abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126083294
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:03 schreef RamboDirk het volgende:
en in de jaren 80 kreeg je nog 8% *O*
Ja en was de hypotheekrente ook 13% *O* *O* *O*
pi_126083297
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:58 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

geweldig :P slapend rijk worden, ach jah het is een golf beweging. Glorietijden komen terug.
Mwah, slapend rijk worden. De inflatie was ook erg hoog destijds...

Je moet niet enkel naar één getal kijken, maar meerdere factoren meewegen (hypotheekrente, inflatie e.d. zoals ik al aangaf).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2013 10:03:51 ]
pi_126084517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:41 schreef Draxler het volgende:

Niemand verplicht je om een betaal- of spaarrekening te openen, hoor.
Het leven wordt wel praktisch onmogelijk als je geen rekeningen hebt. Veroordeelde terrorismeverdachten wordt het recht een bankrekening te hebben dan ook ontzegd. Dat je ze dan in een Hawala-systeem dwingt is dan weer een ander verhaal.
Farts are jazz to assholes
pi_126084718
Tsja als je moet betalen voor een spaarrekening dan kunnen ze toch ook wel geld toegeven op een hypotheek? dat zou de woningmarkt weer een flinke boost geven :)
  zondag 5 mei 2013 @ 11:30:13 #105
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_126084770
In Griekenland was er op een bepaald moment ook een situatie waarbij ambtenaren een "negatief loon" kregen. Dat wil dus zeggen dat ze moesten betalen om te komen werken. :P
pi_126087854
quote:
9s.gif Op zondag 5 mei 2013 07:17 schreef hexje het volgende:

[..]

Als de bank dit niet blokkeert.
Als ze dat zouden doen, zou dat een vertrouwen van -1000 met zich meebrengen. Dan stort de Nederlandse economie echt voor een stuk in.
#freefrederike
  zondag 5 mei 2013 @ 13:14:05 #107
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126087979
Ach onzin, dit gaan de banken nooit doen.

Domme ophitserij dit. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 5 mei 2013 @ 13:38:13 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126088800
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
Die prijs van goud wordt kunstmatig laag gehouden. Probeer maar eens echt goud te kopen. Dat is bijna niet te krijgen.
Onzin. Als dat zo was dan kon je risicoloos geld verdienen. Future kopen en dan fysiek laten leveren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_126089132
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:44 schreef macca728 het volgende:
We gaan dus gewoon terug naar vroeger. Spargeld onder je bed en je salaris cash.
Er breken gouden tijden aan voor onze Bulgaarse vrienden die onze doorzonramen vooral als etalage zien ^O^
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 5 mei 2013 @ 14:03:01 #110
390313 LieveKat
fluitmeisje
pi_126089762
Ben blij dat ik in 1999 al mijn spaargeld al heb omgezet in het opkopen van gouden tientjes.
Ben een beetje felieft O+
pi_126090505
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 11:28 schreef pinine het volgende:
Tsja als je moet betalen voor een spaarrekening dan kunnen ze toch ook wel geld toegeven op een hypotheek? dat zou de woningmarkt weer een flinke boost geven :)
Daarom is het ook goed nieuws. Geld is blijkbaar heel goedkoop, dus gaan die banken natuurlijk ook heel goedkoop kredieten verstrekken en dat is goed voor de economie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 5 mei 2013 @ 14:20:36 #112
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126090565
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom is het ook goed nieuws. Geld is blijkbaar heel goedkoop, dus gaan die banken natuurlijk ook heel goedkoop kredieten verstrekken en dat is goed voor de economie.
Ware het niet dat Europa, Den Haag en de AFM nieuwe leverage-eisen hebben gesteld, en zonder kapitaal er dus niet meer uitgeleend mag worden, en die vlag derhalve niet opgaat aangezien het op dit moment juist schort aan reserves aan kapitaal.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_126090582
Wat een faal zeg, een discussie over een ongefundeerd persbericht uit januari, afkomstig van een of ander gaar marketingclubje dat een spaardepositovergelijkingssite heeft (voila hun belang). Leren mensen niet meer om kritisch te lezen?
pi_126090648
quote:
7s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ware het niet dat Europa, Den Haag en de AFM nieuwe leverage-eisen hebben gesteld, en zonder kapitaal er dus niet meer uitgeleend mag worden, en die vlag derhalve niet opgaat.
Ze houden het verschil voor zichzelf, goh, verrassend.....
  zondag 5 mei 2013 @ 14:25:49 #115
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126090782
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze houden het verschil voor zichzelf, goh, verrassend.....
Ja, maar niet enkel om jouw populistische redenen maar omdat het gewoon moet volgens wetgeving. Banken zouden maar wat graag meer leningen gaan uitzetten nu om rente te vangen en derhalve weer winst te maken, maar dat mag simpelweg niet.

Dit is wel de materie wat dieper bekijken, of je jezelf daartoe wilt zetten weet ik niet, maar dan weet je het in ieder geval.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_126091097
quote:
2s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, maar niet enkel om jouw populistische redenen maar omdat het gewoon moet volgens wetgeving. Banken zouden maar wat graag meer leningen gaan uitzetten nu om rente te vangen en derhalve weer winst te maken, maar dat mag simpelweg niet.

Dit is wel de materie wat dieper bekijken, of je jezelf daartoe wilt zetten weet ik niet, maar dan weet je het in ieder geval.
Feit blijft dat ze het voor zichzelf houden. Dat dat zo hard nodig is dat het wettelijk verplicht is gesteld roept dan weer vragen op waar het geld is gebleven dat voor 2008 werd verdiend met het veroorzaken van een crisis. Toen kon het verstevigen van de bank zelf er kennelijk ook niet vanaf.

De parasieten blijven de werkenden maar verder leegzuigen.
  zondag 5 mei 2013 @ 14:35:41 #117
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126091154
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Feit blijft dat ze het voor zichzelf houden. Dat dat zo hard nodig is dat het wettelijk verplicht is gesteld roept dan weer vragen op waar het geld is gebleven dat voor 2008 werd verdiend met het veroorzaken van een crisis. Toen kon het verstevigen van de bank zelf er kennelijk ook niet vanaf.

De parasieten blijven de werkenden maar verder leegzuigen.
Dat is niet zo moeilijk, dat geld is gebleven naar types die dachten zoals jij:

quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Geld is blijkbaar heel goedkoop, dus gaan die banken natuurlijk ook heel goedkoop kredieten verstrekken en dat is goed voor de economie.
"Och wil je een bouwproject financieren? We weten niet hoeveel units we gaan verkopen, er is ook bar weinig vraag, maar ach het is goed voor de economie en die lening wordt vast wel ooit afbetaald. Zet hier maar je handtekening en klaar".

En dat gebeurde dan ook, precies zoals jij het goed acht.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 5 mei 2013 @ 14:37:49 #118
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126091238
Sowieso is het lachwekkend hoe de vox populi denkt over bankieren, in 2008 mochten banken niks meer uitlenen want hoe durfden ze zo geld op de markt te pompen zonder na te denken over reserves, en anno 2013 roepen jullie weer dat ze geld moeten pompen op de markt zonder na te denken over reserves omdat dat goed zou zijn.

Ga eens eerst lekker bij jezelf te rade zou ik zeggen, heer Wereldpijn. :+
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 5 mei 2013 @ 14:53:39 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_126091930
Bridge Marketing?
Een nieuwsbericht van 15 januari 2013?

:?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_126092881
quote:
14s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:37 schreef Voorschrift het volgende:
Sowieso is het lachwekkend hoe de vox populi denkt over bankieren, in 2008 mochten banken niks meer uitlenen want hoe durfden ze zo geld op de markt te pompen zonder na te denken over reserves, en anno 2013 roepen jullie weer dat ze geld moeten pompen op de markt zonder na te denken over reserves omdat dat goed zou zijn.

Ga eens eerst lekker bij jezelf te rade zou ik zeggen, heer Wereldpijn. :+
Kennelijk kan je hokjesgeest niet meer dan twee hokjes aan, want je legt me nu dingen in de mond die geheel nieuw voor mij zijn.

Ik constateer slechts dat de bankensector niet alleen door de belastingbetaler gered moest worden als beloning voor het veroorzaken van een diepe economische crisis, maar dat ze na die redding nog steeds niet die taak vervullen die hun bestaan rechtvaardigt nl. kredietverschaffing zodat er ondernomen kan worden en zodat er zinvol gespaard kan worden.
  zondag 5 mei 2013 @ 15:48:26 #121
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126093990
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kennelijk kan je hokjesgeest niet meer dan twee hokjes aan, want je legt me nu dingen in de mond die geheel nieuw voor mij zijn.

Ik constateer slechts dat de bankensector niet alleen door de belastingbetaler gered moest worden als beloning voor het veroorzaken van een diepe economische crisis, maar dat ze na die redding nog steeds niet die taak vervullen die hun bestaan rechtvaardigt nl. kredietverschaffing zodat er ondernomen kan worden en zodat er zinvol gespaard kan worden.
En zoals ik al zei is dat omdat datzelfde volk eiste dat de banken zichzelf restricties ging opleggen en de volksvertegenwoordiging hier wetgeving van maakte. Je hebt meegehuild met de wolven en nu mag je op de blaren zitten.

Als je wilt dat er weer geld uitgeleend gaat worden dan moet je wetgeving weer versoepelen. Lekker Reaganomics. Prima hoor, ik ben enkel voor.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_126094914
quote:
2s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Volgens mij is de vraag meer waarom de overheid niet eist dat de banken hun tier-1 vermogen in één klap verhogen naar 15-20% en dat daarna de leningen weer los komen, zoals ze in de VS hebben gedaan
pi_126094963
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En zoals ik al zei is dat omdat datzelfde volk eiste dat de banken zichzelf restricties ging opleggen en de volksvertegenwoordiging hier wetgeving van maakte. Je hebt meegehuild met de wolven en nu mag je op de blaren zitten.
Als je hokjesgeest nou wat minder klein was dan had je mij in het hokje kunnen plaatsen van de voorstanders van onteigening van alle banken die hun schulden niet meer konden betalen, zo goed als allemaal dus gezien het domino-effect, zodat hun ontoereikende kapitaal voor rekening van de aandeelhouders zou komen. En ik ben ook voor een strafrechtelijk onderzoek naar de hele sector, met persoonlijke vervolging en forse transactievoorstellen.

quote:
Als je wilt dat er weer geld uitgeleend gaat worden dan moet je wetgeving weer versoepelen. Lekker Reaganomics. Prima hoor, ik ben enkel voor.
Ik had al gezegd dat je een parasiet bent. Reaganomics is wat deze crisis gebracht heeft, maar op deze manier kan daar wel eens sneller een einde aan komen dan gehoopt. Niet omdat nu mensen ineens snappen waardoor het niet kan werken, maar doordat het nu wel ineens erg duidelijk wordt dat banken veel meer kosten dan dat ze opleveren. Kredietverschaffing kan ook zonder bank hoor.
pi_126095624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:35 schreef Jellereppe het volgende:
Dan haal ik de volgende dag gelijk mijn geld weg. Heel simpel.
:Y en stop het lekker in een oude sok
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  zondag 5 mei 2013 @ 16:47:03 #125
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126095808
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 16:18 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Volgens mij is de vraag meer waarom de overheid niet eist dat de banken hun tier-1 vermogen in één klap verhogen naar 15-20% en dat daarna de leningen weer los komen, zoals ze in de VS hebben gedaan
Omdat in Nederland de bailouts gebruikt zijn om afschrijvingen mogelijk te maken, in de Verenigde Staten ook om kapitaal te genereren. Dat is hier niet het geval, en derhalve er wat tijd overheen gaat voor je aan die 15 a 20% zit.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')