Hier ben ik ook benieuwd naar, dan maak ik die ook!quote:Op zondag 12 mei 2013 17:28 schreef chapel24 het volgende:
Welk jaar was het moeilijkst? Dan oefen ik die vanavond nog even, als allerlaatste voorbereiding. En hopelijk valt het na die moeilijke dan morgen mee. Ik hoorde al 2009 en 2012-2. Welke is echt het moeilijkst vinden jullie?
Als je een moeilijke samenvatting wil is het 2012-II. Bij 2009-I was tekstverklaring moeilijk.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:28 schreef chapel24 het volgende:
Welk jaar was het moeilijkst? Dan oefen ik die vanavond nog even, als allerlaatste voorbereiding. En hopelijk valt het na die moeilijke dan morgen mee. Ik hoorde al 2009 en 2012-2. Welke is echt het moeilijkst vinden jullie?
ik maak het ook op de computer chille he!! bedankt voor je antwoord! Wordt jij ook voorgelezen, dat je zo'n CD hebt besteld? Ik wel en ik ben benieuwd, zou wel fijn zijn als ik niet hoef te lezen en gewoon kan luisterenquote:Op zondag 12 mei 2013 17:23 schreef florisdierick het volgende:
[..]
uhm das een goeie, ik heb het er op school niet meer over gehad. ik maak met de computer (ben zo'n gekke dyslect)
Maare het maakt allemaal niet zo ballend veel uit. Het wordt geacht dat het er staat, maar hoe precies is minder belangrijk.
Graag gedaan. Op de pc doe ik altijd helemaal bovenin:quote:Op zondag 12 mei 2013 17:32 schreef acalaca het volgende:
[..]
ik maak het ook op de computer chille he!! bedankt voor je antwoord! Wordt jij ook voorgelezen, dat je zo'n CD hebt besteld? Ik wel en ik ben benieuwd, zou wel fijn zijn als ik niet hoef te lezen en gewoon kan luisteren
Was die sv van 2012 over het Europees Hof?quote:Op zondag 12 mei 2013 17:32 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Als je een moeilijke samenvatting wil is het 2012-II. Bij 2009-I was tekstverklaring moeilijk.
Ik vond 2012-II in totaal het moeilijkst.
Ja, klopt.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:36 schreef chapel24 het volgende:
[..]
Was die sv van 2012 over het Europees Hof?
Moet je bij je examen er ook bovenschrijven dat je woordbeeld hebt??quote:Op zondag 12 mei 2013 17:36 schreef florisdierick het volgende:
[..]
Graag gedaan. Op de pc doe ik altijd helemaal bovenin:
Floris Dierick - Nederlands - 10-05-2013 - Dyslexie
Dan 2 regels lager gewoon de rest
Ik ben tot een zekere hoogte dyslectisch, ik vind typen wel heel chill, maar ik heb geen moeite met lezen. Daarom voor mij geen CD. Dit had ik wel gemogen. Voor Frans wordt ik wel voorgelezen.
Oh die heb ik al eens gemaakt, die was inderdaad erg pittig. Ik vond die van Ornament en smaakdictaat ook klote, simpelweg omdat die tekst zo gruwelijk saai en vaag was. Hopelijk morgen een tekst waar ik al iets vanaf weet of wat me nog enigzins kan boeienquote:
2012 vond ik zelf echt het moeilijkst, maar qua punten was het ongeveer gelijk. Maar dat kwam vooral door de historische gegevens waardoor ik 4 punten verloor.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:28 schreef chapel24 het volgende:
Nee moet niet, maar ik doe dat altijd wel. Ik mag het alleen voor mijn examens niet van mijn school (weet niet waarom, ze hadden er geen reden voor) maar ik doe het toch. Want: als een tweede corrector naar jou werk aan het kijken is, en hij ziet wat vreemde spelling, hoeft ie niet te denken van wat is dat voor een mongool. Het gaat correctoren irriteren als je veel spelfouten maakt. (Nou geldt voor NL net wat anders dan voor de andere vakken, maar ik zet het er toch altijd bij)quote:Op zondag 12 mei 2013 17:38 schreef acalaca het volgende:
[..]
Moet je bij je examen er ook bovenschrijven dat je woordbeeld hebt??
Die van ornament en smaakdictaat was vreselijk inderdaad. Kwam ik niet doorheen.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:39 schreef chapel24 het volgende:
[..]
Oh die heb ik al eens gemaakt, die was inderdaad erg pittig. Ik vond die van Ornament en smaakdictaat ook klote, simpelweg omdat die tekst zo gruwelijk saai en vaag was. Hopelijk morgen een tekst waar ik al iets vanaf weet of wat me nog enigzins kan boeien
samenvatting door hoeft toch niet? docent weet toch wel dat het jouw werk is??quote:Op zondag 12 mei 2013 17:21 schreef acalaca het volgende:
[..]
mijn leraar zei dat je twee regels moet vrijlaten voordat je begint met schrijven. doe je dan
P. Paulesma naar : het weer van morgen
[2 regels]
samenvatting door florisdierick
of doe je de 2 regels pas naar samenvatting door .... ??
Ik schrijf ook gewoon zoveel mogelijk letterlijk over. In het antwoordmodel zie je dat ook namelijk.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:14 schreef Sellyxx het volgende:
Hallo mensen! Ik heb een klein vraagje over de geleide samenvatting!
Weten jullie in hoeverre je de informatie-elementen letterlijk uit de tekst mag overnemen?
Volgens mij mag je namelijk best dezelfde bewoordingen gebruiken als in de tekst.
Naar mijn idee kan je soms beter dingen letterlijk uit de tekst halen en zo de lijn van de tekst volgen,
dan zelf te ingewikkeld gaan nadenken en alles in je eigen woorden te zetten.
Maar straks word ik daar wel op aangerekend, dat zou jammer zijn!
Eigenlijk zou je een soort middenweg moeten vinden.?
Vraag dan je docent morgen nog ffquote:Op zondag 12 mei 2013 18:38 schreef Sellyxx het volgende:
Haha okée, iedereen zegt namelijk weer wat anders dus ik begin echt te twijfelen!!
Een 8 voor 2012-II?! Moet goed komen met jou dan...quote:Op zondag 12 mei 2013 18:30 schreef AppleBite het volgende:
Klopt, dat doe ik ook zoveel als mogelijk is.
Heb net Nederlands 2012-II gedaan, was een pittige samenvatting, maar heb merendeel van de punten op tekst verklaren laten liggen, had desondanks toch een 8,0.
Hopen dat ik morgen ook mijn gewilde 7,8 kan binnenhalen, dan ben ik in ieder geval een tevreden man.
En anders, tsja, dan pech gehad haha
Ik zou zeggen 1 v/d 2 punten. Bij gebrek aan vertrouwen, moet je ook duidelijk zijn dat het gaat om cultuur- en religiekritiek.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:45 schreef Miss_Lioness het volgende:
Zojuist begonnen aan 2011-I en dan toch weer een twijfel:
Vraag 10:
Wat zijn, gelet op alinea 10 en 11, de twee belangrijkste belemmeringen voor het goede debat?
Mijn Antwoord:
Het gebrek aan vertrouwen en de stelligheid waarmee de argumentatie gevoerd wordt.
Antwoordmodel:
De kern van een goed antwoord is:
al te sterke wil tot overtuigen / al te grote stelligheid / gebrek aan realisme (over waar twijfel en onzekerheid in het debat zijn te verwachten)
gebrek aan vertrouwen in cultuur- en religiekritiek
Loop ik nu op het onderste een punt mis vanwege het weglaten van 'in cultuur- en religiekritiek' ?
Ik hoop het, maar heb alsnog de vrees dat ik of alle keren te soepel heb nagekeken (kan zo een marge van 0,5 punt zijn, maar ik probeer het zo objectief mogelijk te doen) of dat het om de een of andere reden gaat tegenvallen. Ik heb nu vijf examens gedaan en ben telkens tussen de 7,2 en 8,4 geëindigd, dus het is afwachten op het examen van morgen haha. De 7,8 wil ik inderdaad voor de 8, maar er hangt geen cum laude o.i.d. vanaf (helaas is dat niet meer mogelijk), maar ik probeer wel gewoon met een gemiddelde van >7,5 te slagen.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:43 schreef Nafi het volgende:
[..]
Een 8 voor 2012-II?! Moet goed komen met jou dan...
Waar wil je die 7,8 voor? Voor een 8?
Volgens mij is je antwoord dan niet volledig genoeg. Je moet zeggen wat het voordeel is.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:49 schreef Miss_Lioness het volgende:
Okay, nu vraag 11 juist het tegenovergestelde genoemd dan wat het antwoord model weergeeft, is dat dan ook goed of alsnog fout?
Wat is ten aanzien van het debat volgens Paul Cliteur het voordeel van ‘een moreel Esperanto’? Zie alinea 12.
Mijn antwoord:
Het debat richt zich dan op het naar voren brengen van een moraal die mensen gemeenschappelijk hebben. Zo worden elementen naar voren gebracht die dierbaar zijn voor het individu.
Check antwoord
De kern van een goed antwoord is:
Een moreel Esperanto gaat de verdeeldheid tussen mensen tegen.
of
Een moreel Esperanto maakt het debat (met gematigden onder de religieuzen) mogelijk.
Geen van bovenstaande
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |