waarbij er continu door de huizenbezitters danwel huurders een thema aangesneden wordt, waarna een andere partij bewijzen vraagt. Vervolgens is het antwoord meestal een nieuw thema, waarbij deze cyclus zich herhaald. Best wel jammer, want altijd op het moment dat ik denk dat er iemand met nieuwe informatie op de proppen komt verspringt het onderwerp.

hypotheekvormen -> huizenprijzen -> bouwkosten -> grondkosten -> banksters -> speculatie -> starters en hun verneukte positie -> zeepbel -> hypotheekvormen -> huizenprijzen -> etc.

Kan er iemand nu aangeven hoe de grondprijs verhonderdvoudigd is, hoe de grondprijs kennelijk enorm gereduceerd kan worden, etc zodat het aantal wederkerende thema's gereduceerd kan worden?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:27:25 #252
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_126319436
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 18:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Daarnaast. Voor veel mensen is er qua huren niet echt een alternatief. Hangt van de plek en je familiale omstandigheden af. Maar zonder stevige compromissen te treffen aan locatie & kwaliteit heb ik geen kans om iets te huren voor ook maar bij benadering de kosten van een eigen woning.
Dat is waar, voor vaak mensen lijkt kopen huren van de bank een stuk goedkoper. Daarbij speculeer 'je' (in algemene zin) er dan wel op dat je het de komende periode naar je zin blijft hebben in de woning , want er bestaat een risico dat je er even niet zo gemakkelijk wegkomt vanwege onderwaarde. Je levert dus flexibiliteit in tegen wat lagere maandlasten.
pi_126319604
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:24 schreef krapula het volgende:
Kan er iemand nu aangeven hoe de grondprijs verhonderdvoudigd is, hoe de grondprijs kennelijk enorm gereduceerd kan worden, etc zodat het aantal wederkerende thema's gereduceerd kan worden?
Nope. Want de mensen die dat soort stellingen poneren, nemen meestal tot nu toe consequent de kuierlatten als ze om nadere uitleg gevraagd wordt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_126320185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:27 schreef GoedeVraag het volgende:
Dat is waar, voor vaak mensen lijkt kopen huren van de bank een stuk goedkoper. Daarbij speculeer 'je' (in algemene zin) er dan wel op dat je het de komende periode naar je zin blijft hebben in de woning , want er bestaat een risico dat je er even niet zo gemakkelijk wegkomt vanwege onderwaarde. Je levert dus flexibiliteit in tegen wat lagere maandlasten.
Niet alleen 'wat lagere(c.q. veel lagere)' maandlasten, maar ook nog eens een veel hoger woongenot. Het blijft altijd apart om te zien hoe juist de mensen zonder koopwoning, menen de wijsheid in pacht te hebben over het bezit van een koopwoning.

^O^ :D
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:46:12 #255
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126320329
Blok (VVD) sloopt de bouwproductie.

Deze klungel was al gewaarschuwd door de woningcorporaties maar als echte autist met een fixatie op hoge huizenprijzen wilde hij niet luisteren. Dus nu gaat de bouwproductie/renovatie gewoon verder down the drain. Lange leve de VVD, lang leve het hogehuizenprijsminnen :D

Nee.... het vertrouwen heeft geen tijd nodig... het vertrouwen heeft perspectief nodig meneer Conijn. Perspectief dat dit kabinet constant en systematisch lijkt te ondermijnen met de fixatie op hoge huizenprijzen en het redden van de banken. Laat ze daar eerst eens mee stoppen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:48:19 #256
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126320416
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet alleen 'wat lagere(c.q. veel lagere)' maandlasten, maar ook nog eens een veel hoger woongenot. Het blijft altijd apart om te zien hoe juist de mensen zonder koopwoning, menen de wijsheid in pacht te hebben over het bezit van een koopwoning.

^O^ :D
Dat hogere woongenot? Waar haal jij dat fabeltje eigenlijk vandaan? Waarom zou een huurder niet kunnen genieten van zijn woning?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_126320454
Ahhh, de banken. Op naar het volgende thema.
pi_126320577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dat hogere woongenot? Waar haal jij dat fabeltje eigenlijk vandaan? Waarom zou een huurder niet kunnen genieten van zijn woning?
Tuurlijk kan die ervan genieten. Maar ooit kom jij erachter hoe prettig het is als je even een garage wilt bouwen, een rookkanaal, een nieuwe keuken/badkamer/toilet wilt plaatsen of juist wat muren wil verplaatsen, of wat kamers wil samenvoegen, zonnepanelen leggen enz. en dat het zomaar allemaal mag. :Y
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:54:11 #259
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_126320750
quote:

[..]

In mijn woonplaats heb je geen huurwoningen in het segment waarin wij willen wonen. Als je genoegen neemt met een rijtjeswoning in een buurt waarbij men op zomeravonden gezellig op een kratje bier in de voortuin zit, is huren een prima oplossing voor je. Of als je in een appartement tussen de bejaarden wilt zitten, ook. Wil je echter een ruime woning in een rustige buurt, dan kom je in mijn woonplaats automatisch uit bij koopwoningen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:57:57 #260
371032 GoedeVraag
pi_126320963
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet alleen 'wat lagere(c.q. veel lagere)' maandlasten, maar ook nog eens een veel hoger woongenot.
Dat niet persoonlijk en per geval verschillend, maar kan je inderdaad zo algemeen stellen.

quote:
Het blijft altijd apart om te zien hoe juist de mensen zonder koopwoning, menen de wijsheid in pacht te hebben over het bezit van een koopwoning.
Nog aparter is dat jij blijkbaar de woonsituatie van mensen - of op het minst van hen zonder koopwoning - van afstand kan waarnemen zonder dat daar expliciet over gesproken is.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:00:11 #261
371032 GoedeVraag
pi_126321073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:54 schreef MaLo het volgende:
Wil je echter een ruime woning in een rustige buurt, dan kom je in mijn woonplaats automatisch uit bij koopwoningen.
Dat gaat natuurlijk voor meer plekken op. Zeker als je wat buiten de centra van grote steden kijkt.
pi_126321119
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:57 schreef GoedeVraag het volgende:
Nog aparter is dat jij blijkbaar de woonsituatie van mensen - of op het minst van hen zonder koopwoning - van afstand kan waarnemen zonder dat daar expliciet over gesproken is.
Dat is niet echt apart hoor... Ik heb beide situaties meegemaakt.. Dus ik weet wel waar ik over praat, in tegenstelling tot de zolderkamerridders in dit topic die alleen maar kunnen afgeven op hun eigen situatie. Al beseffen ze dat zelf niet eens...
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:03:12 #263
371032 GoedeVraag
pi_126321232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is niet echt apart hoor... Ik heb beide situaties meegemaakt.. Dus ik weet wel waar ik over praat, in tegenstelling tot de zolderkamerridders in dit topic die alleen maar kunnen afgeven op hun eigen situatie. Al beseffen ze dat zelf niet eens...
Wat dat betreft een zege en verlichting voor het topic zo'n ervaren rot als bovengetekende zijn wijsheid en ervaring op zo'n objectieve manier komt delen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:04:36 #264
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_126321310
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:00 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk voor meer plekken op. Zeker als je wat buiten de centra van grote steden kijkt.
Dat klopt. Oftewel: niet iedereen zal zijn woongenot vinden in een huurwoning.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_126321364
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:03 schreef GoedeVraag het volgende:
Wat dat betreft een zege en verlichting voor het topic zo'n ervaren rot als bovengetekende zijn wijsheid en ervaring op zo'n objectieve manier komt delen.
Doe er je voordeel mee. Klagen helpt niet. Jezelf inzetten om je eigen situatie te verbeteren wel. ^O^
pi_126327608
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:54 schreef MaLo het volgende:
In mijn woonplaats heb je geen huurwoningen in het segment waarin wij willen wonen. Als je genoegen neemt met een rijtjeswoning in een buurt waarbij men op zomeravonden gezellig op een kratje bier in de voortuin zit, is huren een prima oplossing voor je. Of als je in een appartement tussen de bejaarden wilt zitten, ook. Wil je echter een ruime woning in een rustige buurt, dan kom je in mijn woonplaats automatisch uit bij koopwoningen.
Hij is leuk! Ik had regelmatig "vrienden" op bezoek uit de huursector, die zeiden: "waarom heb je nou een huis gekocht, als je ook kunt huren". "Nou", zei ik dan, "dit huis was niet te huur, dus moest ik het wel kopen". Stonden ze toch raar te kijken.......

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 11-05-2013 08:45:59 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_126329047
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:46 schreef blomke het volgende:
Hij is leuk! Ik had regelmatig "vrienden" op bezoek uit de huurzector, die zeiden: "waarom heb je nou een huis gekocht, als je ook kunt huren". "Nou", zei ik dan, "dit huis was niet te huur, dus moest ik het wel kopen". Stonden ze toch raar te kijken.......
Die vrienden van je zijn zeker niet zo'n ster in begrijpend lezen :?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 09:24:59 #268
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_126338562
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Hij is leuk! Ik had regelmatig "vrienden" op bezoek uit de huursector, die zeiden: "waarom heb je nou een huis gekocht, als je ook kunt huren". "Nou", zei ik dan, "dit huis was niet te huur, dus moest ik het wel kopen". Stonden ze toch raar te kijken.......
Dat is leuk, maar ik heb vrienden uit de huursector die dat soort dingen niet eens vragen. Die kunnen al zou hun leven eraf hangen nog niet eens een huis kopen en hebben eigenlijk al moeite met de huur en leuk verder leven. Daar tegenover staan een heleboel van mij collega's die allemaal koopwoning hebben die niet snappen waarom je zou huren, op 1 na eigenlijk die alle rare redenen tevoorschijn rukt om zijn keuze te verdedigen dat hij huurt. Lijkt eigenlijk wel Fok! als alle collega's bij elkaar zijn.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_126338887
Hier huur je vooral in de buurt als je gewoon geen geld/te laag loon hebt voor een hypotheek.
Waar de koopprijs al snel 180-200k is voor een simpel tussenwoning.
pi_126339328
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 09:24 schreef Tikbalang het volgende:
Dat is leuk, maar ik heb vrienden uit de huursector die dat soort dingen niet eens vragen. Die kunnen al zou hun leven eraf hangen nog niet eens een huis kopen en hebben eigenlijk al moeite met de huur en leuk verder leven.
Verkeerde vrienden....... :?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 10:59:14 #271
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_126339884
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 10:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Niks verkeerds aan, die hebben gewoon minder geld. En of je een huis kunt kopen of niet hangt voornamelijk toch van je inkomsten af.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:49:29 #272
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_126343012
Was dit stukje leesvoer hier al bekend? http://www.groene.nl/2013/16/gij-zult-aflossen

In de hypotheekrente zit een opslag verwerkt waarmee banken het risico financieren dat ze de lening misschien niet meer terugkrijgen. Dat het een gotspe gevonden wordt dat je niet meer kan aflossen staat dus in contrast met het feit dat je hier wel voor betaald, en niet te zuinig ook. Op een gemiddelde hypotheek gaat het snel om vele tienduizenden euro's van het totaal betaalde hypotheekbedrag. Kortom, net als in Zweden en Amerika moeten banken hun verlies nemen en op de hypotheken afboeken. In de laatste 20 jaar waren het de banken en aandeelhouders die veel baat hadden bij het op laten lopen van de huizenprijzen. Nu daalt echter de leencapaciteit van burgers, terwijl bestaande hypotheken steeds vaker onder water staan. Het resultaat is dat de verkoper zijn huis niet meer kwijtraakt en de koper er niet tussenkomt. Dit gat tussen de prijs die de verkoper ooit betaalde voor zijn huis en het bedrag wat een koper kan betalen, moet worden gedicht. Bovenstaand artikel pleit er daarom voor om - net als in Amerika en Zweden letterlijk een deel van de schulden kwijt te schelden. In de landen waarin dat gebeurde draait de economie weer beter omdat mensen niet meer die molensteen genaamd hypotheek om hun nek hebben hangen. Ook stroomt de huizenmarkt weer prima, zodat minder mensen te groot/te klein/etc wonen. Maarja... het dogma blijft voorlopig aflossen aflossen aflossen, ook als dat de economie ontzettend schaadt...
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:06:33 #273
371032 GoedeVraag
pi_126343587
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:49 schreef zyx1981 het volgende:

Maarja... het dogma blijft voorlopig aflossen aflossen aflossen, ook als dat de economie ontzettend schaadt...
Het is toch ook niet goed om mensen zomaar van de gevolgen van hun eigen handelen te vrijwaren als het misgaat? Dan leren ze er misschien helemaal niets van, en gaan ze volgende keer weer te dure huizen kopen met de hoge hypotheken. Bovendien komt de rekening dan terecht bij mensen die wel prudent hebben geleefd.

De naam voor een dergelijk verschijnsel is overigens morele vervuiling (moral hazard).
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:54:32 #274
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_126347886
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:06 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Het is toch ook niet goed om mensen zomaar van de gevolgen van hun eigen handelen te vrijwaren als het misgaat? Dan leren ze er misschien helemaal niets van, en gaan ze volgende keer weer te dure huizen kopen met de hoge hypotheken. Bovendien komt de rekening dan terecht bij mensen die wel prudent hebben geleefd.

De naam voor een dergelijk verschijnsel is overigens morele vervuiling (moral hazard).
Mee eens, maar nu worden de gevolgen veroorzaakt door een hele keten van mensen vrijwel volledig neergelegd bij de verkoper. Als ik geen gebruik mag maken van de optie om niet meer te kunnen betalen, wil ik onmiddellijk het teveel betaalde aan die renteopslag terug! Wel betalen, maar geen gebruik mogen maken van een optie is mijn inziens oplichting... en voor dat onderdeel mogen we best een bijdrage vragen van de 'oplichter' (de bank in kwestie).

Edit: zoals jijzelf zegt: het is niet goed om mensen te vrijwaren van de gevolgen van hun gedrag. De banken worden momenteel vrijwel volledig gevrijwaard van alle fouten die ze de laatste 20 jaar gemaakt hebben... En dat is niet eerlijk ten opzichte van de consument, die elke fout krijgt aangerekend. Gelijke monniken, gelijke kappen!
pi_126357518
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 10:24 schreef blomke het volgende:
Dat valt nog te bezien... Jouw vrienden vertonen angstaanjagende overeenkomsten met die van MM/HD9/CC en Zeepbal. Het is maar waar je gelukkig mee bent.
pi_126358901
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jouw vrienden vertonen angstaanjagende overeenkomsten met die van MM/HD9/CC en Zeepbal. Het is maar waar je gelukkig mee bent.
Dat klopt. enige nuance btw: ze hadden ook gewoon het lef niet om achter een koopwoning aan te gaan, bang voor "onbekende dingen" en om de handen vuil te maken bij een verbouwing/tuinonderhoud.
pi_126359149
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:41 schreef blomke het volgende:
Dat klopt. enige nuance btw: ze hadden ook gewoon het lef niet om achter een koopwoning aan te gaan, bang voor "onbekende dingen" en om de handen vuil te maken bij een verbouwing/tuinonderhoud.
Tja, als je zelf echt niks kan qua onderhoud/reparatie (en die mensen bestaan echt) en geen handige kennis/familielid hebt, zodat je voor elk wissewasje een opdracht moet plaatsen op Werkspot.nl dan is het wellicht niet handig een woning te kopen
pi_126359256
Het waren mijn "vrienden" btw; ze dachten nl. dat ze mij voor ieder wissewasje konden strikken. Nou, daar is Blomke één keer ingetuind en daarna zaten ze toch echt met ingepakte laminaatpakken op de koude betonvloer.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:17:50 #279
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_126366441
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:48 schreef blomke het volgende:
Het waren mijn "vrienden" btw; ze dachten nl. dat ze mij voor ieder wissewasje konden strikken. Nou, daar is Blomke één keer ingetuind en daarna zaten ze toch echt met ingepakte laminaatpakken op de koude betonvloer.
Leuke vriend ben jij dan. 1 keer vragen ze iets en je hielp nog niet eens mee met uitpakken.
pi_126369889
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:41 schreef blomke het volgende:

[..]

Als je niet zeker weet of dezelfde stad wilt blijven wonen lijkt t me ook niet verstandig om een lening van 30jaar af te sluiten. Lef? Tis voor jou een soort stoerdoenerij?
pi_126370230
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:17 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Leuke vriend ben jij dan. 1 keer vragen ze iets en je hielp nog niet eens mee met uitpakken.
Jawel, één keer. Maar geen tweede keer als Blomke tussendoor nog verhuist, verbouwt, trouwt en niks hoort van die "vrienden" terwijl ik ze juist toen nodig had.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 12-05-2013 19:53:11 ]
pi_126370300
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Als je niet zeker weet of dezelfde stad wilt blijven wonen lijkt t me ook niet verstandig om een lening van 30jaar af te sluiten. Lef? Tis voor jou een soort stoerdoenerij?
Noem 't stoerdoenerij. Ik kon niks fatsoenlijks huren, dus kocht ik. "Vrienden" die wel konden huren (omdat ze er al 20 jaar opgroeiden) vertikten 't om acher een koopwoning aan te gaan.
  zondag 12 mei 2013 @ 00:06:41 #283
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_126371558
Waarom voel ik zo veel haat en jaloezie in dit topic? Het is er misschien niet, maar toch. Gebruik gewoon je verstand wat voor hypotheek je zou willen aangaan en of je zou willen huren of niet.

Die keus is niet zo moeilijk en daar heb je geen hypotheek man of 'vrienden' voor nodig. Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad. Dat deed me overigens denken aan Michael_Moore hier, maar ja, die zien we hier nooit meer terug.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 12 mei 2013 @ 07:58:06 #284
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_126375996
quote:

[..]

Daar is toch helemaal niks mis mee. Je weet nooit wat de toekomst brengt. Maar als je eenmaal gekocht heb dan kun je er vanuit gaan dat je 30 jaar later nog maar een fractie van de woonkosten hebt die je zou hebben als je nooit had gekocht. En dan kun je in die 30 jaar ook nog een paar keer verhuizen met hetzelfde hypotheek bedrag. Er zullen altijd mensen zijn die pech hebben zelfs met gelijkblijvende huizenprijzen, nu even wat meer maar dat trekt ook wel weer bij.
pi_126405974
quote:
Als je niet zeker weet of dezelfde stad wilt blijven wonen lijkt t me ook niet verstandig om een lening van 30jaar af te sluiten.
Newsflash... 30 jaar is een hele lange tijd, en niemand weet wat er in 30 jaar allemaal kan gebeuren. Niet alleen op persoonlijk vlak, maar ook op maatschappelijk vlak. (Er zijn wijken in kortere tijd compleet verpauperd.) Je argument betreffende 'Als je niet zeker weet of dezelfde stad wilt blijven wonen' raakt dus kant noch wal, volgens jou argument kun je dus nooit een woning kopen.

quote:
Lef? Tis voor jou een soort stoerdoenerij?
Leer eens het verschil tussen die 2.
pi_126407380
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Newsflash... 30 jaar is een hele lange tijd, en niemand weet wat er in 30 jaar allemaal kan gebeuren. Niet alleen op persoonlijk vlak, maar ook op maatschappelijk vlak. (Er zijn wijken in kortere tijd compleet verpauperd.) Je argument betreffende 'Als je niet zeker weet of dezelfde stad wilt blijven wonen' raakt dus kant noch wal, volgens jou argument kun je dus nooit een woning kopen.

Sterker nog, ik zou opgekruld in een hoekje gaan zitten. ^O^

hetl liefst dertig jaar, he, een donker hoekje :)
  zondag 12 mei 2013 @ 21:57:20 #287
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126407542
quote:

[..]
Uit je handtekening:
"Never try and catch a falling knife. Wait for it to hit the ground then pick it up. The same applies to falling housing prices"

Wanneer weet je dat het mes op de grond ligt?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_126407635
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:57 schreef monkyyy het volgende:
In zijn geval op zijn vroegst pas als een ander het al opgeraapt heeft. :+
  maandag 13 mei 2013 @ 19:44:18 #289
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126443858
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:57 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Uit je handtekening:
"Never try and catch a falling knife. Wait for it to hit the ground then pick it up. The same applies to falling housing prices"

Je weet dat de bodem bereikt is als de prijzen voor een langere periode stabiel zijn of weer stijgen. Met een langere periode bedoel ik dan minstens een jaar of langer. Nu staan de VEH's de NVM's en de overige cheerleaders meteen te juichen als we een kwartaaltje een miniplusje halen, dan wordt alles uit de kast gehaald om het publiek ervan te overtuigen dat we nu toch echt de bodem wel bereikt hebben. Tijd om te 'slimme-Z-en' want voor je het weet betaal je je weer helemaal scheel aan een stapel stenen op een postzegel ;)
pi_126444708
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nu staan de VEH's de NVM's en de overige cheerleaders meteen te juichen als we een kwartaaltje een miniplusje halen
Je zou de reactie's op de mini-minnetjes eens terug moeten lezen... :D
  maandag 13 mei 2013 @ 20:00:19 #291
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126445049
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Je zou de reactie's op de mini-minnetjes eens terug moeten lezen... :D
Animal spirits :P
pi_126447368
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
Animal spirits :P
Kleine nuance: Predator spirits..

En juist die groep heeft tijdens/na de industriele revolutie niet echt aan het langste eind getrokken... :6
  maandag 13 mei 2013 @ 22:00:36 #293
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126453513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij vindt dat we het echt zo slecht hebben in NL?
Tuurlijk, Hades zou trots zijn op deze onderwereld.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_126550450
quote:
Gelukkig geen gewone iPad, anders staat dat huis vol.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_126552397
quote:
100k voor een ipad....
pi_126553244
quote:
15s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:10 schreef Terrorizer het volgende:
100k voor een ipad....
Als dat zo is, kun je wel stoppen met klagen, dan laat je de iPad vervallen, en koop je het huis appartement gewoon voor 45K. Succes. ^O^

(Lijkt me sowieso een goede prijs voor die meuk. Het is bovendien nog erfpacht ook.)
  woensdag 15 mei 2013 @ 23:44:02 #298
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_126562939
Top, het bekende huren/kopen geschreeuw in dit topic. _O_

Huren. :')
Kopen. _O_
  woensdag 15 mei 2013 @ 23:51:43 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126563440
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:44 schreef ikjijallebei het volgende:
Top, het bekende huren/kopen geschreeuw in dit topic. _O_

Huren. :')
Kopen. _O_
Hier is een leuke site waar je het zelf kunt berekenen: http://www.koopofhuurwoning.nl/berekening.php

Mijn vermogen groeide sneller wanneer ik bleef huren. Maar het verschil in woongenot werd bijvoorbeeld niet meegenomen.
The End Times are wild
  donderdag 16 mei 2013 @ 08:19:32 #300
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126569872
verchil tussen vragprijs een koopprijs loopt hard op, kennelijk is men nu brutaal genoeg om gewoon 25% minder dan de vraaagprijs te bieden
http://www.telegraaf.nl/o(...)an_vraagprijs__.html

quote:
wo 15 mei 2013, 17:46 Huizenverkoper krijgt 12 procent minder dan vraagprijs

AMSTERDAM - Eigenaren van koopwoningen moeten bij verkoop hun vraagprijs steeds verder laten zakken om van hun huis af te komen.
Gemiddeld kregen verkopers in 2012 88 procent van de oorspronkelijke vraagprijs. Vlak voor de crisis, in 2007, was dit nog 95 procent.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')