Boeit me niet wat zij dachten, vond jij het terecht?quote:Op zondag 5 mei 2013 16:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De nazi's zelf zullen ook gedacht hebben dat ze mensen terecht neerschoten.
Wat voor kromme vergelijking is het dan? Bij de god van Natural-Cool moet ik er vanuit gaan wat hij terecht vindt, maar bij de nazi's telt het opeens wat ik ervan vind?quote:Op zondag 5 mei 2013 17:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Boeit me niet wat zij dachten, vond jij het terecht?
Nee hoor, over de god van NC heb ik je niets gevraagd, ik vroeg jou of jij het van de Nazi's terecht vond.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat voor kromme vergelijking is het dan? Bij de god van Natural-Cool moet ik er vanuit gaan wat hij terecht vindt, maar bij de nazi's telt het opeens wat ik ervan vind?
Ze zullen beide denken dat het terecht is, maar ik vind het van beiden onterecht.
Joh, dat zijn hele andere volkeren. Dat is wel even iets anders dan een andere vorst hé.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat heeft het Byzantijnse en Romeinse rijk met de afgelopen 500 jaar te maken? Niets.
Zowel de Ottomanen, Fransen, Polen, Britten en Hongaren zijn niet eens de schaduw van wat ze eerst waren, met name 2e helft vorige eeuw. Als je de verschillende dynasties die over Frankrijk, Engeland etc hebben geregeerd mee aan het tellen bent, neem dan ook even De Arabieren, Seltjoeken en Mamlukken mee voordat je begint aan de Ottomanen?
Nou, je hebt m'n antwoord: ik vind de redenen die de nazi's gebruikten om mensen te doden niet terecht.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, over de god van NC heb ik je niets gevraagd, ik vroeg jou of jij het van de Nazi's terecht vond?
Seltsjoeken en Mamlukken zijn Turks.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Joh, dat zijn hele andere volkeren. Dat is wel even iets anders dan een andere vorst hé.
Mooi, dan kunnen we het nu hebben over God, waarin straft Allah volgens de Islamitische overtuiging onterecht, volgens jou?quote:Op zondag 5 mei 2013 17:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou, je hebt m'n antwoord: ik vind de redenen die de nazi's gebruikten om mensen te doden niet terecht.
Ja, en de Saksen en de Normandiërs waren Germanen, dus dat is ook allemaal één pot nat. En zo wordt de ouderdom van de Engelsen met nog een paar eeuwen opgerekt. Om nog maar niet te spreken van de Oer-Germanen, de Duitsers, die al meer dan twee millennia datzelfde stukje land in de vuist houden.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Seltsjoeken en Mamlukken zijn Turks.
Alles waarvoor je naar de hel gaat. Eeuwig lijden staat in geen enkele proportie tot enige misdaad.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we het nu hebben over God, waarin straft Allah volgens de Islamitische overtuiging onterecht, volgens jou?
Je en de Arabieren en de Perzen en de Turken die ook allemaal een deel uitmaken van de antieke wetenschap. In andere woorden?quote:Op zondag 5 mei 2013 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, en de Saksen en de Normandiërs waren Germanen, dus dat is ook allemaal één pot nat. En zo wordt de ouderdom van de Engelsen met nog een paar eeuwen opgerekt. Om nog maar niet te spreken van de Oer-Germanen, de Duitsers, die al meer dan twee millennia datzelfde stukje land in de vuist houden.
Wanneer zou Hitler van jou mogen stoppen te lijden?quote:Op zondag 5 mei 2013 17:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alles waarvoor je naar de hel gaat. Eeuwig lijden staat in geen enkele proportie tot enige misdaad.
Turken en antieke wetenschap? Die kerels kwamen pas kijken toen de antieke wereld op z'n einde liep (als de theorie dat de Hunnen een Turks volk waren correct is, tenminste).quote:Op zondag 5 mei 2013 17:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je en de Arabieren en de Perzen en de Turken die ook allemaal een deel uitmaken van de antieke wetenschap. In andere woorden?
Hitler hoeft van mij niet te lijden. Doodgaan is voldoende, dan zijn we er vanaf. Wraakgevoelens zijn zó 1346.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer zou Hitler van jou mogen stoppen te lijden?
Sorry, had geschiedenis moeten zijn.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Turken en antieke wetenschap? Die kerels kwamen pas kijken toen de antieke wereld op z'n einde liep (als de theorie dat de Hunnen een Turks volk waren correct is, tenminste).
Stel ik was al van plan om zelfmoord te plegen, maar voor ik dat doe ga ik nog even Breivik actie ondernemen om vervolgens een door mijn eigen harses te knallen, ben ik dan een straf ondergaan? En had ik wat jou betreft samen met Moeder Theresa het paradijs in gemogen als dat bestond?quote:Op zondag 5 mei 2013 17:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hitler hoeft van mij niet te lijden. Doodgaan is voldoende, dan zijn we er vanaf. Wraakgevoelens zijn zó 1346.
Maar goed, jij wilt dingen als het betwisten van de autoriteit van een god gelijkstellen met een oorlog en genocide beginnen?
De Chinezen worden rond die tijd ook genoemd. En wat waren die een enorm deel van de antieke geschiedenis, zeg!quote:Op zondag 5 mei 2013 17:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry, had geschiedenis moeten zijn.
Nou nee, de Turken worden al in de 3-5 eeuw voor Christus genoemd.
Wat is voor jou de antieke geschiedenis? Beperkt tot Rome en haar geografische omgevingquote:Op zondag 5 mei 2013 17:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De Chinezen worden rond die tijd ook genoemd. En wat waren die een enorm deel van de antieke geschiedenis, zeg!
Nee, je bent geen straf ondergaan, en nee, als ik zou geloven in het idee van een karmische beloning na het leven, zou die van jou niet dezelfde zijn als die van willekeurig enig goed mens (wat Moeder Theresa overigens niet was).quote:Op zondag 5 mei 2013 17:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stel ik was al van plan om zelfmoord te plegen, maar voor ik dat doe ga ik nog even Breivik actie ondernemen om vervolgens een door mijn eigen harses te knallen, ben ik dan een straf ondergaan? En had ik wat jou betreft samen met Moeder Theresa het paradijs in gemogen als dat bestond?
Nee, omdat jouw vergelijking op een heel ander vlak is dan de mijne. Ik vergelijk de god van Natural-Cool met Hitler, omdat ze imo allebei wrede dictators zijn. Jij vergelijkt mensen die volgens de god van Natural-Cool zondaars zijn met Hitler, omdat ze allebei iets verkeerd hebben gedaan.quote:Ben ik daar toe niet een beetje gedwongen gezien ik reageer op jouw vergelijking van Nazi's en Gods dictatuur?
Ja, samen met Griekenland. Dat is wel zo'n beetje de definitie...quote:Op zondag 5 mei 2013 17:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is voor jou de antieke geschiedenis? Beperkt tot Rome en haar geografische omgeving?
quote:1 an·tiek (bijvoeglijk naamwoord)
1 afkomstig uit, behorend tot de Griekse en Romeinse oudheid
Uit: Van Dale
Nou zeg het dan maar hoeveel dagen, jaren, eeuwen zou voldoen om mijn straf uit te zitten in een omgeving als de Hel, tot ik in het Paradijs mag?quote:Op zondag 5 mei 2013 17:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, je bent geen straf ondergaan, en nee, als ik zou geloven in het idee van een karmische beloning na het leven, zou die van jou niet dezelfde zijn als die van willekeurig enig goed mens (wat Moeder Theresa overigens niet was).
Je voorkeur naar Hitler is nu ineens een vergelijking met God? Ik zou niet weten waar ik dat overigens heb gedaan.quote:Nee, omdat jouw vergelijking op een heel ander vlak is dan de mijne. Ik vergelijk de god van Natural-Cool met Hitler, omdat ze imo allebei wrede dictators zijn. Jij vergelijkt mensen die volgens de god van Natural-Cool zondaars zijn met Hitler, omdat ze allebei iets verkeerd hebben gedaan.
Laat ik dan maar van 'antiek' afstappen naar 'ancient'quote:Op zondag 5 mei 2013 17:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, samen met Griekenland. Dat is wel zo'n beetje de definitie...
[..]
Ik denk dat ik iets te veel menslievendheid in me heb, want ik zou het niet kunnen om mensen tot marteling te veroordelen. Ga maar lekker een paar eeuwtjes voor de poort zitten wachten.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou zeg het dan maar hoeveel dagen, jaren, eeuwen zou voldoen om mijn straf uit te zitten in een omgeving als de Hel, tot ik in het Paradijs mag?
Ik heb gezegd dat ik liever met de nazi's zou collaboreren dan dat ik een god als die van Natural-Cool zou dienen, omdat de nazi's in vergelijking minder wreed zijn. Dat staat er vrij letterlijk.quote:[..]
Je voorkeur naar Hitler is nu ineens een vergelijking met God? Ik zou niet weten waar ik dat overigens heb gedaan.
Oh, mogen we in deze discussie naar vrije lust definities veranderen? Want dan bedoelde ik ook eigenlijk iets helemaal anders!quote:Op zondag 5 mei 2013 17:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ik dan maar van 'antiek' afstappen naar 'ancient'
Dan heb ik liever een god als die van Allah waarin iemand naar zijn daden straft dan iemand die ook massamoordenaars zoals Stalin en een Hitler in het paradijs toelaat. Wat je menslievendheid betreft zou ik het me oprecht afvragen als dat het enige was wat zij moesten ondergaan als het jouw kinderen / geliefden was wat werd uitgemoord.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat ik iets te veel menslievendheid in me heb, want ik zou het niet kunnen om mensen tot marteling te veroordelen. Ga maar lekker een paar eeuwtjes voor de poort zitten wachten.
Ja, dat was ook exact wat ik over je uitspraak zei, de voorkeur naar de Nazi's ipv NC's God, bizar.quote:Ik heb gezegd dat ik liever met de nazi's zou collaboreren dan dat ik een god als die van Natural-Cool zou dienen, omdat de nazi's in vergelijking minder wreed zijn. Dat staat er vrij letterlijk.
Waag eens een concrete verwijzing zou ik zeggen.quote:En ik heb je er direct op gewezen toen je 'zondaars' vergeleek met Hitler, en toen leek je het wel te begrijpen.
Nee hoor, gezien jouw ( van dale ) definitie van 'antiek' wat ik accepteer als algemeen erkend definitie, vervang ik het met ancient om meer te dekken welke geschiedenis ik bedoel.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh, mogen we in deze discussie naar vrije lust definities veranderen? Want dan bedoelde ik ook eigenlijk iets helemaal anders!
Nee, eigenlijk niet, ik sta nog steeds achter wat ik zei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |