abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126146218
DISCLAIMER

Being a researcher in both university and the world of advertising, what motivated me to continue speaking with people around the world, was a burning curiousity to figure out the difference between a spiritual awakening, like I'd had, and mental illness, specifically bipolar disorder.

It took a while, but I eventually figured it out. While the findings discussed in this video are based on my personal observations and conversations with over 1000 people with mental disorders, they have not been verified in any quantitative way, and should be considered a hypothesis.

Ik wil mensen bewust maken van wat ik denk dat er gaande is met mensen die 'last' hebben van manie en depressiviteit, 'psychoses' en of verschijnselen van schizofrenie.

Deze serie van bipolarorwakingup

Ook heel interessant als je niet last hebt van deze verschijnselen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Re op 07-05-2013 11:36:25 ]
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_126146797
Ik ben misschien een sick mind, maar in de thumbnail van het eerste filmpje zag ik eerst wat anders.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 6 mei 2013 @ 21:14:28 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_126146881
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef teknomist het volgende:
Ik ben misschien een sick mind, maar in de thumbnail van het eerste filmpje zag ik eerst wat anders.
massage parlour, deze man kent t ook
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_126147155
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef teknomist het volgende:
Ik ook...
Digo
  maandag 6 mei 2013 @ 21:21:07 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_126147288
-> TRU?

met dit soort kwakzalverij en fantasieverhaaltjes is niemand geholpen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_126147393
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:21 schreef Flurry het volgende:
-> TRU?

Wat vind je er onzin aan dan?
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_126147514
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:21 schreef Flurry het volgende:
-> TRU?

Gewoon een andere vernieuwende kijk. Wat je er uiteindelijk mee doet en van geloofd mag je zelf weten.
Digo
pi_126148132
Zit nu 5 min te kijken naar het eerste filmpje en tot nog toe wel interessant. Weet niet exact waar het heen gaat, maar pure onzin is het niet denk ik.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:34:50 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_126148190
Dat mag je ergens anders proberen, hier doen we het anders
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:39:29 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_126166102
Ik geef het bij wijze van uitzondering nog wel een kans, ik heb er een disclaimer bij gezet die de eigenaar van de website er zelf heeft bijgezet.

het gevaar is dat mensen met een diagnose zich gaan verliezen in wat iemand als zodanig heeft ervaren en dat op zichzelf gaan projecteren...
pi_126166258
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:39 schreef Re het volgende:
Ik geef het bij wijze van uitzondering nog wel een kans, ik heb er een disclaimer bij gezet die de eigenaar van de website er zelf heeft bijgezet.

het gevaar is dat mensen met een diagnose zich gaan verliezen in wat iemand als zodanig heeft ervaren en dat op zichzelf gaan projecteren...
Enig idee wat mijn ADHD diagnose heeft aangericht?

Elke mening hieromtrent kan in potentie gevaarlijk zijn wanneer er geen verdomd sterke nazorg aan vastzit.

Wel goed dat ie open mag overigens :)

Ik vind het verhaal over de ego en de rol hiervan in depressie e.d. een interessante, en er zit iets in volgens mij.
pi_126201172
Symptomen voor mensen die aan het ontwaken zijn http://theawakenedstate.tumblr.com/Thesymptoms
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_126203666
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:39 schreef Re het volgende:

Wordt dat niet ook soms verteld over de reguliere behandelingen, dat iemand iets verteld wordt over diens problemen en daar naar gaat leven? Ik had mezelf ook bijna verloren in een diagnose bedacht door mensen van een eeuw geleden, maar ook door spirituele leer van nog vele eeuwen. Niet dat ik geloof dat het 1 altijd beter voor iedereen is, ook al geloof ik wel in een alles verklarende leer of theorie wat voor ieder mens kan werken.

Mijn punt is dat als men wil ontdekken en leren en daarmee een gezonder en zelfstandiger individu wil worden en dingen over de psyche en het bestaan wil begrijpen er nu eenmaal risico's zijn. Hadden onze voorouders nu maar onweerlegbare verklaringen bedacht of was het maar zo dat de huidige reguliere genezingswijzes genoeg verklaringen zouden hebben dan hadden mensen ook niet antwoorden willen zoeken in wat sommigen als kwakzalverij afdoen.
pi_126208472
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:34 schreef loop het volgende:

[..]

Wordt dat niet ook soms verteld over de reguliere behandelingen, dat iemand iets verteld wordt over diens problemen en daar naar gaat leven? Ik had mezelf ook bijna verloren in een diagnose bedacht door mensen van een eeuw geleden, maar ook door spirituele leer van nog vele eeuwen. Niet dat ik geloof dat het 1 altijd beter voor iedereen is, ook al geloof ik wel in een alles verklarende leer of theorie wat voor ieder mens kan werken.

Mijn punt is dat als men wil ontdekken en leren en daarmee een gezonder en zelfstandiger individu wil worden en dingen over de psyche en het bestaan wil begrijpen er nu eenmaal risico's zijn. Hadden onze voorouders nu maar onweerlegbare verklaringen bedacht of was het maar zo dat de huidige reguliere genezingswijzes genoeg verklaringen zouden hebben dan hadden mensen ook niet antwoorden willen zoeken in wat sommigen als kwakzalverij afdoen.
Hebben ze voor een groot deel ook. Vraag wat je wilt weten. :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Fusions op 08-05-2013 11:00:09 ]
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:52:17 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_126208896
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:34 schreef loop het volgende:

[..]

ligt natuurlijk ook aan de soort psychische
ziekte, een depressie is wat anders dan autisme of schizofrenie of bipolair, en tsja, heel vroeger werd je gewoon verbannen of ging je gewoon dood,of werd je de dorpsgek of een helderziende. Dat er in de moderne wetenschap en geneeskunde bepaalde symptomen gekoppeld worden en aan een bepaalde ziekte worden toegeschreven lijkt me een valide observeringsmethode. Wat ik nooit snap is dat mensen blijkbaar niet willen accepteren dat de hersenen gewoon een orgaan is wat ook ziek kan worden, net zo goed als een lever of een hart of een enkel.
quote:
tsja waarom accepteer je wel dat iemand een hartpatient is met een slecht functionerend hart met een hoge bloeddruk en flinke oedeemvorming, maar zou je niet accepteren dat je hersenen ook ziek kunnen zijn?
pi_126212819
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef Fusions het volgende:
Symptomen voor mensen die aan het ontwaken zijn http://theawakenedstate.tumblr.com/Thesymptoms
Thanks voor deze link, en uiteraard de filmpjes.

Zeer herkenbaar!
pi_126213223
44.
Physically manifesting thoughts and desires more quickly and efficiently.

Advice: Monitor your thoughts. All thoughts are prayers. Be careful what you ask for.

Groot en belangrijk leerproces
pi_126213458
pi_126228190
Schopje TRU :P
pi_126228296
Waarom?

De GGZ kan net zo goed een potje ouwehoeren.

Natuurlijk is dit van een andere orde, maar toch. Laten we niet doen alsof we het allemaal al zo goed op de korrel hebben. Dat valt alleszins mee :)
pi_126228461
Potverdikkeme. Naja, is ook niet zo erg, R&P kan dit nog niet handelen. :)
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_126228982
quote:
3s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:52 schreef Re het volgende:
ligt natuurlijk ook aan de soort psychische
ziekte, een depressie is wat anders dan autisme of schizofrenie of bipolair, en tsja, heel vroeger werd je gewoon verbannen of ging je gewoon dood,of werd je de dorpsgek of een helderziende. Dat er in de moderne wetenschap en geneeskunde bepaalde symptomen gekoppeld worden en aan een bepaalde ziekte worden toegeschreven lijkt me een valide observeringsmethode. Wat ik nooit snap is dat mensen blijkbaar niet willen accepteren dat de hersenen gewoon een orgaan is wat ook ziek kan worden, net zo goed als een lever of een hart of een enkel.
Mensen gaan nog steeds dood door zelfmoord bv. Genoeg mensen die als dorpsgek worden gezien door de omgeving of simpelweg sociaal verbannen worden door allerlei vooroordelen over geestelijke ziektes, uit angst dat zij onvoorspelbaar zijn, of gewoon niet leuk.

En om een reden te bedenken zodat je begrijpt waarom er mensen zijn die niet jouw waarheden lijken te accepteren, er zijn er die onbewust aanvoelen dat wanneer je de hersenen als ziek beschouwt, dit een zelfvervullende profetie kan worden. Ga je dat deel van het lichaam wat de zetel van je zelf is als gek beschouwen dan wordt dat zo, net als dat je jezelf als mooi of sexy beschouwt en dat anderen mensen dat merken of daarop reageren.

quote:
tsja waarom accepteer je wel dat iemand een hartpatient is met een slecht functionerend hart met een hoge bloeddruk en flinke oedeemvorming, maar zou je niet accepteren dat je hersenen ook ziek kunnen zijn?
Het lijkt mij haast alsof je allerlei dingen suggereert op basis van een aanname, alsof ik zou ontkennen dat er mensen met geestelijke problemen zijn. Er zijn voor mij duidelijke verschillen tussen de geestelijke gevolgen van een slecht functionerend hart, hoge bloeddruk en een ziekte in de hersenen. Je zet die ziektes allemaal zo makkelijk op 1 lijn net als de oplossingen waarschijnlijk (medicatie) maar voor mij zijn het toch echt verschillende ziektebeelden die verschillend genezen.

De meeste geestelijke ziektes zijn volgens mij ontstaan door verkeerde interpretaties van levens gebeurtenissen, geestelijke mishandeling, daarvoor hoeft er met de hersenen niets mis te zijn, afgezien dan van bepaalde waardes van stoffen die nu eenmaal verschillen bij een positief ingesteld mens en negatief ingesteld mens. Er zijn ook genoeg gevallen bekend van mensen die stukken hersenen missen maar desondanks mee kunnen gaan in de maatschappij.
pi_126229192
Exact. Het is ook de truuk om de mensen niet als ziek te zien. Wordt ook behandelt in de filmpjes. ;d
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_126229547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:42 schreef Fusions het volgende:

[..]

Hebben ze voor een groot deel ook. Vraag wat je wilt weten. :)
Ik bedoel meer dat er vandaag de dag tegenstrijdige antwoorden zijn waardoor ik vond dat ik ze allemaal zou moeten beschouwen en overdenken in plaats van dat er maar 1 religie bestaat met alles verklarende antwoorden waardoor men niet meer zou willen zoeken naar antwoorden en wat ook nog eens altijd 100% gezonde individuen oplevert. Noch religie noch geneeskunde hebben die antwoorden. Waarbij ik trouwens niet bedoel dat geloof het fysieke lichaam kan genezen, ik bedoel alleen in de context van mijn punt dat volgens mij de meeste geestelijke aandoeningen door verkeerde denkbeelden onstaan.
pi_126229639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 19:16 schreef loop het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat er vandaag de dag tegenstrijdige antwoorden zijn waardoor ik vond dat ik ze allemaal zou moeten beschouwen en overdenken in plaats van dat er maar 1 religie bestaat met alles verklarende antwoorden waardoor men niet meer zou willen zoeken naar antwoorden en wat ook nog eens altijd 100% gezonde individuen oplevert. Noch religie noch geneeskunde hebben die antwoorden. Waarbij ik trouwens niet bedoel dat geloof het fysieke lichaam kan genezen, ik bedoel alleen in de context van mijn punt dat volgens mij de meeste geestelijke aandoeningen door verkeerde denkbeelden onstaan.
Ik denk dat je hier wel wat aan hebt TRU / Spirit science
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_126251482
Het derde filmpje vond ik wel interessant. Inderdaad worden mensen in zg. primitieve culturen niet weggestopt als ze de werkelijkheid anders waarnemen dan de rest.
De eerste 2 filmpjes vind ik een veel te simplistische voorstelling van zaken geven. Geestelijke problemen los je echt niet op door de benadering net even anders te maken. Ze gaan ook voorbij aan het feit dat we tegenwoordig mensen heel gemakkelijk uit een psychose kunnen halen en dat dat een heel groot goed is.
pi_126253491
"Geestelijke problemen los je echt niet op door de benadering net even anders te maken"

De eerste 2 filmpjes zijn slechts een introductie.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_126253727
Ik moest heel hard lachen....... Heb het niet voor elkaar gekregen de filmpjes af te zien. Schiet nu spontaan in een manie.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_126255522
Dan beginnen ze al verkeerd, mi.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 10:32 schreef Fusions het volgende:
"Geestelijke problemen los je echt niet op door de benadering net even anders te maken"

De eerste 2 filmpjes zijn slechts een introductie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')