quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dan kan je beter juist geen siliconenspray gebruiken, dat smeert niet. Koop dan Pedro's ofzo. Of i.i.g. Teflon spray.
Squirt lube schakelt ook echt geweldig.
Je moet ook niet dwars erdoor he?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:11 schreef amp25 het volgende:
net weer een rond drun duinen gemaakt wat een zandbak zeg
Ik weet wat je bedoelt, maar de laatste keer dat ik er gereden heb (op de mountainbike dan), lag er nog sneeuwquote:
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:21 schreef poiuytr het volgende:
Na de reparatie mag je je handen (denk ik) nog dichtknijpen dat je er 300¤ voor weer krijgt, eigenlijk investeer je dus geld in bodemloze put. Was voor die Cube gegaan en proberen om nog 100 a 150¤ voor je oude fiets te krijgen anders in onderdelen verkopen. Als ik je verhaal zo lees neig je zelf meer naar die nieuwe Cube, als je die 650¤ als budget hebt of meer had ik daarvoor gekozen
Hybride fiets is dan denk ik ideaal.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:40 schreef Inverted_World het volgende:
Ik ben van plan samen met een vriend een MTB te gaan aanschaffen. Ik sport al vrij veel maar nu verwacht ik zeker deze vakantie er dan redelijk wat gebruik van te gaan maken, maar heb verder maar weinig verstand van de fietsen.
Mijn budget is eigenlijk vrij beperkt, ik zat te denken aan 400,-. Het idee is om af en toe het bos in te gaan, maar ik zou hem dan ook willen gebruiken om op wat langere afstanden gewoon te gaan fietsen ipv. de bus .
Ik heb me een beetje ingelezen op mountainbike.nl (via de links uit dit topic). Maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien inmiddels. Wat is nou aan te raden binnen dat budget? Ik ben nooit voorstander geweest van 2e hands spullen kopen, zeker omdat ik als leek wellicht niet op de juiste dingen let.
Ik zie hier en daar wel aanbiedingen voor Giant en Trek mountainbike's, maar ik zie tegelijkertijd ook weer prijzen varieeren van 340,- tot 2000+ euro.
Het zou tevens ook handig zijn als het soms een alternatief kan zijn op mijn normale fiets, of is dit sowieso een no-go?
Bij de crank aan de kant waar niet de tandwielen zitten, zitten tween inbusboutjes in de crank. Die moet je los halen. Daarna het dopje dat in de crank zit eruit draaien. Daarvoor heb je wel een speciaal stukje gereedschap nodig, maar die kan je wel goedkoop ergens vinden (3 euro ofzo) of even lenen van de fietsenmaker.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:40 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Om het crankstel los te halen heb ik daar een speciale sleutel voor nodig of kan dat gewoon met "normaal" gereedschap?
Weet niet hoe jij je vloeistof ververst, maar ik zie (als ik de filmpjes bekijk) vrij weinig mogelijkheden om te knoeien tijdens het verversen van de Avid Juice remmen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:35 schreef FHR het volgende:
[..]
Dat is ook één van de redenen dat ik er over zit te denken om m'n Formula's te vervangen door Shimano's. Mineraalolie kan je tenminste gewoon lekker mee knoeien. Die Formula's hebben ook veel te kleine schroefjes en rubbertjes in de ontluchtingsgaatjes. Shimano is veel makkelijker wat dat betreft.
400,- kan je echt veel beter voor een jong 2ehandsje gaan als een nieuwe.. Bij een nieuwe voor dat bedrag heb je echt te maken met een waardeloze afmontage wat je dan al heel snel kan gaan vervangen wegens stuk.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:40 schreef Inverted_World het volgende:
Ik ben van plan samen met een vriend een MTB te gaan aanschaffen. Ik sport al vrij veel maar nu verwacht ik zeker deze vakantie er dan redelijk wat gebruik van te gaan maken, maar heb verder maar weinig verstand van de fietsen.
Mijn budget is eigenlijk vrij beperkt, ik zat te denken aan 400,-. Het idee is om af en toe het bos in te gaan, maar ik zou hem dan ook willen gebruiken om op wat langere afstanden gewoon te gaan fietsen ipv. de bus .
Ik heb me een beetje ingelezen op mountainbike.nl (via de links uit dit topic). Maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien inmiddels. Wat is nou aan te raden binnen dat budget? Ik ben nooit voorstander geweest van 2e hands spullen kopen, zeker omdat ik als leek wellicht niet op de juiste dingen let.
Ik zie hier en daar wel aanbiedingen voor Giant en Trek mountainbike's, maar ik zie tegelijkertijd ook weer prijzen varieeren van 340,- tot 2000+ euro.
Het zou tevens ook handig zijn als het soms een alternatief kan zijn op mijn normale fiets, of is dit sowieso een no-go?
Formula . De slangetjes met nippel die op de injectiespuit zitten, zitten niet heel erg strak. Als je niet oplet, schiet 'ie er vanaf. Als je het afdichtschroefje er weer in wilt draaien (bij de remhendel vooral), komt er vaak nog wat olie uit. Dat wordt eruit geperst door het afdichtschroefje. Zit dus allemaal niet echt handig in elkaar.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Weet niet hoe jij je vloeistof ververst, maar ik zie (als ik de filmpjes bekijk) vrij weinig mogelijkheden om te knoeien tijdens het verversen van de Avid Juice remmen.
Bij Avid heb je bij het dichtdraaien hooguit 1 druppeltje olie schijnt.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:18 schreef FHR het volgende:
[..]
Formula . De slangetjes met nippel die op de injectiespuit zitten, zitten niet heel erg strak. Als je niet oplet, schiet 'ie er vanaf. Als je het afdichtschroefje er weer in wilt draaien (bij de remhendel vooral), komt er vaak nog wat olie uit. Dat wordt eruit geperst door het afdichtschroefje. Zit dus allemaal niet echt handig in elkaar.
das kut....quote:Op zondag 16 juni 2013 20:26 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Vanochtend de wekker om 7 uur, ik zat om 8 uur op de fiets. 30 meter later kon ik al weer lopend naar huis.
1x aanzetten, de ketting knapt, bijna op mijn bek, hand en knie geschaafd. En natuurlijk geen schakel liggen.
Ja zo'n ventieltje heeft Shimano ook. Dat is handig. Bij Formula is de remleiding gewoon open. Dus als je 'em goed vol hebt en je draait het afsluitding erin, komt er altijd wat uit. Niet veel, maar je moet het wel weer netjes schoonmaken. Bij mineraalolie boeit het allemaal niet (moet alleen niet op je blokken komen). Voor mij dus ook liever geen Formula remmen meer, maar iets met mineraalolie. Gewoon vooral omdat ik lui ben en het zo makkelijk mogelijk moet zijn. De nieuwe Shimano remmen schijnen echt supersimpel te zijn qua ontluchten.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Bij Avid heb je bij het dichtdraaien hooguit 1 druppeltje olie schijnt.
Heb nu 2 setjes remblokjes trouwens: 1 organic en 1 setje semi-metallic.. Welke voor en achter? Ik denk dat het het bestje is om de organische achter te plaatsen.
Tja, zo combineren leek mij daaorm geen goed idee.. Kijk wel even, gezien mijn remgedrag is het verstandiger de semi's achhter te doen(gebruik in afgdalingen voornamelijk de achterrem.) maar de belangrijkste remmen zijn de voorrem.. dilemma..quote:Op zondag 16 juni 2013 20:57 schreef FHR het volgende:
[..]
Ja zo'n ventieltje heeft Shimano ook. Dat is handig. Bij Formula is de remleiding gewoon open. Dus als je 'em goed vol hebt en je draait het afsluitding erin, komt er altijd wat uit. Niet veel, maar je moet het wel weer netjes schoonmaken. Bij mineraalolie boeit het allemaal niet (moet alleen niet op je blokken komen). Voor mij dus ook liever geen Formula remmen meer, maar iets met mineraalolie. Gewoon vooral omdat ik lui ben en het zo makkelijk mogelijk moet zijn. De nieuwe Shimano remmen schijnen echt supersimpel te zijn qua ontluchten.
Organic piept minder (bij nat weer bijvoorbeeld) en geeft meer modulatie ("gevoel"). Semi-metallic gaat langer mee, kan beter tegen lange afdalingen (voert hitte beter af) en geeft volgens mij wat meer remkracht. Sommige mensen doen ook 1 organic en 1 semi-metallic pad in één rem om de combinatie van modulatie, hitte afvoer en stopping power te krijgen. Nadeel is wel dat de blokken dan ongelijk afslijten.
Bestye is een extra setje wielen, kan je namelijk ook mooi een wegcassette e.d. erop zetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:58 schreef bezemsteeltaart het volgende:
morgen een testrit op een Cube aim 26", wil er ook mee over de weg gaan rijden. Kwestie van wegbandjes erop en gaan of is het raadzaam om op langere termijn een aparte set 28" velgen met wegbanden te nemen om ze dan zo sneller te kunnen wisselen??
En wat is een redelijke prijs voor 2 wegbandjes bij een fiets van ¤600??
hangt af van de steek etc..quote:Op maandag 17 juni 2013 19:37 schreef bezemsteeltaart het volgende:
tering zeg, 400 euro voor een set velgen. Ik heb nog een oude crosshybride staan met 28", zouden die passend te maken zijn??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |