abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126393509
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:28 schreef chapel24 het volgende:
Welk jaar was het moeilijkst? Dan oefen ik die vanavond nog even, als allerlaatste voorbereiding. En hopelijk valt het na die moeilijke dan morgen mee. Ik hoorde al 2009 en 2012-2. Welke is echt het moeilijkst vinden jullie?
Hier ben ik ook benieuwd naar, dan maak ik die ook!
Of het kan niet
pi_126393525
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:28 schreef chapel24 het volgende:
Welk jaar was het moeilijkst? Dan oefen ik die vanavond nog even, als allerlaatste voorbereiding. En hopelijk valt het na die moeilijke dan morgen mee. Ik hoorde al 2009 en 2012-2. Welke is echt het moeilijkst vinden jullie?
Als je een moeilijke samenvatting wil is het 2012-II. Bij 2009-I was tekstverklaring moeilijk.

Ik vond 2012-II in totaal het moeilijkst.
pi_126393529
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:23 schreef florisdierick het volgende:

[..]

uhm das een goeie, ik heb het er op school niet meer over gehad. ik maak met de computer (ben zo'n gekke dyslect)

Maare het maakt allemaal niet zo ballend veel uit. Het wordt geacht dat het er staat, maar hoe precies is minder belangrijk.
ik maak het ook op de computer chille he!! bedankt voor je antwoord! Wordt jij ook voorgelezen, dat je zo'n CD hebt besteld? Ik wel en ik ben benieuwd, zou wel fijn zijn als ik niet hoef te lezen en gewoon kan luisteren :)
pi_126393669
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:32 schreef acalaca het volgende:

[..]

ik maak het ook op de computer chille he!! bedankt voor je antwoord! Wordt jij ook voorgelezen, dat je zo'n CD hebt besteld? Ik wel en ik ben benieuwd, zou wel fijn zijn als ik niet hoef te lezen en gewoon kan luisteren :)
Graag gedaan. Op de pc doe ik altijd helemaal bovenin:
Floris Dierick - Nederlands - 10-05-2013 - Dyslexie

Dan 2 regels lager gewoon de rest

Ik ben tot een zekere hoogte dyslectisch, ik vind typen wel heel chill, maar ik heb geen moeite met lezen. Daarom voor mij geen CD. Dit had ik wel gemogen. Voor Frans wordt ik wel voorgelezen.
Of het kan niet
pi_126393686
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:32 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Als je een moeilijke samenvatting wil is het 2012-II. Bij 2009-I was tekstverklaring moeilijk.

Ik vond 2012-II in totaal het moeilijkst.
Was die sv van 2012 over het Europees Hof?
pi_126393743
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:36 schreef chapel24 het volgende:

[..]

Was die sv van 2012 over het Europees Hof?
Ja, klopt.
pi_126393776
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:36 schreef florisdierick het volgende:

[..]

Graag gedaan. Op de pc doe ik altijd helemaal bovenin:
Floris Dierick - Nederlands - 10-05-2013 - Dyslexie

Dan 2 regels lager gewoon de rest

Ik ben tot een zekere hoogte dyslectisch, ik vind typen wel heel chill, maar ik heb geen moeite met lezen. Daarom voor mij geen CD. Dit had ik wel gemogen. Voor Frans wordt ik wel voorgelezen.
Moet je bij je examen er ook bovenschrijven dat je woordbeeld hebt??
pi_126393863
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:37 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Ja, klopt.
Oh die heb ik al eens gemaakt, die was inderdaad erg pittig. Ik vond die van Ornament en smaakdictaat ook klote, simpelweg omdat die tekst zo gruwelijk saai en vaag was. Hopelijk morgen een tekst waar ik al iets vanaf weet of wat me nog enigzins kan boeien :)
pi_126393864
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:28 schreef chapel24 het volgende:
Welk jaar was het moeilijkst? Dan oefen ik die vanavond nog even, als allerlaatste voorbereiding. En hopelijk valt het na die moeilijke dan morgen mee. Ik hoorde al 2009 en 2012-2. Welke is echt het moeilijkst vinden jullie?
2012 vond ik zelf echt het moeilijkst, maar qua punten was het ongeveer gelijk. Maar dat kwam vooral door de historische gegevens waardoor ik 4 punten verloor.
pi_126393879
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:38 schreef acalaca het volgende:

[..]

Moet je bij je examen er ook bovenschrijven dat je woordbeeld hebt??
Nee moet niet, maar ik doe dat altijd wel. Ik mag het alleen voor mijn examens niet van mijn school (weet niet waarom, ze hadden er geen reden voor) maar ik doe het toch. Want: als een tweede corrector naar jou werk aan het kijken is, en hij ziet wat vreemde spelling, hoeft ie niet te denken van wat is dat voor een mongool. Het gaat correctoren irriteren als je veel spelfouten maakt. (Nou geldt voor NL net wat anders dan voor de andere vakken, maar ik zet het er toch altijd bij)
Of het kan niet
pi_126393925
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:39 schreef chapel24 het volgende:

[..]

Oh die heb ik al eens gemaakt, die was inderdaad erg pittig. Ik vond die van Ornament en smaakdictaat ook klote, simpelweg omdat die tekst zo gruwelijk saai en vaag was. Hopelijk morgen een tekst waar ik al iets vanaf weet of wat me nog enigzins kan boeien :)
Die van ornament en smaakdictaat was vreselijk inderdaad. Kwam ik niet doorheen. :')
pi_126394817
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:21 schreef acalaca het volgende:

[..]

mijn leraar zei dat je twee regels moet vrijlaten voordat je begint met schrijven. doe je dan

P. Paulesma naar : het weer van morgen

[2 regels]

samenvatting door florisdierick

of doe je de 2 regels pas naar samenvatting door .... ??
samenvatting door hoeft toch niet? docent weet toch wel dat het jouw werk is??

ik doe gewoon:
'titel door auteur'

(samenvatting)

(aantal woorden:200)
pi_126395170
Hallo mensen! Ik heb een klein vraagje over de geleide samenvatting!
Weten jullie in hoeverre je de informatie-elementen letterlijk uit de tekst mag overnemen?
Volgens mij mag je namelijk best dezelfde bewoordingen gebruiken als in de tekst.
Naar mijn idee kan je soms beter dingen letterlijk uit de tekst halen en zo de lijn van de tekst volgen,
dan zelf te ingewikkeld gaan nadenken en alles in je eigen woorden te zetten.
Maar straks word ik daar wel op aangerekend, dat zou jammer zijn!
Eigenlijk zou je een soort middenweg moeten vinden.?
pi_126395643
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:14 schreef Sellyxx het volgende:
Hallo mensen! Ik heb een klein vraagje over de geleide samenvatting!
Weten jullie in hoeverre je de informatie-elementen letterlijk uit de tekst mag overnemen?
Volgens mij mag je namelijk best dezelfde bewoordingen gebruiken als in de tekst.
Naar mijn idee kan je soms beter dingen letterlijk uit de tekst halen en zo de lijn van de tekst volgen,
dan zelf te ingewikkeld gaan nadenken en alles in je eigen woorden te zetten.
Maar straks word ik daar wel op aangerekend, dat zou jammer zijn!
Eigenlijk zou je een soort middenweg moeten vinden.?
Ik schrijf ook gewoon zoveel mogelijk letterlijk over. In het antwoordmodel zie je dat ook namelijk.

Zolang je maar niet alles overschrijft gaan ze echt niet moeilijk doen.
pi_126395791
Klopt, dat doe ik ook zoveel als mogelijk is.
Heb net Nederlands 2012-II gedaan, was een pittige samenvatting, maar heb merendeel van de punten op tekst verklaren laten liggen :'), had desondanks toch een 8,0.

Hopen dat ik morgen ook mijn gewilde 7,8 kan binnenhalen, dan ben ik in ieder geval een tevreden man.
En anders, tsja, dan pech gehad haha
Time was so long ago
And things come back you see
To where they don't belong
And every drop of sea is the whole ocean
pi_126396100
Haha okée, iedereen zegt namelijk weer wat anders dus ik begin echt te twijfelen!!
pi_126396121
quote:
9s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:38 schreef Sellyxx het volgende:
Haha okée, iedereen zegt namelijk weer wat anders dus ik begin echt te twijfelen!!
Vraag dan je docent morgen nog ff ;)
Of het kan niet
pi_126396306
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef AppleBite het volgende:
Klopt, dat doe ik ook zoveel als mogelijk is.
Heb net Nederlands 2012-II gedaan, was een pittige samenvatting, maar heb merendeel van de punten op tekst verklaren laten liggen :'), had desondanks toch een 8,0.

Hopen dat ik morgen ook mijn gewilde 7,8 kan binnenhalen, dan ben ik in ieder geval een tevreden man.
En anders, tsja, dan pech gehad haha
Een 8 voor 2012-II?! Moet goed komen met jou dan...

Waar wil je die 7,8 voor? Voor een 8?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_126396360
Zojuist begonnen aan 2011-I en dan toch weer een twijfel:

Vraag 10:
Wat zijn, gelet op alinea 10 en 11, de twee belangrijkste belemmeringen voor het goede debat?

Mijn Antwoord:
Het gebrek aan vertrouwen en de stelligheid waarmee de argumentatie gevoerd wordt.

Antwoordmodel:
De kern van een goed antwoord is:
al te sterke wil tot overtuigen / al te grote stelligheid / gebrek aan realisme (over waar twijfel en onzekerheid in het debat zijn te verwachten)
gebrek aan vertrouwen in cultuur- en religiekritiek

Loop ik nu op het onderste een punt mis vanwege het weglaten van 'in cultuur- en religiekritiek' ?
pi_126396421
kan iemand me even uitleggen wat precies een argument op basis van nut is?
pi_126396427
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:45 schreef Miss_Lioness het volgende:
Zojuist begonnen aan 2011-I en dan toch weer een twijfel:

Vraag 10:
Wat zijn, gelet op alinea 10 en 11, de twee belangrijkste belemmeringen voor het goede debat?

Mijn Antwoord:
Het gebrek aan vertrouwen en de stelligheid waarmee de argumentatie gevoerd wordt.

Antwoordmodel:
De kern van een goed antwoord is:
al te sterke wil tot overtuigen / al te grote stelligheid / gebrek aan realisme (over waar twijfel en onzekerheid in het debat zijn te verwachten)
gebrek aan vertrouwen in cultuur- en religiekritiek

Loop ik nu op het onderste een punt mis vanwege het weglaten van 'in cultuur- en religiekritiek' ?
Ik zou zeggen 1 v/d 2 punten. Bij gebrek aan vertrouwen, moet je ook duidelijk zijn dat het gaat om cultuur- en religiekritiek.
pi_126396539
Okay, nu vraag 11 juist het tegenovergestelde genoemd dan wat het antwoord model weergeeft, is dat dan ook goed of alsnog fout?

Wat is ten aanzien van het debat volgens Paul Cliteur het voordeel van ‘een moreel Esperanto’? Zie alinea 12.

Mijn antwoord:
Het debat richt zich dan op het naar voren brengen van een moraal die mensen gemeenschappelijk hebben. Zo worden elementen naar voren gebracht die dierbaar zijn voor het individu.

Check antwoord
De kern van een goed antwoord is:
Een moreel Esperanto gaat de verdeeldheid tussen mensen tegen.
of
Een moreel Esperanto maakt het debat (met gematigden onder de religieuzen) mogelijk.
Geen van bovenstaande
pi_126396741
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:43 schreef Nafi het volgende:

[..]

Een 8 voor 2012-II?! Moet goed komen met jou dan...

Waar wil je die 7,8 voor? Voor een 8?
Ik hoop het, maar heb alsnog de vrees dat ik of alle keren te soepel heb nagekeken (kan zo een marge van 0,5 punt zijn, maar ik probeer het zo objectief mogelijk te doen) of dat het om de een of andere reden gaat tegenvallen. Ik heb nu vijf examens gedaan en ben telkens tussen de 7,2 en 8,4 geëindigd, dus het is afwachten op het examen van morgen haha. De 7,8 wil ik inderdaad voor de 8, maar er hangt geen cum laude o.i.d. vanaf (helaas is dat niet meer mogelijk), maar ik probeer wel gewoon met een gemiddelde van >7,5 te slagen.
Time was so long ago
And things come back you see
To where they don't belong
And every drop of sea is the whole ocean
pi_126397590
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:49 schreef Miss_Lioness het volgende:
Okay, nu vraag 11 juist het tegenovergestelde genoemd dan wat het antwoord model weergeeft, is dat dan ook goed of alsnog fout?

Wat is ten aanzien van het debat volgens Paul Cliteur het voordeel van ‘een moreel Esperanto’? Zie alinea 12.

Mijn antwoord:
Het debat richt zich dan op het naar voren brengen van een moraal die mensen gemeenschappelijk hebben. Zo worden elementen naar voren gebracht die dierbaar zijn voor het individu.

Check antwoord
De kern van een goed antwoord is:
Een moreel Esperanto gaat de verdeeldheid tussen mensen tegen.
of
Een moreel Esperanto maakt het debat (met gematigden onder de religieuzen) mogelijk.
Geen van bovenstaande
Volgens mij is je antwoord dan niet volledig genoeg. Je moet zeggen wat het voordeel is.

Het debat richt zich dan op het naar voren brengen van een moraal die mensen gemeenschappelijk hebben. Wat verdeeldheid tussen mensen tegen gaat.
pi_126397955
Iedereen lekker in de stress?
pi_126398916
Nederlands maak ik me niet zo druk om, vrijdag pas stress met economie :'(
pi_126399568
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:55 schreef AppleBite het volgende:

[..]

Ik hoop het, maar heb alsnog de vrees dat ik of alle keren te soepel heb nagekeken (kan zo een marge van 0,5 punt zijn, maar ik probeer het zo objectief mogelijk te doen) of dat het om de een of andere reden gaat tegenvallen. Ik heb nu vijf examens gedaan en ben telkens tussen de 7,2 en 8,4 geëindigd, dus het is afwachten op het examen van morgen haha. De 7,8 wil ik inderdaad voor de 8, maar er hangt geen cum laude o.i.d. vanaf (helaas is dat niet meer mogelijk), maar ik probeer wel gewoon met een gemiddelde van >7,5 te slagen.
Oké we zijn lotgenoten dus :P
Wil ook een 8 staan voor Nederlands maar heb een 7,2 nodig. Zit steeds tussen de 6.8-7.8 dus kan ook nog niks zeggen. Hopen dat het gaat meevallen....
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_126399643
Ik hoop ook dat het gaat meevallen. Vooral met de samenvatting, dus niet zoiets als vorig jaar waar de samenvatting die je moest maken zowat ongerelateerd was aan het onderwerp...
pi_126400872
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:28 schreef chapel24 het volgende:
Welk jaar was het moeilijkst? Dan oefen ik die vanavond nog even, als allerlaatste voorbereiding. En hopelijk valt het na die moeilijke dan morgen mee. Ik hoorde al 2009 en 2012-2. Welke is echt het moeilijkst vinden jullie?
Ik denk dat je beter examens kunt pakken die in vergelijking is met deze. Maw pak examens met heel veel open vragen. 2009-I en 2011-I hebben redelijk veel open vragen.

Dit examen wordt er een met slechts 6 gesloten vragen van de 26 waarvan vraag 25 een kleine kenmerken vergelijking vraag is en 26 de samenvatting.
pi_126401077
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:16 schreef Miss_Lioness het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter examens kunt pakken die in vergelijking is met deze. Maw pak examens met heel veel open vragen. 2009-I en 2011-I hebben redelijk veel open vragen.

Dit examen wordt er een met slechts 6 gesloten vragen van de 26 waarvan vraag 25 een kleine kenmerken vergelijking vraag is en 26 de samenvatting.
26? vraag 18 is de samenvatting.
http://www2.cito.nl/vo/ex2013/VW-1001-a-13-1-s.pdf
pi_126401208
Wat is een kleine kenmerken vergelijking vraag?
pi_126401358
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:19 schreef remcoP het volgende:

[..]

26? vraag 18 is de samenvatting.
http://www2.cito.nl/vo/ex2013/VW-1001-a-13-1-s.pdf
Dat is het itemlabel.

Hoe zouden jullie het verschil tussen een toelichting en uitwerking aangeven?
pi_126401668
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:24 schreef Thorb het volgende:

[..]

Dat is het itemlabel.

Hoe zouden jullie het verschil tussen een toelichting en uitwerking aangeven?
weet nit wat je zegt hoor maar vraag 18 is de samenvatting hoor
pi_126401957
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:24 schreef Thorb het volgende:

[..]

Dat is het itemlabel.

Hoe zouden jullie het verschil tussen een toelichting en uitwerking aangeven?
Toelichting uitleggen met behulp van voorbeelden/vergelijkingen etc.

Uitwerking nadere uitleg, in detail treden etc
pi_126402493
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:29 schreef kimm2013 het volgende:

[..]

weet nit wat je zegt hoor maar vraag 18 is de samenvatting hoor
Oh ik begreep het verkeerd. Als ik het goed begrijp bestaat de samenvatting dus uit 7 elementen waarvoor je punten krijgt?
  zondag 12 mei 2013 @ 20:44:49 #136
352843 CWAV
Allo!
pi_126402578
Ik kom telkens rond de 6,8-7,2 uit. Merk dat ik soms hoger had kunnen halen als ik gewoon goed kritisch had gelezen. Voorbeeld: in een examen werd gevraagd om drie argumenten voor de stelling 'ambtenaren zijn niet nutteloos' (die stelling moest je zelf opstellen). In de tekst stonden vijf argumenten die allen daarbij konden passen, en die had ik dus genoteerd, met één argument een opsomming van drie argumenten (waarvan ik dacht: da's dr ééntje). Die opsomming bleek dus de drie argumenten te zijn. Wat had ik niet gedaan: kritisch lezen! Anders had ik doorgehad dat 'Ambtenaren vertegenwoordigen waarde' totaal niets te maken heeft met waarom ze wel of niet nutteloos zijn.

Da's de belangrijkste tip bij tekstverklaren die ome CWAV voor u heeft vanavond.. :Y Iedereen heel veel succes morgen!
pi_126403114
Wat is het verschil tussen een onjuist oorzakelijk verband en verkeerde vergelijking?
pi_126404086
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:44 schreef CWAV het volgende:
Ik kom telkens rond de 6,8-7,2 uit. Merk dat ik soms hoger had kunnen halen als ik gewoon goed kritisch had gelezen. Voorbeeld: in een examen werd gevraagd om drie argumenten voor de stelling 'ambtenaren zijn niet nutteloos' (die stelling moest je zelf opstellen). In de tekst stonden vijf argumenten die allen daarbij konden passen, en die had ik dus genoteerd, met één argument een opsomming van drie argumenten (waarvan ik dacht: da's dr ééntje). Die opsomming bleek dus de drie argumenten te zijn. Wat had ik niet gedaan: kritisch lezen! Anders had ik doorgehad dat 'Ambtenaren vertegenwoordigen waarde' totaal niets te maken heeft met waarom ze wel of niet nutteloos zijn.

Da's de belangrijkste tip bij tekstverklaren die ome CWAV voor u heeft vanavond.. :Y Iedereen heel veel succes morgen!
Goede tip. ^O^
  zondag 12 mei 2013 @ 21:08:06 #139
352843 CWAV
Allo!
pi_126404138
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:53 schreef k0fferbak het volgende:
Wat is het verschil tussen een onjuist oorzakelijk verband en verkeerde vergelijking?
Bij de laatste zul je iets van 'als' aantreffen in de verkeerde redenatie; bij de eerste lijkt het op oorzaak->gevolg. Zie ook http://mens-en-samenlevin(...)n-en-weerleggen.html
pi_126404189
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:53 schreef k0fferbak het volgende:
Wat is het verschil tussen een onjuist oorzakelijk verband en verkeerde vergelijking?
onjuist oorzakelijk geef je een oorzaak van iets terwijl dat niet de echte oorzaak is, een vergelijking vergelijk je 2 dingen met elkaar

heeft niks met elkaar te maken?
pi_126404236
Ik zou erg graag een 7,5 halen, al heb ik nog nooit een 7,5 gehaald voor een samenvatting. (en nog nooit een 8 voor een gewone tekstverklaring)
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_126404238
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:08 schreef CWAV het volgende:

[..]

Bij de laatste zul je iets van 'als' aantreffen in de verkeerde redenatie; bij de eerste lijkt het op oorzaak->gevolg. Zie ook http://mens-en-samenlevin(...)n-en-weerleggen.html
die hoef je toch niet uit je hoofd te kennen?? je hoeft niks uit je hoofd te kennen? je krijgt toch keuzes
pi_126404312
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:09 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik zou erg graag een 7,5 halen, al heb ik nog nooit een 7,5 gehaald voor een samenvatting. (en nog nooit een 8 voor een gewone tekstverklaring)
ik ben blij met een 6,3, dan sta ik namelijk een 7
pi_126404383
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:11 schreef kimm2013 het volgende:

[..]

ik ben blij met een 6,3, dan sta ik namelijk een 7
Succes! Ik probeer in lotingsklasse B te komen voor het geval ik niet door de decentrale selectie van geneeskunde kom.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  zondag 12 mei 2013 @ 21:12:38 #145
352843 CWAV
Allo!
pi_126404398
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:09 schreef kimm2013 het volgende:

[..]

die hoef je toch niet uit je hoofd te kennen?? je hoeft niks uit je hoofd te kennen? je krijgt toch keuzes
Je krijgt keuzes, maar dan moet je natuurlijk wel weten wat het betekent. Geldt net zo voor de tekstverbanden, maar daarvan heb je het voordeel dat je ze in het woordenboek kunt opzoeken. Snap je er één niet, niet gokken, maar ALTIJD opzoeken.
pi_126404571
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Succes! Ik probeer in lotingsklasse B te komen voor het geval ik niet door de decentrale selectie van geneeskunde kom.
ik zit ook in klasse B
pi_126405071
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:12 schreef CWAV het volgende:

[..]

Je krijgt keuzes, maar dan moet je natuurlijk wel weten wat het betekent. Geldt net zo voor de tekstverbanden, maar daarvan heb je het voordeel dat je ze in het woordenboek kunt opzoeken. Snap je er één niet, niet gokken, maar ALTIJD opzoeken.
Ik heb echt een bagger woordenboek, ongeveer de helft van de woorden uit zo'n examentekst die ik niet snap staat er niet in.
  zondag 12 mei 2013 @ 21:23:58 #148
352843 CWAV
Allo!
pi_126405132
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:22 schreef k0fferbak het volgende:

[..]

Ik heb echt een bagger woordenboek, ongeveer de helft van de woorden uit zo'n examentekst die ik niet snap staat er niet in.
Wij krijgen ze van school. Da's natuurlijk ook weer per school anders.
pi_126405152
wat als nou iedereen morgen rond een bepaalde tijdstip naar de wc gaat en antwoorden naar elkaar stuurt

niet dat we dat gaan doen, maar het kan praktisch gezien wel. eigenlijk moet je ook niet naar de wc kunnen om dit soort dingen tegen te houden
pi_126405169
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:23 schreef CWAV het volgende:

[..]

Wij krijgen ze van school. Da's natuurlijk ook weer per school anders.
Wij krijgen bij geen enkel vak een woordenboek en we krijgen ook geen atlas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')