Er is niks mis met de iphone, maar als al di jongeren een ander abo hebben en een nieuw toestel mogen wordt dat ast weer een andere hype ( ik voorspel windows phone 8)quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daarom hebben de meeste mensen die ik ken een Galaxy S3, Galaxy Note II, Sony Xperia Z of een ander high-end toestel? Waar je wel gelijk in hebt is dat ze totaal niks geven om de functies van een 'open' of 'gesloten' systeem. Voor de leek is er absoluut geen verschil in de werking van iOS, Android of Windows Phone.
Bovendien zijn er ook nog ontiegelijk veel 'jongeren' die iPhones hebben, hoor, want ja... hip enzo.
Je leest het verkeerd. Ik heb het hier over de jongeren die Android kiezen. Voornamelijk wordt die keuze gemaakt omdat het goedkoper is en niet omdat het open source is. En ja, er zijn veel mensen die ook high-end toestellen kopen maar daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daarom hebben de meeste mensen die ik ken een Galaxy S3, Galaxy Note II, Sony Xperia Z of een ander high-end toestel? Waar je wel gelijk in hebt is dat ze totaal niks geven om de functies van een 'open' of 'gesloten' systeem. Voor de leek is er absoluut geen verschil in de werking van iOS, Android of Windows Phone.
Bovendien zijn er ook nog ontiegelijk veel 'jongeren' die iPhones hebben, hoor, want ja... hip enzo.
Neemt niet weg dat Apple nog erg populair is onder jongeren.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:52 schreef blow... het volgende:
[..]
Er is niks mis met de iphone, maar als al di jongeren een ander abo hebben en een nieuw toestel mogen wordt dat ast weer een andere hype ( ik voorspel windows phone 8)
Dan heb ik je punt inderdaad verkeerd begrepen. Maar precies, de gemiddelde gebruikers geven geen fuck om de 'openheid' van een systeem.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Ik heb het hier over de jongeren die Android kiezen. Voornamelijk wordt die keuze gemaakt omdat het goedkoper is en niet omdat het open source is. En ja, er zijn veel mensen die ook high-end toestellen kopen maar daar gaat het niet om.
Daar ging het in eerste instantie ook helemaal niet om.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Apple nog erg populair is onder jongeren.
Volgens mij doelde blow... daar wel op.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:54 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar ging het in eerste instantie ook helemaal niet om.
Het is ook gewoon erg geschikt voor jongeren.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Apple nog erg populair is onder jongeren.
Niet meer geschikt als Android of Windows Phone, hoor. Ze zullen allemaal ongeveer even functioneel zijn, de voorkeur die mensen hebben is dan puur persoonlijk en subjectief.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:55 schreef blow... het volgende:
[..]
Het is ook gewoon erg geschikt voor jongeren.
Verstuurd vanaf mijn ipad.
Het ging erom dat het meer een hype is onder de jongeren in plaats van dat ze iets kiezen wat ze graag willen hebben.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:55 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Volgens mij doelde blow... daar wel op.
Als iets een 'hype' is betekent dat dat de meerderheid het 'graag wil hebben'. Ik snap je punt niet?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:56 schreef blow... het volgende:
[..]
Het ging erom dat het meer een hype is onder de jongeren in plaats van dat ze iets kiezen wat ze graag willen hebben.
Android is ok geschikt maar ik vind wp wat minder omdat die minder apps hebben.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Niet meer geschikt als Android of Windows Phone, hoor. Ze zullen allemaal ongeveer even functioneel zijn, de voorkeur die mensen hebben is dan puur persoonlijk en subjectief.
Er zijn ook mensen die spullen kopen omdat mensen die ze kennen het ook hebben.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als iets een 'hype' is betekent dat dat de meerderheid het 'graag wil hebben'. Ik snap je punt niet?
Dat zou kunnen ja. Daar sta ik totaal buiten.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:55 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Volgens mij doelde blow... daar wel op.
Hiermee sla je de spijker op z'n kop. Welk OS het beste is is puur subjectief en verschilt van persoon tot persoon; voor de gemiddelde leek boeit het allemaal niet want ze hebben dezelfde basisfunctionaliteit.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:57 schreef blow... het volgende:
[..]
Android is ok geschikt maar ik vind wp wat minder omdat die minder apps hebben.
Als zijn de sletjes al tevreen met instagram, facebook, twitter en whatsapp zijn er ook mensen met inhoud en die willen iets meer.
Dat klopt, maar dan willen zij die spullen dus omdat anderen die hebben. Hoewel de motivatie anders is, is het verlangen wel hetzelfde.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:58 schreef blow... het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die spullen kopen omdat mensen die ze kennen het ook hebben.
Op basis van metingen e.d. kun je wel vaststellen dat op bepaalde punten een OS objectief beter is dan een ander OS.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hiermee sla je de spijker op z'n kop. Welk OS het beste is is puur subjectief en verschilt van persoon tot persoon; voor de gemiddelde leek boeit het allemaal niet want ze hebben dezelfde basisfunctionaliteit.
Als je wat meer wil kom je al meer in de richting van een power-user en die hebben weer andere wensen. Maar nogmaals verschilt het ideale OS daar van persoon tot persoon.
Ja, maar dan worden nog lang niet alle factoren meegerekend. Ga je kijken op sociale media-integratie maar niet op, zeg, tekstverwerking, dan loop je een aantal dingen mis. Je kunt onmogelijk alle aspecten van een besturingssysteem meenemen in die beoordeling, al is het maar omdat dingen als schermgrootte, diversiteit en aantrekkelijkheid op zichzelf al puur subjectief zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:02 schreef Dimens het volgende:
[..]
Op basis van metingen e.d. kun je wel vaststellen dat op bepaalde punten een OS objectief beter is dan een ander OS.
Daarom ook "bepaalde punten".quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, maar dan worden nog lang niet alle factoren meegerekend. Ga je kijken op sociale media-integratie maar niet op, zeg, tekstverwerking, dan loop je een aantal dingen mis. Je kunt onmogelijk alle aspecten van een besturingssysteem meenemen in die beoordeling, al is het maar omdat dingen als schermgrootte, diversiteit en aantrekkelijkheid op zichzelf al puur subjectief zijn.
Je kunt geen perfect objectieve analyse van een OS maken. Je kan wel een subjectieve analyse maken, en die is voornamelijk nuttig voor individuele beslissingen.
Daarom zijn dit soort topics zo leuk. Die zijn leuk voor eindeloos vermaak.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat dan voor zin? Je krijgt nooit een complete analyse.
Ze blijven maar doorgaan inderdaadquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daarom zijn dit soort topics zo leuk. Die zijn leuk voor eindeloos vermaak.
Daar is dit topic dan ook voor. Het is tevens ook nog eens goed voor je kennis omdat je achter dingen komt die je voorheen niet wist.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ze blijven maar doorgaan inderdaad
"Jaaaa maar Android heeft grotere schermen!"
"Jaaaa maar iOS heeft mooiere animaties!"
"Jaaaa maar..."
Klopt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar is dit topic dan ook voor. Het is tevens ook nog eens goed voor je kennis omdat je achter dingen komt die je voorheen niet wist.
En in dit geval om de TS lekker af te zeiken met zijn gebrek aan kennis terwijl hij doet alsof hij het allemaal beter weet.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |