Live Wallpapers gebruiken processorkracht en die extra processorkracht verbruikt energie. Alle energie die voor softwarematig design extra wordt verbuikt, is een slecht design.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:08 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
okeeeee.. Het prachtige lock screen en de fantastische live Wallpaper.
De nieuwe play store is ook een beautyquote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
De functies die HTC over Android heen bouwt, zijn niet Android. Dat is HTC Sense.
.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:17 schreef Navida het volgende:
Dimens weet van geen ophouden vanavond, wel vermakelijk trouwens.
Kan best. Maar deze discussie over software design ging voornamelijk om wat Samsung al niet voor siftwaredesign had gekopieerd van Apple.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:16 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
De nieuwe play store is ook een beauty
Een discussie met zo'n simpele ziel is natuurlijk erg makkelijk en vermakelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:17 schreef Navida het volgende:
Dimens weet van geen ophouden vanavond, wel vermakelijk trouwens.
okeeeee misschien kon het home screen dock minder op ios kunnen lijken..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Kan best. Maar deze discussie over software design ging voornamelijk om wat Samsung al niet voor siftwaredesign had gekopieerd van Apple.
Tevens is smaak relatief.
En dat is nou exact iets wat ik bedoel en wat je dus zelf ook inziet.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:21 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
okeeeee misschien kon het home screen dock minder op ios kunnen lijken..
Ik kan het lezen hoor! Tja ik was al van plan niet te slapen vannacht. Nu kunnen we delen vol discussiėren :-)quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Een discussie met zo'n simpele ziel is natuurlijk erg makkelijk en vermakelijk.
Let's just ignore AV (oké ik ben erop in gegaan) En nu dingen die Apple qua design gestolen heeftquote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:23 schreef Dimens het volgende:
[..]
En dat is nou exact iets wat ik bedoel en wat je dus zelf ook inziet.
Ohja, ik was het 3e kamp vergetenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:25 schreef Av- het volgende:
Tyf eens op met deze rotzooi. En dan ook nog een deel 2.
ios is blijven steken in 2006 en is druk en lelijk met al die hout en metaal effectjes om over de de shiny icons nog maar te zwijgen.
android is een grote clusterfuck van samengeraapte zooi en slibt na verloop van tijd je geheugen vol en wordt traag.
wp8 is het os van 2013. Het is snel, uniform en werkt gewoon zoals het hoort zonder onzin. Het zal alleen even duren voordat iedereen de trauma's van vroeger zijn vergeten.
Windows Phones zijn gewoon wannabe-pc nightmares in your pocket.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:25 schreef Av- het volgende:
ios is blijven steken in 2006 en is druk en lelijk met al die hout en metaal effectjes om over de de shiny icons nog maar te zwijgen.
android is een grote clusterfuck van samengeraapte zooi en slibt na verloop van tijd je geheugen vol en wordt traag.
wp8 is het os van 2013. Het is snel, uniform en werkt gewoon zoals het hoort zonder onzin. Het zal alleen even duren voordat iedereen de trauma's van vroeger zijn vergeten.
Als grote mensen praten zijn de kinderen stil.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:28 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Windows Phones zijn gewoon wannabe-pc nightmares in your pocket.
Zoals?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:27 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Let's just ignore AV (oké ik ben erop in gegaan) En nu dingen die Apple qua design gestolen heeft
Je weet niet waar je over praat.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:28 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Windows Phones zijn gewoon wannabe-pc nightmares in your pocket.
Sorry zat ff op Twitter. Nou ik moest bedenken dus nu moet jij het ook bedenkenquote:
Waarom zou ik iets negatiefs zeggen over iOS?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:51 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Sorry zat ff op Twitter. Nou ik moest bedenken dus nu moet jij het ook bedenken
Dat MS hun lesje geleerd heeft qua stabiliteit wil ik nog wel geloven, maar die interface... vre-se-lijk.quote:
Smaak is relatief.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 03:19 schreef StM het volgende:
[..]
Dat MS hun lesje geleerd heeft qua stabiliteit wil ik nog wel geloven, maar die interface... vre-se-lijk.
Daar hebben we het al over gehad.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 03:34 schreef WensMeester het volgende:
[..]
Pssstt...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Anyway, kansloze discussie. Kies vooral wat je zelf fijn vindt. Om de kosten hoef je het tegenwoordig ook niet meer te doen als je bijvoorbeeld kijkt naar de prijs van de Galaxy S4.
Snap jequote:Op zaterdag 4 mei 2013 03:34 schreef WensMeester het volgende:
[..]
Pssstt...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat ik iets negatiefs zei over het geweldige android.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Waarom zou ik iets negatiefs zeggen over iOS ookal is het puur kattengejank?
De S4 heeft een veel hogere resolutie en een veel hoger PPI scherm. Kijk maar nog eens naar mijn link Dimensje.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:02 schreef Dimens het volgende:
[..]
"The S4 has a OLED screen, which are generally brighter and more vivid"
OLED mag dan wel "brighter" zijn, de luminantie is lager in direct zonlicht. Daar presteert LCD toch echt beter dan zo'n OLED paneel.
IOS7 schijnt zelfs stijl elementen te krijgen van WP8quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:25 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Nee maar Apple steelt ook wel van Android.
Voor nog meer kopieerwerk (Android -> iOS / iOS -> Android) kun je hier terecht:quote:
Goed welkom in DIG dan. Dit is de eerste en gelijk laatste waarschuwing met betrekking tot gebagger, gescheld en ander respectloos gedrag. Zulke posts zullen verwijdert worden en als het te gortig word gaat het hele topic opslot.quote:
Geen antwoord op wat ik zei. Maar hier kan ik ook iets mee.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:40 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
De S4 heeft een veel hogere resolutie en een veel hoger PPI scherm. Kijk maar nog eens naar mijn link Dimensje.
Deel 1, pagina 2.
DIG / [The wars] Alles vs Alles deel 8quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:57 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Goed welkom in DIG dan. Dit is de eerste en gelijk laatste waarschuwing met betrekking tot gebagger, gescheld en ander respectloos gedrag. Zulke posts zullen verwijdert worden en als het te gortig word gaat het hele topic opslot.
Je weet dat dit gewoon de interface van Windows 8 Phone is en ze dit plaatje gewoon daar geplakt hebben?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:23 schreef Revolution-NL het volgende:
IOS7 gaat stijl elementen over nemen van Windows Phone
[ afbeelding ]
http://wmpoweruser.com/io(...)lance-able-elements/
Wat een schaamteloos gekopieerd van Apple. Blijkbaar zijn de ideeėn en innovatie op bij Apple.
Apple is sinds de dood van Steve Jobs een zinkend schip aan het worden.
Volgens mij gaat het om de inhoud van het bericht en niet om het plaatje. Men weet echt niks meer zelf meer te verzinnen bij Apple. De innovatie en de ideeėn zijn uitgeput. De Apple hype is over.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:25 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je weet dat dit gewoon de interface van Windows 8 Phone is en ze dit plaatje gewoon daar geplakt hebben?
quote:Well, well, that must be embarrassing to iPhone fans who have been hating on the Modern UI in Windows Phone 8 and Windows 8.
9to5Mac reports, “according to multiple people who have either seen or have been briefed on the upcoming iOS 7” that the new user interface created by Apple design guru Jonny Ives with be “very, very flat” , devoid of “all signs of gloss, shine, and skeuomorphism seen across current and past versions of iOS” with a level of “flatness” approaching recent releases of Microsoft’s Windows Phone “Metro” UI.
In addition Apple has been discussing and testing ways to add more ‘glance-able’ information and system options panels, like Notification Center, to the software.
Apple fans worry that Apple’s new design direction will leave existing iPhone apps out of step with Apple’s new modern UI, ironically creating the same kind of experiential divide as between the Modern Start Screen launcher in Windows 8 and the old Windows applications.
iPhone fans are of course horrified, with one saying:
Oh god…
I really want iOS7 to change. But I don’t want it to be totally flat like Windows Phone 7/8.
A balance between the two would be nice if done properly.
I hate plainness. It’s like going back to Windows NT or something. (And I really really hate WP7/8).
Hmmmmmmmmmm!
To them we can just say its time to get with the future, and try on something a bit more Modern![]()
Dit is natuurlijk onzin. 'Flat design' is niet hetzelfde als Windows Phone 8 kopiėren. Er zijn 1000 verschillende manieren van 'flat design' (rare term) en WP8 is er één van.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:28 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om de inhoud van het bericht en niet om het plaatje. Men weet echt niks meer zelf meer te verzinnen bij Apple. De innovatie en de ideeėn zijn uitgeput. De Apple hype is over.
[..]
Er is nog niets vrijgegeven en wat hier gedaan wordt is een aanname. "Very flat design" staat niet gelijk aan het design wat Microsoft doorvoert. Het kan best zijn dat het een rip-off wordt van het design van Microsoft maar Apple kennende zal het allemaal wel meevallen en zal dit niet gebeuren. Maar het kan en ik zal het ook zeker niet uitsluiten, maar het is voorlopig nog geen argument.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:28 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om de inhoud van het bericht en niet om het plaatje. Men weet echt niks meer zelf meer te verzinnen bij Apple. De innovatie en de ideeėn zijn uitgeput. De Apple hype is over.
[..]
Dat zou idd kansloos zijn want WP8 vind ik erg lelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
IOS7 schijnt zelfs stijl elementen te krijgen van WP8
Kansloos.
99/100 mensen weet niet eens wat Open Source inhoudt en 999/1000 mensen doet niet eens iets met Open Source.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:06 schreef Dibble het volgende:
Android is de toekomst
Open source is de toekomst
Superieure hardware is de toekomst
Gesloten systemen anno 2013 kunnen echt niet meer. Zelfs de leek word zich hier meer bewuster van.
IOS is de volgende Symbian. Doet wat het moet doen maar loopt achter op de trends van vandaag en morgen.
99/100 mensen wisten niet wat je met elektriciteit kon totdat één man met de gloeilamp begon.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
99/100 mensen weet niet eens wat Open Source inhoudt en 999/1000 mensen doet niet eens iets met Open Source.
Voor Open Source is trouwens niet echt een markt en daar is het ook voor bedoeld. Dus nee, dat is niet de toekomst.
Het gebruiken wil nog niet zeggen dat men iets met Open Source doet. Al die mensen zouden geen neuk geven als het niet Open Source zou zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:19 schreef Dibble het volgende:
[..]
99/100 mensen wisten niet wat je met elektriciteit kon totdat één man met de gloeilamp begon.
999/1000 mensen zijn continu met opensource bezig, jij ook. Kijk maar eens goed om je heen.
Sharing & connecting by unlimited ways is the future.
Daar heb je gelijk in. Zie de oudere generatie bijvoorbeeld. Zij geven er geen fuck om en hebben daardoor een iphone.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:22 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het gebruiken wil nog niet zeggen dat men iets met Open Source doet. Al die mensen zouden geen neuk geven als het niet Open Source zou zijn.
Daarom Windows Phone 8. Dat is nog niet gevonden door de oude generatie en is helemaal hip. En closed waardoor het systeem veel makkelijker is en content uit de store van hogere kwaliteit.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:31 schreef Dibble het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Zie de oudere generatie bijvoorbeeld. Zij geven er geen fuck om en hebben daardoor een iphone.
De nieuwe meer technologie bewuste generatie zal er echter wel me weten im te gaan en daardoor voor open systemen kiezen. Onder de jongeren zie je ook dat ze vaker voor android kiezen omdat ios te snel verveelt en je er oude demente opatjes mee rind ziet lopen.
Daarom hebben de meeste mensen die ik ken een Galaxy S3, Galaxy Note II, Sony Xperia Z of een ander high-end toestel? Waar je wel gelijk in hebt is dat ze totaal niks geven om de functies van een 'open' of 'gesloten' systeem. Voor de leek is er absoluut geen verschil in de werking van iOS, Android of Windows Phone.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat jongeren Android kiezen, komt voornamelijk door het lage prijskaartje. Niet omdat het open is.
Er is niks mis met de iphone, maar als al di jongeren een ander abo hebben en een nieuw toestel mogen wordt dat ast weer een andere hype ( ik voorspel windows phone 8)quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daarom hebben de meeste mensen die ik ken een Galaxy S3, Galaxy Note II, Sony Xperia Z of een ander high-end toestel? Waar je wel gelijk in hebt is dat ze totaal niks geven om de functies van een 'open' of 'gesloten' systeem. Voor de leek is er absoluut geen verschil in de werking van iOS, Android of Windows Phone.
Bovendien zijn er ook nog ontiegelijk veel 'jongeren' die iPhones hebben, hoor, want ja... hip enzo.
Je leest het verkeerd. Ik heb het hier over de jongeren die Android kiezen. Voornamelijk wordt die keuze gemaakt omdat het goedkoper is en niet omdat het open source is. En ja, er zijn veel mensen die ook high-end toestellen kopen maar daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daarom hebben de meeste mensen die ik ken een Galaxy S3, Galaxy Note II, Sony Xperia Z of een ander high-end toestel? Waar je wel gelijk in hebt is dat ze totaal niks geven om de functies van een 'open' of 'gesloten' systeem. Voor de leek is er absoluut geen verschil in de werking van iOS, Android of Windows Phone.
Bovendien zijn er ook nog ontiegelijk veel 'jongeren' die iPhones hebben, hoor, want ja... hip enzo.
Neemt niet weg dat Apple nog erg populair is onder jongeren.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:52 schreef blow... het volgende:
[..]
Er is niks mis met de iphone, maar als al di jongeren een ander abo hebben en een nieuw toestel mogen wordt dat ast weer een andere hype ( ik voorspel windows phone 8)
Dan heb ik je punt inderdaad verkeerd begrepen. Maar precies, de gemiddelde gebruikers geven geen fuck om de 'openheid' van een systeem.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Ik heb het hier over de jongeren die Android kiezen. Voornamelijk wordt die keuze gemaakt omdat het goedkoper is en niet omdat het open source is. En ja, er zijn veel mensen die ook high-end toestellen kopen maar daar gaat het niet om.
Daar ging het in eerste instantie ook helemaal niet om.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Apple nog erg populair is onder jongeren.
Volgens mij doelde blow... daar wel op.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:54 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar ging het in eerste instantie ook helemaal niet om.
Het is ook gewoon erg geschikt voor jongeren.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Apple nog erg populair is onder jongeren.
Niet meer geschikt als Android of Windows Phone, hoor. Ze zullen allemaal ongeveer even functioneel zijn, de voorkeur die mensen hebben is dan puur persoonlijk en subjectief.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:55 schreef blow... het volgende:
[..]
Het is ook gewoon erg geschikt voor jongeren.
Verstuurd vanaf mijn ipad.
Het ging erom dat het meer een hype is onder de jongeren in plaats van dat ze iets kiezen wat ze graag willen hebben.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:55 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Volgens mij doelde blow... daar wel op.
Als iets een 'hype' is betekent dat dat de meerderheid het 'graag wil hebben'. Ik snap je punt niet?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:56 schreef blow... het volgende:
[..]
Het ging erom dat het meer een hype is onder de jongeren in plaats van dat ze iets kiezen wat ze graag willen hebben.
Android is ok geschikt maar ik vind wp wat minder omdat die minder apps hebben.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Niet meer geschikt als Android of Windows Phone, hoor. Ze zullen allemaal ongeveer even functioneel zijn, de voorkeur die mensen hebben is dan puur persoonlijk en subjectief.
Er zijn ook mensen die spullen kopen omdat mensen die ze kennen het ook hebben.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als iets een 'hype' is betekent dat dat de meerderheid het 'graag wil hebben'. Ik snap je punt niet?
Dat zou kunnen ja. Daar sta ik totaal buiten.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:55 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Volgens mij doelde blow... daar wel op.
Hiermee sla je de spijker op z'n kop. Welk OS het beste is is puur subjectief en verschilt van persoon tot persoon; voor de gemiddelde leek boeit het allemaal niet want ze hebben dezelfde basisfunctionaliteit.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:57 schreef blow... het volgende:
[..]
Android is ok geschikt maar ik vind wp wat minder omdat die minder apps hebben.
Als zijn de sletjes al tevreen met instagram, facebook, twitter en whatsapp zijn er ook mensen met inhoud en die willen iets meer.
Dat klopt, maar dan willen zij die spullen dus omdat anderen die hebben. Hoewel de motivatie anders is, is het verlangen wel hetzelfde.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:58 schreef blow... het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die spullen kopen omdat mensen die ze kennen het ook hebben.
Op basis van metingen e.d. kun je wel vaststellen dat op bepaalde punten een OS objectief beter is dan een ander OS.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hiermee sla je de spijker op z'n kop. Welk OS het beste is is puur subjectief en verschilt van persoon tot persoon; voor de gemiddelde leek boeit het allemaal niet want ze hebben dezelfde basisfunctionaliteit.
Als je wat meer wil kom je al meer in de richting van een power-user en die hebben weer andere wensen. Maar nogmaals verschilt het ideale OS daar van persoon tot persoon.
Ja, maar dan worden nog lang niet alle factoren meegerekend. Ga je kijken op sociale media-integratie maar niet op, zeg, tekstverwerking, dan loop je een aantal dingen mis. Je kunt onmogelijk alle aspecten van een besturingssysteem meenemen in die beoordeling, al is het maar omdat dingen als schermgrootte, diversiteit en aantrekkelijkheid op zichzelf al puur subjectief zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:02 schreef Dimens het volgende:
[..]
Op basis van metingen e.d. kun je wel vaststellen dat op bepaalde punten een OS objectief beter is dan een ander OS.
Daarom ook "bepaalde punten".quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, maar dan worden nog lang niet alle factoren meegerekend. Ga je kijken op sociale media-integratie maar niet op, zeg, tekstverwerking, dan loop je een aantal dingen mis. Je kunt onmogelijk alle aspecten van een besturingssysteem meenemen in die beoordeling, al is het maar omdat dingen als schermgrootte, diversiteit en aantrekkelijkheid op zichzelf al puur subjectief zijn.
Je kunt geen perfect objectieve analyse van een OS maken. Je kan wel een subjectieve analyse maken, en die is voornamelijk nuttig voor individuele beslissingen.
Daarom zijn dit soort topics zo leuk. Die zijn leuk voor eindeloos vermaak.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat dan voor zin? Je krijgt nooit een complete analyse.
Ze blijven maar doorgaan inderdaadquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daarom zijn dit soort topics zo leuk. Die zijn leuk voor eindeloos vermaak.
Daar is dit topic dan ook voor. Het is tevens ook nog eens goed voor je kennis omdat je achter dingen komt die je voorheen niet wist.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ze blijven maar doorgaan inderdaad
"Jaaaa maar Android heeft grotere schermen!"
"Jaaaa maar iOS heeft mooiere animaties!"
"Jaaaa maar..."
Klopt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar is dit topic dan ook voor. Het is tevens ook nog eens goed voor je kennis omdat je achter dingen komt die je voorheen niet wist.
En in dit geval om de TS lekker af te zeiken met zijn gebrek aan kennis terwijl hij doet alsof hij het allemaal beter weet.quote:
Klopt wel. Verschrikkelijk irritant altijd, die "hardcore" fanboysquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:12 schreef Dimens het volgende:
[..]
En in dit geval om de TS lekker af te zeiken met zijn gebrek aan kennis terwijl hij doet alsof hij het allemaal beter weet.
fanboy massa incomingquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Klopt wel. Verschrikkelijk irritant altijd, die "hardcore" fanboys
Discussiėren willen ze wel, ja, maar dingen aannemen van anderen? Ho maar!
Heel simpel uitgelegd:quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:13 schreef blow... het volgende:
Wat houdt da open eigenlijk in?
Hoor het teringvaak van nerds maar normale mensen gebruiken het niet. Ik doe bij die nerds altijd maar of ik het snap, kunnen zij weer minecraft doen
Het probleem hier is dat de TS niet echt discussieert.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Open systeem of open source?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:13 schreef blow... het volgende:
Wat houdt da open eigenlijk in?
Hoor het teringvaak van nerds maar normale mensen gebruiken het niet. Ik doe bij die nerds altijd maar of ik het snap, kunnen zij weer minecraft doen
Aah, zo.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heel simpel uitgelegd:
Bij Android kun je naast apps uit de Play Store apps van third-party bronnen installeren, zijnde .apk bestanden (vergelijkbaar met .exe op Windows) maar bij iOS en Windows Phone niet; daar gaat alles via de App Store.
Sommige Android-toestellen zijn af-fabriek niet 'gelocked' om aanpassingen aan het systeem te doen; de meeste wel. Alle iOS- en Windows Phone-toestellen zijn sowieso al 'gelocked'.
Niet gelocked = 'open', wel = 'gesloten'.
Dat bedoel ik. Ze willen zelf van alles zeggen (of het waar is is nog een tweede) en als iemand hem dan tegenspreekt heeft dat meteen een irrationele hersenscheet als resultaat.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het probleem hier is dat de TS niet echt discussieert.
Dan was open source denk ik de broncode?quote:
Ja. Open source houdt in dat de broncode vrij beschikbaar is om bewerkt te worden door andere ontwikkelaars. Zo kunnen dus alternatieven worden gemaakt, vaak met nieuwe functies en zo.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:18 schreef blow... het volgende:
[..]
Dan was open source denk ik de broncode?
Doelde op open systeem, maar ik heb ook geen idee wat open source is. Al 10 keer gegoogled en 10 x verstrengeld geraakt in moeilijke woorden.
Duidelijk, dankje.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja. Open source houdt in dat de broncode vrij beschikbaar is om bewerkt te worden door andere ontwikkelaars. Zo kunnen dus alternatieven worden gemaakt, vaak met nieuwe functies en zo.
Closed source is het tegenovergestelde, daar mag je (bijna) niets aan het systeem veranderen in die zin dat het niet door de ontwikkelaar beschikbaar is gemaakt. Dit kan echter wel omzeild worden, denk aan de zgn. "Jailbreak" van iOS apparaten.
Linux-systemen en Android zijn open source; Windows, Mac OS X, Windows Phone en iOS zijn closed source.
Ik, persoonlijk, vind het wel fijn om af en toe een nieuw systeem op mijn telefoon te zetten. Zo wissel ik af tussen 100% puur Android en Android met de Samsung-schil eroverheen. Dat is het voordeel van een telefoon die niet gelocked is.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:22 schreef blow... het volgende:
[..]
Duidelijk, dankje.
Ik snap dus niet dat er mensen zijn die daarom geven bij een telefoon
Oohke, dan snap ik het.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:26 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik, persoonlijk, vind het wel fijn om af en toe een nieuw systeem op mijn telefoon te zetten. Zo wissel ik af tussen 100% puur Android en Android met de Samsung-schil eroverheen. Dat is het voordeel van een telefoon die niet gelocked is.
Zo kan ik de performance van het systeem ook verbeteren door een andere kernel te flashen, wat me toegang geeft om systeemapps uit te schakelen die anders batterij, ruimte of processorkracht zouden verbruiken.
Op de iPad vind ik dat bijvoorbeeld niet nodig omdat het gesloten systeem ervoor zorgt dat alles naadloos werkt, hoewel dat ook weer nadelen heeft doordat verbeteringen niet direct worden doorgevoerd. Dan moet ik wachten tot Apple dat doet.
Dat klopt ja.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:18 schreef blow... het volgende:
[..]
Dan was open source denk ik de broncode?
Open source betekent dat de code achter een bepaald programma of een functionaliteit door iedereen aangepast en gebruikt mag worden. Een open systeem is eigenlijk ook Open source.quote:Doelde op open systeem, maar ik heb ook geen idee wat open source is. Al 10 keer gegoogled en 10 x verstrengeld geraakt in moeilijke woorden.
Is het dan niet mogelijk om bijvoorbeeld de code van os X mnt lion te achterhalen en die aan te passen? Of mag dat gewoon niet?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat klopt ja.
[..]
Open source betekent dat de code achter een bepaald programma of een functionaliteit door iedereen aangepast en gebruikt mag worden. Een open systeem is eigenlijk ook Open source.
Heel veel code die mensen dagelijks gebruiken is open source. Zelfs onze televisies maken gebruik van open source code maar dat maakt de televisie nog niet open source.
Apple mag dan wel een vrij gesloten systeem hebben, het gebruikt ook Open Source code en Apple maakt zelfs ook code welk Open Source is. Zo is bijvoorbeeld de audiocodec ALAC Open Source.
Apple mag hun systemen dan wel op open source baseren, dat wil niet zeggen dat hun systemen open source zijnquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:31 schreef blow... het volgende:
[..]
Is het dan niet mogelijk om bijvoorbeeld de code van os X mnt lion te achterhalen en die aan te passen? Of mag dat gewoon niet?
Bevorderd innovatiequote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:22 schreef blow... het volgende:
[..]
Duidelijk, dankje.
Ik snap dus niet dat er mensen zijn die daarom geven bij een telefoon
Het mag, maar dan hoef je ook geen support van Apple te verwachten. Zo is Jailbreaken in iOS eigenlijk het openen van het systeem zodat je als gebruiker het systeem kunt aanpassen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:31 schreef blow... het volgende:
[..]
Is het dan niet mogelijk om bijvoorbeeld de code van os X mnt lion te achterhalen en die aan te passen? Of mag dat gewoon niet?
Dit zijn geen voordelen van Open Source.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:33 schreef Dibble het volgende:
[..]
Bevorderd innovatie
Gratis apps
Meer keuze
Niet handje op te hoeven houden
Meerdere manieren om aan je content te komen
Geeft kleine ontwikkelaars de kans iets op te zetten
Flexibiliteit, kan draaien op meerdere soorten hardware
Je hebt de keuze iets wel of niet te downloadenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, leuk, met gratis spy/malware. Voordeel? Not so much.
Ik zou gratis spy/malware niet direct een voordeel noemen, hoor, zelfs al kies je er vrijwillig voor.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:36 schreef Dibble het volgende:
[..]
Je hebt de keuze iets wel of niet te downloaden
dus ik zie het probleem hiervan niet in.
Had ik ook inderdaad in het begin toen ik mijn Note kocht. Vreemd geval, dat. Een factory reset heeft het bij mij opgelost... wat het is weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:41 schreef blow... het volgende:
Ik heb al sinds dag 1 pornotube malware op mijn note 2, hoe kan dat? Heb nog nooit iets gedownload uit de niet-playstore
Kan ik dan een aoort backup maken zoals icloud of moet ik dan alles opnieuw doen?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:42 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Had ik ook inderdaad in het begin toen ik mijn Note kocht. Vreemd geval, dat. Een factory reset heeft het bij mij opgelost... wat het is weet ik ook niet.
En dat zijn dus de nadelen van Open Source.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:41 schreef blow... het volgende:
Ik heb al sinds dag 1 pornotube malware op mijn note 2, hoe kan dat? Heb nog nooit iets gedownload uit de niet-playstore
Altijd in dit soort discussies.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:46 schreef Catch22- het volgende:
Het is dat ik op mijn telefoon zit, maar wat wordt door beide kampen een hoop onzin verkondigd zeg.
Maar alles komt uit de play store?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:45 schreef Dimens het volgende:
[..]
En dat zijn dus de nadelen van Open Source.
Als men niet kan winnen gaat men onzin verkondigen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:46 schreef Catch22- het volgende:
Het is dat ik op mijn telefoon zit, maar wat wordt door beide kampen een hoop onzin verkondigd zeg.
Als je bij het installeren van de telefoon hebt aangegeven de geļnstalleerde apps te back-uppen naar je Google account zal 'ie alle apps opnieuw gaan installeren bij een herinstallatie. Dan wordt je data wel niet terug gezet geloof ik.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:45 schreef blow... het volgende:
[..]
Kan ik dan een aoort backup maken zoals icloud of moet ik dan alles opnieuw doen?
In de Play Store zit ook een hele hoop troep; daar wordt niet elke app nagekeken zoals in de App Stores van Apple.quote:
Grappige is wel dat je net jailbreak aanhaalde om android like functies te krijgen in IOS. Echter gaat daarmee de kans dat je Spy/malware meeneemt ook omhoog.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zou gratis spy/malware niet direct een voordeel noemen, hoor, zelfs al kies je er vrijwillig voor.
Net alsof kanker krijgen een voordeel zou zijn van sigaretten? Dat doe je ook vrijwillig.
Dan maar pornotubequote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:48 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als je bij het installeren van de telefoon hebt aangegeven de geļnstalleerde apps te back-uppen naar je Google account zal 'ie alle apps opnieuw gaan installeren bij een herinstallatie. Dan wordt je data wel niet terug gezet geloof ik.
Als data wel wordt teruggezet is de kans op die malware toch weer groter.
Mooi kut is datquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
In de Play Store zit ook een hele hoop troep; daar wordt niet elke app nagekeken zoals in de App Stores van Apple.
Zei ik dat? Eigenlijk doelde ik met dat spy/malware gedoe i.c.m. gratis apps ook al op jailbreaks want dat is ook echt geen zuivere koffie natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:49 schreef Dibble het volgende:
[..]
Grappige is wel dat je net jailbreak aanhaalde om android like functies te krijgen in IOS. Echter gaat daarmee de kans dat je Spy/malware meeneemt ook omhoog.
Installous is gestopt he. Niets gratis voor jailbreakers.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zei ik dat? Eigenlijk doelde ik met dat spy/malware gedoe i.c.m. gratis apps ook al op jailbreaks want dat is ook echt geen zuivere koffie natuurlijk.
Zijn alternatieven voor, hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:51 schreef blow... het volgende:
[..]
Installous is gestopt he. Niets gratis voor jailbreakers.
Jij was toch diegene die in het iPhone-topic kwam janken dat android zo geweldig is?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:18 schreef stoereboii het volgende:
`TS![]()
Ik heb het eerste topic gelezen tot post 100 ofzo maar wat faal jij man.Een Galaxy advance hebben en dan nog zeggen dat je Android beter vindt dan iPhone? En de oortjes met bas (
) bij Samsung zijn ook gewoon rommel. Als je een discussie wilt maken, doe het dan wel goed en niet op zo'n manier aub...
Ja maar dat was gewoon omdat ik even vervelend wilde doen, deze TS handelt uit pure domheid.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:32 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Jij was toch diegene die in het iPhone-topic kwam janken dat android zo geweldig is?
Daarin geloof ik echt niet. Android is het beste OS over het algemeen en WP8 zal daar echt niets aan kunnen veranderen op de huidige manier. Dan zal het serieus mogen veranderen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:25 schreef Av- het volgende:
De pot verwijt de ketel; zo goed ben jij nu ook niet in discussiėren. Uitspraken als die hieronder zijn totaal niet onderbouwd en veralgemenen zorgt in heel veel gevallen voor een stevige backfire.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:18 schreef stoereboii het volgende:
Als je een discussie wilt maken, doe het dan wel goed en niet op zo'n manier aub...
Ik vind Android een fijn systeem, don't get me wrong, maar het is lang niet op alle vlakken het beste*/meest efficiėnte, denk maar eens aan de Google Play Store met enorm veel troep erin. Of de niet-consistente UI (wat deels is te wijten aan third-party ontwikkelaars maar ook Google zelf is hier verantwoordelijk voor; nietwaar Gmaps, Gplus en de standaard Music app? Ik noem maar wat.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:56 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Daarin geloof ik echt niet. Android is het beste OS over het algemeen
Natuurlijk heb je wel gelijk, maar ik heb nu ook niet altijd zin om veel energie in discussies op internet te steken, doelde er meer op dat TS een topic maakt maar dan ook echt absoluut niet nadenkt bij wat hij zegt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel; zo goed ben jij nu ook niet in discussiėren. Uitspraken als die hieronder zijn totaal niet onderbouwd en veralgemenen zorgt in heel veel gevallen voor een stevige backfire.
[..]
Ik vind Android een fijn systeem, don't get me wrong, maar het is lang niet op alle vlakken het beste*/meest efficiėnte, denk maar eens aan de Google Play Store met enorm veel troep erin. Of de niet-consistente UI (wat deels is te wijten aan third-party ontwikkelaars maar ook Google zelf is hier verantwoordelijk voor; nietwaar Gmaps, Gplus en de standaard Music app? Ik noem maar wat.
*beste is niet objectief maar wordt vaak gebruikt in dit soort discussies.
ROMs of de openheid van het systeem hebben niets te maken met Google die haar designrichtlijnen zelf niet volgt, hoor, ik weet niet hoe je daar bij komt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:09 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je wel gelijk, maar ik heb nu ook niet altijd zin om veel energie in discussies op internet te steken, doelde er meer op dat TS een topic maakt maar dan ook echt absoluut niet nadenkt bij wat hij zegt.
Tja, dan hebben we het weer over de openheid van het systeem en die discussie is hier al gevoerd. Je kan het allemaal verwijderen maar dan moet je wel gaan rooten, wat ik zelf eigenlijk leuk vind. Niet om bloatware te verwijderen, want ik heb een Nexus, maar om te spelen met het toestel en ROMs installeren etc.
Ah damn sorry dat had ik eventjes verkeerd begrepen. Maar maps en G+ ed. zijn gewoon in de holo stijl hoor?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:12 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
ROMs of de openheid van het systeem hebben niets te maken met Google die haar designrichtlijnen zelf niet volgt, hoor, ik weet niet hoe je daar bij komt.
Ik vind het zelf inderdaad ook vaak de moeite niet waard om in die discussies te springen; rasechte fanboys () zijn toch niet om te praten en gooien er niets nuttigs uit.
Android is opener, en dat vind ik persoonlijk wel wat beter.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 02:12 schreef SGYENZO het volgende:
And the legendary battle continues.
Geef jouw mening + argument.
Ik vind Android gewoon beter omdat je kan downloaden er op, en je gewoon meer mogelijkheden hebt. Ook is het niet zo afhankelijk van dat klote iTunes.
Maps is wel Holo, sort of... maar wat me extreem verbaast is dat Google alle design-goodies naar iOS laat gaan (Gmail, Maps) terwijl de Android-versies wat achterliggen. Maps voor Android ziet er nu ontiegelijk verouderd uit in vergelijking met Maps voor de iPhone.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:17 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Ah damn sorry dat had ik eventjes verkeerd begrepen. Maar maps en G+ ed. zijn gewoon in de holo stijl hoor?
Wel jammer van de third party apps misschien maar dat zal binnenkort ook wel veranderen hopelijk, voor de PA updater app vroeg de verantwoordelijke voor de N4 aan die gast om het in de holo stijl te maken en dan ging het de officiele PA updater worden, dus het zal nog wel verder gemotiveerd worden door bv. google zelf ook hoor
Ik weet niet hoe het op iOS is maar vind dit gewoon mooi hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:22 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maps is wel Holo, sort of... maar wat me extreem verbaast is dat Google alle design-goodies naar iOS laat gaan (Gmail, Maps) terwijl de Android-versies wat achterliggen. Maps voor Android ziet er nu ontiegelijk verouderd uit in vergelijking met Maps voor de iPhone.
Google+ is gedeeltelijk in Holo-stijl - de basis is nog steeds Gingerbread, dat kun je zien wanneer je de app voor de eerste keer opstart en inlogt
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:27 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het op iOS is maar vind dit gewoon mooi hoor.![]()
[ afbeelding ]
Ja dat aanmeldicoontje vind ik ook bizar, want dat is idd niet mooi en past totaal niet meer in het huidige Android.
Precies.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:30 schreef Ireyon het volgende:
Er is maar één Google app die er mooier uitziet op Android en dat is Translate. Alle andere officiėle Google apps zien er aanzienlijk mooier uit en werken veel vloeiender op iOS. Het grote nadeel is dan weer, met name bij Google Now, het gebrek aan integratie met de rest van het OS.
Wou editten maar imgur lijkt de nieuwe niet aan mn clipboard te willen toevoegen. Naja ik vind de Gapps op android wel mooi eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dubbele afbeelding. Maar dat is tocht.o.v. Gmaps voor iOS?
Overigens ook Gmail voor iOS
[ afbeelding ]
Ik hoop het heeeeel erg.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:34 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb in ieder geval hoge verwachtingen van Google IO wat betreft het doortrekken van de nieuwe huisstijl.
Jij hebt nog niet eens een rijbewijs dus ik kan sowieso niet voorstellen dat jij daar een probleem mee hebt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:39 schreef Braddie het volgende:
Beetje jammer dat ik die standard app van iOs "Kaarten" () Niet kan laten praten, en dat hij ook niet echt actief mee navigeert, ik zie wel de straten waar ik in moet etc, maar ik hoor niks.. en ik zie alleen maar een blauw balletje (Wat ik dan moet voorstellen
) bewegen naar de goede richting.
Ik ook niet, maar maps is best handig als je een winkel zoekt oid. Je tikt die winkel in in Gnow en het staat direct klaar in je navigatie.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jij hebt nog niet eens een rijbewijs dus ik kan sowieso niet voorstellen dat jij daar een probleem mee hebt.
Moet volgende week naar een oefenruimte lopen een kleine 3km verder op.. vandaar.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jij hebt nog niet eens een rijbewijs dus ik kan sowieso niet voorstellen dat jij daar een probleem mee hebt.
Dit vat mooi samen waarom jij geen discussie kan voeren over de voordelen van Android over iOS en vice versa.quote:
Dan heb je de navigatie niet aan staan. Dat is gewoon een normale routebeschrijving.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:39 schreef Braddie het volgende:
Beetje jammer dat ik die standard app van iOs "Kaarten" () Niet kan laten praten, en dat hij ook niet echt actief mee navigeert, ik zie wel de straten waar ik in moet etc, maar ik hoor niks.. en ik zie alleen maar een blauw balletje (Wat ik dan moet voorstellen
) bewegen naar de goede richting.
Als ik op *Start* druk gaat dat balletje wel bewegen, maar hij zegt niks.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan heb je de navigatie niet aan staan. Dat is gewoon een normale routebeschrijving.
Welke iPhone heb je? Want de iPhone 4 heeft het niet. En als je op start drukt, zie een balletje met een pijl erin. Zodra je gaat bewegen, verandert het in een 3D-perspectief.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als ik op *Start* druk gaat dat balletje wel bewegen, maar hij zegt niks.
Hoe kom ik bij de navigatie echt?
(Ik schaam me kapot, heb het toestel al vanaf midden december)
ik heb de 5..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Welke iPhone heb je? Want de iPhone 4 heeft het niet. En als je op start drukt, zie een balletje met een pijl erin. Zodra je gaat bewegen, verandert het in een 3D-perspectief.
Dan moet gewoon werken zodra je op start drukt. Heb je wel de auto gekozen in het scherm waar je de route intoetst?quote:
Nee.. lopen (want dat stuk loop ik..)quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan moet gewoon werken zodra je op start drukt. Heb je wel de auto gekozen in het scherm waar je de route intoetst?
Jawel, heb 2 jaar geleden een iPod touch gehad maar die apps zullen wel vernieuwd zijn he. En mijn zus en vrienden hebben vaak iPhones dus dan zie ik ook wel hoe het werkt, want heb hem ook af en toe in mn handen he...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit vat mooi samen waarom jij geen discussie kan voeren over de voordelen van Android over iOS en vice versa.
Iets af en toe in je handen hebben betekent niet dat je weet hoe het in dagelijks gebruik werkt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:40 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Jawel, heb 2 jaar geleden een iPod touch gehad maar die apps zullen wel vernieuwd zijn he. En mijn zus en vrienden hebben vaak iPhones dus dan zie ik ook wel hoe het werkt, want heb hem ook af en toe in mn handen he...
Als jij een uur in iemand anders zijn auto rijdt dan weet je toch ook wel hoe het zit?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Iets af en toe in je handen hebben betekent niet dat je weet hoe het in dagelijks gebruik werkt.
Toch ben je meer vertrouwd en bekend met iets wanneer je het elke dag gebruikt en er ook geen restricties aan dat gebruik zitten.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:48 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Als jij een uur in iemand anders zijn auto rijdt dan weet je toch ook wel hoe het zit?
Deed ik ook met mijn iPhone maar had er later toch spijt van. Heb nu een Galaxy S Advance.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Android is opener, en dat vind ik persoonlijk wel wat beter.
iOS loopt amper/nooit vast en is heerlijk stabiel.
Als ik muziek op m`n iPhone wil zetten doe ik dit via Copytrans manager. Werkt vele malen fijner dan iTunes.
Gedverdemme J. Walgelijke iOS versie.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dubbele afbeelding. Maar dat is tocht.o.v. Gmaps voor iOS?
Overigens ook Gmail voor iOS
[ afbeelding ]
Ik ben er gewoon bij oetlul.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Komt omdat ik de hele dag in de stad liep hoor, had wat beters te doen die dag..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het probleem hier is dat de TS niet echt discussieert.
Hjb zonder mij was dit topic er niet eens.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:12 schreef Dimens het volgende:
[..]
En in dit geval om de TS lekker af te zeiken met zijn gebrek aan kennis terwijl hij doet alsof hij het allemaal beter weet.
Mijn website? Ga huilen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Geen antwoord op wat ik zei. Maar hier kan ik ook iets mee.
Want kijk, de Galaxy S4 maakt gebruik van een PenTile layout waar elke pixel uit twee subpixels bestaat en om en om een rode of een blauwe subpixel heeft naast de groene subpixel. Doordat ze deze PenTile layout gebruiken, kunnen ze met één pixel niet alle kleuren creėren. De ene pixel kan enkel geel, oranje, groen en rood creėren en de pixel die ernaast zit enkel blauw en groen. Maar paars? Paars kan niet gecreėerd worden omdat de pixels niet de blauwe en rode subpixel hebben. Dus moet die geleend worden van de buren. Dus bij paars, bestaat elke pixel ineens uit 4 subpixels en wordt de resolutie gehalveerd wat ook consequenties heeft voor de PPI want de PPI van de gehalveerde 1920x1080, wat 960x540 is, is 220 PPI wat lager is dan de PPI van de iPhone.
Nu jij weer. Of weet je website je dat allemaal niet te vertellen?
Precies hetzelfde.quote:Op zondag 5 mei 2013 01:16 schreef Santello het volgende:
Ik heb 3 jaar iOS gehad. Nu Android, wat een verademing! Nooit geweten dat besturingssysteem op een telefoon mij zoveel plezier en vrijheid kon geven.
Dat is niet waar ik het over had.quote:Op zondag 5 mei 2013 01:10 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Komt omdat ik de hele dag in de stad liep hoor, had wat beters te doen die dag..
Was misschien maar beter ook.quote:Op zondag 5 mei 2013 01:13 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Hjb zonder mij was dit topic er niet eens.
Wat een matige come back. Kun je echt niet beter?quote:
Whatever, geen zin om off-topic te discussiėren met jou.quote:Op zondag 5 mei 2013 01:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is niet waar ik het over had.
[..]
Was misschien maar beter ook.
[..]
Wat een matige come back. Kun je echt niet beter?
Dit is niet eens offtopic. Jij beweert dat het scherm van de Galaxy S4 beter is dan dat van de iPhone 5 met als rede dat de PPI en resolutie hoger is. Ik ontkracht je redenen, is dat offtopic? Niet echt.quote:Op zondag 5 mei 2013 01:40 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Whatever, geen zin om off-topic te discussiėren met jou.
Dat bepaal jij alsnog weer niet, Dimensie. Discussiėren over comebacks is alsnog off-topic.quote:Op zondag 5 mei 2013 01:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dit is niet eens offtopic. Jij beweert dat het scherm van de Galaxy S4 beter is dan dat van de iPhone 5 met als rede dat de PPI en resolutie hoger is. Ik ontkracht je redenen, is dat offtopic? Niet echt.
Dus kom maar met een ontkrachting van mijn verhaal. Kom maar met feiten. Of kun je dat niet? Nee, precies. Want we hadden al geconstateerd dat je er eigenlijk niets van weet en dat jij de ongeschikte persoon bent geweest voor het openen van dit topic. Je houd je niet eens aan je eigen "topicregel" waarin je iets moet beargumenteren. Het topic kan dus eigenlijk net zo goed gesloten worden.
Zeg, ga eens niet offtopic en reageer eens on topic op posts die ertoe doen? Want dat doe je niet.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:00 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Dat bepaal jij alsnog weer niet, Dimensie. Discussiėren over comebacks is alsnog off-topic.
Jij anders ook niet. Maar goed laten we weer on topic battlen ipv off topic.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Zeg, ga eens niet offtopic en reageer eens on topic op posts die ertoe doen? Want dat doe je niet.
Reageer daarom eens op die post van mij.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:02 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Jij anders ook niet. Maar goed laten we weer on topic battlen ipv off topic.
Eerlijk ziet het er mooier en classier uit. BTW, wij hebben trouwens ook Swypequote:Op zondag 5 mei 2013 01:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dit is niet eens offtopic. Jij beweert dat het scherm van de Galaxy S4 beter is dan dat van de iPhone 5 met als rede dat de PPI en resolutie hoger is. Ik ontkracht je redenen, is dat offtopic? Niet echt.
Dus kom maar met een ontkrachting van mijn verhaal. Kom maar met feiten. Of kun je dat niet? Nee, precies. Want we hadden al geconstateerd dat je er eigenlijk niets van weet en dat jij de ongeschikte persoon bent geweest voor het openen van dit topic. Je houd je niet eens aan je eigen "topicregel" waarin je iets moet beargumenteren. Het topic kan dus eigenlijk net zo goed gesloten worden.
Mooier is subjectief en daarmee is het scherm feitelijk dus niet beter.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:06 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Eerlijk ziet het er mooier en classier uit. BTW, wij hebben trouwens ook Swype
Weet ik, wilde alleen niet blijven hangen in hetzelfde onderwerp.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Mooier is subjectief en daarmee is het scherm feitelijk dus niet beter.
Swype staat buiten de kwaliteit van het scherm.
En waarom niet? Omdat je niets meer weet? Omdat je weet dat wat je zegt niet waar is?quote:Op zondag 5 mei 2013 02:10 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Weet ik, wilde alleen niet blijven hangen in hetzelfde onderwerp.
Nee, omdat het scherm gedeelte voor mij wel gedoofd is.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:11 schreef Dimens het volgende:
[..]
En waarom niet? Omdat je niets meer weet? Omdat je weet dat wat je zegt niet waar is?
Als we op deze manier een discussie moeten voeren is het een onbegonnen zaak. Zonder feiten komen we nergens.
Dan heeft het verder dus ook geen zin om verder te discussiėren.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:12 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Nee, omdat het scherm gedeelte voor mij wel gedoofd is.
Er zijn ook andere onderdelen dan het scherm weet je wel.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan heeft het verder dus ook geen zin om verder te discussiėren.
Ik zie stoppen namelijk precies hetzelfde als opgeven by the wayquote:Op zondag 5 mei 2013 02:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan heeft het verder dus ook geen zin om verder te discussiėren.
Verliezen is erger dan opgevenquote:Op zondag 5 mei 2013 02:17 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Ik zie stoppen namelijk precies hetzelfde als opgeven by the way
Dan heb jij dus opgegeven.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:17 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Ik zie stoppen namelijk precies hetzelfde als opgeven by the way
Nee.. Niet. ik spreek jou later deze dag wel dimensie.. Ik spreek jou...quote:
Jij geeft toch op als we het over het scherm hebben wat JIJ begonnen bent?quote:Op zondag 5 mei 2013 02:28 schreef SGYENZO het volgende:
[..]
Nee.. Niet. ik spreek jou later deze dag wel dimensie.. Ik spreek jou...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |