Verrek, nu je het zo neerzet zou het inderdaad de naam kunnen verraden (met de nodige creativiteit). Maar goed als je dat weet heb je de punt ook al dik verdiend.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de naam (of het pseudoniem) van de illustrator: L(T)E Novica. Ik heb tenminste nog nooit van een stad gehoord die Novica heet.
Ik dacht dat het een Latinisering van "De Jong" o.i.d. zou zijn. Maar het heeft dus wel betrekking op de naam van de belegerde stad?quote:Op maandag 13 mei 2013 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Verrek, nu je het zo neerzet zou het inderdaad de naam kunnen verraden (met de nodige creativiteit). Maar goed als je dat weet heb je de punt ook al dik verdiend.
Het heeft betrekking op de naam van de stad maar dat moet je maar net weten, zoals gezegd zou het heel dapper vinden wanneer iemand het hieraan herkentquote:Op maandag 13 mei 2013 19:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een Latinisering van "De Jong" o.i.d. zou zijn. Maar het heeft dus wel betrekking op de naam van de belegerde stad?
Beleg van Nijmegen?
Afgaande op de etymologische link tussen 'Noviomagus' en 'Novica', geen idee of er überhaupt een beleg van Nijmegen is geweest.
'Iets' dichter bij huis hoorquote:Op maandag 13 mei 2013 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Is het wellicht niet in Rusland, Novgorod?
Nee, eerder.quote:
Dat zal hem zijn.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:47 schreef Iblardi het volgende:
Troepen van Rennenberg afgeslagen voor Steenwijk?
Ik heb even gespiekt, maar dit is niet goed. Steenwijk is drie keer belegerd, en de poging van Rennenberg is niet degene die afgebeeld staat.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:47 schreef Iblardi het volgende:
Troepen van Rennenberg afgeslagen voor Steenwijk?
Dat is correct, het antwoord van Iblardi is dus niet correct.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb even gespiekt, maar dit is niet goed. Steenwijk is drie keer belegerd, en de poging van Rennenberg is niet degene die afgebeeld staat.
Gaat dit over het vernietigen van de Engelse vloot bij Chatham?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:36 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Niemand? Even vraagje tussendoor dan maar?
De volgende zinnen komen van Joost van den Vondel:
Gy zwoert te water elk te stroopen
Nu leght uw kroon in 't vier verzoopen
Over welke gebeurtenis die zich afspeelde tijdens de tweede Engelse zeeoorlog gaat dit?
Correct!quote:
Bien. Nu het kunstwerk nog. De schilder kwam evenals Frans Hals uit Haarlem.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Is dat niet geschreven over de tekening van de Vrede van Münster?
Correct, De Schuttersmaaltijd. Te bewonderen in het Rijksmuseum.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:41 schreef RM-rf het volgende:
Bartolomeus Van der Helst (heeft zichzelf ook op dat schilderij afgebeeld, helemaal rechts)
Schilderij heet volgens mij ook gewoon 'ondertekening van de Vrede van Munster'
(persoonlijk ben ik vooral fan van de patriciers-portretten van vdHelst.. Boymans heeft een fantastisch fijn geschilderd portet van een 17e eeuws echtpaar, vol kant, bleke huid ... ik ga altijd graag kijken ernaar als ik in Boijmans kom)
Dit en het was onderdeel van de investituur strijd tussen keizer en paus, zij was de gravin van Florence volgens mij. Haar naam weet ik niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De gang naar Canossa zal de gebeurtenis en het kasteel zijn, de naam van de dame weer ik zo niet.
Dat klopt, de gravin was de uitdenker ervan en ook de leidster van het leger die daarna uiteindelijk heinrich zou verslaanquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De gang naar Canossa zal de gebeurtenis en het kasteel zijn, de naam van de dame weer ik zo niet.
Correct, Matilda van Toscane (of van Canossa)quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:58 schreef YouriNL het volgende:
Mathilde van Toscane, de adoptiemoeder van Godfried van Bouillon.
Ik zal 'm even goed rekenen om de snelheid erin te houden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:59 schreef Woestijnvos het volgende:
Hij verijdelde een complot om de Romeinse republiek ten val te brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |