Bien. Nu het kunstwerk nog. De schilder kwam evenals Frans Hals uit Haarlem.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Is dat niet geschreven over de tekening van de Vrede van Münster?
Correct, De Schuttersmaaltijd. Te bewonderen in het Rijksmuseum.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:41 schreef RM-rf het volgende:
Bartolomeus Van der Helst (heeft zichzelf ook op dat schilderij afgebeeld, helemaal rechts)
Schilderij heet volgens mij ook gewoon 'ondertekening van de Vrede van Munster'
(persoonlijk ben ik vooral fan van de patriciers-portretten van vdHelst.. Boymans heeft een fantastisch fijn geschilderd portet van een 17e eeuws echtpaar, vol kant, bleke huid ... ik ga altijd graag kijken ernaar als ik in Boijmans kom)
Dit en het was onderdeel van de investituur strijd tussen keizer en paus, zij was de gravin van Florence volgens mij. Haar naam weet ik niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De gang naar Canossa zal de gebeurtenis en het kasteel zijn, de naam van de dame weer ik zo niet.
Dat klopt, de gravin was de uitdenker ervan en ook de leidster van het leger die daarna uiteindelijk heinrich zou verslaanquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De gang naar Canossa zal de gebeurtenis en het kasteel zijn, de naam van de dame weer ik zo niet.
Correct, Matilda van Toscane (of van Canossa)quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:58 schreef YouriNL het volgende:
Mathilde van Toscane, de adoptiemoeder van Godfried van Bouillon.
Ik zal 'm even goed rekenen om de snelheid erin te houden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:59 schreef Woestijnvos het volgende:
Hij verijdelde een complot om de Romeinse republiek ten val te brengen.
Helemaal juistquote:
Heeft het iets met Nederlands Indië te maken? Indonesiërs werden ook wel blauwen genoemd.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:38 schreef 99.999 het volgende:
Weinig inspiratie dus daarom een makkie
Wie worden er blauwvingers genoemd en waarom?
Ontstaan ver voor men hier in de Nederlanden van Indië had gehoord, ditquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:07 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Heeft het iets met Nederlands Indië te maken? Indonesiërs werden ook wel blauwen genoemd.
Heel erg warm. Nu nog even de stad en de punten kunnen verdeeld worden. Had gedacht dat deze makkelijker wasquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:37 schreef Mederiacvm het volgende:
Het had iets te maken met een of ander vete tussen steden en het tellen van muntjes (centen?)
Locatie en verdere details weet ik niet meer.
Blijkbaar is de bekendheid redelijk regionaal beperktquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:27 schreef komrad het volgende:
Heb het gegoogled want was nieuwsgierig, mag dus niet antwoorden
Iedereen weet nu waar jij vandaan komtquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijkbaar is de bekendheid redelijk regionaal beperkt
Ten noorden van deze plaats en ten oosten van de plaats uit mijn vorige vraagquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:35 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Iedereen weet nu waar jij vandaan komt
Is goed.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |