SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
Wie loopt waar en wanneer google docs
[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 29-04-2013 23:58:11 ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op zondag 28 april 2013 21:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat was een gaaf loopje. Het is iets korter dan anderhalf uur geworden, maar zwaar genoeg. Er zit geen meter vlak tussen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Mooi!!! En leuke trails gevonden ook! Erg vet!![]()
prachtige omgeving!!quote:Op zondag 28 april 2013 21:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat was een gaaf loopje. Het is iets korter dan anderhalf uur geworden, maar zwaar genoeg. Er zit geen meter vlak tussen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
enne, die laatste foto is toch gewoon vlak??
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ah mooi dat jullie die quoten, dat lukt niet mobiel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Op mijn facebook staat foto van waar ik gelopen hebmaar dan moet je me wel op fb hebben. Ook mooi daar stipstreep!
Ja doei.![]()
Ik kan gewoon op facebook rechtermuisknop op foto en dan de URL kopiëren en plakken:quote:Op zondag 28 april 2013 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
Op mijn facebook staat foto van waar ik gelopen hebmaar dan moet je me wel op fb hebben. Ook mooi daar stipstreep!
Ik had ook heuveltjes vandaag![]()
![]()
Woah, dat ziet er ook vet uit! Erg gave afdaling, nog een beetje snelheid kunnen maken daar? Wat een mooie paadjes allemaal man!quote:Op zondag 28 april 2013 21:52 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik kan gewoon op facebook rechtermuisknop op foto en dan de URL kopiëren en plakken:
[ afbeelding ]
Ik had ook heuveltjes vandaag![]()
Ik kan me trouwens geen mooie gebied voorstellen om te trainen dan hier in de duinen van Den Helder
Er is bos voor als er wind staat, fietspaden voor de afstanden, veel schelpenpaadjes voor de behendigheid en krachttraining, goede variatie in heuvels en strand!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Mijn foto's ook..quote:Op zondag 28 april 2013 21:54 schreef motorbloempje het volgende:
Al mijn fotos staan op *alleen vrienden*Nee, ik ben een mietjequote:Op zondag 28 april 2013 21:54 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Woah, dat ziet er ook vet uit! Erg gave afdaling, nog een beetje snelheid kunnen maken daar? Wat een mooie paadjes allemaal man!Ik ben nu nog grotendeels op wat bredere paden geweest, maar ik denk dat je je daar prima kunt vermaken
![]()
![]()
De mijnes ook, maar je kunt gewoon direct linkenquote:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Kunnen we geen facebook running ding fixen ook? Beetje fotos plaatsen enzulks. Heb je gelijk gezichten van elkaar erbij. Zoiets is er ook van het weertopic.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb dat nog eventjes bewust wegestopt in mijn gedachte,komende maand wordt een rommelige maand qua trainen,weinig regelmaat verwacht ik dus nog maar even niet aan denken want anders zou ik onnodig geforceerd gaan lopen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:48 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Heb jij al een GoPro aangeschaft voor de Kepler, verwacht van jou ook mooie beelden!
Vanaf juni heb ik het rustig dus dan start mijn half jaar.
Juni,juli en augustus kilometers maken tot M novo en dan de volgende 3 maanden uitbreiden,dat is globaal het plan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Open, geheim of gesloten?quote:Op zondag 28 april 2013 21:57 schreef Daywalk3r het volgende:
Kunnen we geen facebook running ding fixen ook? Beetje fotos plaatsen enzulks. Heb je gelijk gezichten van elkaar erbij. Zoiets is er ook van het weertopic.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Dat heb je ook in Schoorl/Bergen/Egmond/Castricum/IJmuiden en verder naar het zuiden. Maar duingebied is wel heel fijnquote:Op zondag 28 april 2013 21:56 schreef Dagoduck het volgende:
Ik kan me trouwens geen mooie gebied voorstellen om te trainen dan hier in de duinen van Den Helder
Er is bos voor als er wind staat, fietspaden voor de afstanden, veel schelpenpaadjes voor de behendigheid en krachttraining, goede variatie in heuvels en strand!
[ afbeelding ]Misschien moet ik toch maar eens op zondag mee met de loopgroep, eens vragen wat ze doen me carpoolen enzuks.
![]()
Mag ik dan ook mee doen?quote:Op zondag 28 april 2013 21:57 schreef Daywalk3r het volgende:
Kunnen we geen facebook running ding fixen ook? Beetje fotos plaatsen enzulks. Heb je gelijk gezichten van elkaar erbij. Zoiets is er ook van het weertopic.
Ik ga morgen waarschijnlijk weer een rondje hobbelen. Twijfel nog tussen een interval of "gewoon". Kan altijd interval proberen en als het moeilijk gaat gewoon een tandje omlaag doen.![]()
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Wat een mooie resultaten vandaag allemaal. Was ook een prachtige dag om te lopen.
@Jero_nimo![]()
![]()
![]()
Super man! En wat een tijd! Ben je nu ook 'overall winnaar'?
Ik ben vanochtend al vroeg op pad gegaan (8:30 uur). M'n laatste LDL voor Rondje Tilburg. Heerlijk 12km gelopen in het zonnetje.
http://www.endomondo.com/workouts/182367906/9221684![]()
Ik was vanmiddag nog op zoek naar een hardloop-community op facebook.quote:Op zondag 28 april 2013 21:57 schreef Daywalk3r het volgende:
Kunnen we geen facebook running ding fixen ook? Beetje fotos plaatsen enzulks. Heb je gelijk gezichten van elkaar erbij. Zoiets is er ook van het weertopic.
Puntstreep, supermooie omgeving! Wat een geluk om daar te kunnen lopen![]()
Inmiddels al 22 graden... Zal zwaar worden!quote:Op zondag 28 april 2013 20:16 schreef Cherryblossom het volgende:
Oeff... volgens weeronline wordt het volgende week zondag 21 graden!
Maar wel leuk om dan kort/kort te kunnen rennenlekker zonnetje erbij, petje op. Lijkt me wel leuk (motiverend) tijdens mijn eerste wedstrijd.
![]()
Daar ben ik wel jaloers op, maar ik heb een nationaal park om de hoek, wat ook top is! http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Park_Sallandse_Heuvelrugquote:Op zondag 28 april 2013 21:56 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik baal gewoon dat ik de komende twee dagen geen tijd heb ;-) Mijn benen zullen er wel blij mee zijn. Het is ook zo heerlijk om buiten te zijn!This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Jup, was de laatste loop van de competitie, stond al eerste en hoefde alleen nog maar 3e te worden om overall 1e te worden. Dus met die 1e plek heb ik het wel geredquote:Op zondag 28 april 2013 22:05 schreef toto73 het volgende:
Wat een mooie resultaten vandaag allemaal. Was ook een prachtige dag om te lopen.
@Jero_nimo![]()
![]()
![]()
Super man! En wat een tijd! Ben je nu ook 'overall winnaar'?
Ik ben vanochtend al vroeg op pad gegaan (8:30 uur). M'n laatste LDL voor Rondje Tilburg. Heerlijk 12km gelopen in het zonnetje.
http://www.endomondo.com/workouts/182367906/9221684.
Jij hebt ook een mooi rondje gedaan inderdaad, succes ook in Tilburg, leuk! Is het voor jouw je eerste wedstrijd of niet?Aangemeld, kijken of het wat is, misschien wel leuk en makkelijk!quote:Op zondag 28 april 2013 22:03 schreef Dagoduck het volgende:
Facebook groep:
https://www.facebook.com/groups/380600855391739/![]()
![]()
Smaakt dat biertje achteraf extra goed, nietwaar?quote:Op zondag 28 april 2013 22:08 schreef toto73 het volgende:
[..]
Inmiddels al 22 graden... Zal zwaar worden!![]()
![]()
Eerste bericht staat er inquote:Op zondag 28 april 2013 22:09 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Aangemeld, kijken of het wat is, misschien wel leuk en makkelijk!
Dan nog meer respect (voor zover ik dat nog niet had)!
Is wel het eerste 'grote' wedstrijd. Heb een paar weken geleden mijn eerste wedstrijd gelopen (10km in 49:38 - Leemputtenloop in Rijen). Nu 13km. Streeftempo is rond de 5:05. Maar wanneer het inderdaad 22 graden wordt, zal ik dat wat moeten gaan bijstellen... Niet erg. Uitlopen en blijven (hard)lopen is voor mij het belangrijkste.![]()
Ook aangemeld op Facebook. Ben extra gemotiveerd door dit topic, door endomondo, door vrienden die ook begonnen zijn en dan kan Facebook er ook nog wel bijThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
Dat sowiesoquote:Op zondag 28 april 2013 22:10 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Smaakt dat biertje achteraf extra goed, nietwaar?En het vooruitzicht dat ik daarna een week op vakantie ga met ongeveer gelijke temperatuur doet ook al goed
![]()
![]()
Zat daar net op een vlaktezou hier prima kunnen wonen
al zijn de trails bij ons ook prima!
Ja doei.![]()
vlakte? Zie beste bergen verderopquote:Op zondag 28 april 2013 22:24 schreef motorbloempje het volgende:
Zat daar net op een vlaktezou hier prima kunnen wonen
al zijn de trails bij ons ook prima!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nou, als ik al die omgevingen zo zie, dan is mijne niet eens zo heel bijzonder..
Dit stuk loop ik bijna altijd in m`n route. Over de dijk langs de Maas:
Ik heb me aangemeld op Facebook (Kevin L)![]()
Mijn routes lopen alleen door de stad. Een keer bij m'n ouders door een parkje/rustigere omgeving gelopen. Kan ik dan wel extra van genieten
[ Bericht 86% gewijzigd door Cherryblossom op 28-04-2013 22:57:41 ]![]()
De Maas loopt ook hier langs, erg leuk om met wind tegen over de dijk te rennen!quote:Op zondag 28 april 2013 22:46 schreef Levitas het volgende:
Nou, als ik al die omgevingen zo zie, dan is mijne niet eens zo heel bijzonder..
[ afbeelding ]
Ik heb me aangemeld op Facebook (Kevin L)![]()
Aangemeld met Karin A....quote:Op zondag 28 april 2013 22:03 schreef Dagoduck het volgende:
Facebook groep:
https://www.facebook.com/groups/380600855391739/![]()
Ja geweldigquote:Op zondag 28 april 2013 23:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De Maas loopt ook hier langs, erg leuk om met wind tegen over de dijk te rennen!
Hmm, twijfel.. Na toch wel een zware training vandaag, morgen een kort herstelloopje (<70% van max HR) en dinsdag een kort "normaal" loopje, of gewoon zoals gebruikelijk alleen op dinsdag het normale loopje.
Wat is wijsheid![]()
Al 14 aanmeldingen op de Facebookgroep![]()
Hier trouwens ook nog 7 kilometer zeedijk, hier lopen we vooral in de winter als het 's avonds donker is, we starten dan met de groep ook niet bij het bos maar bij een sportpark in de stad zelf en lopen meer over verlichte padenFoto is maar een klein stukje van de dijk
Wat een mooie loopomgevingen hebben jullie allemaal zeg!Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
quote:Op zondag 28 april 2013 22:46 schreef Levitas het volgende:
[ afbeelding ]Hendrik Marsman zou trots op je zijn geweestquote:Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanmiddag na mijn werk in het panbos lopen, hopen dat ik niet verdwaal
En donderdag ga ik bij Daywalk3r in het bos/op de hei lopen.
Wordt een goede hardloopweek!
* De_kluizenaar aangemeld voor facebook groep.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Op naar her zwembad...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Thanks! Hoop echt zo dat t rustig is!quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zwem ze guppers!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mooi ding, die Suunto Ambit 2:
http://www.mudsweattrails.nl/suunto_introduceert_Ambit2S_Ambit2F means you're fucked![]()
Het is meivakantie toch? Maar dan is het zo vroeg vast nog niet drukquote:Op maandag 29 april 2013 06:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Thanks! Hoop echt zo dat t rustig is!Have fun!
Vandaag een vrije dag om te tuinieren (groot onderhoud), dadelijk de kleine naar het kinderdagverblijf en dan kan ik beginnen.
En morgenavond gaat de training niet door, dus ga ik woensdagmorgen zelf even hobbelen.![]()
Ik vind die ook 2S wel erg mooi en de adviesprijs ook iets prettigerquote:Op maandag 29 april 2013 07:30 schreef YUR het volgende:
http://www.mudsweattrails.nl/suunto_introduceert_Ambit2S_Ambit2. Alleen is die ook weer te groot..
Ik kan wel aan m'n benen voelen dat ik gisteren niet op asfalt heb gelopenMisschien dat ik de auto zondag pas terugbreng in plaats van vrijdag, dan kan ik dit weekend weer naar het bos
![]()
![]()
Wauw, mooie foto's zie ik langskomen.![]()
Ik heb me trws ook aangemeld voor het clubje, maar vraag me eigenlijk tegelijkertijd af wat de toegevoegde waarde is.Alles kan toch ook hier? Er is al zo veel om bij te houden.
Ik heb gisteren een rondje van 40mins gedaan en dan moet volgende week in het weekend de 10k gaan plaats vinden.
Oh, sh*t... bedenk me ineens dat we dan een weekend bij vrienden zijn dus ik moet even goed van te voren een route gaan puzzelen.
***![]()
Ik moest net wel even grinniken trouwens. Al het gehamer hier over goed schoeisel etc. etc.
Dit zijn de benen van mijn (marathonlopende) neef:
Hier heeft hij gisteren 18,5km op gelopen.![]()
![]()
Ik vind het er zo níet comfortabel uit zien!
***![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 07:30 schreef YUR het volgende:
http://www.mudsweattrails.nl/suunto_introduceert_Ambit2S_Ambit2dat filmpje
Wie wil er een Garmin 610 hebben?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Geef maar hoorquote:Op maandag 29 april 2013 08:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]dat filmpje
Wie wil er een Garmin 610 hebben?
![]()
![]()
Pass mij die doekoe dan.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zo, dat was prettig![]()
Het was héérlijk rustig in het zwembad, ik had een hele baan voor mezelfVis in het water, lekker is dat. Lekker 80 banen in een uur weggeknald
![]()
Als hardlopen me toch eens zo makkelijk afgingmaar ik kom terug, mark my words
![]()
Nu zodadelijk alleen nog even naar de huisarts en dan de rest van de dag me-time
Voor de geïnteresseerden
Www.virginlondonmarathon.co.uk
Ballot is vannacht open gegaan, en is tegen het eind van de dag wel vol! Loting zelf is in oktober!Ja doei.![]()
Ik heb me maar ingeschreven. Kans is heeeeeeeeeel klein dat het lukt, maar je weet maar nooitquote:Op maandag 29 april 2013 08:42 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de geïnteresseerden
Www.virginlondonmarathon.co.uk
Ballot is vannacht open gegaan, en is tegen het eind van de dag wel vol! Loting zelf is in oktober!
F means you're fucked![]()
Gisteren heb ik trouwens even geëxperimenteerd met twee hardlooptempo's:
1. Tempo van 10 km/u
2. Tempo van 13 km/u
Het viel me op dat ik bij het lagere tempo na een aantal minuten de behoefte had aantal twee minuten wandelen, aangezien mijn benen wat 'moe' waren.
Bij het iets snellere tempo lag het juist niet aan de benen, maar aan de ademhaling/conditie, waardoor behoefte was aan twee minuten wandelen. Bij het wat snellere tempo had ik - vreemd genoeg - ook zo goed als geen last van lichamelijke klachten, zoals een zeurende heup.
Wellicht komt dit doordat je bij een sneller tempo grotere (en daardoor minder) stappen maakt?![]()
![]()
Heb mezelf ook aangemeld op Facebook!![]()
Merk zelf toch wel dat wanneer ik mijn motivatie een beetje kwijt ben en jullie verhalen lees op dit forum ik gelijk weer zin heb om te gaan lopen. Wil toch even zeggen bedankt daarvoor![]()
Vanavond krijg ik allemaal visite en slapers voor alvast voor morgen erg gezellig maar het lopen gaat er dan geheid bij inschieten. Denk dat ik er vanavond een half uurtje tussen uit glip om een half uurtje te gaan lopen moet kunnen toch?![]()
Fijne dag allemaal!![]()
Ja verdommequote:Op maandag 29 april 2013 07:30 schreef YUR het volgende:
http://www.mudsweattrails.nl/suunto_introduceert_Ambit2S_Ambit2Ik heb de Ambit net.
Maar ik zie niet goed wat het verschil is tussen de ambit 2 en 1 eigenlijk? En de ambit 2 S heeft geen navigatie, barometer enzo.
Ik weet niet hoeveel dunner die ambit S is want de ambit 1 is wel een blok aan je armEn ja navigatie en barometer enzo gebruikt geen hond
![]()
![]()
Lopen jullie als je gaat trainen constant één tempo, als een duurloop zeg maar of wisselen jullie het ook af met stukjes sneller en rustiger? Ik loop met een trainingsgroep en de trainer zegt dan 85% en als hij dan fluit ofzo gaan we 90% of 95% lopen, verschilt ook per training en we lopen dan zo'n 11 kilometer in 5 kwartier en dan als rust stukjes 70% (is heel rustig aan). Soms na een plaatselijke wedstrijd zoals de Halve Marathon van Den Helder of Den Helder - Schagen is er een week of twee weken rustige training dan lopen we niet harder dan 85%. Dit is wel een mooi systeem omdat niet iedereen dezelfde snelheid heeft. Het is hier trouwens opgedeeld in 3 groepen, de minst snelle meestal een man of 5 á 10, de minder snelle bij mooi weer een man of 30 en de snelle een man of 6 á 10. En je kan dan zelf weten met welke groep je mee gaat, als je bijvoorbeeld net terugkomt van een blessure ga je met een groep lager mee. Hoeft niet, mag wel. Ik zelf loop bij de snellere.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 08:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, dat was prettig![]()
Het was héérlijk rustig in het zwembad, ik had een hele baan voor mezelfVis in het water, lekker is dat. Lekker 80 banen in een uur weggeknald
![]()
Als hardlopen me toch eens zo makkelijk afgingmaar ik kom terug, mark my words
![]()
Nu zodadelijk alleen nog even naar de huisarts en dan de rest van de dag me-timeFier op u!
Dat heb ik ook een beetje. Lekker overzichtelijk om het hier te houden, niet? Maar ik kom zeker wel even nieuwsgierig neuzen straksquote:Op maandag 29 april 2013 08:01 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, mooie foto's zie ik langskomen.![]()
Ik heb me trws ook aangemeld voor het clubje, maar vraag me eigenlijk tegelijkertijd af wat de toegevoegde waarde is.Alles kan toch ook hier? Er is al zo veel om bij te houden.
![]()
![]()
Ik train 2x per week op de baan en dat bestaat altijd uit intervalletjes rennen. Daar ben ik de langzaamste hoor ik bij de langzame van het gemiddelde groepje, maar de snelste van mijn groepje loopt een HM in 1:15, dus echt gemiddeld is dat nu ook weer nietquote:Op maandag 29 april 2013 09:26 schreef Dagoduck het volgende:
Lopen jullie als je gaat trainen constant één tempo, als een duurloop zeg maar of wisselen jullie het ook af met stukjes sneller en rustiger? Ik loop met een trainingsgroep en de trainer zegt dan 85% en als hij dan fluit ofzo gaan we 90% of 95% lopen, verschilt ook per training en we lopen dan zo'n 11 kilometer in 5 kwartier en dan als rust stukjes 70% (is heel rustig aan). Soms na een plaatselijke wedstrijd zoals de Halve Marathon van Den Helder of Den Helder - Schagen is er een week of twee weken rustige training dan lopen we niet harder dan 85%. Dit is wel een mooi systeem omdat niet iedereen dezelfde snelheid heeft. Het is hier trouwens opgedeeld in 3 groepen, de minst snelle meestal een man of 5 á 10, de minder snelle bij mooi weer een man of 30 en de snelle een man of 6 á 10. En je kan dan zelf weten met welke groep je mee gaat, als je bijvoorbeeld net terugkomt van een blessure ga je met een groep lager mee. Hoeft niet, mag wel. Ik zelf loop bij de snellere.. En ik loop 1x per week een duurloop op een zo stabiel mogelijk tempo, en 1x mag ik doen waar ik zin in heb: iets korter en sneller duurloopje, fartlek, veel korter en sneller loopje of rust.
![]()
Overigens net terug van de sportfysio. Was een soort intake, gratis inloopspreekuur. Was de enige gelukkig (dat mag ook voor dat tijdstip), dus had alle tijd voor me.
N.a.v. mijn verhaal dacht hij meteen aan een lopersknie. Toen op de bank en voelen en BAMMES daar had 'ie ineens de pijnlijke plek te pakken. Ik ging zowat tegen het plafondWat blijkt: het is een spier en die loopt van buitenkant knie naar beneden (m. tibialis anterior). Bleek verdikt op die plek, dus heeft even lekker gekneed (auauauauau
).
Ik werd wel blij van de vraag: wanneer wil je weer gaan lopen? Ik had lopen echt even uit mijn systeem gezet. Afijn, 10x 3 minuten lopen met 2 min wandelen mag dus + dat ik elke avond moet gaan koelen + elke dag oefeningen (o.a. op mijn hakken lopen, op 1 been staan). Daarna wil hij me wel weer "op weg" helpen m.b.v. zo'n mooie fixerende tape. Het komt helemaal goed, volgens hem.
![]()
![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 09:34 schreef Quoi het volgende:
Overigens net terug van de sportfysio. Was een soort intake, gratis inloopspreekuur. Was de enige gelukkig (dat mag ook voor dat tijdstip), dus had alle tijd voor me.
N.a.v. mijn verhaal dacht hij meteen aan een lopersknie. Toen op de bank en voelen en BAMMES daar had 'ie ineens de pijnlijke plek te pakken. Ik ging zowat tegen het plafondWat blijkt: het is een spier en die loopt van buitenkant knie naar beneden (m. tibialis anterior). Bleek verdikt op die plek, dus heeft even lekker gekneed (auauauauau
).
Ik werd wel blij van de vraag: wanneer wil je weer gaan lopen? Ik had lopen echt even uit mijn systeem gezet. Afijn, 10x 3 minuten lopen met 2 min wandelen mag dus + dat ik elke avond moet gaan koelen + elke dag oefeningen (o.a. op mijn hakken lopen, op 1 been staan). Daarna wil hij me wel weer "op weg" helpen m.b.v. zo'n mooie fixerende tape. Het komt helemaal goed, volgens hem.
Klinkt goed! 10x 3 minuten lopen is al heeeeeel erg fijn
![]()
![]()
Dat vind ik ook altijd zo leuk van mijn fysio. Hop, hop, hop, HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOPPPPPPPPPPPPPPP!! Ja, dat plekje doet pijn (hihi). Maar positief nieuws!quote:Op maandag 29 april 2013 09:34 schreef Quoi het volgende:
).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 09:34 schreef Quoi het volgende:
).
![]()
![]()
De laatste tijd ga ik eigenlijk altijd zonder een specifiek plan op pad. Ik begin altijd rustig en dan kijk ik hoe ik me voel, en of ik zin heb om te versnellen of dat ik een constant tempo blijf lopen. Gerichte intervaltraining doe ik nooit. Als dit überhaupt al nuttig is voor beginners doe ik dat al genoeg bij voetbal. Ik doe wel trailruns voor de afwisseling.quote:Op maandag 29 april 2013 09:26 schreef Dagoduck het volgende:
Lopen jullie als je gaat trainen constant één tempo, als een duurloop zeg maar of wisselen jullie het ook af met stukjes sneller en rustiger?
Edit: en mooi Quoi. Fijn om in ieder geval een aanknopingspunt te hebben lijkt me.![]()
wie weet lopen we 'samen'quote:Op maandag 29 april 2013 08:48 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb me maar ingeschreven. Kans is heeeeeeeeeel klein dat het lukt, maar je weet maar nooit
Ja doei.![]()
Dat hangt af van het type training. Duurlopen hebben geen snelheidswisselingen, interval, fartlek en familie wel.quote:Op maandag 29 april 2013 09:26 schreef Dagoduck het volgende:
Lopen jullie als je gaat trainen constant één tempo, als een duurloop zeg maar of wisselen jullie het ook af met stukjes sneller en rustiger?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Top zegquote:Op maandag 29 april 2013 09:34 schreef Quoi het volgende:
).
fysio's zijn idd gemeen, maar wel voor een goed doel.
Dus je gaat vandaag gelijk lopen?![]()
![]()
Zelfde hier, hoe langzamer ik loop, hoe meer moeite ik heb om de trap op te komen achterafquote:Op maandag 29 april 2013 09:00 schreef GuitarJJ het volgende:
Gisteren heb ik trouwens even geëxperimenteerd met twee hardlooptempo's:
1. Tempo van 10 km/u
2. Tempo van 13 km/u
Het viel me op dat ik bij het lagere tempo na een aantal minuten de behoefte had aantal twee minuten wandelen, aangezien mijn benen wat 'moe' waren.
Bij het iets snellere tempo lag het juist niet aan de benen, maar aan de ademhaling/conditie, waardoor behoefte was aan twee minuten wandelen. Bij het wat snellere tempo had ik - vreemd genoeg - ook zo goed als geen last van lichamelijke klachten, zoals een zeurende heup.
Wellicht komt dit doordat je bij een sneller tempo grotere (en daardoor minder) stappen maakt?.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
klinkt hoopvol!!quote:Op maandag 29 april 2013 09:34 schreef Quoi het volgende:
).
heerlijk dat je gewoon mag blijven hobbelen! dat lijkt me het moeilijkste na een langdurige blessure, weer je schoenen aan trekken'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Quoigoed nieuws!! Lekker weer beginnen
Zin in vanavond: Lekker 2 rondjes rennen door de binnenstad van Amersfoort, met als bijzonderheid dat we dwars door de Joriskerk rennen. En na afloop feesten![]()
![]()
Dit wordt trouwens de eerste keer dat ik 2 dagen achter elkaar loop. Ik ben benieuwd hoe dat aanvoelt.![]()
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 29 april 2013 10:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
klinkt hoopvol!!
heerlijk dat je gewoon mag blijven hobbelen! dat lijkt me het moeilijkste na een langdurige blessure, weer je schoenen aan trekken![]()
laten we zeggen, als je bijv. een half jaar geblesseerd bent geweest kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om weer de motivatie te vinden om op, zo goed als, nul te beginnenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Thanks all! Ik moet het trouwens eerst zien, dan geloven. GotC nee niet vandaagIs nu best gevoelig. Morgen misschien eventjes
GlenHighland, een rondje om door de kerk, wat leuk!![]()
Ik vond dat na twee maanden al lastig. Wetende dat je beter kan (of eigenlijk kon) vanaf 0 beginnen is bijna deprimerend. Zo heb ik het tenminste ervaren (lees: zo ervaar ik het).quote:Op maandag 29 april 2013 10:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laten we zeggen, als je bijv. een half jaar geblesseerd bent geweest kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om weer de motivatie te vinden om op, zo goed als, nul te beginnen![]()
![]()
Je kunt je nieuwe badpak nog een keer aantrekken Quoi
Mwah, na 3 maanden was ik alleen maar blij weer te beginnenquote:Op maandag 29 april 2013 10:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laten we zeggen, als je bijv. een half jaar geblesseerd bent geweest kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om weer de motivatie te vinden om op, zo goed als, nul te beginnenMaar zal wel per persoon verschillen.
![]()
Ja, ik was ook blij dat ik weer mocht beginnen. Ik vond het wel k*t (maar begrijpelijk) dat ik weer vanaf 0 moest beginnen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Mwah, na 3 maanden was ik alleen maar blij weer te beginnenMaar zal wel per persoon verschillen.
![]()
![]()
Ja, haha. Is echt zo typisch. Ik wil altijd meteen aan de slag. Net als met dat zwemmenquote:Op maandag 29 april 2013 10:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt je nieuwe badpak nog een keer aantrekken QuoiMaar ik merkte wel dat het erg goed is voor je *ahum* core *ahum* romp stabiliteit, rug en buikspieren, dus ik houd het er zeker in!
Heb jij nou trouwens 80 baantjes achter elkaar gezwommen?![]()
Pfoe, dat ziet er inderdaad echt niet comfortabel uit. Ik kan me ook niet voorstellen dat het gezond is eigenlijkquote:Op maandag 29 april 2013 08:09 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moest net wel even grinniken trouwens. Al het gehamer hier over goed schoeisel etc. etc.
[ afbeelding ]
![]()
Dus het is toch niet zo raar dat ik zoveel moeite had om langzamer te gaan lopen. Ik denk dat we allemaal iets van een "natuurlijk" tempo hebben wat goed aanvoelt. Zowel sneller als langzamer lopen dan die snelheid wordt zwaarder.quote:Op maandag 29 april 2013 10:07 schreef Onama het volgende:
[..]
Zelfde hier, hoe langzamer ik loop, hoe meer moeite ik heb om de trap op te komen achteraf.
Ik merk dat ook tijdens m`n LDL. Ik begin bewust wat rustiger, maar merk wel dat ik vrij snel (na 1 of 2 km) wat sneller ga lopen, omdat dit veel natuurlijker (en dus fijner) aanvoelt![]()
Ervaringsdeskundige!
Het moeilijkste voor mij was het accepteren dat je niet kan/mag lopen, daarna wordt het deprimerend omdat je gewoon op de kalender kan zien wanneer je mag lopen, pas over zoveeeeeeeeeeeeeeeeel maanden. Maar als je langdurig geblesseerd bent, heb je tijd zat om dat te gaan accepteren, je kan er toch weinig aan veranderen. Je lichaam kan niet, simpel en eerder beginnen is niet wijs.
En daarna leef je toe naar het moment dat je weer mag beginnen. Dan is zelfs beginnen aan een beginnersschema een megamijlpaal om te halen.
Die frustratie zit vooral in het begin van je blessureperiode, als je alles nog een plekje moet geven. Het geeft je zelfs een doel uiteindelijk, dan *kruist aan in agenda* wil ik weer zoveel kilometer kunnen lopen. En dan kan je daar langzaam naar toe werken.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zou waarschijnlijk in die eerste weken zo chagrijnig worden dat ik ga leven op bier en pizza, waardoor ik binnen 3 weken m'n conditie om zeep geholpen heb. Beginnersschema is dan wel weer te doen. Als je dat niet doet lijkt het me zooo frustrerend, dat je conditie door wil maar je benen niet kunnen
Ik vind de eerste 4 of 5km van een LDL altijd heel vervelend, dat lage tempo lijkt me dan veel meer uit te putten dan een hoger tempo. Na 5km is dat lage tempo dan eigenlijk wel weer prima. Het lijkt mij dat het goed voor je is om ook op zo'n oncomfortabel tempo te trainen, zodat het vanzelf comfortabeler aan gaat voelen. Dan train je toch weer andere dingen dan dat je altijd op een sneller tempo loopt, anders zou het wel gewoon makkelijk moeten gaan.quote:Op maandag 29 april 2013 10:22 schreef Levitas het volgende:
[..]
Pfoe, dat ziet er inderdaad echt niet comfortabel uit. Ik kan me ook niet voorstellen dat het gezond is eigenlijk
[..]
Dus het is toch niet zo raar dat ik zoveel moeite had om langzamer te gaan lopen. Ik denk dat we allemaal iets van een "natuurlijk" tempo hebben wat goed aanvoelt. Zowel sneller als langzamer lopen dan die snelheid wordt zwaarder.
Ik merk dat ook tijdens m`n LDL. Ik begin bewust wat rustiger, maar merk wel dat ik vrij snel (na 1 of 2 km) wat sneller ga lopen, omdat dit veel natuurlijker (en dus fijner) aanvoelt![]()
Huaraches, tarahumara die hier ook nog even rondhing had die dingen ook inderdaad. Net een stapje boven echt blootsvoets. Die heb ik al een tijdje niet meer gezien trouwens. Maar het rent wel fijn op je blote voeten, alleen moet je ook weer erg rustig opbouwen.quote:Op maandag 29 april 2013 08:09 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ik heb de afgelopen dagen sochtends m`n hartslag meter omgedaan, om eens te kijken wat m`n hartslag in rust gemiddeld is. Kom uit op een gemiddelde van 49 bpm.
Wil nog een keer zo`n max HR test laten doen bij de sportarts (of misschien zelf?), dan krijg ik zelf een veel accurater beeld van de intensiteit van m`n trainingen en kan ik ook veel bewuster gaan lopen![]()
Hier.. Geen idee eigenlijk. In een ander topic in MUZ waren o.a organisatoren en een aantal artiesten ook en die konden natuurlijk niet open en bloot alles op FOK! zetten (Google enzo), dus daarvoor hadden we een gesloten FB groep, waarin ze dat wel konden posten.quote:Op maandag 29 april 2013 10:29 schreef YUR het volgende:
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van een FB-groep?![]()
Niks, behalve even gluren hoe iedereen eruitzietquote:Op maandag 29 april 2013 10:29 schreef YUR het volgende:
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van een FB-groep?Ik hoop ook dat we alles gezellig hiero houden
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: