quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 12:45 schreef Amarantha het volgende:[..]
Ik vind het altijd een beetje jammer dat ze zoveel geld willen verdienen met de geboorte van een kind. Kind neem je toch voor jezelf en niet voor de roddelbladen?

Een hele discussie kan je daarover hebben

Tuurlijk neem je een kind niet voor de roddelbladen, ik denk dat iedereen hier het daar wel over eens is.
In sommige gevallen is het doen van een fotoshoot misschien juist wel heel handig, niet om het geld, maar vanwege het feit dat er dan minder op een baby gejaagd zal worden om een eerste plaatje te kunnen scoren van het kind. Of, zoals bij ons koningshuis, een jaarlijkse fotoshoot zodat de kinderen hopelijk de rest van het jaar door kunnen komen zonder paparazzi.
Volgens mij wordt het geld wat ze voor een shoot krijgen ook wel gebruikt voor goede doelen. Het geld van de duurste shoot (de Pitt-Jolie tweeling, $11 tot 15 miljoen) is naar een fonds gegaan door Pitt en Jolie zelf opgericht. Hetzelfde geldt voor de foto's van Shiloh.
quote:
The money will go to a foundation created by Pitt and Jolie that largely focuses on helping children around the world.
Het geld van baby McConaughy ($3 miljoen) is ook naar een goed doel gegaan (gedeeltelijk of helemaal, dat is niet echt duidelijk, fonds was natuurlijk opgericht door McConaughy zelf).
Bij Suri is te lang gewacht, die hebben niks gekregen voor de eerste foto's.
Sommigen (een Beyonce/Jay-Z, Mariah Carey) plaatsen gewoon zelf foto's, doen geen eerste shoot. Ze kunnen zelf bepalen wat de wereld ziet en aan paparazzifoto's wordt dan ook minder verdiend. Jacht op de kleine wordt ook minder.
En tsja, in het geval van Kim en Kanye...Kanye wil het kind eigenlijk niet delen met de wereld, den dat we nog lang kunnen wachten en dat er eerder van die vage paparazzifoto's krijgen dan een shoot....
(en als ze lang wachten dan zullen ze er misschien ook minder aan gaan verdienen, net als bij Suri)
Lees wel dat de prijzen van de babyfoto's tegenwoordig door de crisis lager liggen dan voorheen