abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127454263
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:23 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Ik probeer al twee maanden een (digitale) tekening te maken :)

Maar ooit is ie af. En dan ben ik blij, en denken anderen "ga werken man".
Dat kan toch niet alleen aan ADHD hangen denk ik dan?
Worry is a misuse of imagination
pi_127455247
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:01 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat kan toch niet alleen aan ADHD hangen denk ik dan?
ADHD komt bij volwassenen vaak niet alleen. Dus wie weet?

Aan de andere kant: waarom niet?
pi_127455357
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:21 schreef NomanIW het volgende:

[..]

ADHD komt bij volwassenen vaak niet alleen. Dus wie weet?

Aan de andere kant: waarom niet?
Nou ja ik ben zooooo langzaam
Vraag mij af of dat alleen aan ADHD ligt of dat ik gewoon dom ben of zo :')
pi_127455485
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:23 schreef Probability het volgende:

[..]

Vraag mij af of dat alleen aan ADHD ligt of dat ik gewoon dom ben of zo :')
Dat weet ik ook niet :P

Ik.heb lang gedacht dat ik geen ambitie had en lui was. Bleek tijdens een opleiding die ik deed dat ik gewoon ziekelijk perfectionist ben.

Maar ik begrijp ook dat mensen zouden lachen.als.ik dat zeg. Toch is het zo.

Dingen zijn.niet wat ze lijken :)
pi_127455798
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:26 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet :P

Ik.heb lang gedacht dat ik geen ambitie had en lui was. Bleek tijdens een opleiding die ik deed dat ik gewoon ziekelijk perfectionist ben.

Maar ik begrijp ook dat mensen zouden lachen.als.ik dat zeg. Toch is het zo.

Dingen zijn.niet wat ze lijken :)
Ziekelijk perfectionist omdat je makkelijk fouten maakt?
pi_127456288
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Ziekelijk perfectionist omdat je makkelijk fouten maakt?
Nee omdat ik onredelijke verwachtingen heb van dingen waar mijn naam onder moet komen. Ik kan niet voldoen aan mn eigen eisen. Recentelijker begin ik er ook achter te komen dat ik die veeleisendheid ook op anderen projecteer.

Dus.ik vul.ook voor anderen in dat het allemaal kut is wat ik.doe. Ik functioneer ook nauwelijks wanneer ik beoordeeld word door derden met een bepaald gezag... En.dat heeft daar wss ook mee te maken, al ligt dat probleem nog wel dieper.

Maar werk is voor mij helaas enorm moeilijk. Niet omdat ik.dom ben, maar omdat zich onder het oppervlak een soort complex heeft ontwikkeld en.ik gewoon een neurotisch, gestresst, depressief en boos wrak ben na pak hem beet een.half.jaar tot een jaar. En dan gaathet mis.

Vroeger geen probleem, van baan naar baan. In de huidige situatie een levensgroot probleem :')
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:19:21 #232
404854 B-Ista
Res, non verba
pi_127458714
quote:
Vraag mij af of dat alleen aan ADHD ligt of dat ik gewoon dom ben of zo
Herken het volkomen, tijdens mijn studie ook veels te lang over projecten gedaan, totdat ik de laatste nacht voordat het ingeleverd moest worden even door knalde. Het beste is, is jezelf er echt toe zetten. Ik zat met een grote gehoorbescherming op met de ramen dicht om maar gefocust te kunnen blijven, want het minste of het geringste en ik was weer weg. Heb je wel is geprobeerd om jezelf met muziek in een bepaald ritme te laten komen. Ik had een playlist waar ik helemaal rustig en gefocust van werd en hierdoor me veel beter kon concentreren. Elke keer dezelfde playlist hielp voor mij want het gaf geen "nieuwe" prikkels.
pi_127461450
Hallo People!

Vandaag heb ik weer een gesprekje gehad, en heb de de ADD diagnose gehad.
En het is nu officeel. Deze vrouw vertelde me gewoon dat het blowen een soort van zelfmedicatie is, maar ik blow toch niet meer dus dat is niet nodig.

Toen vroeg ze of ik Ritalin wou uitproberen, en dat ik zelf de huisarts even moest bellen voor een afspraak.

Alleen wat vreemd was, is dat zei de huisarts ook eerst nog moest bellen en wel kijken of me huisarts dat wilt voorschrijven.

Lijkt mij logischer dat ze het eerst vraagt daarna ik pas bellen.

Naja even me verhaaltje gedaan :)
pi_127462414
Ik had nauwelijks goed en wel een diagnose en ik had al zo'n pillenpusher in mn nek hangen.

Tis een wondere wereld.
  donderdag 6 juni 2013 @ 08:29:25 #235
404923 CertifiedPsycho
Insomnia is my middle name...
pi_127471421
Nu alweer bijna jaar de diagnose ADHD/ADD. Voornamelijk add, maar met vlagen...uhh sorry....VLAGEN adhd, de gemengde vorm dus...

Ze waren nog bezig met de diagnostiek toen ik opgenomen werd op een PAAZ voor depressie. En aangezien mijn Psych daar de oude ''leermeester' van mijn GGZ behandelaar was, en ik daar goed geobserveerd kon worden, ging het ineens in sneltrein-vaart..

En toen: Ritalin!! Wat een wereld van verschil.Ook toen na de eerste week de meeste euforie weg was. Ja het zal niet geweldig wezen voor mn hart en nog wel meer, maar was ook niet van plan het jaren te gebruiken. Word binnenkort opgenomen voor klinische psychotherapie, en in regelement staat: ''geen verslavende medicijnen.'' Benzo's, zoals lorazepam, xanax e.a.staan erbij, maar ritalin nie... maar die zal dr ok wel onder vallen.

Wel veel last van Extreeeem veel slapeloze nachten.
vaak pas heel laat in slaap vallen, of gewoon maar niet meer... stuiter de volgende dag weer door, in de hoop moe te zijn savonds, maar nee. De volgende dag slik ik dan minder ritalin, omdat ik de neiging heb om bij ernstig slaapgebrek beetje psychotische trekjes begin te krijgen, en stuiter dan gewoon regelrecht de Paaz in ofzo :P

Gr.

[ Bericht 3% gewijzigd door CertifiedPsycho op 06-06-2013 17:04:57 (verbeteren van zinnen die nergens op slaan) ]
I'm probably more annoyed by me than you are!
Baas in eigen brein, dat zou fijn zijn :)
pi_127471612
Ja ritalin kan idd een licht euforisch gevoel geven. Best lekker. Maar te hoge dosering is bagger.

Hoezo kwam je op de paaz? Suļcidaal? Want ritalin kan depressie ook enorm pushen.
pi_127471922
Ik word juist enorm aardig en vriendelijk van ritalin.. :P
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:31:49 #238
404923 CertifiedPsycho
pi_127472615
Ja crisis interventie bij depressie. Maar juist omdat ze me daar in de gaten konden houden wouden ze dat wel snel instellen. Bovendien leek die depressie uiteindelijk wel te minderen, maar had hele sombere buien. blijkt nu, driekwart jaar later, toch onderdeel van iets groters te zijn.

In het begin trouwens heel veel moeite gehad met rebound, vergat rita vaak... Toen tijdje concerta gekregen, maar daar merkte ik dan weer niet zoveel van... kan ook zijn dat da met ophogen opgelost zou zijn, maar had ook geen zin E50,- in de maand te gaan dokken als het misschien niet werkt.
Gewoon alarmpje zetten voor ritalin, nergens last van...
Owww verhogen had zeker gewerkt, zat toen 50mg ritalin p/d en daar kreeg ik 36mg concerta voor terug... Dus had dat nog kunnen proberen met nog 1 of 2 rita extra erbij, of concerta verhogen... Maar ach, ben nu best gewend aan in de gaten houden van rita-tijd, dus vond de 50 eurie per maand beetje onzinnig als het ook met ritalin gaat.

In hoge doseringen idd niet aan te raden. :P Ik ben er vrij resistent voor ben ik achtergekomen.
En zijn mensen (kijk trouwens maar op partyflock en drugsforum op adhd/ritalin) die het in monsterlijke hoeveelheden slikken of snuiven, bijv 100mg ineens, en dat meerdere keren per dag. Behalve dat dat gewoon echt je hersenen, vloedvatenstelsel en weet ik het wat... Je gaat je dr echt totaaaal niet lekker van voelen. Snap nie da mensen het als (party)drug nemen. Je blijft hooguit wa langer wakker...
En ik hoef daar lekker niks voor te doen, heb helemaal gratis al 6 nachten (bijna)niet geslapen :P

[ Bericht 10% gewijzigd door CertifiedPsycho op 06-06-2013 09:38:01 ]
pi_127472774
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:59 schreef Probability het volgende:
Ik word juist enorm aardig en vriendelijk van ritalin.. :P
Dat zal de lichte euforie zijn wellicht? :)

Zakt na een tijdje af. Bij mij althans. Ik slik momenteel geen ritalin.
pi_127472916
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:37 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Dat zal de lichte euforie zijn wellicht? :)

Zakt na een tijdje af. Bij mij althans. Ik slik momenteel geen ritalin.
Nou ja minder geļrriteerd door alles en daarom meer ruimte om aardig te zijn. (Misschien ben ik wel gewoon een aardig persoon?)
pi_127472977
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:44 schreef Probability het volgende:

[..]

Nou ja minder geļrriteerd door alles en daarom meer ruimte om aardig te zijn. (Misschien ben ik wel gewoon een aardig persoon?)
Dat kan :)

Bij mij heeft het tot op heden niet het verschil kunnen maken. Maar mijn behandeling leek ook nergens op, dus sjah.
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:48:39 #242
404923 CertifiedPsycho
pi_127473014
that's defenitely a possibillity, probabillity! ;)

Maar hoelang gebruik je het al? want die euforie duurt meestal maar weekje of twee. Zijn hersenen die helemaal blij worden van eindelijk wat meer dopamine en dat even moeten verwerken :P
pi_127477948
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:44 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat had ik in het begin ook. Maar het kwam samen met een onverschilligheid 'maakt niet uit om er wat van te zeggen'. Bij hogere dosis werd ik uberhaupt een tikkie te onverschillig over alles.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_127479476
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:48 schreef CertifiedPsycho het volgende:
that's defenitely a possibillity, probabillity! ;)

Maar hoelang gebruik je het al? want die euforie duurt meestal maar weekje of twee. Zijn hersenen die helemaal blij worden van eindelijk wat meer dopamine en dat even moeten verwerken :P
Ik heb 4 dagen 3 x 5 mag geslikt en nu sinds maandag 3 x 10
Ik ben niet super blij hoor, wil gewoon niet meer iedereen slaan en geef anderen de ruimte om ook wat te vertellen zonder te zuchten dat ze zo langzaam zijn.
pi_127485170
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik ben niet super blij hoor, wil gewoon niet meer iedereen slaan en geef anderen de ruimte om ook wat te vertellen zonder te zuchten dat ze zo langzaam zijn.
Erg herkenbaar dit dat ik erom moet lachen weenie waarom.
Ik geef andere ook de ruimte en wil niet slaan meer, niet dat ik erg losse handen heb maar komt me gewoon bekend voor.

En luister een stuk beter naar de verhalen van me klasgenoten.
  donderdag 6 juni 2013 @ 16:48:31 #246
404923 CertifiedPsycho
pi_127486600
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:31 schreef Probability het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:03 schreef DevonOne het volgende:

[..]

Erg herkenbaar dit dat ik erom moet lachen weenie waarom.
Ik geef andere ook de ruimte en wil niet slaan meer, niet dat ik erg losse handen heb maar komt me gewoon bekend voor.

En luister een stuk beter naar de verhalen van me klasgenoten.
Hahaha ja ik krijg echt flashback naar mijn schooltijd, als er een (simpele) opdracht werd gegeven en er dan net weer een klasgenoot eindeloos idiote vragen begon te stellen over dingen die al uitgelegd waren. Och die frustratie, heel herkenbaar ja :P

Bij een ADHDer is het gedeelte van de hersenen dat je remmingen regelt minder actief als bij een niet ADHDer. Door de stimulerende werking van ritalin word bij een ADHDer juist dat gedeelte geprikkeld, en heb je dus minder last van impulsiviteit. En dus ook iets meer geduld met die ''slome'' klasgenoot. :)
pi_127518011
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:38 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat had ik in het begin ook. Maar het kwam samen met een onverschilligheid 'maakt niet uit om er wat van te zeggen'. Bij hogere dosis werd ik uberhaupt een tikkie te onverschillig over alles.
Welke dosis had jij?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:42:40 #248
171890 Chicolate
Chemicals
pi_127518040
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:42 schreef Probability het volgende:

[..]

Welke dosis had jij?
Eerst 2x10 en uiteindelijk 4x10 om de rebound uit te stellen tot nį mn stage.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_127518133
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:42 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Eerst 2x10 en uiteindelijk 4x10 om de rebound uit te stellen tot nį mn stage.
Ik heb nu 3 x 10 en merk nog niet zo veel..
pi_127518352
Oh m'n huisgenoot zegt dat ik niet rustiger ben maar wel toleranter en aardiger, minder bitchy en fel, echt een verademing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')