Dan moet je de geschriften toch nog eens bekijken, maar dan met de juiste brilquote:Op maandag 6 mei 2013 22:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is niet te rijmen met wat er in die geschriften staat. Daar moeten toch echt die mensen dood.
En op welke manier valt iemand doden precies te rijmen met die persoon liefhebben?quote:Op maandag 6 mei 2013 22:52 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dan moet je de geschriften toch nog eens bekijken, maar dan met de juiste bril
Men moet zowel liefde hebben voor de slechtste persoon als de grootste Tora geleerde. Rabbi Zusha zag simpelweg geen negatieve dingen bij zijn naaste; Rabbi Levi Jitschak zag altijd wel positieve aspecten bij zijn naaste; Rabbi Israel Baal Shem Tov hield van iedereen ongeacht wie ze zijn.
Oordeel niet over de ander tot je op zijn plek staat. Voor jezelf moet je kritisch zijn. Bij de ander moet je kijken naar de positieve kwaliteiten. Met het rechteroog kijkt men met empathie naar de naaste; met het linkeroog kijkt men kritisch naar zichzelf
De Tora (Bijbel) zegt dat je jezelf zo moet liefhebben als je je naaste liefhebt.
Liefhebben betekent niet automatisch alles accepteren wat de ander doet. Indien je iemand die zich op het foute pad begeeft niet terechtwijst dan hou je ook niet van deze persoon toch?
Je geeft je kinderen toch weleens op hun donder?. Je doet dit niet omdat je een hekel hebt aan je kinderen maar juist omdat je van je kinderen houdt en wil dat ze op het rechte pad blijven toch?. Hetzelfde doet God bij zijn volk eigenlijk.
God straft uit liefde omdat Hij wil dat het volk op het rechte pad blijft. Het gaat bij terechtwijzen niet om de persoon maar om de slechte daden en bedoelingen. Het gaat om gerechtigheid.
De Tora (bijbel) van liefde is ook de Tora van gerechtigheid. Liefde kan alleen opbloeien als er sprake is van gerechtigheid
Ik ben blij dat je dat probeert. Dat lijkt me een goede zaak, want je schept een beeld dat je een nogal primitieve moraal hebt van nature. Onze maatschappij heeft tegenwoordig gelukkig een wat meer verheven moraal. Dat komt niet alleen tot uitdrukking in de rechtelijke macht (streven tot eerlijke rechtspraak, niet voor eigen echter spelen), maar ook tot uiting in diverse religies (liefde, verzoening, vergeving) en niet-religieuze initiatieven als de Universele Rechten van de Mens.quote:En dit bedoel ik dus.Hierin kan iedereen zich prima in herkennen.Ik ben ook een persoon met een sterke wraak gevoelens , al zal ik niet de vader die mijn kind misbruikt af maken maar de drang om oog om oog tand om tand voel ik heel sterk.Ik denk iedereen wel.
Ik kan bijv ook mensen verrot schelden omdat ze me oneerlijk hebben behandeld.
Iemand die een moordenaar dood omdat hij ook gedood heeft is in mijn ogen precies hetzelfde.
Gij zult u niet wreken op en geen wrok koesteren tegen de zonen van uw volk, en gij zult uw naaste beminnen als uzelf. Ik ben de Eeuwige
Dat probeer ik in mijn dagelijkse leven te doen.Maar het is ontzettend moeilijk
Ik kan je daar geen antwoord op geven omdat ik het zelf ook niet snap.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En op welke manier valt iemand doden precies te rijmen met die persoon liefhebben?
Ik ben niet echt een bijbelkenner maar volgens mij word het homo zijn niet expliciet verboden. Er wordt enkel benadrukt dat mensen van hetzelfde geslacht geen seks met elkaar mogen hebben, een relatie zou in dat geval wel kunnen. Al is dat gezien de rest van de bijbel niet echt een verrassende uitspraak aangezien seks volgens de bijbel enkel om voorplanting draait en homo's zich niet kunnen voortplanten. Op dat gebied zou het eerder hypocriet zijn als homoseksualiteit wel goedgekeurd werd.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is niet te rijmen met wat er in die geschriften staat. Daar moeten toch echt die mensen dood.
Een boom des levens, de ander de boom van kennis van goed en kwaad.quote:Op maandag 6 mei 2013 08:10 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik heb je duidelijk laten zien dat de boom van kennis van goed en kwaad niet de oorzaak is van sterfelijkheid. Dat was de boom des levens. Moeilijk je ongelijk toe te geven he joh ?
Jij komt op een conclusie (overbevolking), terwijl er logischerwijs ook andere conclusies mogelijk kunnen zijn.quote:[..]
Elementaire logica joh. Ook wat moeilijk voor je ?
Missionary atheismquote:
Ik denk dat je met bovenstaande grotendeels de spijker op zijn kop slaat omdat we als mensenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:19 schreef I0_0I het volgende:
Ik ben niet echt een bijbelkenner maar volgens mij word het homo zijn niet expliciet verboden. Er wordt enkel benadrukt dat mensen van hetzelfde geslacht geen seks met elkaar mogen hebben, een relatie zou in dat geval wel kunnen. Al is dat gezien de rest van de bijbel niet echt een verrassende uitspraak aangezien seks volgens de bijbel enkel om voorplanting draait en homo's zich niet kunnen voortplanten. Op dat gebied zou het eerder hypocriet zijn als homoseksualiteit wel goedgekeurd werd.
Precies.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:19 schreef I0_0I het volgende:
Maar desondanks blijft het inderdaad een beetje een vaag verhaal. Waarom zou god bijvoorbeeld homoseksualiteit toestaan in zijn schepping? Hiermee geef je mensen ongelijke kansen; wie homo is kan volgens de bijbel niet hetzelfde leven als een hetero.
Ja, dat door het eten van de vrucht van de boom van kennis, men het onderscheid kon maken tussen goed en kwaad, en dat de mens zowiezo sterfelijk was en niks te maken heeft met het eten van die boom zoals aanvankelijk in deze discussie bij ronnee te lezen viel :quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:29 schreef man1986 het volgende:
Een boom des levens, de ander de boom van kennis van goed en kwaad.
Het lijkt erop dat we het eens zijn.
....en waar jij geen opmerking over had. Wel over de boom van kennis, al dan niet met goed en kwaad.quote:Jammer dat onze voorvader Adam van het verkeerde boompje heeft gegeten (want daardoor werden wij allen tot sterfelijke mensen),
Zoals ?quote:Jij komt op een conclusie (overbevolking), terwijl er logischerwijs ook andere conclusies mogelijk kunnen zijn.
Zoals ?quote:Jouw conclusie kan wel kloppen, tenzij we rekening gaan houden met andere factoren.
Da's aardig van je.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:09 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik kan je daar geen antwoord op geven omdat ik het zelf ook niet snap.
Ik vind de Torah en geschriften een teken van liefde.Dat in tegenstelling tot jou
Je hoeft de geschriften niet te lezen omdat je ten eerste geen jood bent, en ten tweede je snapt het niet en ten derde: je bent toch gelukkig?Je hebt geen haat jegens anderen?Je hebt een heerlijk gezin waarom zou je de Torah willen lezen?En begrijpen?Ik denk dat je het al prima doet, je bent een goede vader en een goede man en een oprecht mens.
Fijn om te horen, Skilsy! Ik begrijp tussen de regels door dat jij die rust ook voor jezelf herkent, of gevonden hebt. En dat in deze woelige tijden........ Gods zegen en Shalom!quote:Op maandag 6 mei 2013 21:05 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Shalom,
Mooi verhaal man .Fijn dat je ook zoveel rust kan vinden in het geloof, en dat het je op het rechte pad houdt
De rust heb ik zeker.Dank je en jij ook sterkte met je geloofquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:13 schreef ronnee het volgende:
[..]
Fijn om te horen, Skilsy! Ik begrijp tussen de regels door dat jij die rust ook voor jezelf herkent, of gevonden hebt. En dat in deze woelige tijden........ Gods zegen en Shalom!
Helemaal mee eens! En we mogen in zo'n geval best eens spreken van "darmtoeristen" of "bruinwerkers", en wat mij betreft mogen ze dat als een compliment beschouwen. Maar ik geef dan de voorkeur aan " zwart werken en weer wit wassen", als ik zou moeten kiezenquote:Op maandag 6 mei 2013 21:15 schreef Skillsy het volgende:
[..]
‘
Ik ben niet tegen homo's.Ik keur elk geweld tegen homo's resoluut af .Maar ben het zeker niet eens met hun levensstijl
Best hoor. Ik noem Jezus ook wel eens een homofiele, zwakbegaafde oplichter, want dat was hij natuurlijk gewoon. Let wel: het Bijbel-personage dan hè, want hij heeft natuurlijk nooit echt bestaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:54 schreef ronnee het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! En we mogen in zo'n geval best eens spreken van "darmtoeristen" of "bruinwerkers", en wat mij betreft mogen ze dat als een compliment beschouwen. Maar ik geef dan de voorkeur aan " zwart werken en weer wit wassen", als ik zou moeten kiezen
Hmmmm ??quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:54 schreef ronnee het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! En we mogen in zo'n geval best eens spreken van "darmtoeristen" of "bruinwerkers", en wat mij betreft mogen ze dat als een compliment beschouwen. Maar ik geef dan de voorkeur aan " zwart werken en weer wit wassen", als ik zou moeten kiezen
Wat doe je de hele tijd in het topic?Heb nog de moeite genomen om je vragen te behandelen. En dan nog zulke uitspraken voor een een redactiequote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Best hoor. Ik noem Jezus ook wel eens een homofiele, zwakbegaafde oplichter, want dat was hij natuurlijk gewoon. Let wel: het Bijbel-personage dan hè, want hij heeft natuurlijk nooit echt bestaan.
En wat God betreft hetzelfde. Hitler is er een lieverdje bij en Dutroux een mentaal bijzonder gezonde kerel.
Ik zou niet weten waarom. Zolang religieuzen de wereld nog blijven bestoken met dat soort bagger als het bericht dat ik citeerde, dan zal er altijd weerstand daartegen blijven bestaan. Gelukkig maar, want zonder die weerstand zouden we binnen de kortste keren weer in een middeleeuwse dictatuur leven.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:13 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hmmmm ??
[..]
Wat doe je de hele tijd in het topic?Heb nog de moeite genomen om je vragen te behandelen. En dan nog zulke uitspraken voor een een redactie![]()
Het is duidelijk waar je prioriteit ligt.En mijn raad aan jou : onmiddellijk met het geloof ,en alles wat ermee maken heeft , te stoppen!
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:13 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hmmmm ??
[..]wat ik bedoel is dat we de dingen best wel bij de naam mogen noemen. In dit geval ludiek bedoeld! Maar feit is, dat het praktiseren niet alleen veroordeeld wordt door de Tenach, maar ook in het Nieuwe Testament. Paulus spreekt in de Romeinenbrief over " mannen, die met mannen schandelijkheid bedrijven en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangen". (Aids?) Ja, sorry, hoor, maar dat staat er nu eenmaal. Maar veroordelen hoeft niet. Ik denk dat we naar de oorsprong terug moeten. God schiep de mens met als gebod, dat zij heen zouden gaan en zich vermenigvuldigen. En met twee mannen (of vrouwen) gaat dat wat moeilijk....
Gr. Ron
De reactie die je gaf is echt 3xquote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Zolang religieuzen de wereld nog blijven bestoken met dat soort bagger als het bericht dat ik citeerde, dan zal er altijd weerstand daartegen blijven bestaan. Gelukkig maar, want zonder die weerstand zouden we binnen de kortste keren weer in een middeleeuwse dictatuur leven.
Ik vind religieuzen ook altijd drie keerquote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:25 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De reactie die je gaf is echt 3x![]()
![]()
Jij bent getrouwd en hebt kinderen?Kan het namelijk niet geloven gezien je echt als een kleuter reageerd.
Hopelijk verspreid je ideologie snel , succes met het evangeliseren!
Neen, je lokt het eerst uit en dan begint je discriminerende gelul want jij begint met schelden en discrimineren niet ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind religieuzen ook altijd drie keer![]()
, maar ik houd me altijd keurig in tot het moment dat ze weer eens losbarsten in discriminerend, mensonterend gelul. Vreemd genoeg duurt dat nooit lang.
Ik heb geen kinderen.Kortom je hebt vooroordelen.Deze vooroordelen laat je duidelijk merken en het liefst zo grof mogelijk ook nog.quote:En ja, ik ben getrouwd en ik heb drie kinderen die ik nog nooit lichamelijke schade heb toegebracht of ander onrecht heb aangedaan. Dit in tegenstelling tot het stel waar jij jezelf toe rekent, want om de een of andere perverse reden blijven kindergeslachtsdelen mutileren en met bloed smijten 'heel belangrijke en waardevolle elementen' van bepaalde sektes. Doe ik niet aan mee. Kwaadaardig hè?
Huh? Wie discrimineerde ik en waar?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:39 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Neen, je lokt het eerst uit en dan begint je discriminerende gelul want jij begint met schelden en discrimineren niet ik.
Welke vooroordelen? Dat er religies zijn die hun kinderen genitaal mutileren? Dat is gewoon waar hoor.quote:Ik heb geen kinderen.Kortom je hebt vooroordelen.Deze vooroordelen laat je duidelijk merken en het liefst zo grof mogelijk ook nog.
Nee hoor. Ik vind religieuzen altijd waanzinnig interessant.quote:De vragen die je stelde paar post geleden was gewoon poeppraat eigenlijk?Want je had al een vooroordeel over mij klaar tijdens het stellen van de vragen blijkt nu
Ja, de KKK en ik verschillen ook van meningen.quote:kwaadaardig? je zegt het zelf......
We verschillen van meningen.
Is de aanpak van NonStampCollecter niet een vorm van evangelie voor atheisme?quote:
Neuh, meer een soort van milde vorm van herkenning. Ik vind het trouwens meer iets voor Amerikanen. In Nederland is het christendom sowieso al op sterven na dood.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:20 schreef man1986 het volgende:
[..]
Is de aanpak van NonStampCollecter niet een vorm van evangelie voor atheisme?
Een profeet een ''homofiele, zwakbegaafde oplichter'' noemen .G'd vegelijken met Hitlerquote:
Ik hoop dat je kinderen dan kennis maken met een Dutroux en niet met G'd !quote:Hitler is er een lieverdje bij en Dutroux een mentaal bijzonder gezonde kerel
Waar hebben we het over gehad?over homoseksualiteit.Je vroeg mijn mening en dat gaf ik (netjes,volwassen) en hoe reageer jij?Noem jij dat volwassen?Normaal?En dan nog zeggen:quote:Welke vooroordelen? Dat er religies zijn die hun kinderen genitaal mutileren? Dat is gewoon waar hoor
Ga slapenquote:Nee hoor. Ik vind religieuzen altijd waanzinnig interessant.
Zie geen verschil eerlijk gezegdquote:Ja, de KKK en ik verschillen ook van meningen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |