abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126055330
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:56 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Niet meer geschikt als Android of Windows Phone, hoor. Ze zullen allemaal ongeveer even functioneel zijn, de voorkeur die mensen hebben is dan puur persoonlijk en subjectief.
Android is ok geschikt maar ik vind wp wat minder omdat die minder apps hebben.

Als zijn de sletjes al tevreen met instagram, facebook, twitter en whatsapp zijn er ook mensen met inhoud en die willen iets meer.
Because you know i'm all about that ass
pi_126055349
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:57 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Als iets een 'hype' is betekent dat dat de meerderheid het 'graag wil hebben'. Ik snap je punt niet?
Er zijn ook mensen die spullen kopen omdat mensen die ze kennen het ook hebben.
pi_126055357
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:55 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Volgens mij doelde blow... daar wel op.
Dat zou kunnen ja. Daar sta ik totaal buiten.
pi_126055376
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:57 schreef blow... het volgende:

[..]

Android is ok geschikt maar ik vind wp wat minder omdat die minder apps hebben.

Als zijn de sletjes al tevreen met instagram, facebook, twitter en whatsapp zijn er ook mensen met inhoud en die willen iets meer.
Hiermee sla je de spijker op z'n kop. Welk OS het beste is is puur subjectief en verschilt van persoon tot persoon; voor de gemiddelde leek boeit het allemaal niet want ze hebben dezelfde basisfunctionaliteit.
Als je wat meer wil kom je al meer in de richting van een power-user en die hebben weer andere wensen. Maar nogmaals verschilt het ideale OS daar van persoon tot persoon.

Voor een power-user gericht op sociale media zal iOS en Android allebei voldoende zijn, een power-user die voornamelijk met Microsoft-producten werkt zal eerder WP kiezen etc. etc.
pi_126055403
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:58 schreef blow... het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die spullen kopen omdat mensen die ze kennen het ook hebben.
Dat klopt, maar dan willen zij die spullen dus omdat anderen die hebben. Hoewel de motivatie anders is, is het verlangen wel hetzelfde.

Het is niet alsof ze worden gedwongen om die dingen te kopen, hoor.
pi_126055452
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:59 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Hiermee sla je de spijker op z'n kop. Welk OS het beste is is puur subjectief en verschilt van persoon tot persoon; voor de gemiddelde leek boeit het allemaal niet want ze hebben dezelfde basisfunctionaliteit.
Als je wat meer wil kom je al meer in de richting van een power-user en die hebben weer andere wensen. Maar nogmaals verschilt het ideale OS daar van persoon tot persoon.
Op basis van metingen e.d. kun je wel vaststellen dat op bepaalde punten een OS objectief beter is dan een ander OS.
pi_126055496
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:02 schreef Dimens het volgende:

[..]

Op basis van metingen e.d. kun je wel vaststellen dat op bepaalde punten een OS objectief beter is dan een ander OS.
Ja, maar dan worden nog lang niet alle factoren meegerekend. Ga je kijken op sociale media-integratie maar niet op, zeg, tekstverwerking, dan loop je een aantal dingen mis. Je kunt onmogelijk alle aspecten van een besturingssysteem meenemen in die beoordeling, al is het maar omdat dingen als schermgrootte, diversiteit en aantrekkelijkheid op zichzelf al puur subjectief zijn.

Wat je zegt klopt dus wel, op bepaalde punten kun je wel meten, maar niet op alle - en dan is een vergelijking over het algemeen niet heel erg nuttig.

Je kunt geen perfect objectieve analyse van een OS maken. Je kan wel een subjectieve analyse maken, en die is voornamelijk nuttig voor individuele beslissingen.
pi_126055549
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:03 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ja, maar dan worden nog lang niet alle factoren meegerekend. Ga je kijken op sociale media-integratie maar niet op, zeg, tekstverwerking, dan loop je een aantal dingen mis. Je kunt onmogelijk alle aspecten van een besturingssysteem meenemen in die beoordeling, al is het maar omdat dingen als schermgrootte, diversiteit en aantrekkelijkheid op zichzelf al puur subjectief zijn.

Je kunt geen perfect objectieve analyse van een OS maken. Je kan wel een subjectieve analyse maken, en die is voornamelijk nuttig voor individuele beslissingen.
Daarom ook "bepaalde punten".
pi_126055560
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:06 schreef Dimens het volgende:

[..]

Daarom ook "bepaalde punten".
Maar wat heeft dat dan voor zin? Je krijgt nooit een complete analyse.
pi_126055597
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:06 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat dan voor zin? Je krijgt nooit een complete analyse.
Daarom zijn dit soort topics zo leuk. Die zijn leuk voor eindeloos vermaak.
pi_126055625
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:07 schreef Dimens het volgende:

[..]

Daarom zijn dit soort topics zo leuk. Die zijn leuk voor eindeloos vermaak.
Ze blijven maar doorgaan inderdaad :')

"Jaaaa maar Android heeft grotere schermen!"
"Jaaaa maar iOS heeft mooiere animaties!"
"Jaaaa maar..."
pi_126055660
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:08 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ze blijven maar doorgaan inderdaad :')

"Jaaaa maar Android heeft grotere schermen!"
"Jaaaa maar iOS heeft mooiere animaties!"
"Jaaaa maar..."
Daar is dit topic dan ook voor. Het is tevens ook nog eens goed voor je kennis omdat je achter dingen komt die je voorheen niet wist.
pi_126055675
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:10 schreef Dimens het volgende:

[..]

Daar is dit topic dan ook voor. Het is tevens ook nog eens goed voor je kennis omdat je achter dingen komt die je voorheen niet wist.
Klopt.
pi_126055726
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:10 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Klopt.
En in dit geval om de TS lekker af te zeiken met zijn gebrek aan kennis terwijl hij doet alsof hij het allemaal beter weet.
pi_126055764
Wat houdt da open eigenlijk in?

Hoor het teringvaak van nerds maar normale mensen gebruiken het niet. Ik doe bij die nerds altijd maar of ik het snap, kunnen zij weer minecraft doen _O-
pi_126055766
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:12 schreef Dimens het volgende:

[..]

En in dit geval om de TS lekker af te zeiken met zijn gebrek aan kennis terwijl hij doet alsof hij het allemaal beter weet.
Klopt wel. Verschrikkelijk irritant altijd, die "hardcore" fanboys :r

Discussiëren willen ze wel, ja, maar dingen aannemen van anderen? Ho maar!
pi_126055798
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:14 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

fanboy massa incoming
pi_126055833
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:13 schreef blow... het volgende:

Hoor het teringvaak van nerds maar normale mensen gebruiken het niet. Ik doe bij die nerds altijd maar of ik het snap, kunnen zij weer minecraft doen _O-
Heel simpel uitgelegd:

Bij Android kun je naast apps uit de Play Store apps van third-party bronnen installeren, zijnde .apk bestanden (vergelijkbaar met .exe op Windows) maar bij iOS en Windows Phone niet; daar gaat alles via de App Store.

Sommige Android-toestellen zijn af-fabriek niet 'gelocked' om aanpassingen aan het systeem te doen; de meeste wel. Alle iOS- en Windows Phone-toestellen zijn sowieso al 'gelocked'.

Niet gelocked = 'open', wel = 'gesloten'.
pi_126055844
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:14 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Het probleem hier is dat de TS niet echt discussieert.
pi_126055862
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:13 schreef blow... het volgende:

Open systeem of open source?
pi_126055889
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:16 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Heel simpel uitgelegd:

Bij Android kun je naast apps uit de Play Store apps van third-party bronnen installeren, zijnde .apk bestanden (vergelijkbaar met .exe op Windows) maar bij iOS en Windows Phone niet; daar gaat alles via de App Store.

Sommige Android-toestellen zijn af-fabriek niet 'gelocked' om aanpassingen aan het systeem te doen; de meeste wel. Alle iOS- en Windows Phone-toestellen zijn sowieso al 'gelocked'.

Niet gelocked = 'open', wel = 'gesloten'.
Aah, zo.

Dacht dat dat te maken had met de broncode :')

Dankje.
pi_126055899
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Het probleem hier is dat de TS niet echt discussieert.
Dat bedoel ik. Ze willen zelf van alles zeggen (of het waar is is nog een tweede) en als iemand hem dan tegenspreekt heeft dat meteen een irrationele hersenscheet als resultaat.
pi_126055911
quote:

[..]

Waarschijnlijk systeem. Source gaat die mensen een beetje boven de pet ;)
pi_126055920
quote:

[..]

Dan was open source denk ik de broncode?

Doelde op open systeem, maar ik heb ook geen idee wat open source is. Al 10 keer gegoogled en 10 x verstrengeld geraakt in moeilijke woorden.
pi_126055966
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:18 schreef blow... het volgende:

[..]

Doelde op open systeem, maar ik heb ook geen idee wat open source is. Al 10 keer gegoogled en 10 x verstrengeld geraakt in moeilijke woorden.
Ja. Open source houdt in dat de broncode vrij beschikbaar is om bewerkt te worden door andere ontwikkelaars. Zo kunnen dus alternatieven worden gemaakt, vaak met nieuwe functies en zo.
Closed source is het tegenovergestelde, daar mag je (bijna) niets aan het systeem veranderen in die zin dat het niet door de ontwikkelaar beschikbaar is gemaakt. Dit kan echter wel omzeild worden, denk aan de zgn. "Jailbreak" van iOS apparaten.

Linux-systemen en Android zijn open source; Windows, Mac OS X, Windows Phone en iOS zijn closed source.
pi_126056085
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:19 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ja. Open source houdt in dat de broncode vrij beschikbaar is om bewerkt te worden door andere ontwikkelaars. Zo kunnen dus alternatieven worden gemaakt, vaak met nieuwe functies en zo.
Closed source is het tegenovergestelde, daar mag je (bijna) niets aan het systeem veranderen in die zin dat het niet door de ontwikkelaar beschikbaar is gemaakt. Dit kan echter wel omzeild worden, denk aan de zgn. "Jailbreak" van iOS apparaten.

Linux-systemen en Android zijn open source; Windows, Mac OS X, Windows Phone en iOS zijn closed source.
Duidelijk, dankje.

Ik snap dus niet dat er mensen zijn die daarom geven bij een telefoon _O-
pi_126056166
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:22 schreef blow... het volgende:

[..]

Duidelijk, dankje.

Ik snap dus niet dat er mensen zijn die daarom geven bij een telefoon _O-
Ik, persoonlijk, vind het wel fijn om af en toe een nieuw systeem op mijn telefoon te zetten. Zo wissel ik af tussen 100% puur Android en Android met de Samsung-schil eroverheen. Dat is het voordeel van een telefoon die niet gelocked is.
Zo kan ik de performance van het systeem ook verbeteren door een andere kernel te flashen, wat me toegang geeft om systeemapps uit te schakelen die anders batterij, ruimte of processorkracht zouden verbruiken.

Op de iPad vind ik dat bijvoorbeeld niet nodig omdat het gesloten systeem ervoor zorgt dat alles naadloos werkt, hoewel dat ook weer nadelen heeft doordat verbeteringen niet direct worden doorgevoerd. Dan moet ik wachten tot Apple dat doet.
pi_126056216
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:26 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ik, persoonlijk, vind het wel fijn om af en toe een nieuw systeem op mijn telefoon te zetten. Zo wissel ik af tussen 100% puur Android en Android met de Samsung-schil eroverheen. Dat is het voordeel van een telefoon die niet gelocked is.
Zo kan ik de performance van het systeem ook verbeteren door een andere kernel te flashen, wat me toegang geeft om systeemapps uit te schakelen die anders batterij, ruimte of processorkracht zouden verbruiken.

Op de iPad vind ik dat bijvoorbeeld niet nodig omdat het gesloten systeem ervoor zorgt dat alles naadloos werkt, hoewel dat ook weer nadelen heeft doordat verbeteringen niet direct worden doorgevoerd. Dan moet ik wachten tot Apple dat doet.
Oohke, dan snap ik het.
pi_126056257
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:18 schreef blow... het volgende:

[..]

Dat klopt ja.
quote:
Open source betekent dat de code achter een bepaald programma of een functionaliteit door iedereen aangepast en gebruikt mag worden. Een open systeem is eigenlijk ook Open source.

Heel veel code die mensen dagelijks gebruiken is open source. Zelfs onze televisies maken gebruik van open source code maar dat maakt de televisie nog niet open source.

Apple mag dan wel een vrij gesloten systeem hebben, het gebruikt ook Open Source code en Apple maakt zelfs ook code welk Open Source is. Zo is bijvoorbeeld de audiocodec ALAC Open Source.
pi_126056310
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:29 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat klopt ja.

[..]

Open source betekent dat de code achter een bepaald programma of een functionaliteit door iedereen aangepast en gebruikt mag worden. Een open systeem is eigenlijk ook Open source.

Heel veel code die mensen dagelijks gebruiken is open source. Zelfs onze televisies maken gebruik van open source code maar dat maakt de televisie nog niet open source.

Apple mag dan wel een vrij gesloten systeem hebben, het gebruikt ook Open Source code en Apple maakt zelfs ook code welk Open Source is. Zo is bijvoorbeeld de audiocodec ALAC Open Source.
Is het dan niet mogelijk om bijvoorbeeld de code van os X mnt lion te achterhalen en die aan te passen? Of mag dat gewoon niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')