abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126096311
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 16:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De nazi's zelf zullen ook gedacht hebben dat ze mensen terecht neerschoten.
Boeit me niet wat zij dachten, vond jij het terecht?
  zondag 5 mei 2013 @ 17:03:23 #102
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126096394
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Boeit me niet wat zij dachten, vond jij het terecht?
Wat voor kromme vergelijking is het dan? Bij de god van Natural-Cool moet ik er vanuit gaan wat hij terecht vindt, maar bij de nazi's telt het opeens wat ik ervan vind? :?

Ze zullen beide denken dat het terecht is, maar ik vind het van beiden onterecht.
pi_126096429
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat voor kromme vergelijking is het dan? Bij de god van Natural-Cool moet ik er vanuit gaan wat hij terecht vindt, maar bij de nazi's telt het opeens wat ik ervan vind? :?

Ze zullen beide denken dat het terecht is, maar ik vind het van beiden onterecht.
Nee hoor, over de god van NC heb ik je niets gevraagd, ik vroeg jou of jij het van de Nazi's terecht vond.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2013 17:04:34 ]
  zondag 5 mei 2013 @ 17:04:16 #104
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126096430
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat heeft het Byzantijnse en Romeinse rijk met de afgelopen 500 jaar te maken? Niets.
Zowel de Ottomanen, Fransen, Polen, Britten en Hongaren zijn niet eens de schaduw van wat ze eerst waren, met name 2e helft vorige eeuw. Als je de verschillende dynasties die over Frankrijk, Engeland etc hebben geregeerd mee aan het tellen bent, neem dan ook even De Arabieren, Seltjoeken en Mamlukken mee voordat je begint aan de Ottomanen?
Joh, dat zijn hele andere volkeren. Dat is wel even iets anders dan een andere vorst hé. :D
  zondag 5 mei 2013 @ 17:04:58 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126096464
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee hoor, over de god van NC heb ik je niets gevraagd, ik vroeg jou of jij het van de Nazi's terecht vond?
Nou, je hebt m'n antwoord: ik vind de redenen die de nazi's gebruikten om mensen te doden niet terecht.
pi_126096466
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Joh, dat zijn hele andere volkeren. Dat is wel even iets anders dan een andere vorst hé. :D
Seltsjoeken en Mamlukken zijn Turks.
pi_126096517
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou, je hebt m'n antwoord: ik vind de redenen die de nazi's gebruikten om mensen te doden niet terecht.
Mooi, dan kunnen we het nu hebben over God, waarin straft Allah volgens de Islamitische overtuiging onterecht, volgens jou?
  zondag 5 mei 2013 @ 17:06:49 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126096535
quote:
3s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Seltsjoeken en Mamlukken zijn Turks.
Ja, en de Saksen en de Normandiërs waren Germanen, dus dat is ook allemaal één pot nat. En zo wordt de ouderdom van de Engelsen met nog een paar eeuwen opgerekt. Om nog maar niet te spreken van de Oer-Germanen, de Duitsers, die al meer dan twee millennia datzelfde stukje land in de vuist houden.
  zondag 5 mei 2013 @ 17:08:00 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126096583
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mooi, dan kunnen we het nu hebben over God, waarin straft Allah volgens de Islamitische overtuiging onterecht, volgens jou?
Alles waarvoor je naar de hel gaat. Eeuwig lijden staat in geen enkele proportie tot enige misdaad.
pi_126096658
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, en de Saksen en de Normandiërs waren Germanen, dus dat is ook allemaal één pot nat. En zo wordt de ouderdom van de Engelsen met nog een paar eeuwen opgerekt. Om nog maar niet te spreken van de Oer-Germanen, de Duitsers, die al meer dan twee millennia datzelfde stukje land in de vuist houden.
Je en de Arabieren en de Perzen en de Turken die ook allemaal een deel uitmaken van de antieke wetenschap. In andere woorden?
pi_126096713
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Alles waarvoor je naar de hel gaat. Eeuwig lijden staat in geen enkele proportie tot enige misdaad.
Wanneer zou Hitler van jou mogen stoppen te lijden?
  zondag 5 mei 2013 @ 17:11:31 #112
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126096725
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je en de Arabieren en de Perzen en de Turken die ook allemaal een deel uitmaken van de antieke wetenschap. In andere woorden?
Turken en antieke wetenschap? Die kerels kwamen pas kijken toen de antieke wereld op z'n einde liep (als de theorie dat de Hunnen een Turks volk waren correct is, tenminste).
  zondag 5 mei 2013 @ 17:14:03 #113
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126096800
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wanneer zou Hitler van jou mogen stoppen te lijden?
Hitler hoeft van mij niet te lijden. Doodgaan is voldoende, dan zijn we er vanaf. Wraakgevoelens zijn zó 1346.

Maar goed, jij wilt dingen als het betwisten van de autoriteit van een god gelijkstellen met een oorlog en genocide beginnen?
pi_126096883
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Turken en antieke wetenschap? Die kerels kwamen pas kijken toen de antieke wereld op z'n einde liep (als de theorie dat de Hunnen een Turks volk waren correct is, tenminste).
Sorry, had geschiedenis moeten zijn.

Nou nee, de Turken worden al in de 3-5 eeuw voor Christus genoemd.
pi_126096962
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hitler hoeft van mij niet te lijden. Doodgaan is voldoende, dan zijn we er vanaf. Wraakgevoelens zijn zó 1346.

Maar goed, jij wilt dingen als het betwisten van de autoriteit van een god gelijkstellen met een oorlog en genocide beginnen?
Stel ik was al van plan om zelfmoord te plegen, maar voor ik dat doe ga ik nog even Breivik actie ondernemen om vervolgens een door mijn eigen harses te knallen, ben ik dan een straf ondergaan? En had ik wat jou betreft samen met Moeder Theresa het paradijs in gemogen als dat bestond?

Ben ik daar toe niet een beetje gedwongen gezien ik reageer op jouw vergelijking van Nazi's en Gods dictatuur?
  zondag 5 mei 2013 @ 17:20:35 #116
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126097009
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sorry, had geschiedenis moeten zijn.

Nou nee, de Turken worden al in de 3-5 eeuw voor Christus genoemd.
De Chinezen worden rond die tijd ook genoemd. En wat waren die een enorm deel van de antieke geschiedenis, zeg! :')
pi_126097072
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De Chinezen worden rond die tijd ook genoemd. En wat waren die een enorm deel van de antieke geschiedenis, zeg! :')
Wat is voor jou de antieke geschiedenis? Beperkt tot Rome en haar geografische omgeving :') ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2013 17:23:06 ]
  zondag 5 mei 2013 @ 17:23:15 #118
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126097095
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stel ik was al van plan om zelfmoord te plegen, maar voor ik dat doe ga ik nog even Breivik actie ondernemen om vervolgens een door mijn eigen harses te knallen, ben ik dan een straf ondergaan? En had ik wat jou betreft samen met Moeder Theresa het paradijs in gemogen als dat bestond?
Nee, je bent geen straf ondergaan, en nee, als ik zou geloven in het idee van een karmische beloning na het leven, zou die van jou niet dezelfde zijn als die van willekeurig enig goed mens (wat Moeder Theresa overigens niet was).
quote:
Ben ik daar toe niet een beetje gedwongen gezien ik reageer op jouw vergelijking van Nazi's en Gods dictatuur?
Nee, omdat jouw vergelijking op een heel ander vlak is dan de mijne. Ik vergelijk de god van Natural-Cool met Hitler, omdat ze imo allebei wrede dictators zijn. Jij vergelijkt mensen die volgens de god van Natural-Cool zondaars zijn met Hitler, omdat ze allebei iets verkeerd hebben gedaan.
  zondag 5 mei 2013 @ 17:24:56 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126097152
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is voor jou de antieke geschiedenis? Beperkt tot Rome en haar geografische omgeving :') ?
Ja, samen met Griekenland. Dat is wel zo'n beetje de definitie...

quote:
1 an·tiek (bijvoeglijk naamwoord)
1 afkomstig uit, behorend tot de Griekse en Romeinse oudheid

Uit: Van Dale
pi_126097263
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, je bent geen straf ondergaan, en nee, als ik zou geloven in het idee van een karmische beloning na het leven, zou die van jou niet dezelfde zijn als die van willekeurig enig goed mens (wat Moeder Theresa overigens niet was).

Nou zeg het dan maar hoeveel dagen, jaren, eeuwen zou voldoen om mijn straf uit te zitten in een omgeving als de Hel, tot ik in het Paradijs mag?

quote:
Nee, omdat jouw vergelijking op een heel ander vlak is dan de mijne. Ik vergelijk de god van Natural-Cool met Hitler, omdat ze imo allebei wrede dictators zijn. Jij vergelijkt mensen die volgens de god van Natural-Cool zondaars zijn met Hitler, omdat ze allebei iets verkeerd hebben gedaan.
Je voorkeur naar Hitler is nu ineens een vergelijking met God? Ik zou niet weten waar ik dat overigens heb gedaan.
pi_126097381
quote:
15s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, samen met Griekenland. Dat is wel zo'n beetje de definitie...

[..]

Laat ik dan maar van 'antiek' afstappen naar 'ancient'
  zondag 5 mei 2013 @ 17:34:43 #122
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126097407
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou zeg het dan maar hoeveel dagen, jaren, eeuwen zou voldoen om mijn straf uit te zitten in een omgeving als de Hel, tot ik in het Paradijs mag?
Ik denk dat ik iets te veel menslievendheid in me heb, want ik zou het niet kunnen om mensen tot marteling te veroordelen. Ga maar lekker een paar eeuwtjes voor de poort zitten wachten. :Y
quote:
[..]

Je voorkeur naar Hitler is nu ineens een vergelijking met God? Ik zou niet weten waar ik dat overigens heb gedaan.
Ik heb gezegd dat ik liever met de nazi's zou collaboreren dan dat ik een god als die van Natural-Cool zou dienen, omdat de nazi's in vergelijking minder wreed zijn. Dat staat er vrij letterlijk.

En ik heb je er direct op gewezen toen je 'zondaars' vergeleek met Hitler, en toen leek je het wel te begrijpen.
  zondag 5 mei 2013 @ 17:35:56 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126097445
quote:
15s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laat ik dan maar van 'antiek' afstappen naar 'ancient'
Oh, mogen we in deze discussie naar vrije lust definities veranderen? Want dan bedoelde ik ook eigenlijk iets helemaal anders!

Nee, eigenlijk niet, ik sta nog steeds achter wat ik zei.
pi_126097658
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk dat ik iets te veel menslievendheid in me heb, want ik zou het niet kunnen om mensen tot marteling te veroordelen. Ga maar lekker een paar eeuwtjes voor de poort zitten wachten. :Y

Dan heb ik liever een god als die van Allah waarin iemand naar zijn daden straft dan iemand die ook massamoordenaars zoals Stalin en een Hitler in het paradijs toelaat. Wat je menslievendheid betreft zou ik het me oprecht afvragen als dat het enige was wat zij moesten ondergaan als het jouw kinderen / geliefden was wat werd uitgemoord.

quote:
Ik heb gezegd dat ik liever met de nazi's zou collaboreren dan dat ik een god als die van Natural-Cool zou dienen, omdat de nazi's in vergelijking minder wreed zijn. Dat staat er vrij letterlijk.
Ja, dat was ook exact wat ik over je uitspraak zei, de voorkeur naar de Nazi's ipv NC's God, bizar.

quote:
En ik heb je er direct op gewezen toen je 'zondaars' vergeleek met Hitler, en toen leek je het wel te begrijpen.
Waag eens een concrete verwijzing zou ik zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2013 17:50:47 ]
pi_126097721
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh, mogen we in deze discussie naar vrije lust definities veranderen? Want dan bedoelde ik ook eigenlijk iets helemaal anders!

Nee, eigenlijk niet, ik sta nog steeds achter wat ik zei.
Nee hoor, gezien jouw ( van dale ) definitie van 'antiek' wat ik accepteer als algemeen erkend definitie, vervang ik het met ancient om meer te dekken welke geschiedenis ik bedoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')