Ja hoor, lag kwart over 9 in bed. Kon nog niet slapen, nog n halve slaappil erbij en toen geslapen tot een uur of 6-7. 7 a 8 uur denk ik.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Om 8 uur wakker, heb je nog wat geslapen? Ik denk dat ik vandaag wel de 7h aan getikt heb
MG? Gewoon 20, standaard variant.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
MG? Ik zit inmiddels ook nog steeds aan de seroxat, ik wil er alleen vanaf!
Klopt inderdaad, niet om de dag doen, das niet goed.quote:Op zondag 12 mei 2013 07:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
he kut zeg! 20 mg?
je moet ze sowieso ook niet om de dag slikken he? Als je wilt minderen zou ik een halve per dag nemen.
Seroxat schijnt trouwens het moeilijkste te zijn met afkicken
Het punt is dat ik voor mijn relatie normaal functioneerde, het uitgaan van de relatie zo traumatisch was dat ik dus aan deze pillen ben gekomen. Het was puur een 'tijd om door te komen' periode met deze pillen om daarna weer zonder verder te gaan. Ik wil niet de hele tijd aan die pillen zitten. Ik moet zeggen, ik voel wel dat ik onder 'de invloed' ben van die pillen. Maar ik merk juist dat op emotioneel gebied het me lastig zit. Ik heb van nature al een heel hoog 'schijt aan gehalte' en deze pillen versterken het alleen maar. Het enige wat ze voor mij doen is het zware emotionele denken tegengaat.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:23 schreef Detroit het volgende:
[..]
MG? Gewoon 20, standaard variant..
Ik hoop dat het je lukt, trouwens, van het spul afkomen.
Denk je dat het kans van slagen heeft trouwens? Als ik jouw reisverslag in Oost-Europa las, kreeg ik toch wel het gevoel dat je het soms heel erg te pakken had. Als dan ook nog de beschermende werking van het spul wegvalt, dan worden je buien misschien wel erg extreem!
Merk jij dan echt niet dat het je remt? Qua gevoelens? En je hele dagelijkse bestaan een soort van fuzzy mindfuck is?quote:Weet je dat ik mezelf af en toe afvraag of ik het nog wel zinvol vind met Seroxat te stoppen? Eerder had ik echt zo'n gevoel dat zonder het spul kunnen een "ideale wereld" voor mij zou opleveren omdat de bijwerkingen van Seroxat zoveel dempen.
Tegenwoordig vraag ik me af of alles nou wel zoveel anders is zónder. Ik bedoel, gevoel, stress en andere menselijke dingen heb ik nou ook wel, zij het in een mindere mate. Bij het teruggaan naar een halve per dag, merk ik op gegeven moment al dat ik veel meer begin te stressen en dat alles veel zwaarder wordt. Misschien dat ik het leven toch wel iets makkelijker vind als alles wat gedempt wordt, ignorance is bliss..
Afkicken is inderdaad crap, maar de eerste 2 weken waren ook dramatisch. Zelden zulke fucked up suicidale gedachtes gehad (en puur vanwege die pillen). En slapen is zo'n drama omdat ik geestelijk niet moe of tevreden ben.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:23 schreef Detroit het volgende:
Hell yeah dat het afkicken van Seroxat kudt is..
Waarom kunnen jij en s_e trouwens zo slecht slapen? Ik heb het topic niet helemaal gevolgd..
Absoluut dat paniek mag! Als ik ergens achter ben gekomen, dan is het wel dat ik er onwijs genoeg van heb negatief te zijn ten opzichte van mezelf als iets niet gaat zoals ik vooraf had gewild. Al is het moeilijk altijd positief te blijven.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:41 schreef Murmeli het volgende:
Ah ok..... maar een keer paniek mag he..... je bent een mens. En ja, tuurlijk is paniek kut, maar je bent daar met je vrouw toch? Dan komt het wel goed. Ik persoonlijk zou het nog ff proberen schat
Ik slaap kut door het afbouwen trouwens. Ben erg hyper. Leuk natuurlijk, maar heb het eerder gehad bij afbouwen en daarna stortte ik in. Dus ik probeer mezelf koest te houden
Ah, dat over je ex vertelde je inderdaad. Ze moet een behoorlijke negatieve impact op je gemaakt hebben dat ze deze geestelijke beerput bij jou heeft opengetrokken. That sucks!quote:Op zondag 12 mei 2013 15:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Het punt is dat ik voor mijn relatie normaal functioneerde, het uitgaan van de relatie zo traumatisch was dat ik dus aan deze pillen ben gekomen. Het was puur een 'tijd om door te komen' periode met deze pillen om daarna weer zonder verder te gaan. Ik wil niet de hele tijd aan die pillen zitten. Ik moet zeggen, ik voel wel dat ik onder 'de invloed' ben van die pillen. Maar ik merk juist dat op emotioneel gebied het me lastig zit. Ik heb van nature al een heel hoog 'schijt aan gehalte' en deze pillen versterken het alleen maar. Het enige wat ze voor mij doen is het zware emotionele denken tegengaat.
Het remt me absoluut! Dat is zeker. Maar ergens ben ik daar blij mee, omdat ik altijd al geneigd was overspoeld te worden door mijn gedachtes en mijn gevoel, tot in die mate dat het echt teveel voor me wordt.quote:Merk jij dan echt niet dat het je remt? Qua gevoelens? En je hele dagelijkse bestaan een soort van fuzzy mindfuck is?
Ik zou nadat ik ben afgestudeerd ben ook wel graag willen reizen. Ben nu pas 15, maar wil het al heel lang. Probleem is dat ik geen idee heb hoe ik aan het geld moet komen..Dus dat word nog wat..:Pquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, en dat vind ik wel irritant. Het doet mij geen reet wat mij te wachten staat. Ik leef nu, en maak er maar nu het beste van. Dat is in die zin wel nadelig want mij oog op de toekomst ben ik echt volledig kwijt. Ik denk niet verder dan een maand of vooruit. Maximaal that is, en dat is puur omdat ik dan al iets had staan wat echt moest gebeuren. Oh ja, en die meet hier volgende week vrijdag, zorgen dat ik een vlucht terug heb die dag.
Een goede vriendin van me heeft misschien darm kanker, en dat bevestigde voor mij maar weer eens dat 'lange termijn' planning ook gewoon een beetje baloney is. Je leeft nu, de keuzes die je nu maakt zijn niet gebasseerd op je verleden dus je kunt doen en laten wat je wil.
Zit ik over 3 maand in Tokyo, Amsterdam of NY? I don't careIk weet wel dat ik vanaf Zondag de hort op ga, beginnende vanaf Metz in Frankrijk en dan weer reizen als een dolle
Heb ook al een week naar Florida geboekt. Nu maar weer hopen dat het slapen eindelijk wel goed gaat voor vanavond
![]()
Na mijn babbel met mijn shrink kwam ik toch wel weer achter dat, een huisje boompje beestje leven zoals de meeste van mijn generatie genoten niet zou kunnen trekken. Moet er niet aan denken om bijv, in van die volledige fucked up gemeentes zoals Tytsjerkeradiel of een of andere gemeentes zoals lutjebroek etcte wonen, te werken en te leven. Ik zou hoorndol worden.
Ik zie zoveel ellende om me heen, zoveel eenzaamheid, zoveel gezeik en gezanik. Maar ook mensen die jaren lang in hetzelfde stramien blijven zitten. Ik zou dat echt niet kunnen. Oplossingen zijn er altijd. Is het geld er niet? Werk je er voor. Heb je een kutbaan, zorg je er voor dat je een betere baan krijgt.
Nu hopen dat ik zo weer kan pitten. Om maar even af te sluiten met de master himself
Dat lijkt me fucked up ja, suïcidale gedachtes krijgen door de meds. Ik blijf het ironisch vinden, dat het bijwerkingen geeft in het begin die het eigenlijk juist zou moeten voorkomen.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Afkicken is inderdaad crap, maar de eerste 2 weken waren ook dramatisch. Zelden zulke fucked up suicidale gedachtes gehad (en puur vanwege die pillen). En slapen is zo'n drama omdat ik geestelijk niet moe of tevreden ben.
Als je 15 bent dan is het misschien ook niet zo raar dat je niet veel geld hebt, en niet weet hoe je eraan moet komen.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:52 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik zou nadat ik ben afgestudeerd ben ook wel graag willen reizen. Ben nu pas 15, maar wil het al heel lang. Probleem is dat ik geen idee heb hoe ik aan het geld moet komen..Dus dat word nog wat..:P
Nee dat snap ikquote:Op zondag 12 mei 2013 17:17 schreef Detroit het volgende:
[..]
Als je 15 bent dan is het misschien ook niet zo raar dat je niet veel geld hebt, en niet weet hoe je eraan moet komen..
Ik zeg: studeren, een goede baan vinden, en voor je het weet kun je lekker de wereld over..
No shit. Kreeg zelfs plakaat PTSS na dit debacle omdat het minder was dan een trauma. Wat een klote periode.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:51 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ah, dat over je ex vertelde je inderdaad. Ze moet een behoorlijke negatieve impact op je gemaakt hebben dat ze deze geestelijke beerput bij jou heeft opengetrokken. That sucks!
Ik functioneerde puur niet meer omdat het ideaal plaatje, trouwen, kids, huisje/boompje/beestje en toekomst overnight werd gekilled. Dat was een trauma an sich. Ik ben niet het type om 2/3 jaar lang depressief te zijn. Hooguit een aantal maand. Dat verwerken gaat helaas nog wel een aantal maand durenquote:Nou begrijp ik een stuk duidelijker waarom je er weer vanaf wilt. In jouw geval zou ik dat ook wel willen, ervan uitgaande dat je nu even de tijd hebt genomen te verwerken wat zij bij je heeft aangericht.
Zelf heb ik me echt 2 of 3 jaar depressief gevoeld, tot ik op gegeven moment echt niet meer functioneerde (wat de reden was om aan de meds te gaan). Teruggaan naar een soortgelijk bestaan als toen zou ik niet meer willen. Misschien dat dat besef mij tegenhoudt.
Schijt aan gehalte heeft met name te maken met dat je veel minder nadenkt over wat je nu kan doen, wat invloed zou hebben op de toekomst. En ook dat je je niet echt richt op de sociale norm. Gewoon doen en laten wat je wilt.quote:Wat moet ik me voorstellen bij "schijt aan gehalte"? Wat minder bezig met je omgeving? Wat egocentrischer zijn? Dat laatste herken ik wel, dat het spul ervoor zorgt dat je soms wat lethargisch wordt, dat de wereld om je heen toch wel blijft doordraaien.
Mja, laatste keer dat ik bij de psych. was mocht ik ook nog niet helemaal kappen. Moet dus nog ff door gaan met afbouwen.quote:Houd jezelf een beetje in de gaten zou ik willen zeggen. Dan gaat het met het afbouwen vast wel goed komen denk ik..
Mja, dat laatste, wat voor zin heeft het bestaan(?) heeft mij niet geholpen de afgelopen maanden. Wat voor zin heeft het bestaan? Tijdens het reizen wat ik heb gedaan kwam ik veel depressieve gasten tegen die allemaal worstelden met hetzelfde. De andere die wel goed in het vel zaten hadden vaak als motief om iets in het leven te bereiken was omdat ze een gezinnetje wouden hebben (maar later toegeven dat dat puur peer pressure was, vanwege vrienden, familie, ouders etc.) of dat ze iets wouden terugbetalen aan hun ouders, of vrienden. Dat is alleen bij mij het niet geval, ik heb nergens voor te vechten in die zin, vandaar dat het rond dwalen op deze aardkloot zo zinloos voelt. Stel ik ben er morgen niet meer? Wat mis ik dan?quote:Het remt me absoluut! Dat is zeker. Maar ergens ben ik daar blij mee, omdat ik altijd al geneigd was overspoeld te worden door mijn gedachtes en mijn gevoel, tot in die mate dat het echt teveel voor me wordt.
Als het gedempt wordt dan heb ik nog net het gevoel dat ik het op een voor mij voldoende manier kan plaatsen. Ik vraag me sowieso wel eens af of het bestaan niet gewoon een mindfuck is, met of zonder gebruik van meds, maar dat terzijde..
Ik wil je vooral niet al te lekker maken, maar gaaf is het inderdaad! Ideaal om even totaal wakker geschud te worden uit je normale ritme. Ontspannend, leerzaam. Heerlijk!quote:Op zondag 12 mei 2013 17:19 schreef Catnip het volgende:
[..]
Nee dat snap ikMaar het lijkt me wel gaaf oké.
Doen we welk jaar al, en dat maakt dat ik echt leuk ben gaan vindenquote:Op zondag 12 mei 2013 17:26 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik wil je vooral niet al te lekker maken, maar gaaf is het inderdaad! Ideaal om even totaal wakker geschud te worden uit je normale ritme. Ontspannend, leerzaam. Heerlijk!
Misschien toch je ouders proberen lekker te maken jou mee te nemen naar een verre bestemming?.
Seroxat staat berucht(!) om suicidale gedachten als bijwerkingen te hebben. Daar kwam ik uiteraard (later) pas achterquote:Op zondag 12 mei 2013 17:05 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dat lijkt me fucked up ja, suïcidale gedachtes krijgen door de meds. Ik blijf het ironisch vinden, dat het bijwerkingen geeft in het begin die het eigenlijk juist zou moeten voorkomen.. Dan kan ik me het voorbehoud bij het gebruik van meds wel voorstellen. Ik ben zo blij dat het mij gelijk hielp, en dat het me niet van de regen in de drup hielp.
