SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zondag om 14:20 hoogstwaarschijnlijk. En ik mag het gaan aanschouwen. Onzettend veel zin in!quote:Op maandag 29 april 2013 12:39 schreef ejfaar het volgende:
Frankie frankie, frankie frankie, frankie frankie, we zijn weer kampioen
quote:Op maandag 29 april 2013 12:43 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Zondag om 14:20 hoogstwaarschijnlijk. En ik mag het gaan aanschouwen. Onzettend veel zin in!
En daarna gewoon Barcelona pakken in de knockout.quote:Op maandag 29 april 2013 12:58 schreef ejfaar het volgende:
Wie wil er nou niet blijven bij een ploeg die (bij een fatsoenlijke loting) gaat overwinteren in de CL
In de kwartfinale counteren we Bayern München eruit.quote:Op maandag 29 april 2013 13:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
En daarna gewoon Barcelona pakken in de knockout.
wishful thinkingquote:Op maandag 29 april 2013 12:58 schreef ejfaar het volgende:
Wie wil er nou niet blijven bij een ploeg die (bij een fatsoenlijke loting) gaat overwinteren in de CL
Weer real lotenquote:Op maandag 29 april 2013 12:58 schreef ejfaar het volgende:
Tot nu toe elk jaar pech met de loting. Vorig jaar dankzij omkoping eruit.. Bij een goede loting gaat Ajax gewoon door hoorquote:
Bij een gelukkige loting misschien, leuk dat we weer kampioen zijn maar zo goed is het toch allemaal nog niet, als je dan volgend seizoen De Jong en Eriksen kwijt bent moet je maar weer zien op wat voor niveau je begint.quote:Op maandag 29 april 2013 13:08 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Tot nu toe elk jaar pech met de loting. Vorig jaar dankzij omkoping eruit.. Bij een goede loting gaat Ajax gewoon door hoor
Ik denk serieus dat we kans maken tegen Barca.quote:Op maandag 29 april 2013 13:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
En daarna gewoon Barcelona pakken in de knockout.
Jaquote:Op maandag 29 april 2013 13:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat we kans maken tegen Barca.
Verklaar je me nu voor gek?
Makkie ja. Babel maakt Barcelona gek met zijn snelheid, en Poulsen vang Messi zonder moeite op.quote:Op maandag 29 april 2013 13:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat we kans maken tegen Barca.
Verklaar je me nu voor gek?
Dachten we bij Suarez/Vd Wiel/Vertonghen/Steek/Anita ook..quote:Op maandag 29 april 2013 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij een gelukkige loting misschien, leuk dat we weer kampioen zijn maar zo goed is het toch allemaal nog niet, als je dan volgend seizoen De Jong en Eriksen kwijt bent moet je maar weer zien op wat voor niveau je begint.
Doordat Suarez wegging werd Ajax er alleen maar beter opquote:Op maandag 29 april 2013 13:21 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dachten we bij Suarez/Vd Wiel/Vertonghen/Steek/Anita ook..
quote:Op maandag 29 april 2013 13:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Doordat Suarez wegging werd Ajax er alleen maar beter op
Klopt, toen werd er als een team gespeeld, maar vooraf dachten we dat het een drama zou wordenquote:Op maandag 29 april 2013 13:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik denk dat Frank, Suarez ook zo ver had gekregen om anders te voetballen.quote:Op maandag 29 april 2013 13:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik denk het nietquote:Op maandag 29 april 2013 13:23 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik denk dat Frank, Suarez ook zo ver had gekregen om anders te voetballen.
De eerste wedstrijd, tegen AC Milan, zag je al een iets andere Suarez vond ikquote:
Ik dacht het niet, ik denk het nog steeds, als je een team niet bij elkaar kan houden en dus ook niet kunt doorselecteren kan je niet verwachten dat je een volgend seizoen begint op het niveau waarop je het vorige eindigde.quote:Op maandag 29 april 2013 13:21 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dachten we bij Suarez/Vd Wiel/Vertonghen/Steek/Anita ook..
Dit gaat toch voor elke ploeg op?quote:Op maandag 29 april 2013 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht het niet, ik denk het nog steeds, als je een team niet bij elkaar kan houden en dus ook niet kunt doorselecteren kan je niet verwachten dat je een volgend seizoen begint op het niveau waarop je het vorige eindigde.
Je gaat me toch niet vertellen dat dit Ajax aan het begin van het seizoen al beter was dan dat aan het einde van het vorige seizoen.
Europese top en subtop hebben daar geen of minder last vanquote:Op maandag 29 april 2013 13:28 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dit gaat toch voor elke ploeg op?
Ajax draaide ondanks het vertrek van die gasten gewoon goed mee in de CL.
Gewonnen en gelijkgespeeld tegen de kampioen van de PL
1 keer nipt verloren en 1x ruim verloren van de (waarschijnlijk) CL-finalist
2x kansloos verloren van de halve finalist CL
Niets om je voor te schamen eigenlijk
Dat is moeilijk te zeggen, er stond een vrijwel compleet ander team met Suarez op het veld. Van der Wiel, Vertonghen, Antia, De Zeeuw, Emanuelson, Enoh, El Hamdaoui...quote:Op maandag 29 april 2013 13:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De conclusie is dat je ook met het vertrek van De Jong/Eriksen gewoon kan overwinteren in de CL.quote:Op maandag 29 april 2013 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Europese top en subtop hebben daar geen of minder last van
Verder is er niets mis mee hoe Ajax het deed in de CL maar jij trekt daar de verkeerde conclusies uit
quote:Ajax wordt hoogstwaarschijnlijk komend weekend kampioen van Nederland. Een zege op Willem II volstaat voor de titel. Dat de titel voor de derde maal op rij naar Amsterdam gaat doet pijn bij de concurrentie en dat is hoorbaar in de reacties van o.a. Mark van Bommel en Willem van Hanegem.
Willem van Hanegem feliciteert als een boer met kiespijn Ajax met het kampioenschap, maar vraagt ze ook om kritisch te blijven. "Wat mij betreft is er over het verloop van de Eredivisie nu wel even genoeg gezegd", schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. "Ajax presteerde tot nu toe het best van allemaal en ze moeten in Amsterdam zichzelf maar afvragen of dat iets is om trots op te zijn. Een titel telt, voor altijd, alle respect daarvoor. Maar om verder te komen als sportclub moet je kritisch op jezelf blijven".
Hoe zou de reactie van de Kromme geweest zijn als feyenoord er in geslaagd was in deze zelfde competitie de titel eindelijk weer eens te behalen. Waarschijnlijk zou hij spreken over een formidabele prestatie van wereldniveau. Dat het zeer doet bij kromme Willem is duidelijk!
Zo ook bij Mark van Bommel. Na afloop van de wedstrijd tegen Groningen verkondigde hij dat 'Ajax alleen kampioen gaat worden omdat psv het heeft laten liggen'. Een onsportieve opmerking van heer Bommel: 'Ajax was niet goed; wij waren slecht'. Is dat niet het principe van winnen en verliezen? Wordt je niet altijd kampioen omdat de concurrentie het minder gedaan heeft? Ach; we lachen er alleen maar om!
Wat is plan A dan?quote:Op maandag 29 april 2013 13:43 schreef HeatWave het volgende:
Ach, je moet het zo zien, 3 keer kampioen worden is ons Plan B.
Vijf keer op rijquote:
Zolang je teveel afhankelijk bent van geluksfactor ipv je werkelijke kwaliteit kan je zulke conclusies dus niet trekken.quote:Op maandag 29 april 2013 13:36 schreef ejfaar het volgende:
[..]
De conclusie is dat je ook met het vertrek van De Jong/Eriksen gewoon kan overwinteren in de CL.
Als je dit beleid een aantal jaar kan volhouden houdt je geld over en kun je goede spelers langer behouden.
Goed doorselecteren en je kan prima overwinteren dit seizoen. Die geluksfactor waar jij over spreekt mag ook meer een pechfactor zijn waardoor je iets niet haalt.quote:Op maandag 29 april 2013 13:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zolang je teveel afhankelijk bent van geluksfactor ipv je werkelijke kwaliteit kan je zulke conclusies dus niet trekken.
Hoe kan je door selecteren als je beste spelers weer weg gaan? Het is niet zo dat ik Ajax niet wil zien overwinteren maar ik heb nog geen goed argument gezien waarom Ajax het volgend seizoen wel gaat lukken, tenzij Eriksen en De Jong blijven, dan kan je wel een stap maken.quote:Op maandag 29 april 2013 13:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Goed doorselecteren en je kan prima overwinteren dit seizoen. Die geluksfactor waar jij over spreekt mag ook meer een pechfactor zijn waardoor je iets niet haalt.
Of de Jong, Alderweireld en Vermeer weg en daar Maher voor halen. Dan heb je wel een goed elftal hoor. Als Cuenca ook nog blijft. En Babel als extra optie. Boilesen weer terug.quote:Op maandag 29 april 2013 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe kan je door selecteren als je beste spelers weer weg gaan? Het is niet zo dat ik Ajax niet wil zien overwinteren maar ik heb nog geen goed argument gezien waarom Ajax het volgend seizoen wel gaat lukken, tenzij Eriksen en De Jong blijven, dan kan je wel een stap maken.
Dat doet Ajax toch altijd? De Boer helemaal. Gaat helemaal goed komen.quote:Op maandag 29 april 2013 14:00 schreef Chase_Utley het volgende:
Van Hanegem heeft wel gelijk dat je ondanks de successen gewoon kritisch moet blijven zijn, anders kan je nooit die volgende stap maken.
Ik denk dat de sleutel vooral zal liggen bij het aanblijven van Eriksen. Daarentegen zie ik niet in waarom het vertrek van De Jong erg zwaar zal moeten wegen. Zeker niet wanneer je deze om kan wisselen voor een maher.quote:Op maandag 29 april 2013 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe kan je door selecteren als je beste spelers weer weg gaan? Het is niet zo dat ik Ajax niet wil zien overwinteren maar ik heb nog geen goed argument gezien waarom Ajax het volgend seizoen wel gaat lukken, tenzij Eriksen en De Jong blijven, dan kan je wel een stap maken.
Toch vind ik De Boer nog vaak zat te lang vast houden aan dingen die alleen in zijn hoofd werken maar in de praktijk niet.quote:Op maandag 29 april 2013 14:01 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dat doet Ajax toch altijd? De Boer helemaal. Gaat helemaal goed komen.
De Jong kan makkelijk opgevangen worden. Met Maher er voor in de plaats ga je er op vooruit. Alleen als Eriksen weggaat heb je wel een probleem.quote:Op maandag 29 april 2013 14:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk dat de sleutel vooral zal liggen bij het aanblijven van Eriksen. Daarentegen zie ik niet in waarom het vertrek van De Jong erg zwaar zal moeten wegen. Zeker niet wanneer je deze om kan wisselen voor een maher.
Sowieso zeggen vertrekkende (sleutel)spelers niet zo heel erg veel. Kijk naar PSV die na een seizoen Robben, Kezman en Rommedahl verloren. Gehele voorhoede weg en eentje met flinke kwaliteiten. Waren het seizoen daarop oppermachtig en stonden wel mooi met één been in de finale van de Champions League
Komende CL.quote:Op maandag 29 april 2013 14:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens beginnen met de knock-out fase van de CL te halen
Ze zullen vechten als leeuwen, laatste kans om degradatie te voorkomen!quote:Op maandag 29 april 2013 14:05 schreef HeatWave het volgende:
uiteraard eerst nog wel ff winnen van Willem2, op papier een formaliteit, maar het is nog niet gebeurd natuurlijk.
Daarom en "dan wordt Ajax maar bij groningen kampioen" maar als het zondag niet lukt lukt het helemaal niet gok ikquote:Op maandag 29 april 2013 14:06 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ze zullen vechten als leeuwen, laatste kans om degradatie te voorkomen!
Klopt.quote:Op maandag 29 april 2013 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom en "dan wordt Ajax maar bij groningen kampioen" maar als het zondag niet lukt lukt het helemaal niet gok ik.
Wordt allemaal wat te makkelijk over gedacht en je bent één van de velen die De Jong onderschat. Ajax zal het seizoen zonder hem echt niet beter beginnen.quote:Op maandag 29 april 2013 14:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk dat de sleutel vooral zal liggen bij het aanblijven van Eriksen. Daarentegen zie ik niet in waarom het vertrek van De Jong erg zwaar zal moeten wegen. Zeker niet wanneer je deze om kan wisselen voor een maher.
Sowieso zeggen vertrekkende (sleutel)spelers niet zo heel erg veel. Kijk naar PSV die na een seizoen Robben, Kezman en Rommedahl verloren. Gehele voorhoede weg en eentje met flinke kwaliteiten. Waren het seizoen daarop oppermachtig en stonden wel mooi met één been in de finale van de Champions League
Jij overschat hem.quote:Op maandag 29 april 2013 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt allemaal wat te makkelijk over gedacht en je bent één van de velen die De Jong onderschat. Ajax zal het seizoen zonder hem echt niet beter beginnen.
De Jong is belangrijker voor Ajax dan Eriksen.quote:Op maandag 29 april 2013 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt allemaal wat te makkelijk over gedacht en je bent één van de velen die De Jong onderschat. Ajax zal het seizoen zonder hem echt niet beter beginnen.
Rot op man. Dit kan je niet serieus menenquote:Op maandag 29 april 2013 14:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
De Jong is belangrijker voor Ajax dan Eriksen.
sorry tyron...
Ik onderschat hem niet. Maar het kan wel beter, zeker met het combinerende spel wat De Boer voor ogen heeft. Alle lof voor De Jong en ik heb heel veel respect voor alles wat hij voor Ajax betekend heeft en hij is in mijn ogen samen met Eriksen en Vertonghen op het veld de verpersoonlijking van de wederopstand van Ajax.quote:Op maandag 29 april 2013 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een lulkoek ook van Van Bommel. Er is gewoon gewonnen van PSV in een rechtstreeks duel, dan lijkt het me vrij terecht dat we boven ze staan.quote:Op maandag 29 april 2013 13:43 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ze maken alleen zichzelf belachelijk met dat soort reacties, begrijpen ze dat niet?
Natuurlijk, geen enkele speler is onvervangbaar maar je hebt wel tijd nodig om dat weer op te vangen, ook met een Maher en dat bedoel ik, het is voor Ajax gewoon moeilijk om een seizoen te beginnen op het niveau waar het vorige eindigde.quote:Op maandag 29 april 2013 14:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik onderschat hem niet. Maar het kan wel beter, zeker met het combinerende spel wat De Boer voor ogen heeft. Alle lof voor De Jong en ik heb heel veel respect voor alles wat hij voor Ajax betekend heeft en hij is in mijn ogen samen met Eriksen en Vertonghen op het veld de verpersoonlijking van de wederopstand van Ajax.
Maar dat alles wil niet zeggen dat je zijn vertrek in principe niet goed moet kunnen opvangen. Er zijn zeker veel mogelijkheden wat dat betreft.
Moeilijk, niet onmogelijk, zoals ik bij het voorbeeld van PSV al stelde. In principe kan het dus zelfs nog stukken beter.quote:Op maandag 29 april 2013 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk, geen enkele speler is onvervangbaar maar je hebt wel tijd nodig om dat weer op te vangen, ook met een Maher en dat bedoel ik, het is voor Ajax gewoon moeilijk om een seizoen te beginnen op het niveau waar het vorige eindigde.
Ze hebben al sinds 2009 niet meer van Ajax gewonnen in competitieverband. En als Ajax kampioen van de armoede is, wat ben je dan wel niet als club die steeds 3e wordt?quote:Op maandag 29 april 2013 14:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Wat een lulkoek ook van Van Bommel. Er is gewoon gewonnen van PSV in een rechtstreeks duel, dan lijkt het me vrij terecht dat we boven ze staan.
Een vieze tering pauperclub met schulden die zo snel mogelijk de Jupiler League ingetrapt dient te worden en het niet verdiend om uberhaupt mee te mogen doen voor het kampioenschap, vieze kutboertjes met hun grote misvormde mestbakkes.quote:Op maandag 29 april 2013 14:41 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ze hebben al sinds 2009 niet meer van Ajax gewonnen in competitieverband. En als Ajax kampioen van de armoede is, wat ben je dan wel niet als club die steeds 3e wordt?
10/10quote:Op maandag 29 april 2013 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een vieze tering pauperclub met schulden die zo snel mogelijk de Jupiler League ingetrapt dient te worden en het niet verdiend om uberhaupt mee te mogen doen voor het kampioenschap, vieze kutboertjes met hun grote misvormde mestbakkes.
Het is een voordeel dat Willem 2 moet gaan voetballen omdat ze er anders op zeker uitvliegen. Ik verwacht een 3-0 zegenquote:Op maandag 29 april 2013 14:05 schreef HeatWave het volgende:
uiteraard eerst nog wel ff winnen van Willem2, op papier een formaliteit, maar het is nog niet gebeurd natuurlijk.
Maar ze weten zelf toch ook wel dat het dan helemaal in de soep loopt. Als ze verstandig zijn trekken ze een muur op en hopen ze op een succesvolle counter. Ze hebben in ieder geval een wonder nodig.quote:Op maandag 29 april 2013 14:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het is een voordeel dat Willem 2 moet gaan voetballen omdat ze er anders op zeker uitvliegen. Ik verwacht een 3-0 zegen
Verwacht niet dat Streppel dat gaat doenquote:Op maandag 29 april 2013 14:50 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Maar ze weten zelf toch ook wel dat het dan helemaal in de soep loopt. Als ze verstandig zijn trekken ze een muur op en hopen ze op een succesvolle counter. Ze hebben in ieder geval een wonder nodig.
quote:Op maandag 29 april 2013 14:45 schreef Scorpie het volgende:
En van Hanegam, man man man, die gozer moet eens gauw een flinke griep krijgen, hij heeft ze niet meer helder op een rijtje en zijn aversie jegens de voor de derde keer op rij beste club van Nederland begint bespottelijk te worden. Laat hem lekker in de hol van zijn eigen clubje kruipen, de rest van Nederland kotst hem allang uit.
1 2 3 | if($("#scorpie").is(":chagrijnig")) { // } |
quote:Op maandag 29 april 2013 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een vieze tering pauperclub met schulden die zo snel mogelijk de Jupiler League ingetrapt dient te worden en het niet verdiend om uberhaupt mee te mogen doen voor het kampioenschap, vieze kutboertjes met hun grote misvormde mestbakkes.
We hebben wel eens eerder een kampioenschap verloren tegen Willem 2quote:Op maandag 29 april 2013 15:23 schreef _NZT_ het volgende:
W2 wil ook wel eens kampioensfeestje mee maken, die gaan gewoon alles doorlaten
quote:Op maandag 29 april 2013 15:23 schreef _NZT_ het volgende:
W2 wil ook wel eens kampioensfeestje mee maken, die gaan gewoon alles doorlaten
Mwah, dat kwam eerder door het verhuren van Jan Vertonghen.quote:Op maandag 29 april 2013 15:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben wel eens eerder een kampioenschap verloren tegen Willem 2.
We hoeven geen geluk te hebben. We moeten gewoon geen pech hebben. Groot verschil.quote:Op maandag 29 april 2013 13:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zolang je teveel afhankelijk bent van geluksfactor ipv je werkelijke kwaliteit kan je zulke conclusies dus niet trekken.
Het seizoen waarin Ajax op 1 doelpunt na geen kampioen werd speelde Ajax ook tegen Willem II op de laatste speeldag.quote:Op maandag 29 april 2013 15:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mwah, dat kwam eerder door het verhuren van Jan Vertonghen.
En dat kwam omdat Ajax in de rust een beetje mans liep te doen tegen de W2 spelers :p.quote:Op maandag 29 april 2013 15:28 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Het seizoen waarin Ajax op 1 doelpunt na geen kampioen werd speelde Ajax ook tegen Willem II op de laatste speeldag.
Volgens mij kort daarvoor gelijkspel/verloren tegen RKC door goal van huurling Janquote:Op maandag 29 april 2013 15:28 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Het seizoen waarin Ajax op 1 doelpunt na geen kampioen werd speelde Ajax ook tegen Willem II op de laatste speeldag.
De tijd vliegt. Voor mijn gevoel was dat hatelijke seizoen veel korter geleden.quote:Op maandag 29 april 2013 15:30 schreef MrStock het volgende:
[..]
Volgens mij kort daarvoor gelijkspel/verloren tegen RKC door goal van huurling Jan
Momenteel niet, daar moet het niveau ook aan de onderkant voor omhoogquote:Op maandag 29 april 2013 14:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Moeilijk, niet onmogelijk, zoals ik bij het voorbeeld van PSV al stelde. In principe kan het dus zelfs nog stukken beter.
We moeten gewoon genoeg kwaliteit hebbenquote:Op maandag 29 april 2013 15:28 schreef ejfaar het volgende:
[..]
We hoeven geen geluk te hebben. We moeten gewoon geen pech hebben. Groot verschil.
Uh, ok.quote:Op maandag 29 april 2013 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
+3quote:Op maandag 29 april 2013 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
hahahaquote:Op maandag 29 april 2013 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die hele club gun je niks meer na hun arrogante smoelwerkjes in de media en het Calimero gedrag wat vooral van Bommel en Advocaat hebben vertoond, en niet eens de waardigheid hebben om nadat je in eigen huis gruwelijk vernederd bent Ajax te benoemen als betere in de race voor het kampioenschap. Nee, nee, het lag aan henzelfquote:
Als je kampioen bent ben je verdiend kampioen maar van mij mag het niveau toch echt wel wat omhoogquote:Op maandag 29 april 2013 15:53 schreef Monolith het volgende:
Het valt ook allemaal nog wel mee met die 'kampioen van de armoede' als je naar de statistieken kijkt. In 2010 werd Ajax kampioen met 73 punten, afgelopen jaar met 76 punten en als de resterende 2 wedstrijden dit seizoen worden gewonnen, dan wordt het seizoen wederom afgesloten met 76 punten.
In topjaren als 94/65 en 97/98 werd volkomen gedomineerd met als resultaat respectievelijk 88 (omgerekend naar 3 punten per overwinnig) en 89 punten.
De laatste twee landskampioenschappen van PSV waren met respectievelijk 72 en 75 punten.
Als je grofweg het gemiddelde aantal punten pakt van de landskampioenen, dan zul je ergens tussen de 80-82 punten uitkomen. Dan is 76 wel iets onder het gemiddelde, maar zo armoedig is het ook weer niet.
Ja en dan komt Denswil helemaal nooit meer aan spelen toe.quote:Op maandag 29 april 2013 15:54 schreef TIM-846 het volgende:
Boilesen was in potentie volgens velen hier toch een centrale verdediger? Dan zou Blind mooi lekker lang op links back kunnen blijven.
De Boer had hetzelfde traject voor ogen als toen hij jong was. Beginnen als back en dan door naar het centrum.quote:Op maandag 29 april 2013 15:54 schreef TIM-846 het volgende:
Boilesen was in potentie volgens velen hier toch een centrale verdediger? Dan zou Blind mooi lekker lang op links back kunnen blijven.
Natuurlijk mag dat omhoog, hoewel de aantrekkingskracht van het buitenland nou eenmaal niet iets is waar je heel veel invloed hebt zonder volkomen onverantwoord financieel beleid te gaan voeren.quote:Op maandag 29 april 2013 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je kampioen bent ben je verdiend kampioen maar van mij mag het niveau toch echt wel wat omhoog
van Rhijn ook.quote:Op maandag 29 april 2013 15:54 schreef TIM-846 het volgende:
Wat gaat er dan met Boilesen, Blind, Denswil gebeuren?quote:Op maandag 29 april 2013 15:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja en dan komt Denswil helemaal nooit meer aan spelen toe.
Als je als club wil groeien zal je tenminste 1 goede backup moeten hebben. Ik zie je probleem niet zo. Al zal het wel een lastige keuze worden.quote:Op maandag 29 april 2013 16:04 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Wat gaat er dan met Boilesen, Blind, Denswil gebeuren?
Blind sowieso basis. De rest moet zich nog bewijzen.quote:Op maandag 29 april 2013 16:04 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Wat gaat er dan met Boilesen, Blind, Denswil gebeuren?
Dit dus en dat voor iedere positiequote:Op maandag 29 april 2013 16:05 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Als je als club wil groeien zal je tenminste 1 goede backup moeten hebben. Ik zie je probleem niet zo. Al zal het wel een lastige keuze worden.
Blind zal met het oog op het WK toch liever linksback blijven lijkt mequote:Op maandag 29 april 2013 16:16 schreef Ramboetan het volgende:
Ik vind Blind, net als alle anderen een goed seizoen draaien. Maar Boilesen 2 jaar geleden was fantastisch. Als Boilesen fit is, is dat de nummer linksback denk ik. Met Blind als CVM, dan hoeft Schone daar niet meer te staan.
Ja dat denk ik ook.quote:Op maandag 29 april 2013 16:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blind zal met het oog op het WK toch liever linksback blijven lijkt me
6 wedstrijden ja. Net als Boerrigter en kijk wat daarvan is gekomen.quote:Op maandag 29 april 2013 16:16 schreef Ramboetan het volgende:
Ik vind Blind, net als alle anderen een goed seizoen draaien. Maar Boilesen 2 jaar geleden was fantastisch. Als Boilesen fit is, is dat de nummer linksback denk ik. Met Blind als CVM, dan hoeft Schone daar niet meer te staan.
En zo geweldig was het niet. Hij kwam leuk mee, maar ook hij wist zich geen houding te geven tegen een echte vleugelspeler. Dat is logisch. Het waren immers zijn eerste wedstrijden, maar hij wordt wel erg opgehemeld.quote:Op maandag 29 april 2013 16:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
6 wedstrijden ja. Net als Boerrigter en kijk wat daarvan is gekomen.
quote:Op maandag 29 april 2013 16:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
6 wedstrijden ja. Net als Boerrigter en kijk wat daarvan is gekomen.
Dat zouden er meer moeten doen hierquote:Op maandag 29 april 2013 16:49 schreef Catch22- het volgende:
hij is zeker een talent, maar ik ben een beetje teruggekomen op het de hemel in prijzen na 3 wedstrijden. Laat het eerst maar eens een halfjaartje zien tegen goede tegenstanders en dan ga ik je reet wel een keer kussen.
Daar speelde hij in Denemarken ook altijd, is later bij Ajax linksback gaan spelen.quote:Op maandag 29 april 2013 15:54 schreef TIM-846 het volgende:
Neequote:Op maandag 29 april 2013 17:00 schreef plesner het volgende:
Hoe baas zou het wel niet zijn om thuis tegen Willem 2 te verliezen om vervolgens ala Dortmund 2 keer in de blessuretijd tegen Groningen te scoren en zodoende 1-2 te winnen.
daar is niks 'baas' aanquote:Op maandag 29 april 2013 17:00 schreef plesner het volgende:
Hoe baas zou het wel niet zijn om thuis tegen Willem 2 te verliezen om vervolgens ala Dortmund 2 keer in de blessuretijd tegen Groningen te scoren en zodoende 1-2 te winnen.
Dat zou dit kampioenschap een stuk minder waard maken, en de goede lijn ingezet onder De Boer doorbreken.quote:Op maandag 29 april 2013 17:00 schreef plesner het volgende:
Doe maar gewoon een saaie 3-0 tegen Willem 2quote:Op maandag 29 april 2013 17:00 schreef plesner het volgende:
Daarom, die 1-1 tegen Heerenveen was al een smetjequote:Op maandag 29 april 2013 17:03 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat zou dit kampioenschap een stuk minder waard maken, en de goede lijn ingezet onder De Boer doorbreken.
Jij kijkt teveel filmsquote:Op maandag 29 april 2013 17:00 schreef plesner het volgende:
Wat ze bij Man city deden vorig jaarquote:Op maandag 29 april 2013 17:00 schreef plesner het volgende:
Beter blijft Barcelona minimaal nog een jaar of tien van Frank af.quote:Op maandag 29 april 2013 17:40 schreef j0rdiiii het volgende:
De geruchten van Sport1, die nog slechter zijn dan Voetbalzone, worden niet meer gepost hier?![]()
[ afbeelding ]
Sulejmani bij de huldigingquote:Op maandag 29 april 2013 18:31 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Jong Ajax - Jong FC Twente begint, Sulejmani doet weer eens mee.
Waar is die eigenlijk? Breukje aan het forceren?quote:Op maandag 29 april 2013 19:16 schreef Chase_Utley het volgende:
Serano speelt trouwens weer goed.
Boerrigter ook!
Volgens Litmanenafca zijn contract aan t verlengen.quote:Op maandag 29 april 2013 19:16 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Waar is die eigenlijk? Breukje aan het forceren?
Die zou wel eens achter van Rhijn kunnen komen te staan volgend seizoen denk ik zo. Aangezien Terry Sanniez en Owusu naar de A junioren gaan en Tete ook moet spelen. Ligeon dan dus verhuren is mijn idee.quote:
Hoe oud is hij?quote:Op maandag 29 april 2013 19:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Die zou wel eens achter van Rhijn kunnen komen te staan volgend seizoen denk ik zo. Aangezien Terry Sanniez en Owusu naar de A junioren gaan en Tete ook moet spelen. Ligeon dan dus verhuren is mijn idee.
Tete is 17, in oktober wordt hij 18. Zit als eerste jaars A in de A1 en deed vorig seizoen ook al vaak mee met de A1 als 2e jaars B junior.quote:
Kan wel als backup ja. Ik vraag me ook af of van Rhijn op termijn weer teruggaat naar het centrumquote:Op maandag 29 april 2013 19:54 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Tete is 17, in oktober wordt hij 18. Zit als eerste jaars A in de A1 en deed vorig seizoen ook al vaak mee met de A1 als 2e jaars B junior.
Speelt Cabral compleet uit de wedstrijd, ook Denswil is weer ijzersterk.quote:Op maandag 29 april 2013 19:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan wel als backup ja. Ik vraag me ook af of van Rhijn op termijn weer teruggaat naar het centrum
Ik hoop echt dat Denswil een kans krijgt volgend jaar als Toby weg is. Maar ik ben bang dat Frank dan Veltman-Moisander als duo zietquote:Op maandag 29 april 2013 20:16 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Speelt Cabral compleet uit de wedstrijd, ook Denswil is weer ijzersterk.
Klopt. Veltman speelde ook prima.quote:Op maandag 29 april 2013 20:17 schreef Syntix het volgende:
Denswil en Tete schijnen weer super te spelen. Ook Serero () btw.
Daarom moet je juist Ligeon verhuren zodat hij kilometers kan maken.quote:Op maandag 29 april 2013 20:34 schreef Afhaalchinees het volgende:
Vraag me af hoor, Tete is sowieso een groot talent maar Ligeon is wel verder zag je zo bij NAC.
Dat die debielen in de geluidstorens klommen, vond ik gewoon oerdom. Werd nog zo voor gewaarschuwd, en toch doen.quote:Op maandag 29 april 2013 21:01 schreef Devv het volgende:
Dit blijft toch wel het mooiste kampioenschap van de laatste jaren. En nog gewoon huldigen in de stad. Ik zie de mensen nog in de geluidstorens klimmen, wat een gekkenhuis
.
Er was ook zo'n filmpje met chill commentaar bij. Begon met 'de Thermometer is tot een hoogtepunt gestegen in deze apotheose' oidquote:Op maandag 29 april 2013 21:01 schreef Devv het volgende:
Dit blijft toch wel het mooiste kampioenschap van de laatste jaren. En nog gewoon huldigen in de stad. Ik zie de mensen nog in de geluidstorens klimmen, wat een gekkenhuis
.
Dat waren mongolen.quote:Op maandag 29 april 2013 21:01 schreef Devv het volgende:
jft toch wel het mooiste kampioenschap van de laatste jaren. En nog gewoon huldigen in de stad. Ik zie de mensen nog in de geluidstorens klimmen, wat een
Commentaar van Snoeks was dat volgens mij.quote:Op maandag 29 april 2013 22:55 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Er was ook zo'n filmpje met chill commentaar bij. Begon met 'de Thermometer is tot een hoogtepunt gestegen in deze apotheose' oid
Jaman was een chaos en zoveel ontlading na 7 jaar dramaquote:Op maandag 29 april 2013 21:01 schreef Devv het volgende:
.
Dat filmpje heb ik nergens meer kunnen vindenquote:Op dinsdag 30 april 2013 00:33 schreef Reemi het volgende:
[..]
Commentaar van Snoeks was dat volgens mij.
quote:De Boer ziet beloftes Manchester United graag komen
Ajax-trainer Frank de Boer zou het 'geweldig' vinden als Manchester United het voorbeeld van Barcelona volgt en ook beloftes stalt in Amsterdam.
Ajax heeft met de Spaanse grootmacht afspraken gemaakt over de verhuur van beloftes. De komst van Isaac Cuenca is daarvan een uitvloeisel. 'De insteek is hartstikke goed bij zo'n constructie: Barcelona kan een voetballer speeltijd geven bij een goeie club, wij hebben een prima speler', aldus De Boer.
Hoewel Cuenca door knieproblemen weinig aan spelen is toegekomen, heeft de aanvaller het volgens De Boer naar zijn zin bij Ajax. 'Volgens mij zal hij in Barcelona met enthousiaste verhalen terugkomen. Dat is fantastisch met oog op de toekomst.'
De Boer zou een dergelijke samenwerking met de Engelse kampioen Manchester United toejuichen, zoals United-assistent René Meulensteen eerderal suggereerde. 'Als er bij Manchester United talenten zijn die liever bij ons ervaring opdoen dan in de Engelse tweede divisie, kan dat een zeer interessante optie zijn', aldus de Ajax-coach.
Ajax heeft via directeur marketing Edwin van der Sar een ingang op Old Trafford. 'Hij staat daar in hoog aanzien, dus die contacten zijn gemakkelijk te leggen. Zoals voor Marc Overmars en mij de deur bij Barcelona altijd openstaat.'
twitter:KJ_Huntelaar twitterde op dinsdag 30-04-2013 om 10:32:47Waar blijft die Ajax selectie dan? 😃 reageer retweet
quote:Op dinsdag 30 april 2013 10:35 schreef Tarado het volgende:
twitter:KJ_Huntelaar twitterde op dinsdag 30-04-2013 om 10:32:47Waar blijft die Ajax selectie dan? 😃 reageer retweet
Wat is de grap?quote:Op dinsdag 30 april 2013 10:35 schreef Tarado het volgende:
quote:Op dinsdag 30 april 2013 14:00 schreef Tyron het volgende:
Frankie
Verkoop Eriksen en wordt daardoor met goed voetbal 3x op rij kampioen
Als Ajax ook dit keer zou verliezen.. Is het geen ramp hoor.quote:Op maandag 29 april 2013 15:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben wel eens eerder een kampioenschap verloren tegen Willem 2.
quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:39 schreef Devv het volgende:
Zo, over een paar uur zijn we weer van die onzin af en kan Nederland zich weer gaan richten op het kampioenschap van ons aller Ajax.
Zo, over een paar uur zijn we weer van die onzin af en kan Nederland zich weer gaan richten op het kampioenschap van ons aller Ajax.
Heb je een clubcard?quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:34 schreef Landgeld het volgende:
Voor mijn broer ben ik nog opzoek naar 1 kaartje voor de wedstrijd van a.s. zondag. Hij werkt in Amerika en is toevallig dit weekend hier. Zou super zijn.
Natuurlijk snap ik dat dit door zwarthandel nu link is om dit op marktplaats te kopen. Iemand enig idee om dit nog veilig te doen?
Ophalen bij iemand thuis zie ik als de enige optie.....
twitter:DvLunteren twitterde op dinsdag 30-04-2013 om 19:29:04Zeggen dat ik voor je ga omdat je bij Ajax speel word wakker speel er zelf looser @stanbijl reageer retweet
haha stan bijl loopt een blauwtjequote:Op dinsdag 30 april 2013 19:43 schreef Max-Westerman het volgende:
Ajax vrouw heeft relatie problemen met een jeugdspeler van Ons Aller Ajaxtwitter:DvLunteren twitterde op dinsdag 30-04-2013 om 19:29:04Zeggen dat ik voor je ga omdat je bij Ajax speel word wakker speel er zelf looser @stanbijl reageer retweet
kaartenmarkt 24/7 checkenquote:Op dinsdag 30 april 2013 18:34 schreef Landgeld het volgende:
Voor mijn broer ben ik nog opzoek naar 1 kaartje voor de wedstrijd van a.s. zondag. Hij werkt in Amerika en is toevallig dit weekend hier. Zou super zijn.
Natuurlijk snap ik dat dit door zwarthandel nu link is om dit op marktplaats te kopen. Iemand enig idee om dit nog veilig te doen?
Ophalen bij iemand thuis zie ik als de enige optie.....
vrouwenvoetbalquote:Op dinsdag 30 april 2013 19:43 schreef Max-Westerman het volgende:
Ajax vrouw heeft relatie problemen met een jeugdspeler van Ons Aller Ajaxtwitter:DvLunteren twitterde op dinsdag 30-04-2013 om 19:29:04Zeggen dat ik voor je ga omdat je bij Ajax speel word wakker speel er zelf looser @stanbijl reageer retweet
wat bedoel je met kaartenmarkt?quote:
http://www.ajax.secondaryticketing.nl/quote:Op dinsdag 30 april 2013 21:39 schreef Landgeld het volgende:
[..]
wat bedoel je met kaartenmarkt?
Ik zelf heb een clubkaart, maar alles is uitverkocht.
geen toeval, is geplanned, hebben ze gedaan om het spannend te maken. Net zoals veel topploegen op het eind tegen elkaar spelenquote:Op woensdag 1 mei 2013 06:05 schreef Norakiaan het volgende:
Goedemorgen aan een ieder.
Zal wel leuk zijn als Willem II weer een vol uitvak mee zal nemen, zoals ze ook tegen Vitesse-uit hadden. Lijkt me niet, anders een record in wording.
Wel heel toevallig dat zondag de een kampioen wordt en de ander degradeert.
We kijken dus naar een grote poppenkast?quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:25 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
geen toeval, is geplanned, hebben ze gedaan om het spannend te maken. Net zoals veel topploegen op het eind tegen elkaar spelen
Een soort WWE blijkt nu. Van te voren is alles al bepaald, vandaar al die scheidsrechterlijke dwalingen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:38 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
We kijken dus naar een grote poppenkast?
Onderzoeksjournalistiek? Hier zit een onthulling in.quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:47 schreef Omega het volgende:
[..]
Een soort WWE blijkt nu. Van te voren is alles al bepaald, vandaar al die scheidsrechterlijke dwalingen.
Hoeveel kans is er om via dat kaarten te krijgen? Lijkt me niet dat mensen voor deze kampioenswedstrijd kaarten afstaanquote:Op dinsdag 30 april 2013 21:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
http://www.ajax.secondaryticketing.nl/
quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:58 schreef Konijn163 het volgende:
[..]
Als Ajax ook dit keer zou verliezen.. Is het geen ramp hoor.Je hebt altijd nog de herkansing tegen groningen
Dat is toch wel een zorgelijke ontwikkeling. Ajax ondermijnt daarmee haar eigen positie als opleidingsclub doordat de handelshuizen opeens hun toptalenten vast kunnen houden. Laat ze gaarkoken, dan zullen de volgende toptalenten zien dat kiezen voor een degelijke Ajax-opleiding inclusief speelminuten in het eerste meer waard is op de lange termijn dan anoniem vroeg cashen in een belofte-eftalletje van een kapitaalclub.quote:
Zolang het een tussenoplossing is kan het wel en het kan natuurlijk 2 kanten opwerken, als een talent van ManU bij Ajax aan spelen toekomt en zichtbaar beter wordt is dat voor andere talenten ook weer een aanwijzing beter eerst de stap naar Ajax te maken ipv rechtstreeks.quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is toch wel een zorgelijke ontwikkeling. Ajax ondermijnt daarmee haar eigen positie als opleidingsclub doordat de handelshuizen opeens hun toptalenten vast kunnen houden. Laat ze gaarkoken, dan zullen de volgende toptalenten zien dat kiezen voor een degelijke Ajax-opleiding inclusief speelminuten in het eerste meer waard is op de lange termijn dan anoniem vroeg cashen in een belofte-eftalletje van een kapitaalclub.
Ik hoop eigenlijk dat het scenario gebeurd dat ajax niet wint in de Arena. Niet dat ik niet wil dat ajax kampioen wordt. Maar ik zie liever VVV degraderen dan willem 2quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]Als Ajax niet wint winnen ze ook niet in Groningen denk ik, don't Jinx it
.
Het zal me allemaal worst wezen welke kleine clubs er in de eredivisie zittenquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:08 schreef Konijn163 het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat het scenario gebeurd dat ajax niet wint in de Arena. Niet dat ik niet wil dat ajax kampioen wordt. Maar ik zie liever VVV degraderen dan willem 2
Bij Willem 2 zit strijdkracht. VVV is maar een kutklub
Willem II is inderdaad meer een club voor de Eredivisie dan VVV. VVV leeft ook alleen maar van Hai Berden en zijn bedrijf.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:08 schreef Konijn163 het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat het scenario gebeurd dat ajax niet wint in de Arena. Niet dat ik niet wil dat ajax kampioen wordt. Maar ik zie liever VVV degraderen dan willem 2
Ja, elke ploeg kan van PSV winnen als ze doordrukken. Die verdediging is toch niksquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zal me allemaal worst wezen welke kleine clubs er in de eredivisie zitten.
Het liefst zie ik psv degraderen.
Ware het niet dat PSV een zeer goede aanval heeft en veel verdedigingen van andere Eredivisie-clubs ook niks zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:11 schreef Konijn163 het volgende:
Ja, elke ploeg kan van PSV winnen als ze doordrukken. Die verdediging is toch niks
Worden leuke uitslagen dan he, 6-6 5-5 7-7 etcquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:13 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
Ware het niet dat PSV een zeer goede aanval heeft en veel verdedigingen van andere Eredivisie-clubs ook niks zijn.
Nee.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:14 schreef Konijn163 het volgende:
[..]
Worden leuke uitslagen dan he, 6-6 5-5 7-7 etc
Ze zijn er in mijn ogen iets te happig op.quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zolang het een tussenoplossing is kan het wel en het kan natuurlijk 2 kanten opwerken, als een talent van ManU bij Ajax aan spelen toekomt en zichtbaar beter wordt is dat voor andere talenten ook weer een aanwijzing beter eerst de stap naar Ajax te maken ipv rechtstreeks.
Ik ben het met je eens dat je eigenlijk niets moet huren maar ze hebben natuurlijk ook tijd nodig om het niveau omhoog te krijgen en daar kan een huurspeler soms van pas komen.
Heeft Barcelona verdedigers dan?quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ze zijn er in mijn ogen iets te happig op.
Je ziet aan zo'n Bazoer dat talenten uitzicht willen hebben op speeltijd, anders verkassen ze. Door Barcelona en Man. U. de uitweg van speeltijd bij Ajax te bieden voor hun talenten snij je jezelf daarmee in de vingers, want dan raken hun talenten niet gefrustreerd genoeg.
Ajax verpest zijn eigen markt daarmee wanneer ze weer proberen een nieuw talent binnen te halen.
Je vraag zal in jouw beleving misschien logisch zijn, maar mij ben je kwijt. Wat wil je zeggen?quote:
Hier zit zeker een punt in. Gelukkig zijn er voetballers die absoluut aan spelen willen toekomen. Door dit soort constructies gaan er alsnog jongens naar het buitenland in de wetenschap dat ze de eerste seizoenen verhuurd kunnen worden en dus aan spelen toekomen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:17 schreef Schanulleke het volgende:
de uitweg van speeltijd bij Ajax te bieden voor hun talenten snij je jezelf daarmee in de vingers, want dan raken hun talenten niet gefrustreerd genoeg.
Ajax verpest zijn eigen markt daarmee wanneer ze weer proberen een nieuw talent binnen te halen.
Dat Barcelona geen verdedigers heeft die de Ajax-talenten in de weg zullen staan.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:22 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je vraag zal in jouw beleving misschien logisch zijn, maar mij ben je kwijt. Wat wil je zeggen?
Maar natuurlijk heeft Barcelona die wel.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:23 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Dat Barcelona geen verdedigers heeft die de Ajax-talenten in de weg zullen staan.
Diezelfde leuke club waar de spelers na een nederlaag hard juichten omdat Ajax geen kampioen is geworden?quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:08 schreef Konijn163 het volgende:
[..]
Dat is bijna overal zo. VVV zal hoogstwaarschijnlijk net zo reageren. Afgunst heet dat.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Diezelfde leuke club waar de spelers na een nederlaag hard juichten omdat Ajax geen kampioen is geworden?
Prat en Muniesa alweer vergeten?quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:23 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Dat Barcelona geen verdedigers heeft die de Ajax-talenten in de weg zullen staan.
De Boer kennende blijft het bij het huren van een enkele speler die ze op korte termijn op een noodlijdende positie kunnen neerzetten. In Cuenca's geval op de plek van Lukoki/Boerrigter.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ze zijn er in mijn ogen iets te happig op.
Je ziet aan zo'n Bazoer dat talenten uitzicht willen hebben op speeltijd, anders verkassen ze. Door Barcelona en Man. U. de uitweg van speeltijd bij Ajax te bieden voor hun talenten snij je jezelf daarmee in de vingers, want dan raken hun talenten niet gefrustreerd genoeg.
Maar je begrijpt zijn punt toch wel? Huren is een zwaktebod zoals jij met deze post zelf aangeeft. De Boer zal op korte termijn op een noodlijdende positie zo'n speler positioneren. Mooi omschreven van je.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:29 schreef Jivis het volgende:
De Boer kennende blijft het bij het huren van een enkele speler die ze op korte termijn op een noodlijdende positie kunnen neerzetten. In Cuenca's geval op de plek van Lukoki/Boerrigter.
Ajax wordt heus geen Vitesse, maak je niet zo druk
quote:Sulejmani verbreekt de stilte: 'Ben teleurgesteld in Ajax'
01/05/2013 10:23
Hij is de duurste aankoop aller tijden van Ajax. Over een paar weken verlaat hij Nederland, verguisd en al bijna vergeten. Lang zweeg hij. Op de valreep wil Miralem Sulejmani (24), de man die Ajax inclusief salaris 28 miljoen euro heeft gekost, aan Voetbal International zijn verhaal wél kwijt.
Een aandeel in de aanstaande titel heeft de Serviër niet. Dat hij onder trainer Frank de Boer compleet uit beeld verdween in zijn vijfde seizoen bij Ajax, zorgt voor frustratie. 'Ajax praat graag óver mij in de pers. Hadden ze maar wat meer mét mij gesproken', luidt zijn veelzeggende commentaar. 'Ik dacht dat ik onder Martin Jol het ergste wel had gehad, maar het kan dus altijd nog slechter. Ik ben zwaar teleurgesteld.'
Zo verdampte in vijf seizoen de transfersom van 16,25 miljoen euro, die Ajax destijds aan Heerenveen betaalde en zal de aanvaller komende zomer transfervrij vertrekken. Dat was niet nodig geweest volgens Sulejmani, daarbij doelend op de jaarwisseling 2011/12. Lokomotiv Moskou was concreet, maar Ajax wilde niet meewerken. 'Later heb ik begrepen dat ze bij Lokomotiv nog nooit zo'n arrogante club hadden meegemaakt. Ze waren bereid om tot wel acht miljoen euro te gaan.'
Nu het einde van zijn tijdperk in Amsterdam nadert, kan Sulejmani al wel verklappen dat hij een nieuwe club heeft gevonden. 'De naam kan ik nog niet onthullen, dat is zo afgesproken. Het is wel een grote club van het niveau Ajax. En nu we het toch over geld hebben: ik ga daar minder verdienen dan bij Ajax.'
Dat wel ja. Ik hoop dus ook dat het tot een minimum beperkt blijft.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:32 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
Maar je begrijpt zijn punt toch wel? Huren is een zwaktebod zoals jij met deze post zelf aangeeft. De Boer zal op korte termijn op een noodlijdende positie zo'n speler positioneren. Mooi omschreven van je.
Lokomotiv zal wel eerst met een bod van 2 miljoen zijn gekomen, waarna Ajax logischerwijs niet meer wilde praten. Achteraf zeggen dat je dan tot 8 miljoen wilde gaan heeft niemand wat aan.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:34 schreef TIM-846 het volgende:
Als Sulejmani voor 8 mil naar Lokomotiv had gekunnen had Ajax daar echt wel graag aan meegwerkt dunkt me.
[..]
Er zijn grotere misstappen begaan in het voetbal. Vergeet niet dat Sulejmani in het eerste seizoen van De Boer een aandeel had in de titel. Beslissende doelpunten bij zowel NEC als H'veen uit.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:34 schreef TIM-846 het volgende:
Als Sulejmani voor 8 mil naar Lokomotiv had gekunnen had Ajax daar echt wel graag aan meegwerkt dunkt me.
Dat hoop ik ook. Cuenca nog een seizoen huren lijkt me best een optie, om dan in de loop van het seizoen een van de talentvolle jeugdspelers het over te laten nemen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:29 schreef Jivis het volgende:
[..]
De Boer kennende blijft het bij het huren van een enkele speler die ze op korte termijn op een noodlijdende positie kunnen neerzetten. In Cuenca's geval op de plek van Lukoki/Boerrigter.
Ajax wordt heus geen Vitesse, maak je niet zo druk.
ach, Boerrigter heeft ook een aandeel in dit kampioenschap door 1 goal.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:38 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
Er zijn grotere misstappen begaan in het voetbal. Vergeet niet dat Sulejmani in het eerste seizoen van De Boer een aandeel had in de titel. Beslissende doelpunten bij zowel NEC als H'veen uit.
Ik zal niet zeggen dat het ze wel lukt, al dan niet met of zonder Eriksen en De Jong, maar waarom zou het niet kunnen? Dit seizoen was de poule gewoon te zwaar (en had niemand verwacht dat we uberhaubt EL zouden halen), vorig seizoen was het gewoon vette pech.quote:Op maandag 29 april 2013 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gewoon blijven refreshen op die kaartenmarkt? Grappig dat er gister nog een op stond. Was jij ook gewoon even aan het rondkijken?quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:42 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Heb je een clubcard?
Dan heb je misschien nog geluk op de kaartenmarkt, gister stond er nog een kaart voor vak411 op.
Anders gewoon op marktplaats blijven zoeken met een beetje geluk vind je nog een kaart voor een redelijke prijs
Topclubs worden over het algemeen weinig 'genaaid' t.o.v. kleinere clubs.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:55 schreef HeatWave het volgende:
Loting en gewoon eens een scheids die niet keihard zijn best doen om Ajax te naaien .
Het gaat mij er meer om dat heel snel vergeten wordt hoe Ajax de eerste seizoenshelft speelde en dat is eigenlijk al 3 jaar zo, het heeft gewoon tijd nodig om andere spelers in te passen en dan zit je gewoon te ver van het niveau af, dat andere mensen dat dan als pech of geen geluk zien tja, ik zie het gewoon als gebrek aan kwaliteitquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:50 schreef zealot het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat het ze wel lukt, al dan niet met of zonder Eriksen en De Jong, maar waarom zou het niet kunnen? Dit seizoen was de poule gewoon te zwaar (en had niemand verwacht dat we uberhaubt EL zouden halen), vorig seizoen was het gewoon vette pech.
Je weet het nooit zeker maar Ajax heeft wel voldoende kwaliteit om overwintering in de CL te halen. Wat geluk nodig? Ja dat wel. Met name met de lotingeen keer niet RM loten zou wel fijn zijn
Precies. Daarom moet bij een club als Ajax werkelijk alles meezitten om ver te komen in de CL of zelfs de EL. Daar waar andere clubs met matig voetbal makkelijk door kunnen stromen door de aanwezige kwaliteit.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat heel snel vergeten wordt hoe Ajax de eerste seizoenshelft speelde en dat is eigenlijk al 3 jaar zo, het heeft gewoon tijd nodig om andere spelers in te passen en dan zit je gewoon te ver van het niveau af, dat andere mensen dat dan als pech of geen geluk zien tja, ik zie het gewoon als gebrek aan kwaliteit
Toen was er nog een soort hoop dat Sulejmani eindelijk de belofte in zou gaan lossen onder de Boer.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:38 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
Er zijn grotere misstappen begaan in het voetbal. Vergeet niet dat Sulejmani in het eerste seizoen van De Boer een aandeel had in de titel. Beslissende doelpunten bij zowel NEC als H'veen uit.
Natuurlijk is het een miskoop gebleken. Alleen waren toentertijd velen zeer positief over de aankoop Sulejmani, ondanks het bedrag. Bij vlagen heeft hij wat van zijn kwaliteit laten zien. Er is maar weer eens gebleken dat bij transfers niet alleen naar de voetballende kwaliteiten moet worden gekeken, maar naar het totaalplaatje.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen was er nog een soort hoop dat Sulejmani eindelijk de belofte in zou gaan lossen onder de Boer.
Wat een epische miskoop is die man gebleken. In veel opzichten moeten we hem bij zijn afscheid maar goed bedanken. Zonder hem was nooit zo duidelijk aan het licht gekomen hoezeer het fout zat bij Ajax.
Dat het tijd nodig heeft snap ik, maar zelfs met het inpassen van nieuwe spelers denk ik wel dat de kwaliteit aanwezig is mits we een beetje fatsoenlijke loting hebbenquote:Op woensdag 1 mei 2013 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat heel snel vergeten wordt hoe Ajax de eerste seizoenshelft speelde en dat is eigenlijk al 3 jaar zo, het heeft gewoon tijd nodig om andere spelers in te passen en dan zit je gewoon te ver van het niveau af, dat andere mensen dat dan als pech of geen geluk zien tja, ik zie het gewoon als gebrek aan kwaliteit
Ook wat betreft begeleiding van talent. Blijf het onbegrijpelijk vinden hoe Ajax omging met spelers waar ze grof geld voor betaald hadden.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen was er nog een soort hoop dat Sulejmani eindelijk de belofte in zou gaan lossen onder de Boer.
Wat een epische miskoop is die man gebleken. In veel opzichten moeten we hem bij zijn afscheid maar goed bedanken. Zonder hem was nooit zo duidelijk aan het licht gekomen hoezeer het fout zat bij Ajax.
Om derde te worden, ja. Tweede worden voor een club als Ajax is een topprestatie. Zeker doordat je elk seizoen weer opnieuw moet beginnen met spelers op te vangen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:18 schreef zealot het volgende:
dan heb je een fatsoenlijke kans om te overwinteren
Natuurlijk kan het wel een keer gebeuren maar het is prettiger als het gebeurt op basis van kwaliteit ipv afhankelijkheid, daarom moet het niveau omhoog.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:18 schreef zealot het volgende:
[..]
Dat het tijd nodig heeft snap ik, maar zelfs met het inpassen van nieuwe spelers denk ik wel dat de kwaliteit aanwezig is mits we een beetje fatsoenlijke loting hebben
Je moet er vanuit gaan dat er zowiezo 1 team in je poule zit waar je, normaal gesproken, 0 punten tegen pakt. Dit seizoen waren dat er toch wel 3, dat ben je met me eens?
Als je een poule met 1 topper hebt, Ajax daarbij en nog 2 subtoppers, dan heb je een fatsoenlijke kans om te overwinteren
Ben het volledig met je eens, maar de sleutel ligt niet bij Ajax. Wel bij de UEFA.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:21 schreef Tarado het volgende:
Natuurlijk kan het wel een keer gebeuren maar het is prettiger als het gebeurt op basis van kwaliteit ipv afhankelijkheid, daarom moet het niveau omhoog.
De UEFA doet toch niets aan de schuldenclubs en aan de scheidsrechters. De schuldenclubs worden iedere 5 jaar weer wat extra tijd gegund om de schulden af te lossen. Sowieso is bewezen dat dat Financial Fair Play niets uit maakt voor die schuldenclubs, heb het artikel alleen niet bij de hand momenteel.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:22 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
Ben het volledig met je eens, maar de sleutel ligt niet bij Ajax. Wel bij de UEFA.
Dus de sleutel ligt wel degelijk bij de UEFA, maar niet bij Ajax. Vergis je niet dat hoe beter Bayern wordt hoe meer macht die club krijgt. En het bestuur van Bayern schopt goed tegen de UEFA aan, daar waar Ajax minder in de melk heeft te brokkelen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:23 schreef Ajacied422 het volgende:
De UEFA doet toch niets aan de schuldenclubs en aan de scheidsrechters. De schuldenclubs worden iedere 5 jaar weer wat extra tijd gegund om de schulden af te lossen. Sowieso is bewezen dat dat Financial Fair Play niets uit maakt voor die schuldenclubs, heb het artikel alleen niet bij de hand momenteel.
Oude fotoquote:Op woensdag 1 mei 2013 11:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Vandaag ligt de nieuwe VI weer op de deurmat
[ afbeelding ]
Het mooiste zou idd zijn dat Ajax overwinterd in de CL met een poule als dit seizoen, maar dat zal nog wel ff duren. Wordt tijd dat ze die ffp er eens snel doorheen duwen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het wel een keer gebeuren maar het is prettiger als het gebeurt op basis van kwaliteit ipv afhankelijkheid, daarom moet het niveau omhoog.
Tweede worden in de CL om vervolgens een Spaanse of Duitse topper te treffen en zodoende uitgeschakeld te worden? Of derde worden en hopen dat je twee a drie rondes in de EL overleeft?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:25 schreef zealot het volgende:
[..]
Het mooiste zou idd zijn dat Ajax overwinterd in de CL met een poule als dit seizoen, maar dat zal nog wel ff duren. Wordt tijd dat ze die ffp er eens snel doorheen duwen.
Liever door Barca uit de CL getrapt worden als door Steaua uit de EL.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:27 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
Tweede worden in de CL om vervolgens een Spaanse of Duitse topper te treffen en zodoende uitgeschakeld te worden? Of derde worden en hopen dat je twee a drie rondes in de EL overleeft?
Als je zo speelt als tegen Steaua heb je in de CL überhaupt niets te zoeken. Wat een pijnlijke uitschakeling was dat.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:32 schreef zealot het volgende:
[..]
Liever door Barca uit de CL getrapt worden als door Steaua uit de EL.
Potjes in de EL zijn wel erg leerzaam t.o.v potjes tegen Barça waarvan je weet dat je kansloos weg wordt gezetquote:Op woensdag 1 mei 2013 11:32 schreef zealot het volgende:
[..]
Liever door Barca uit de CL getrapt worden als door Steaua uit de EL.
Kan geen kwaad. Gewoon doen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:37 schreef Landgeld het volgende:
Voor aanstaande zondag zijn er ook mensen die hun seizoenskaart tijdelijk 'verkopen'. Is dit over het algemeen te vertrouwen of per definitie vreemd, bijvoorbeeld door een stadionverbod?
Nee, dat kan gewoon. Ben vroeger ook weleens met een seizoenkaart van een kennis geweest. Wel je ID meenemen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:37 schreef Landgeld het volgende:
Voor aanstaande zondag zijn er ook mensen die hun seizoenskaart tijdelijk 'verkopen'. Is dit over het algemeen te vertrouwen of per definitie vreemd, bijvoorbeeld door een stadionverbod?
Zolang de UEFA het prijzen/tv geld onevenredig verdeelt heb ik weinig hoopquote:Op woensdag 1 mei 2013 11:25 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
Dus de sleutel ligt wel degelijk bij de UEFA, maar niet bij Ajax. Vergis je niet dat hoe beter Bayern wordt hoe meer macht die club krijgt. En het bestuur van Bayern schopt goed tegen de UEFA aan, daar waar Ajax minder in de melk heeft te brokkelen.
Gebeurt met de vaderlandse competitie ook. Maar inderdaad, daar heb je gelijk in. Het lijkt op vechten tegen de bierkaai.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:44 schreef Tarado het volgende:
Zolang de UEFA het prijzen/tv geld onevenredig verdeelt heb ik weinig hoop
Fuck. waar?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:58 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ajax gooide vanmorgen ineens 50 extra beperkt zicht plaatsen in de verkoop. In zo'n 20 minuten uitverkocht.
Ik heb al kaarten dus voor mij geen probleem gelukkig, ik zag het op twitter aangekondigd net, als ik het eerder had gezien had ik het uiteraard hier gemeldquote:Op woensdag 1 mei 2013 12:00 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Fuck. waar?
Net gemist helaas....
Ben nog op zoek naar 2 kaarten. Via secondaryticketing kost teveel tijd, komt 0,001% vrij vrees ik.
Welk twitter kanaal?quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:01 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ik heb al kaarten dus voor mij geen probleem gelukkig, ik zag het op twitter aangekondigd net, als ik het eerder had gezien had ik het uiteraard hier gemeld
Kanaal is ook op de hoofdpagina van Ajax' website te vinden.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:03 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Welk twitter kanaal?![]()
Volgende keer even updaten, had ik nu kaarten gehadsecondaryticketing hele ochtend aan, geen kans.
Hij moet toch wat, willen is wat anders dan kunnenquote:Op woensdag 1 mei 2013 12:02 schreef Ajacied422 het volgende:
Streppel roept nu al dagen dat hij voor een stunt wil zorgen, het kan met die jongens uit Tilburg nu alleen maar slechter gaan.
Toch moet Ajax er niet te gemakkelijk over denken. WillemII is in staat om dat te bieden, waar Ajax moeilijk mee om kan gaan. Flink ingraven, hopen op een countertje. Als ook WII weer mag handballen in de eigen 16, dan kan het nog heel moeilijk worden. Ajax moet écht op 100% als kampioen gaan spelen. Met een mindere inzet wordt het hem niet, al is er natuurlijk wel de kans dat er bij Willem II ook steeds meer spelers niet meer in geloven. Een vroege goal aan de kant van Ajax zou het mooiste zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij moet toch wat, willen is wat anders dan kunnen
Apart. Staat wel op de Ajax-site.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:09 schreef Landgeld het volgende:
Zie hier nergens een update over kaarten vanochtend;
https://twitter.com/AFCAjax
Zal deze in ieder geval in de gaten houden. Nu 4 uur verspild aan de kaartenmarkt zonder enig resultaat![]()
- Verliezen in de CL levert meer ervaring op.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:27 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
Tweede worden in de CL om vervolgens een Spaanse of Duitse topper te treffen en zodoende uitgeschakeld te worden? Of derde worden en hopen dat je twee a drie rondes in de EL overleeft?
Precies, Basel kwam ook een eind.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:13 schreef wdn het volgende:
[..]
- Verliezen in de CL levert meer ervaring op.
- Het geld in de CL weegt niet op tegen het geld in de EL.
- Wie weet heb je een paar keer mazzel en valt de bal een paar keer net aan de goede kant van de goal.
Op welke onderdeel? Zie het nog niet terug.quote:
En anders Malaga wel.quote:
Homepagina en dan naar beneden scrollen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:17 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Op welke onderdeel? Zie het nog niet terug.
Daar zullen geen kaarten meer vrijkomen overigens.
Qua begroting hoort Ajax altijd bij de laagste tien van de 32 teams. Je kan niet eisen of verwachten dat we een keer bij de beste zestien zullen horen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:19 schreef HeatWave het volgende:
Als er gewoon eens doelpunten wel goedgekeurd worden kan je een eind komen.
Natuurlijk is Ajax geen echte contender in de CL, maar het moet best een keer kunnen verder te komen.
nee, maar je kan best een keer mazzel hebben. Ook de topteams hebben dipjes. En Ajax heeft het bij vlagen best redelijk gedaan. 2 keer scoren tegen real en allebei afgekeurd kost je de kop die ronde.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:24 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
Qua begroting hoort Ajax altijd bij de laagste tien van de 32 teams. Je kan niet eisen of verwachten dat we een keer bij de beste zestien zullen horen.
Die ronde met Zagreb hadden we tweede moeten worden, inderdaad. Maar goed, UEFA besliste anders.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, maar je kan best een keer mazzel hebben. Ook de topteams hebben dipjes. En Ajax heeft het bij vlagen best redelijk gedaan. 2 keer scoren tegen real en allebei afgekeurd kost je de kop die ronde.
Ja, daarom. En gewoon eens een keer een poule zonder de kampioenen van de sterkste landen zou ook wel eens leuk zijnquote:Op woensdag 1 mei 2013 12:32 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
Die ronde met Zagreb hadden we tweede moeten worden, inderdaad. Maar goed, UEFA besliste anders.
doe maar jaquote:Op woensdag 1 mei 2013 12:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Als er belangstellenden zijn voor interview met Frank in de VI, wil ik het best uploaden.
De hele opzet van het toernooi is natuurlijk verkeerd. Het had daadwerkelijk een Champions League moeten blijven en niet wat het nu is.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, daarom. En gewoon eens een keer een poule zonder de kampioenen van de sterkste landen zou ook wel eens leuk zijn.
Dat is zo, mede daardoor is ook de UEFA/EL cup verneuktquote:Op woensdag 1 mei 2013 12:38 schreef Norakiaan het volgende:
[..]
De hele opzet van het toernooi is natuurlijk verkeerd. Het had daadwerkelijk een Champions League moeten blijven en niet wat het nu is.
Ik zit nog op het middelbaar onderwijsquote:Op woensdag 1 mei 2013 12:39 schreef Norakiaan het volgende:
Even tussendoor: zijn jullie allemaal werkloos of hoe moet ik dat zien?
Ben jij dat wel dan?quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:39 schreef Norakiaan het volgende:
Dat ook inderdaad. Commercie heeft het voetbal kapot gemaakt. Het moderne voetbal spreekt me erg tegen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:39 schreef Tarado het volgende:
Dat is zo, mede daardoor is ook de UEFA/EL cup verneukt
Examens dit jaar?quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zit nog op het middelbaar onderwijs.
Vakantiequote:Op woensdag 1 mei 2013 12:39 schreef Norakiaan het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |