abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126897809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:41 schreef Ener-G het volgende:
Je zal alleen verbeteren als je fouten maakt. Het is soms een pijnlijk proces waarin je heel lang keihard moet werken en heel veel leren.
De deur dichtgooien omdat mensen (terechte) kritiek hebben op je foto's helpt je daar niet bij.
Ja, dat.
Ik snap het dan ook écht niet wat er ineens gebeurde. Er was niks aan de hand, en we zijn echt niet collectief Erwin Olaf. Ook degenen die volgens jou ver out of your league zijn maken dagelijks fouten.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_126898422
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:45 schreef Susteren het volgende:

[..]

Als je na jaren nog steeds bezig bent met beginnersfoto's zegt dat volgens mij ook wel wat over je progressie in fotografie. Niet vervelend bedoeld though, echt niet :) .
Dat lijkt een terechte conclusie, ware het niet dat ik de tussenliggende jaren gewoon lekker snapshots heb lopen maken, af en toe een toevalstreffer, maar voor de rest zonder verstand van zaken. Jaren geleden hoopte ik hier op weg geholpen te worden, maar bleek niet zo.
Nu via een fotocursus heb ik iets meer het idee van wat ik doe. En daarin hoop ik ook verder te komen. Maar goed, misschien is internet daarbij VOOR MIJ niet het geschikte middel.
pi_126898681
Gefeliciteerd, je bent bewust geworden van hoe je fotografeert en wil in principe dus wel leren om je fotografie te verbeteren.
Mensen vinden je foto's niet goed, big deal. Welkom op het internet :)
Omgaan met kritiek hoort daar bij. Als mensen commentaar hebben zetten ze er hopelijk ook bij waarom ze dat vinden. Probeer daar uit te halen wat er beter kan. Natuurlijk hoef je het er niet altijd mee eens te zijn, het is uiteindelijk je eigen foto.

Ik begrijp niet helemaal waarom je zo in je schulp kruipt en de conclusie trekt dat internet niet voor jou 'het' geschikte middel is. Het is bij uitstek een medium waarvan je enorm veel kan leren, ook zonder zelf foto's te posten. Gebruik dat, naast een cursus. Je kan er alleen maar beter van worden :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_126898739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:34 schreef Ener-G het volgende:
Gefeliciteerd, je bent bewust geworden van hoe je fotografeert en wil in principe dus wel leren om je fotografie te verbeteren.
Mensen vinden je foto's niet goed, big deal. Welkom op het internet :)
Omgaan met kritiek hoort daar bij. Als mensen commentaar hebben zetten ze er hopelijk ook bij waarom ze dat vinden. Probeer daar uit te halen wat er beter kan. Natuurlijk hoef je het er niet altijd mee eens te zijn, het is uiteindelijk je eigen foto.

Ik begrijp niet helemaal waarom je zo in je schulp kruipt en de conclusie trekt dat internet niet voor jou 'het' geschikte middel is. Het is bij uitstek een medium waarvan je enorm veel kan leren, ook zonder zelf foto's te posten. Gebruik dat, naast een cursus. Je kan er alleen maar beter van worden :)
Ik heb zo'n beetje alles via internet geleerd. Je moet wel openstaan voor kritiek en beseffen dat, als mensen kritiek hebben, dit niet meteen betekent dat je het fout doet, maar dat het op een andere manier misschien beter kan.
:)
Verandering van perceptie denk ik.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:48:24 #30
27648 Weakling
available in strong mint
pi_126899213
De enige slechte fotograaf is de fotograaf die denkt dat ie klaar is met leren.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_126899689
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 07:42 schreef Puala het volgende:

[..]

Mirjam is geen moderator van Fot, maar gewoon een user hier.
volgens deze beredenering zou een mod van onz hier zich gewoon heerlijk kunnen misdragen, want buiten hun eigen forum... vind ik persoonlijk een slechte reden.

blauw is voorbeeldfunctie... ongeacht locatie.
maargoed dan zal ik mod zijn wel te serieus nemen.
pi_126900166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:01 schreef mentalpower het volgende:

[..]

volgens deze beredenering zou een mod van onz hier zich gewoon heerlijk kunnen misdragen, want buiten hun eigen forum... vind ik persoonlijk een slechte reden.

Voorbeeldfuncties op het internet :') . Laat iedereen lekker z'n gang gaan.
Als het om het woordje bullshit gaat, installeer dan een filter op slecht taalgebruik.
pi_126900657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:14 schreef Orbox het volgende:

[..]

Voorbeeldfuncties op het internet :') . Laat iedereen lekker z'n gang gaan.
Als het om het woordje bullshit gaat, installeer dan een filter op slecht taalgebruik.
niet iedereen gedraagt zich op het internet als een holbewoner omdat anoniem.....
ik zou het grappig vinden wat er zou gebeuren als iedereen verplicht met voornaam achternaam
en adres zou moeten posten.... kijken of men zich dan hetzelfde gedraagt als de consequenties
zomaar voor je eigen deur kunnen staan om verhaal te halen :)
pi_126900875
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:27 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Dat lijkt een terechte conclusie, ware het niet dat ik de tussenliggende jaren gewoon lekker snapshots heb lopen maken, af en toe een toevalstreffer, maar voor de rest zonder verstand van zaken. Jaren geleden hoopte ik hier op weg geholpen te worden, maar bleek niet zo.
Nu via een fotocursus heb ik iets meer het idee van wat ik doe. En daarin hoop ik ook verder te komen. Maar goed, misschien is internet daarbij VOOR MIJ niet het geschikte middel.
ook jij kan leren foto's maken zoals jij dat wil .... ook op het internet!
ik wil je daarom ook vragen om de situatie om te draaien.
zoek een foto uit waarvan jij een bepaalde gedachte had, of beeld.
de foto hebt geschoten en achteraf zoiets had van sjah dit had ik helemaal niet zo bedoeld.
dus een foto die even naar gezegd mislukt is. wellicht dat dat een idee is?

ik zou het leuk vinden als je toch nog een poging zou willen nemen :)
FOTOGRAFIE?...... YES YOU CAN! ;)
pi_126916732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:01 schreef mentalpower het volgende:

[..]

Ik noem haar post niet misdragen, want dan had ik wel ingegrepen. En prima dat jij vind dat het een voorbeeldfunctie is. Ook een moderator is een mens. En ja je neemt het moderator zijn hier veel en veel te serieus. Daar ben je in je DM ook al op aangesproken. Net als op je typgedrag.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:48:57 #36
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126917171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:39 schreef Puala het volgende:

[..]

Net als op je typgedrag.
Die posts van hem zijn echt pas na 3x lezen duidelijk :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_126922512
Bedankt voor jullie reacties, dat meen ik. Ik zal kijken of ik hier weer wat kan (durf) te posten. Ik hoop dat mensen dan ook in hun beoordeling willen meenemen dat ik geen prof ben. Zeg me wat er wel goed is, en vooral dan ook hoe je het zelf anders had gedaan.

Zoiets? Wat mij betreft sluiten we de discussie nu :)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 mei 2013 @ 00:10:58 #38
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_126933099
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:22 schreef zwarteweduwe het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, dat meen ik. Ik zal kijken of ik hier weer wat kan (durf) te posten. Ik hoop dat mensen dan ook in hun beoordeling willen meenemen dat ik geen prof ben. Zeg me wat er wel goed is, en vooral dan ook hoe je het zelf anders had gedaan.

Zoiets? Wat mij betreft sluiten we de discussie nu :)
Prima, kom maar door met die beelden.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_126942635
Wat je ook kan doen is zorgen dat er denkbeeldige lijnen (krom of recht) en vormen in je foto's terug te vinden zijn. Dat levert vaak mooie plaatjes op. Spiralen zijn erg tof, als je die kan vinden.
Noodles
pi_126943457
TS bedankt voor de TS ;)
Dit weekend mijn 2e slr halen. Mijn vriendin gaat met de oude slr (nikon D40x) aan de slag. Ik zal haar richting dit topic pushen.
Zelf zal ik proberen ook met wat nieuw materiaal proberen te komen.
Hopelijk kunnen we op die manier beide er van leren, en elkaar uitdagen beter te gaan fotograferen.
pi_126949826
Het belangrijkste wat ik kan meegeven en wat ik zelf heb gedaan:
-Lees de handleiding van je camera goed door.
-Probeer alle instellingen uit die daarin beschreven zijn.

Pas als je weet hoe je cam werkt kan je concentreren op fotografie. Je kunt geen huis bouwen als je niet weet hoe een hamer of zaag werkt.

Je leert het beste door veel te fotograferen en je zwakke punten verbeteren door bv hier vragen te stellen.

DolliaS
Bruidsfotograaf @ Sheombar Photography | http://sheombar-photography.nl
FlickR: http://www.flickr.com/photos/dollias
pi_126994465
Hallo, ik heb net wat foto's gemaakt van wat zwanen in de buurt. Ik vroeg me af hoe het beter kan? Waar ik niet erg tevreden over ben
- al het gras, denk dat ik daarvoor lager bij de grond moet zitten zodat ik de camera wat meer omhoog kan richten?
- kon niet zo dichtbij komen en had geen zoom lens -.- alleen een vaste 50mm lens
- De eerste foto is een foto die ik wel 'mooi' vind, maar ook een beetje saai
- Laatste foto niet zo goed gefocust

De andere drie foto's vond ik wel mooi gelukt en vind alleen de dingen in de achtergrond niet zo mooi. Alle tips en kritiek is welkom :)

zaterdag 25 mei 2013 @ 19:16:03 #43
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126994535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 19:14 schreef Nezhi het volgende:
Hallo, ik heb net wat foto's gemaakt van wat zwanen in de buurt. Ik vroeg me af hoe het beter kan? Waar ik niet erg tevreden over ben
- al het gras, denk dat ik daarvoor lager bij de grond moet zitten zodat ik de camera wat meer omhoog kan richten?
- kon niet zo dichtbij komen en had geen zoom lens -.-
- De eerste foto is een foto die ik wel 'mooi' vind, maar ook een beetje saai
- Laatste foto niet zo goed gefocust

De andere drie foto's vond ik wel mooi gelukt en vind alleen de dingen in de achtergrond niet zo mooi. Alle tips en kritiek is welkom :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4e foto vind ik het beste ;)

Wellicht wat meer tele gebruiken (dus boven de 70mm) + wat meer naar achteren gaan staan zodat je echt je achtergrond kan "selecteren"?

Opzich zou je het ook wel in lightroom/capture one pro wat spannender kunnen maken, ik zal 't eens voor je proberen ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
pi_126994624
Ja ik dacht ook al aan een telelens maar die kon ik niet zo snel vinden, de camera is van mijn vader dus zijn spullen liggen overal verspreid. Kon mezelf wel voor me hoofd slaan toen ik op 1 meter afstand van die enorme zwaan stond. Ik heb binnenkort zelf zo'n superzoom FZ150.

Ik heb het geprobeerd in photoshop met de levels een beetje te spelen maar veel meer wist ik niet :P
pi_126994654
Begin eens in lightroom met het spelen met de witbalans/levendigheid/verzadiging/clarity :)

Als je het hebt tenminste :)

en bij het maken van de foto: PLAT op de buik...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_126994871
Ik heb geen lightroom, alleen CS2 van de Adobe site maar ik denk dat ik dat ook nog in photoshop kan, iig de clarity en verzadiging. Waar zorgt de levendigheid voor?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 19:28:08 #47
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_126994948
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 19:25 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb geen lightroom, alleen CS2 van de Adobe site maar ik denk dat ik dat ook nog in photoshop kan, iig de clarity en verzadiging. Waar zorgt de levendigheid voor?
Photoshop nis prima hoor :)
ik vind de derde, met enkel de kuikens, erg leuk!
  zaterdag 25 mei 2013 @ 19:30:38 #48
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126995030
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 19:28 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Photoshop nis prima hoor :)
ik vind de derde, met enkel de kuikens, erg leuk!
Lightroom of Capture One werkt toch echt wel fijner bij color grading hoor.

Wellicht een beetje extreem, maar gewoon ter demonstratie:
  zaterdag 25 mei 2013 @ 19:31:31 #49
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_126995063
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 19:30 schreef Susteren het volgende:

[..]

Lightroom of Capture One werkt toch echt wel fijner bij color grading hoor.

Wellicht een beetje extreem, maar gewoon ter demonstratie:
[ afbeelding ]
Maakt niet uit, de 1 vindt dit, de ander dat.
TS geeft net aan fotosoep te hebben, dus prima.
pi_126995140
Wow dat is mooi! En zijn er tutorials om te zien hoe je de achtergrond zo netjes kan wegwerken? Ik heb vandaag voor het eerst de clone stamp gebruikt namelijk, om een sprietje weg te werken... dit was het origineel van de tweede foto

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')