Ook wel een lekkere, hoor. Nadat de discussie min of meer gesloten wordt, toch zelf nog even een sneer nageven, maar als iemand daar dan weer op reageert, hem verwijzen naar dit topic.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:24 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Deze discussie is al eens hier gevoerd, als je wilt kan het daar verder
FOT / Wat is er mis met kiekjes aka snapshots?
Een discussie is niet gesloten omdat jij vindt dat de discussie klaar is nadat iemand het met je eens is hequote:Op zondag 18 augustus 2013 12:34 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ook wel een lekkere, hoor. Nadat de discussie min of meer gesloten wordt, toch zelf nog even een sneer nageven,
Ik vind dat je je verheven opstelt als je dit zegtquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:34 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ook wel een lekkere, hoor. Nadat de discussie min of meer gesloten wordt, toch zelf nog even een sneer nageven, maar als iemand daar dan weer op reageert, hem verwijzen naar dit topic.
Je blijft hameren op 'elitair gezever' (lekker respectloos ook) terwijl echt niemand in dat topic grenzen overschreden heeft oid. Er werd gereageerd op een simpele telefoonfoto van drankjes op een terrasSorry hoor, maar zoals die link die geplaatst werd in het andere topic, van telefoonfoto's, daar staan veel foto's bij waar tijd in gestoken is, die nabewerkt zijn, die interessante standpunten hebben gekozen etc etc. Ik begrijp echt niet hoe men dit kan vergelijken met die foto uit het topic van wat drankjes in het terras. Kijk voor de grap eens in KLB Facebookergernissen: Dagelijks komt er wel zo'n foto voorbij.
Nogmaals, er wordt van alles geroepen, ook naar mij: Ik voel me verheven boven mensen die foto's maken met een telefoon, het is elitair gezever, enz.
Ten eerste: Stop met woorden in andermans mond te leggen. Ik voel mij boven niemand verheven. Er is niks mis met foto's met je telefoon maken; ik heb het zelf ook gedaan en doe het nog steeds. Ik ben alleen wel van mening dat onder 'fotografie' zoals dit deel van het forum écht wat anders verstaat dan telefoonfoto's van je bestelde drankje op het terras. Dat maakt niet dat ik arrogant ben, mij beter voel dan die persoon of wat dan ook. Is puur een mening en als je je foto's plaatst, leek het mij niet vreemd dat daar commentaar op komt of opbouwende kritiek, zeker als het een onscherpe foto is vol met ruis zonder enig boeiend element er in.
En dat voor iemand die net een paar maanden een DSLR heeft. Misplaatse elitaire arrogantiequote:Op zondag 18 augustus 2013 11:52 schreef VeerEli het volgende:
[..] er zit alleen een groot verschil in een foto met een fatsoenlijke camera (proberen te) maken en foto's voor fun met je telefoon en/of webcam. Ik plaats hier ook geen foto's die ik van mijn kat maak met mijn mobiele telefoon, ik vind dat onder fotografie toch echt wat anders valt.
De discussie was gesloten, omdat er gehamerd werd (onder andere door mods) om weer ontopic te gaan. Dat is de enige reden, hoor. Wederom geef je je eigen draai aan mijn woorden en trek je veel te snel je conclusies. Irritante eigenschap.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:46 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Een discussie is niet gesloten omdat jij vindt dat de discussie klaar is nadat iemand het met je eens is he
Waar dan?quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:53 schreef VeerEli het volgende:
[..]
De discussie was gesloten, omdat er gehamerd werd (onder andere door mods) om weer ontopic te gaan.
Er zit ook een groot verschil in (imo). Juist dat ik net begin met DSLR maakt het voor mij logischer dat het geen elitaire arrogantie is. Als je nou ook eens fatsoenlijk leest, zie je dat ik zelf ook gewoon nog foto's met mijn telefoon maak. Het heeft geen ene zak met arrogantie te maken, ik voel mij, nogmaals, niet beter dan wie dan ook omdat ik nu een DSLR heb.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik vind dat je je verheven opstelt als je dit zegt
[..]
En dat voor iemand die net een paar maanden een DSLR heeft. Misplaatse elitaire arrogantie
Houd nou eens op met te doen alsof ik iets zeg, wat ik niet zeg.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Waar dan?Er is geen FOT mod geweest die dat heeft gezegd. Een discussie is niet gesloten omdat jij dat wil. Bovendien heb ik verwezen naar dit topic waar een soortgelijke discussie plaatvindt.
Sinds wanneer bepaal jij wat een fatsoenlijke foto is. Er zijn massas mensen die geen fatsoenlijke fotos kunnen maken met een fatsoenlijke camera en wel met een ipad of iphonequote:Op zondag 18 augustus 2013 11:52 schreef VeerEli het volgende:
[..] er zit alleen een groot verschil in een foto met een fatsoenlijke camera (proberen te) maken en foto's voor fun met je telefoon en/of webcam. Ik plaats hier ook geen foto's die ik van mijn kat maak met mijn mobiele telefoon, ik vind dat onder fotografie toch echt wat anders valt.
Ik ken ook genoeg hobbysten met een DSLR. FOK! en FOT is een plek waar 95% van de users gewoon voor hun plezier schiet. Sommige willen beter worden, prima, maar ga niet hooghartig lopen doen dat je met een iphone geen mooie fotos kan maken omdat jij toevallig wel een DSLR hebtquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:55 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Er zit ook een groot verschil in (imo). Juist dat ik net begin met DSLR maakt het voor mij logischer dat het geen elitaire arrogantie is. Als je nou ook eens fatsoenlijk leest, zie je dat ik zelf ook gewoon nog foto's met mijn telefoon maak. Het heeft geen ene zak met arrogantie te maken, ik voel mij, nogmaals, niet beter dan wie dan ook omdat ik nu een DSLR heb.
Volgens jou zit er geen verschil in? Ken jij mensen die fulltime fotograaf zijn en daar hun volledige inkomen mee verdienen, omdat zij foto's maken met hun telefoon?
Ik heb het over een fatsoenlijke camera, niet over een fatsoenlijke foto. Allemachtig, op deze manier valt er echt niet te discussiëren gewoon als mijn woorden continu maar verdraait worden.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:57 schreef SunChaser het volgende:
Alleen dit al
[..]
Sinds wanneer bepaal jij wat een fatsoenlijke foto is. Er zijn massas mensen die geen fatsoenlijke fotos kunnen maken met een fatsoenlijke camera en wel met een ipad of iphone
Bovendien is t een topic voor eigen fotos dus gezeik over kwaliteit dat in FOT zou moeten is al helemaal van de pot gerukt
Nogmaals, ik doe niet hooghartig, ik begin haast te denken dat je aan het trollen bent met je idiote, irritante opmerkingen die continu negeren wat ik nou daadwerkelijk neerzet. Daarom kap ik ook maar, op deze manier is een discussie voeren natuurlijk geen ene donderstraal aan.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:59 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik ken ook genoeg hobbysten met een DSLR. FOK! en FOT is een plek waar 95% van de users gewoon voor hun plezier schiet. Sommige willen beter worden, prima, maar ga niet hooghartig lopen doen dat je met een iphone geen mooie fotos kan maken omdat jij toevallig wel een DSLR hebt
Je kan fatsoenlijke fotos maken met een 'onfatsoenlijke' camera en onfatsoenlijke fotos met een fatsoenlijke camera. Arrogant onderscheid te willen maken met wat mensen in FOT plaatsenquote:Op zondag 18 augustus 2013 13:00 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik heb het over een fatsoenlijke camera, niet over een fatsoenlijke foto. Allemachtig, op deze manier valt er echt niet te discussiëren gewoon als mijn woorden continu maar verdraait worden.
1 ding waar we het wel mee eens zijn overigens wat je nu zegt: '' Er zijn massas mensen die geen fatsoenlijke fotos kunnen maken met een fatsoenlijke camera en wel met een ipad of iphone''
Dat laatste dan weer niet, want het is geen gezeik maar commentaar. En commentaar moet altijd een mogelijkheid zijn op een forum waar iemand foto's plaatst. Of dat nou een foto van jezelf is in US of een foto van je fotografiekunsten in FOT.
Als het in dat specifieke topic niet gewenst is, dan mag dat duidelijk gemaakt worden door een moderator en zal daar rekening mee gehouden kunnen worden. Maar tot dit moment was hier kennelijk onduidelijkheid over bij de users.
Verwijzend naar deze foto FOT / Eigen foto's die je gewoon tof vindt #22 zeg jequote:Op zondag 18 augustus 2013 13:00 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nogmaals, ik doe niet hooghartig, i
quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:34 schreef VeerEli het volgende:
. Dit is volgens mij gewoon een telefoonfoto met een mooi instagram filtertjeAls dat hier ook thuis hoort prima, hoor. Maar dan is dat duidelijk, dat is het nu blijkbaar voor veel mensen niet.
Weer dat toontje. Wat een nare manier van discussiëren.quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:15 schreef NorgeT het volgende:
Discussie is met sommige users zinloos blijkt maar weer![]()
Ik ga even kattenfoto's maken met de Hasselblad. Instagram filtertje er over en posten in het foto's die ik tof vind topic
Wanneer er woorden continu verdraaid worden in een discussie en wanneer er steeds op details wordt door gegaan ben ik er snel klaar mee. En toevallig genoeg ben ik niet de enige die daar over valt bij sommige users.quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weer dat toontje. Wat een nare manier van discussiëren.
Je woorden worden niet verdraaidquote:Op zondag 18 augustus 2013 14:04 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Wanneer er woorden continu verdraaid worden in een discussie en wanneer er steeds op details wordt door gegaan ben ik er snel klaar mee. En toevallig genoeg ben ik niet de enige die daar over valt bij sommige users.
Hoe precies is dit opbouwende kritiek?quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:04 schreef NorgeT het volgende:
Maar binnen FOT verwacht ik toch dat iedereen zelf kritisch kijkt naar wat hij of zij post en daarnaast open staat voor feedback. Opbouwende kritiek moet je niet zien als iets negatiefs. Zie het als een gratis advies waardoor je beter kan worden.
Ik begrijp namelijk niet wat het doel is van een foto posten wanneer er niemand op mag reageren. Of alleen ongemeend positief.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:48 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Tsja ik vind het eerlijk gezegd ook niet een foto die het niveau van een ziemijgenietenophetterrasfacebookfoto ontstijgt.
Opbouwende kritiek is: je foto stelt scherp op een ijsblokje, misschien de volgende keer je F hoger, of: neem de foto iets ruimer zodat je meer terras zietquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:50 schreef NorgeT het volgende:
[..]
In FOT verwacht ik toch wel iets van kwaliteit..Niets mis met snapshots, maar tsja.
Ik had het niet over mijn eigen woorden die verdraaid werden... Daarnaast ben ik al een tijdje klaar met de manier van discussiëren die jij met dit account en je kloon Stefan hanteert.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je woorden worden niet verdraaid
Je zegt dit
[..]
Hoe precies is dit opbouwende kritiek?
[..]
[..]
Opbouwende kritiek is: je foto stelt scherp op een ijsblokje, misschien de volgende keer je F hoger, of: neem de foto iets ruimer zodat je meer terras ziet
Een foto affakkelen omdat jij t niet kwalitatief genoeg vindt is arrogant.
Nee, serieus, hoe was dat opbouwende kritiek waarmee anderen in FOT naar een hoger niveau kunnen stijgen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:22 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Ik had het niet over mijn eigen woorden die verdraaid werden... Daarnaast ben ik al een tijdje klaar met de manier van discussiëren die jij met dit account en je kloon Stefan hanteert.
Hier laat ik het verder bij aangezien het verder toch tot niets leidt om met je in discussie te gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |