en fototjes!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:58 schreef kciR het volgende:
Ik ben sinds donderdag weer terug na een kleine maand Japan
Was een mooie reis en erg veel gezien. Was alleen de laatste dagen in Tokyo erg moe, elke dag lange dagen met veel dingen bezoeken. Ik heb m'n tijd dus wel goed gebruikt. Ik vind vooral het contrast tussen de neon verlichte steden en de traditionele steden met tempels en houten huizen erg leuk aan het land. Een goede mix van modern en traditie.
Dit was ongeveer mijn reis: Tokyo (4nachten), Kyoto (3n), Nara dagtrip, Osaka (1n), Hiroshima (3n, hier ging de vriend met wie ik was weer terug naar Nederland), Omimichi (2n, één dag de Shimanano Kaido gefietst), Okayama (2n), Osaka (3n), Matsumoto (1n), Nagano (1n), Tokyo (5n).
Hoogtepunten waren zeker de Japanse Binnenzee, heerlijk weer en al die eilandjes +O, Tokyo en Nara.
Misschien komt er van de week nog een uitgebreider verslag, maar zoveel verhalen, dus lastig om het in een paar alinea's te beschrijven
Even edit gedaan voor de duidelijkheid. Maar we gaan daar dus vroeg heen en slapen daar. En dan in de middag naar Onomichi.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:05 schreef Bajskorv het volgende:
Even kijken, je reist van Osaka naar Naoshima en hebt daar dan een korte middag en moet 's ochtends weer weg? Ik zou daar in ieder geval zo vroeg mogelijk arriveren en zo laat mogelijk weg gaan. Ik kon er wel een aardig dagje spenderen, heerlijk "chill punt" in de vakantie.
Ok, just checkingquote:Op zondag 5 mei 2013 14:06 schreef sempervirens het volgende:
[..]
Even edit gedaan voor de duidelijkheid. Maar we gaan daar dus vroeg heen en slapen daar. En dan in de middag naar Onomichi.
Nee heel goed dit soort commentaar wil ik graag!quote:
quote:Op zondag 5 mei 2013 15:02 schreef Araphin het volgende:
Nog maar 17 dagen tot we vertrekken, het aftellen is begonnen! Hier het uiteindelijke reisschema.
22 Mei: Vertrek Schiphol
23 Mei: Aankomst Narita
24 Mei: Tokyo: Ueno
25 Mei: Tokyo: Skytree, Imperial Palace, Akihabara
26 Mei: Tokyo: Shibuya, Harajuku, Shinjuku
27 Mei: Tokyo -> Hakone
28 Mei: Hakone -> Tokyo
29 Mei: Dagtrip Kamakura
30 Mei: Dagtrip Nikko
31 Mei: Tokyo->Matsumoto (via Nagano)
1 Juni: Matsumoto->Kanazawa via Tateyama Kurobe Alpine route
2 Juni: Dagtrip Shirakawa-go
3 Juni: Ochtend Kanazawa, dan door naar Kyoto
4 Juni: Kyoto
5 Juni: Kyoto
6 Juni: Dagtrip Nara
7 Juni: Ochtend Kyoto, dan door naar Osaka.
8 Juni: Osaka
9 Juni: Dagtrip Koyasan
10 Juni: Osaka-> Hiroshima. Koffers in locker op station. Peace park bezoeken en aan het eind vd middag met alleen een kleine rugzak door naar Hashihama (plaatsje aan het begin vd Shimanami Kaido fietsroute)
11 Juni: Shimanami Kaido fietsen Hashihama -> Onomichi
12 Juni: Onomichi -> Hiroshima: Miyajima
13 Juni: Ochtend Hiroshima, dan door naar Fukuoka.
14 Juni: Dagtrip Beppu
15 Juni: Dagtrip Aso vulkaan
16 Juni: Dagtrip Kumamoto
17 Juni: Dagtrip Nagasaki
18 Juni: Fukuoka->Osaka
19 Juni: Vertrek Kansai International Airport. 8 uur overstaptijd in Hong Kong, dus nog even een paar uur de stad in en daar avondeten.
20 Juni: Aankomst Schiphol.
Ben het met sempervirens eens. Ik heb een redelijk druk schema en toch nog steeds het gevoel dat ik veel te weinig tijd heb. Er is zoveel te zien in Japan.
En jij hebt nog wel een stuk meer dagenquote:Op zondag 5 mei 2013 15:02 schreef Araphin het volgende:
Nog maar 17 dagen tot we vertrekken, het aftellen is begonnen! Hier het uiteindelijke reisschema.
10 Juni: Osaka-> Hiroshima. Koffers in locker op station. Peace park bezoeken en aan het eind vd middag met alleen een kleine rugzak door naar Hashihama (plaatsje aan het begin vd Shimanami Kaido fietsroute)
19 Juni: Vertrek Kansai International Airport. 8 uur overstaptijd in Hong Kong, dus nog even een paar uur de stad in en daar avondeten.
Ben het met sempervirens eens. Ik heb een redelijk druk schema en toch nog steeds het gevoel dat ik veel te weinig tijd heb. Er is zoveel te zien in Japan.
Hopelijk kan ik toch zo'n grote locker vinden. Anders is het hopen dat het hotel in Hiroshima bereid is 2 dagen van tevoren de koffers aan te nemen. Ik heb echt geen zin koffers mee te moeten nemen op de Shimanami Kaido.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:27 schreef matthijst het volgende:
Die koffer op het station moet je wel mazzel mee hebben, want die grote kluizen zijn vaak vol... Maar dan kan je ze alvast bij je hotel in Hiroshima dumpen denk ik, of overnacht je daar niet?
Mozes kriebelquote:Op zondag 5 mei 2013 15:02 schreef Araphin het volgende:
Geen ideequote:Op maandag 6 mei 2013 09:39 schreef MissMSX het volgende:
Mozes kriebel
Heb je wel tijd om echt te genieten met zo'n druk schema? Ik zou halverwege echt dood neervallen
Schrappen kan altijd nog jaquote:Op maandag 6 mei 2013 09:41 schreef Araphin het volgende:
[..]
Geen idee
Kan altijd nog van alles schrappen als ik te moe ben hehehe. Ik heb nu in ieder geval een goed beeld van wat er allemaal te zien is.
Ik heb even je posts over het leven aan de universiteit in Japan doorgelezen, erg interessant!quote:Op maandag 6 mei 2013 10:15 schreef Lyrebird het volgende:
Er is in Japan veel te zien, maar ook veel te doen. Wat je MI niet mag missen bij een bezoek aan Japan, is naar een traditioneel badhuis gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop