abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126202654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:46 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Inderdaad, heb veul ergere dorpen en steden gezien up North.
zoals Bradford :r
Ja doei.
pi_126203081
Zoals ik lees was Sheffield tussen 1970 en 1990 idd het ergst............... dan was ik er op een verkeerde tijd denk ik......ik kan je wel vertellen dat in vergelijking Hoogvliet Rotterdam in dezelfde tijdsperiode op een paradijs leek.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:01:14 #228
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126207243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Rotterdam is een beetje het brutale meisje waar je de eerste keer op afknapt, maar naarmate je haar beter leert kennen langzaam maar zeker smoooorverliefd op wordt. *;
Aardig verwoord. :D
Komt natuurlijk ook nog eens bij dat Rotterdammers toch een maf volk zijn, zelf kan ik met vrienden uren van alles over de stad of Feyenoord afzeiken met het nodig cynisme maar oh wee als een niet-Rotterdammer/supporter iets te zeiken heeft over onze prachtige stad/club of beaamd wat wij net al zeiden. :')
Zelfde geval met emoties trouwens, als die al uitgesproken worden komt er altijd wel weer wat sarcastisch achteraan en de zelfspot zie je ook bij veel mensen terug, die even gemakkelijk een ander voor lul zetten of ze hen nou goed kennen of niet. _O-

Moet je ook maar tegen kunnen. Heb vaak genoeg gezien dat mensen zich echt beledigd voelden terwijl het helemaal niet de insteek was van de persoon in kwestie. Ook wat harder en directer als elders voor m'n gevoel en dat kan best intimiderend overkomen gok ik zo.

En de stad zelf, tsja die ademt gewoon weinig vriendelijkheid uit, laat staan gezelligheid op de doorsnee plekken die een toerist/dagjesmens bezoekt. Al met al geen gelukkige combinaties op het eerste gezicht, maar zoals -Kaas al zei, het is een stad waar je van moet leren houden, die prachtig wordt in al z'n lelijkheid, die echt Rotterdams is. Hard, grof, groot, sterk, imposant, waar jij je heel klein voelt maar anderzijds ook plekjes heeft waar je ultiem kunt genieten. De prachtige parken, de oude haven, het kralingse bos, de vijverlaan, het eiland van Brienenoord waar het stadse het groen en de dieren ontmoet, op rustige tijdstippen de Heemraadsingel, de skyline wanneer je in de avond met je geliefde na een hapje langs de wilhelminakade loopt richting huis, Delfshaven wat praktisch het tegenovergestelde is van wat je centraler gelegen aantreft maar ook zaken als De Kuip, Blijdorp (prachtige dierentuin) of het uitzicht vanaf de Euromast. :9~

Ook de veerhaven, of een wat 'dorpser' Hillegersberg, het Museumpark blijft heerlijk om te vertoeven en ook het praktisch aangrenzende park bij de Euromast is heerlijk voor een BBQ of om een balletje te trappen. Maar ook de Maasboulevard waarbij oud en nieuw door elkaar verweven staan, de grote kerk .... ik kan wel door blijven gaan. _O-

En ik vind het ergens wel mooi dat de stad altijd maar bezig is, altijd weer nieuwbouw, nooit picture-perfect voor een kalender, constante veranderingen en chaos. Het typeert de werkstad al kun je ook écht lekker eten, leuk stappen, écht gezellige kroegen vinden én toffe feesten in de stad aantreffen. Maar menigeen denkt geloof ik dat je enkel op stadhuisplein terecht kunt en dat is ook niet vreemd want ook dát is typisch Rotterdam, veel pracht en geweldige plekjes liggen goed verstopt en daar moet je als tourist maar net tegenaan lopen. O+
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:39:52 #229
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126208362
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:01 schreef Lastpost het volgende:

..zelf kan ik met vrienden uren van alles over de stad of Feyenoord afzeiken met het nodig cynisme maar oh wee als een niet-Rotterdammer/supporter iets te zeiken heeft over onze prachtige stad/club of beaamd wat wij net al zeiden. :')
Klinkt als Nederlanders die zeuren en zeiken op Nederland totdat er een niet-Nederlander (of 1e, 2e, 3e.. generatie Nederlander) mee komt zeiken. Dan is het opeens het beste land ter wereld. Komt op wel meer plekken voor trouwens.. of bijna overal zelfs?
reset
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:57:24 #230
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126209110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:39 schreef Individual het volgende:

[..]

Klinkt als Nederlanders die zeuren en zeiken op Nederland totdat er een niet-Nederlander (of 1e, 2e, 3e.. generatie Nederlander) mee komt zeiken. Dan is het opeens het beste land ter wereld. Komt op wel meer plekken voor trouwens.. of bijna overal zelfs?
Heb het idee dat het hier in Rotterdam toch net even iets erger is allemaal. De stad is praktisch heilig voor velen en daar moet je dan echt niet aankomen. :D
pi_126209152
Heb tijdje in Hilligersberg gewerkt... vond ik ook niet echt om over naar huis te schrijven.. de sfeer deed 't m voor mij echt niet.
Ja doei.
pi_126209404
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:14 schreef TienVingers het volgende:

[..]

Wat vind je te grote steden?
Steden als Manilla, Jakarta en Lagos, waar mensen in sloppenwijken bij elkaar worden geduwd :P

En L.A en New York en zo, met teveel wolkenkrabbers :r
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:12:03 #233
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126209624
Nederland heeft trouwens ook zijn eigen Charleroi: Pernis:

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:41:56 #234
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126210693
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:12 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zet nu wat foto's neer van de industrie er omheen, verder is het gewoon een dorpje zonder kraak of smaak.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:10:19 #235
402239 TienVingers
kumi vidole
pi_126211795
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:05 schreef appelen het volgende:

[..]

Steden als Manilla, Jakarta en Lagos, waar mensen in sloppenwijken bij elkaar worden geduwd :P

En L.A en New York en zo, met teveel wolkenkrabbers :r
Die eerste ben ik met je eens, L.A. is lelijk ja maar New York :9 Supermooi, met lelijkere buitenwijken maar dat heeft elke mooie stad wel.
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:11:26 #236
402239 TienVingers
kumi vidole
pi_126211831
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja maar de rest van de bebouwing (het woondeel zeg maar) is wel gewoon normaal, en niet vervallen.
  Moderator woensdag 8 mei 2013 @ 12:22:12 #237
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126212217
Zoals ik al eerder postte is Sheffield bepaald niet mooi, maar ik vond het er wel gezellig op een bepaalde manier. En je hebt er het Peak District om de hoek. Wij sliepen trouwens in een narrowboat in Sheffield. Dat maakte het toch wel een hele leuke ervaring.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 8 mei 2013 @ 12:24:45 #238
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126212341
En fijn dat Hull zo gewaardeerd wordt. Over een paar weken zit ik er. :').
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_126212381
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah joh, zoals ik al zei is het lang zo slecht niet als iedereen je wil doen geloven, maar prachtig is 't niet. :P De universiteit echter, *kijkt naar buiten* is prachtig O+
Ja doei.
  Moderator woensdag 8 mei 2013 @ 12:27:39 #240
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126212463
Ach, ik ga daar toch heen voor het squash. Dus veel van buiten zullen wij niet zien.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_126212573
Waar overnacht je?
Ja doei.
pi_126217220
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
Heb tijdje in Hilligersberg gewerkt... vond ik ook niet echt om over naar huis te schrijven.. de sfeer deed 't m voor mij echt niet.
Grens Hillegersberg/Oude Noorden is heerlijk om te zitten, verbazingwekkend vriendelijk volk :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
  Moderator woensdag 8 mei 2013 @ 21:37:43 #243
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126237564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
Waar overnacht je?
Volgens mij in het Ibis bij het station. Anderen hebben het geregeld.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_126243492
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2de foto is trouwens genomen uit Hoogvliet, daar heb je je Charleroi
pi_126245345
Helsinki
  donderdag 9 mei 2013 @ 00:54:02 #246
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_126248361
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 23:56 schreef Cracker26 het volgende:
Helsinki
Grappig, ik vind Helsinki juist geweldig mooi.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_126255047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Hull, best leuk. Veel historie. Havensteden hebben altijd een wat andere dynamiek.
pi_126293971
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:14 schreef WJMW het volgende:

, of naar Manilla in de FIlippijnen
Daar woon ik ! Het is een schoolvoorbeeld van in de oorlog platbombarderen, en zonder enige vorm van stadsplanning weer opbouwen.

(en dan zijn er nog de krottenwijken die ook lukraak overal en nergens opduiken).

En toch zijn er dan nog mooie plekken te vinden :), maar je moet wel goed zoeken en jezelf door het verkeer heen weten te worstelen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_126297909
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 04:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Daar woon ik ! Het is een schoolvoorbeeld van in de oorlog platbombarderen, en zonder enige vorm van stadsplanning weer opbouwen.

(en dan zijn er nog de krottenwijken die ook lukraak overal en nergens opduiken).

En toch zijn er dan nog mooie plekken te vinden :), maar je moet wel goed zoeken en jezelf door het verkeer heen weten te worstelen.
Zeker, de oude koloniale stad en de chinese cemetery (fucking bizar!) zijn erg mooi, maar overal is smog, overal is afval. Ik zou daar niet te lang blijven wonen als ik jou was, je longen zullen je dankbaar zijn als je vertrekt ;).
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:16:09 #250
402748 SandraJ
Omdat het kan
pi_126298087
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:57 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Heb het idee dat het hier in Rotterdam toch net even iets erger is allemaal. De stad is praktisch heilig voor velen en daar moet je dan echt niet aankomen. :D
In Maastricht is dat ook zo erg. Chauvenist tot in de kist zeggen ze daar. (Maar dan in 't Mestreechs)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')