QFT. Ik denk dat dit ook wel de kern raakt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 07:52 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Kom kom niet zo overdrijven. Je weet zelf ook best wat er bedoeld word.
Het was leuk, ze is lief, gezellig, ziet er goed uit. Maar er was geen wow gevoel situatie.
Dat zie je keer op keer langs komen. Dat wow gevoel is gelinkt aan een eerder gevoel van een andere ander persoon. Wake-up! Iedereen is anders dus dat zelfde gevoel gaat nooit terug komen.
De lat van wow lekker hoog leggen is ook een zeer vaak gebruikte manier, en zo gaat het nooit lukken. Dan stoppen ze even met date, even klagen, even door laten neuken door de vaste fuck buddy en weer opnieuw proberen met date.
Cirkeltje weer rond. En lekker in blijven hangen. Maar hey als mensen zoeken naar het oogelijke, prima. Alleen beginnen ze zo voorspelbaar te worden
Die ben ik net begonnen te lezen....quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:43 schreef Clicks_nl het volgende:
Zitten minimaal vijftig tinten grijs tussen
Dit. Zo ervaar ik het ook. Ik ga ook niet meer voor "2e keus" zeg maar. Dan maar alleen. Beter dan naast iemand op de bank zitten waarvan je constant het gevoel hebt dat diegene het toch "net niet" is. Dodelijk dat gevoel. Voor mij dan. Verder:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Tja, het is imo ook nagenoeg onmogelijkBij mij slaat het, als het het net-niet is allemaal, om in lichte ergernis en onrust en belangrijker, ik ga daardoor mezelf gedragen op een manier die me irriteert. Dan kan ik er beter de stekker uittrekken dan elkaar tot in het oneindige "vasthouden" want gelukkig zal ik daar nooit mee/in/van worden.
Ik begrijp al die mensen die het "met iedereen lijken te kunnen" dan ook echt niet. Zo intiem (willen) zijn lukt me gewoon met nagenoeg niemand en dan toch proberen maakt me ongelukkig en heel erg onleuk voor mezelf. Ook al is er met die persoon in kwestie maar weinig mis.
Waarom site niet naast kroeg / supermarkt doen dan?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:49 schreef achterdeur het volgende:
Misschien hebben jullie dit al gelezen of is het al gepost maar ik vond het (te) herkenbaar: http://metrocolumn.nl/weekwinnaars.html
Wie nog meer?
Ik heb gister besloten mijn account van alle sites te verwijderen na de zoveelste miskleun niet veel zeggende persoon te hebben ontmoet...! Misschien een edele hoop maar ik gok het maar weer op de supermarkt en de kroeg!![]()
Jullie succes verhalen zal ik blijven volgen!!
Moet je nagaan dat de Nederlandse versie beter is dan de Engelsequote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:49 schreef Kreator het volgende:
Die ben ik net begonnen te lezen.....
pfff....
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:07 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Waarom site niet naast kroeg / supermarkt doen dan?
Slechte ervaringen keer op keer zo te horen. Dus snap dat ie het dan voor gezien houdt. In de kroeg heb je toch gelijk een beter beeld qua gedrag enzo dan via internet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:49 schreef achterdeur het volgende:
Misschien hebben jullie dit al gelezen of is het al gepost maar ik vond het (te) herkenbaar: http://metrocolumn.nl/weekwinnaars.html
na de zoveelste miskleun niet veel zeggende persoon te hebben ontmoet...!
Zo doe ik het ook idd. Ik hoop IRL iemand tegen te komen en ondertussen hossel ik een beetje op de interwebs. Als dat lukt is het mooi, maar zo hou je de opties open. Hosselen gaat me IRL sowieso beter af, dus die kans is groter.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:14 schreef Clicks_nl het volgende:
Dan nog snap ik de of-of keuze niet. Het kan toch allebei?
Natuurlijk kijk in de kroeg of in de supermarkt ook om me heen. Maar goed, ik heb dan ook nog geen slechte ervaringen gehad zoals uit die column.
Dit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
[..]
Slechte ervaringen keer op keer zo te horen. Dus snap dat ie het dan voor gezien houdt. In de kroeg heb je toch gelijk een beter beeld qua gedrag enzo dan via internet.
QFTquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook idd. Ik hoop IRL iemand tegen te komen en ondertussen hossel ik een beetje op de interwebs. Als dat lukt is het mooi, maar zo hou je de opties open. Hosselen gaat me IRL sowieso beter af, dus die kans is groter.
Eens. Zullen ook genoeg mensen hier nog de komende jaren vast zitten vanwege het gegeven wat je hier zegtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 07:52 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Kom kom niet zo overdrijven. Je weet zelf ook best wat er bedoeld word.
Het was leuk, ze is lief, gezellig, ziet er goed uit. Maar er was geen wow gevoel situatie.
Dat zie je keer op keer langs komen. Dat wow gevoel is gelinkt aan een eerder gevoel van een andere ander persoon. Wake-up! Iedereen is anders dus dat zelfde gevoel gaat nooit terug komen.
De lat van wow lekker hoog leggen is ook een zeer vaak gebruikte manier, en zo gaat het nooit lukken. Dan stoppen ze even met date, even klagen, even door laten neuken door de vaste fuck buddy en weer opnieuw proberen met date.
Cirkeltje weer rond. En lekker in blijven hangen. Maar hey als mensen zoeken naar het oogelijke, prima. Alleen beginnen ze zo voorspelbaar te worden
Eens, nadat mijn laatste relatie uitging had ik het idee, fuck, internet daten? Ik persoonlijk vind dat hartstikke gaar, dus toch maar de kroeg in gedoken. Kroegentocht. Nacht in, nacht uit. De 3e nacht was het raak, telefoonnummers uitgewisseld en ben nu nog steeds met deze damequote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:49 schreef achterdeur het volgende:
Ik heb gister besloten mijn account van alle sites te verwijderen na de zoveelste miskleun niet veel zeggende persoon te hebben ontmoet...! Misschien een edele hoop maar ik gok het maar weer op de supermarkt en de kroeg!![]()
Jullie succes verhalen zal ik blijven volgen!!
Ik snap dat dan niet, ik ben vaak genoeg niet eens voor een 2e keus gegaan en het bleek wel gezellig te zijn. 6 maand later woonde ik in 1 bepaald geval samen en heb dat nog een jaar of 2 weten vol te houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:51 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dit. Zo ervaar ik het ook. Ik ga ook niet meer voor "2e keus" zeg maar. Dan maar alleen. Beter dan naast iemand op de bank zitten waarvan je constant het gevoel hebt dat diegene het toch "net niet" is. Dodelijk dat gevoel. Voor mij dan. Verder:
[ afbeelding ]
Iedereen is anders hè. Sommige mensen zijn gelukkig met 'tevreden', andere willen meer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik snap dat dan niet, ik ben vaak genoeg niet eens voor een 2e keus gegaan en het bleek wel gezellig te zijn. 6 maand later woonde ik in 1 bepaald geval samen en heb dat nog een jaar of 2 weten vol te houden.
Uiteraard, en respect voor hoe iedereen het wil doen. Ik heb alleen het idee dat je anders continu voor de rest of your life single blijft en als je dan ook nog eens lang single bent, en je eindelijk eens wel dat gevoel hebt, en dat is niet wederzijds, kan ik me voorstellen dat het je zelfvertrouwen gewoon volledig verkloot. En dat zal niet ten positieve komen bij de upcoming dates.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Iedereen is anders hè. Sommige mensen zijn gelukkig met 'tevreden', andere willen meer.
En als het niet lukt in de kroeg of supermarkt? Dan niks meer proberen en alleen blijven?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:19 schreef achterdeur het volgende:
[..]
Dit.
Ik ben dat "kijk mij eens fantastisch zijn"-mailtjes ontvangen/sturen en dat geslijm over en weer zat! Ik ga weer voor het spontane dan weet de ander direct wie ik ben, hoe ik eruit zie en hoe deze halvezool man zich gedraagt.
Ik denk dat het toch iets persoonlijks is. De een kan dat wel, de ander niet. Ik weet van mezelf dat wanneer ik iemand tegenkom ik me moeilijk over dingen kan zetten die me echt tegenstaan aan diegene. Op zich baal ik er wel heel erg van, aangezien ik zelf ook niet zoveel te bieden heb, op welk gebied dan ook. Dus eigenlijk is het evenwicht bij mij zoek. Ik stel bepaalde eisen, of in ieder geval, ik heb daar een sterke voorkeur voor, terwijl ik aan de andere kant zelf niet altijd aan die eisen voldoe. Dus als ik dan iemand tegenkom die niet helemaal aan mijn ideaalbeeld voldoet, maar waar ik het bijvoorbeeld wel goed mee kan vinden, ja, dan kan ik het daar best een tijdje mee volhouden, maar op een gegeven moment gaat het toch knagen. Dan geeft me dat al heel snel een soort verveeld gevoel, alsof ik geen zin meer in die persoon heb. Ook al kunnen we het dan nog steeds goed vinden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik snap dat dan niet, ik ben vaak genoeg niet eens voor een 2e keus gegaan en het bleek wel gezellig te zijn. 6 maand later woonde ik in 1 bepaald geval samen en heb dat nog een jaar of 2 weten vol te houden.
Dus eigenlijk zeg je dat iemand jou wel volledig moet kunnen accepteren, mét makkes maar dat je daar andersom minder ruimte voor hebt? Lijkt me op de lange termijn wel lastig, of is het niet zo zwart wit?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:45 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik denk dat het toch iets persoonlijks is. De een kan dat wel, de ander niet. Ik weet van mezelf dat wanneer ik iemand tegenkom ik me moeilijk over dingen kan zetten die me echt tegenstaan aan diegene. Op zich baal ik er wel heel erg van, aangezien ik zelf ook niet zoveel te bieden heb, op welk gebied dan ook. Dus eigenlijk is het evenwicht bij mij zoek. Ik stel bepaalde eisen, of in ieder geval, ik heb daar een sterke voorkeur voor, terwijl ik aan de andere kant zelf niet altijd aan die eisen voldoe. Dus als ik dan iemand tegenkom die niet helemaal aan mijn ideaalbeeld voldoet, maar waar ik het bijvoorbeeld wel goed mee kan vinden, ja, dan kan ik het daar best een tijdje mee volhouden, maar op een gegeven moment gaat het toch knagen. Dan geeft me dat al heel snel een soort verveeld gevoel, alsof ik geen zin meer in die persoon heb. Ook al kunnen we het dan nog steeds goed vinden.
Ik baal op dat gebied ook echt van mezelf, vind het echt een van de kutste eigenschappen die ik heb, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten veranderen.
Ik vrees hier bij mezelf ook voor. Ook is het zo dat hoe langer je single bent, hoe moeilijker het wordt om een nieuwe relatie op te bouwen. Die mate van vrijheid en onafhankelijkheid als single voelt zo goed dat een relatie al snel benauwend werkt. Afhankelijk van de persoon met wie je de relatie hebt natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uiteraard, en respect voor hoe iedereen het wil doen. Ik heb alleen het idee dat je anders continu voor de rest of your life single blijft en als je dan ook nog eens lang single bent, en je eindelijk eens wel dat gevoel hebt, en dat is niet wederzijds, kan ik me voorstellen dat het je zelfvertrouwen gewoon volledig verkloot. En dat zal niet ten positieve komen bij de upcoming dates.
En dan IS er verdomme eens een keer iemand eerlijk op internet, wordt eraan getwijfeld...quote:
Ik ben het met je eens dat je je niet beter/anders voor moet doen dan je bent, maar sommige dingen verzwijgen en op een gepast moment vertellen is soms wel wenselijkquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:48 schreef minthy het volgende:
[..]
En dan IS er verdomme eens een keer iemand eerlijk op internet, wordt eraan getwijfeld...
Godsamme zeg!
PI, jong...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:51 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat je je niet beter/anders voor moet doen dan je bent, maar sommige dingen verzwijgen en op een gepast moment vertellen is soms wel wenselijk
Ik ben bang dat het idd wel zo zwart wit is inderdaad. Wat dat betreft heb ik ook echt het idee dat ik een probleem heb. Aan de ene kant vind ik het single zijn echt geweldig, ik hou van die onafhankelijkheid, aan de andere kant wil je ook leuke dingen doen met een leuk iemand.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:47 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat iemand jou wel volledig moet kunnen accepteren, mét makkes maar dat je daar andersom minder ruimte voor hebt? Lijkt me op de lange termijn wel lastig, of is het niet zo zwart wit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |