Ja, dat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:41 schreef Ener-G het volgende:
Je zal alleen verbeteren als je fouten maakt. Het is soms een pijnlijk proces waarin je heel lang keihard moet werken en heel veel leren.
De deur dichtgooien omdat mensen (terechte) kritiek hebben op je foto's helpt je daar niet bij.
Dat lijkt een terechte conclusie, ware het niet dat ik de tussenliggende jaren gewoon lekker snapshots heb lopen maken, af en toe een toevalstreffer, maar voor de rest zonder verstand van zaken. Jaren geleden hoopte ik hier op weg geholpen te worden, maar bleek niet zo.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:45 schreef Susteren het volgende:
[..]
Als je na jaren nog steeds bezig bent met beginnersfoto's zegt dat volgens mij ook wel wat over je progressie in fotografie. Niet vervelend bedoeld though, echt niet.
Ik heb zo'n beetje alles via internet geleerd. Je moet wel openstaan voor kritiek en beseffen dat, als mensen kritiek hebben, dit niet meteen betekent dat je het fout doet, maar dat het op een andere manier misschien beter kan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:34 schreef Ener-G het volgende:
Gefeliciteerd, je bent bewust geworden van hoe je fotografeert en wil in principe dus wel leren om je fotografie te verbeteren.
Mensen vinden je foto's niet goed, big deal. Welkom op het internet
Omgaan met kritiek hoort daar bij. Als mensen commentaar hebben zetten ze er hopelijk ook bij waarom ze dat vinden. Probeer daar uit te halen wat er beter kan. Natuurlijk hoef je het er niet altijd mee eens te zijn, het is uiteindelijk je eigen foto.
Ik begrijp niet helemaal waarom je zo in je schulp kruipt en de conclusie trekt dat internet niet voor jou 'het' geschikte middel is. Het is bij uitstek een medium waarvan je enorm veel kan leren, ook zonder zelf foto's te posten. Gebruik dat, naast een cursus. Je kan er alleen maar beter van worden
volgens deze beredenering zou een mod van onz hier zich gewoon heerlijk kunnen misdragen, want buiten hun eigen forum... vind ik persoonlijk een slechte reden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 07:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Mirjam is geen moderator van Fot, maar gewoon een user hier.
Voorbeeldfuncties op het internetquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:01 schreef mentalpower het volgende:
[..]
volgens deze beredenering zou een mod van onz hier zich gewoon heerlijk kunnen misdragen, want buiten hun eigen forum... vind ik persoonlijk een slechte reden.
blauw is voorbeeldfunctie... ongeacht locatie.
maargoed dan zal ik mod zijn wel te serieus nemen.
niet iedereen gedraagt zich op het internet als een holbewoner omdat anoniem.....quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:14 schreef Orbox het volgende:
[..]
Voorbeeldfuncties op het internet. Laat iedereen lekker z'n gang gaan.
Als het om het woordje bullshit gaat, installeer dan een filter op slecht taalgebruik.
ook jij kan leren foto's maken zoals jij dat wil .... ook op het internet!quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:27 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Dat lijkt een terechte conclusie, ware het niet dat ik de tussenliggende jaren gewoon lekker snapshots heb lopen maken, af en toe een toevalstreffer, maar voor de rest zonder verstand van zaken. Jaren geleden hoopte ik hier op weg geholpen te worden, maar bleek niet zo.
Nu via een fotocursus heb ik iets meer het idee van wat ik doe. En daarin hoop ik ook verder te komen. Maar goed, misschien is internet daarbij VOOR MIJ niet het geschikte middel.
Ik noem haar post niet misdragen, want dan had ik wel ingegrepen. En prima dat jij vind dat het een voorbeeldfunctie is. Ook een moderator is een mens. En ja je neemt het moderator zijn hier veel en veel te serieus. Daar ben je in je DM ook al op aangesproken. Net als op je typgedrag.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:01 schreef mentalpower het volgende:
[..]
volgens deze beredenering zou een mod van onz hier zich gewoon heerlijk kunnen misdragen, want buiten hun eigen forum... vind ik persoonlijk een slechte reden.
blauw is voorbeeldfunctie... ongeacht locatie.
maargoed dan zal ik mod zijn wel te serieus nemen.
Die posts van hem zijn echt pas na 3x lezen duidelijkquote:
Prima, kom maar door met die beelden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:22 schreef zwarteweduwe het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, dat meen ik. Ik zal kijken of ik hier weer wat kan (durf) te posten. Ik hoop dat mensen dan ook in hun beoordeling willen meenemen dat ik geen prof ben. Zeg me wat er wel goed is, en vooral dan ook hoe je het zelf anders had gedaan.
Zoiets? Wat mij betreft sluiten we de discussie nu
4e foto vind ik het bestequote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:14 schreef Nezhi het volgende:
Hallo, ik heb net wat foto's gemaakt van wat zwanen in de buurt. Ik vroeg me af hoe het beter kan? Waar ik niet erg tevreden over ben
- al het gras, denk dat ik daarvoor lager bij de grond moet zitten zodat ik de camera wat meer omhoog kan richten?
- kon niet zo dichtbij komen en had geen zoom lens -.-
- De eerste foto is een foto die ik wel 'mooi' vind, maar ook een beetje saai
- Laatste foto niet zo goed gefocust
De andere drie foto's vond ik wel mooi gelukt en vind alleen de dingen in de achtergrond niet zo mooi. Alle tips en kritiek is welkom
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Photoshop nis prima hoorquote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:25 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb geen lightroom, alleen CS2 van de Adobe site maar ik denk dat ik dat ook nog in photoshop kan, iig de clarity en verzadiging. Waar zorgt de levendigheid voor?
Lightroom of Capture One werkt toch echt wel fijner bij color grading hoor.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:28 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Photoshop nis prima hoor
ik vind de derde, met enkel de kuikens, erg leuk!
Maakt niet uit, de 1 vindt dit, de ander dat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
Lightroom of Capture One werkt toch echt wel fijner bij color grading hoor.
Wellicht een beetje extreem, maar gewoon ter demonstratie:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |