Of gewoon je remmen niet inknijpen als je wiel eruit ligtquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:09 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Fluitje van een cent![]()
Met snelsysteem denk ik dan is het zo gedaan. Let wel op als je blokjesremmen hebt moet je soms de lucht uit je band halen.
Bij schijfremmen is dit niet nodig. Let wel op als je schijfremmen hebt dat je er ff een blokje ussen doet.
Als je naar de fietsenwinkel gaat dan heb je 99% kans dat je die gratis mee krijgt
Vbrakes kun je toch gewoon allebei losmaken door de remkabel te ontgrendelen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:37 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Precies, zowel bij V-Brakes als bij hydraulische velgremmen kan je 1 kant losmaken zodat er ruimte vrij komt.
Ja klopt, ik wou er geen uitgebreide handleiding van makenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vbrakes kun je toch gewoon allebei losmaken door de remkabel te ontgrendelen?
dat laatste totaal geen last van. Rijd al jaren zonder zeem in de broek op een relatief zacht zadel(Eerst de OEM Ghost zadel, nu een van Kore) . ook hier in Tirol waar ik van 10 tot 4 bike nog nooit last gehad van zadelpijn. Heb nu3 bike tochten gedaan in de omgeveing van Kirchberg en het is hier super fietsen! stees de light tours gedaan dus rond de 300-600hm up en gisteren 1200m down in ongeveer 30 km.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
De beste zadels zijn harde zadels, waarbij vooral de breedte belangrijk is (niet zo smal dat je bekken als door een wig uit elkaar gedreven wordt, maar ook niet zo breed dat je wijdbeens moet fietsen)
Het comfort moet je halen uit een goede broek met een goed passende zeem. En verder is het een kwestie van zitvlees kweken. Een mtb zadel mag eventueel iets zachter zijn dan een racezadel, omdat er toch nog ergens wat schokdemping moet plaatsvinden.
Op een zacht zadel krijg je na verloop van tijd een zweetreet en andere ongemakken.
Klinkt leuk daarquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat laatste totaal geen last van. Rijd al jaren zonder zeem in de broek op een relatief zacht zadel(Eerst de OEM Ghost zadel, nu een van Kore) . ook hier in Tirol waar ik van 10 tot 4 bike nog nooit last gehad van zadelpijn. Heb nu3 bike tochten gedaan in de omgeveing van Kirchberg en het is hier super fietsen! stees de light tours gedaan dus rond de 300-600hm up en gisteren 1200m down in ongeveer 30 km.
Erg goed ook voor de techniek! (zijn guided tours) en ben er nu achter gekomen dat ik harder kan als ik een breder stuur monteer(heb nu de standaard 610mm brede stuur, men raad mij c.a 720mm aan, en dat scheelt echt absurd in fietscontrole voor mij.)
Gister trouwens het laatste stuk van de Lissi Ottl trail gedaan.
Veel plezier daar nog aankomende dagen, 4 jaar achter elkaar in Kirchberg geweest om te skiën en natuurlijk de apreski, mooie omgeving daarquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat laatste totaal geen last van. Rijd al jaren zonder zeem in de broek op een relatief zacht zadel(Eerst de OEM Ghost zadel, nu een van Kore) . ook hier in Tirol waar ik van 10 tot 4 bike nog nooit last gehad van zadelpijn. Heb nu3 bike tochten gedaan in de omgeveing van Kirchberg en het is hier super fietsen! stees de light tours gedaan dus rond de 300-600hm up en gisteren 1200m down in ongeveer 30 km.
Erg goed ook voor de techniek! (zijn guided tours) en ben er nu achter gekomen dat ik harder kan als ik een breder stuur monteer(heb nu de standaard 610mm brede stuur, men raad mij c.a 720mm aan, en dat scheelt echt absurd in fietscontrole voor mij.)
Gister trouwens het laatste stuk van de Lissi Ottl trail gedaan.
Brede sturen ftw! Ik rijd zelf ook met een stuur van 700mm, heerlijkquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat laatste totaal geen last van. Rijd al jaren zonder zeem in de broek op een relatief zacht zadel(Eerst de OEM Ghost zadel, nu een van Kore) . ook hier in Tirol waar ik van 10 tot 4 bike nog nooit last gehad van zadelpijn. Heb nu3 bike tochten gedaan in de omgeveing van Kirchberg en het is hier super fietsen! stees de light tours gedaan dus rond de 300-600hm up en gisteren 1200m down in ongeveer 30 km.
Erg goed ook voor de techniek! (zijn guided tours) en ben er nu achter gekomen dat ik harder kan als ik een breder stuur monteer(heb nu de standaard 610mm brede stuur, men raad mij c.a 720mm aan, en dat scheelt echt absurd in fietscontrole voor mij.)
Gister trouwens het laatste stuk van de Lissi Ottl trail gedaan.
biken wil r ook erg lekker.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:36 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Veel plezier daar nog aankomende dagen, 4 jaar achter elkaar in Kirchberg geweest om te skiën en natuurlijk de apreski, mooie omgeving daar
voor de breedte van je zadel kan je ook een druktest doen/laten doen. Weet je direct hoe breed het zadel ongeveer moet zijn en dan kan je vanuit daar verder zoeken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:56 schreef Unsub het volgende:
[..]
Brede sturen ftw! Ik rijd zelf ook met een stuur van 700mm, heerlijk
My 2 cents over de zadeldiscussie: zadels zijn erg persoonsafhankelijk. De een vindt harde zadels fijn, terwijl de ander zachte zadels fijn vindt, een ander pleit voor brede zadels, nog een ander voor smalle zadels. Ik zit zelf op een Fizik Gobi XM (zie plaatje), wat ik (en redelijk veel anderen) een heerlijk zadel vind. Niet te zacht, niet te hard, en erg comfortabel. Helaas wel redelijk aan de prijs (¤90). Op mijn singlespeed zit een wat groter, zachter en goedkoper zadel, waarop ik ook prima kan zitten..
Mijn tip is dus om gewoon flink wat soorten zadels te testen, hetzij op iemand anders zijn fiets, hetzij in een winkel wanneer dit mogelijk is.
[ afbeelding ]
Dat is wel netjes van dat hotelquote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
biken wil r ook erg lekker.Zit in een hotel net boven de fleckalmbahn(geloof ik.) en dus ook vlakbij de bike academy. Erg mooi gebied, en nu s'zomers nog best wel druk. (ook ideaal: bikewash, olie's en smeermiddelen en gereedschap is gewoon gratis te gebruiken bij het hotel. Dan wassen ze je bike kleding ook nog gratis!)
Ik had 1 maand de tijd om van zadel te wisselen na aankoop van mijn Sensa, ik had ook die harde X1 en nu de Q-bik.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:46 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Op de oude fiets meen ik me te herinneren dat ik dezelfde pijn af en toe had (ritten waren vaak niet langer dan 1 uur) waar een andere zadel op zat dan mijn huidige mountainbike (Selle X1 zadel). Zadel veranderen is weer een duur grapje of kan je die dingen testen en als het niet bevalt retour zenden?
Ik heb m'n Sensa bike nu al paar maanden maar kan misschien wel wat regelen omdat ik de eigenaar goed ken van de fietsenzaak. Misschien aankomende tijd maar wat gaan testen met zadels. Zonet 40km gefietst (waarvan maar 3km onverhard) en weinig last gehad van mijn botjes. Die Q-bik ziet er even hard of zelfs harder uit dan de X1. Al veel kilometers mee gemaakt?quote:Op maandag 15 juli 2013 14:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik had 1 maand de tijd om van zadel te wisselen na aankoop van mijn Sensa, ik had ook die harde X1 en nu de Q-bik.
[ afbeelding ]
Je bedoeld het voordeel van achterveringquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:28 schreef BluesRebel het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat de voor- en nadelen zijn van een verticale stang die door loopt (van zadel tot ketting) ten opzichte van een stang die ophoudt in het midden?
Foto's van Google Afbeeldingen ter verbeelding:
http://77.247.180.106/Mou(...)-800-600-image-c.jpg
http://3.bp.blogspot.com/(...)ope+mountainbike.jpg
Hoho, frame is even stijf, maar er zit een demper in. Net als bij je voorvering. En er zitten ook nadelen aan. Heuvelop is het minder, zwaarder, duurder, meer onderhoud.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je bedoeld het voordeel van achterveringHet vangt wat klappen op doordat het frame minder rigide is... je zit dus iets comfortabeler op de fiets, ook beter voor je rug.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoho, frame is even stijf, maar er zit een demper in. Net als bij je voorvering. En er zitten ook nadelen aan. Heuvelop is het minder, zwaarder, duurder, meer onderhoud.
Mwah, ik zie de veer niet als onderdeel van het frame. Dus het frameonderdelen opzich zijn stijf, alleen door de veer zit er beweging in.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]een frame dat veert is toch per definitie minder stijf? Of moet ik zeggen de frame-wiel verbinding is minder stijf
Toch bewegen er 2 frame onderdelen ten opzichte van elkaar, dat noem ik minder stijf dan niet bewegenquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, ik zie de veer niet als onderdeel van het frame. Dus het frameonderdelen opzich zijn stijf, alleen door de veer zit er beweging in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |