Briljante gratis browser-game verovert de wereldDus wat is Candy Box? In dit vreemde maar verslavende spel krijg je iedere seconde één snoepje. Die kun je op de grond gooien of opeten, maar het nut daarvan blijft lang onduidelijk. (Sterker nog: ik speel nu al 2 dagen en ik snap nog steeds niet waarom je ze op de grond kunt gooien). Candy Box begint zo traag dat je na een paar minuten misschien het gevoel hebt dat je in de maling wordt genomen, maar toch raad ik je aan om te blijven spelen. Ik kan niet verklappen waarom, maar later wordt het leuker. Echt waar.
Het goede nieuws is dat je tijdens het wachten niet voortdurend naar het scherm hoeft te staren. Candy Box is bedoeld om open te hebben in een ander browservenster terwijl jij belangrijkere dingen te doet. Af en toe kun je dan eens kijken wat er is gebeurd en misschien een [...] uitvoeren of een [...] kopen bij de [...] (ik wil absoluut niets verklappen), maar in grote lijnen speelt dit spel zichzelf. De meeste voortgang heb ik geboekt in mijn slaap toen ik vannacht de computer aan liet staan.
Door alle bizarre plotwendingen doet het soms een beetje denken aan Frog Fractions, met als grote verschil dat Candy Box een écht spel is. Frog Fractions was een rariteitenkabinet met oppervlakkige verwijzingen naar minstens vijftien verschillende genres, maar dit gaat veel dieper. Blijf spelen en je ontdekt een avontuur met verrassend veel diepgang en genoeg inhoud om je dagenlang bezig te houden.
Bron
Let op: Dit topic bevat spoilers!!!Ter info: Max HP = 100 + 2.1 * Candies^0.4
[ Bericht 37% gewijzigd door Karina op 06-05-2013 11:01:40 ]