Van het woord god, waar geloof jij niet in? een bovennatuurlijkwezen, iets dat zorgt dat het universum bestaat of iets anders?quote:
Ik heb geen definitie van het woord god.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:15 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Van het woord god, waar geloof jij niet in? een bovennatuurlijkwezen, iets dat zorgt dat het universum bestaat of iets anders?
Hoezo gaat het daar niet om, jij beweert dus dat iets sowieso niet bestaat ondanks dat er geen redenen zijn dat het niet bestaat.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Talloze, maar daar gaat het niet om. Het gaat bij het al dan niet bestaan van iets om redenen waarom iets er wel zou kunnen of moeten zijn en die zijn er bij god niet.
Oh dus daarom ben je atheïst, omdat je de definities niet kent. Maar als je iets niet kent, kan je toch het bestaan niet ontkennen...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb geen definitie van het woord god.
Die zin snap ik niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:17 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Hoezo gaat het daar niet om, jij beweert dus dat iets sowieso niet bestaat ondanks dat er geen redenen zijn dat het niet bestaat.
Als ik 'm vraag om even iets te regelen, dan doet hij niks.quote:En jij zegt genoeg, noem er maar een paar alsjeblieft, zou ik zeer op prijs stellen.
Nou, noem er een paar dan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:19 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Oh dus daarom ben je atheïst, omdat je de definities niet kent. Maar als je iets niet kent, kan je toch het bestaan niet ontkennen...
Hoezo moet een God oren hebben of interesse in de mens hebben om te bestaan?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die zin snap ik niet.
[..]
Als ik 'm vraag om even iets te regelen, dan doet hij niks.
Als ik 'm vraag om iets te zeggen, dan zegt hij niks.
Als een paar miljoen andere mensen zoiets proberen, dan gebeurt er nog steeds niks.
Wat doet hij dan wel?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:20 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Hoezo moet een God oren hebben of interesse in de mens hebben om te bestaan?
een hypothetisch bovennatuurlijke entiteitquote:
Het universum maken, behouden of iets in die richting. Of andere dingen die ik me niet kan voorstellen maar dat hij wel zo kunnen doen.quote:
En welke redenen zie jij om ze op welke manier dan ook geloofwaardig te achten?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:22 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
een hypothetisch bovennatuurlijke entiteit
bovenmenselijk wezen
schepper van het universum
Goden van de bekende religies ( maar deze zijn ook in mijn ogen onzin)
Dat lukt het universum prima zonder god. Zie de natuurwetenschappen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:22 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Het universum maken, behouden of iets in die richting.
Ik zeg ook niet dat ze geloofwaardig zijn, maar op welke manier kan jij dit zeker weten ontkennen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En welke redenen zie jij om ze op welke manier dan ook geloofwaardig te achten?
Misschien zijn de natuurwetenschappen gemaakt door 'god'quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat lukt het universum prima zonder god. Zie de natuurwetenschappen.
Op dezelfde manier waarop ik het bestaan van kubusvormige postzegels kan ontkennen. Ik geloof er geen zak van. Ze zijn onpraktisch, er is geen enkele reden waarom ze zouden moeten bestaan, dus als een postzegelfreak beweert dat ze bestaan, dan wil ik er wel eens eentje zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:23 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze geloofwaardig zijn, maar op welke manier kan jij dit zeker weten ontkennen?
Dat mag je van mij geloven. Ik vind die gedachte absurd.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:23 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Misschien zijn de natuurwetenschappen gemaakt door 'god'
Dus alles wat je niet kan zien/voelen/waarnemen, ontken jij het bestaan van?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
Op dezelfde manier waarop ik het bestaan van kubusvormige postzegels kan ontkennen. Ik geloof er geen zak van. Ze zijn onpraktisch, er is geen enkele reden waarom ze zouden moeten bestaan, dus als een postzegelfreak beweert dat ze bestaan, dan wil ik er wel eens eentje zien.
Ik geloof het ook niet, ik weet het gewoon niet, ik zeg niet dat het wel of niet zo is, en jij ontkent het zonder een reden volgens mij, gewoon omdat je het absurd vind klinken.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat mag je van mij geloven. Ik vind die gedachte absurd.
Nee hoor. In het bestaan van zwarte gaten geloof ik bijvoorbeeld wel. Daar bestaan namelijk redenen voor.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:25 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Dus alles wat je niet kan zien/voelen/waarnemen, ontken jij het bestaan van?
Nou ja, dan denk je er nog wat langer over na. Daar is niks mis mee.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:26 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet, ik weet het gewoon niet, ik zeg niet dat het wel of niet zo is, en jij ontkent het zonder een reden volgens mij, gewoon omdat je het absurd vind klinken.
Zwarte gaten zijn toch ook waarneembaar? Ik heb heb over dingen die mensen niet kunnen waarnemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee hoor. In het bestaan van zwarte gaten geloof ik bijvoorbeeld wel. Daar bestaan namelijk redenen voor.
Ik heb er anders nog nooit een gezien.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:27 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Zwarte gaten zijn toch ook waarneembaar? Ik heb heb over dingen die mensen niet kunnen waarnemen.
Nee ik denk liever niet over zulke dingen na, mijn conclusie is dat je zoiets niet kan weten, dus niet kan ontkennen of kennen, dat is wat agnosticisme is, maar wat ik wil weten is waarom je zulke dingen ontkent zonder dat je het zeker kan weten.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, dan denk je er nog wat langer over na. Daar is niks mis mee.
Geef mij eens een omschrijving van wat jij als god ziet ? 't Is maar, als je deze omschrijving niet kunt geven is elke voorstelling goed, ook een speghettimonster.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:19 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Oh dus daarom ben je atheïst, omdat je de definities niet kent. Maar als je iets niet kent, kan je toch het bestaan niet ontkennen...
Ja maar zwarte gaten zijn wel waarneembaar, door microscopen en weet ik veel wat, wat niet waarneembaar is iets anders.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb er anders nog nooit een gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |