Ik zie ze hier ook. Aparte gang van zaken. Weet zo snel niet of het een goed idee is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit was van een van de bladen van elsevier... (wel een laag impact factor journal)
deze: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23684965
wazig tochquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:55 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik zie ze hier ook. Aparte gang van zaken. Weet zo snel niet of het een goed idee is.
* Bosbeetle duimtquote:Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zonde.
Net vanmiddag een application voor een universiteitsbeurs (PhD) ingestuurd. Eind juni antwoord. Hoop nergens op, maar 't zou mooi meegenomen zijn om in de buurt te kunnen studeren binnen dat department. Wel geen sociale geografie, maar ik kan waarschijnlijk exact hetzelfde onderzoek binnen die faculteit doen. Duimen dan maar.
quote:Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zonde.
Net vanmiddag een application voor een universiteitsbeurs (PhD) ingestuurd. Eind juni antwoord. Hoop nergens op, maar 't zou mooi meegenomen zijn om in de buurt te kunnen studeren binnen dat department. Wel geen sociale geografie, maar ik kan waarschijnlijk exact hetzelfde onderzoek binnen die faculteit doen. Duimen dan maar.
* Duimt*quote:Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zonde.
In de omroepen is ook flink het mes gezet, minstens 1/3de bezuinigd. Tja, dan moet de 'wetenschaps'redactie er aan geloven, dat kost toch vrij veel geld in verhouding tot wat het de omroep oplevert. Zonde. In het geval van de bezuinigingen op het wetenschap kost het ons alleen maar veel geld. Investeringen in bčta-onderzoek en techniek leveren op termijn flink wat geld op. RutteI koos en RutteII kiest ervoor om in de toekomst extra schulden te hebben (leenstelsel) in plaats van in de toekomst extra opbrengsten te hebben (onderzoek, onderwijs). Jammer.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Niet alleen de wetenschap zelf wordt wegbezuinigd: Wetenschapsredactie VPRO wegbezuinigd
de VPRO zal wel denken minder geld naar wetenschap dan hoeven wij er ook minder programma's over te maken.
Heerlijke site blijft dat ja.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
Nope, ik ga niet naar Bessensap!
Wél is er zojuist nķg een mogelijkheid bijgekomen. Een gerennommeerde universiteit heeft MIJN excacte project zojuist geadverteerd, gewoon precies MIJN project waar ik dus al mee aan het sollicteren was! Hoe mooi zou dát zijn!Meteen gemaild met mijn ideeën over het project (er was alleen een titel beschikbaar en geen uitgebreide omschrijving) met het verzoek om in de nabije toekomst een verkennend gesprek te hebben als ze mijn insteek wel zien zitten.
Sowieso komen er ineens nu nog een boel PhD-plekken vrij; jobs.ac.uk staat voller dan 3 weken geleden
Nah, maar ik weet bij voorbaat al dat dat misgaat.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:28 schreef Felagund het volgende:
Je hebt niet ergens een Windows pc om te testen of je Mac ppt het ook op windows doet? Ik heb zelf geen idee, powerpoint heb ik al lang niet meer gebruikt.
Kun je niet een laptop meenemen daar naartoe? Al gevraagd?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:11 schreef Norrage het volgende:
Ik vraag het maar hier...zitten toch wel wat ervaringsdeskundigen lijkt me:
Ik wil (voor die bessensap) mijn presentatie opslaan als PDF, maar inclusief simpele text-animaties...Vroeger kon je gewoon "Save as PDF including animations" doen maar met mijn huidige PPT gaat dat niet :/ Echt bij ons gebruiken we macs, en daar moeten we natuurlijk een PC gebruiken en je powerpoint op usb stick meenemen....dus vandaar...Maar ik krijg het simpelweg niet voor elkaar. En heb geen zin om 50 slides te gaan maken waar ik steeds nieuwe tekstjes laat ontstaa
Nee mag niet, vandaarquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kun je niet een laptop meenemen daar naartoe? Al gevraagd?
Weet je zeker dat de PDF-lezer die op die computer wordt gebruikt animaties kan afspelen als je het voor elkaar krijgt om een PDF met animaties te maken? Veel PDF-lezers en veel instellingen.quote:
NEe zo'n print naar PDF die maakt gewoon apart slides van elke animatie (ik heb het dus gewoon over pijltjes en hokjes en extra figuren, niet over filmpjes ofzo). Dus als er een pijltje op je slide verschijnt dan maakt hij gewoon een nieuwe exact dezelfde slide + dat pijltje. Dus dat elke doorklik actie eigenlijk een aparte slide wordt. (ook de manier dat je het zou maken als je niet de optie zou hebben "print as PDF with animations", maar die manier kost dus teveel tijd).quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de PDF-lezer die op die computer wordt gebruikt animaties kan afspelen als je het voor elkaar krijgt om een PDF met animaties te maken? Veel PDF-lezers en veel instellingen.
Zit dat niet gewoon bij de opties van acrobat proquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
NEe zo'n print naar PDF die maakt gewoon apart slides van elke animatie (ik heb het dus gewoon over pijltjes en hokjes en extra figuren, niet over filmpjes ofzo). Dus als er een pijltje op je slide verschijnt dan maakt hij gewoon een nieuwe exact dezelfde slide + dat pijltje. Dus dat elke doorklik actie eigenlijk een aparte slide wordt. (ook de manier dat je het zou maken als je niet de optie zou hebben "print as PDF with animations", maar die manier kost dus teveel tijd).
Ik zou je er graag mee helpen als ik het zou kunnen. Helaas.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
NEe zo'n print naar PDF die maakt gewoon apart slides van elke animatie (ik heb het dus gewoon over pijltjes en hokjes en extra figuren, niet over filmpjes ofzo). Dus als er een pijltje op je slide verschijnt dan maakt hij gewoon een nieuwe exact dezelfde slide + dat pijltje. Dus dat elke doorklik actie eigenlijk een aparte slide wordt. (ook de manier dat je het zou maken als je niet de optie zou hebben "print as PDF with animations", maar die manier kost dus teveel tijd).
Jawel, hoe meer is beter. Je moet wel een beetje chaotisch overkomen. Dan denken ze dat je heel slim bent terwijl je dat eigenlijk niet bent, omdat ze denken dat ze het niet snappen omdat het gewoon zulke fucking moeilijke natuurkunde isquote:
Nope. Maar zoals gezegd wij pasten er gewoon wat minder goed in. Wij kwamen ook niet echte onderzoeksresultaten presenteren, maar meer dat we "bestaan" en "spectaculaire" verhalen hebbenquote:Op maandag 10 juni 2013 21:15 schreef Felagund het volgende:
Jammer dat de opkomst tegenviel, onderwerp zou zeker wel geschikt moeten zijn voor veel pers. Dus ook geen vragen va skeptische journalisten gehad?
Stom hequote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jullie stonden ook niet echt lekker aangekondigd in dat programma: geen pakkende titel of verhaal en zelfs niet eens van welke uni of instituut jullie waren....
bij de daad? Mijn vriend had daar precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:30 schreef Felagund het volgende:
Stipendium die ik had aangevraagd om een paar maanden naar Engeland te gaan is niet toegekend. Schijnbaar had ik 79 van de mogelijke 100 punten voor mijn aanvraag, vanaf 80 punten zou het toegekend zijn.Slechts 40 van de iets meer dan 120 sollicitaties werden toegekend. Toch teleurgesteld, schijnbaar zat ik er erg dichtbij.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:30 schreef Felagund het volgende:
Stipendium die ik had aangevraagd om een paar maanden naar Engeland te gaan is niet toegekend. Schijnbaar had ik 79 van de mogelijke 100 punten voor mijn aanvraag, vanaf 80 punten zou het toegekend zijn.Slechts 40 van de iets meer dan 120 sollicitaties werden toegekend. Toch teleurgesteld, schijnbaar zat ik er erg dichtbij.
DAAD inderdaad, ik heb mijn begeleidster nog niet gesproken, toch maar morgen vragen of er nog ergens anders geld vandaan gehaald kan worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
bij de daad? Mijn vriend had daar precies hetzelfde.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:30 schreef Felagund het volgende:
in dld hebben politieke stichtingen vaak ook ergens een potje voor phd studenten. En de uni wellicht ook?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
DAAD inderdaad, ik heb mijn begeleidster nog niet gesproken, toch maar morgen vragen of er nog ergens anders geld vandaan gehaald kan worden.
We kijken of we nog ergens anders geld vandaan kunnen halen, ik heb tot nu toe relatief weinig reiskosten gebruikt, dus misschien zit er in het project nog geld.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
in dld hebben politieke stichtingen vaak ook ergens een potje voor phd studenten. En de uni wellicht ook?
Nevertheless, balen. Ik weet hoe zuur het is, want voor ons betekent het dat m'n vriend nu al bijna een jaar zonder inkomen zit terwijl hij z'n proefschrift afrondt.
ja, dat had gekund. Hij had bij z'n supervisor aan de slag kunnen gaan. Het probleem was dat het dan nog langer zou duren voordat hij klaar was, en hij dan in Duitsland zou blijven, terwijl ik in Zweden ben. De oplossing was dus dat hij gewoon naar Zweden is gekomen, en dat ik hier een salaris heb.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
We kijken of we nog ergens anders geld vandaan kunnen halen, ik heb tot nu toe relatief weinig reiskosten gebruikt, dus misschien zit er in het project nog geld.
Voor jullie is het nog een stuk vervelender, ik krijg nog gewoon salaris tot juli volgend jaar. Voor mij is/was dit vooral een extraatje. Ik hoop voor jullie dat je vriend nog ergens anders wat geld vandaan kan halen, zijn ze hier tenminste vaak nog wel creatief in (contractverlenging, of sommigen worden aangesteld als wetenschappelijke hulpje).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |