abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126298461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:25 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hull, best leuk. Veel historie. Havensteden hebben altijd een wat andere dynamiek.
Je moet inderdaad wel voor die historie openstaan om de stad een beetje te (leren) waarderen. Sowieso, UIO, als je de tijd hebt, even naar the Museum Quarter gaan: allemaal gratis museums, varierend van het East Riding Museum tot het William Wilberforce museum over de afschaffing van de slavernij. En in het stadscentrum natuurlijk het Maritime Museum!
Ja doei.
pi_126328766
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:01 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Aardig verwoord. :D
Komt natuurlijk ook nog eens bij dat Rotterdammers toch een maf volk zijn, zelf kan ik met vrienden uren van alles over de stad of Feyenoord afzeiken met het nodig cynisme maar oh wee als een niet-Rotterdammer/supporter iets te zeiken heeft over onze prachtige stad/club of beaamd wat wij net al zeiden. :')
Zelfde geval met emoties trouwens, als die al uitgesproken worden komt er altijd wel weer wat sarcastisch achteraan en de zelfspot zie je ook bij veel mensen terug, die even gemakkelijk een ander voor lul zetten of ze hen nou goed kennen of niet. _O-

Moet je ook maar tegen kunnen. Heb vaak genoeg gezien dat mensen zich echt beledigd voelden terwijl het helemaal niet de insteek was van de persoon in kwestie. Ook wat harder en directer als elders voor m'n gevoel en dat kan best intimiderend overkomen gok ik zo.

En de stad zelf, tsja die ademt gewoon weinig vriendelijkheid uit, laat staan gezelligheid op de doorsnee plekken die een toerist/dagjesmens bezoekt. Al met al geen gelukkige combinaties op het eerste gezicht, maar zoals -Kaas al zei, het is een stad waar je van moet leren houden, die prachtig wordt in al z'n lelijkheid, die echt Rotterdams is. Hard, grof, groot, sterk, imposant, waar jij je heel klein voelt maar anderzijds ook plekjes heeft waar je ultiem kunt genieten. De prachtige parken, de oude haven, het kralingse bos, de vijverlaan, het eiland van Brienenoord waar het stadse het groen en de dieren ontmoet, op rustige tijdstippen de Heemraadsingel, de skyline wanneer je in de avond met je geliefde na een hapje langs de wilhelminakade loopt richting huis, Delfshaven wat praktisch het tegenovergestelde is van wat je centraler gelegen aantreft maar ook zaken als De Kuip, Blijdorp (prachtige dierentuin) of het uitzicht vanaf de Euromast. :9~

Ook de veerhaven, of een wat 'dorpser' Hillegersberg, het Museumpark blijft heerlijk om te vertoeven en ook het praktisch aangrenzende park bij de Euromast is heerlijk voor een BBQ of om een balletje te trappen. Maar ook de Maasboulevard waarbij oud en nieuw door elkaar verweven staan, de grote kerk .... ik kan wel door blijven gaan. _O-

En ik vind het ergens wel mooi dat de stad altijd maar bezig is, altijd weer nieuwbouw, nooit picture-perfect voor een kalender, constante veranderingen en chaos. Het typeert de werkstad al kun je ook écht lekker eten, leuk stappen, écht gezellige kroegen vinden én toffe feesten in de stad aantreffen. Maar menigeen denkt geloof ik dat je enkel op stadhuisplein terecht kunt en dat is ook niet vreemd want ook dát is typisch Rotterdam, veel pracht en geweldige plekjes liggen goed verstopt en daar moet je als tourist maar net tegenaan lopen. O+
Goed gesproken. Thumbs up!
pi_126330091
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 00:54 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Grappig, ik vind Helsinki juist geweldig mooi.
Ach ja, ieder zijn smaak he :-)
  Moderator zondag 12 mei 2013 @ 08:27:28 #254
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126376096
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je moet inderdaad wel voor die historie openstaan om de stad een beetje te (leren) waarderen. Sowieso, UIO, als je de tijd hebt, even naar the Museum Quarter gaan: allemaal gratis museums, varierend van het East Riding Museum tot het William Wilberforce museum over de afschaffing van de slavernij. En in het stadscentrum natuurlijk het Maritime Museum!
Ik zal kijken of ik tijdens de squash vrije momenten iemand mee kan krijgen in die richting.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_126397033
Lijkt me dat er niks aan Gary en Detroit kan tippen wat betreft lelijkheid.

Ze hebben allebei mooie gebouwen, maar het totale plaatje is nog moedelozer dan Berlijn in 1945..
  zondag 12 mei 2013 @ 19:06:20 #256
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_126397190
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:02 schreef jamesb het volgende:
Lijkt me dat er niks aan Gary en Detroit kan tippen wat betreft lelijkheid.

Ze hebben allebei mooie gebouwen, maar het totale plaatje is nog moedelozer dan Berlijn in 1945..
Berlijn is ook nog steeds "lelijk". Maar daarom heeft het ook zijn charme, je kent de geschiedenis erachter.
pi_126397374
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:06 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Berlijn is ook nog steeds "lelijk". Maar daarom heeft het ook zijn charme, je kent de geschiedenis erachter.
Om je even een impressie te geven van het centrum van Gary

zondag 12 mei 2013 @ 19:13:44 #258
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_126397596
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:09 schreef jamesb het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gary ken ik eigenlijk niet, maar Detroit heeft toch best mooie gebouwen? (Vaak overblijfselen uit de industriële boom-tijd, maar toch...)
pi_126398051
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:13 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Gary ken ik eigenlijk niet, maar Detroit heeft toch best mooie gebouwen? (Vaak overblijfselen uit de industriële boom-tijd, maar toch...)
Gary is eigenlijk een mini versie van Detroit. Meer dan 55% van de oorspronkelijke inwoners is vertrokken waardoor dus ook meer dan de helft leeg is komen te staan. Helemaal verpauperd.

Detroit heeft nog een paar pareltjes in het centrum maar het grootste gedeelte hiervan staat ook op instorten. Als je depressief bent moet je hier niet zijn iniedergeval.
  maandag 13 mei 2013 @ 09:44:46 #260
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126420057
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:09 schreef jamesb het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Werkelijk troosteloos!
En dan komen mensen nog aanzetten met Rotterdam als lelijkste stad ter wereld :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126420877
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:29 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Tatabánya is, hoewel aardig gelegen, inderdaad gruwelijk lelijk. Wel onderdeel van één van de mooiste bijnamen: die van József Kiprich, de Tovenaar van Tatabánya. Geniale vondst.
Klopt. Daar moet ik ook altijd aan denken. Ben er een keer geweest, toen in van Gyor (best mooi) naar Budapest ging.

Er zijn twee steden waar ik m'n verblijf eerder heb afgekapt omdat ik de sfeer niet trok: Tatabanya en Rotterdam.
pi_126424470
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:20 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Klopt. Daar moet ik ook altijd aan denken. Ben er een keer geweest, toen in van Gyor (best mooi) naar Budapest ging.

Er zijn twee steden waar ik m'n verblijf eerder heb afgekapt omdat ik de sfeer niet trok: Tatabanya en Rotterdam.
Györ heb ik nog een blauwe maandag gewoond. Inderdaad best een aardige plaats. Ik ben vaak in Tatabánya geweest en heb tot nu nog nooit iets kunnen ontdekken dat op een centrum lijkt. Ik bedoel: ik weet dat het ooit een klein dorpje was dat explosief is gegroeid door alle industrie die er op typisch communistische wijze is ingepland, maar ze zijn echt vergeten een centrum te ontwikkelen. Alleen die troosteloze grijze flats.Rotterdam is interessant als je van architectuur houdt maar echt gezellig is het er niet.
  maandag 13 mei 2013 @ 16:37:17 #263
155616 Proximo
For god, king & country
pi_126434695
Iemand hier ervaring met detroit?

Dat het lelijk is weet ik, maar toch staat het voor aankomende zomer op de route gepland, gewoon om de horror eens met eigen ogen te zien

;(
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 13 mei 2013 @ 17:27:08 #264
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_126437068
Kharkov. Dat is qua uitstraling, uiterlijk en ligging letterlijk het afvoerputje van Europa :')
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 13 mei 2013 @ 19:16:20 #265
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126442229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 04:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Daar woon ik ! Het is een schoolvoorbeeld van in de oorlog platbombarderen, en zonder enige vorm van stadsplanning weer opbouwen.

(en dan zijn er nog de krottenwijken die ook lukraak overal en nergens opduiken).

En toch zijn er dan nog mooie plekken te vinden :), maar je moet wel goed zoeken en jezelf door het verkeer heen weten te worstelen.
(manilla)

Die boulevard met park (Rival) is best mooi, verder precies wat jij zegt!
pi_126459709
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Luik.
Dit ja ;( Ik word spontaan depressief als ik die stad in rij. Verschrikkelijk vind ik het.

Tevens rampzalig zijn Los Angeles en New York. Beiden zijn leuk in de twee of drie bekende straten. Daar omheen is met name New York één grote droevige bouwval. Hong Kong vond ik ook niks met zijn communistenflats, al heeft dat nog enige charme juit vanwege het grauwe.

Owh, en Tilburg natuurlijk. :N Rotterdam vind ik wel een mooie stad qua architectuur, maar ik vind het qua sfeer ook een ramp.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 13-05-2013 23:42:47 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 13 mei 2013 @ 23:36:44 #267
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126460042
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dit ja ;( Ik word spontaan depressief als ik die stad in rij. Verschrikkelijk vind ik het.

Met de trein is het een feest, die stad :)
pi_126460542
Wel weer typisch Nederlands overigens dat het lelijkste steden topic veel actiever is dan het mooiste steden topic :') Als we gebieden zouden moeten nomineren voor slechtste algemene sfeer zou Nederland wel met stip op één staan zeg.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 13 mei 2013 @ 23:56:25 #269
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126461123
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:45 schreef BlackLining het volgende:
Wel weer typisch Nederlands overigens dat het lelijkste steden topic veel actiever is dan het mooiste steden topic :') Als we gebieden zouden moeten nomineren voor slechtste algemene sfeer zou Nederland wel met stip op één staan zeg.
Slecht nieuws verkoopt toch ook beter? Lekker zeuren toch? Dat is wereldwijd zo trouwens.
reset
pi_126464356
La Ceiba, Honduras. Vervallen. Troosteloos. Troep. Op zwervers na 's avonds uitgestorven.
pi_126464366
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:45 schreef BlackLining het volgende:
_O_

U zegt wat iedereen weet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_126471318
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 04:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O_

U zegt wat iedereen weet.
BlackLining is dus gewoon de Hans Kraaij jr. van Fok!
pi_126471419
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:07 schreef Fargo het volgende:

[..]

BlackLining is dus gewoon de Hans Kraaij jr. van Fok!
Sterker nog, ik bén Hans Kraaij jr. Maar dat even terzijde.
pi_126471436
:o
pi_126471484
:Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')