abonnement Unibet Coolblue
pi_127357481
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:42 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Mogelijk werkt een dubbele dosis wel, maar is het effect niet zo opvallend als je waarschijnlijk hoopt.
Je hebt kans dat het je na een paar dagen ineens opvalt dat je dingen aan het doen bent waar je eerder nog niet toe in staat was.

Het is in ieder geval niet zo dat wanneer je het pilletje neemt je ineens BAM, stilte in je kop hebt.
Haha nee dat is zo.
Ben al wel de hele ochtend lekker aan het werk, thuis.
Worry is a misuse of imagination
  maandag 3 juni 2013 @ 13:53:06 #202
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_127357665
Dat is in ieder geval zoals mij dat destijds werdt verteld. Dat het geen wonderpil is waarvan je het effect direct na het nemen voelbaar gaat merken.

Bij mij wel, maar dat waren dan de bijwerkingen in alle heftigheid :(
  maandag 3 juni 2013 @ 13:57:35 #203
402328 godzillo
Godzilla Junior
pi_127357875
wat moet je doen, als je als ADHDer (vermoedelijk) altijd te druk / woelerig bent in bed om te gaan slapen? Ik heb altijd energie en het is f*cking irritant als je wilt gaan slapen....Hoe kan je die rust krijgen? Iemand tips?
pi_127357880
Bijwerking is dat ik aardiger ben
Worry is a misuse of imagination
pi_127358173
Ritalin sjah... Goed als kickstart van de dag. Net effe wat beter in mn vel. Maar dat effect is ook erg grillig en ik crash vaak later op de dag, ook al neem ik trouw op tijd in.

En het kan enorm slecht effect hebben wanneer ik last heb van stemmingswisselingen.
  maandag 3 juni 2013 @ 14:23:48 #206
399873 upnx
it's me
pi_127358953
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:57 schreef godzillo het volgende:
wat moet je doen, als je als ADHDer (vermoedelijk) altijd te druk / woelerig bent in bed om te gaan slapen? Ik heb altijd energie en het is f*cking irritant als je wilt gaan slapen....Hoe kan je die rust krijgen? Iemand tips?
Ik slaap dan gewoon niet, en ga aan het werk. Vaak val ik halverwege de volgende dag dan uitgeput in slaap. Meestal doe ik in zo'n nacht meer werk dan anderen in het team in een halve week doen.

Vroeger probeerde ik wel een "normaal" ritme aan te houden, maar dat leidde dan vooral tot frustratie waardoor het probleem zich bleef herhalen. Uiteindelijk slaap ik nu veel regelmatiger, simpelweg omdat mezelf 's avonds niet meer onder druk zet om te gaan slapen.
  maandag 3 juni 2013 @ 14:29:34 #207
402328 godzillo
Godzilla Junior
pi_127359155
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:23 schreef upnx het volgende:

[..]

Ik slaap dan gewoon niet, en ga aan het werk. Vaak val ik halverwege de volgende dag dan uitgeput in slaap. Meestal doe ik in zo'n nacht meer werk dan anderen in het team in een halve week doen.

Vroeger probeerde ik wel een "normaal" ritme aan te houden, maar dat leidde dan vooral tot frustratie waardoor het probleem zich bleef herhalen. Uiteindelijk slaap ik nu veel regelmatiger, simpelweg omdat mezelf 's avonds niet meer onder druk zet om te gaan slapen.
oké knap dat je dat kunt. ik heb echt een enorme frustratie als het me niet lukt. het overkomt me wekelijks, een aantal nachten die hopeloos gaan, pas in slaap vallen rond 6 uur en 7 uur weer op. dan ben je echt brak maar dat komt allemaal door de drukte in mij.

maar fijn dat jij er niet meer zo gefrustreerd om word, moet ik ook proberen. ik wil alleen wel manieren vinden om die rust toe te passen, ik denk dat ik sowieso ga fietsen of wandelen overdag, en misschien herbal tea aanschaffen. maar alsnog is de onrust enorm in mij, dus ik hoop dat ik er van af zal raken of minder last van zal krijgen.... maar of het ADHD is weet ik niet, maar ben vaak opgejaagd, druk, onrustig, noem maar op.
pi_127360850
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:29 schreef godzillo het volgende:

[..]

oké knap dat je dat kunt. ik heb echt een enorme frustratie als het me niet lukt. het overkomt me wekelijks, een aantal nachten die hopeloos gaan, pas in slaap vallen rond 6 uur en 7 uur weer op. dan ben je echt brak maar dat komt allemaal door de drukte in mij.

maar fijn dat jij er niet meer zo gefrustreerd om word, moet ik ook proberen. ik wil alleen wel manieren vinden om die rust toe te passen, ik denk dat ik sowieso ga fietsen of wandelen overdag, en misschien herbal tea aanschaffen. maar alsnog is de onrust enorm in mij, dus ik hoop dat ik er van af zal raken of minder last van zal krijgen.... maar of het ADHD is weet ik niet, maar ben vaak opgejaagd, druk, onrustig, noem maar op.
Ik denk altijd: als ik lig dan rust ik ook uit (op 70% of zo) maar het is iig niet zinloos.
En 's avonds vaak kaarsjes aan.. Dan worden mijn ogen vanzelf moe.
Worry is a misuse of imagination
  maandag 3 juni 2013 @ 15:19:28 #209
399873 upnx
it's me
pi_127361079
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:13 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik denk altijd: als ik lig dan rust ik ook uit (op 70% of zo) maar het is iig niet zinloos.
En 's avonds vaak kaarsjes aan.. Dan worden mijn ogen vanzelf moe.
Goed punt! Ik merk zelf dat als ik 's avonds mijn lenzen uitdoe en mijn bril opzet ik sneller slaperig wordt, al weet ik niet precies waarom dat zo is. De lichten dimmen helpt ook.

Op de computer en mijn telefoon heb ik "Flux" geinstalleerd. Dit gratis programmaatje past de kleur van je scherm aan aan de tijd van de dag. Hierdoor krijg je 's avonds een wat donkerder en geler scherm dan overdag, wat ook wel bijdraagt aan de rust.
pi_127365023
Momenteel echt drama op mijn stage. Moet nu echt shit gaan afkrijgen, maar loop alleen maar te wiebelen en te stuiteren. Om de haverklap rondjes lopen. Heeft iemand tips?
pi_127366053
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:48 schreef Silentalarm het volgende:
Momenteel echt drama op mijn stage. Moet nu echt shit gaan afkrijgen, maar loop alleen maar te wiebelen en te stuiteren. Om de haverklap rondjes lopen. Heeft iemand tips?
's Avonds sporten?
Worry is a misuse of imagination
pi_127392454
Hoe doen jullie het eigenlijk met scripties/verslagen/enz?
Worry is a misuse of imagination
pi_127396674
Bluh.
Ik heb wederom verzuimd om de ritalin goed in te nemen, vandaag weer geslikt en heb last van de bijwerkingen. Het voelt alsof ik aangeschoten/dronken ben. Ben maar eerder naar huis gegaan.. wellicht de volgende keer starten met lagere dosis :(
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
pi_127396725
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:12 schreef Probability het volgende:

[..]

's Avonds sporten?
Inderdaad ga een uurtje intensief sporten, of anders ontspanningsoefeningen (yoga bv.)
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
pi_127396739
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:09 schreef StormInATeacup het volgende:
Bluh.
Ik heb wederom verzuimd om de ritalin goed in te nemen, vandaag weer geslikt en heb last van de bijwerkingen. Het voelt alsof ik aangeschoten/dronken ben. Ben maar eerder naar huis gegaan.. wellicht de volgende keer starten met lagere dosis :( Ik ben misselijk en heb zin om te slapen.
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
pi_127397915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:09 schreef StormInATeacup het volgende:
Bluh.
Ik heb wederom verzuimd om de ritalin goed in te nemen, vandaag weer geslikt en heb last van de bijwerkingen. Het voelt alsof ik aangeschoten/dronken ben. Ben maar eerder naar huis gegaan.. wellicht de volgende keer starten met lagere dosis :(
Heb je wel gegeten? En niet te veel koffie enz gedronken?
Worry is a misuse of imagination
pi_127406820
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:55 schreef Probability het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met scripties/verslagen/enz?
Nog tips :s)?
Worry is a misuse of imagination
pi_127424197
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:57 schreef godzillo het volgende:
wat moet je doen, als je als ADHDer (vermoedelijk) altijd te druk / woelerig bent in bed om te gaan slapen? Ik heb altijd energie en het is f*cking irritant als je wilt gaan slapen....Hoe kan je die rust krijgen? Iemand tips?
- geen televisie kijken + achter computer, minimaal 1 uur voordat je wilt gaan proberen te slapen. Het licht maakt je energiek
- jezelf lichamelijk afmatten voor dat je je bed in duikt
- mediteren voor het slapen gaan
- in een stiltegebied rondwandelen
- tricky omdat AD(H)D'ers regelmaat nodig hebben, maar het werkt wel bij een hoop mensen om beter door te slapen en uitgeruster wakker te worden: niet op vast tijden gaan slapen, maar wel op vase tijden opstaan, ook in het weekend.
- Valeriaan blaadjes kauwen / pillen slikken

Zoiets? :)
pi_127430852
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Nog tips :s)?
Mijn coach wist het ook niet zo goed omdat ik alles al probeer..
Worry is a misuse of imagination
pi_127431344
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:57 schreef godzillo het volgende:
wat moet je doen, als je als ADHDer (vermoedelijk) altijd te druk / woelerig bent in bed om te gaan slapen? Ik heb altijd energie en het is f*cking irritant als je wilt gaan slapen....Hoe kan je die rust krijgen? Iemand tips?
Bij mij is het enige wat goed helpt melatonine pillen. Wat ook werkt is inderdaad 1,5 uur voor je gaat slapen geen actieve dingen meer gaan doen, helaas is dat voor mij met m'n drukke schema onvermijdelijk (dan heb ik gewoon echt nog dingen te doen om 10 uur 's avonds), wil ik dan redelijk normaal slapen dan neem ik maar een pilletje. Oh, en sporten vlak voor het slapen helpt enorm goed, word je lekker moe van en het verzet je gedachten een beetje. Maar dat kan niet elke dag.
pi_127432485
Al te hard sporten zal je niet helpen inslapen waarschijnlijk :P
pi_127444556
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:12 schreef Probability het volgende:

[..]

's Avonds sporten?
Ik sport vaak 's avonds en dan gaat het inderdaad wel beter. Afgelopen (en komende) dagen alleen niet veel tijd om te sporten. :(.

Ik hoop dat het vanavond lukt om even wat te doen, want de afgelopen 3 dagen heb ik letterlijk niks gedaan. Het lijkt of ik naarmate ik het drukker krijg, steeds minder ga doen?
pi_127446633
Vet belangrijke deadline al 20x overschreden het gaat ZO langzaam.

Zelfs met ritalin.

Treurig dit :')
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:00:58 #224
402328 godzillo
Godzilla Junior
pi_127451711
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:07 schreef NomanIW het volgende:
Al te hard sporten zal je niet helpen inslapen waarschijnlijk :P
haha neej, dan word de adrenaline rush enorm, maar thanks allemaal, ik neem nu iig me melatonine om 9 uur 's avonds in. heb nog wel eens de gewoonte om het meteen tijdens het slapen in te nemen.

1.5 uur niks doen is een opgave, maar zal mezelf proberen te pushen. begin met een halfuurtje vanavond.

thnx allemaal voor de tips
pi_127452743
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:54 schreef Probability het volgende:
Vet belangrijke deadline al 20x overschreden het gaat ZO langzaam.

Zelfs met ritalin.

Treurig dit :')
Ik probeer al twee maanden een (digitale) tekening te maken :)

Maar ooit is ie af. En dan ben ik blij, en denken anderen "ga werken man".
pi_127454263
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:23 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Ik probeer al twee maanden een (digitale) tekening te maken :)

Maar ooit is ie af. En dan ben ik blij, en denken anderen "ga werken man".
Dat kan toch niet alleen aan ADHD hangen denk ik dan?
Worry is a misuse of imagination
pi_127455247
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:01 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat kan toch niet alleen aan ADHD hangen denk ik dan?
ADHD komt bij volwassenen vaak niet alleen. Dus wie weet?

Aan de andere kant: waarom niet?
pi_127455357
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:21 schreef NomanIW het volgende:

[..]

ADHD komt bij volwassenen vaak niet alleen. Dus wie weet?

Aan de andere kant: waarom niet?
Nou ja ik ben zooooo langzaam
Vraag mij af of dat alleen aan ADHD ligt of dat ik gewoon dom ben of zo :')
Worry is a misuse of imagination
pi_127455485
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:23 schreef Probability het volgende:

[..]

Nou ja ik ben zooooo langzaam
Vraag mij af of dat alleen aan ADHD ligt of dat ik gewoon dom ben of zo :')
Dat weet ik ook niet :P

Ik.heb lang gedacht dat ik geen ambitie had en lui was. Bleek tijdens een opleiding die ik deed dat ik gewoon ziekelijk perfectionist ben.

Maar ik begrijp ook dat mensen zouden lachen.als.ik dat zeg. Toch is het zo.

Dingen zijn.niet wat ze lijken :)
pi_127455798
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:26 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet :P

Ik.heb lang gedacht dat ik geen ambitie had en lui was. Bleek tijdens een opleiding die ik deed dat ik gewoon ziekelijk perfectionist ben.

Maar ik begrijp ook dat mensen zouden lachen.als.ik dat zeg. Toch is het zo.

Dingen zijn.niet wat ze lijken :)
Ziekelijk perfectionist omdat je makkelijk fouten maakt?
Worry is a misuse of imagination
pi_127456288
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Ziekelijk perfectionist omdat je makkelijk fouten maakt?
Nee omdat ik onredelijke verwachtingen heb van dingen waar mijn naam onder moet komen. Ik kan niet voldoen aan mn eigen eisen. Recentelijker begin ik er ook achter te komen dat ik die veeleisendheid ook op anderen projecteer.

Dus.ik vul.ook voor anderen in dat het allemaal kut is wat ik.doe. Ik functioneer ook nauwelijks wanneer ik beoordeeld word door derden met een bepaald gezag... En.dat heeft daar wss ook mee te maken, al ligt dat probleem nog wel dieper.

Maar werk is voor mij helaas enorm moeilijk. Niet omdat ik.dom ben, maar omdat zich onder het oppervlak een soort complex heeft ontwikkeld en.ik gewoon een neurotisch, gestresst, depressief en boos wrak ben na pak hem beet een.half.jaar tot een jaar. En dan gaathet mis.

Vroeger geen probleem, van baan naar baan. In de huidige situatie een levensgroot probleem :')
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:19:21 #232
404854 B-Ista
Res, non verba
pi_127458714
quote:
Nou ja ik ben zooooo langzaam
Vraag mij af of dat alleen aan ADHD ligt of dat ik gewoon dom ben of zo
Herken het volkomen, tijdens mijn studie ook veels te lang over projecten gedaan, totdat ik de laatste nacht voordat het ingeleverd moest worden even door knalde. Het beste is, is jezelf er echt toe zetten. Ik zat met een grote gehoorbescherming op met de ramen dicht om maar gefocust te kunnen blijven, want het minste of het geringste en ik was weer weg. Heb je wel is geprobeerd om jezelf met muziek in een bepaald ritme te laten komen. Ik had een playlist waar ik helemaal rustig en gefocust van werd en hierdoor me veel beter kon concentreren. Elke keer dezelfde playlist hielp voor mij want het gaf geen "nieuwe" prikkels.
pi_127461450
Hallo People!

Vandaag heb ik weer een gesprekje gehad, en heb de de ADD diagnose gehad.
En het is nu officeel. Deze vrouw vertelde me gewoon dat het blowen een soort van zelfmedicatie is, maar ik blow toch niet meer dus dat is niet nodig.

Toen vroeg ze of ik Ritalin wou uitproberen, en dat ik zelf de huisarts even moest bellen voor een afspraak.

Alleen wat vreemd was, is dat zei de huisarts ook eerst nog moest bellen en wel kijken of me huisarts dat wilt voorschrijven.

Lijkt mij logischer dat ze het eerst vraagt daarna ik pas bellen.

Naja even me verhaaltje gedaan :)
pi_127462414
Ik had nauwelijks goed en wel een diagnose en ik had al zo'n pillenpusher in mn nek hangen.

Tis een wondere wereld.
  donderdag 6 juni 2013 @ 08:29:25 #235
404923 CertifiedPsycho
Insomnia is my middle name...
pi_127471421
Nu alweer bijna jaar de diagnose ADHD/ADD. Voornamelijk add, maar met vlagen...uhh sorry....VLAGEN adhd, de gemengde vorm dus...

Ze waren nog bezig met de diagnostiek toen ik opgenomen werd op een PAAZ voor depressie. En aangezien mijn Psych daar de oude ''leermeester' van mijn GGZ behandelaar was, en ik daar goed geobserveerd kon worden, ging het ineens in sneltrein-vaart..

En toen: Ritalin!! Wat een wereld van verschil.Ook toen na de eerste week de meeste euforie weg was. Ja het zal niet geweldig wezen voor mn hart en nog wel meer, maar was ook niet van plan het jaren te gebruiken. Word binnenkort opgenomen voor klinische psychotherapie, en in regelement staat: ''geen verslavende medicijnen.'' Benzo's, zoals lorazepam, xanax e.a.staan erbij, maar ritalin nie... maar die zal dr ok wel onder vallen.

Wel veel last van Extreeeem veel slapeloze nachten.
vaak pas heel laat in slaap vallen, of gewoon maar niet meer... stuiter de volgende dag weer door, in de hoop moe te zijn savonds, maar nee. De volgende dag slik ik dan minder ritalin, omdat ik de neiging heb om bij ernstig slaapgebrek beetje psychotische trekjes begin te krijgen, en stuiter dan gewoon regelrecht de Paaz in ofzo :P

Gr.

[ Bericht 3% gewijzigd door CertifiedPsycho op 06-06-2013 17:04:57 (verbeteren van zinnen die nergens op slaan) ]
I'm probably more annoyed by me than you are!
Baas in eigen brein, dat zou fijn zijn :)
pi_127471612
Ja ritalin kan idd een licht euforisch gevoel geven. Best lekker. Maar te hoge dosering is bagger.

Hoezo kwam je op de paaz? Suïcidaal? Want ritalin kan depressie ook enorm pushen.
pi_127471922
Ik word juist enorm aardig en vriendelijk van ritalin.. :P
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:31:49 #238
404923 CertifiedPsycho
Insomnia is my middle name...
pi_127472615
Ja crisis interventie bij depressie. Maar juist omdat ze me daar in de gaten konden houden wouden ze dat wel snel instellen. Bovendien leek die depressie uiteindelijk wel te minderen, maar had hele sombere buien. blijkt nu, driekwart jaar later, toch onderdeel van iets groters te zijn.

In het begin trouwens heel veel moeite gehad met rebound, vergat rita vaak... Toen tijdje concerta gekregen, maar daar merkte ik dan weer niet zoveel van... kan ook zijn dat da met ophogen opgelost zou zijn, maar had ook geen zin E50,- in de maand te gaan dokken als het misschien niet werkt.
Gewoon alarmpje zetten voor ritalin, nergens last van...
Owww verhogen had zeker gewerkt, zat toen 50mg ritalin p/d en daar kreeg ik 36mg concerta voor terug... Dus had dat nog kunnen proberen met nog 1 of 2 rita extra erbij, of concerta verhogen... Maar ach, ben nu best gewend aan in de gaten houden van rita-tijd, dus vond de 50 eurie per maand beetje onzinnig als het ook met ritalin gaat.

In hoge doseringen idd niet aan te raden. :P Ik ben er vrij resistent voor ben ik achtergekomen.
En zijn mensen (kijk trouwens maar op partyflock en drugsforum op adhd/ritalin) die het in monsterlijke hoeveelheden slikken of snuiven, bijv 100mg ineens, en dat meerdere keren per dag. Behalve dat dat gewoon echt je hersenen, vloedvatenstelsel en weet ik het wat... Je gaat je dr echt totaaaal niet lekker van voelen. Snap nie da mensen het als (party)drug nemen. Je blijft hooguit wa langer wakker...
En ik hoef daar lekker niks voor te doen, heb helemaal gratis al 6 nachten (bijna)niet geslapen :P

[ Bericht 10% gewijzigd door CertifiedPsycho op 06-06-2013 09:38:01 ]
I'm probably more annoyed by me than you are!
Baas in eigen brein, dat zou fijn zijn :)
pi_127472774
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:59 schreef Probability het volgende:
Ik word juist enorm aardig en vriendelijk van ritalin.. :P
Dat zal de lichte euforie zijn wellicht? :)

Zakt na een tijdje af. Bij mij althans. Ik slik momenteel geen ritalin.
pi_127472916
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:37 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Dat zal de lichte euforie zijn wellicht? :)

Zakt na een tijdje af. Bij mij althans. Ik slik momenteel geen ritalin.
Nou ja minder geïrriteerd door alles en daarom meer ruimte om aardig te zijn. (Misschien ben ik wel gewoon een aardig persoon?)
Worry is a misuse of imagination
pi_127472977
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:44 schreef Probability het volgende:

[..]

Nou ja minder geïrriteerd door alles en daarom meer ruimte om aardig te zijn. (Misschien ben ik wel gewoon een aardig persoon?)
Dat kan :)

Bij mij heeft het tot op heden niet het verschil kunnen maken. Maar mijn behandeling leek ook nergens op, dus sjah.
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:48:39 #242
404923 CertifiedPsycho
Insomnia is my middle name...
pi_127473014
that's defenitely a possibillity, probabillity! ;)

Maar hoelang gebruik je het al? want die euforie duurt meestal maar weekje of twee. Zijn hersenen die helemaal blij worden van eindelijk wat meer dopamine en dat even moeten verwerken :P
I'm probably more annoyed by me than you are!
Baas in eigen brein, dat zou fijn zijn :)
pi_127477948
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:44 schreef Probability het volgende:

[..]

Nou ja minder geïrriteerd door alles en daarom meer ruimte om aardig te zijn. (Misschien ben ik wel gewoon een aardig persoon?)
Dat had ik in het begin ook. Maar het kwam samen met een onverschilligheid 'maakt niet uit om er wat van te zeggen'. Bij hogere dosis werd ik uberhaupt een tikkie te onverschillig over alles.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_127479476
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:48 schreef CertifiedPsycho het volgende:
that's defenitely a possibillity, probabillity! ;)

Maar hoelang gebruik je het al? want die euforie duurt meestal maar weekje of twee. Zijn hersenen die helemaal blij worden van eindelijk wat meer dopamine en dat even moeten verwerken :P
Ik heb 4 dagen 3 x 5 mag geslikt en nu sinds maandag 3 x 10
Ik ben niet super blij hoor, wil gewoon niet meer iedereen slaan en geef anderen de ruimte om ook wat te vertellen zonder te zuchten dat ze zo langzaam zijn.
Worry is a misuse of imagination
pi_127485170
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb 4 dagen 3 x 5 mag geslikt en nu sinds maandag 3 x 10
Ik ben niet super blij hoor, wil gewoon niet meer iedereen slaan en geef anderen de ruimte om ook wat te vertellen zonder te zuchten dat ze zo langzaam zijn.
Erg herkenbaar dit dat ik erom moet lachen weenie waarom.
Ik geef andere ook de ruimte en wil niet slaan meer, niet dat ik erg losse handen heb maar komt me gewoon bekend voor.

En luister een stuk beter naar de verhalen van me klasgenoten.
  donderdag 6 juni 2013 @ 16:48:31 #246
404923 CertifiedPsycho
Insomnia is my middle name...
pi_127486600
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb 4 dagen 3 x 5 mag geslikt en nu sinds maandag 3 x 10
Ik ben niet super blij hoor, wil gewoon niet meer iedereen slaan en geef anderen de ruimte om ook wat te vertellen zonder te zuchten dat ze zo langzaam zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:03 schreef DevonOne het volgende:

[..]

Erg herkenbaar dit dat ik erom moet lachen weenie waarom.
Ik geef andere ook de ruimte en wil niet slaan meer, niet dat ik erg losse handen heb maar komt me gewoon bekend voor.

En luister een stuk beter naar de verhalen van me klasgenoten.
Hahaha ja ik krijg echt flashback naar mijn schooltijd, als er een (simpele) opdracht werd gegeven en er dan net weer een klasgenoot eindeloos idiote vragen begon te stellen over dingen die al uitgelegd waren. Och die frustratie, heel herkenbaar ja :P

Bij een ADHDer is het gedeelte van de hersenen dat je remmingen regelt minder actief als bij een niet ADHDer. Door de stimulerende werking van ritalin word bij een ADHDer juist dat gedeelte geprikkeld, en heb je dus minder last van impulsiviteit. En dus ook iets meer geduld met die ''slome'' klasgenoot. :)
I'm probably more annoyed by me than you are!
Baas in eigen brein, dat zou fijn zijn :)
pi_127518011
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:38 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat had ik in het begin ook. Maar het kwam samen met een onverschilligheid 'maakt niet uit om er wat van te zeggen'. Bij hogere dosis werd ik uberhaupt een tikkie te onverschillig over alles.
Welke dosis had jij?
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:42:40 #248
171890 Chicolate
Chemicals
pi_127518040
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:42 schreef Probability het volgende:

[..]

Welke dosis had jij?
Eerst 2x10 en uiteindelijk 4x10 om de rebound uit te stellen tot ná mn stage.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_127518133
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:42 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Eerst 2x10 en uiteindelijk 4x10 om de rebound uit te stellen tot ná mn stage.
Ik heb nu 3 x 10 en merk nog niet zo veel..
Worry is a misuse of imagination
pi_127518352
Oh m'n huisgenoot zegt dat ik niet rustiger ben maar wel toleranter en aardiger, minder bitchy en fel, echt een verademing.
Worry is a misuse of imagination
pi_127518663
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:52 schreef Probability het volgende:
Oh m'n huisgenoot zegt dat ik niet rustiger ben maar wel toleranter en aardiger, minder bitchy en fel, echt een verademing.
Dat veranderd nog wel weer als je gewend bent aan de medicatie.
Religie is een mentale ziekte.
pi_127518735
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:01 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Dat veranderd nog wel weer als je gewend bent aan de medicatie.
Hehe
Worry is a misuse of imagination
pi_127544876


[ Bericht 100% gewijzigd door Tommelaer op 08-06-2013 09:12:46 ]
Religie is een mentale ziekte.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 19:06:38 #254
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127561347
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:01 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Dat veranderd nog wel weer als je gewend bent aan de medicatie.
Mwah. Ik denk dat jouw ervaring niet op hoeft te gaan voor haar, zoals het voor mij ook niet opgaat dat ik er geestelijke rust door krijg.

Ik probeer nu zo geregeld mogelijk mijn medicatie in te nemen en merk wel wat verschil maar vooral in het overzicht en nog sneller prioriteiten kunnen vaststellen, maar het is me wel subtiel...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127569987
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 19:06 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mwah. Ik denk dat jouw ervaring niet op hoeft te gaan voor haar, zoals het voor mij ook niet opgaat dat ik er geestelijke rust door krijg.

Ik probeer nu zo geregeld mogelijk mijn medicatie in te nemen en merk wel wat verschil maar vooral in het overzicht en nog sneller prioriteiten kunnen vaststellen, maar het is me wel subtiel...
Medicatie heeft bij mij negatieve uitwerking dus ik neem geen medicatie.
En voor wat ik er over gelezen heb ben ik niet rouwig om dat ik er niet goed op reageer.
Het is erg slecht voor je gezondheid en levensduur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tommelaer op 09-06-2013 09:26:24 ]
Religie is een mentale ziekte.
  maandag 10 juni 2013 @ 00:45:03 #256
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127607356
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 23:44 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Medicatie heeft bij mij negatieve uitwerking dus ik neem geen medicatie.
En voor wat ik er over gelezen heb ben ik niet rouwig om dat ik er niet goed op reageer.
Prima, en dat laat je ook graag weten. Ik vind het alleen jammer dat je elke keer probeert te zeggen dat het voor iedereen slecht is en dat iedereen op lange termijn er geen kont meer aan heeft terwijl dit slechts jouw ervaring is.

Werkt het voor iemand dan dikke prima, als het niet (meer) werkt: stoppen. Zo simpel zie ik het.
quote:
Het is erg slecht voor je gezondheid en levensduur.
Net als koffie, kort slapen, depressie, drugs, drank, roken, hardlopen...

Ik chargeer, ben heel kritisch op de medicatie die ik neem (vind het effect schromelijk overdreven, merk er slechts heel subtiel iets van), maar je moet het niet brengen alsof je er meteen kapot aan gaat per definitie. Zie eerder advies. ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127617186
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:52 schreef Probability het volgende:
Oh m'n huisgenoot zegt dat ik niet rustiger ben maar wel toleranter en aardiger, minder bitchy en fel, echt een verademing.
Dat wordt tegen mij ook wel eens gezegd. Zelf ben ik me alleen maar slechter gaan voelen.

Stoppen met blowen maakt me dan wel weer vrolijker, maar helaas ook agressiever en drukker, wat weer tot andere vormen van negativiteit leidt. Evengoed daar nu mee bezig, gaat op zich goed. En dan 24 juni weer een intake. Gaan we het zien.
pi_127711701
Ik ga nu van 3 x 10 naar 4 x 15
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:56:16 #259
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127713002
Laatste dagen netjes mijn medicatie ingenomen en me voorgenomen eens heel mijn huis op te ruimen en schoonmaken.

Echter nog steeds maar korte uitbarstingen van productiviteit. En vooral als ik eigenlijk andere prioriteiten heb.

Wel vrij ver gekomen maar heb nu nog twee ochtenden om het rond te krijgen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127786512
Ik ben net op een site gestuit www.adhder.nl.
Omdat ik weer eens compleet vastloop met mijn werk en prive.
De tips op de site met de app wunderlist ga ik maar eens toepassen.

De laatste tijd is tijd een ramp. Minuten zijn secondes en uren zijn seconden.

Gisteren een congres gehad van mijn werk. Dat was helemaal een ramp. In een grote zaal moesten we in groepjes een paar cases uitvoeren. Mét achtergrond muziek en met een holle-geluid-zaal en met gebrabbel vanuit de groep ben ik totaal non-actief, geblokkeerd door alle geluiden en kleuren die er zijn.
Dit soort situaties zijn uiterst vervelend en het liefst zou ik dan vertrekken maar goed uit goed fatsoen doe ik dat natuurlijk niet.

Nog een goede site over ADD / ADHD-PI:
http://www.primarilyinattentiveadd.com/

[ Bericht 9% gewijzigd door Tommelaer op 14-06-2013 13:57:06 (link toegevoegd) ]
Religie is een mentale ziekte.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:00:59 #261
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127786828
Ik heb de app op mijn telefoon maar nog niet echt gebruikt tot op heden, begin net met dat soort dingen te werken.

Gisteren per ongeluk een medicatievrije dag gehad, wel redelijk zakelijk kunnen werken. Op tijd naar huis vanaf late dienst én de meeste dingen af. Zo naar een extern wonende client maar daar heb ik eigenlijl geen reet zin in... Huis is nog nooit zo structureel opgeruimd als in de laatste week maar valt me tegen hoeveel tijd het me soms kost om te beginnen.

Maar het begin is er en ik ben er best trots op.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127816851
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 12:53 schreef Tommelaer het volgende:
Ik ben net op een site gestuit www.adhder.nl.
Omdat ik weer eens compleet vastloop met mijn werk en prive.
De tips op de site met de app wunderlist ga ik maar eens toepassen.

De laatste tijd is tijd een ramp. Minuten zijn secondes en uren zijn seconden.

Gisteren een congres gehad van mijn werk. Dat was helemaal een ramp. In een grote zaal moesten we in groepjes een paar cases uitvoeren. Mét achtergrond muziek en met een holle-geluid-zaal en met gebrabbel vanuit de groep ben ik totaal non-actief, geblokkeerd door alle geluiden en kleuren die er zijn.
Dit soort situaties zijn uiterst vervelend en het liefst zou ik dan vertrekken maar goed uit goed fatsoen doe ik dat natuurlijk niet.

Nog een goede site over ADD / ADHD-PI:
http://www.primarilyinattentiveadd.com/
Dit zo ik geschreven kunnen hebben: http://www.adhder.nl/omga(...)mijn-dagelijks-leven
Worry is a misuse of imagination
pi_127855530
Tijdje niet meer geweest maar het hele traject lag dan ook stil. Vorige week gesprek met psychiater gehad en die zag het er niet in in eerste instantie maar hij moest er wel een nachtje over slapen nog. Vrijdag gesprek gehad met psychologe en die wist me te vertellen het zelf wel te zien en achteraf psychiater ook. Aanbod gekregen om groepsbijeenkomsten te gaan doen en een medicijn intake voor ritalin om te zien of en wat het doet. :)

Ik ben benieuwd, wat rust in den kopf zou erg welkom zijn. ;)
pi_127858107
Misschien deel ik niet meer helemaal mee in het topic maar sinds ik die lithium heb gehad voel ik mij een stukje stabieler, nog steeds dipjes en motivatiegebrek maar hanteerbaar en iets kortere duur. Wat mij wel op valt is dat ik een concentratie van een goudvis heb en dat dat verergerd is door de medicatie. Ik slik nu 800MG priadel per dag
  zondag 16 juni 2013 @ 13:52:50 #265
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_127859483
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:57 schreef godzillo het volgende:
wat moet je doen, als je als ADHDer (vermoedelijk) altijd te druk / woelerig bent in bed om te gaan slapen? Ik heb altijd energie en het is f*cking irritant als je wilt gaan slapen....Hoe kan je die rust krijgen? Iemand tips?
Ik slik voor 's nachts nog 5 mg ritalin en slik melatonine zodat ik rustig in slaap val..
  maandag 17 juni 2013 @ 17:51:07 #266
261215 fullmetal
YZF-600R CAT
pi_127910717
Hoi,

Moet dit toch even kwijt, want dit begint heftig te worden.

2 jaar geleden diagnose ADD gekregen. Eerst ritalin voorgeschreven gekregen, dat heeft mij door de middelbare gesleept maar begon daarna kortere werkingduur te krijgen en heftigere comedown ( agressief, warrig, impulsief).

Tijdje gestopt, daarna via de huisarts Conserta 18mg voorgeschreven, eerste maand ging goed, minimale bijwerkingen en comedown's relatief verwaarloosbaar. Sinds een week begint het idioot te worden. Bij elke comedown's krijg in Zware suicidale neigingen (als in ik zeg:doen).

Ik dacht eerst dat het aan mij lag, want de dosering is relatief klein en ik had dat niet met ritalin. Maar meer en meer begon ik te denken dat het gewoon door conserta kwam, op internet gekeken en ja hoor, blijkt bij sommigen ook voor te komen, blijkbaar dat wij niet met die medicatie overweg kunnen.

Wat moet ik doen? Dosering verhogen of stoppen ? Of andere med?

Ik ben meestal heel vrolijk, positief en misschien wel warrig, maar niet zo volledig suicidaal....
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_127912091
Lees nu een boek van Hallowell
Worry is a misuse of imagination
  maandag 17 juni 2013 @ 18:42:45 #268
261215 fullmetal
YZF-600R CAT
pi_127912701
Net insomnigeslapen (soort van slapen maar ook weer niet), Crash is weg, ik voel me weer wat beter.

Dit was erg heftig......
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_127915532
Gebruikt iemand things for iPad?
Worry is a misuse of imagination
  maandag 17 juni 2013 @ 20:25:21 #270
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127917577
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:45 schreef Probability het volgende:
Gebruikt iemand things for iPad?
Ziet er duur uit voor wat het biedt, ik heb any.do en wunderlist erop staan, gebruik nu vooral de eerste...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127925968
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:51 schreef fullmetal het volgende:
Hoi,

Moet dit toch even kwijt, want dit begint heftig te worden.

2 jaar geleden diagnose ADD gekregen. Eerst ritalin voorgeschreven gekregen, dat heeft mij door de middelbare gesleept maar begon daarna kortere werkingduur te krijgen en heftigere comedown ( agressief, warrig, impulsief).

Tijdje gestopt, daarna via de huisarts Conserta 18mg voorgeschreven, eerste maand ging goed, minimale bijwerkingen en comedown's relatief verwaarloosbaar. Sinds een week begint het idioot te worden. Bij elke comedown's krijg in Zware suicidale neigingen (als in ik zeg:doen).

Ik dacht eerst dat het aan mij lag, want de dosering is relatief klein en ik had dat niet met ritalin. Maar meer en meer begon ik te denken dat het gewoon door conserta kwam, op internet gekeken en ja hoor, blijkt bij sommigen ook voor te komen, blijkbaar dat wij niet met die medicatie overweg kunnen.

Wat moet ik doen? Dosering verhogen of stoppen ? Of andere med?

Ik ben meestal heel vrolijk, positief en misschien wel warrig, maar niet zo volledig suicidaal....
dextro-amfetamine is in de meeste gevallen geschikter voor een ADDer echter moet je dit ook niet constant slikken. Ik slik het alleen nog tijdens cursussen en belangrijke bijeenkomsten. Als ik het constant zou slikken gaat het mis en krijg ik last van emotieloos gedrag etc.
Religie is een mentale ziekte.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:25:39 #272
261215 fullmetal
YZF-600R CAT
pi_127953826
Vandaag Geen Conserta genomen, Wel dagelijkse B6+omega+magnesium+ Multivitamin.

Volledig consentratieloos

Weer een keiharde crash om 3 uur. Ik snap er helemaal niks meer van. Ik heb ook beetje een burned out gevoel in mijn hoofd, ala nadat MDMA is uitgewerkt. Dan maar wat anti depressiva ingenomen...

Volgens mij heb ik mijn hersenen verbrand door neurotoxisiteit....

heeft iemand hier ervaringen met stimulanten+vitaminenmix?

@Trommelaer: En hoe vaak mag dat dan? Ik ben redelijk useless zonder meds, dus dagelijkse dosissen zijn eigenlijk wel nodig....
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_127962238
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:25 schreef fullmetal het volgende:


@Trommelaer: En hoe vaak mag dat dan? Ik ben redelijk useless zonder meds, dus dagelijkse dosissen zijn eigenlijk wel nodig....
Geen idee hoeveel jij mag hebben. Dat moet je met je medicijnman bespreken.
Religie is een mentale ziekte.
pi_128092901
Vorige week cursus gehad, drie dagen lang binnen zitten... en wat denk je, was mn pillen vergeten. 3 dagen dus zonder pillen gezeten (kon niet terug naar huis tussendoor) Godverdomme zeg wat heb ik het zwaar gehad. Kon mn benen niet stilhouden en heb niks kunnen onthouden van wat er gezegd is. Merk nu pas hoe goed die pillen werken.

Ik heb alleen wel het idee dat de werkzaamheid afneemt nu ik het wat langer gebruik. Hebben meer mensen die ervaring? Ik gebruik trouwens nu medikinet. Ik zit er aan te twijfelen om over te stappen naar concerta om te kijken of dat beter voelt.
  zondag 23 juni 2013 @ 17:49:46 #275
406303 deheernice
Trippende boy.
pi_128157292
Hallo !

Zag dit topic en dacht even registreren ( dit terwijl ik morgenochtend tentamen heb maar ach, zit lekker in me ritalin vibe en als je ergens aan begint moet je het ook afmaken he, alhoewel dat eigenlijk ook wel enigszins een contradictie maar oke )

Bij mij was sinds begin dit jaar add geconstateerd, dit op aanraden van mijn vriendin die ook add heeft, en haar 2 broertjes ook en haar zus ook. ( moet je nagaan hoe leuk het is als we samen zijn )

En slik sinds maart ook ritalin wat nog steeds vrij episch werkt. Geen idee hoe ik me vwo heb afgemaakt zonder. Ik studeer nu aan de uni en kan nu voor het eerst in me leven daadwerkelijk boeken lezen en niet maar beetje afraffelen. Ik zie ook heel veel kritiek voorbij komen op ritalin maar voor mij werkt het opzich wel prima met 3x 10 mg. ( dit doe ik alleen als ik iets moet doen, dus stel ik heb wg slik ik er maar 1 ) ben wel omhoog gegaan naar 10 omdat 5 mg iets te snel wegging.

Maargoed. Dacht een leuk verhaaltje.

Toedels.!
pi_128176242
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:49 schreef deheernice het volgende:
Hallo !
Welkom.
Religie is een mentale ziekte.
  donderdag 27 juni 2013 @ 00:26:15 #277
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128306830
Wat een kutweekend...

Veel plannen, geen kut gedaan, ruzie met vriendin omdat ik weer eens te laat was en dit op et laatste moment liet weten...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128310892
Lijkt een beetje een terug kerend patroon bij jou of niet?
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 27 juni 2013 @ 14:34:00 #279
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128321992
Jup en ik voel me er zo machteloos door...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128334368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:53 schreef muiske41 het volgende:
Vorige week cursus gehad, drie dagen lang binnen zitten... en wat denk je, was mn pillen vergeten. 3 dagen dus zonder pillen gezeten (kon niet terug naar huis tussendoor) Godverdomme zeg wat heb ik het zwaar gehad. Kon mn benen niet stilhouden en heb niks kunnen onthouden van wat er gezegd is. Merk nu pas hoe goed die pillen werken.

Ik heb alleen wel het idee dat de werkzaamheid afneemt nu ik het wat langer gebruik. Hebben meer mensen die ervaring? Ik gebruik trouwens nu medikinet. Ik zit er aan te twijfelen om over te stappen naar concerta om te kijken of dat beter voelt.
Ik zat vorige week ook een week zonder (alleen dan omdat ik telkens vergat om het recept op te halen :') ) en dan merk je inderdaad pas hoe goed het werkt. Voor mijn gevoel was het effect altijd best klein, nou nu weet ik weer waarom ik die dingen slik.

Wat betreft het afnemen van de werking; zou dat niet een kwestie van gewenning kunnen zijn?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:37:44 #281
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128352881
Waarschijnlijk wel. Ik presteer het de laatste weken pas die dingen echt regulier in te nemen en hoewel het een gering verschil is ben ik op drukke dagen wel beter in staat mijn spullen af te maken en drukte nog beter te reguleren.

Ik ga nu vooral op mijn bek wat betreft vrije dagen waarin ik slecht mijn tijd beheer en te lang in een zee van middelmatig tijdsverdrijf blijf hangen, niet productief zegmaar.

Dagen gamen, dingen uitstellen, tijd vergeten en daarmee continu verschuivende problemen met deadlines en afspraken.

Ik vind het al een probleem maar voor mensen waar ik mee afspreek is het zo mogelijk nog vervelender...

Nu was hier onlangs iemand die heel hard riep dat ie dat opgelost had maar puntje bij paaltje kwam daar nooit uitleg op bij navraag door veel users.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128413790
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:37 schreef Skull-splitter het volgende:

Nu was hier onlangs iemand die heel hard riep dat ie dat opgelost had maar puntje bij paaltje kwam daar nooit uitleg op bij navraag door veel users.
Mocht je naar mijn post refereren. Ik heb nooit geclaimd een universele oplossing te hebben, ik meldde alleen dat ik merk dat mijn uitstelproblemen enorm zijn afgenomen. Bij mij hielp het om te ontdekken waar die problemen vandaan kwamen/komen (in mijn geval perfectionisme, liever iets niet doen dan het niet naar mijn zin kunnen doen). Door dat in te zien kan ik nu een groot deel van het uitstelgedrag voor zijn, stoppen met nadenken en gaan werkt dan het beste. Anders blijf ik teveel in m'n hoofd hangen en gebeurt er niks.

Hoe dat voor jou/anderen werkt kan ik natuurlijk niet zeggen.
pi_128449608
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:22 schreef Horchata het volgende:

[..]

Mocht je naar mijn post refereren. Ik heb nooit geclaimd een universele oplossing te hebben, ik meldde alleen dat ik merk dat mijn uitstelproblemen enorm zijn afgenomen. Bij mij hielp het om te ontdekken waar die problemen vandaan kwamen/komen (in mijn geval perfectionisme, liever iets niet doen dan het niet naar mijn zin kunnen doen). Door dat in te zien kan ik nu een groot deel van het uitstelgedrag voor zijn, stoppen met nadenken en gaan werkt dan het beste. Anders blijf ik teveel in m'n hoofd hangen en gebeurt er niks.

Hoe dat voor jou/anderen werkt kan ik natuurlijk niet zeggen.
Bedoel je dan niet dat je meer last hebt van 'perfectionisme' van van add / adhd?
  maandag 1 juli 2013 @ 10:27:39 #284
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128450900
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:22 schreef Horchata het volgende:

[..]

Mocht je naar mijn post refereren.
Geen idee of jij het was, maar het was allemaal verdomd vaag terwijl het gebracht werd alsof het universeel toepasbaar was.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128533519
Ik ga nu dex-nog wat uittesten maar daar heb ik niet zo'n zin in - weer wat anders
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:33:48 #286
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128533588
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:31 schreef Probability het volgende:
Ik ga nu dex-nog wat uittesten maar daar heb ik niet zo'n zin in - weer wat anders
dexamfetamine.

Ik zou ervoor openstaan om het te proberen, eerst maar afspraak met dok prikken want teer nog op voorraadje van de afgelopen 3 maanden. Methylfenidaat doet iig weinig.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128533665
Ja weet ik maar ik was net begonnen en gewend aan ritalin en nu heb ik sinds vrijdag geen medicatie meer en zou maandag beginnen met dexamfetamine stelde hij voor maar daar heb ik nu geen zin in want dan blijf ik bezig en ik weet niet eens wat het is. Maar wil op zich wel weten hoe het werkt maar vind het zelf gewoon lastig om in te schatten etc
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:39:08 #288
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128533751
Maar dat wist je ook niet van Ritalin/Methylfenidaat, right?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128533779
Jawel dat kende ik al wel redelijk
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:47:31 #290
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128534017
Ook van gebruik?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128534118
Ritalin vond ik echt rotspul (ook emotioneel enzo), dex vind ik geniaal O+. Ik merk zelf niet dat het uitwerkt, anderen wel, en ik voel me nog heel erg mezelf. Maar dan zonder de paniek van niet weten waar je moet beginnen of waar je moet kijken tijdens boodschappen. En kan nog steeds rustig lamballen. Heerlijk. Alleen de combie met drank vind ik echt heel erg naar, het slaat er niet alleen harder in waardoor je eerder dronken bent, maar je bent/ik was compleet de controle kwijt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128534183
Ik weet het allemaal niet zo goed en ik volg ook geen colleges of zo dus daar wordt het ook niet opgemerkt.
Worry is a misuse of imagination
pi_128534215
Ik vond het juist wel chill hoe ik werd van ritalin, wat serieuzer en stiller.
Worry is a misuse of imagination
pi_128534395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:53 schreef Probability het volgende:
Ik vond het juist wel chill hoe ik werd van ritalin, wat serieuzer en stiller.
Waarom willen ze dan nu wisselen? Ik ben pas gewisseld toen ik aangaf dat ik ritalin onprettig vond (en ik kon het met geen mogelijkheid onthouden om het 4x per dag in te nemen) en er emotioneel instabiel van werd.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128534503
Om te kijken wat t beste werkt of zo

Was via de telefoon en dat vind ik altijd beetje vervelend overleggen

Ik zei bijv dat ik had verwacht dat van 3x10 naar 4x15 heel veel extra effect gaf maar dat was niet direct zo werkt wel beter maar niet heel heftig

Dus toen zei hij O dus je merkt geen verschil oké


Neeeeeee dat zei ik niet
Worry is a misuse of imagination
pi_128534515
En in die coach heb ik ook geen zin meer
Worry is a misuse of imagination
pi_128534600
Het klinkt alsof ze niet heel erg goed naar je luisteren ... ga je ermee door of toch op zoek naar een betere organisatie? (ik kan die waar ik zit heel erg aanraden, ze luisteren naar je en vragen ook steeds eerst aan mij wat ík denk dat we eraan moeten doen en welke hulp ik wil. En ze zijn tegenwoordig ook 1 avond per week geopend, voor mensen die werken)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:01:59 #298
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128537318
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:59 schreef Probability het volgende:
En in die coach heb ik ook geen zin meer
I know that feel, maar waarom jij?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128538543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:02 schreef Chicolate het volgende:
Het klinkt alsof ze niet heel erg goed naar je luisteren ... ga je ermee door of toch op zoek naar een betere organisatie? (ik kan die waar ik zit heel erg aanraden, ze luisteren naar je en vragen ook steeds eerst aan mij wat ík denk dat we eraan moeten doen en welke hulp ik wil. En ze zijn tegenwoordig ook 1 avond per week geopend, voor mensen die werken)
Ja ze luistert wel hoor (die coach) maar ik zie het nut er gewoon niet zo van in. Ik moet uiteindelijk toch alles zelf beslissen dus dan zie ik ook niet zo in waarom ik een coach nodig heb.
Worry is a misuse of imagination
pi_128567599
die dex-nogwat moet ik ook 3x per dag slikken..
Worry is a misuse of imagination
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')