Dat komt met name door het feit dat ik mijn ex ben gaan geloven op haar woorden. Ik was altijd een sociaal extravert figuur en plots durfde ik niks meer. Die trip was echt zo'n mindshock, de tievus. Het kon dus nog wel! Een goede tijd beleven!quote:Ik kan me voorstellen dat je jezelf geestelijk niet moe en tevreden voelt. Als ik dat vakantie verhaal van jou las, dan gebeurde er daar wel zoveel met je dat dat geestelijk meer voldoenend geweest moet zijn. In dat gezapige Nederland gebeurt er dan ineens weer dusdanig weinig voor jou, dat de innerlijke sitting_elfling wat verpietert.
Yes! Morgen zit ik weer in Luxemburg en vanuit daar hoppen we weer ergens heen. Jeugdhostels, gekkigheid. Andere mensen ontmoeten en kijken of we dit keer wel het doel van het leven kunnen vindenquote:Binnenkort ging je toch weer met vakantie toch?
15? Werken! Toen ik 15 was werkte ik bij de supermarkt in de avonduren en krantenloop baan in de ochtend. Draaide dagen van 6 in de ochtend tot 10 in de avond, incluis middelbare school er tussen inquote:Op zondag 12 mei 2013 16:52 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik zou nadat ik ben afgestudeerd ben ook wel graag willen reizen. Ben nu pas 15, maar wil het al heel lang. Probleem is dat ik geen idee heb hoe ik aan het geld moet komen..Dus dat word nog wat..:P
Ja, ik heb binnenkort misschien een baantje. Kijken of dat gaat lukken.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
15? Werken! Toen ik 15 was werkte ik bij de supermarkt in de avonduren en krantenloop baan in de ochtend. Draaide dagen van 6 in de ochtend tot 10 in de avond, incluis middelbare school er tussen in
Zo heftig?quote:Op zondag 12 mei 2013 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Net berichtje gekregen van mijn ex. Dat was binnen 5 minuten mijn ontbijt, lunch en avondeten er uit. Ik ga nu maar ff buiten luchtje scheppen, de tering.
Yes. Zo heftig ja. Ik heb net even een rondje van 3km (standaard rondje) wezen hardlopen. Echt, de gevoelens die deze ex kan opwekken bij mij. De tering. In de 2 jaar dat ik samen bij haar ben geweest heeft ze zo'n beetje al mijn hobbies en dingen die ik leuk vond overgenomen. Niks voelt nog alsof het 'mijn' hobby was. Ex heeft deze hobbies natuurlijk inmiddels verlaten en als ik het probeer is het gewoon een enorme trigger naar kutgevoelens.quote:
quote:Op zondag 12 mei 2013 19:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yes. Zo heftig ja. Ik heb net even een rondje van 3km (standaard rondje) wezen hardlopen. Echt, de gevoelens die deze ex kan opwekken bij mij. De tering. In de 2 jaar dat ik samen bij haar ben geweest heeft ze zo'n beetje al mijn hobbies en dingen die ik leuk vond overgenomen. Niks voelt nog alsof het 'mijn' hobby was. Ex heeft deze hobbies natuurlijk inmiddels verlaten en als ik het probeer is het gewoon een enorme trigger naar kutgevoelens.![]()
Dat is zwaar klote man.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yes. Zo heftig ja. Ik heb net even een rondje van 3km (standaard rondje) wezen hardlopen. Echt, de gevoelens die deze ex kan opwekken bij mij. De tering. In de 2 jaar dat ik samen bij haar ben geweest heeft ze zo'n beetje al mijn hobbies en dingen die ik leuk vond overgenomen. Niks voelt nog alsof het 'mijn' hobby was. Ex heeft deze hobbies natuurlijk inmiddels verlaten en als ik het probeer is het gewoon een enorme trigger naar kutgevoelens.![]()
Ik heb mijn hele identiteit verloren, althans zo voelt het, ik heb nergens plezier in of voel nergens passie voor. Ik vind niks 'leuk' om te doen. Niks. En alles voelt zinloos. En dat is al maanden zo. Je hebt geen idee hoe kut dat is. Haast niks boeit. No wonder dat het slapen dan ook zo kut gaat. @comp_lex, wanneer je je 1e relatie krijgt (ervan uitgaande dat je nog geen relatie had gehad, zorg er alsjeblieft voor dat ze geen borderline heeft)
KutzooiGatverdamme man
quote:Op zondag 12 mei 2013 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Net berichtje gekregen van mijn ex. Dat was binnen 5 minuten mijn ontbijt, lunch en avondeten er uit. Ik ga nu maar ff buiten luchtje scheppen, de tering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |