Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
Hmm, apart. Doe je wel een warming up dan, of ook niet? Ik deed eerst ook nooit een warming up en/of cooling down, maar had de volgende dag toch redelijk vaak stijve kuiten of ik voelde m`n benen. Kan natuurlijk aan het feit liggen dat ik bijna continu op wedstrijdtempo aan het trainen was (net zoals gisteren). Afgelopen week met een gemiddelde van 6-6:30/km gelopen (dus lagere intensiteit) en helemaal geen last van stijfheid gehad. Nu, na maximale inspanning, wel weer.
Ach, wat dat betreft mag ik ook weer niet klagen. 7,5km tegenover een marathon
Hmm, apart. Doe je wel een warming up dan, of ook niet? Ik deed eerst ook nooit een warming up en/of cooling down, maar had de volgende dag toch redelijk vaak stijve kuiten of ik voelde m`n benen. Kan natuurlijk aan het feit liggen dat ik bijna continu op wedstrijdtempo aan het trainen was (net zoals gisteren). Afgelopen week met een gemiddelde van 6-6:30/km gelopen (dus lagere intensiteit) en helemaal geen last van stijfheid gehad. Nu, na maximale inspanning, wel weer.
Ach, wat dat betreft mag ik ook weer niet klagen. 7,5km tegenover een marathon
Ik hobbel voor een wedstrijd altijd wel een paar keer heen en weer, maar da's meer tijdvulling dan dat het een gerichte warming-up is
En dat je na een wedstrijd pijn in je spieren hebt, is logisch. Je vraagt nu eenmaal het uiterste van die dingen.
Nou met schoenen en het eerste rondje met de trailschoenen. Een rondje van bijna 8 km over een mtb track. De mtb track werd beschreven als zwaar en dat was het ook. Veel klimmen en dalen over de eerste 3 km. De ene klim en afdaling volgde op de ander geen enkele meter vlak.
Daarna volgde een stuk wat verhard was. De schoenen hebben erg veel grip op onverhard, op verhard lopen ze een stuk minder. Maar lekker langs de weg door de berm gelopen. Hierna ging het weer onverhard verder door de bossen. Na een aantal scherpe korte bochten loop je ineens het bos uit en de duinen. Het volgende stuk was weer een hoop klimmen en dalen. Bij een flinke afdeling ging ik flink door mijn enkel heen. Even zitten en losschudden en we konden gelukkig verder.
Het mooie van deze route was dat er paaltjes met nummers langsstonden zodat als er wat gebeurde je aan 112 kan doorgeven waar je je bevond. Weer bij het beginpunt aangekomen maar besloten om het bij 1 rondje te laten dat was al zwaar zat. Schoentjes voor het trailen helemaal top.
Op maandag 6 mei 2013 09:03 schreef Quoi het volgende: Endomondo Ik upload even niet meer alles daarheen. Zonder Garmin/horloge lopen mensen van Runners Anonymous, het kán!
* Quoi zwaait naar GotC vanuit de trein (of ben je vrij )
Nimby: wat vervelend!!
Ik ben toch altijd aan het werk? *zwaai*
Wb warming-up/cooling-down/rekken/strekken: De een zweert erbij, de ander niet. Doe wat goed voelt (behalve rekken/strekken met koude spieren!)
Ik heb gisteren rond drie uur een uurtje behoorlijk tempo gelopen. Daarbij ook een belt met wat drinken mee. De eerste keer was dat drama bij mij, maar gisteren ging het zowaar wel okay. Mijn vooraf gestelde doel van 11,5 km in een uur maar op een paar honderd meter gemist. En naderhand niet een heel erg vermoeid gevoel. Dat wordt nog eens wat!
Ziet er erg vet uit, mooie paadjes en ook lekker hoogteverschil ! Mooi dat de schoenen bevallen, ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar de Trail gisteren op de Fivefingers beviel toch wel erg goed, dus neig naar de spyridon. Al heb ik wel 2 blaren op de tenen van mijn linkervoet.
Op maandag 6 mei 2013 09:02 schreef Tyler-Girl het volgende: Gisteren hebben vriendlief en ik ook weer een rondje gedaan. Maar ik heb besloten dat we het toch maar anders aan gaan pakken. Hij vond die eerste les van Evy te makkelijk, dus ik had de minuten wat opgeschroefd (niet geheel verantwoordelijk, weet ik) dus eindelijk viel het hem wel wat tegen. Maar hij begint te snel voor mij (en mijn tempo) dus kreeg snel kramp ed. Maar schijnbaar heeft meneer nog nooit van kramp gehoord, want hij keek me raar aan toen ik zei dat ik kramp had...
Dus ik heb besloten dat hij fijn Evy gaat aflopen (ik fiets er dan wel naast voor het idee) en dat ik daarna gewoon mijn rondje hobbel (met of zonder hem op de fiets). Want zo wordt het er niet leuker op als hij elke keer begint te miepen dat ik doormoet lopen of me begint uit te lachen.....
Maar het was heerlijk weer! Mijn nieuwe shirt en short zijn helemaal goed gekeurd en ben erg blij met mijn aankopen....Ook de Spibelt werkt erg goed, blijft ook netjes op zijn plaats (al vind ik het soms wat proppen om alles erin te krijgen)...
Wij gaan gewoon allebei een andere kant op als we samen gaan. Of hij gaat vooruit en ik kachel rustig mijn eigen rondje. Het is zo belangrijk denk ik om het op je eigen tempo te doen dus zonde als hij langzaam moet of ik snel! En dan toch een beetje samen napuffen en ben je toch een soort van samen gegaan
Wij gaan gewoon allebei een andere kant op als we samen gaan. Of hij gaat vooruit en ik kachel rustig mijn eigen rondje. Het is zo belangrijk denk ik om het op je eigen tempo te doen dus zonde als hij langzaam moet of ik snel! En dan toch een beetje samen napuffen en ben je toch een soort van samen gegaan
Op maandag 6 mei 2013 10:14 schreef motorbloempje het volgende: T-g, was die zeikende zeurende vriend niet dezelfde die zei dat jij nooit Evy uit kon lopen?
Ja die ja.....ik moet het gewoon even naast me neer leggen en inderdaad gewoon mijn eigen ding doen. Ik moet ook niet mijn hobby's aan hem willen opdringen.
Ik loop nu met hem mee omdat ik Evy op mijn foon heb staan enzo..... Maar goed, hij zoekt t maar uit Ik had goede hoop, maar laten we het weer over rennen hebben.....(ik ga met mijn relatieproblemen wel even in R&P klagen )
Op maandag 6 mei 2013 10:31 schreef Tyler-Girl het volgende: Yur, zijn jullie ook echt samen begonnen of hebben jullie elkaar aangestoken? Ik hoop voor jullie dat jullie kindje jullie looppassie overneemt
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je er zo'n probleem van maakt het is toch leuk dat hij mee wil doen? laat hem dan lekker op zijn eigen manier lopen, dan kan hij zich ook niet met jou bemoeien. Moet hij wel zelf even Evy regelen, maar dan ben je ook niet meer van elkaar afhankelijk. Het is jouw feestje, het hardlopen.