Er is, zo ver ik weet, geen consensus over dit stuk. Volgens sommige theologiescholen, zoals maturidi, heb je deze eis niet.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
...je moet godsboodschap gekregen hebben...
Op heterdaad betrappen betekent hier overigens ooggetuigen van de penetratie.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mag een homo niet zomaar doden, er moeten 4 mannelijke getuigen zijn die de homo's op heterdaad hebben betrapt...
Ja? Moeten ze dan dood?quote:Op maandag 6 mei 2013 17:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Op heterdaad betrappen betekent hier overigens ooggetuigen van de penetratie.
Ik vul je tekst maar even aan. Hopelijk vind je dat niet erg Triggershot.
En als je stukjes wilt quoten moet je na het stuk dat je wilt quoten [ / quote ] doen, maar dan aan elkaar. En dan het stuk dat je daarna wilt quoten weer tussen [ quote ] en [ / quote ]. Steeds verder totdat je niet meer quoot.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:55 schreef ronnee het volgende:
Hoi ronnee, ik was deze post bijna uit het oog verloren aangezien je mij niet quote. Knop rechtsboven de post die je wil quoten indrukken en dan quote je degene waar je op wilt reageren. Dan krijgt die andere een teken dat je op zijn of haar post gereageerd hebt
[Bedankt! Nu weet ik hoe het moet met die knop. Zo leer ik weer wat bij!..]
Dat kan best, maar dat is heel wat anders dan de christelijke theologie die claimt dat hun messias letterlijk is gestorven en letterlijk op de derde dag weer opgestaan. Vervolgens vloog hij letterlijk weg op de wolkeren.quote:[.Nou ja, je kunt ook spreken van een ervaring. Bijvoorbeeld het opnieuw geboren zijn]
Waarom zou dat een bewijs zijn? Een volk dat gewoon is verstrooid over de wereld en dat nu door christelijke engelsen weer terug een plekje gekregen heeft.quote:[Ach, het bewijs is het bestaan van Israel; toch?]
Nee mijnheer, dat is het niet.quote:[Zeker! In Jesaja 24 staat bijvoorbeeld: "De aarde treurt en verwelkt; de wereld kwijnt weg" En in 24:6 staat: "Daarom verslindt een vloek de aarde en moeten haar bewoners boeten". Wat ik dan zo typisch vind: Het Hebreeuwse woord voor vloek is "allah". Maar speculeren laat ik (ook) graag aan anderen over!.]
Ik ben juist weggegaan bij de kerk vanwege die zogenaamde Schepper. Heb je het Oude Testament weleens gelezen? De mensen vermoorden geen mensen omdat ze het stukje grond nou eenmaal aan anderen beloofd hebben. De mensen vallen nog reuze mee, in vergelijking met dat stuk ongeluk.quote:[Holle retoriek, inderdaad. Maar gelukkig zijn er nog goede voorbeelden. Maar zie nooit op mensen, maar leef vanuit de relatie met ons aller Schepper, die ons steeds de weg (De Weg) wil wijzen......]
Dat is niet leuk om te horen, dan snap ik wel dat jij er zo in staat. En ik trek mij niks aan van wat mijnheer paulus wel of niet vindt. Die zal ook wel een slechte jeugd gehad hebben. Als je op je achtste dag al besneden wordt dan is de jeugd sowieso verpest natuurlijkquote:[Meegemaakt? Van alles, daar zou ik wel een boek over kunnen schrijven, dus dat voert nu te ver. Maar het gaat meer om het feit dat er niemand is, die goed doet, zelfs niet een(Romeinenbrief) En daarom zijn we ook sterfelijke mensen geworden.]
Jaja, dus die genade is jou als 42 jaar bewezen en toch heb je allemaal slechte dingen meegemaakt? hoe erg moet het worden voordat je denkt dat het geen genade is?quote:Die genade is mij al 42 jaar lang bewezen
Maar over dat hapje gesproken: in die gemeente kwam iemand boze geesten uitdrijven. Prachtig, hoor! Een hoop gegil, maar er gebeurde eigenlijk niks. En de spreker (ene Wim Kok) zei tegen ons: "Dit is eigenlijk exorcisme, wat we hier doen, en jullie zijn eigenlijk allemaal exorcisten; en Jezus was ook een ex......!" Dus sta op en zeg me na: "Ik ben een exorcist, en Jezus is een .....; Halleluja!"
Nou, ik kan je naar waarheid zeggen dat ik toen geen hapje van een appel heb gegeten, maar bij het "heilig" Avondmaal nam ik voortaan mijn eigen brood mee. En ook mijn eigen wijn! Want ik kon me toch zeker niet meer laten verontreinigen, met dat van hun? En toen werd de voorganger kwaad en ontzegde mij de toegang. Maar daar buiten...was de openbare weg. En ik mocht de mensen die daar in en uitgingen toch zeker wel even begroeten, op zondagmorgen. Er waren er die ik al 35 jaar kende. (En soms brachten ze me zelfs koffie, terwijl ik daar buiten stond, al mocht dat niet "van de baas". Tja, en hoe ging het verder? Ik werd opgepakt wegens "stalking" en zat 5 weken in voorarrest]
Om een lang verhaal wat kort te houden: laten we het hier maar even bij houden! Gr. ronnee
Je moet maar lezen wat Triggershot heeft geschreven.quote:
Homo's doden omdat ze seks hebben. Wat vind jij daar eigenlijk van?quote:Op maandag 6 mei 2013 18:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je moet maar lezen wat Triggershot heeft geschreven.
Shalom,quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:55 schreef ronnee het volgende:
Ser_Ciappelletto. Ik ben ook gelovig. En beschouw me ook nog als jongere (van geest), zij het dat ik 42 jaar geleden (op m'n 25e) tot geloof ben gekomen in de "Redder der wereld", Jezus. Maar het is me wat met al die kerkjes en denominaties, zo kan ik je uit ervaring meedelen. Bij de Protestanten voel ik me in de regel welkom; met vele Katholieken kan ik uitstekend opschieten; met het Joodse volk weet ik me sterk verbonden; en in Evangelische clubjes ben ik in de regel niet welkom. Ben er zelfs al vaker -met geweld!- buiten gegooid, terwijl de preken als regel gingen over de Liefde! En over allerlei trainingen met betrekking tot discipelschap, dienstbaarheid, en wat dies meer zij. Dus mijn raad aan jou kan alleen maar zijn: "Onderzoek alles, lees de Bijbel, en behoud het goede"!
Maar het is wel fijn om te weten dat er hoop voor ons is, terwijl de schepping in al haar delen zucht.
Maar dan alleen door Hem, die heeft gezegd: "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven"!
O, da's ook wel leuk om even aan een jood te vragen: Homo's doden omdat ze seks hebben. Wat vind jij daar eigenlijk van?quote:Op maandag 6 mei 2013 21:05 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Shalom,
Mooi verhaal man .Fijn dat je ook zoveel rust kan vinden in het geloof, en dat het je op het rechte pad houdt
In de Torah staat inderdaad de doodstraf op homoseksualiteit van mannenquote:Op maandag 6 mei 2013 21:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, da's ook wel leuk om even aan een jood te vragen: Homo's doden omdat ze seks hebben. Wat vind jij daar eigenlijk van?
Kijken of moslims, christenen en joden het daarover eens kunnen worden.
Wat er in die boeken staat lijkt me duidelijk, maar vind jij ook dat ze dood moeten?quote:Op maandag 6 mei 2013 21:15 schreef Skillsy het volgende:
[..]
In de Torah staat inderdaad de doodstraf op homoseksualiteit van mannen
‘En als een man seksuele relaties met een man onderhoudt, hebben zij beiden een gruwel begaan, en zij zijn schuldig en zullen ter dood gebracht worden.’ (Leviticus 20,13).
Seks tussen twee vrouwen staat er niks over in de Torah (wel in de Talmoed)
Ik ben niet tegen homo's.Ik keur elk geweld tegen homo's resoluut af .Maar ben het zeker niet eens met hun levensstijl
Neen!quote:Op maandag 6 mei 2013 21:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat er in die boeken staat lijkt me duidelijk, maar vind jij ook dat ze dood moeten?
Geloof jij in god?quote:Op dinsdag 30 april 2013 01:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Speciaal voor jou heb ik het topic Zijn er vegetariers op FOK gestart, zoals je daar kunt lezen vindt ook daar een discussie over het vegetarisme plaats tussen vegetariërs en niet-vegetariërs.
Dus alsjeblieft niet zeuren dat hier over geloof wordt gediscussieerd door niet-gelovigen.
Gelukkig maar.quote:
Ik keur hun daden af, dus dat ze seks hebben met een man.Ik ga geen vinger wijzen en zeggen 'oh wat jullie doen is verkeerd' zo 'n persoon ben ik niet.Ik zal ze ook niet stimuleren om voor de vrouwen te kiezen.Ik zal er niet eens over hebben.Lekker in hun waarde latenquote:Op maandag 6 mei 2013 21:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gelukkig maar.
Maar wat keur je dan af in hun levensstijl? Je hebt er toch geen last van? Moeten mensen niet zelf weten wat ze met hun lichaam doen? (let wel: zolang het volwassenen betreft uiteraard!)
Je keurt het af, maar je bemoeit je er niet mee. Hoe moet ik dat zien?quote:Op maandag 6 mei 2013 22:14 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik keur hun daden af, dus dat ze seks hebben met een man.Ik ga geen vinger wijzen en zeggen 'oh wat jullie doen is verkeerd' zo 'n persoon ben ik niet.Ik zal ze ook niet stimuleren om voor de vrouwen te kiezen.Ik zal er niet eens over hebben.Lekker in hun waarde laten
Mensen moeten inderdaad zelf weten wat ze met hun lichaam doen.
Ja moeilijk uit te leggen.Andere voorbeeld: mensen die anderen vermoorden,hun daad keur ik af (ik neem aan jij ook) maar ik zal nooit in de voorste rij staan om deze mensen te bespugen en te beoordelen.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je keurt het af, maar je bemoeit je er niet mee. Hoe moet ik dat zien?
Vind je moord of een andere misdaad op welke manier dan ook te vergelijken met vrijwillige seks?quote:Op maandag 6 mei 2013 22:19 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja moeilijk uit te leggen.Andere voorbeeld: mensen die anderen vermoorden,hun daad keur ik af (ik neem aan jij ook) maar ik zal nooit in de voorste rij staan om deze mensen te bespugen en te beoordelen.
Ik keur de daden af, niet de mensen.
Of ik moord afkeur hangt trouwens sterk af van de context. In zijn algemeenheid keur ik het zeker af, maar ik kan me bijvoorbeeld verdomd goed voorstellen dat de vader van een misbruikt kind de dader opzoekt om hem af te maken. Sterker nog: ik kan me bijna niet voorstellen dat een vader dat niet zou doen.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:19 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja moeilijk uit te leggen.Andere voorbeeld: mensen die anderen vermoorden,hun daad keur ik af (ik neem aan jij ook) maar ik zal nooit in de voorste rij staan om deze mensen te bespugen en te beoordelen.
Ik keur de daden af, niet de mensen.
Neen, maar ik moest deze voorbeeld gebruiken om duidelijk te maken wat ik bedoel aan je.Ik keur de daden af (dat ze kiezen om seks te hebben met mannen) maar de mens zelf niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vind je moord of een andere misdaad op welke manier dan ook te vergelijken met vrijwillige seks?
En dit bedoel ik dus.Hierin kan iedereen zich prima in herkennen.Ik ben ook een persoon met een sterke wraak gevoelens , al zal ik niet de vader die mijn kind misbruikt af maken maar de drang om oog om oog tand om tand voel ik heel sterk.Ik denk iedereen wel.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of ik moord afkeur hangt trouwens sterk af van de context. In zijn algemeenheid keur ik het zeker af, maar ik kan me bijvoorbeeld verdomd goed voorstellen dat de vader van een misbruikt kind de dader opzoekt om hem af te maken. Sterker nog: ik kan me bijna niet voorstellen dat een vader dat niet zou doen.
Maar niemand heeft er last van. Waarom zou je het dan afkeuren?quote:Op maandag 6 mei 2013 22:28 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Neen, maar ik moest deze voorbeeld gebruiken om duidelijk te maken wat ik bedoel aan je.Ik keur de daden af (dat ze kiezen om seks te hebben met mannen)
Zo denken pedofielen ookquote:Op maandag 6 mei 2013 22:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar niemand heeft er last van. Waarom zou je het dan afkeuren?
Bij pedofilie is er sprake van een slachtoffer. Bij homoseksualiteit in principe niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zo denken pedofielen ook![]()
Neen ffe serieus klopt ,.Ik keur het af omdat (en daar krijg je het) : ik religieus ben.Dat is de reden.Als G-d zegt dat het niet goed is dan is het ook niet goed.Maar ze ter dood brengen?
G-d zal nooit zijn schepselen afkeuren.Jij niet.je kinderen niet.Homo's niet, Arabieren niet ,niemand.Wel over de daden van de personen.Hij zal dus mijn daden afkeurenquote:Op maandag 6 mei 2013 22:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bij pedofilie is er sprake van een slachtoffer. Bij homoseksualiteit in principe niet.
Stel dat God jou zou afkeuren, zou je dan ook een hekel aan jezelf hebben?
Dat is niet te rijmen met wat er in die geschriften staat. Daar moeten toch echt die mensen dood.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:42 schreef Skillsy het volgende:
[..]
G-d zal nooit zijn schepselen afkeuren.Jij niet.je kinderen niet.Homo's niet, Arabieren niet ,niemand.Wel over de daden van de personen.Hij zal dus mijn daden afkeuren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |