ow.. ja nee dan houdt het op natuurlijkquote:Op donderdag 9 mei 2013 20:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus geprobeerd zoals ik al schrijf. Waarom mijn lichaam niet mee wil werken weet ik ook niet, maar ik word nog steeds ziek als ik dat doeMisschien moet ik het weer proberen als mijn darmen echt genezen zijn
Over een paar jaar ofzo.
Inspuiten met B12?quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:07 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Collega van mij had een dochter met coeliakie, is ervoor bij een vereniging gegaan, lijsten van produkten uitwisselen, adressen waar en wanneer glutenvrij brood te verkrijgen was, dat soort zaken. Produkten kosten meer, veel minder keuze, niets met tarwe, gerst, rogge, om dat dan nog te combineren met vegetarisch lijkt me een heel karwei. Bovendien hebben ze vaak last van malabsorptie van ijzer, B12 en vit D.
Over B12 gesproken, zijn er vegetariërs die zichzelf inspuiten? Lijkt verreweg de goedkoopste oplossing, doosje van 10 ampules kost ongeveer 3 euro, en één om de twee of drie maand zou ruimschoots volstaan.
Je moet mij écht niks leren wat dat betreft. Trouwens die info was niet voor jou bedoeld. Je bent hier niet tegen een leek bezig hoor. Zaak gesloten en lul nu wat verder met je vriendjes.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:07 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is wel een typisch kenmerk van MS, maanden tot jaren remissie tussen actieve periodes. Zo begint het bij 80% van MS patiënten. Wat voeding betreft lijkt enkel/voornamelijk vit D bewezen voordelen te bieden, andere data is weinig overtuigend of tegenstrijdig.
http://www.floradicol.be/quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:41 schreef Selestha het volgende:
Ja, dat heb ik dus geprobeerd zoals ik al schrijf. Waarom mijn lichaam niet mee wil werken weet ik ook niet, maar ik word nog steeds ziek als ik dat doeMisschien moet ik het weer proberen als mijn darmen echt genezen zijn
Over een paar jaar ofzo.
vit B12 gebrek kan komen door te weinig maagzuur, te weinig of te veel enzymes van de pancreas, malabsorptie in de darmen, etc.. er is nogal wat nodig, vrijgemaakt worden door maagzuur, binding aan enzyme om te beschermen tegen afbraak in de darmen, dan vrijkomen en binden aan ander enzyme om door de darmwand opgenomen te kunnen worden. Heel wat ouderen hebben er last van, m'n moeder slikte dagelijks 100ug en bloedtest was nog veel te laag. Als alles perfect werkt kan 5 ug per dag genoeg zijn, maar bij malabsorptie zijn daarvoor orale dosissen van 0.1 tot 1mg nodig.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow.. ja nee dan houdt het op natuurlijk, het lijkt me heel lastig, sterkte in elk geval en ja, wie
weet dat het over een paar jaar wél lukt!
[..]
Inspuiten met B12?Is toch niet nodig als je genoeg produkten met vis, zuivel en eieren
binnenkrijgt?
Volgens mij is dat meer voor Veganisten toch?
Als je te weinig maagzuur hebt ben je toch juist niet in staat is dierlijke eiwitten goed te verteren?quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:52 schreef meth1745 het volgende:
[..]
vit B12 gebrek kan komen door te weinig maagzuur, te weinig of te veel enzymes van de pancreas, malabsorptie in de darmen, etc.. er is nogal wat nodig, vrijgemaakt worden door maagzuur, binding aan enzyme om te beschermen tegen afbraak in de darmen, dan vrijkomen en binden aan ander enzyme om door de darmwand opgenomen te kunnen worden. Heel wat ouderen hebben er last van, m'n moeder slikte dagelijks 100ug en bloedtest was nog veel te laag. Als alles perfect werkt kan 5 ug per dag genoeg zijn, maar bij malabsorptie zijn daarvoor orale dosissen van 0.1 tot 1mg nodig.
Grappig, toen ik begon met het niet meer eten van vlees (zo'n 20 jaar geleden alweer) vond mijn huisarts dat wel nodig. Nooit gedaan overigens. Andere tijd ookquote:Op donderdag 9 mei 2013 21:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow.. ja nee dan houdt het op natuurlijk, het lijkt me heel lastig, sterkte in elk geval en ja, wie
weet dat het over een paar jaar wél lukt!
[..]
Inspuiten met B12?Is toch niet nodig als je genoeg produkten met vis, zuivel en eieren
binnenkrijgt?
och je kan het zelf heel simpel in de gaten houden...quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Grappig, toen ik begon met het niet meer eten van vlees (zo'n 20 jaar geleden alweer) vond mijn huisarts dat wel nodig. Nooit gedaan overigens. Andere tijd ook
Ik wilde zeggen dat B12 gebrek niet alleen een probleem voor vegetariërs is, bij hen kan het een probleem zijn als hun voeding niet genoeg bevat, maar er zijn een hoop mensen die genoeg B12 in hun voeding hebben en toch niet genoeg opnemen. En voor die mensen helpen injecties veel beter dan supplementen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als je te weinig maagzuur hebt ben je toch juist niet in staat is dierlijke eiwitten goed te verteren?
Dus dan is het toch sowieso beter om vegetarisch te eten, of begrijp ik je verkeerd?
Mocht je als vegetariër bang zijn voor een vitamine B12 tekort dan is het heel simpelquote:Op donderdag 9 mei 2013 22:16 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen dat B12 gebrek niet alleen een probleem voor vegetariërs is, bij hen kan het een probleem zijn als hun voeding niet genoeg bevat, maar er zijn een hoop mensen die genoeg B12 in hun voeding hebben en toch niet genoeg opnemen. En voor die mensen helpen injecties veel beter dan supplementen.
Nou oké dat is niet het beste wat er te krijgen is, maar even serieus, als iemand denkt aan eenquote:Op donderdag 9 mei 2013 22:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mocht je als vegetariër bang zijn voor een vitamine B12 tekort dan is het heel simpel
http://online.kruidvat.nl/product/49855/VitamineB12.html
[ afbeelding ]
1,99 euro
Die kocht ik, maar toen ze hun labels vernieuwd hebben (met dat rode logo) hebben ze ook de dosis verlaagd, 10 microgram per tablet ipv 100.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mocht je als vegetariër bang zijn voor een vitamine B12 tekort dan is het heel simpel
[ afbeelding ]
1,99 euro
ja ja zie post boven jequote:Op donderdag 9 mei 2013 22:37 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Die kocht ik, maar toen ze hun labels vernieuwd hebben (met dat rode logo) hebben ze ook de dosis verlaagd, 10 microgram per tablet ipv 100.
Jep, je zou de b12 natuurlijk kunnen gaan inspuiten maar dan zit je nog met de andere vitamines plus mijn budget is ook niet eindeloos en dat zou me ieder jaar mijn eigen risico kosten plus de extra kosten voor glutenvrij voedsel. Dus dat laat ik maar even. Zolang ik vlees eet, zijn mijn bloedwaarden binnen de oké norm (niet geweldig maar ok) als ik vega word kelderen ze direct.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:07 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Collega van mij had een dochter met coeliakie, is ervoor bij een vereniging gegaan, lijsten van produkten uitwisselen, adressen waar en wanneer glutenvrij brood te verkrijgen was, dat soort zaken. Produkten kosten meer, veel minder keuze, niets met tarwe, gerst, rogge, om dat dan nog te combineren met vegetarisch lijkt me een heel karwei. Bovendien hebben ze vaak last van malabsorptie van ijzer, B12 en vit D.
Over B12 gesproken, zijn er vegetariërs die zichzelf inspuiten? Lijkt verreweg de goedkoopste oplossing, doosje van 10 ampules kost ongeveer 3 euro, en één om de twee of drie maand zou ruimschoots volstaan.
Die pillen zijn niet zinnig, daar zit zo weinig in en dan ook vaak nog op een manier die helemaal niet zo goed opgenomen wordt.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1,99 euro
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Die pillen zijn niet zinnig, daar zit zo weinig in en dan ook vaak nog op een manier die helemaal niet zo goed opgenomen wordt.
Dat geld voor heel veel van die algemene vitamine pillen. De reinste oplichterij is het vaak, je kan veel beter gewoon je voeding op orde hebben en als je dan toch door omstandigheden nog tekorten hebt naar de huisarts gaan, laten checken hoe het presies zit met je tekorten.
Het is ook niet zo dat vlees de enige bron van B12 is. In de meeste tabellen over groeten staat B12 niet vermeldt om de eenvoudige reden dat deze in gram worden weergegeven en kleinere hoeveelheden helemaal niet. Wortel-groenten bevatten haast allemaal B12 en voornamelijk Ginseng. Iizer speelt hierin ook een belangrijke rol voor de opname ervan. Teveel maagzuur zal de intrinsieke factor afremmen om een goede opname aan het eind van de darmen te hebben. Het is daarom zeer belangrijk dat de darmflora in evenwicht is en voldoende aanwezig. Ook hier moet men de oorzaak zoeken voor gluten allergie. En maak je niet teveel illusies betreft de huisarts. Deze zal al snel de spuit hanteren en om de oorzaak heen fietsen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
dat weet ik, zei ik ook al een paar posts terug
als je goed oplet wat je eet is het
inderdaad niet nodig, maar mocht iemand twijfelen en bang zijn voor een vitamine B12
tekort even langs de huisarts voor de zekerheid...
Ja, gewoon je voeding op orde hebben en af en toe laten checken ja. Voor mensen zonder afwijkingen en chronische ziekten zou dat voldoende moeten zijn!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Die pillen zijn niet zinnig, daar zit zo weinig in en dan ook vaak nog op een manier die helemaal niet zo goed opgenomen wordt.
Dat geld voor heel veel van die algemene vitamine pillen. De reinste oplichterij is het vaak, je kan veel beter gewoon je voeding op orde hebben en als je dan toch door omstandigheden nog tekorten hebt naar de huisarts gaan, laten checken hoe het presies zit met je tekorten.
Het zou best kunnen dat de oorzaak hiervan via een juiste voeding kunnen worden verholpen. Vermoedelijk zit hem dit in de darmflora en/ of het herstel van de darmwand. Ik zeg niet dat dit bij jou zo is, maar in de meeste gevallen wel. Dit herstel kan wel enkele jaren duren. Lees al eens grondig de op de website van Floradicol het mechanisme ervan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:29 schreef Selestha het volgende:
Ja, gewoon je voeding op orde hebben en af en toe laten checken ja. Voor mensen zonder afwijkingen en chronische ziekten zou dat voldoende moeten zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:32 schreef NaturalScience het volgende:
Vega hier! Maar ik eet wel vis.Hoe kan je zeggen vegetarisch te zijn en nog steeds vis eten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
vis is geen vleesquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe kan je zeggen vegetarisch te zijn en nog steeds vis eten?
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:32 schreef NaturalScience het volgende:
Vega hier! Maar ik eet wel vis.Dan heet dat niet vega.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |