abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125975480
Dit is hèt topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
flowerbox: 4 mei
Cholula: 4 mei
Ggirl: 7 mei
Mrs.Peel: 8 mei
Zandsculptuur: 15 mei
Risu: 17 mei
gm87: 20 mei

Users: (bezig sinds XX/20XX)
Cairrean:
Chanty (09-2011)
Cholula (10-2012)
DJMomo (MA 01-2013)
Dyre (12-2012)
Gewoonmezelf87 ( 03-2013)
Ggirl (03-2013)
Ikina (04-2013)
Lelie81
Mrs.Peel: (01-2013)
Naena (08-2012)
Poppejans
Razztwizzle (11-2012)
Risu (04-2013)
Zandsculptuur (02-2013)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

Laatste post:
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:10 schreef Dyre het volgende:
Nee, mijn vriend heeft me gisteravond en vanochtend heel fijn gesteund (hij is zelfs maandverband voor me gaan halen, dat heb ik al sinds de brugklas niet meer in huis :+), maar ik heb hem vanochtend gewoon naar zijn werk laten gaan. Voor dit vond ik het niet zo nodig dat hij erbij was. Straks met de echo vind ik het wél heel erg fijn als hij er dan bij is.

ik zie dat ik de laatste post aan het maken ben, ik ben benieuwd of ik weet hoe ik een nieuwe in een reeks start. Heb even geduld aub :P
Dat ging makkelijker dan verwacht :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 02-05-2013 20:37:02 ]
pi_125975515
Heel goed! *O*
En verder veel sterkte :*
pi_125975535
Jaaa, gelukt *O*!

Willen de nieuwe dames misschien ook in het lijstje in de OP?
pi_125975570
Ik ben al bezig met NOD's opzoeken en aanpassen enzo, ben nog niet zo snel :@
pi_125975582
Volgens mij waren er geen nieuwe nods? ;)
pi_125975593
Jawel hoor, Risu en flowerbox tot nu toe ;)
pi_125975611
En voor GM 20 mei
pi_125975735
Zo de nieuwe NOD's en nieuwe users staan als het goed is nu allemaal in het lijste. Gil maar even als ik je over het hoofd heb gezien.

En in dit topic gaan we kindjes maken, en veel ook :)
pi_125975769
Ik maak ze liever in bed dan in dit topic ;).
pi_125975798
Topic open op mobiel/ tablet en gaan :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:22:31 #11
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_125975811
Volgens mij wilde Zomerzon er graag uit. Die had behoorlijk wat relatiemoeilijkheden en had nergens meer zekerheid over :*.
pi_125975873
Oei, dat is naar. Ik heb haar uit het lijstje gehaald.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:24:16 #13
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_125977974
Jij nog een extra knuffel Dyre. Volgens mij had ik die nog niet gegeven.
pi_125980636
Bedankt Skip! Lieve meiden lopen hier rond O+

Wat ik wel ineens heel erg vervelend vind is al die zwangerschapsadvertenties die ineens overal opduiken :{ (ik heb natuurlijk de afgelopen week flink zitten Googelen op vanalles en nog wat en dat wordt allemaal leuk onthouden }:| )
pi_125980748
Even je cookies wissen Dyre
pi_125980837
Ja, dat is wel een goeie :)
pi_125982141
haat aan cookies inderdaad. zelfs ikke krijg af en toe nog eens positiemode ofzo te zien. zo stom...

bedenk me opeens dat het skippy mantra voor mij niet gewerkt heeft deze maand. Fuk. Maar ik ga gewoon een bosjesmanbaby knutselen. Hoe cool! en bevallen op valentijnsdag, en dan noem ik mijn zoon Valentijn. Gewoon, omdat ik het kan. Puh.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125982638
Stiekem vind ik dat best leuk, Momo :@ ;)
pi_125983444
fuk heej, voor die valentijnsbaby (of Valentijn baby zo je wil) moet ik freakin echt bijna 2 volle weken overtijd gaan (13 dagen precies). Hel hel. :@ ik roep nog eens wat.... :|W
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125986024
:o Nu is het voor het echie; ik sta in de OP 8-)

Ik ken iemand die ook op 14 februari is bevallen en haar zoon Valentijn noemde.
Helaas doodgeboren dus doe maar niet DJMomo :'( .
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_125986545
Mijn jongste is verwekt op Valentijnsdag :D O+
pi_125987150
Ach wat een naar verhaal flowerbox! Zou t overigens nooit serieus als eerste (roep)naam overwegen.

Slechte brug, niet opzettelijk.
Dyre, hoest bij jou?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:28:59 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125987163
Ik ken een valentijn valentijn
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125988010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:28 schreef DJMomo het volgende:
Dyre, hoest bij jou?
Mwa, ik probeer mijn gedachten een beetje te verzetten vandaag. Is wel lastig hoor: de hele afgelopen week heb ik echt nergens anders aan kunnen denken dan aan die positieve testen. Ik stond ermee op en ging ermee naar bed O+ Bizar hoe snel je op die roze wolk zit.
Nu is het een beetje hetzelfde, maar dan andersom. Het is onmogelijk om niet met mijn gedachten af te dwalen en die krampen helpen ook niet mee :{

Maar in de loop der tijd zal dat steeds minder worden natuurlijk (hoop ik). Maandag weer werken en alles oppakken. Daarna weer denken over een nieuwe poging.

Fijn dat je ernaar vraagt :)
pi_125988420
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ken een valentijn valentijn
Kom jij uit omgeving Helmond toevallig? :P
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:07:55 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125988677
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:00 schreef Dyre het volgende:

[..]

Kom jij uit omgeving Helmond toevallig? :P
:Y :D

Nu Ben Ik nieuwsgierig :+
pi_125988776
Heb je wel al een echo gehad dan dyre?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125988804
Wat grappig :D

Mijn vriend heeft vroeger in Helmond op school gezeten en vaak als we het over jongensnamen hebben komt het Valentijn Valentijn-verhaal naar boven :D Hij zat een klas hoger of lager dan hem, kan hij zich niet meer herinneren zegt 'ie.
(ik heb die jongeman zelf dus nooit gekend, maar de legende leeft voort haha)
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:13:37 #29
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125988857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:12 schreef Dyre het volgende:
Wat grappig :D

Mijn vriend heeft vroeger in Helmond op school gezeten en vaak als we het over jongensnamen hebben komt het Valentijn Valentijn-verhaal naar boven :D Hij zat een klas hoger of lager dan hem, kan hij zich niet meer herinneren zegt 'ie.
(ik heb die jongeman zelf dus nooit gekend, maar de legende leeft voort haha)
De knip? Of de vrije school ? Op de knip dan kan het zomaar eens zijn dat Ik je vriend ken :+
pi_125988881
Nee DJMomo, ik krijg over 2 weken een echo.

De VK denkt naar aanleiding van mijn verhaal dat mijn lichaam alles nu netjes op aan het ruimen is (omdat het zakje/vliesje dat ik verloren ben intact was en ik verder geen klontjes of brokjes had excuus voor degenen die net aan het avondeten willen beginnen), dus ze wil mijn baarmoeder daar even de tijd voor geven en over 2 weken kijken of alles schoon een hersteld is.
Maar als ik voor die tijd klachten krijg of het bloeden houdt niet op, dan kan ik toch eerder terecht voor een echo.
pi_125988954
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:13 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

De knip? Of de vrije school ? Op de knip dan kan het zomaar eens zijn dat Ik je vriend ken :+
De Knip inderdaad :D

Ik denk niet dat hij het op prijs stelt als ik zijn naam hier noem, en we gaan lichtjes offtopic hier, dus ik DM je even ;)
pi_125990866
Gelukkig dat je lichaam in ieder geval zelf ook doorheeft hoe het dit moet oplossen Dyre. Dan heb je misschien straks wel binnen no time weer een normale cyclus.

En ik sta trouwens niet in het 2e lijstje. Dat is wanneer je bent begonnen toch? Dat zou in mijn geval dus april 2013 zijn. Wel goed in het eerste lijstje top ^O^
vanavond manlief eventjes verleiden. volgens mij komt mijn eisprong eraan. weet niet precies wanneer, want ik ben weer gestopt met tempen. Ik vond het er allemaal wel mooi uitzien vorige keer.
pi_125990955
Ah dat had ik even gemist dyre. Jammer dat t dan ook echt niet zo mocht zijn :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125991291
Ik heb je erbij gezet Risu, veel plezier vanavond ;)

Ja inderdaad heel erg jammer dat het niet zo mocht zijn, het was zo gewenst O+
Maar wel fijn dat mijn lichaam het netjes zelf op aan het lossen is, ik probeer er de positieve dingen uit te halen, zoals je dan hoort te zeggen :)
pi_125994292
Dyre, wat knap dat je nu al het positieve kunt zien in je ervaring met je zwangerschap en miskraam. prettig als je er zo in kunt staan, maar bedenk wel dat het niet erg is als het je wel dwarszit of pijn doet.

Je mag mij trouwens uit het onderste lijstje halen (mijn MvM-test was net positief en morgen heb ik de eerste echo...ook al durf ik nog niet op goed nieuws te rekenen/hopen).
pi_125994725
Oh spannend kursor! Succes morgen.

En idd bewonderenswaardig dyre. Mijzelf lukt dat helaas nog steeds niet. Vraag me inmiddels zelfs af of ik niet hulp moet zoeken, zo verdrietig als ik soms nog ben.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125994745
Ik heb je eruit gehaald Kursor. Wat spannend, morgen de eerste echo! Ik duim uiteraard voor goed nieuws en ik hoop zo voor je dat je een hele fijne zwangerschap tegemoet gaat, dat heb je nu wel verdiend :)

ik kom nu misschien wel heel positief over wat betreft mijn miskraam, maar dat is voornamelijk mijn verstand die het typt hoor. Diep vanbinnen baal ik zo erg, ik was er zó klaar voor en gelukkig mee. Het was in het begin nog zo onwerkelijk allemaal en net nu het werkelijk begon te worden en ik op de roze wolk zat mocht het niet zo zijn. Het voelt heel oneerlijk, hoewel ik het de andere meiden hier ook écht gun.
pi_125995051
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:40 schreef DJMomo het volgende:
Oh spannend kursor! Succes morgen.

En idd bewonderenswaardig dyre. Mijzelf lukt dat helaas nog steeds niet. Vraag me inmiddels zelfs af of ik niet hulp moet zoeken, zo verdrietig als ik soms nog ben.
je mag echt verdrietig zijn. Het lijkt al lang geleden, maar het is toch nog heel vers. Als je wilt kan ik wel opzoeken welk boek ik heb (gelezen).
pi_125995250
DJMomo, heb je (naast de lieve meiden hier) thuis ook genoeg mensen om erover te praten nog? Hoe staat je vriend/man er nu in?
Ik kan me voorstellen dat het lastig is wanneer de ander er al overheen is, terwijl je er zelf nog vaak verdrietig over bent. Je hebt toch je eigen tijd nodig om het te kunnen verwerken :*

Kursor, naar dat boek ben ik ook wel nieuwsgierig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 02-05-2013 21:04:06 ]
pi_125996353
Ik zal je morgen of van het weekend wel even een PM sturen Dyre (en Momo ook als ze daar behoefte aan heeft).

Als jullie met de miskraam zitten schroom niet om in het desbetreffende topic te posten. Ik heb er erg veel aangehad om daar m'n verhaal kwijt te kunnen, een heel jaar lang.
pi_125999060
Jullie hebben gelijk, het is nog maar drie maanden geleden, haske recent eiglijk nog. Zal de rest wel in het andere topic gooien, laten we hier proberen een positieve(er) vibe vast te houden. Boek titel mag wel, ik zeg niet dat ik er direct wat mee doe.

Lief jullie!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_126005751
Dikke knuff voor jullie dames :*

Ik was gofterdikke vanmorgen emotioneel incontinent zeg! De vermoeidheid kicks in! En hard ook...

Ik mocht vanmorgen met mn beste vriendin mee naar de echo, en daar heb ik "kennis" gemaakt met de tweeling O+
Toen moest ik al huilen,

En thuis was t meer loeien.. Ik wihihil ooohoooook! Mja met de bruiloft over 10 dagen en de vermoeidheid erbij is het in de slaapkamer echt zo spetterend als im een mortuarium :@
S. 2014
J. 2016
pi_126006592
GM, lukt het nog om een paar nachten goed te slapen de komende week?

Dyre :*. Heel herkenbaar wat je schrijft.
Momo ook :*. Drie maanden lijkt lang en kort tegelijk he?
pi_126011602
Ik hoop t zand, mja er gaat nog zoveel un mn hoofd om...
S. 2014
J. 2016
pi_126011921
GM87, dikke knuffel voor jou!
Als iemand mij nu meevraagt naar een echo zou ik waarschijnlijk niet eens durven gaan :@ Ik snap jouw 'dat wil ik ook!'-gevoel zo goed.
Wijze woorden waar je waarschijnlijk niks aan hebt, maar ze zijn goedbedoeld: probeer je lekker op je bruiloft te concentreren, het wordt een prachtige dag voor jullie allebei O+ En als het er dan in de tussentijd toevallig toch van komt in het mortuarium de slaapkamer, dan is dat mooi meegenomen ;)

Kursor, heel veel succes bij de echo vanmiddag! Hier draaien de duimen voor je :)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:47:03 #46
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_126022411
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:14 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn jongste is verwekt op Valentijnsdag :D O+
Lief!
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_126023437
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:20 schreef Dyre het volgende:
GM87, dikke knuffel voor jou!
Als iemand mij nu meevraagt naar een echo zou ik waarschijnlijk niet eens durven gaan :@ Ik snap jouw 'dat wil ik ook!'-gevoel zo goed.
Wijze woorden waar je waarschijnlijk niks aan hebt, maar ze zijn goedbedoeld: probeer je lekker op je bruiloft te concentreren, het wordt een prachtige dag voor jullie allebei O+ En als het er dan in de tussentijd toevallig toch van komt in het mortuarium de slaapkamer, dan is dat mooi meegenomen ;)

Kursor, heel veel succes bij de echo vanmiddag! Hier draaien de duimen voor je :)
Ik ga mij nu ook gewoon op de bruiloft focussen hoor, ik snap heel goed dat jij nu een echo zou overslaan, mja mn beste vriendin en ik word peettante van de meisjes dus dit was heel bijzonder!
S. 2014
J. 2016
pi_126027455
Wat bijzonder zeg, ik ben nog nooit bij een (buik) echo geweest. :)
Wel een keer een echo gehad van mijn eigen pols, daar was toen iets mee. Dat vond ik zo erg, dat mijn eerste echo gewoon eentje van mijn pols was. Heb daar bijna staan janken.
Uiteindelijk zagen ze er ook nog eens niets op. :{

Ik heb overigens ook nog nooit een baby in een buik gevoeld bij iemand. Ik heb enorm veel kansen gehad (stuk of 10 achternichtjes en 2 collega's) maar ik heb me steeds afzijdig gehouden. Nu is het straks extra bijzonder als ik het zelf voel. Want dan is het meteen mijn eigen kindje. O+
Helaas wel al een gigantisch aantal poepluiers verschoont, daar verheug ik me nog niet zo op. Maar ach, het is niet het ergste.
pi_126028034
Ik werkte op een kdv dus kots, snot en spuitluiers! I'm ready!! :+
S. 2014
J. 2016
pi_126029510
Poepluiers, kots en snot wordt allemaal nieuw voor me (jippie!), maar echo's heb ik toevallig i.v.m. mijn opleiding wel vaker gedaan, heb regelmatig medestudenten ge-echoed (dit schrijf je vast anders :?), maar die waren nooit zwanger en dan is het toch iets anders :+

We hebben 1 keer een zwangerschaps-echo-avond gehad, dat vond ik toen wel leuk, maar niks spannends. Daar snap ik nu niets meer van, hoe bijzonder is het om iemands buik te scannen en daar gewoon tussen alle organen een kindje te zien :D

(ik werk op dit moment in een ander medisch vlak, doe nu dus helemaal niets meer met echografie en vraag me af of ik het nog wel zou kunnen?)

en daar gaat weer een stukje anonimiteit :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')