Oké we zijn lotgenoten dusquote:Op zondag 12 mei 2013 18:55 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar heb alsnog de vrees dat ik of alle keren te soepel heb nagekeken (kan zo een marge van 0,5 punt zijn, maar ik probeer het zo objectief mogelijk te doen) of dat het om de een of andere reden gaat tegenvallen. Ik heb nu vijf examens gedaan en ben telkens tussen de 7,2 en 8,4 geëindigd, dus het is afwachten op het examen van morgen haha. De 7,8 wil ik inderdaad voor de 8, maar er hangt geen cum laude o.i.d. vanaf (helaas is dat niet meer mogelijk), maar ik probeer wel gewoon met een gemiddelde van >7,5 te slagen.
Ik denk dat je beter examens kunt pakken die in vergelijking is met deze. Maw pak examens met heel veel open vragen. 2009-I en 2011-I hebben redelijk veel open vragen.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:28 schreef chapel24 het volgende:
Welk jaar was het moeilijkst? Dan oefen ik die vanavond nog even, als allerlaatste voorbereiding. En hopelijk valt het na die moeilijke dan morgen mee. Ik hoorde al 2009 en 2012-2. Welke is echt het moeilijkst vinden jullie?
26? vraag 18 is de samenvatting.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:16 schreef Miss_Lioness het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter examens kunt pakken die in vergelijking is met deze. Maw pak examens met heel veel open vragen. 2009-I en 2011-I hebben redelijk veel open vragen.
Dit examen wordt er een met slechts 6 gesloten vragen van de 26 waarvan vraag 25 een kleine kenmerken vergelijking vraag is en 26 de samenvatting.
Dat is het itemlabel.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:19 schreef remcoP het volgende:
[..]
26? vraag 18 is de samenvatting.
http://www2.cito.nl/vo/ex2013/VW-1001-a-13-1-s.pdf
weet nit wat je zegt hoor maar vraag 18 is de samenvatting hoorquote:Op zondag 12 mei 2013 20:24 schreef Thorb het volgende:
[..]
Dat is het itemlabel.
Hoe zouden jullie het verschil tussen een toelichting en uitwerking aangeven?
Toelichting uitleggen met behulp van voorbeelden/vergelijkingen etc.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:24 schreef Thorb het volgende:
[..]
Dat is het itemlabel.
Hoe zouden jullie het verschil tussen een toelichting en uitwerking aangeven?
Oh ik begreep het verkeerd. Als ik het goed begrijp bestaat de samenvatting dus uit 7 elementen waarvoor je punten krijgt?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:29 schreef kimm2013 het volgende:
[..]
weet nit wat je zegt hoor maar vraag 18 is de samenvatting hoor
Goede tip.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:44 schreef CWAV het volgende:
Ik kom telkens rond de 6,8-7,2 uit. Merk dat ik soms hoger had kunnen halen als ik gewoon goed kritisch had gelezen. Voorbeeld: in een examen werd gevraagd om drie argumenten voor de stelling 'ambtenaren zijn niet nutteloos' (die stelling moest je zelf opstellen). In de tekst stonden vijf argumenten die allen daarbij konden passen, en die had ik dus genoteerd, met één argument een opsomming van drie argumenten (waarvan ik dacht: da's dr ééntje). Die opsomming bleek dus de drie argumenten te zijn. Wat had ik niet gedaan: kritisch lezen! Anders had ik doorgehad dat 'Ambtenaren vertegenwoordigen waarde' totaal niets te maken heeft met waarom ze wel of niet nutteloos zijn.
Da's de belangrijkste tip bij tekstverklaren die ome CWAV voor u heeft vanavond..Iedereen heel veel succes morgen!
Bij de laatste zul je iets van 'als' aantreffen in de verkeerde redenatie; bij de eerste lijkt het op oorzaak->gevolg. Zie ook http://mens-en-samenlevin(...)n-en-weerleggen.htmlquote:Op zondag 12 mei 2013 20:53 schreef k0fferbak het volgende:
Wat is het verschil tussen een onjuist oorzakelijk verband en verkeerde vergelijking?
onjuist oorzakelijk geef je een oorzaak van iets terwijl dat niet de echte oorzaak is, een vergelijking vergelijk je 2 dingen met elkaarquote:Op zondag 12 mei 2013 20:53 schreef k0fferbak het volgende:
Wat is het verschil tussen een onjuist oorzakelijk verband en verkeerde vergelijking?
die hoef je toch niet uit je hoofd te kennen?? je hoeft niks uit je hoofd te kennen? je krijgt toch keuzesquote:Op zondag 12 mei 2013 21:08 schreef CWAV het volgende:
[..]
Bij de laatste zul je iets van 'als' aantreffen in de verkeerde redenatie; bij de eerste lijkt het op oorzaak->gevolg. Zie ook http://mens-en-samenlevin(...)n-en-weerleggen.html
ik ben blij met een 6,3, dan sta ik namelijk een 7quote:Op zondag 12 mei 2013 21:09 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik zou erg graag een 7,5 halen, al heb ik nog nooit een 7,5 gehaald voor een samenvatting. (en nog nooit een 8 voor een gewone tekstverklaring)
Succes! Ik probeer in lotingsklasse B te komen voor het geval ik niet door de decentrale selectie van geneeskunde kom.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:11 schreef kimm2013 het volgende:
[..]
ik ben blij met een 6,3, dan sta ik namelijk een 7
Je krijgt keuzes, maar dan moet je natuurlijk wel weten wat het betekent. Geldt net zo voor de tekstverbanden, maar daarvan heb je het voordeel dat je ze in het woordenboek kunt opzoeken. Snap je er één niet, niet gokken, maar ALTIJD opzoeken.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:09 schreef kimm2013 het volgende:
[..]
die hoef je toch niet uit je hoofd te kennen?? je hoeft niks uit je hoofd te kennen? je krijgt toch keuzes
ik zit ook in klasse Bquote:Op zondag 12 mei 2013 21:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Succes! Ik probeer in lotingsklasse B te komen voor het geval ik niet door de decentrale selectie van geneeskunde kom.
Ik heb echt een bagger woordenboek, ongeveer de helft van de woorden uit zo'n examentekst die ik niet snap staat er niet in.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:12 schreef CWAV het volgende:
[..]
Je krijgt keuzes, maar dan moet je natuurlijk wel weten wat het betekent. Geldt net zo voor de tekstverbanden, maar daarvan heb je het voordeel dat je ze in het woordenboek kunt opzoeken. Snap je er één niet, niet gokken, maar ALTIJD opzoeken.
Wij krijgen ze van school. Da's natuurlijk ook weer per school anders.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:22 schreef k0fferbak het volgende:
[..]
Ik heb echt een bagger woordenboek, ongeveer de helft van de woorden uit zo'n examentekst die ik niet snap staat er niet in.
Wij krijgen bij geen enkel vak een woordenboek en we krijgen ook geen atlas.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:23 schreef CWAV het volgende:
[..]
Wij krijgen ze van school. Da's natuurlijk ook weer per school anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |